Hendrix: 'Enige wat je dan kunt doen, is soms zeggen dat ze iets laten schieten'

Hendrix: 'Enige wat je dan kunt doen, is soms zeggen dat ze iets laten schieten'

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 08:26do 10-01-2019 om 08:26

Jorrit Hendrix en Pablo Rosario vormen dit seizoen een blok op het middenveld van PSV. Eerstgenoemde is erg te spreken over de onderlinge samenwerking.

"Met Pablo liep het vanaf het begin en bleef het lopen", vertelt hij in gesprek met Eindhovens Dagblad. "Zowel verdedigend als aanvallend denk ik dat we een goed blok vormen. We hebben weinig woorden nodig om elkaar iets duidelijk te maken. Doet hij een stap naar rechts, dan ga ik mee die kant op en als ik naar links stap doet hij dat weer."

Hoewel hij pas 23 jaar is behoort Hendrix toch al tot de 'veteranen' van de Eindhovense selectie. De middenvelder probeert zich tijdens het trainingskamp in Doha dan ook te ontfermen over neuwelingen die zich bij de selectie hebben gevoegd. "De trainingen zijn zwaar en het enige wat je dan kunt doen, is soms zeggen dat ze iets laten schieten of dat ze bijvoorbeeld een keer de vrije man zijn in een partijspel. De trainers letten daar uiteraard goed op. In het koppie zit het bij die jongens wel goed en als wij het goede voorbeeld geven, pikken ze alles snel op."

Mohammed Ihattaren, Yorbe Vertessen, Zakaria Aboukhlal en Mike van de Meulenhof zijn voor het eerst mee op trainingskamp met de hoofdmacht.

Plaats een reactie

Gutierres14 +1432
donderdag 10 januari 2019 om 08:30
Zo’n overschatte speler, mocht hij ooit weggaan neemt psv hem nooit meer terug. Gevalletje Klaasen maar dan minder (qua niveau / niet positie)
Vind ik leuk
RW1913 +2940
donderdag 10 januari 2019 om 08:33
Bruikbare speler. Niet super geweldig, maar doet vooral zijn werk. Er zijn betere op zijn posite, maar Hendrix is enkele seizoenen belangrijk voor PSV.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:36
Vind hem ook beetje een bundesliga degradatie/subtopper voetballertje.
Het is in iedergeval niet een speler waarvoor je naar stadion gaat, maar scoort wel vaak voldoende cijfer in eredivisie. In de CL kwam hij zwaar te kort
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 08:40]
Vind ik leuk
SanKev +1067
donderdag 10 januari 2019 om 08:39
Ik vind het ook een bruikbare speler. Knapt veel vuil werk op en staat al een hele tijd (en vanaf een jonge leeftijd) stug in de basis en dat is naar mijn idee terecht. Ben wel van mening dat hij in de laatste seizoenen niet erg veel progressie meer lijkt te boeken. Blijft eigenlijk een beetje op hetzelfde niveau hangen, dat is wel zonde.
Vind ik leuk
Castromann +9104
donderdag 10 januari 2019 om 08:55
Zulke spelers vallen pas op als ze niet mee doen.
Dat was destijds met timmy Simons ook.
Zulke spelers zorgen ervoor dat anderen kunnen excelleren.
Eerder n onderschatte speler dan overschat.
Vind ik leuk
Broekie +623
donderdag 10 januari 2019 om 09:47
En vergeet Johan Vogel en Edward Linskens niet!
Vind ik leuk
SanKev +1067
donderdag 10 januari 2019 om 10:28
Inderdaad
Vind ik leuk
Mad Max +1218
donderdag 10 januari 2019 om 09:15
Klassen? Ga je mond spoelen.
Vind ik leuk
Gutierres14 +1432
donderdag 10 januari 2019 om 19:50
Klassen?
Vind ik leuk
Mad Max +1218
donderdag 10 januari 2019 om 20:53
Autocorrect 😂
Vind ik leuk
Gutierres14 +1432
donderdag 10 januari 2019 om 23:03
O haha.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:38
Hendrix groeit uit tot de hoofdmotor van PSV, kan in ieder Europees topelftal moeiteloos worden ingepast, zal een zware nederlaag worden voor PSV als ie ooit vertrekt ! Ooit...........maar dan voor een prijs waar ze in China kleur van op de wangen krijgen !!
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:42
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 09:10]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:53
Objectief blijven,Ik rook en drink niet....
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:00
Drinken moet je echt doen man. Lekker man.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:50
Jij drinkt niet? Aan je teksten te lezen ben je nu al straal bezopen.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:11
@ajaxjodensuperjoden

Als je de reactie die gewijzigd is nogmaals aanpast volgt een ban. Je reactie wordt niet voor niets gewijzigd.
Vind ik leuk
Orphen89 +3477
donderdag 10 januari 2019 om 10:17
Mag ik over het aanpassen iets vragen? Als je reactie is aangepast omdat je iets grofs of gewoon iets wat niet zo netjes is zegt, is het dan wel toegestaan het te weizigen naar iets beschaafders? Of gewoon niet meer aanpassen en een nieuwe reactie plaatsen als je nog iets kwijt wilt?

Sorry voor off-topic maar wist anders niet waar ik dit kon vragen.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 10:28
Natuurlijk mag je dat vragen. Het beleid is dat de reacties niet weer aangepast mogen worden. Wat de één wel beschaafd vind dat vind de ander misschien niet kunnen.

Wij houden ons als moderators aan het beleid van vp, en we beoordelen alles zo objectief mogelijk.

Ik hoop dat ik u voldoende heb geïnformeerd.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 00:19
Zo hoort het ook in my opinion. Keep up the good work Voetbal Primeur!!!
Vind ik leuk
Polly11 +4160
donderdag 10 januari 2019 om 08:55
Wanneer je 8x per wedstrijd de vak kwijtraakt en hem dan3x terugpakt is dat niet degelijk te noemen. Hij werkt altijd als een paard met heeft helaas ook de oogkleppen op. Voor mij liever Guti op die plek.
Vind ik leuk
Quareck +7641
donderdag 10 januari 2019 om 09:05
Als je acht keer per wedstrijd je vak kwijt bent moet je wat minder drinken, of supporter worden van een team met een kleiner stadion, veel overzichtelijker.
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
donderdag 10 januari 2019 om 09:50
Nog kleiner? als het dan maar een supporter is die zijn vak kwijtraakt en niet de speler, dadelijk denkt hij ineens dat het handbal is of dat hij MMA vechter is om maar wat te noemen
Vind ik leuk
Quareck +7641
donderdag 10 januari 2019 om 10:14
Grappig..
Vind ik leuk
Polly11 +4160
donderdag 10 januari 2019 om 13:26
Haha, bal...klote gsm
Vind ik leuk
Mistered +605
donderdag 10 januari 2019 om 09:19
Ik snap dat hij nuttig is maar voor een europees topelftal moet je ook kunnen voetballen.
Vind ik leuk
Gutierres14 +1432
donderdag 10 januari 2019 om 19:51
Grapje natuurlijk. In bijna alle topwedstrijden komt hij (handelings)snelheid te kort
Vind ik leuk
Come on Utreg +29770
donderdag 10 januari 2019 om 08:39
Prima clubspeler.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:49
Precies en meer niet. Zou geen stap kunnen maken naar een Lazio of Milan.
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
donderdag 10 januari 2019 om 09:52
Ach als je als beperkte hardwerkende voetballer lekker bij een club als PSV kan ballen een jaar of 15 heb je ook lekker verdiend hoor!
Vind ik leuk
Mari +12521
donderdag 10 januari 2019 om 09:11
Ach Hendrix
Van nul tot generlei waarde behalve tegen clubs uit het rechterrijtje
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:23
Hendrix mis je pas als ie er niet meer is.
Zeer belangrijke stille kracht die het vuile werk op knapt.

Echter voelen sommige zich hier weer geroepen om van alles iets negatiefs te maken. Chapeau.
Vind ik leuk
Donnygo +4961
donderdag 10 januari 2019 om 12:06
Ik vind het negetieve wel meevallen hoor, kan het niet zo zijn dat daar een waarheid in zit.

Hij is niks bijzonder, hoogstaand of technisch hij is een werker op het middenveld meer niet. Hij hoeft niet te hopen op een Liverpool,Spurs,PSG,Bayern of Barca maar moet hopen op een Werder, Hudderfield is dat te negatief of is het ook realistisch.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:40
Nee, ik vind niet dat daar een kern van waarheid in zit. Ik denk dat dit juist net een soort speler is die ajax niet heeft.

Huddersfield vind ik denigrerend. Clubs als Werder/Wolfsburg etc vind ik zeker mogelijk voor hem.
Vind ik leuk
Donnygo +4961
donderdag 10 januari 2019 om 15:55
Hij zou bij Ajax te kort komen op het voetballende gedeelte, zijn werk en duel kracht is goed dat maakt hem ook goed voor subtop en niet voor de top.

Zo bedoelde ik het niet met Hudderfield.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:54
Op het voetballende gedeelte komt ie inderdaad "vaak" te kort, maar ik kan dit seizoen al toch wel een paar geniale steekpasses herinneren waaruit Steven of Luuk scoorde.

Schieten moet ie niet doen, hij raakt hem 9 van de 10 keer finaal verkeerd, maar zijn werklust maakt zoveel goed. Zelfde als Luuk eigenlijk. komt ook geen pion voorbij, maar het is zo'n bruikbare gevaarlijke spits.

On topic: Inderdaad subtop Europa zit er misschien nog wel eens ooit in voor hem.
Vind ik leuk
Finnkro +59
donderdag 10 januari 2019 om 10:35
Hij moet naar Italië gaan. Daar past zijn type voetballer goed. Kijk marten de roon
Vind ik leuk
SimonSays +7434
zaterdag 12 januari 2019 om 01:41
Hendrix is een gewaardeerde kracht. Vind hem ook een prima speler voor de Italiaanse competitie. Zeer degelijke mannetjesputter, weinig poespas. Prima lange bal in de benen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws