'FC Utrecht: 'interessante trainer' is nummer één optie als opvolger Advocaat'

'FC Utrecht: 'interessante trainer' is nummer één optie als opvolger Advocaat'

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 15:27do 10-01-2019 om 15:27

John van den Brom is 'optie nummer één' om Dick Advocaat op te volgen bij FC Utrecht. Dat meldt het Algemeen Dagblad. De Domstedelingen moeten op zoek naar een nieuwe trainer, nu Advocaat heeft aangegeven dat hij de club na dit seizoen verlaat.

Van den Brom heeft volgens het AD al meerdere gesprekken gevoerd in de Domstad. De huidige trainer van AZ staat open voor een overstap naar FC Utrecht. Jordy Zuidam, directeur voetbalzaken in Utrecht, vindt Van den Brom 'een interessante trainer', maar benadrukt dat er meer kandidaten zijn.

Advocaat maakte op het trainingskamp in La Manga kenbaar dat hij zijn aflopende verbintenis sowieso niet gaat openbreken. Utrecht was geïnteresseerd om de samenwerking voort te zetten. "Onderweg ontstond er van beide kanten interesse", aldus Zuidam. "Als je ziet wat Advocaat teweeg heeft gebracht, hoe hij het naar zijn zin heeft, dat is bewonderenswaardig. Daarom wilden we als eerste met hem zitten."

"Het was meteen duidelijk hoe hij erin staat, hij onderbouwde dat heel goed", vervolgt Zuidam. "Dat is jammer voor de club, maar wij respecteren dat en hebben alleen maar begrip voor zijn beslissing. Wij zijn hem in elk geval dankbaar dat hij, met zo'n staat van dienst, hier heeft willen instappen. Nu wil hij hier zijn klus afmaken."

Poll

Is Van den Brom een geschikte Utrecht-trainer?

(3001 stemmen)

Plaats een reactie

peesjeevee +3236
donderdag 10 januari 2019 om 15:31
Hij heeft niet heel veel bereikt met AZ. Dus afwachten dat dit wel gaat gebeuren bij fc utrecht.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:35
Je mag niet verwachten dat AZ prijzen pakt.
Hij heeft mooi voor elkaar gekregen dat supporters graag kwamen vanwege het aantrekkelijke voetbal.
Als hij dat bij Utrecht erin krijgt en ook gewoon 4e wordt is dat prima.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:32
Van den brom heeft het toch een paar jaar goed gedaan bij AZ, nu wel wat minder (komt mede door de selectie dit jaar). Lijkt me een prima coach voor Utrecht
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 15:35]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:34
Mijnheer Advocaat, kom toch naar Feyenoord toe u bent misschien de redder in nood.
Vind ik leuk
Il Gordo +18659
donderdag 10 januari 2019 om 15:45
Nee joh.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23088
donderdag 10 januari 2019 om 15:47
Kom op man, een club als Feijenoord gaat toch niet liggen smeken of iemand aub trainert wil worden daar?

Die selectie renoveren (kunnen de Vrienden van Feijenoord niet nog eens wat doen?!?) en een degelijke selectie neerzetten die op termijn weer wat kan betekenen.

Met wat er nu staat daar moet je het in de toekomst niet meer van hebben.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:55
Feyenoord is niet meer te redden zolang van Geel en van Bronckhorst het voor het zeggen hebben.
En de Vrienden van Feyenoord willen wel dat deze 2 ontslagen worden maar voorlopig hebben zij nog een minderheid in die RvC.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23088
donderdag 10 januari 2019 om 16:04
Ok das jammer van die vrienden wat er moet nodig kwaliteit bij.

Hopen dan maar dat ze alletwee snel weggaan ...
Vind ik leuk
Bijgoochem +1573
donderdag 10 januari 2019 om 16:41
Dicky met Kuyt samen kan wel is een mooie match zijn.
Vind ik leuk
Hulsink +594
donderdag 10 januari 2019 om 15:56
Ik denk het merendeel van de invullers van de bovenstaande Poll niet weten waar ze mee bezig zijn.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:47
De meeste successen haalde FC Utrecht met een trainer die als een pitbull boven de groep stond . Ik ben benieuwd wie het wordt .
Vind ik leuk
Pancev +1192
donderdag 10 januari 2019 om 16:53
Maurice Steijn zou de beste optie zijn.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:57
Zidane zou een mooie optie zijn.
Vind ik leuk
Smithsonian +43398
donderdag 10 januari 2019 om 17:23
Zou voor steijn gaan.
Vind ik leuk
Tienus +1454
donderdag 10 januari 2019 om 18:06
Maurice Steijn. Ik vind van de Brom een onsympathieke vent.
Vind ik leuk
Pancev +1192
donderdag 10 januari 2019 om 18:41
Mee eens. Steijn heeft ook meer honger denk ik, om er wat van te maken. Voor VD Brom zou het 'gewoon weer een volgende klus' zijn vrees ik.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 18:43]
Vind ik leuk
TheMariner +4107
donderdag 10 januari 2019 om 20:31
Van de Brom heeft de uitstraling van een druif. Liet AZ leuk voetballen maar toen het er op aankwam was het slappe hap. Liever Maurice Steijn, heerlijke trainer lijkt me dat.
Ben bang dat het toch John vd Brom gaat worden.
Vind ik leuk
Tienus +1454
donderdag 10 januari 2019 om 21:23
Hij doet altijd alsof hem onrecht wordt aangedaan. Ik vind het een jankerd. Past niet bij Utrecht
Vind ik leuk
rpaulp50 +13619
donderdag 10 januari 2019 om 20:45
V.d. Brom en Utrecht een goede match, winnen beide nooit wat.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:00
Hahaha

De beste grap in jaren.
Zeker gezien jouw clubvoorkeur.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13619
donderdag 10 januari 2019 om 21:15
Het is geen grap maar de keiharde realiteit, een prima spek en bonen koppel, smakelijk en eenvoudig, feitelijk een compliment.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:16
Natuurlijk.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13619
donderdag 10 januari 2019 om 21:21
Alleen voor het balletje gehakt en de gebakken aardappeltjes ontbreekt het geld....."Mijnheer van Seumeren mag het een onsje meer zijn ?" In Utrecht is het 365 dagen per jaar Sinterklaas.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:00
Je begint het jaar goed. Echt een waardevolle bijdrage.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13619
donderdag 10 januari 2019 om 22:07
Nou ben ik 10 dagen geleden al begonnen, je loopt een beetje achter, geheel overeenkomstig het karakter van Utrecht en omgeving.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 23:38
Veel plezier met jezelf.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 20:59
Het AD blijft maar gokken. Eerder was al duidelijk dat er geen gesprekken geweest zijn. Doe Steijn maar.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:24
Hoorde vanmiddag dat Wim Jonk ook kandidaat is
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws