Mokhtar laat contract na een half jaar ontbinden: 'Ze laten mij geen keus'

Mokhtar laat contract na een half jaar ontbinden: 'Ze laten mij geen keus'

Gepubliceerd: dinsdag 8 januari 2019 om 15:09di 08-01-2019 om 15:09

Youness Mokhtar is na een half jaar alweer vertrokken bij het Turkse Ankaragücü. De oud-aanvaller van onder meer PEC Zwolle en FC Twente heeft zijn tot medio 2020 doorlopende contract laten ontbinden.

De 27-jarige Utrechter heeft het nieuws dinsdagmiddag via een Instagram-post wereldkundig gemaakt, waarin hij zijn medespelers, de technische staf en de supporters bedankt. 'Ik heb hier een geweldige tijd gehad, maar helaas moet ik mijn reis ergens anders voortzetten. Ik was graag gebleven, maar ze laten mij geen keus.'

Met 'ze' doelt Mokhtar op de clubleiding van Ankaragücü: de zaakwaarnemer van de vleugelaanvaller bevestigt tegenover de Stentor dat zijn cliënt is vertrokken omdat de achterliep met het uitbetalen van zijn salaris. Mokhtar gaat per direct op zoek naar een nieuwe club. Of hij in Turkije wil blijven, terug wil naar Nederland of zijn geluk elders wil zoeken, is nog niet duidelijk.

Plaats een reactie

pico323 +7067
dinsdag 8 januari 2019 om 15:10
nou vitesse sla je slag
Vind ik leuk
J@ckpot +1400
dinsdag 8 januari 2019 om 15:13
En toch gaan er steeds weer spelers van Nederland naar Turkije voor het geld dat je niet krijgt.
Vind ik leuk
ruud wubbers +19808
dinsdag 8 januari 2019 om 15:16
Toen hij vertrok was al wel duidelijk dat dit zou gebeuren.
Vind ik leuk
Gearry +1291
dinsdag 8 januari 2019 om 15:27
Niet elke club doet dit. ;-)
Vind ik leuk
Pec Man +829
dinsdag 8 januari 2019 om 15:39
Niet elke club, maar wel relatief veel clubs in Turkije die hun spelers niet betalen.
Vind ik leuk
mcmodd +25108
dinsdag 8 januari 2019 om 15:48
Dus hebben ze in Turkije eigenlijk nauwelijks betaald voetbal? Ik draag Mokhtar voor als vrijwilliger van het jaar 2019. Wie biedt wr meer?
Vind ik leuk
Gearry +1291
dinsdag 8 januari 2019 om 15:57
Relatief is ook wel een subjectief begrip. Als de meeste andere competities altijd hun spelers betalen, dan is 1 club die dat niet doet al relatief veel.
Vind ik leuk
mcmodd +25108
dinsdag 8 januari 2019 om 16:06
Nou, dan is relatief wel heel erg subjectief en vooral rekbaar.
Vind ik leuk
Jan Guevara +9582
dinsdag 8 januari 2019 om 17:55
Als je het objectief bekijkt, dan heb je wel een punt.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 16:27
de grote clubs moeten ook al een plan van aanpak indienen bij de bank ivm hoog oplopende schulden..
Vind ik leuk
HanV +4879
dinsdag 8 januari 2019 om 15:36
Hij heeft dit al een keer eerder gehad, maar dat was iets verder weg.
Vind ik leuk
Vb.twente +93
dinsdag 8 januari 2019 om 16:38
klopt inderdaad , denk dat voetbal zijn hobby is.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 19:16
Niet alleen met milieushit lopen wij hier voorop...
Dan liever iets minder verdienen lijkt me...
Vind ik leuk
Knollie +443
dinsdag 8 januari 2019 om 15:19
Anderlecht haha
Vind ik leuk
rebelkushh +381
dinsdag 8 januari 2019 om 16:36
Er zijn wel wat betere spelers te krijgen dan Mokhtar mag ik hopen.
Vind ik leuk
Koenbres +1621
dinsdag 8 januari 2019 om 15:11
Nou Willem II vastleggen die man
Vind ik leuk
wil +1227
dinsdag 8 januari 2019 om 17:46
Willem II sla je slag zou ik zeggen.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93608
dinsdag 8 januari 2019 om 15:13
Zal ook wel Utrecht worden.
Vind ik leuk
utrechtfan +1218
dinsdag 8 januari 2019 om 15:14
Hebben we toch niks aan
Vind ik leuk
ruud wubbers +19808
dinsdag 8 januari 2019 om 15:16
Ik denk dat op Ajax en PSV na iedere club in Nederland wel profijt heeft van Mokhtar.
Vind ik leuk
J@ckpot +1400
dinsdag 8 januari 2019 om 15:19
Precies. Prima speler voor de Eredivisie buiten de top 2.
Vind ik leuk
Obl93 +2669
dinsdag 8 januari 2019 om 15:20
Ik acht Larsson ook beter dan mokhtar eerlijk gezegd.
Vind ik leuk
ruud wubbers +19808
dinsdag 8 januari 2019 om 15:22
Larsson kan wel beter zijn maar die laat het meestal niet zien.
Vind ik leuk
utrechtfan +1218
dinsdag 8 januari 2019 om 15:22
Bij feyenoord zou hij ook niet zo veel toevoegen.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2898
dinsdag 8 januari 2019 om 15:54
Kom op hey, Feyenoord is minder goed dan Ajax en PSV maar mokthar in rood wit... AUB niet, stukken minder dan Berghuis/Larsson ook
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 15:54]
Vind ik leuk
AVDV +1034
dinsdag 8 januari 2019 om 16:09
Rood wit kan ook Emmen zijn he 😜
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2898
dinsdag 8 januari 2019 om 16:10
En nog veel meer clubs, maar je begrijpt me toch?:)
Vind ik leuk
AVDV +1034
dinsdag 8 januari 2019 om 16:13
Goede speler voor Emmen hoor! En ja snap wat je bedoelt, top 3 is te hoog voor hem.
Vind ik leuk
Emmenaar +767
dinsdag 8 januari 2019 om 19:07
Laat maar komen!
Vind ik leuk
Hupfean +4687
dinsdag 8 januari 2019 om 15:35
Die Peterson is toch nog van jullie? @Heracles
Vind ik leuk
Nozem +176
dinsdag 8 januari 2019 om 16:04
Liever naar onze club mooie speler tranfervrij !
Vind ik leuk
Midden-Noord +93608
dinsdag 8 januari 2019 om 16:05
Ook goed.
Vind ik leuk
mcmodd +25108
dinsdag 8 januari 2019 om 16:08
Harry, je mag nooit meer raden, dat maakt maar weer slapende honden wakker en zo ;-)
Vind ik leuk
Midden-Noord +93608
dinsdag 8 januari 2019 om 16:12
:) Ik vind het niet eens een gek idee. Mokthar bij Utrecht.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +3143
dinsdag 8 januari 2019 om 15:15
Turkse ploeg met betalingsachterstand?
Dat hoor je nou eigenlijk nooit......
Vind ik leuk
Kim Jung-On +4500
dinsdag 8 januari 2019 om 15:49
De vier grootste clubs in Turkije hebben gezamenlijk 1,4 mld euro schuld. De banken willen nu met ze gaan praten.
Vind ik leuk
Kweetniet +28
dinsdag 8 januari 2019 om 15:18
Nou Emmen. Stuur Slagveer terug naar België en leg deze man vast!!!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 15:18]
Vind ik leuk
The Genius +3612
dinsdag 8 januari 2019 om 15:23
wel een leuke speler, maar laatste half jaar bij pec ook niet echt denderend
Vind ik leuk
ruud wubbers +19808
dinsdag 8 januari 2019 om 15:27
Dat was ook wel een gevalletje collectief falen en zonder de assists van Mokhtar hadden we waarschijnlijk helemaal geen wedstrijden gewonnen dat halfjaar.
Vind ik leuk
The Genius +3612
dinsdag 8 januari 2019 om 15:28
wellicht, maar vond mokhtar en andere die uit hun contract liepen niet bepaald de energiemakers.
Vind ik leuk
ruud wubbers +19808
dinsdag 8 januari 2019 om 15:30
Nee dat zeker niet Mokhtar en kornuiten waren allemaal wel te druk met hun aanstaande transfers. Dat maakt het ook wel vermakelijk dat Mokhtar zo'n verkeerde keuze heeft gemaakt.

Edit; ik zie dat Saymak ook een heel mooi plekje op de bank heeft in Turkije
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 15:33]
Vind ik leuk
Tossa +2447
dinsdag 8 januari 2019 om 15:35
Precies, druk druk druk met andere dingen.

Het zou junnen dat bij Mokhtar de ogen zijn geopend en nu wel constant wil werken als ie weer bij Pec komt?! Van mij mag ie het proberen.
Vind ik leuk
The Genius +3612
dinsdag 8 januari 2019 om 15:43
NEEEEE, zeker niet terug komen voor een 2e keer en een 3e termijn. We moeten vooral niet een club worden die als zekerheidje moet worden gezien. Daarmee bedoel ik... als ik niet bij deze club aan de bak kom dan kan ik altijd nog naar PEC.
Vind ik leuk
ruud wubbers +19808
dinsdag 8 januari 2019 om 15:47
We hebben van Crooij en van Duinen ook al voor zijn positie.
Vind ik leuk
The Genius +3612
dinsdag 8 januari 2019 om 15:48
zelfs clement kan op de flanken (als ik hemzelf moet geloven)
Vind ik leuk
ruud wubbers +19808
dinsdag 8 januari 2019 om 15:52
Ik kwam ergens op transfermarkt een overzicht tegen met alle posities waar Clement al had gestaan en alleen linksback en centrale verdediger zitten niet in zijn arsenaal.
Vind ik leuk
The Genius +3612
dinsdag 8 januari 2019 om 15:56
zelfs GK ?! ;)
Vind ik leuk
ruud wubbers +19808
dinsdag 8 januari 2019 om 15:58
Helaas niet :(
https://www.transfermarkt.nl/pelle-clement/leistungsdaten/spieler/297693/plus/0?saison=ges
Vind ik leuk
mcmodd +25108
dinsdag 8 januari 2019 om 16:14
The Genius, ik heb mijn halve leven op beide flanken gelopen, behalve als grensrechter.
Vind ik leuk
Tossa +2447
dinsdag 8 januari 2019 om 16:07
Nee, dat snap ik. Ben ik het op zich wel mee eens gezien alle oud-spelers die nu terug zijn gekomen. Die zijn niet allemaal even succesvol. Maar een Mokhtar op stoom en gratis? Dat kan pec wel gebruiken. Qua salaris zal hij wel een flink deel in moeten leven.

Maar prima als hij niet komt. Ik heb me net te vaak aan hem geërgerd.
Vind ik leuk
The Genius +3612
dinsdag 8 januari 2019 om 15:43
Ja had zelf ook laatst gekeken hoe Saymak het doet. haha
Vind ik leuk
mcmodd +25108
dinsdag 8 januari 2019 om 16:16
Saymak had het aanbod van FC Utrecht moeten accepteren, die kon eerst wel een tussenstap gebruiken. Hij dact die te kunnen overslaan. Jammer.
Vind ik leuk
The Genius +3612
dinsdag 8 januari 2019 om 16:17
eens, maar (er van uitgaande dat hij wel betaald wordt) een riant salaris is ook lekker
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 16:17]
Vind ik leuk
ruud wubbers +19808
dinsdag 8 januari 2019 om 16:41
Ik denk dat Saymak vanwege zijn Turkse paspoort wel een voordeel heeft met betrekking tot betaald worden.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 15:29
Kom maar naar Heerenveen. Opvolger voor Zeneli
Vind ik leuk
Twente +191
dinsdag 8 januari 2019 om 15:30
Kom maat terug naar Twente
Vind ik leuk
mazu +3188
dinsdag 8 januari 2019 om 16:47
Bij Twente werd hij uitgekotst, en daarnaast wil hij op het hoogste niveau spelen
Vind ik leuk
timo45 +454
dinsdag 8 januari 2019 om 15:33
Een ezel stoot zich niet 2x aan dezelfde steen toch? Of toch wel Mokthar?
Vind ik leuk
HanV +4879
dinsdag 8 januari 2019 om 15:37
Hij is dus duidelijk geen ezel.
Vind ik leuk
Smithsonian +38000
dinsdag 8 januari 2019 om 15:38
Nou pec go for it.
Vind ik leuk
The Genius +3612
dinsdag 8 januari 2019 om 15:45
nee
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 15:40
Welkom hoor in Groningen. Prima subtop eredivisie spelertje.
Vind ik leuk
Voetbal@com +1693
dinsdag 8 januari 2019 om 15:45
Fantastisch land....fijn op vakantie blijven gaan daaroh om samen in de rij te gaan staan met de Russische medevakantiegangers.....

Ongelooflijk dat er nog voetballers uit NL zijn die daar gaan voetballen, zie ook het artikel gisteren van de AD over de 1,4 miljard schuld van 4 clubs in de Turkse Liga.

Ik ben ooit, helaas, er ooit 1 keer op vakantie geweest & adviseer u allen mij, mijn vrouw en vriend en vriendin, dit niet na te doen....onur air, doodsbedriegingen, zakkenrollers...zelf maar opgepakt...daarna weer doodsbedreigingen..., kijken kijken niks kopen die k*thollanders, 5 sterren hotel aan zee..jawel...alleen in de zee niet zwemmen ivm vervuiling, wc doorspoelen met een emmertje water, ochtendje regen en mijn eigen drollen dreven mooi op straat omdat het leidingwerk niet tegen een beetje regen kon en als toetje...naar een ander strand rijden in een dolmus...met 16 personen in een citroen Hy uit circa 1956....
Terug met onur air, waarvan de chauffeur niet door had dat hij inmiddels op het grasland zat bij het opstijgen.....

Man man man...

Terug naar mokthar....wel voetballen..maar wij gaan jou niet betalen...lijkt me dat er toch geen 1 NL speler nog ooit in de Turkse liga gaat voetballen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 15:55]
Vind ik leuk
The Genius +3612
dinsdag 8 januari 2019 om 15:47
onon air?
Vind ik leuk
Voetbal@com +1693
dinsdag 8 januari 2019 om 15:51
Excuses onur air....ik wens u een fijne vlucht....
Vind ik leuk
The Genius +3612
dinsdag 8 januari 2019 om 15:58
haha ook nog nooit van gehoord... ik betaal liever (voor de gedachte) dat alles netjes onderhouden is en op tijd vliegt (klm en partners)
Vind ik leuk
ruud wubbers +19808
dinsdag 8 januari 2019 om 15:50
Het is toch een bepaald slag mensen die all-inclusive vakanties leuk vinden. Ik ga toch liever echt op vakantie.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93608
dinsdag 8 januari 2019 om 16:26
Precies, dan kan het ook nooit tegenvallen. Mensen zijn te lui en denken te makkelijk en laten daarom alles regelen. Dan kom je van een koude kermis thuis. En hij overdrijft ook behoorlijk, ik erken dat niet. Dat het gebeurt zal heus, maar dat is op iedere plek waar toerisme is. Mijn ervaring is, hoe meer lokaal hoe leuker en veiliger het wordt voor jezelf.
Vind ik leuk
ruud wubbers +19808
dinsdag 8 januari 2019 om 16:30
Het scheelt voor mij al dat ik niks van strand en zee moet hebben. Ik ga ieder jaar naar het oostblok, in de zomer 25/35 graden, ik kan zelf kiezen waar en wat ik eet en aan het einde van de rit is het allemaal nog beter en goedkoper ook.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93608
dinsdag 8 januari 2019 om 16:39
Ik ben het met je eens en in het Oostblok, op de Balkan of iets oostelijker is het geweldig.
Vind ik leuk
ruud wubbers +19808
dinsdag 8 januari 2019 om 16:44
Zeker nu het allemaal ietsje verwesterd is en er steeds meer jongeren gewoon Engels kunnen. Kan nu al niet wachten tot het mei is en ik weer lekker in Hongarije zit.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93608
dinsdag 8 januari 2019 om 17:00
Lekker man, is ook een van mijn favoriete bestemmingen. Budapest sowieso. Jouw vriendin was Hongaars toch, zoiets?
Vind ik leuk
ruud wubbers +19808
dinsdag 8 januari 2019 om 17:55
Mijn ouders hebben een huisje in de buurt van het Balatonmeer, dus daar kan ik mooi vertoeven.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93608
dinsdag 8 januari 2019 om 19:07
Lekker man, daar ben ik alleen langsgereden een keer en ik vlieg er altijd overheen.Tijd om eens te blijven een paar dagen.
Vind ik leuk
companen +1692
dinsdag 8 januari 2019 om 17:38
Kom naar mijn landje Georgië je weet niet wat je meemaakt, zal je mooiste vakantie worden die ooit kan beleven.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93608
dinsdag 8 januari 2019 om 19:08
Ik ben er al eens geweest en woon er ook in de buurt. Poti ben ik geweest, lekker eten ook man.
Vind ik leuk
companen +1692
dinsdag 8 januari 2019 om 19:58
Tof man ik woon in Kutaisi en af en toe verblijf ik in Tbilisi en Batumi, zeker lekker eten en drinken! genieten met een grote g. Waar verblijf je dan op dit moment? Ben dit moment in Mestia lekker wintersport
Vind ik leuk
AVDV +1034
dinsdag 8 januari 2019 om 16:11
Weet niet waar jij naar toe bent geweest 😂 of was dit 30 jaar terug?
Vind ik leuk
tikkietoe +5787
dinsdag 8 januari 2019 om 15:54
Als hij keurig op tijd betaald wilt worden moet hij niet in Turkije blijven.
Ik zou zeggen welkom terug in de eredivisie.
Vind ik leuk
bennings +385
dinsdag 8 januari 2019 om 16:05
Gelijk halen Utreg ....
Vind ik leuk
joodje007 +29
dinsdag 8 januari 2019 om 16:05
gewoon weer terug naar Zwolle.
als twente slim is halen ze hem aangezien ze weinig voorin hebben lopen
Vind ik leuk
Vb.twente +93
dinsdag 8 januari 2019 om 16:41
de graafschap mag hem wel hebben .
Vind ik leuk
Och jeh +2205
dinsdag 8 januari 2019 om 16:20
Terug naar PEC
Vind ik leuk
mcmodd +25108
dinsdag 8 januari 2019 om 16:20
Dankjewel Jan, interessant voor clubs met flankproblemen.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 16:20
Naar Zwolle
Vind ik leuk
BT410 +258
dinsdag 8 januari 2019 om 16:28
Waarom is dit altijd zo met de clubs in die regio?
Vind ik leuk
Foarut +45
dinsdag 8 januari 2019 om 16:40
Mooie speler voor Heerenveen.
Vind ik leuk
Vb.twente +93
dinsdag 8 januari 2019 om 16:40
hij kan altijd weer naar zwolle .
Vind ik leuk
zwollie +8652
dinsdag 8 januari 2019 om 16:44
Gerard Nijkamp gelijk bellen
Vind ik leuk
dogo +196
dinsdag 8 januari 2019 om 16:49
Meer dan welkom bij Vitesse in Arnhem wat mij betreft. Hopelijk zit van Hintum niet te slapen en slaat zijn slag.
Mokthar is wat mij betreft een prima optie nu Ananidze vanwege belasting tarieven niet komt en Musonda nog lang moet revalideren. Mokthar is in mijn ogen een veel minder grote gok dan Ananidze en Musonda op dit moment van hun carriere zijn.. Eerder het tegenovergestelde. Prima basisspeler voor de komende jaren.
Vind ik leuk
michelhx +4041
dinsdag 8 januari 2019 om 16:52
En zo heurt het. Niet betalen, dan transfervrij weg. Slim van hem. Leuke speler voor pakweg een Utrecht of Heerenveen.
Vind ik leuk
Breda83 +2163
dinsdag 8 januari 2019 om 17:02
NAC zoekt nog een aanvallende middenvelder die vanaf links kan spelen. Past perfect dus. Hopelijk heeft Pierre het nummer van die zaakwaarnemer...
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 17:37
Je verwacht t niet...
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +2718
dinsdag 8 januari 2019 om 18:04
Laat hem maar weer terug komen bij ons pec
Vind ik leuk
AA +14
dinsdag 8 januari 2019 om 18:53
Indien niet te duur wel een optie voor Fortuna.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 22:07
Mislukt overal buiten zwolle..... dus Pec....... halen die gozer
Vind ik leuk
peinke +2220
woensdag 9 januari 2019 om 09:45
Oh nee he, niet terug naar PEC!!!!!!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws