'FC Utrecht: 'interessante trainer' is nummer één optie als opvolger Advocaat'

'FC Utrecht: 'interessante trainer' is nummer één optie als opvolger Advocaat'

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 15:27do 10-01-2019 om 15:27

John van den Brom is 'optie nummer één' om Dick Advocaat op te volgen bij FC Utrecht. Dat meldt het Algemeen Dagblad. De Domstedelingen moeten op zoek naar een nieuwe trainer, nu Advocaat heeft aangegeven dat hij de club na dit seizoen verlaat.

Van den Brom heeft volgens het AD al meerdere gesprekken gevoerd in de Domstad. De huidige trainer van AZ staat open voor een overstap naar FC Utrecht. Jordy Zuidam, directeur voetbalzaken in Utrecht, vindt Van den Brom 'een interessante trainer', maar benadrukt dat er meer kandidaten zijn.

Advocaat maakte op het trainingskamp in La Manga kenbaar dat hij zijn aflopende verbintenis sowieso niet gaat openbreken. Utrecht was geïnteresseerd om de samenwerking voort te zetten. "Onderweg ontstond er van beide kanten interesse", aldus Zuidam. "Als je ziet wat Advocaat teweeg heeft gebracht, hoe hij het naar zijn zin heeft, dat is bewonderenswaardig. Daarom wilden we als eerste met hem zitten."

"Het was meteen duidelijk hoe hij erin staat, hij onderbouwde dat heel goed", vervolgt Zuidam. "Dat is jammer voor de club, maar wij respecteren dat en hebben alleen maar begrip voor zijn beslissing. Wij zijn hem in elk geval dankbaar dat hij, met zo'n staat van dienst, hier heeft willen instappen. Nu wil hij hier zijn klus afmaken."

Poll

Is Van den Brom een geschikte Utrecht-trainer?

(2993 stemmen)

Plaats een reactie

peesjeevee +2735
donderdag 10 januari 2019 om 15:31
Hij heeft niet heel veel bereikt met AZ. Dus afwachten dat dit wel gaat gebeuren bij fc utrecht.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:35
Je mag niet verwachten dat AZ prijzen pakt.
Hij heeft mooi voor elkaar gekregen dat supporters graag kwamen vanwege het aantrekkelijke voetbal.
Als hij dat bij Utrecht erin krijgt en ook gewoon 4e wordt is dat prima.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:43
Wij speelden al jaren aantrekkelijk voetbal . John heeft het redelijk gedaan maar ik vind hem meer een trainer voor middenmoot clubs zoals ADO en Heracles.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:47
Beste Rijksdaalder,

voordat jij een joetje wordt moet je eerst zinnige dingen zeggen.
Hij heeft een nieuw team gevormd en aantrekkelijk voetbal in dat team gekregen met veel eigen jeugd.
Dat kon bijvoorbeeld van Gaal niet zeggen met zijn aankopen toen.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:50
Volgens mij ben je zelf zo blauw als een tientje aan je reactie te zien. Ik kom al 15 jaar elke wedstrijd bij Az dus jij hoeft mij niks te vertellen. Fijne dag verder.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:18
je kan wel 15 jaar bij een club komen, maar als je daar zit met een IQ van 13....................
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:24
Plak daar maar een 0 achter knuppel. Hbo met 2 vingers in m'n neus. Ga alsjeblieft verder..
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
donderdag 10 januari 2019 om 16:57
Hij heeft gewoon gelijk. Jouw verhaal slaat nergens op en je reactie over dat hij dan heel dom moet zijn is zo mogelijk nog dommer dan de rest van je onzin verhaal.
Beter voetbal onder vd Brom dan onder Van Gaal 😂😂
Vind ik leuk
Midden-Noord +93241
donderdag 10 januari 2019 om 18:09
Zo win je ook geen discussie. Jammer dat je op de man speelt en buiten dat heeft Rijksdaalder gewoon gelijk.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:53
En wat dacht je van al die tactische blunders en zijn dramatische wisselbeleid. Maar goed, zo'n roeptoeter als jij weet dat natuurlijk niet.
Vind ik leuk
pos +8960
donderdag 10 januari 2019 om 15:58
Rijksdaalder heeft uiteraard helemaal gelijk. Inpassen van de jeugd was een eis bij zijn aanstelling. Prima jeugd overigens. AZ speelt al heel lang aantrekkelijk voetbal en vd Brom heeft dat een groot gedeelte redelijk verpest. Vooral de vorige jaargang. John heeft het met het beschikbare uitstekende materiaal (Berghuis, Gudelj, Jansen, Haps, Gouweleeuw, Poulsen, Henriksen, Weghorst, Jahanbakhsh) verder naar behoren gedaan maar ook niks meer.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 15:59]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:10
Vorige jaargang? Met Jahanbaksz, Weghorst, Svensson en een doorbrekende Koopmeiners? Ik wil niet heel veel zeggen, maar dat is ongeveer het beste AZ wat ik heb zien spelen. 3e worden boven Feyenoord is voor AZ een wereldprestatie. Jullie zijn veel te kritisch voor een trainer van 'met alle respect' AZ.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:26
Beste Az wat jij hebt zien spelen?! Hoe oud ben jij? 8 of 9 zeker.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:28
Moet ik de betekenis van ongeveer uitleggen? Hoe oud ben jij? 8 of 9 zeker?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:33
En dan nog praat je onzin.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:38
nee
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:43
Uiteraard speelden ze het beste voetbal toen de titel gepakt werd. Maar de jaren daarvoor 2003 tot 2008 was het niveau ook hoger dan de afgelopen jaren. Ik zeg ook niet dat afgelopen jaren drama waren, super was het ook niet.
Vind ik leuk
companen +1642
donderdag 10 januari 2019 om 17:10
Haha beste AZ wat heb gezien dan volg je nederlandse competitie slechts enkele jaren. Ik kom bij AZ sinds begin jaren 80 de laatste jaren waren gewoon matig tot slecht. Onder Co werd het beste voetbal gespeeld van de eredivisie van de afgelopen 15 jaar. Dat niveau heeft geen enkeke club bereikt afgelopen jaren.
Vind ik leuk
pos +8960
donderdag 10 januari 2019 om 17:34
Je hebt gelijk. Ik bedoelde uiteraard het jaar er voor. Het Dos Santos jaar zeg ik altijd. En nee hoor we zijn niet te kritisch maar 5 jaar is echt mooi geweest. 1e 2 jaar heb je ons niet gehoord verder en vorig jaar ook niet. Brom is vooral een hele aardige vent.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:32
Van den brom heeft het toch een paar jaar goed gedaan bij AZ, nu wel wat minder (komt mede door de selectie dit jaar). Lijkt me een prima coach voor Utrecht
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 15:35]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:34
Mijnheer Advocaat, kom toch naar Feyenoord toe u bent misschien de redder in nood.
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
donderdag 10 januari 2019 om 15:45
Nee joh.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13516
donderdag 10 januari 2019 om 15:47
Kom op man, een club als Feijenoord gaat toch niet liggen smeken of iemand aub trainert wil worden daar?

Die selectie renoveren (kunnen de Vrienden van Feijenoord niet nog eens wat doen?!?) en een degelijke selectie neerzetten die op termijn weer wat kan betekenen.

Met wat er nu staat daar moet je het in de toekomst niet meer van hebben.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:55
Feyenoord is niet meer te redden zolang van Geel en van Bronckhorst het voor het zeggen hebben.
En de Vrienden van Feyenoord willen wel dat deze 2 ontslagen worden maar voorlopig hebben zij nog een minderheid in die RvC.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13516
donderdag 10 januari 2019 om 16:04
Ok das jammer van die vrienden wat er moet nodig kwaliteit bij.

Hopen dan maar dat ze alletwee snel weggaan ...
Vind ik leuk
Bijgoochem +1568
donderdag 10 januari 2019 om 16:41
Dicky met Kuyt samen kan wel is een mooie match zijn.
Vind ik leuk
Hulsink +526
donderdag 10 januari 2019 om 15:56
Ik denk het merendeel van de invullers van de bovenstaande Poll niet weten waar ze mee bezig zijn.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:47
De meeste successen haalde FC Utrecht met een trainer die als een pitbull boven de groep stond . Ik ben benieuwd wie het wordt .
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:47
Dit moet FC Utrecht niet willen meneer Van den Brom als trainer. Hij heeft al gesolliciteerd bij Anderlecht. Meneer Van den Brom lijkt mij niet erg betrouwbaar, hij was trainer bij FC DEN HAAG waar hij het erg goed gedaan heeft door Europees voetbal te spelen. Meneer Van den Brom zou FC DEN HAAG niet in de steek laten maar toen kwam zijn jeugdliefde Vitesse langs en weg was hij daarna Vitesse in de steek gelaten door naar Anderlecht te verkassen. Wanneer hij bij FC Utrecht trainer wordt en er komt een andere club langs laat meneer Van den Brom FC Utrecht zonder problemen in de steek.
Vind ik leuk
Pancev +740
donderdag 10 januari 2019 om 16:53
Maurice Steijn zou de beste optie zijn.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:57
Zidane zou een mooie optie zijn.
Vind ik leuk
Smithsonian +37613
donderdag 10 januari 2019 om 17:23
Zou voor steijn gaan.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:38
Wie weet komt er een verassing.
Vind ik leuk
Tienus +1327
donderdag 10 januari 2019 om 18:48
Fraser of Steijn
Vind ik leuk
Tienus +1327
donderdag 10 januari 2019 om 18:06
Maurice Steijn. Ik vind van de Brom een onsympathieke vent.
Vind ik leuk
Pancev +740
donderdag 10 januari 2019 om 18:41
Mee eens. Steijn heeft ook meer honger denk ik, om er wat van te maken. Voor VD Brom zou het 'gewoon weer een volgende klus' zijn vrees ik.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 18:43]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 18:53
Maurice steijn zou ik een uistekende opvolger voor dick advocaat zijn.
Vind ik leuk
TheMariner +3754
donderdag 10 januari 2019 om 20:31
Van de Brom heeft de uitstraling van een druif. Liet AZ leuk voetballen maar toen het er op aankwam was het slappe hap. Liever Maurice Steijn, heerlijke trainer lijkt me dat.
Ben bang dat het toch John vd Brom gaat worden.
Vind ik leuk
Tienus +1327
donderdag 10 januari 2019 om 21:23
Hij doet altijd alsof hem onrecht wordt aangedaan. Ik vind het een jankerd. Past niet bij Utrecht
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
donderdag 10 januari 2019 om 20:45
V.d. Brom en Utrecht een goede match, winnen beide nooit wat.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:00
Hahaha

De beste grap in jaren.
Zeker gezien jouw clubvoorkeur.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
donderdag 10 januari 2019 om 21:15
Het is geen grap maar de keiharde realiteit, een prima spek en bonen koppel, smakelijk en eenvoudig, feitelijk een compliment.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:16
Natuurlijk.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
donderdag 10 januari 2019 om 21:21
Alleen voor het balletje gehakt en de gebakken aardappeltjes ontbreekt het geld....."Mijnheer van Seumeren mag het een onsje meer zijn ?" In Utrecht is het 365 dagen per jaar Sinterklaas.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:00
Je begint het jaar goed. Echt een waardevolle bijdrage.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
donderdag 10 januari 2019 om 22:07
Nou ben ik 10 dagen geleden al begonnen, je loopt een beetje achter, geheel overeenkomstig het karakter van Utrecht en omgeving.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 23:38
Veel plezier met jezelf.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 20:59
Het AD blijft maar gokken. Eerder was al duidelijk dat er geen gesprekken geweest zijn. Doe Steijn maar.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:24
Hoorde vanmiddag dat Wim Jonk ook kandidaat is
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws