Gepikeerde voorzitter hekelt handelswijze Barça: 'Het is toch niet te geloven'

Gepikeerde voorzitter hekelt handelswijze Barça: 'Het is toch niet te geloven'

Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 13:55wo 09-01-2019 om 13:55

Toulouse heeft geen goed woord over voor de handelswijze van FC Barcelona wat betreft het aantrekken van Jean-Clair Todibo. De talentvolle verdediger maakt komende zomer transfervrij de overstap naar de Spaanse kampioen.

Barça maakte de komst van Todibo dinsdag wereldkundig. De negentienjarige Fransman bereikte geen overeenstemming met Toulouse over een nieuw contract en kan daardoor gratis de overstap maken. Dat steekt bij voorzitter Olivier Sedran. "Barcelona heeft niet gehandeld zoals het zou moeten", zegt de preses tegen L'Equipe. "Ze hebben zich niet gedragen als een grote club."

Hoewel de Catalanen Todibo mochten benaderen aangezien zijn contract binnen zes maanden afloopt, noemt Sadran de manier waarop de transfer bekend is gemaakt 'arrogant'. "Het is toch niet te geloven: ze kondigen aan dat de speler in juli overstapt, maar ik ken niemand die kan zeggen wat er over zes maanden gebeurt. Het leven zit vol verrassingen, ook onaangename, maar het is arrogant en beledigend om te zeggen wat wíj doen."

Sadran twijfelt bovendien of Todibo de juiste keuze maakt. "Zijn agent heeft goed werk geleverd, maar is Barcelona echt de beste keuze voor hem? Ik weet het niet." Sadran sluit een transfer in de winter uit. "Je kan er geld op inzetten dat hij tot juni bij ons blijft."

Plaats een reactie

Korm +39890
woensdag 9 januari 2019 om 14:01
Sadran is een klein mannetje met lange tenen...
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 14:24
Das beter dan een lang mannetje met kleine tenen, dan val je snel om..
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 18:47
Hij hoeft toch niet te staan, alleen maar zitten, want hij is voorzitter.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:19
Voor wel ja, maar achter dan..?
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 21:17
Achter is aan het werk: achterwerk
Vind ik leuk
Futre +4913
woensdag 9 januari 2019 om 17:21
Absoluut. Maar Barca is een irritant, achterbaks clubje aan het worden.
Vind ik leuk
Nummer Diez +3277
woensdag 9 januari 2019 om 19:46
Topclubs moeten nu eenmaal snel op de bal spelen heeft niets met achterbaks te maken 😪het is nu eenmaal een keiharde wereld geworden .
Irritant laat ik aan u over voor mij is Barça een topclub💪👊👍
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 14:03
Neem je verlies als een voorzitter van een kleine club.. iedereen had deze keuze gemaakt..
En elke club benaderd spelers buiten de club om!
Vind ik leuk
Mari +12482
woensdag 9 januari 2019 om 14:07
Dit heet wild om je heen slaan
Vind ik leuk
Roeptoeter +15711
woensdag 9 januari 2019 om 14:08
Als het binnen de reglementaire 6 maanden is en het contract op 1 juli ingaat heeft Barcelona toch juist keurig gehouden aan de geldende regels.
De voorzitter kan slecht tegen zijn verlies.
Vind ik leuk
Dirkiedirk +244
woensdag 9 januari 2019 om 14:08
dat je als voorzitter ervan baalt dat deze jongen weggaat is goed te begrijpen. het is blijkbaar een aardig talent gezien de clubs achter hem aan zaten. dat Barcelona hem binnenhaalt is slim. slaagt die dan hebben ze er profijt van en kunnen ze wellicht ooit nog aan hem verdienen. zo niet verkopen ze hem over 2 jaar voor pakweg 8 miljoen. nog steeds winst en geen kosten aan gehad. en dat die voorzitter er nu gepikeerd over is, tsjaa. dat kan.
Vind ik leuk
Chebaisit +1417
woensdag 9 januari 2019 om 14:09
Barcelona profileert zich als een top club maar handelt als mafiosi
Vind ik leuk
Dirkiedirk +244
woensdag 9 januari 2019 om 14:38
Waarom is het mafioso wat hier is gebeurt? Het contract loopt over 6 maanden af. De beste jongen is dan transfervrij. Ze hebben interesse. Dan is wat ze doen toch prima? Ze geven zelfs een keer niet belachelijk veel geld uit.
Vind ik leuk
Chebaisit +1417
woensdag 9 januari 2019 om 15:08
Dat Barcelona op een speler inspeelt om zijn contract niet te verlengen om hem zo in te lijfen is rond uit Mafiosi te noemen.
Dat ze niet eerst ( niet voor de eerste keer) contact opnemen met eerst de club in plaats van speler is ook Mafiosi te noemen.
Vroeger was Barcelona een club van aanzien maar dat vindt ik allang niet meer.
Vind ik leuk
Dirkiedirk +244
woensdag 9 januari 2019 om 15:12
Waaruit blijkt dat ze hem ervan overtuigd hebben om zijn contract niet te verlengen? Stel je bent zelf een speler van lille of toulouse. Barca, real, united wachten netjes tot 1 januari en gaan dan onderhandelen. Samen met zijn huidige club zijn zijn dan toch gewoon een gegadigde? Zie niet in wat er hier precies fout hebben gedaan. Ze geven geen geld uit. Balans is dus prima. Dat ze bij andere transfers, zoals die van dembele bijvoorbeeld niet goed hebben gehandeld dat klopt. Maar in deze niet.
Vind ik leuk
Arbee +2480
woensdag 9 januari 2019 om 15:42
Dus bij een speler aandringen op contractverlenging zodat je een hoog prijskaartje om zijn nek kan hangen is prima, maar een speler die zijn contract netjes uitdient vragen om bij jouw club te komen spelen is mafiosi?
Vind ik leuk
Nummer Diez +3277
woensdag 9 januari 2019 om 19:56
Wat uw mening over deze topclub is laten velen ijskoud 🤣
Vind ik leuk
Chebaisit +1417
woensdag 9 januari 2019 om 20:28
Maakt niet uit dat geld alleen voor de domme.
Vind ik leuk
Benniewies +5387
woensdag 9 januari 2019 om 14:40
Waarom? Leg uit
Vind ik leuk
Nummer Diez +3277
woensdag 9 januari 2019 om 19:54
Snel op de bal spelen is voor mij geen maffia, tegenwoordig doen alle ploegen dit , van de Engelse PL , de serie A , de Ligue , tot de Primera division .niks mafiosie' s aan hoor😉
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 14:09
Weer een mannetje dat een kans ziet om even in het spotlicht te komen...
Vind ik leuk
Dirkiedirk +244
woensdag 9 januari 2019 om 16:34
had jij als je in zijn schoenen stond anders gekozen?
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:41
Ja
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1674
woensdag 9 januari 2019 om 14:10
Niemand weet wat er over 6 maanden gebeurd zegt ie???
Nou eehh je raakt een speler kwijt die je geen transfersom opleveren gaat.
Dat gaat er gebeuren.
Vind ik leuk
Stranger +6636
woensdag 9 januari 2019 om 17:57
Of de speler raakt geblesseerd en het contract gaat niet door😊
Vind ik leuk
ryolic +243
woensdag 9 januari 2019 om 14:13
blah blah, media aandacht tekort. Aangeven dat een speler komt na afloop van zijn contract in doodgewoon. Bayern heeft dat net gedaan met Pavard en daarvoor zijn er meer dan genoeg clubs geweest die het ook doen. Nooit een woord gezeik over gehoord.
Vind ik leuk
jari11 +3386
woensdag 9 januari 2019 om 14:14
Raar inderdaad de handelswijze, maar blijkbaar wel effectief. Snap het aankoopbeleid van Barca sowieso niet zo goed. Ze kopen allemaal spelers die bijna allemaal niet goed genoeg zijn. Om ze vervolgens weer te verkopen of verhuren met verlies of een mini winst. Rare gang van zaken..
Vind ik leuk
fedor2501 +6369
woensdag 9 januari 2019 om 15:30
Welkom in de wereld van het witwassen.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29711
woensdag 9 januari 2019 om 14:14
Welkom in de grote mensenwereld.. Voorzitter zou moeten weten hoe het werkt met topclubs en anders weet hij het nu!
Vind ik leuk
Justin Kees +2658
woensdag 9 januari 2019 om 14:16
Aldus de Calimero voorzitter van Toulouse... sorry, meneer onzinverteller... u weet zelf niet eens wat er volgende week gaat gebeuren. Dus maar stoppen met alles dan? Barca heeft een speler voor volgend seizoen vastgelegd. Wat is daar mis mee? Dit is gewoon huilen om het missen van een transfersom, na eigen zwak beleid...

Vind ik leuk
MN223 +1599
woensdag 9 januari 2019 om 14:20
Wat is het Franse woord voor Calimero?
Vind ik leuk
RGB +1300
woensdag 9 januari 2019 om 14:46
Calimereau
Vind ik leuk
ReneAjax +10111
woensdag 9 januari 2019 om 14:54
Nee, dat blijft gewoon Calimero.
Vind ik leuk
berwi +508
woensdag 9 januari 2019 om 14:28
heb ik meer gehoord
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
woensdag 9 januari 2019 om 14:36
Wat raaskalt die man? Hij heeft toch geen donder te maken met wat Todibo dan gaat doen? De overeenkomst met Toulouse is dan afgelopen... Barca heeft hem rond voor een voorcontract en maakt dat bekent. Zit niks bij wat "Niet netjes" is.
Had je maar eerder met die speler om de tafel moeten gaan zitten... En als ze dat hebben gedaan en hij wilde toen al niet bijtekenen, hadden ze hem lekker op de tribune moeten laten zitten, want je gaat niet een speler beter maken als je er niks voor gaat vangen.
OF afgelopen zomer moeten verkopen om er wel nog voor te vangen.

Ze geven Barca toch zelf de gelegenheid zo om toe te slaan? Je moet zorgen dat een jonge speler gewoon constant nog 3 seizoenen vastligt, Niet bijtekenen is direct verkopen of op de tribune plaatsnemen, dat is consequent en dan kunnen de topclubs gewoon over de brug komen als ze zo'n speler willen hebben.
Vind ik leuk
ReneAjax +10111
woensdag 9 januari 2019 om 14:56
Heeft Justin Kluivert het nog netjes gedaan.

Zullen nog een paar leuke maanden worden voor die Todibo bij Toulouse.
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
woensdag 9 januari 2019 om 15:00
Vind ook niks mis met de manier waarop Kluivert het heeft gedaan.
Hij wilde niet verlengen, dat recht heeft hij. Ajax had hem ook op de tribune kunnen zetten voor een jaar en dan hadden ze niks gehad.
Nu verkocht voor 17 miljoen.
Punt is als er geen enkele club zich gemeld had en je bent consequent als club en zet hem op de tribune, dan tekent hij alsnog wel bij, want na een jaar op de tribune gaat er niet ineens meer interesse komen voor zo'n speler, zelfs niet als hij transfervrij is.

Als je dus zorgt dat al je spelers nog 2-3 jaar contract hebben, dan heb je altijd de kans om te verkopen als ze niet bij willen tekenen.
Toulouse heeft dit gewoon aan zichzelf te danken.
Vind ik leuk
wilheimus +1467
woensdag 9 januari 2019 om 14:48
Kinderachtig om nu af te vragen of Barca wel de juiste club is. Had hij nog een contract voor 3 jaar dan had hij gezegd dat Barca de juiste club was geweest puur om de transfersom op te krikken..
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 15:35
Ze weten al maanden dat de speler in kwestie .... laat maar.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 17:52
Is deze verdediger net zo goed als de Ligt? Of is het geen golden boy?

Doen ze slim, Barcelona: gratis verdediger ipv 60miljoen voor een talent :)
Vind ik leuk
ajaxdev +641
woensdag 9 januari 2019 om 19:07
Ja een reactie van een typische Fransman, die ook denkt dat ie belangrijk is.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
woensdag 9 januari 2019 om 19:42
Raar verhaal
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws