Sneijder beloont amateurs met trainingskamp Qatar: 'Polonaise in de kleedkamer'

Sneijder beloont amateurs met trainingskamp Qatar: 'Polonaise in de kleedkamer'

Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 15:55wo 09-01-2019 om 15:55

Laatste update: woensdag 9 januari 2019 om 16:51wo 09-01-2019 om 16:51

De amateurs van DHSC zijn woensdag naar Qatar vertrokken voor een trainingskamp. De selectie zou aanvankelijk afreizen naar Maastricht, maar dankzij Wesley Sneijder wacht de zaterdageersteklasser een bijzonder avontuur.

"De spelers hadden een trainingskamp in Maastricht georganiseerd", doet trainer John Vink vanaf Schiphol zijn verhaal in De 538 Ochtendshow met Frank Dane. "Het trainingskamp is altijd één keer per jaar. De resultaten waren niet zo dat de spelers vonden dat er een trainingskamp inzat. Daarom hebben ze zelf een trainingskamp naar Maastricht georganiseerd."

Via assistent-trainer Jeffrey Sneijder bleek er echter meer mogelijk. Wesley Sneijder kreeg te horen dat de selectie bereid was zelf een trainingskamp te organiseren. "Toen gaf hij aan: ik vind dat eigenlijk wel heel uniek. In plaats van een spelersgroep van altijd maar vragen, vragen, vragen, steken ze de hand in eigen boezem en organiseren ze zelf een trainingskamp."

Sneijder besloot daarop de selectie van DHSC een trainingskamp in Qatar cadeau te doen, tot grote vreugde van de ploeg. "Iedereen was dolenthouasist. Het kwam iets eerder naar buiten in de spelersapp dan de bedoeling. Dat ging ook helemaal los. Op de donderdag dat het bekend werd, was een zevental spelers iets te laat op de training omdat ze nog de polonaise liepen in de kleedkamer."

Plaats een reactie

Rood&wit +4470
woensdag 9 januari 2019 om 15:58
Hoorde het op de radio mooie actie van deze Utrechtse Held.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 16:01]
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 16:23
DHSC, de club waar hij is opgegroeid.
Dos Holland Stichtse Boys Combinatie.
Wesley speelde bij DOS, de Kanaries.

Topactie inderdaad.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 16:26
Oud bericht. Stond weken geleden al op VP!
Vind ik leuk
HJR +9004
woensdag 9 januari 2019 om 17:02
Ze zijn vandaag toch vertrokken ;). Je zal ook wel weer bericht kijken wanneer ze gespeeld hebben.

Weet iemand trouwens wanneer ze tegen elkaar spelen? Kom vrijdag aan in Doha. PSV speelt er ook, maar om Sneijder te zien voetballen is net zo leuk :).

Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 17:56
Google ;)
Vind ik leuk
HJR +9004
woensdag 9 januari 2019 om 19:23
Dat lukte dus niet. Zo even op die site van de amateur kijken
Vind ik leuk
Dirkiedirk +244
woensdag 9 januari 2019 om 15:58
leuke actie van Sneijder. Gaat voor hem natuurlijk om een bedrag die helemaal niks voorstelt. Maar voor die jongens is het geweldig en dit gaan ze nooit meer vergeten. Groot gebaar, kleine moeite
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 16:15
Kleine man, groot gebaar! ;-)
Vind ik leuk
Wemberly +597
woensdag 9 januari 2019 om 15:59
Zouden er nog kaartjes voor een wedstrijd van Snijder beschikbaar zijn??
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 16:05
Iets met een vinger en een hand...
Vind ik leuk
#Keizerout +45460
woensdag 9 januari 2019 om 16:16
Ik denk dat hij bedoelt dat er nooit iemand in die stadions zit. Is voor die sjeiks ook wel leuk. Fans.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5393
woensdag 9 januari 2019 om 16:28
Beetje jammer alleen dat die fans dan naar een leeg veld gaan zitten staren.
Winterstop in tot 4 feb in Qatar. Zal wel te koud zijn ofzo.
Vind ik leuk
#Keizerout +45460
woensdag 9 januari 2019 om 16:37
Oh pardon. Ik had geen idee.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5393
woensdag 9 januari 2019 om 16:38
Ach, leeg veld en "volle tribune" voor de verandering.
Je moet ze ook niet alles tegelijk geven daar in die contreien.
Vind ik leuk
AllAdIn +24681
woensdag 9 januari 2019 om 17:33
Volgens mij was die wedstrijd binnen een uur uitverkocht..
Vind ik leuk
Mari +12424
woensdag 9 januari 2019 om 16:05
Maastricht of Qatar
Natuurlijk Maastricht.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5393
woensdag 9 januari 2019 om 16:06
Ik heb met mijn bierelftal ook wel eens zelf een trainingskamp georganiseerd.
1 week all-in in de zon in januari.
Waren we toch verdomme de tenuetjes en ballen vergeten mee te nemen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 16:06]
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 16:09
Ha ha wat zonde zeg !!
Vind ik leuk
Donnygo +4936
woensdag 9 januari 2019 om 16:16
Hadden wij ook, alleen deden wij het op de schoolplein manier met en zonder shirt, met haalde bier omdat die hun rug niet zouden verbranden wanneer ze op het bier moesten wachten.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5393
woensdag 9 januari 2019 om 16:17
Nou.... We trainden exclusief voor de 3de helft op "trainingskampen"
Vind ik leuk
Donnygo +4936
woensdag 9 januari 2019 om 16:21
Belangrijkste training is de pols training ;)
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 16:18
Hopelijk het bier niet vergeten?
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
woensdag 9 januari 2019 om 16:09
Heel leuk voor die gasten en super goed van Wesley.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 16:11
Ik zou veel liever naar Maastricht gaan, hebben ze ook een aantal goede pubs.
Vind ik leuk
mcmodd +26907
woensdag 9 januari 2019 om 16:32
Meen je dat nou Sara? Ik ben het met je eens als je de stad Maastricht noemt, verweg de mooiste stad om uit te gaan in Nederland. Maar Qatar, dat is once in a lifetime, dat moet je toch een keer meegemaakt hebben.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 16:37
Ja zeker, ik zou me waarsch. totaal niet thuis voelen in Qatar en als ik er een reis naartoe zou winnen, zou ik het weggeven. Maastricht ben ik twee keer geweest en daar zou ik me uitstekend vermaken voor een lang weekend, mooie en gezellige stad, prima restaurants en pubs etc.
Vind ik leuk
mcmodd +26907
donderdag 10 januari 2019 om 00:07
Als je wat geld te verspijkeren hebt kan je ook uitstekend winkelen daar. Kleding is er niet goedkoop, maar wel vaak handgemaakt. Hartsikke goede kwaliteit. Als je een reis naar Qatar wint, maken we een deal. Je geeft mij die reis, dan mag jij een lang weekend naar Maastricht op mijn kosten.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 00:09]
Vind ik leuk
J Kiprich +18990
woensdag 9 januari 2019 om 16:50
Probeer het eens vanuit het perspectief van een vrouw te zien! 😉
Vind ik leuk
mcmodd +26907
donderdag 10 januari 2019 om 00:11
Ja, natuurlijk. Voor vrouwen is Qatar niets, maar ik heb er een familielid, expat die het daar uitstekend vergaat.
Vind ik leuk
companen +2150
woensdag 9 januari 2019 om 18:38
In verleden door mijn werk in Doha geweest een verschrikking, wat was ik blij dat daar wegkon. Niks te doen, snikheet alleen maar flats. Vrouwen zijn compleet ingepakt. Het is maar waarvan je houd.
Vind ik leuk
mcmodd +26907
donderdag 10 januari 2019 om 18:28
Ik houd van de hele wereld, de wereld houdt van mij ;-)
Vind ik leuk
michelhx +4548
woensdag 9 januari 2019 om 16:19
Nou ja, trainingskamp. Veel trainen zal het niet worden, maar vooral sightseeing en een heleboel drank.
Als dat maar goed gaat...

Het drinken van alcohol in Qatar wordt oogluikend toegestaan. Alleen de vijfsterrenhotels hebben vergunningen voor het verkopen van alcohol. Voor een biertje betaal je daar al snel tien tot vijftien euro. Drink niet zo veel dat je gedrag erdoor verandert. Er geldt een zero tolerance beleid voor rijden onder invloed, dronkenschap en gewelddadig gedrag.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 16:26
Wat kan het leven toch lekker zijn met zoveel geld. Dan kun je dit soort dingen ook doen. En in zijn geval niet uit van kijk mij met me knaken, nee het een zeer betrokken gozer. Echt jammer dat ie niet meer speelt in het NL elftal of bij een leuke club in Europa.
Vind ik leuk
Hans Worst +1640
woensdag 9 januari 2019 om 16:37
De Groenlinks activisten al aan t zeiken dat in Nederland trainen beter voor t Milieu is dan vliegen?
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 17:17
Held!
Vind ik leuk
Cookee +12663
woensdag 9 januari 2019 om 19:20
Mooie actie van Wesley,
gelukkig valt er weinig te zuypen
dat voorkomt een Qatar achteraf.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws