Stam ontkent interesse in Feyenoord-duo: 'Zitten in een andere regio dan wij'

Stam ontkent interesse in Feyenoord-duo: 'Zitten in een andere regio dan wij'

Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 11:32wo 09-01-2019 om 11:32

Laatste update: woensdag 9 januari 2019 om 12:25wo 09-01-2019 om 12:25

PEC Zwolle is niet in de race voor Renato Tapia en Eric Botteghin. Volgens de kersverse trainer Jaap Stam zijn de twee Feyenoorders financieel niet haalbaar.

"Klopt niets van", reageert Stam tegenover RTV Rijnmond op berichtgeving dat PEC interesse heeft in het Feyenoord-duo. "We moeten kijken naar budget. Als je deze twee namen noemt, nou, dan zitten zij in een andere regio dan wij zitten."

PEC hervat de competitie op 19 januari met een competitiewedstrijd tegen Feyenoord. "Iedereen weet dat Feyenoord een topteam in Nederland is. Met goede spelers, met veel kwaliteit. Wij moeten daar iets tegenover zetten, want wij hebben de punten ook nodig", aldus Stam. Veel tijd om zijn ploeg klaar te stomen heeft hij niet. "Voor een trainer is het altijd prettiger om zes weken voorbereiding te hebben, maar dat is op dit moment niet mogelijk."

Stam werd in december vorig jaar aangesteld als opvolger van John van 't Schip, die door tegenvallende prestaties het veld moest ruimen. PEC staat halverwege het seizoen op een teleurstellende zestiende plek.

Poll

Kan Stam PEC direct aan een stunt tegen Feyenoord helpen?

(3101 stemmen)

Plaats een reactie

Midden-Noord +95476
woensdag 9 januari 2019 om 11:36
Geen nieuws is goed nieuws.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 11:37
Wie heeft deze ongelofelijke onzin dan ook bedacht? Even serieus? Als PEC überhaupt 1 speler uit die financiele categorie kan betalen, mogen ze de handjes dichtknijpen. Laat staan 2 spelers.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
woensdag 9 januari 2019 om 11:51
Als het om verhuur ging zou het heel misschien nog wel kunnen, maar echt logisch zijn die geruchten nooit geweest.
Vind ik leuk
The Genius +3792
woensdag 9 januari 2019 om 12:03
Deze onzin is vooral gecommuniceerd door “Forzapeczwolle” via Twitter
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
woensdag 9 januari 2019 om 12:08
Van zijn 6 geruchten toch 1 goed, dat moet een record zijn.
Vind ik leuk
Donnygo +4906
woensdag 9 januari 2019 om 11:38
Financieel niet haalbaar hij vergeet er alleen bij te melden kwalitatief niet goed genoeg (sorry).

Zijn ook geen spelers die naar PEC zullen gaan denk dat Botteghin en Tapia liever buiten Nederland willen kijken, financieel maar ook als speel uitdaging.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
woensdag 9 januari 2019 om 11:53
Zonder PEC zou Botteghin nog ergens in de jungles van Brazilië rondhangen dus er bestaat altijd nog een kans dat hij zijn carrière bij ons afsluit.
Vind ik leuk
Donnygo +4906
woensdag 9 januari 2019 om 12:00
Dat is wel erg blunt gezegd, maar snap wat je bedoeld maar denk toch dat hij mogelijk iets anders dan Nederland wil en mogelijk iets meer loon opstrijken dan bij Feyenoord.
Vind ik leuk
HanV +5454
woensdag 9 januari 2019 om 12:19

Geboren in Sao Paulo, de grootste stad van het Zuidelijk halfrond en aan de kust.
Vind ik leuk
|Ajax| +1317
woensdag 9 januari 2019 om 11:44
Te slecht voor PEC Zwolle..
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 11:47
Jouw mening is gekleurd...
Vind ik leuk
Peter12345 +449
woensdag 9 januari 2019 om 11:58
maar ben het wel met hem eens. Stam had vroeger genoeg kwaliteiten, dat hij zijn huidige verdedigers echt wel wat beter kan maken. Als is het maar dat ze beter positioneren etc.
Vind ik leuk
peinke +2311
woensdag 9 januari 2019 om 12:00
Tapia zou prima zijn op het middenveld. Jammer! Rechtsbenige centrale verdedigers zijn er genoeg. Vraag me alleen af of die Van Aken nu wel of niet komt, is in ieder geval een linkspoot.
Vind ik leuk
The Genius +3792
woensdag 9 januari 2019 om 12:03
En iemand zonder wedstrijden in de benen!
Vind ik leuk
peinke +2311
woensdag 9 januari 2019 om 12:08
Dat is waar, toch een linksbenige verdediger met lengte. Die gast was redelijk tot goed bij Heerenveen. Weet jij of hij nu wel of niet is gecontracteerd? Het is zoals gebruikelijk allemaal onduidelijk! Of blijft het weer bij Thy en Clement, overigens ook niet met wedstrijden in de benen? Is Thy al vrijgegeven door die Turken? Clement is uiteindelijk volgens mij de enige concrete tot nu toe.
Vind ik leuk
The Genius +3792
woensdag 9 januari 2019 om 19:29
Nee bij mijn weet is die nog niet gecontracteerd, maar heb geen contacten binnen de club hoor... thy zal wel loslopen is papierwerk het is nu woensdag... miss gaat er een week overheen
Vind ik leuk
Caddy +123
woensdag 9 januari 2019 om 15:06
Een heleboel supporters van pec denken dat pec een subtopper is.die zomaar ff spelers van feyenoord kan halen.ten eerste pec is nog nooit een subtopper geweest.we hebben een paar goede jaren gehad dat is ook het enige,als je op pec.nu leest hoe de supporters denken wat voor trainers en spelers ze wilden hebben.dan denk je dat de meeste supporters het niet goed hebben in hun hoofd en zich een beetje afreageren op visser en nijkamp
Vind ik leuk
Nwwn807 +1
donderdag 10 januari 2019 om 02:28
Kan beter waarderen dat die tijden uberhaubt gebeurd zijn.
Vind ik leuk
peinke +2311
donderdag 10 januari 2019 om 10:30
Hoezo! Welke club van de categorie PEC heeft twee spelers verkocht, een voor 4 miljoen en een voor 3,5 miljoen. Dat was ooit de eerste berichtgeving. Laat het dan maar 5,5 tot 6,5 miljoen zijn. Bovendien is er behoorlijk gesnoeid in de personele kosten op het veld. Denk dan aan Nijland, Mokhtar, Saymak, Bakker, Marinus, Nijland, Frere, Israelson. Spelers, waarvan er zeker 4 het max. PEC-salaris verdienen. Vervolgens is er 2,1 miljoen uitgegeven aan transfers. Dan zou je verwachten dat er nog wat centjes over zijn om gewoon een transferbedrag te betalen. Alles wat ze nu halen is transfervrij, heeft een half jaar niet gespeeld en zijn bij hun club overbodig. Dus.... Waar heb jij het over? Het afreageren op Visser en Nijkamp is gebaseerd op de rigoureuze sanering van het elftal vorig jaar en het matige spelersbeleid van de afgelopen jaren. Bovendien hebben deze heren geblunderd op commercieel gebied, althans verantwoordelijk en zijn op dit moment luchtkastelen aan het bouwen, terwijl stabiliteit in de club en de financiële positie niet geweldig is. Tel daar nog bij op dat het hele scoutingsapparaat vervangen is door Raiola, dan is het niet zo merkwaardig dat supporters, mede gezien de resultaten op het veld, meer dan kritisch is op de leiding, met name Nijkamp en in iets mindere mate Nijkamp. Supporters hebben zich op basis van de plaats op de ranglijst in de afgelopen jaren de ogen laten dichtsmeren. Jij bent zeker vergeten dat er in de tijd dat PEC bekers won, Europees voetbal speelden en het stadion vol zat, bijna in een failliete status gekomen en onder curatele is gesteld door de KNVB om de licentie te behouden. Dus, niet zo maar wat zeggen.... Wat jij doet is het scorebordgevoel laten spreken, zonder ook maar enige ander argument.
Vind ik leuk
BenikBen +117
woensdag 9 januari 2019 om 12:16
Snap ik Zwolle wil beter worden dus wat moet je met die 2 ???
Vind ik leuk
Nwwn807 +1
donderdag 10 januari 2019 om 02:29
Blijkbaar niet met hen in de eredivisie blijven.
Vind ik leuk
CPP +1053
woensdag 9 januari 2019 om 15:25
Niks mis met de topografische kennis van Stam LOL
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws