Ajax praat met Sevilla over Wöber: Het is daarom ook geen makkelijke keuze

Ajax praat met Sevilla over Wöber: "Het is daarom ook geen makkelijke keuze"

Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 18:11wo 09-01-2019 om 18:11

Laatste update: donderdag 10 januari 2019 om 15:50do 10-01-2019 om 15:50

De kans bestaat dat Maximilian Wöber vertrekt bij Ajax. Het feit dat de Oostenrijkse verdediger geen basisplaats heeft, drijft hem mogelijk naar Sevilla.

Dat bevestigt zaakwaarnemer Revien Kanhai van Forza Sports Group. "Natuurlijk wil Max graag deel uit blijven maken van de huidige groep van Ajax in dit mooie seizoen en belangrijk zijn voor het team. Hij stond immers ook drie wedstrijden basis in de Champions League", aldus Kanhai tegen Voetbal International.

"Maar hij wil ook graag wekelijks aan spelen toekomen en goed perspectief hebben", voegt de zaakwaarnemer eraan toe in gesprek met het weekblad. "Daarom kijken wat momenteel het beste voor zijn carrière is. Het is daarom ook geen makkelijke keuze."

Sevilla heeft volgens De Telegraaf een bod van rond de veertien miljoen euro uitgebracht op Wöber. De onderhandelingen tussen Ajax en de Spaanse club zitten in een vergevorderd stadium. Voor de Amsterdammers, die zich deze winter versterkten met Lisandro Magallán, is een vertrek van Wöber bespreekbaar.

Poll

Stelling: Ajax moet Wöber verkopen

(3000 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 9 januari 2019 om 18:13
Als Alderweireld eind van dit seizoen aanhaakt zeer zeker.
Vind ik leuk
DuWijk +360
woensdag 9 januari 2019 om 18:15
Eerst Vertonghen, die is 31. Alderweireld 2 jaar jonger en optie in contract net gelicht.
Vind ik leuk
Benniewies +5360
donderdag 10 januari 2019 om 02:00
Vertonghen pas als de Ligt weg is toch?
Vind ik leuk
MOKUM*** +2119
woensdag 9 januari 2019 om 18:38
Alderweireld? Die heeft een draaicirkel van een gelede stadsbus, is trager dan Blind, en maakt behoorlijk wat fouten.
Vind ik leuk
AFP +2882
woensdag 9 januari 2019 om 19:09
Volkomen mee eens.
Vind ik leuk
Pec010 +2510
woensdag 9 januari 2019 om 18:13
Ajax kan meer geld verdienen aan Wober dan Feyenoord voor zijn beste verdediger zou krijgen.
Vind ik leuk
Wilex +2679
woensdag 9 januari 2019 om 18:22
Wober is ook beter dan de beste verdediger van Feyenoord.
Vind ik leuk
Pds010 +1361
woensdag 9 januari 2019 om 18:57
Ga je nu echt Feyenoord vergelijken met Ajax?
Vind ik leuk
Stranger +6594
woensdag 9 januari 2019 om 19:04
Ze hebben de laatste 4 jaar in ieder geval al meer prijzen gewonnen dan die geldwolven uit Amsterdam😊
En dan ga ik nog liever naar Top Oss kijken dan naar dat over het paard getilde zootje uit Amsterdam😊
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 23:01
Het is een vrij land. Kijk je toch lekker naar Top Oss.
Vind ik leuk
Stranger +6594
donderdag 10 januari 2019 om 06:22
Frustratie zit hoog blijkbaar dat Top Oss verkozen wordt boven de godenzonen.
Maar als je iets weet van geschiedenis moet je ook weten dat het aanbidden van goden of hun zonen alleen maar geleid heeft tot ellende😊
Vind ik leuk
Il Gordo +18252
woensdag 9 januari 2019 om 21:29
Wat is je punt, Sherlock?
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6528
woensdag 9 januari 2019 om 18:16
14 miljoen ontvangen, en dan gelijk die mexicaan halen. doe er dan nog maar een miljoentje of 2 bij of zo.

Vind ik leuk
Brijk +943
woensdag 9 januari 2019 om 18:18
‘Maar hij wil ook wekelijks perspectief hebben op een basisplaats’

Zou hij bij Sevilla basis staan? Eerlijk denk ik dat hij daar ook bankzitter wordt. Daarnaast speelt Sevilla meestal Europa league en geen Champions League
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 18:24
Ik heb precies hetzelfde idee. Van de Ajax bank naar de Sevilla bank.. Maar misschien zit die bij Sevilla lekkerder 😉.. Wie weet..
Vind ik leuk
Brijk +943
woensdag 9 januari 2019 om 18:25
Wordt je wel bruin daar! En je bankrekening zal beter gespekt worden denk
Vind ik leuk
PoepWagen +2169
woensdag 9 januari 2019 om 18:23
Absoluut niet verkopen, erbij houden tot tenminste de zomer. Daarmee maak je waar wat je zegt en geef je mallagan of hoe die snuiter ook heet tijd om te wennen.
Vind ik leuk
Wilex +2679
woensdag 9 januari 2019 om 18:38
Als het goed is haakt Veltman ook weer aan.
Dan heb je met die Argentijn erbij dus 2 nieuwe vervangers in geval van noot.
Wel allemaal rechts maar een de Ligt is zo goed die kan als het moet ook wel links staan.
Ik zal als Ajax zijnde erg goed nadenken of Wober voor de toekomst echt basismateriaal is.
Als ze daar over twijfelen dan zal ik hem verkopen, denk niet dat zo'n kans zich weer heel snel voordoet.
Met 14 miljoen in je achterzak en een goede scout zal je zeggen dat er iets beters is te vinden.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 18:26
Praatjes vullen gaatjes !! 💲💲💲
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 18:26
Lekker laten gaan en de trainer er gratis bij doen.
Vind ik leuk
Blindsy +18689
woensdag 9 januari 2019 om 18:28
Als ik hem was, zou ik nog even blijven. De Ligt gaat weg, Blind misschien naar t middenveld? Dan liggen er voor volgend seizoen best kansen.
Vind ik leuk
+40 +250
woensdag 9 januari 2019 om 18:34
Sevilla is lekker bezig met miskopen. Ajax zal blij zijn wanneer ze de gefaalde Wober kunnen uitzwaaien.
Vind ik leuk
Olfie +5623
woensdag 9 januari 2019 om 18:53
Gefaalde Wober. wat een grap.
Vind ik leuk
Spunk +66
woensdag 9 januari 2019 om 18:48
Als De Ligt gaat wieberen dan heeft hij toch zat uitzicht op speeltijd? Daarbij vindt ik 14 mil niet een superbod, tja het is bankzitter maar zoals CL laat zien niet vanwege gebrek aan kwaliteit. Al is het niet de voetballende verdediger zoals in NL gezien wil worden, maar dat is ook een van de redenen waarom Van Dijk niet goed genoeg zou zijn...
Vind ik leuk
Downvalley +280
woensdag 9 januari 2019 om 18:50
Toch wel jammer als hij weggaat.
Zoveel linkspoten zijn er niet bij Ajax.
Zo slecht is hij niet vind ik.
Maar goed als je iedere week wilt spelen oké...... maar of hij die kans in Spanje krijgt??
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:29
Ik denk dat hij weinig kans krijgt bij Sevilla

Maar je zit daar wel een stuk warmer op de bank

Na de training lekker in je eigen zwembad
Vind ik leuk
Muscles +1729
woensdag 9 januari 2019 om 19:00
Magallan erin en Blind, Schuurs nog is genoeg voor de titel
Vind ik leuk
AFP +2882
woensdag 9 januari 2019 om 19:02
Ik heb werkelijk nog nooit mee gemaakt dat zowat op meer dan een half elftal, in dit geval Ajax, geboden wordt en grote belangstelling voor de spelers is. Ook niet bij de toppers als Barca, Bayern, City en ga zo maar door.
Dan moet Ajax toch wel een topclub zijn als je zo veel goede spelers in je ploeg hebt.
Vind ik leuk
Guust +6391
woensdag 9 januari 2019 om 19:12
Lekker klimaatje daar, geen verkeerde keus.
Vind ik leuk
hollister +693
woensdag 9 januari 2019 om 19:14
Verkopen voor 14 miljoen plus 10 % doorverkoop en dan meteen Alvarez en Lainez ophalen in Mexico. Hebben we 2 Mexicanen en 2 Argentijnen en 2 Braziaantje...en natuurlijk een aantal Denen... dan alleen nog Shabani van Bayern aantrekken voor de toekomst (maar misschien is dat van de zomer de bedoeling)
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:16
Het ruimt wel behoorlijk op bij mijn club. 2 Colombianen en een oostenrijker
Vind ik leuk
Voetbalfan +1792
woensdag 9 januari 2019 om 19:27
Prima dat Wöber eventueel vertrekt, een redelijke stand-in en meer niet.
Maar Ajax moet niet denken dat met het aantrekken van Magallan dat is opgelost, dan blijft alleen Blind over als linker centrale verdediger.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:30
Juist meneer de zaakwaarnemer, want als je niet wekelijks speelt bij Eredivisie nr.2 gaat je cliënt Wöber wel wekelijks spelen bij nr.3 van LaLiga, droom verder....
Vind ik leuk
Tebannet +196
woensdag 9 januari 2019 om 19:33
Heeft nooit een kans gekregen. Maar voor 14 miljoen mag ie wel gaan.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:38
Selectie intact houden dit keer.ook wober niet verkopen.ze hebben.iedereen nodig om voor 3.prijzen te spelen.reeel is wel 2 prijzen,maar je weet maar nooit.in idg gewoon niemand weg.alleen maar spelers kopen.eind van seizoen maar verkopen.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 20:01
Jongens, doen!! Auto meegeven en een strik om. Dit krijg je nooit meer voor Wöber. Hij gaat ongetwijfeld nog groeien hoor maar nooit meer voor dit bedrag te verkopen. Hij is echt een aardige vent die lekker kan voetballen maar Ajax heeft voldoende mannen die op zijn plaats kunnen spelen. Het is misschien wel hard maar je moet keuzes maken.
Daarnaast heb je de kans gehad om Dolberg te verkopen voor een megabedrag en niet gedaan. Ook een heel goede voetballer maar gaat nooit meer 40 miljoen opleveren.
Niet dezelfde eigenwijze fout maken. 💪
Vind ik leuk
Hvdp +1837
woensdag 9 januari 2019 om 21:15
Grappig dat één van de mindere spelers van Ajax voor méér wordt verkocht dan de duurste speler van PSV
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 22:51
Van mij hoeft wober niet weg. Heeft aardige wedstrijden op de mat gelegd.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws