'Ajax accepteert bod van twaalf miljoen euro: vierjarig contract in Spanje'

'Ajax accepteert bod van twaalf miljoen euro: vierjarig contract in Spanje'

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 15:12do 10-01-2019 om 15:12

De onderhandelingen over de transfer van Maximilian Wöber naar Sevilla zitten in de afrondende fase. Dat meldt Voetbal International donderdag.

In Spanje ligt een vierjarig contract klaar voor Wöber. De onderhandelingen tussen Sevilla en Ajax bevinden zich volgens het weekblad in de afrondende fase. De twee clubs zouden al wel een akkoord hebben bereikt over de transfersom: twaalf miljoen euro.

Wöber is op dit moment nog in Orlando, waar Ajax op trainingskamp is. De Amsterdamse club haalde deze winter de Argentijn Lisandro Magallán en zit daardoor wat ruimer in de verdedigers. Ook Daley Sinkgraven en Joël Veltman zijn na zware blessures op de weg terug.

In anderhalf jaar Ajax speelde Wöber dertig wedstrijden in de Eredivisie. De verdediger kwam voor 7,5 miljoen euro over van Rapid Wien. "Hij wil graag wekelijks aan spelen toekomen en goed perspectief hebben", liet zaakwaarnemer Revien Kanhai woensdag weten aan VI.

Plaats een reactie

riGGY-AFCA +20507
donderdag 10 januari 2019 om 15:14
Auf wiedersehen Max!
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 15:14]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:37
Juist, zo ga je om met je eigen spelers.
Tenzij het niet cynisch bedoeld was.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20507
donderdag 10 januari 2019 om 15:38
Ik bedoel het altijd goed en positief!

Het gaat hem goed :)!
Vind ik leuk
AFP +1141
donderdag 10 januari 2019 om 15:43
Voetbal is emotie 15.37 uur,
Wat zijn we ineens overdreven netjes en moralistisch geworden ? Max gaat vooruit en verdient meer, lekker in Sevilla, gezellig, mooie stad, wat wil je nog meer. ?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 10:06]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:45
AFP 15.43 uur,
Niks, mooie stap voor hem hoor.
Ging mij erom dat het lijkt alsof diegene waar ik op reageer Wober liever ziet oprotten.
Vind ik leuk
AFP +1141
donderdag 10 januari 2019 om 15:47
Ja heb jij gelijk in, maar ik denk cynisch bedoeld.
Wöber heeft geproefd van het spelen in de EL en de CL.
Aardige knul trouwens.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20507
donderdag 10 januari 2019 om 17:49
IK BEN NIET CYNISCH GVD! Hehe...
Vind ik leuk
AFP +1141
donderdag 10 januari 2019 om 17:54
ZO DIE IS ER UIT !!!!
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20507
donderdag 10 januari 2019 om 17:54
;)..
Vind ik leuk
Kees Bman12 +1293
donderdag 10 januari 2019 om 18:44
FF je kont afvegen en doooooor.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20507
donderdag 10 januari 2019 om 16:11
Nee joh gek...

Ik heb hem er liever bij!
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
donderdag 10 januari 2019 om 16:20
Niet oprotten maar als je geen basisplaats kan afdwingen en er is geen kans op het verbetering omdat je je niveau niet omhoog weet te halen en je wil wekelijks spelen. Dan is het netjes van Ajax om Wober te laten gaan. Max het ga je goed en bedankt voor je inzet, en hopelijk nu wel wat je verwacht
Vind ik leuk
Unknown007 +2080
donderdag 10 januari 2019 om 16:49
Prima dat het netjes is om hem te laten gaan, maar was het niet zo dat Ajax geen spelers zou verkopen in de winter?

Als Wober en Neres vertrekken, moet ik nog maar zien of Ajax er beter op wordt. Nieuwe spelers zullen toch even de tijd nodig hebben om te wennen.
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
donderdag 10 januari 2019 om 16:59
Wober is bank en bij Neres zet ik dan wel mijn vraagtekens. Maar als Neres echt zelf weg wil en het bod is goed moet je het miss wel doen
Vind ik leuk
Unknown007 +2080
donderdag 10 januari 2019 om 17:02
Maar wober is wel 3e verdediger. Als jullie nieuwe vriend er niet direct staat, is er bij een blessure wel meteen een probleem.

Neres zou ik persoonlijk een fout vinden. Accepteer het bod en laat hem in de zomer die kant op gaan. Kan Neres nog kampioen worden (misschien) en heeft hij ook zijn transfer te pakken.
Vind ik leuk
Jozef +40903
donderdag 10 januari 2019 om 17:35
Joël Veltman is weer zo goed als fit. Ik vond hem als CV gewoon goed en in ieder geval beter dan Wöber.
Vind ik leuk
Nilsinno +434
donderdag 10 januari 2019 om 17:38
Als back kan Veltman wel centrum vond ik niet zeker Europees gezien
Vind ik leuk
Jozef +40903
donderdag 10 januari 2019 om 17:46
Persoonlijk vond ik Veltman als back minder solide dan als cv, maar we hebben hem en kunnen hem op beide posities inzetten.

En ik zei dat ik hem als CV beter vind dan Wöber. Daarom is de beslissing om Wöber in mijn ogen vrij logisch. Zeker als je er zo'n bedrag voor krijgt.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 17:46]
Vind ik leuk
M1GST4R40 +81
donderdag 10 januari 2019 om 19:48
O_o

Veltman is op alle fronten gewoon niet goed genoeg voor Ajax als basisspeler. Niet als RB en niet als CV. Hij heeft het niet. En zeker niet als aanvoerder.
Vind ik leuk
Jozef +40903
donderdag 10 januari 2019 om 19:51
Wöbertje ook niet. Dan is het toch best verstandig om hem voor dit bedragje van de hand te doen, of niet? Het zal vast een prettig kereltje zijn geweest, maar ik vond Wöbertje Ajax-onwaardig. Net als Kristensen trouwens.
Vind ik leuk
M1GST4R40 +81
donderdag 10 januari 2019 om 19:56
Daar ben ik niet mee eens. Wöber is 19, Veltman 25,26. Wober is een echte verdediger, Veltman een zogenaamde opbouwende verdediger. Ik heb het bij Veltman nog nooit gezien op een enkele wedstrijd na.

Volgens de Boer of de statistieken destijds had hij de meeste tackles of verdedigende acties van het hele team. Ja dat klopt, alle tegenstanders zagen daar een zwakke plek. Een beetje voetballer haalt ook 4 van de 100 ballen weg. En dan zijn er 4 geslaagd.

Wöber is verdedigend gewoon solide. Opbouwend minder. Kon die nog bijleren, had hij de tijd voor moeten krijgen.

Ajax haalt met Magallan niet veel anders binnen dan een verdediger die niet kan opbouwen. Dat is in meerdere artikelen naar voren gekomen over hem.
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
donderdag 10 januari 2019 om 17:43
Als die nieuwe er niet staat dan hebben ze behoorlijk slecht ingekocht, een speler en aanvoerder bij Boca van 25 jaar oud zou moeiteloos aan moeten sluiten net als Nico
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:59
Magallán hoeft niemand zich zorgen over te maken, die staat er direct wel.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:29
Neres en Wöber ben je nog hard nodig, je bent op 3 fronten nog actief en Lainez zal er ook niet direct staan.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:27
Onzin, hij heeft ook hele goede wedstrijden voor Ajax gespeeld je vergeet dat hij nog erg jong is. Ik denk dat Wöber het op termijn wel gaat maken, Ajax zag ook niets in Filipe Luís het verhaal is bekend en zo spelen er ook Ajacieden bij PSV die Ajax te vroeg heeft laten vertrekken..
Vind ik leuk
Nilsinno +434
donderdag 10 januari 2019 om 17:40
Dat hou je toch zeker als een speler zelf niet tevreden is in dit geval heb je zijn opvolger al binnen dus laten gaan voor beide partijen beter. Ik vond wober voor het centrum overigens prima
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:44
Misschien ligt dat aan jou en moet je niet zo bevooroordeeld zijn...
Vind ik leuk
Heinnie +361
donderdag 10 januari 2019 om 16:25
Zo gaan ajacieden met eigen spelers om. Gebeurde ook bij hakim!
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
donderdag 10 januari 2019 om 16:43
Denk je nou lang na om die verschrikkelijke gevatte comments van je? of schud je die zo uit je mouw
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:07
In zijn wereld is Ziyech al weg bij Ajax. Hij zal wel geisoleerd zitten denk ik dan.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:35
Zijech had een periode waarin hij in wedstrijden tot 45x balverlies had. Dat is om de minuut. Er zijn spelers die niet eens zo vaak de bal krijgen in een wedstrijd.
Daar had/heeft het Ajaxpubliek terecht een mening over. Reactie was voornamelijk door zijn houding maar ook richting trainert die hem liet staan.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 17:36]
Vind ik leuk
dhrwobo +35774
donderdag 10 januari 2019 om 15:37
Man man, wat een geld voor iemand die nog weinig heeft laten zien. Als hij slim was geweest, was hij nog 1-2 jaar bij Ajax gebleven. Met het naderende vertrek van De Ligt had hij volgend jaar een duo kunnen vormen met Maggalan.
Vind ik leuk
stefanvanm +346
donderdag 10 januari 2019 om 15:39
en Blind dan?
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20507
donderdag 10 januari 2019 om 15:39
Middenveld.

Daar rendeert hij nou eenmaal het best.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:41
Precies, wober is een betere cv als Blind vind het vreemd dat ze hem nu al laten gaan.. had dan tot de zomer gewacht dan was Magallan ook gewend aan alles
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20507
donderdag 10 januari 2019 om 15:42
Misschien dat ze nu de kans zagen om hem weg te doen en dat die kans er straks misschien niet meer aanwezig is..

Denk dat ze gewoon niet genoeg in die jongen zien...
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:47
Kan inderdaad kloppen ja, maar toch
Vind ik leuk
Lampenpit +1168
donderdag 10 januari 2019 om 16:13
Je maakt goede winst en uit het artikel maak ik op dat hij zelf ook liever weg gaat. Heeft een paar prima wedstrijden gespeeld, maar is niet heel veel beter geworden in 2 jaar. Dan is het prima om hem van de hand te doen. Ajax heeft straks zat geld om een cv te halen en ik zou het geen slecht idee vinden als ze pierie voor erbij halen.
Vind ik leuk
pietprecies +9432
donderdag 10 januari 2019 om 16:42
Denk dat daar wel wat in zit. Opzich ook geen heel rare gang van zaken nu dat Magallan binnen is. De kans dat je op Wober uberhaupt winst gaat maken is zo groot niet natuurlijk en wat dat betreft lekker dat hij in de CL tegen Bayern een goede pot speelde. Als die kerel nog een half jaar op de bank zit krijg je er sowieso minder dan 10 mil voor. beter daarom nu verpatsen, het is een aardige verdediger maar geen Ajax 1 basis materiaal.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:46
Zou me niets verbazen als Ajax achter de schermen bezig is met een grote aankoop. Anders zou ik het wel raar vinden om hem te verkopen...
Vind ik leuk
Wilveld +69
donderdag 10 januari 2019 om 19:16
zo blijven er wel erg weinig spelers uit de eigen opleiding aanwezig
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:32
12 miljoen had Ajax in de zomer ook wel gekregen voor Wöber, winteraankopen zijn vaak noodaankopen.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:39
Denk dat er veel initiatief mbt deze transfer bij Wöber vandaan komt. Het aankopen van Magallan zal hem nog meer hebben doen twijfelen.
Vind ik leuk
yonnd +46
donderdag 10 januari 2019 om 15:53
Wober beter dan Blind? Waar baseer je dat op?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:56
Verdedigende kwaliteiten, niet als voetballer
Vind ik leuk
yonnd +46
donderdag 10 januari 2019 om 15:59
Doet in beide onder voor Blind anders stond hij wel naast De Ligt en stond Blind op het middenveld.
Vind ik leuk
RenW +2080
donderdag 10 januari 2019 om 16:39
Echt op alles.
Vind ik leuk
Orphen89 +2993
donderdag 10 januari 2019 om 15:59
nja 12 miljoen is gewoon winst maken op een speler die het niet heeft waargemaakt. Heeft nooit de basis gehaald en ik denk ook niet dat dat hem nog gaat worden.

Ajax weet ook dat het bizar is dat een club 12 miljoen voor Max betaald op dit moment. Voor 12 miljoen kan je ook die Alvarez halen aan het einde van het seizoen dan zit je denk ik beter. Prachtige deal en je hebt Magallan binnen.

Misschien moet Magallan nog wennen, maar Wöber speelde meestal ook niet heel erg op de Ajax manier dus wat dat betreft...
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
donderdag 10 januari 2019 om 16:24
Magallan haakt dus snel aan en zal er net als Nico gelijk staan. Ook is Veldman terug en voor reserve is dat prima
Vind ik leuk
HJR +8313
donderdag 10 januari 2019 om 16:33
Nee is John Veldman terug? Dacht dat hij zaakwaarnemer was geworden ;)
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
donderdag 10 januari 2019 om 16:41
Pfffff
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
donderdag 10 januari 2019 om 16:44
Die is 25, je mag toch aannemen dat die het spelletje al kan
Vind ik leuk
Jordaan +1217
donderdag 10 januari 2019 om 17:10
Hoezo is Wober een betere CV dan Blind?
Blind heeft zich op die positie jaren staande gehouden bij United, in het EL jaar op die positie als beste van het jaar gekozen in het EL team van het jaar. Bij Ajax dit seizoen heel belangrijk geweest voor Ajax op die positie zoals in de CL
Vind het dus op niks gebaseerd dat Wober beter zou zijn dat heeft hij ook niet laten zien
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:26
EL team van het jaar ja.. is toch niet gek dat united dat wint en er dan een aantal spelers van man u in staan.. Blind is gewoon een erg matige verdediger maar compeseerd dat met zijn voetbal..
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:31
Magallán is een betere dan Wöber alleen ben je nog actief op 3 fronten en zou eigen niets moeten verkopen.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 18:38
Waar weet jij nu al van dat die beter is??? Wss nog nooit van zun leven kunstgras gezien die schrikt zich kapot
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:39
Ik volg al jaren zuid Amerikaans voetbal en kan dus wel degelijk zeggen dat Magallán beter is dan Wöber.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 06:34
Oke, dan heb ik niks gezegd.. maar zal hij er ook gelijk kunnen staan
Vind ik leuk
Wilveld +69
donderdag 10 januari 2019 om 19:18
hoe weet jij dat ?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:41
Verkopen
Vind ik leuk
Jozef +40903
donderdag 10 januari 2019 om 17:42
Volgens mij beseft niemand dat Veltman ook terug is. Veltman is in normale doen gewoon kandidaat international en vond ik als CV beter dan als RB, maar is op beide posities prima inzetbaar. Met Magallan er ook al bij voor de CV positie is er inmiddels genoeg keuze. Op LB hebben we Tagliafico met als stand in Sinkgraven, Blind of Bakker. Wöber was echt een beetje overbodig aan het worden en overtuigde niet meer zoals in de eerste maanden voor zijn blessure. Jammer. Ik hoop dat het hem goed gaat.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:36
Veltman is van origine een CV, dat vergeten mensen vaak maar hoe is Veltman eraan toe en waaneer wedstrijd fit.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20507
donderdag 10 januari 2019 om 15:39
Helemaal waar!
Vind ik leuk
AFP +1141
donderdag 10 januari 2019 om 15:44
Hij is in elk geval slimmer dan jij Wobo.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:44
misschien heeft Overmars al een andere aankoop op het oog?
Vind ik leuk
Hast58 +868
donderdag 10 januari 2019 om 16:39
Als het dan net zoals duurt als met die Mexicaan dan wordt het de volgende winterstop.
Vind ik leuk
Laliga +2496
donderdag 10 januari 2019 om 15:48
Denk dat magallan misshien wel met perr schuurs gaat spelen. Ik zou het iniedergeval proberen als ajax zijnde , met een ervaren magallan naast je en daley blind voor je en dan ook nog eens tagliafico aan je zijde moet je zeker in de eredivisie toch niet in de problemen komen. Puur omdat ik graag jonge nederlandse spelers zie spelen hoor heb totaal geen benul of perr schuurs er klaar voor is
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
donderdag 10 januari 2019 om 16:25
Perr is best ver hoor, die staat er volgend jaar gewoon
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
donderdag 10 januari 2019 om 16:21
Blijkbaar is hij niet het niveau wat Ajax nastreeft en voelt hij zich te goed voor een reserve rol. Dan kun je beter doorselecteren
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:45
Wöber zit nog volop in de ontwikkeling is ook nog maar 21, Schuurs zal samen met Magallán het centrum gaan bezetten dan heb je toch weet twee fysiek sterke CV's.
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
donderdag 10 januari 2019 om 16:44
Jij bent een voorbeeld voor velen, jammer dat ze er niks van opsteken zo nu en dan!
Vind ik leuk
Guust +5844
donderdag 10 januari 2019 om 17:19
Is niet realistisch denk ik, Ajax haalt nieuwe spelers, en denk dat ook Ajax zijn groei te matig vind, maar mooi dat hij dan weg mag voor een mooi bedrag voor een reserve speler. Hier word heus wel over gesproken hoe dit voor Ajax en de speler het beste is. Best mooie club met mooi klimaat in Spanje.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:24
Wöber heeft behalve mindere wedstrijden ook hele goede wedstrijden gespeeld dus dat cynisme slaat nergens op, er zit nog best rek in Wöber sterker nog ik denk dat hij weleens positief zou kunnen verbazen.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20507
donderdag 10 januari 2019 om 17:33
Dat hoor je mij toch ook niet zeggen?

En ik ben totaal niet cynisch.

Ik wens hem het beste en vind het jammer dat 'ie pleitte gaat!
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:44
Ik ook want er zit nog veel rek in.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20507
donderdag 10 januari 2019 om 17:45
Ja joh. Hij is redelijk snel. Heeft een zeer goede tackle/sliding in huis en speelt de bal af aan de juiste kleur. De basis is prima!
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:58
Ajax zal nog weleens achter de oren gaan krabben als Wöber plots een sterke ontwikkeling doormaakt en doorstroomt naar de absolute top.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 02:10
Who the hell is Wober
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20507
vrijdag 11 januari 2019 om 08:56
Wöber...
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:29
Heel goed, knap doorzien. Flauwe letter-speling van me.
Begon indrukwekkend, enkele (jeugdige) fouten en nog veel potentie. Het ga hem goed...
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20507
vrijdag 11 januari 2019 om 11:38
Ja zeker, het gaat hem goed.

En inderdaad, hij begon echt goed!
Vind ik leuk
wilheimus +1462
donderdag 10 januari 2019 om 15:14
Ik vind het een bijzondere keuze
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:20
Ik vind het ook geen slimme zet van Ajax. Zo enorm veel goeds heb je achterin niet lopen als er een blessure zou vallen bij een de Ligt of Magallan. Blijkbaar hebben ze vertrouwen in Schuurs (waar ik geen fan van ben.)
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:24
Schuurs komt er wel.
Vind ik leuk
dhrwobo +35774
donderdag 10 januari 2019 om 15:37
Klopt, gewoon een seizoenskaartje kopen en hij mist geen minuut van het eerste van Ajax de komende 5 jaar.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:46
Schuurs is een wereld speler. Wij hebben ook zoveel goeii
Vind ik leuk
Zazu +354
donderdag 10 januari 2019 om 15:40
In de auto van a naar b
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:28
In principe wisselen we Wöber om voor Lainez. Doen we toch redelijke zaken lijkt mij zo
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 15:45]
Vind ik leuk
ReneAjax +7554
donderdag 10 januari 2019 om 15:29
Ajax is een club die in het belang van de speler denkt.
Ajax heeft Wober al 2 jaar misbruikt als bankzitter/wisselspeler.
Hij wil meer spelen en dan komt er een mooie club en Ajax houdt er nog een paar centjes aan over ook.
Met een doorverkooppercentage van 10% pakt Ajax nog zo'n 3 miljoen euro winst.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:38
hahahaha.
Vast wel kerel.
Ze pakken winst en lozen een speler die niet bij de eerste 11 zit.
Belang van de speler... hahaa
Vind ik leuk
AFP +1141
donderdag 10 januari 2019 om 15:45
Isimat ?
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
donderdag 10 januari 2019 om 16:28
Ze hebben ook gewoon een reserve nodig hoor, maar je kan een speler toch geen 3 jaar bankstraf geven? Daar word niemand beter van, op de bank horen spelers die beter en beter worden, gebeurd het niet dan moet je afscheid nemen
Vind ik leuk
ay42 +1009
donderdag 10 januari 2019 om 15:39
Ja tuurlijk, dat zagen we met Younes!
Vind ik leuk
ReneAjax +7554
donderdag 10 januari 2019 om 16:14
Wat met younes ?
Juist met Younes !
Ajax had een bod van Newcastle voor Younes voor 10 miljoen.
Maar meneer Younes wilde perse naar Napoli.
OK, zei Ajax... Napoli bood veel minder 5 of 7 miljoen, maar Ajax vond het goed.
Toen flikte Younes het nog dat ie met napoli een overeenkomst had gesloten dat ie niet in de winter weg ging voor 5 miljoen maar dat ie in de zomer transfervrij was.
Younes heeft Ajax genaaid voor 10 miljoen euro !
Vind ik leuk
wattenstaafje +22629
donderdag 10 januari 2019 om 17:17
Als je iets niet snapt, kun je beter niets zeggen.
Vind ik leuk
dhrwobo +35774
donderdag 10 januari 2019 om 15:40
Mwa, Ajax pakt gewoon z'n winst en ziet waarschijnlijk niet meer toekomst in hem. En mooi dat ze hem de ruimte gunnen om deze transfer te maken, maar dat doen de meeste clubs wel denk ik.
Vind ik leuk
AFP +1141
donderdag 10 januari 2019 om 15:48
Goed gezien Wobo.
Vind ik leuk
ReneAjax +7554
donderdag 10 januari 2019 om 16:29
Net zoals Feyenoord een bod van 18 miljoen op Jorgensen kreeg van Newcastle en zei dat ie niet weg mocht.
Jorgensen zag z'n salaris bijna verviervoudigen, maar helaas...
De meeste clubs doen dat wel.... my ass.
Vind ik leuk
dhrwobo +35774
donderdag 10 januari 2019 om 16:39
Ik dacht even aan Isimat ;-)
Vind ik leuk
ReneAjax +7554
donderdag 10 januari 2019 om 19:26
Is dat een wasmachine ?
Vind ik leuk
ReneAjax +7554
donderdag 10 januari 2019 om 19:36
West Ham en Arnautovic tegenover elkaar na bod van 39 miljoen.
West Ham is volgens de BBC niet van plan om mee te werken aan een tussentijds vertrek van Arnautovic.
'Marko Arnautovic heeft een contract en we verwachten dat hij dat respecteert. Hij is niet te koop'

Moet ik nog even doorgaan ?
Vind ik leuk
Sabau +1268
donderdag 10 januari 2019 om 15:50
Je doet nou net of het geen kil bedrijf is.
Vind ik leuk
ReneAjax +7554
donderdag 10 januari 2019 om 16:16
Klopt, het is geen Feyenoord.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:26
Kan me een aanvoerder herinneren. Die gewoon netjes zijn contract uit wilde dienen.
Vind ik leuk
ReneAjax +7554
donderdag 10 januari 2019 om 16:31
Dirk Kuijt ?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:34
Boilessen.
Vind ik leuk
yonnd +46
donderdag 10 januari 2019 om 15:34
Schuurs en Wober doen niet veel voor mekaar onder. Daarnaast is Schuurs ook een stuk beter aan de bal. Wober heeft elke wedstrijd wel een paar momenten dat hij de bal eenvoudig inlevert.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:39
ik heb Schuurs bij Jong ook aardig wat ballen zien inleveren.......
utrecht uit was hij dra-ma-tisch slecht.
Vind ik leuk
yonnd +46
donderdag 10 januari 2019 om 15:47
Toen speelde hij alleen in het centrum naast Paquali die helemaal geen verdediger is. Dat was ook in de interland periode dan is het altijd puzzelen. Het is een beetje makkelijk om die wedstrijd aan te halen. Tegen betere ploegen in de KKD heeft hij zich wel moeiteloos staande gehouden.
Vind ik leuk
stefanvanm +346
donderdag 10 januari 2019 om 15:40
Heb jij de wedstrijden van jong Ajax gezien? Schuurs steekt daar als verdediger echt niet boven uit. Wöber heeft dit seizoen een paar goede wedstrijden gespeeld in de CL, dat zie ik Schuurs op dit moment niet doen.
Vind ik leuk
yonnd +46
donderdag 10 januari 2019 om 15:49
Op dit moment niet nee maar ik zie in Schuurs wel meer dan dat ik in Wober zie.

Ja ik heb de wedstrijden gezien. Mazraoui viel ook niet op bij Jong.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 15:55]
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
donderdag 10 januari 2019 om 16:26
Waarom geen fan van Schuurs?
Vind ik leuk
Nr14always +180
donderdag 10 januari 2019 om 15:15
Mooie prijs het gaat hem goed daar.
Vind ik leuk
jaja_PSV +47905
donderdag 10 januari 2019 om 15:22
Toch nog een mooie prijs gewonnen!
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:24
Een van de velen dit seizoen 😏
Vind ik leuk
AllAdIn +20774
donderdag 10 januari 2019 om 15:27
Hoezo gewonnen?
Vind ik leuk
Nr14always +180
donderdag 10 januari 2019 om 15:28
De realiteit gebied dat jullie heel lang niks meer gaan winnen misschien eens ooit nog de knvb beker het meest haalbare.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:15
Als het klopt wens ik hem veel succes, maar vanuit Ajax vind ik dit geen slimme zet.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:21
Mwah 12 miljoen vind ik een prima bedrag voor Wöber
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:31
Gaat me niet om het bedrag, 12 miljoen is niet verkeerd voor Wober. Echter is dit je back up centraal, of gaan ze er vanuit dat Magallan er al direct staat ? Ik vind het wel een risico
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:34
Ik ga ervan uit dat de ex-aanvoerder van Boca Juniors wel iets beter is dan Wöber.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 15:35]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:37
Daar ga ik ook vanuit, maar heeft Magallan geen tijd nodig om een beetje te wennen enz ? Daar zet ik m'n vraagtekens bij.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:40
Ja we gaan het zien. We hebben overigens veltman en schuurs ook nog. Dus we zitten denk ik wel prima voor dit seizoen. Volgend seizoen zal het lastiger worden als de Ligt weggaat
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:48
Serieus? Een speler van 25 die nog moet wennen? Van iemand met een dergelijke ervaring mag je best verwachten dat hij er meteen staat.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:52
Ander land, andere temperatuur, andere cultuur en nog belangrijker een compleet ander team met een andere speelstijl. Ik hoop dat ik over een paar weken blij ben dat dit gebeurt echter ik had Wober er liever bij gehouden.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:56
Als een gemiddelde speler (25 jaar, man, 4+ jaar hoogste divisie in zijn land) van Everton, FC Malmö of HSV naar bijvoorbeeld Napoli verkast dan wordt daar ook niet gezegd: "laat hem maar een paar maanden wennen."

Als je als club twijfelt of een 25 jarige je niveau wel meteen aan kan, dan moet je 'm niet binnenhalen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 15:56]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:20
'Ander land, andere temperatuur, andere cultuur en nog belangrijker een compleet ander team met een andere speelstijl'

Hij beoefend echter nog steeds hetzelfde spelletje. Daar veranderd niks aan.
Vind ik leuk
Laliga +2496
donderdag 10 januari 2019 om 15:50
Ach tagliafico was een week in nederland en stond basis bij de klassieker dacht ik , verwacht dat hij er ook wel staat.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:53
Klopt en ik hoop dat het zelfde succes op gaat leveren als met Nico
Vind ik leuk
Laliga +2496
donderdag 10 januari 2019 om 16:05
Zou me niet druk maken om hem meer om welke vervangers er komen voor frenkie en ziyech.. dat wordt een lastigere opgave ben ik bang
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
donderdag 10 januari 2019 om 16:39
Welnee. die is ervaren en staat er net als Nico gelijk
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:43
🙏🙏🙏
Vind ik leuk
yonnd +46
donderdag 10 januari 2019 om 15:36
Je hebt Magallan, Blind, Schuurs, Veltman komt terug en in Jong lopen er nog wel jongens rond die het niveau aankunnen.

Wober mis je echt niet.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:38
Ik hoop dat je gelijk hebt
Vind ik leuk
yonnd +46
donderdag 10 januari 2019 om 15:41
Wober heeft mij een aantal keer verrast zoals tegen Standard maar hij maakt teveel fouten en is aan de bal ook heel zwak. Nu gaat Schuurs meer kansen krijgen en dat is in mijn ogen toch een groter talent en een veel completere speler.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:46
Vond Schuurs de keren dat ik hem gezien heb niet echt goed spelen. Al heeft ie natuurlijk wedstrijden nodig om daadwerkelijk beter te worden. Maar voor mn gevoel had ik liever Wober gehouden.
Vind ik leuk
yonnd +46
donderdag 10 januari 2019 om 15:51
Om hem een seizoenshelft op de bank te laten zitten? Je kan beter Schuurs doorschuiven en hem af en toe is laten invallen. De minuten die Wober zou maken, kan Schuurs ook al maken.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:55
Ja dat had ik gedaan, maar jij hebt een andere mening en dat is ook helemaal geen probleem.
Vind ik leuk
jari11 +1532
donderdag 10 januari 2019 om 15:37
Ze snappen het niet Frans, ze willen alleen maar euro's zien. Selectie in tact houden was weer een fabeltje. Back up is matig nu, wat kan die Magallan? en hoe goed is Veltman nog na zijn blessure? ach we zullen het zien.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:39
Exact mijn gedachten en 12 miljoen vind ik geen niet te weigeren bod ofzo. Maar we gaan het indd zien
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:44
Jari begrijp ergens wel wat je bedoelt. Maar je pakt zo'n 5 miljoen winst op een speler die in 2 seizoenen tijd geen basisplek heeft kunnen afdwingen. We hebben magallan ook gehaald en veltman is weer terug van een blessure. Zitten denk wel.goed voor dit seizoen.
Vind ik leuk
jari11 +1532
donderdag 10 januari 2019 om 15:49
Ik snap uitleg, maar ik ben het er niet mee eens. En dan meer omdat er niemand weg zou gaan. verpats je je beste backup voor een kleine winst.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:53
Kan me vergissen hoor, maar had vd Sar niet gezegd dat er niemand van de basis zou vertrekken? Ik denk zelf dat we Wöber niet gaan missen en een prima backup hebben gehaald met magallan.
Vind ik leuk
Hoogland +73
donderdag 10 januari 2019 om 15:21
Speelt weinig, anders zit je straks met een ontevreden speler. Dat is nog slechter voor het team. 4,5 mil winst ik zou zeggen prima deal
Vind ik leuk
Lucky Kes +5415
donderdag 10 januari 2019 om 15:23
- zijn salaris
Vind ik leuk
Hoogland +73
donderdag 10 januari 2019 om 15:25
Hij heeft zijn wedstrijdjes gespeeld dus Ajax heeft ook weer aan hem verdiend. Maar alla laat het 4 mil winst zijn
Vind ik leuk
ReneAjax +7554
donderdag 10 januari 2019 om 15:31
Als je het doorverkooppercentage niet meerekent.
Vind ik leuk
aartstyle +1760
donderdag 10 januari 2019 om 15:16
Dat is mooi. Schorsing voor de Ligt tegen PSV en Frenkie en Blind spelen weer achterin. Maakt de kansen voor PSV een stuk groter, anders vrees ik een dikke overwinning voor Ajax.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20507
donderdag 10 januari 2019 om 15:17
Dan stellen we toch gewoon onze Argentijnse slager op naast Blind?
Vind ik leuk
aartstyle +1760
donderdag 10 januari 2019 om 15:18
Die kan ook geen duel door de lucht aan met Luuk.
Vind ik leuk
Pvdsluis +3983
donderdag 10 januari 2019 om 15:20
Meeste kopduels gewonnen van de Argentijnse competitie. Die kan echt wel een duel aangaan met Luuk hoor.
Vind ik leuk
aartstyle +1760
donderdag 10 januari 2019 om 15:20
Ja klopt. Ik was ff in de war. Jullie hebben gelijk en ik ga weer in mijn hoek zitten :)
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20507
donderdag 10 januari 2019 om 15:21
Luuk is één van de betere koppers die er rond loopt op dit moment.

Daar winnen er weinig van denk ik...
Vind ik leuk
RGB +574
donderdag 10 januari 2019 om 15:26
Gelijk met hem omhoog springen en dan een beetje tegen hem aan.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20507
donderdag 10 januari 2019 om 15:32
Je hoeft inderdaad niet groter te zijn om de duels te winnen. Nico wint menig kopduel van grotere tegenstanders. It’s all about the timing.
Vind ik leuk
WilcoS64 +2276
donderdag 10 januari 2019 om 15:18
Dan staat Magallan achterin, die schopt die kleine Mexicaan alle kanten op.
Vind ik leuk
markie +1766
donderdag 10 januari 2019 om 17:15
Niet te vroeg juichen.. Ik zou liever tegen een Wober spelen dan een Argentijnse slager...
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:16
Er zou toch niemand weg gaan ... zei Marc Overmars,
toch weer dat geld.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:16
Dan heb jij selectief gelezen. Er zouden geen basisspelers vertrekken.
Vind ik leuk
Babelagtig +1009
donderdag 10 januari 2019 om 15:19
En voor het juiste bedrag is iedereen te koop, werd er ook bij gezegd...
Vind ik leuk
Dussss +439
donderdag 10 januari 2019 om 15:21
Ik lees dit overal op forums en Overmars heeft dit nooit gezegd. All zijn uitspraken over deze winterstop gingen heel duidelijk over de basis 11.
Vind ik leuk
Lucky Kes +5415
donderdag 10 januari 2019 om 15:25
Maar wie zijn de basis 11?
Eerst was dat Neres ook.
Nu niet meer, dus mag verkocht worden.
Eilting was in het begin ook basis.
Mag nu ook weg?
Huntelaar, Dolberg?
Beide geen basis.
Ach zo kun je nog wel verder gaan.
Vind ik leuk
AllAdIn +20774
donderdag 10 januari 2019 om 15:29
Eiting was basis? Hahahaa, waar heb je dat vandaan?
Vind ik leuk
Lucky Kes +5415
donderdag 10 januari 2019 om 15:31
Eerste wedstrijden stond v/d Beek reserve.
Zoek maar op
Vind ik leuk
1313 +2882
donderdag 10 januari 2019 om 15:38
Noem je iemand die letterlijk 2 a 3 wedstrijden in het begin basis heeft gestaan een basisspeler? Komop ik dacht dat jou basis wel wat hoger lag.
Vind ik leuk
Lucky Kes +5415
donderdag 10 januari 2019 om 15:45
Hij was eerst basis (al is het maar drie wedstrijden) nu niet meer.
Neres was ook basis (meer dan 30 wedstrijden) en nu ook niet meer
Dolber was basis, nu ook niet meer (gezien Huntelaar en Tadic ook wel eens op zijn plek starten).
Dus mijn vraag is gewoon heel reeel.
Wat als pietje puk een paar wedstrijden v/d Beek uit de wedstrijd speelt, is hij basis en v/d Beek niet meer.
Het is altijd zoals jullie het willen zien
Vind ik leuk
1313 +2882
donderdag 10 januari 2019 om 15:52
Al die spelers die jij noemt zijn in mijn optiek allemaal potentiele basis. Eiting is dat zeker niet. Dolberg heeft het zwaar gehad die moet gewoon weer terugkomen. In mijn optiek altijd de nummer 1 in de spit. Neres hoeft van mij ook niet weg hoor. Zeer nuttige speler met diepgang, snelheid, assists, goals.


Wat dat betreft zijn er meer spelers die in aanmerking komen voor de basis dan 11. Is ook niet veel aan te doen, maar in dat geval staat Eiting niet bij die andere hoor. Bij lange na niet zelfs.
Vind ik leuk
Lucky Kes +5415
vrijdag 11 januari 2019 om 07:47
Mijn punt was ook dat Ajax meer dan 11 basisspelers heeft waar ik op gereageerd had.
En dan kom ik met een uitleg wie eerst wel en nu niet basis waren, tot hoever je het kan doorvoeren om maar gelijk te krijgen dat alleen reserves verkocht zou worden zoals Neres nu.
Persoonlijk maakt het mij niet uit wie Ajax verkoopt.
Is hun goed recht en vooral als je er veel geld voor kan vangen.
Maar het ging mij dus om die discussie.
Vind ik leuk
Dussss +439
donderdag 10 januari 2019 om 15:34
Onana, mazroui, blind, de ligt, Tagliafico, Schone, vd Beek, de Jong, Tadic, Dolberg en Ziyech gaan niet weg.
En ja, als je Eiting noemt kan je inderdaad nog wel verder gaan...
4x in de eredivisie in de basis gestaan en ik geloof 2x door blessures.
Omdat het blijkbaar heel lastig is allemaal voor jou zal ik ook maar uitleggen dat mensen inderdaad eerst basisspeler kunnen zijn, en nu niet meer.
Vind ik leuk
Lucky Kes +5415
donderdag 10 januari 2019 om 15:40
Dolberg is geen basis.
Ook niet toen hij weer fit was.
Werd telkens afgewisseld met Huntelaar en Tadic.
Niets mis mee, maar Neres had dan ook basisspeler horen te zijn.
Vind ik leuk
Dussss +439
donderdag 10 januari 2019 om 15:42
Nou dan geef ik wel even door aan Overmars dat Dolberg verkocht mag worden... Man man man.
Vind ik leuk
Lucky Kes +5415
donderdag 10 januari 2019 om 15:46
Ach laten we er over ophouden.
Ik kom met een serieuse statement maar jullie zien alleen wat jullie zelf willen zien en de rest zijn achterlijken in jullie ogen.
goede dag verder
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 15:46]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:37
Denk gewoon een beetje na man.. tuurlijk snap je wel wie het zijn, of wil je zeggen dat je helemaal niks van voetbal snapt?
Vind ik leuk
Lucky Kes +5415
donderdag 10 januari 2019 om 15:41
Juist meer dan jou, vandaar mijn vraag.
Neres is altijd basis geweest en nu door tactische overwegingen start hij soms als reserve en soms als basis.
Maar ineens is hij geen basisspeler meer?
Vind ik leuk
Bo3007 +351
donderdag 10 januari 2019 om 16:11
Je kan er inderdaad over discussiëren of Neres basis is of niet. Maar ze hebben bij Ajax ook gezegd dat er geen spelers mogen vertrekken alleen als er de absolute hoofdprijs voor geboden word. Nou, 43 miljoen voor Neres is aardig de hoofdprijs op dit moment,. Dus dat zou de transfer van Neres kunnen verklaren. In Wöber zijn geval is het duidelijk dat die geen basis plaats heeft.
Vind ik leuk
Lucky Kes +5415
vrijdag 11 januari 2019 om 07:41
Is ook helemaal geen schande of wat dan ook om spelers tussentijds te verkopen.
Zeker niet als je er veel voor kan krijgen.
Maar mijn discussie was alleen maar, wie zijn wel en wie zijn geen basisspelers omdat er gesuggereerd wordt dat Ajax ALLEEN maar reserves zou verkopen.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 18:39
Ajax heeft meer dan 11 basisspelers.. En ik mag hopen dat ik dat niet hoef uit te leggen
Vind ik leuk
Lucky Kes +5415
vrijdag 11 januari 2019 om 07:43
Dat is juist mijn begin punt wat ik aanhaalde.
Ajax heeft wel 14 gelijkwaardige spelers om er een basiselftal van te maken.
Dus niet alleen reserves,wat hier vooral gezegt wordt, die verkocht worden, wat trouwens hun goed recht is en mij ook niet uitmaakt.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:22
Ah oké! Dan zijn we langs elkaar heen gegaan. In dat geval eens.
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
donderdag 10 januari 2019 om 17:50
Ga even verder dan? want ik zie niet wat jij ziet! Als Overmars Neres verkoopt en hij koopt wat beters terug hoor je niemand. Hij is dit jaar geen basis, vorig jaar wel idd maar toen wonnen we geen prijzen, Als wij als fans begrijpen wat Overmars bedoeld is dat prima, wat andere denken daar hebben we bij Ajax schijt aan.
Vind ik leuk
Jan ref +540
donderdag 10 januari 2019 om 18:19
Dat is algemeen bekend dat jullie (lees Ajax) overal de scheid aan hebben want er deugd verder niemand en de wil van Ajax is wet zorg maar dat je kampioen wordt (wat je niet gaat lukken) dan mag je spreken of je de beste bent en ik ben dus echt niet Anti Ajax maar dat hoogmoed en arrogantie daar baal ik een beetje van
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
vrijdag 11 januari 2019 om 08:49
Die schaal is bonus, liever dit voetbal of dat onder Bosz dan resultaat voetbal en een schaal! Jullie anti Ajax fanclub haalt dit maar aan en aan dag in dag uit! En daar heeft iedere echte Ajacied ook niks van! Wij zouden namelijk voor geen goud in het de Boer tijdperk zitten en viermaal op rij de schaal winnen en naar zaadwedstrijden te kijken! Als ik feest wil ga ik naar de kroeg, en als ik voetbal wil kijken wil ik wat ziet! Ik zeg niks wat arrogant of hoogmoedig is, en ik zeg ook niet dat we de beste zijn! Want de beste gaat de finale halen in de CL! En dat je baalt heb ik ook schijt aan, jij hebt geen Ajax DNA en laat je influisteren door het anti Ajax trollen leger!
Vind ik leuk
Jan ref +540
vrijdag 11 januari 2019 om 09:55
Ik laat mij niets influisteren ik heb mijn eigen mening en nog maals ik ben niet Anti Ajax en dat ik geen Ajax dna heb heeft er niets mee te maken ik zeg alleen dat er voor de meeste mensen die Ajax fan zijn of doen alsof ze dat zijn er maar een club is die het voor het zeggen heeft en dat is dus echt niet zo en daar ging het mij om ik heb je andere reacties ook gelezen en daar heb ik totaal geen probleem mee en ik wens je succes
Vind ik leuk
Lucky Kes +5415
vrijdag 11 januari 2019 om 07:52
Het gaat mij om dat jullie altijd zo lullen dat het altijd in jullie straatje valt.
Nu hebben jullie in één keer maar 11 basisspelers?
Morgen weer 14?
Ach weet je, ik weet dat jullie overal schijt aan hebben omdat jullie zo'n grote bord voor je kop hebben dat je niets wilt aannemen van anderen.
Mij kan het geen reet schelen wie er verkocht wordt bij Ajax.
Moet Ajax helemaal zelf weten want dat is hun goed recht.
Maar het ging mij erom dat jullie meer basisspelers hebben dan 11 waaronder Neres ook.
En zeg nu niet dat Neres gewoon reserve was en daarom gewoon verkocht mag worden.
Zeg gewoon dat jullie een basisspeler verkocht hebben.
Zeg gewoon een keertje iets wat ook werkelijk is.
Geef eens een keertje toe.
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
vrijdag 11 januari 2019 om 08:54
We weten allemaal dat voor het juiste bedrag bepaalde spelers te koop zijn. Zeker als de speler zelf weg zou willen en het bedrag is hoog en deze speler is geen basis. Iedereen weet wat Overmars bedoeld als hij stelt dat er niemand weg gaat, dus ze staan dan niet open voor een verkoop! Uiteindelijk als de bedragen hoger worden dan hun waarden en de speler wil geen Ajacied meer zijn dan kun je het zelf wel invullen! Het was meer een antwoord of de Ligt, de Jong, Onana en Hakim te koop zijn dan enkele andere!
Vind ik leuk
Lucky Kes +5415
vrijdag 11 januari 2019 om 09:21
Dit is tenminste een realistisch betoog.
En geloof mij, als bv de Jong of de Ligt een abnormale aanbieding krijgen waar beiden (club en speler) niet kunnen weigeren zijn zij ook weg in de winter.
Dat maakt het niet dat dit verkeerd zou zijn maar daarom kun je nooit zeggen wie wel of wie niet zal vertrekken.
Wel kun je natuurlijk inschatten dat je bv zegt dat de kans klein is dat ze zullen vertrekken.
Maar ik heb hier ook al gehoord van een enkele dat het pertinent niet zo is want bv de Jong en Overmars hebben dat zelf verteld........
Dan denk ik, joh.........
Vind ik leuk
Jozef +40903
donderdag 10 januari 2019 om 19:47
Tuurlijk kunnen er spelers weg gaan en tuurlijk had Overmars wel enkele namen in gedachten, maar het zou toch niet zo heel slim zijn om iedereen te vertellen dat Wöbertje en Neres wel weg kunnen? Het is niet uitgesloten dat die uitspraak miljoenen euro's extra heeft gegenereerd, dus het was best slim. Zeker nu pas een derde reserve voor de hoofdprijs is verkocht...
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:16
Ik kan dit echt niet begrijpen van Sevilla. In welke wedstrijd heeft Wöber Sevilla zo ver gekregen? Absurd.

Ondanks dat, succes daar Max!
Vind ik leuk
Rabarber +1622
donderdag 10 januari 2019 om 15:20
Heeft in de voorrondes van de CL en tegen Bayern o.a. gewoon uitstekend gespeeld. Was 1 van de betere op het veld.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1227
donderdag 10 januari 2019 om 15:45
Beter reageert er geen Ajacied meer op die trol. Is er alleen op uit om reacties uit te lokken.
Vind ik leuk
WilcoS64 +2276
donderdag 10 januari 2019 om 15:17
Wat is zijn perspectief bij Sevilla dan? Komt niet in ds basis, let maar op.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:20
Dat was ook meteen mijn gedachte. Bijzondere move van hem.
Vind ik leuk
JackieChan +386
donderdag 10 januari 2019 om 15:25
Echt hé, die gaat daar echt niet meer spelen
Vind ik leuk
1313 +2882
donderdag 10 januari 2019 om 15:54
Perspectief heeft hij denk ik ook niet nee, enige voordeel zal zijn een beter salaris i guess.😂
Vind ik leuk
Ale +5230
donderdag 10 januari 2019 om 15:17
Ajax moet niks verkopen. Gewoon de poot stijf houden!
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:19
Waarom? Dat Wöber niet goed genoeg is voor de Ajax basis, was wel duidelijk toch? Zijn toekomstperspectief is er met de komst van Magallan ook niet bepaald op voorruit gegaan.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1227
donderdag 10 januari 2019 om 15:24
Natuurlijk is Wöber goed genoeg voor Ajax basis. Jij zal het als trol niet gezien hebben, maar heeft oa bij Bayern uitstekend gespeeld.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:34
Hebben we deze blinde ook weer. Kan jij niet gewoon op voetbalzone gaan reageren ofzo? Wöber centraal achterin tegen AEK gezien?

Bayern was een momentopname in een wedstrijd waarbij iedereen bij Ajax uitblonk. Wöber was, is en gaat niet goed genoeg voor Ajax basis worden.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 15:35]
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1227
donderdag 10 januari 2019 om 15:40
Sevilla gaat natuurlijk geen 12 miljoen aftikken voor een speler die er geen reet van kan, trolletje. Natuurlijk Wöber tegen AEK gezien, live. Deed het prima, 2 vingers in de neus de nul. Weinig mis mee. Misschien zou je eens Ajax eerst moeten kijken, voordat je VP verveelt met je onzin. Bakker als Ajax1 materiaal bestempelen, en Wöber niet. Het kan echt niet gekker.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:43
hahahaha en eens te meer ben je de enige met deze mening en zie ik menig reageerder hier reageren dat Wöber een zeer matige speler is. Misschien moet jij eens goed nadenken wie hier het trolletje is.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1227
donderdag 10 januari 2019 om 15:47
Dat zijn clubgenoten van je, duh! Maar je speelt je trolrol met verve. Beetje doorzichtig, dat wel.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:51
Ja mensen die kritisch zijn op spelers die niet goed genoeg zijn om bij ons in de basis te staan, zijn trollen. Voor zover ik weet ben ik voor ajax en jij ook, denk ik? of je bent een Olsen fan die voor PSV is?
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1227
donderdag 10 januari 2019 om 16:31
Een PSV fan die de naam Jesper Olsen aanneemt is niet heel aannemelijk. Een PSV trol die zichzelf Dappere Strijder noemt daarentegen..
Vind ik leuk
jari11 +1532
donderdag 10 januari 2019 om 15:39
Hij stond er tegen Bayern alleen is als vertaler, de rest van het seizoen heeft hij namelijk nooit in de basis gestaan. 1ste wedstrijd tegen Bayern was hij uitstekend, thuis was het zeer matig.
Vind ik leuk
Ale +5230
donderdag 10 januari 2019 om 16:57
Klopt maar Magallan komt net kijken. Wober is al ingespeeld. Waarom risico nemen? Gewoon de groep bij elkaar houden tot het einde van het seizoen!
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:59
Als je dat ingespeeld noemt, kunnen ze mij ook wel een contract aanbieden. Wöber liep de laatste wedstrijden met de staart tussen de benen en angstzweet op zijn voorhoofd over het veld. Ik heb autisten met meer zelfvertrouwen meegemaakt.

Ik zie nog liever Frenkie centraal.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:17
Geen Younes scenario, als die dit wil lekker laten gaan toch succes Wöber en bedankt voor je inzet.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:17
Benieuwd of Wöber bij sevilla wel een basisplek kan veroveren.
Vind ik leuk
Lucky Kes +5415
donderdag 10 januari 2019 om 15:28
Zal je zien dat hij daar de beste van het team wordt en in een flits aan Barca verkocht wordt en zo de Ligt voorbij gaat
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:29
lijkt me sterk haha. Gun het Wöber overigens wel. Sympathieke gozer.
Vind ik leuk
Lucky Kes +5415
donderdag 10 januari 2019 om 15:31
Is ook niet reëel hoor, maar vond het leuk.
;-)
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:18
Jammer! Ik mag hem wel. Prima speler, vriendelijk, zeurt niet.
Vind ik leuk
Muscles +1049
donderdag 10 januari 2019 om 15:19
Prima deal en de winst in Lainez steken, win-win voor Wöber en Ajax
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:19
netjes opgeruimd staat netjes heeft geen kwaliteit what so ever dus 12 mil vinden de beurshouders wel lekker 🤣🤣🤣
Vind ik leuk
Chebaisit +1449
donderdag 10 januari 2019 om 15:19
Ik vi dt dit heel jammer goede verdediger.
Ajax liet in het verleden ook spelers als Filipe en een Fransman gaan die furore maakten bij atletico Madrid en sevilla.
Vind ik leuk
Johnny Cash +7971
donderdag 10 januari 2019 om 15:24
Filipe luis was alleen jeugdspeler bij ajax.
Vind ik leuk
Lucky Kes +5415
donderdag 10 januari 2019 om 15:29
Maar Ajax liet hem wel gaan, en dat is wat Chebaisit zegt.
Vind ik leuk
Johnny Cash +7971
donderdag 10 januari 2019 om 15:32
Ja klopt ook maar vond moeikijk te vergelijken. Wober weet je wat die kan en toevoegd aan het eerste. Terwijl het van een jeugdspeler maar moeilijk te zeggen hoe zij zich gaat ontwikkelen
Vind ik leuk
Chebaisit +1449
donderdag 10 januari 2019 om 15:21
Ajax wordt zwakker zo
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1227
donderdag 10 januari 2019 om 15:21
Zonde! Wöber hoort bij Ajax links in het centrum te spelen, op de plek van middenvelder Blind.
Vind ik leuk
Mari +10731
donderdag 10 januari 2019 om 15:22
Das mooi voor alle partijen dus.
Vind ik leuk
AllAdIn +20774
donderdag 10 januari 2019 om 15:22
En wat als Wober niet wil?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:35
Soms lijkt dat van ondergeschikt belang heb ik het idee en worden bepaalde gedachtes weggestopt.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:22
Hij gaat het daar ook never nooit redden... prima geld voor deze jongen, zoveel krijg je er nooit meer voor...
Vind ik leuk
Hammers96 +2787
donderdag 10 januari 2019 om 15:23
Besef dat Twente minder voor Hakim Ziyech van Ajax kreeg dan Ajax van Sevilla krijgt voor Wöber.
De voetbalwereld is oneerlijk en Jan van Halst kan voor geen centimeter onderhandelen
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:24
Totaal verschillende situaties
Vind ik leuk
Hammers96 +2787
donderdag 10 januari 2019 om 17:28
Hoezo verschillende situaties?
Twente had gewoon 10 miljoen meer moeten eisen
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:37
Twente zat in financieel zwaar weer. Ook gaat het om binnenlandse transfers, en in de eredivisie wordt daar minder voor betaald. Daarbij was de markt toen minder op hol geslagen. Ook had ziyech nog niks laten zien bij een grote club. Wober ook niet heel veel, maar is niet door de mand gevallen bij ajax (in de CL).

En natuurlijk is sevilla gewoon gek dat ze z'n bedrag voor z'n speler betalen. Sws zijn ze gek dat ze Wober halen.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1227
donderdag 10 januari 2019 om 15:25
De voetbalwereld van FC Twente is zeker oneerlijk.
Vind ik leuk
Jan ref +540
donderdag 10 januari 2019 om 18:34
Verklaar je nader
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:24
Bijzonder veel geld. Goed geregeld van Marc.
Vind ik leuk
heur es +807
donderdag 10 januari 2019 om 15:24
Heel goed Ajax en Marc Netto.
Vind ik leuk
Molletje +1003
donderdag 10 januari 2019 om 15:26
Jammer,

Vond het een goede linker centrale verdediger.
Vind ik leuk
Dirkiedirk +152
donderdag 10 januari 2019 om 15:26
zonde maar logisch. Persoonlijk vind ik het een prima verdediger. En als Matthijs vertrekt komen er meer kansen voor hem. Sevilla is toch wel een stap hoger als je op resultaten van de laatste 10 jaar afgaat en de competitie. Mooi bedrag. Een vervanger is er al met Magallan dus ben benieuwd of Marco nog iets gaat doen nu. Ik gun je in ieder geval het beste Max!
Vind ik leuk
michelhx +4033
donderdag 10 januari 2019 om 15:27
Werd binnen gehaald als grote belofte, maar is nooit onomstreden basisspeler geweest. Dan mag je in je handen klappen dat je er nog 12 miljoen voor beurt.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
donderdag 10 januari 2019 om 15:50
Ook pas 20, verder met je eens.
Vind ik leuk
michelhx +4033
donderdag 10 januari 2019 om 15:57
Ja, ik ben ook wel benieuwd of het ook nog wat wordt in de toekomst. Ik heb niet echt het idee dat hij bij Ajax langere tijd een échte kans heeft gehad.
Vind ik leuk
Bo3007 +351
donderdag 10 januari 2019 om 16:16
Is inderdaad jammer. Als die een half seizoen zou wachten tot De Ligt weg is dan had die basis kunnen staan.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
donderdag 10 januari 2019 om 16:18
Klopt, had hem graag zien worden verhuurd aan een AZ/FC Utrecht/Vitesse. Daar heeft ie zeker de kwaliteiten voor en wie weet ontwikkelt ie zich dan door.

Bij Ajax stond ie stil in zijn ontwikkeling doordat ie niet veel speelde.
Vind ik leuk
Smithsonian +37613
donderdag 10 januari 2019 om 15:28
Stap omhoog, mooi voor die jongen.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:34
Ja ergens zou je dat wel zeggen. Wat ik dan niet snap is waarom hij daar wel meer perspectief ziet dan bij Ajax..?
Vind ik leuk
Smithsonian +37613
donderdag 10 januari 2019 om 15:44
Misschien minder concurrentie?
Snap ook wel dat hij op zijn leeftijd niet meer het geduld heeft om te wachten totdat matthijs weg is.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 18:41
Ja maar juist omdat een stap omhoog lijkt.. En een half jaartje wachten waarin hij wss zijn minuten wel pakt (beker competitie en CL wedstrijden), ik snap de keuze niet echt.
Maargoed, ik wens m het beste
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:33
Lijkt me een sympathieke gast! Jammer als hij weg gaat maar wel te begrijpen. Voor Ajax geen aderlating en hij kan zich weer bewijzen in een nieuwe omgeving.
Succes daar Maxie!
Vind ik leuk
Bhj +1946
donderdag 10 januari 2019 om 15:40
Prima deal, bedankt, tot zien en het ga je goed.
Vind ik leuk
Eric777 +122
donderdag 10 januari 2019 om 15:41
Had van mij niet weg gehoeven. Is nog jong en kan zeker nog stappen maken bij Ajax. Overigens meldt het AD dat Ajax een akkoord heeft bereikt met Club America over Lainez. Nu moet het nog tot een akkoord met de speler zelf komen.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
donderdag 10 januari 2019 om 15:50
Telegraaf ook al
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:41
Extra zakcentje...
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:42
Zullen nog wel wat clausules en bonussen bij zitten. 12 miljoen is te weinig.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:48
12 miljoen? Dan is Luciano Slagveer 21 miljoen waard en Bart Ramselaar 30 miljoen..
Vind ik leuk
wattenstaafje +22629
donderdag 10 januari 2019 om 15:51
Op de Efteling wel.
Vind ik leuk
Gerro +7936
donderdag 10 januari 2019 om 15:49
Oké dan kunnen ze nu direct Alvarez als opvolger van Tagliafico kopen in een pakage deal met Lainez.
Vind ik leuk
wattenstaafje +22629
donderdag 10 januari 2019 om 15:50
Succes Wöber.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:51
Beetje vreemd dat hij en zijn zaakwaarnemer denken dat ie bij Sevilla klakkeloos in de basis komt.
Als je bij Ajax niet zeker bent van een basisplaats, ben je dat bij Sevilla zeker niet.
Vind ik leuk
pos +8960
donderdag 10 januari 2019 om 15:51
Hehe wekelijks willen spelen en perspectief willen zien en dan naar de huidige nummer 3 van Spanje vertrekken. Ja daar ben je vast verzekerd van speeltijd.
Vind ik leuk
Blindsy +15747
donderdag 10 januari 2019 om 15:56
Tja. 5 Miljoen winst op n bankzitter. Gewoon prima deal.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1353
donderdag 10 januari 2019 om 15:57
Overmars strikes again.
Vind ik leuk
De Liefhebber +10390
donderdag 10 januari 2019 om 16:18
Jammer, best een aardige verdediger met genoeg groeipotentieel.... Kik Pierie maar halen in de zomer.
Vind ik leuk
Couto76 +774
donderdag 10 januari 2019 om 16:22
Mooie club voor Wöber.
Vind ik leuk
Nbl +703
donderdag 10 januari 2019 om 16:24
Zonde dacht dat er niemand zou vertrekken tussentijds . Prima speler maar helaas zien ze dat anders in Amsterdam .
Vind ik leuk
kcim +3045
donderdag 10 januari 2019 om 16:29
Jammer want ik vond zijn begin bij Ajax best veelbelovend. Hij had/heeft ook de vechtersmentaliteit die lang afwrzig was bij Ajax.
Na zijn blessure en komst van Ten Hag en de aankoop van Tagliafico en Blind is hij op een zijspoor terecht gekomen.
Het lijkt dat Ajax tegenwoordig veel proactiever is met zijn selectie beleid. Wat ook niet verkeerd is.
Wellicht hebben ze een terugkoop garantie of fikse doorverkooppercentage afgedwongen omdat ik denk dat Wöber verdere stappen kan maken.
Vind ik leuk
Heinnie +361
donderdag 10 januari 2019 om 16:31
Kan ajax niet beter daley blind als ballenjongen door laten gaan en wober houden?
Vind ik leuk
Bijgoochem +1568
donderdag 10 januari 2019 om 16:46
Je heb het er maar druk mee...
Vind ik leuk
markie +1766
donderdag 10 januari 2019 om 17:17
Anti Ajax of geen verstand van voetbal?
Vind ik leuk
Heinnie +361
donderdag 10 januari 2019 om 17:22
Blind is gewoon niet zo goed haha
Vind ik leuk
markie +1766
donderdag 10 januari 2019 om 18:10
Geen verstand dus van voetbal 😊
Vind ik leuk
Jordaan +1217
donderdag 10 januari 2019 om 16:34
Magallan 9 miljoen gehaald
Wober 12 miljoen verkocht

Lainez 15 miljoen wellicht
Neres 43 miljoen wellicht

Prima winter.
En nu Alvarez er maar bij halen😉
Vind ik leuk
Heinnie +361
donderdag 10 januari 2019 om 16:36
Die lachen daar nog steeds om die 9 miljoen. Lompe houthakker die magallan
Vind ik leuk
Jordaan +1217
donderdag 10 januari 2019 om 17:12
Dan ken jij Magallan niet goed, ik heb een aantal 90 minuten wedstrijden van hem gezien in de Copa, een ijzersterke verdediger met een goed speloverzicht.
Wacht maar af zou ik zeggen....
Vind ik leuk
markie +1766
donderdag 10 januari 2019 om 17:18
Weer iemand die nog geen bewegend beeld van hem heeft gezien
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 18:04
Ik ruik een angstig boertje
Vind ik leuk
wattenstaafje +22629
donderdag 10 januari 2019 om 17:15
Prima stap voor Wöber en het is hem gegund. Lekker klimaat, lekker tapaatje biertje.....
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:37
Dat perspectief zal er bij Sevilla vast een stuk beter uit zien! Not!
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:44
Die gaat dus niet spelen bij sevilla is gewoon weer een back up en dan gaat sevilla weer in de zomer spelers kopen en beland hij op tribune.zelf weten.hij doet het opzicht goed bij ajax.ploeg bij elkaar houden dit seizoen
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 17:45]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:49
Ik vind Wöber wel een betere verdediger dan Daily Blind. Als linksback vindt ik Blind weer beter.....
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 18:00
Veel succes met deze stap!
Vind ik leuk
Rayo +9
donderdag 10 januari 2019 om 18:07
Het is daar zomers niet uit te houden. In de winter is het wel lekker
Vind ik leuk
Bruurke +764
donderdag 10 januari 2019 om 18:18
12 mil 😂😂😂😂😂
Vind ik leuk
Jaknes +22
donderdag 10 januari 2019 om 18:54
Betwijfel of wöber meer speeltijd gaat krijgen bij Sevilla als Ajax. heeft het dit seizoen beter gedaan als het vorige is nog zeker ruimte voor groei heb je in mijn ogen meer aan als sinkgraven achterin wellicht dat die wel weer zijn niveau kan pakken op den duur op het middenveld maar achterin heb je in mijn ogen meer aan wöber
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1008
donderdag 10 januari 2019 om 19:24
En dan om te gallen nog ff die Mexicaanse verdediger van psv wegkapen, oh nee Ajax had al eerder interesse voordat psv hem vond via de Ajax scouting
Vind ik leuk
Remko +365
donderdag 10 januari 2019 om 19:29
En toch vind ik het een degelijke centrale verdediger!ik vind het jammer dat hij vertrekt!
Vind ik leuk
El Cazador +8080
donderdag 10 januari 2019 om 20:40
Danke Max und viel Glück in Spanien.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:34
Zonde, heeft eigenlijk niet een echte kans gehad naar mijn gevoel.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws