Van Persie: 'Ik kijk ernaar uit en zie er een beetje tegenop, maar het staat vast'

Van Persie: 'Ik kijk ernaar uit en zie er een beetje tegenop, maar het staat vast'

Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 18:28wo 09-01-2019 om 18:28

Nog een half seizoen en dan is Robin van Persie voetballer-af. De 35-jarige aanvaller van Feyenoord wil genieten en het maximale eruit halen, voordat hij in de zomer afscheid neemt.

"Dat zal zeker in het begin een vreemde gewaarwording zijn", zegt Van Persie tegen Voetbal International. "Ik ben straks precies zeventien jaar actief in het voetbal, los nog van de jaren in de jeugd. Als dat allemaal ineens wegvalt... Ik kijk er naar uit en zie er een beetje tegenop, maar mijn beslissing staat vast."

"Een vriend van me omschreef het goed, als je stopt met voetballen, beleef je een kleine crisis in je leven. Nemanja Vidic, met wie ik bij Manchester United heb gespeeld, zei het treffend: Je wordt nu de coach van je eigen leven. Als voetballer hoef je weinig zelf te doen, alles staat of ligt klaar. Die tijd is nu voorbij."

Van Persie hoopt zijn carrière af te sluiten met een prijs. "Ik wil nu gewoon nog een aantal goede wedstrijden spelen en het liefste de beker winnen. Dat zou perfect zijn, maar dan nog kijk ik met een goed gevoel terug op mijn loopbaan, hoor."

Poll

Stelling: Van Persie kan zeker nóg een seizoen door

(1546 stemmen)

Plaats een reactie

Srbija +480
woensdag 9 januari 2019 om 18:32
Dat van die prijs gaat niet lukken, maar jammer dat hij stopt
Vind ik leuk
abfab5300 +544
woensdag 9 januari 2019 om 18:33
Jij hebt een glazen bol?
Vind ik leuk
Srbija +480
woensdag 9 januari 2019 om 19:15
Waar kom jij vandaan?
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 21:30
Ajax heeft de beker allang binnen. Geen hond die daar nog aan twijfelt, hoogstens de kat van de buren. De enige vraag is alleen nog. Wordt het de double of de treble. Aan jullie de keus.
Vind ik leuk
Smithsonian +43398
woensdag 9 januari 2019 om 18:34
Lulkoek.
Vind ik leuk
hollister +784
woensdag 9 januari 2019 om 19:02
Ach Gudde zal jullie Van Persie nog wel die 3 extra thuiswedstrijdjes gunnen, O nee, hoeft maar 2.... die laatste spelen jullie voor de vorm altijd `Uit `.... :-)
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 21:23
Indien geen beker dan afscheid nemen met schaal, zou legendarisch zijn.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 18:33
Nog een jaar please koning keizer admiraal van Persie! Al is het alleen maar om af en toe te genieten van je inzicht aannames passes en loopacties! Nog nooit zoiets gezien in de kuip..
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 18:34]
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 18:34
Moet je eigenlijk niet willen.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 18:36
Jawel joh.. elke seconde is een genot. Hij moet heus de kar niet meer trekken of 90 min spelen. Maar af en toe een hslve wedstrijd voor ons om te genieten zou geweldig zijn..
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 18:40
Dat dan weer wel, het gaat toch om plezier in t spelletje (en winnen 😋)
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 18:45
Ja joh. Ondanks dat t beleid zwaar kut is momenteel en het niveau zwaar onder maat, toch ben ik elke minuut die hij speelt nog superblij om te kijken. Waarom? Omdat ik bang ben dat we waarschijnlijk nooit meer zo een grote/goeie voetballer in ons shirt gaan zien.. (je zag tzelfde bij gerrard tijdens de wedstrijd van dirk. die was ook al met pensioen. Maar toch nog 400% beter was dan al onze spelers bij elkaar)
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 18:51]
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 18:33
Ja wa izzet nou ?
Vind ik leuk
Smithsonian +43398
woensdag 9 januari 2019 om 18:34
Hopelijk kunnen hij en gio aflsuiten met een bekertje.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 18:35
Zal een gifbekertje worden vrees ik.
Vind ik leuk
Smithsonian +43398
woensdag 9 januari 2019 om 18:51
Vast, zo lang je nog in de beker zit maak je een kans.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11974
woensdag 9 januari 2019 om 18:55
Inderdaad een Gif beker jaa gebrand jaa die drinken we leeg tot laaste druppel om om elke club die anders in de beker is om die op te ruimen 😏
Beker blijft in Rotterdam
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 18:56]
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 18:34
Geweldige carrière achter de rug.

Laatste Nederlandse topspits in the Premier League tot nu toe en wel of niet afsluiten met de beker; gewoon lekker nog ff genieten, ouwe reus!
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 18:35
Altijd erbij houden voorlopig nog steed de beste van de,e selectie
Vind ik leuk
Blindsy +19002
woensdag 9 januari 2019 om 18:35
De beker? Dan staat Ajax straks wéér met lege handen.
Vind ik leuk
zwollie +9400
woensdag 9 januari 2019 om 20:09
Of PSV heeft helemaal niets.
Vind ik leuk
Blindsy +19002
woensdag 9 januari 2019 om 20:49
In theorie kan het.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4440
woensdag 9 januari 2019 om 18:35
Beker winnen kan zomaar. Aan de loting zal het niet liggen.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95412
woensdag 9 januari 2019 om 18:37
Die zal snel trainer zijn, heeft volgens mij recht op de verkorte cursus.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 18:40
Ik hoop het nie🤣🤣
Vind ik leuk
J Kiprich +19007
woensdag 9 januari 2019 om 18:45
Waarom hoop je dat niet?
Vind ik leuk
Midden-Noord +95412
woensdag 9 januari 2019 om 18:51
Vraag ik mij ook af.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 18:39
Deze ouwe speler is al enkele jaren niet vooruit te branden. Het was een goede speler, maar het is zeker geen Kuijt die dit armzalig Feijnoord bij de hand nam.
Vind ik leuk
Smithsonian +43398
woensdag 9 januari 2019 om 19:07
Wat heeft dat te maken met het feit dat hij misschien trainer gaat worden?
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 22:28
Ik reageer op het feit dat hij eindelijk gaat stoppen als speler. Heeft niet gebracht wat men van hem verwachte
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11974
woensdag 9 januari 2019 om 18:52
Wij gaan gewoon alles pakken dit seizoen nog Robin inclusief weer die beker.
Geen gezeik geen gezeur gewoon doen 💪
Vind ik leuk
Cookee +12775
woensdag 9 januari 2019 om 19:01
Als we gaan scouten op leuke voetballers dan mag Robin stoppen.
Maar als het allemaal zo zuinig blijft in dit land, dan zie ik hem graag nog even. Punt is wel dat Feijenoord er nooit op kan rekenen of hij fit is en dat is jammer. Hij was de laatste van de echt groten.
Vind ik leuk
Vowtar +6538
woensdag 9 januari 2019 om 19:08
"Nog een half seizoen en dan is Robin van Persie voetballer-af." Echt? Dat definitieve nieuws heb ik gemist dan..
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:30
Hoop dat hij met Feyenoord de beker wint dat heeft hij wel verdiend
Vind ik leuk
Bocajuun +893
woensdag 9 januari 2019 om 20:19
Jammer dat zo grote speler zo zijn carriere gaat beeindigen, dat hij nu nog een van de belangrijkste speler van feyenoord is zegt al genoeg
Vind ik leuk
rpaulp50 +13619
woensdag 9 januari 2019 om 20:39
Wordt moeilijk volgend jaar, van Persie stopt en de beste overgebleven spelers zoeken een goede transfer.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 20:45
Hij voelt zelf het beste hoe zijn lichaam eraan toe is.
Vind ik leuk
Motley +175
woensdag 9 januari 2019 om 21:56
In het buitenland meer dan geslaagd.een geweldige speler ,alleen blijf.ik het raar vinden dat hij in Nederland nooit de echte top heeft bereikt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws