Van Persie weet het nog niet: 'Ik heb er wel contact over gehad met de KNVB'

Van Persie weet het nog niet: 'Ik heb er wel contact over gehad met de KNVB'

Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 20:41wo 09-01-2019 om 20:41

Laatste update: woensdag 9 januari 2019 om 22:14wo 09-01-2019 om 22:14

Robin van Persie weet nog niet wat hij na de zomer gaat doen. De Feyenoord-aanvoerder (35) stopt aan het einde van het seizoen met voetballen.

Mogelijk ligt er een carrière als trainer in het verschiet voor Van Persie. "Dat lijkt me wel leuk, maar ik weet het echt nog niet. Ik moét straks niks meer, dus ik bekijk later wel hoe ik er op dat moment over denk", zegt hij op het trainingskamp van Feyenoord in Marbella tegen de NOS.

"Ik ben ook niet bezig met trainer worden, al heb ik er wel contact over gehad met Eric Gudde (directeur KNVB, red.)", aldus Van Persie. "Hij heeft me de opties neergelegd voor een eventueel traject na mijn loopbaan, maar er is nog niks besloten."

Van Persie was dit seizoen zeven keer trefzeker in dertien competitieduels. Na dit seizoen houdt hij het 'in principe' voor gezien, zo gaf hij eerder dit seizoen al aan. De Feyenoord-aanvaller staat nog steeds vierkant achter die beslissing.

Poll

Schuilt in Van Persie een goede trainer?

(707 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 9 januari 2019 om 20:45
Trainer van Feyenoord samen met dirkje
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 20:47]
Vind ik leuk
Seizoenkaart +10791
woensdag 9 januari 2019 om 21:09
Inderdaad een trainer met dirk kuyt zou zeker niet misstaan Waneer de tijd rijp daar voor Is en voorbeeld rest hoop ik ze hem bij Feyenoord binnenboord te weten te houden Door intern een mooie hoge functie te geven tot hij zijn trainerschap papieren heeft behaald.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 20:45
Beter niks meer. Een carrière van niks gehad. 😜
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 20:46]
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +2693
woensdag 9 januari 2019 om 20:45
Gewoon trainer worden en kijken of het wat is
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
woensdag 9 januari 2019 om 20:51
Ik zie in van Persie veel meer een goede Manager, prima representatieve jongen ook, met "brains" , prima in de communicatie met de buitenwereld, lijkt mij een goede TD in de nabije toekomst.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
woensdag 9 januari 2019 om 20:53
Bij Excelsior beginnen?
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
woensdag 9 januari 2019 om 21:02
Met een goede senior, ipv van Geel, aan zijn zijde is Feyenoord toch een mooi begin als assistent TD, wat is het verschil ? ha ha ha ;)
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
woensdag 9 januari 2019 om 21:03
Lijkt me ook prima hoor, alleen ken ik de functie assistent TD niet :p
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
woensdag 9 januari 2019 om 21:05
v.d. Sar heeft ook aan het handje van van Kinsbergen gelopen...niet dat het veel zin heeft gehad ha ha , maar dat is een ander verhaal..........😒
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
woensdag 9 januari 2019 om 21:11
Nou, daarom zou ik denken, zorg dat het een ander verhaal blijft :p
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
woensdag 9 januari 2019 om 21:16
Kijk, ex voetballers missen de praktijk ervaring van een Manager en hebben de organisatorische en economische opleiding ook niet, logisch.
Die twee elementen moet je dus aanbrengen, eerst en niet voor de leeuwen gooien meteen......kost misschien 4 jaar tot 5 jaar.
v.d. Sar is gewoon een onnozel iemand die bovendien veel te snel op het paard is gehesen. ( door Cruijff )
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
woensdag 9 januari 2019 om 21:18
Daarom begon ik over Excelsior.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
woensdag 9 januari 2019 om 21:24
Je moet leren bij de grote, niet bij Excelsior in die benauwde ED, dat is hopeloos.
Je moet met Brands mee lopen in de PL, kijken of er bij Bayern een stage plek te krijgen is etc.,
Tegen de betere ploegen voetballen leer je, bij de grote jongens stage lopen als jonge aankomende Manager is een bron van inspiratie
hoe je moet groeien Internationaal, dat is wat anders dan overleven in de ED bij Excelsior.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
woensdag 9 januari 2019 om 21:36
Ik ben het met je eens dat bij grote clubs meekijken van waarde kan zijn. Ik zou vooral mee willen kijken bij clubs waar dingen goed geregeld zijn. Excelsior heeft de zaken voor zo'n klein clubje goed voor elkaar. Sparta speelt in een groter stadion, heeft een jeugdopleiding die regelmatig (potentiële) internationals aflevert en kijk waar die staan.
En je noemt Brands, maar die is dus mooi begonnen bij RKC. Toen naar AZ, PSV en nu Everton. Gewoon netjes een carrière opgebouwd zoals het hoort.
Dus als Van Persie de kwaliteiten heeft om een goede TD te worden zou ik niet weten waarom het niet op die manier zou kunnen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
woensdag 9 januari 2019 om 21:45
De ED is niet de toonaangevende competitie.
Je moet proberen altijd te leren van de beste.
Nogmaals, geef die jongen 4 a 5 jaar de tijd om te studeren, een Bachelors bijvoorbeeld, en stage te lopen bij de grote jongens.
Met zijn ervaring als speler, vooral bij Arsenal / Wenger, en zijn reputatie, is hij een aanvullende waarde voor Feyenoord op en top.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
woensdag 9 januari 2019 om 21:51
Ik vind het een raar verhaal als je Brands net aanhaalt als voorbeeld voor hem.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
woensdag 9 januari 2019 om 21:55
Brands heeft de lange weg gekozen, na die lange weg kan je dus veel leren van Brands, maar het kan veel korter.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
woensdag 9 januari 2019 om 21:59
Gekozen of had hij gewoon geen bekende naam?
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
woensdag 9 januari 2019 om 22:16
Kijk, het is een totaal andere business geworden.
Brands dacht natuurlijk, leuke baan bij RKC ( was ook mooi voor hem ) vast salaris en in de voetballerij, wat wil je nog meer ?
Toen naar PSV, de top bereikt !
Had zich nooit kunnen bedenken, toen bij RKC, dat hij ooit honderden miljoenen zou gaan besteden en zelf ook miljonair zou zijn....zo gaat dat....prachtig verhaal toch.

Maar de tijden zijn verandert en doe je dingen dus ook anders, in het bewust zijn van nu.....dus van Persie, sla je slag jongen verstandig, je hebt nog een heel leven voor je, denk ik dan......
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
woensdag 9 januari 2019 om 22:26
Daarom zou hij denk ik ook beter klein kunnen beginnen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
woensdag 9 januari 2019 om 22:37
De kennis van Bayern ( bijvoorbeeld ) is een aanvullende waarde voor Feyenoord, de kennis van Excelsior niet.
Je moet onderaan ( klein ) beginnen bij een bedrijf, maar wel bij het beste bedrijf mogelijk.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
woensdag 9 januari 2019 om 22:40
Ja, maar bij Bayern valt niet zoveel laag te beginnen als TD. Ja, stage lopen. Dat is op zich goed, maar zit iemand daarop te wachten?
Iemand die gratis de kunst komt afkijken en het dan ergens anders toepassen?
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
woensdag 9 januari 2019 om 22:45
Je moet bij wijze van spreken in de keuken beginnen......Typisch Duitse manier trouwens, het liefst eigen mensen van onderaan naar boven opleiden, ligt ook diep verankerd in de Japanse business cultuur.
Japanners; de Duitsers van Azie.....

Vind ik leuk
#Keizerout +37639
woensdag 9 januari 2019 om 22:46
Dat zag je dan ook direct terug in WO II.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
woensdag 9 januari 2019 om 23:03
Grondig, serieus, gepoetste schoenen, fanatiek,proper,hard werken, discipline, rang en stand,respect etc.....het klopt 1: 1 ha ha ( Koreanen ook wel, maar Japanners zijn iets "beschaafder", cultureel gezien )
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
woensdag 9 januari 2019 om 23:10
En Amerikanen?
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
woensdag 9 januari 2019 om 23:18
Ik moet weg, 14.20 hier, helaas....... gaan we nog even over door, later
ok ?
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
woensdag 9 januari 2019 om 23:25
Prima, fijne dag nog.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
woensdag 9 januari 2019 om 21:53
PS: Had Brands een andere weg gevolgd, ipv RKC eerst.....dan had het nooit 21 jaar ! hoeven duren voordat hij die stap had kunnen maken naar Everton ..... Van Persie is nu midden 30 dus hij kan in 4 jaar tijd klaar zijn voor; TD Feyenoord en 4 jaar daarna voor een buitenlandse carrière kiezen, is hij midden 40, prachtig ! Hup van Persie !
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
woensdag 9 januari 2019 om 21:59
Waar had hij dan moeten beginnen, Real? :p
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
woensdag 9 januari 2019 om 22:33
Alles doe je in het bewustzijn van de tijd.
Achteraf zeg je dan soms: "dat had ik heel anders moeten doen" maar dat is vaak onjuist want je deed het relatief goed in die omstandigheden van toen.
Dus Brands heeft het goed gedaan "toen" maar "nu" - in dit bewustzijn - zou hij het anders doen.....
In het algemeen denk ik dat je er beter wat langer over kunt doen dan dat je iets forceert, in het eerste geval duurt het wat langer in het tweede geval maak je brokken.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
woensdag 9 januari 2019 om 22:37
Hier ben ik het voor de verandering eens mee eens :p
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
woensdag 9 januari 2019 om 22:41
We zijn het veel vaker met elkaar eens dan niet eens, als je met elkaar praat gaat het een beetje sneller, dat begrip en begrijpen over en weer, dat is wel eens lastig alles schriftelijk te moeten afdoen.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
woensdag 9 januari 2019 om 22:42
Dat is helemaal waar. Man hey, alweer :p
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
woensdag 9 januari 2019 om 21:03
Een opleiding; financieel / economisch, stage lopen in de UK en Duitsland en terug naar Feyenoord.......
Vind ik leuk
Seizoenkaart +10791
woensdag 9 januari 2019 om 21:16
Mooie loopbaan berekening paul misschien komt het ook wel zo uit 😉
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
woensdag 9 januari 2019 om 22:26
Van Persie kan alle kanten op, maar staan te schreeuwen en aan de mouw trekken van de 4e man, elk weekend als Trainer, zie ik hem niet doen.....( Kuyt wel...)
Vind ik leuk
Lampenpit +1167
woensdag 9 januari 2019 om 23:03
Volledig mee eens.
Vind ik leuk
Blindsy +15746
woensdag 9 januari 2019 om 20:53
Gudde? Voor een baan bij de KNVB?
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 20:54
Gewoon nog een jaar voetballen, is nog de steeds de beste feyenoorder en heeft klasse
Vind ik leuk
Hast58 +867
woensdag 9 januari 2019 om 20:58
Geen nieuws dus. Wat een nieuws.
Vind ik leuk
Jordaan +1217
woensdag 9 januari 2019 om 21:00
Ik zie alleen niet echt een hoofdcoach in hem, kan er naast zitten hoor maar ik zie het niet zo.
Vind ik leuk
Bizzy +22386
woensdag 9 januari 2019 om 21:45
Van Persie mist charisma om hfd trainer te worden. Zelfde categorie als Kuyt, van Basten etc. Ik zie het niet gebeuren, hooguit assistent. Genoeg andere functies binnen de voetballerij. Zie hem eerder als TD aan de slag gaan. Een verkorte opleiding organisatie en bestuurskunde kan daarbij helpen aangevuld met een cursus management development. Ticket boeken naar Liverpool en vragen of je stage mag lopen bij Everton met Marcel Brands als mentor.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 21:49]
Vind ik leuk
COYG +7602
woensdag 9 januari 2019 om 22:49
Persoonlijk denk ik dat Van Persie meer een bestuurder in zich heeft dan een trainer. Als hij in de pers praat over, in zijn situatie, Feyenoord geeft aan hoe hij ergens over denkt mét de juiste argumenten. Zoals er nu bepaalde keuzes zijn gemaakt met het bestuur zou bij Van Persie niet gebeurd zijn. Door zijn topvoetbal ervaring zal hij is bepaalde situaties een beter beeld kunnen schetsen over hoe een club moet draaien.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14333
woensdag 9 januari 2019 om 23:06
Samen met P. Van Hooijdonk als analist gaan werken, lijkt me een leuke combi en zal zeker het kijken waard zijn.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 23:18
Ik denk dat deze man een geweldige jeugdtrainer zou zijn. Denk eerlijk gezegd dat dat ook het beste bij m past. Niet dat hij geen hoofdtrainer zou kunnen zijn, maar denk dat deze rol beter bij m zal gaan passen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws