Blamage voor PSG: uitgeschakeld door eerste bekernederlaag sinds 2014

Blamage voor PSG: uitgeschakeld door eerste bekernederlaag sinds 2014

Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 23:20wo 09-01-2019 om 23:20

Paris Saint-Germain heeft woensdagavond een zéér verrassende nederlaag geleden in Frankrijk. Ligue 1-hekkensluiter Guingamp was in de kwartfinale van de Coupe de la Ligue te sterk voor het sterrenensemble: 1-2.

PSG speelde woensdagavond plichtmatig en kreeg liefst drie penalty's tegen. De ploeg van trainer Thomas Tuchel kwam in de tweede helft nog wel op voorsprong. Neymar kopte bij de tweede paal binnen: 1-0. De Braziliaan stond net als Kylian Mbappé en Angel Di Maria gewoon in de basis, terwijl Edinson Cavani en Marco Verratti rust kregen.

Op dat moment had Guingamp al een penalty gemist. Na een overtreding van Thomas Meunier ging de bal op de stip, maar maar de waardeloze penalty van Marcus Thuram, de zoon van, kwam niet eens in de buurt van het doel van PSG-doelman Alphonse Areola. Een minuut later scoorde Neymar.

PSG ging na de openingstreffer in een nóg lagere versnelling spelen en liet helemaal niets meer zien. Daarvan profiteerde Guingamp. Yeni N'Gbakoto scoorde vanaf de stip. In de blessuretijd kregen de bezoekers een derde penalty. Thuram maakte zijn eerdere misser goed door via de vingertoppen van Areolo de winnende te maken: 1-2.

PSG was in alle Franse bekertoernooien liefst 45 wedstrijden ongeslagen. De laatste nederlaag dateerde van 22 januari 2014. Guingamp is het lelijke eendje van de Ligue 1. De ploeg won pas twee keer in de competitie en staat laatste.

Overige uitslagen Coupe de la Ligue:
AS Monaco - Stade Rennes: 1-1 (8-7 na penalty's)
Bordeaux - Le Havre: 1-0

Plaats een reactie

woensdag 9 januari 2019 om 23:24
Oftewel ze missen Frenkie.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 23:24]
Vind ik leuk
Benniewies +1831
donderdag 10 januari 2019 om 01:33
V.d. Beek
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 01:35
Die zag ik inderdaad niet aankomen.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 23:24
Wat, welke club heet: "eerste bekernederlaag sinds 2014" ;p

De titel: Blamage voor PSG: uitgeschakeld door eerste bekernederlaag sinds 2014
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 23:25]
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 23:31
Hilarisch idd. Kan gewoon echt niet. Oetlul die dit heeft getypt.
Vind ik leuk
Rabarber +1622
donderdag 10 januari 2019 om 00:38
Mensen die bij McDonald's ontslagen worden, die komen bij VoetbalPrimeur terecht.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
donderdag 10 januari 2019 om 11:02
En....? bevalt je het bij VoetbalPrimeur ?
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 23:26
Als ik Frenkie was zou ik nog maar eens achter mijn oren krabben, lijkt me toch een team van niks! ;-)
Vind ik leuk
Rabarber +1622
woensdag 9 januari 2019 om 23:29
Haha matchfixing ten top. Lachwekkend.
Vind ik leuk
VetPens +73
donderdag 10 januari 2019 om 01:03
Vermoedens van.....
Vind ik leuk
voorstopper +1085
woensdag 9 januari 2019 om 23:32
Verliezen van de hekkensluiter
De schuld lag niet bij de fluiter

Wat een schande van Parijs
Een G-team gaf ze voetbalonderwijs

Nooit meer zal Neymar dit vergeten
De Franse schimmelkaas is van zijn brood gegeten

Deze vertoning was zielig en respectloos
Schlemielig en hopeloos

Vind ik leuk
Janzijnvader +16190
woensdag 9 januari 2019 om 23:42
Jezus de rijmpiet is terug!
Vind ik leuk
RenW +2080
woensdag 9 januari 2019 om 23:48
Ik denk dat het stiekem v/d Gijp is.
Die kan het ook nooit zonder een G-team te noemen.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 23:54
Beter Jezus of de rijmpiet terug? Wat denk je?🧐
Vind ik leuk
wattenstaafje +22629
donderdag 10 januari 2019 om 06:05
Ik zou voor Jezus gaan.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 20:21
Nou en of.
Vind ik leuk
AFP +1141
donderdag 10 januari 2019 om 00:45
Maar zagen we dit niet al eerder in de KNVB beker ?
Tegen de nr.18 van de KKD of zoiets dergelijks ?
Dus het ken.
Vind ik leuk
Blindsy +15746
donderdag 10 januari 2019 om 07:11
De boot gemist, maandje terug?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:48
Jouw vergelijking met een G-team vind ik ook aardig respectloos.
Vind ik leuk
FFkijken +139
woensdag 9 januari 2019 om 23:33
wie typt dit soort totaal onduidelijke topics ? oh wacht heb wel een idee .
zit iemand op smartphone te loeren druk met van alles en nog wat en hey moet ff wat tikken op vp .ff snel ondertussen loeren op facebook ,instagram en een of ander dom kutspel .ondertussen word m wat gevraagd ....antwoord huh?
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 23:39]
Vind ik leuk
Janzijnvader +16190
woensdag 9 januari 2019 om 23:42
Wat?
Vind ik leuk
Verratti +2196
woensdag 9 januari 2019 om 23:37
Balbezit was 78% voor PSG. Guingamp kreeg 3 penalty's, waarvan de 2e en 3e raak waren. De reden van de strafschoppen snap ik allang niet meer , maar het zal allemaal zo uitgelegd kunnen worden. PSG miste weer 100% kansen (Cavani en MBappe), dus deze beker-uitslag is wel te pruimen.

Gelukkig speelde Neymar weer fris en fruitig en wordt Verratti weer beter.
Vind ik leuk
Gutierres14 +1298
woensdag 9 januari 2019 om 23:57
Monaco alsnog Europa in!!
Vind ik leuk
AFP +1141
donderdag 10 januari 2019 om 00:41
Blijkt nu.
PSG heeft nu echt bijstand van Ajacieden nodig !!!
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 00:42]
Vind ik leuk
035 +6680
donderdag 10 januari 2019 om 00:47
Dit lijkt op een "Bommeltje". (geintje PSV-ers)
Vind ik leuk
14forever +8874
donderdag 10 januari 2019 om 02:49
Pure.matchfixing, 3 penalties.nog wel
Vind ik leuk
wattenstaafje +22629
donderdag 10 januari 2019 om 06:03
Daar hebben Donny, Thijssie en Frenkie niks te zoeken.
Vind ik leuk
Blindsy +15746
donderdag 10 januari 2019 om 07:09
Meteen weer Ajax bellen.
Vind ik leuk
The Genius +3616
donderdag 10 januari 2019 om 09:27
ouderwets stukje onderschatting
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 10:18
Ik verdien meer dan $ 7k per maand in deeltijd werken. Ik bleef luisteren naar andere mensen die me vertelden hoeveel geld ze online konden verdienen, dus besloot ik het te onderzoeken. Welnu, het is wat alles waar is en mijn leven totaal veranderd heeft.

Bezoek hier....>> w­w­w­.­w­e­b­j­o­b­3­3­.­c­o­m
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws