Makkelie: Misschien hadden we wel weg gemoeten als ik niets had gezegd

Makkelie: "Misschien hadden we wel weg gemoeten als ik niets had gezegd"

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 16:52do 10-01-2019 om 16:52

Laatste update: donderdag 10 januari 2019 om 17:05do 10-01-2019 om 17:05

Danny Makkelie vertolkte afgelopen zomer een hoofdrol tijdens de WK-groepswedstrijd tussen Brazilië en Costa Rica. Hij greep als VAR in, nadat Björn Kuipers een penalty toekende aan Neymar.

In de herhaling bleek dat Kuipers fout zat, waarna de scheidsrechter de strafschop op advies van Makkelie introk. "Het eerste wat door mijn gedachte schoot was: misschien stuur ik Björn hiermee wel naar huis", blikt Makkelie terug in gesprek met het Algemeen Dagblad.

"Ik zei tegen Björn, ik denk niet dat je veel 'support' krijgt voor deze beslissing. Op basis daarvan zei hij: oké, dan ga ik even kijken. Vervolgens trok hij de penalty in, hij vond hetzelfde als ik. We mochten van de FIFA in het toernooi blijven. Misschien hadden we wel weg gemoeten als ik niets had gezegd."

Op het bewuste moment was de spanning groot, erkent Makkelie. "Ik zit daar en op het veld staat een vriend die scheidsrechter is. Die wil ik helpen. Zo hoort het ook, je moet ons als team zien. Misschien mede door de ingreep van de videoscheidsrechter kreeg Björn in dit geval de volgende kans. Zo is het ook."

Lees ook: Kuipers pakt hoofdrol op WK: privé-oorlog met Neymar, gered door Makkelie

Lees meer over:WK 2018

Poll

Ben jij een voorstander van de VAR?

(2436 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 10 januari 2019 om 16:54
man man man... wat een nieuws
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13517
donderdag 10 januari 2019 om 16:59
Lang Leve de VAR!!!
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:00
Eens. Maakt het voetbal wel eerlijker.
Vind ik leuk
ReneAjax +7554
donderdag 10 januari 2019 om 19:41
Wat is die Makkelie toch goed he ?
Toch even mooi dat ie zichzelf op de borst klopt hoe goed ie eigenlijk wel niet is.
En die Kuijpers, die kan er toch eigenlijk helemaal geen kloten van, he ?
God zij dank is er Makkelie die hem regelmatig even bijstuurt.
Wij van WC-eend vinden dat wij....
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:55
Die hele VAR helpt dat hele voetballen naar de kloten.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:56
*Die hele VAR maakt dat hele voetballen eerlijker*
Vind ik leuk
Hoogland +73
donderdag 10 januari 2019 om 17:40
Ja er blijven altijd twijfel gevallen. De VAR maakt het eerlijker als ze een betere lijn trekken van wat toelaatbaar is.
Vind ik leuk
RenW +2080
donderdag 10 januari 2019 om 18:45
Klopt, Nijhuis aan de VAR is net als op het veld, anders dan bijvoorbeeld Hilger.
Vind ik leuk
ReneAjax +7554
donderdag 10 januari 2019 om 19:43
Ik begrijp dat er sommige clubs zijn die niet zo blij met een eerlijker voetbal zijn als gevolg van de VAR, bijvoorbeeld ADO en Feyenoord. En in de toekomst PSV met Lozano misschien, als de VAR eens zijn bril op zet.
Vind ik leuk
Quareck +7223
donderdag 10 januari 2019 om 21:16
Vvv uit vergeten stakker?
Vind ik leuk
ReneAjax +7554
donderdag 10 januari 2019 om 21:54
Heb je het tegen mij ?
Het woord stakker associeer ik namelijk niet met mijzelf.
Ajax is heel blij met de VAR, getuige inderdaad de wedstrijd uit tegen VVV, waar het recht weer eens zegeviert.
Als je alles bij elkaar optelt hebben we toch een stelletje sukkels als scheidsrechters op de velden rondlopen. Telkens grijpt de VAR in en geeft meestal het voordeel aan Ajax. Als we die VAR de afgelopen twee seizoenen hadden gehad hadden we twee kampioenschappen meer kunnen vieren.
Vind ik leuk
Quareck +7223
vrijdag 11 januari 2019 om 09:28
Ik associeer jou ook niet met het woord stakker, maar als ik moet zeggen waar ik zo iets doms wel mee associeer krijg ik namelijk een ban, dus werd het stakker. Ik ga er verder niet meer op in, want als je recht en vvv uit in 1 zin gebruikt, is er geen hoop meer. En over die twee kampioenschappen extra: hahahahha
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2763
donderdag 10 januari 2019 om 21:36
Feyenoord is over t algemeen de betere ploeg in NL, die heeft vaak voordeel van de var. We hadden alleen pech tegen ADO maar ja shit happens
Vind ik leuk
ReneAjax +7554
donderdag 10 januari 2019 om 21:48
Uit tegen Ajax zeker al vergeten ?
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2763
donderdag 10 januari 2019 om 21:52
Nee hoor, dat was gewoon terecht. Vervelend voor ons maar dom van st juste
Vind ik leuk
ReneAjax +7554
donderdag 10 januari 2019 om 21:58
VVV was ook terecht, de meeste zijn terecht, behalve die van Promes.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2763
donderdag 10 januari 2019 om 22:01
Ik kan nog wel een x aantal missers opnoemen
Vind ik leuk
ReneAjax +7554
donderdag 10 januari 2019 om 22:03
Ik kan meer goede VAR ingrepen opnoemen.
Gewoon een bewijs dat de scheidsrechters er niks van bakken.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 18:10
Erg naief !
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 18:14
Er zijn inderdaad nog wat kinderziektes. Het is tenslotte pas het 1e seizoen dat het wordt toegepast. De VAR zal zich over de komende seizoenen ontwikkelen. Neemt niet weg dat het voetbal in veel gevallen wel eerlijker is.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 18:14]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 18:37
Neemt niet weg dat je de UEFA en z'n scheidsrechters veel meer macht in handen geeft
Uit het verleden is gebleken hoe corrupt die bende is
Vind ik leuk
ReneAjax +7554
donderdag 10 januari 2019 om 19:46
Klopt, dat is dan dus precies de reden waarom er een VAR is gekomen zodat die corrupte bende uit het verleden niet meer gaat voorkomen.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 19:53
Oei wat ben jij naief ....maar ik hoop zo dat jij het bij het rechte eind hebt Ik laat me verrassen ! 😎
Vind ik leuk
ReneAjax +7554
donderdag 10 januari 2019 om 21:57
Wat ben jij naïef om te denken dat als je op de vroegere voet was doorgegaan zonder VAR, dat het dan beter zou zijn !
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:49
Ach laat maar jochie !
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:58
Eens. Afschaffen die kut var
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14333
donderdag 10 januari 2019 om 17:05
Die duikelaars en matenaaiers die kaarten aansmeren helpen het voetbal naar de klote, die worden nu eindelijk eens aangepakt.
De VAR maakt het een stuk eerlijker en met de belangen van tegenwoordig is dat ook gewoon nodig, die zijn namelijk enorm.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 19:16
Ik ben het niet gauw eens met een Ajacied. Maar heel die VAR is als je realistisch kijkt een goede oplossing.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14333
donderdag 10 januari 2019 om 21:16
Daar hebben meerdere mensen problemen mee, maar ben blij dat je het er nu wel mee eens bent.
Als er op de juiste manier gebruik van wordt gemaakt is de VAR een enorme uitkomst, maar er worden hier en daar nog wel foutjes gemaakt.
Soms grijpen ze niet in bij momenten waar dat wel kan en misschien ook wel moet. Ik heb ook al een aantal merkwaardige beslissingen voorbij zien komen, terwijl de beelden overduidelijk waren.
Daarnaast vind ik dat er ook meer camera’s moeten worden ingeschakeld, zo dat de beelden nog duidelijker worden voor de scheidsrechters. Bij kleinere clubs heb je wel eens dat er minder camera’s zijn en/of dat de beelden vanuit een onduidelijke hoek worden gefilmd.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:44
Dat ligt ook een beetje aan de KNVB natuurlijk. Die moeten die mannen ook wat harder aanpakken. Ik heb dingen zien gebeuren met het bkote oog waarvan de scheids zelfs na het terugzien niet ingreep. Ze worden ook teveel beschermd door de bond. Als je de materiaal hebt, moet je het ook gewoon goed gebruiken. Dit is toch wel iets waarvan je kan zeggen of een scheids goed is of niet
Vind ik leuk
voorstopper +1085
donderdag 10 januari 2019 om 16:57
Scheidsrechters zijn allemaal triest
Zeker als hij voor de verkeerde keuze kiest

VAR is onzin en niet te vertrouwen
Net als al die teringvrouwen

Koop gewoon een goede bril
En hou je fluitje stil

Misschien kunnen alle scheidsen beter met pensioen
Of iets nuttigs met hun tijd gaan doen
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20507
donderdag 10 januari 2019 om 17:04
Lijkt me best chaotisch als we geen scheidsrechters meer hebben hehe...
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
donderdag 10 januari 2019 om 17:30
Een gedicht is niet verplicht.
Ik bedoel, het mag, als je je zo wilt uiten,
Maar laat je frustraties over vrouwen er dan wel eventjes buiten.

En zonder scheids was voetbal hoogstwaarschijnlijk niet zo leuk om naar te kijken,
En daarnaast, hoeveel levens maak jij beter door er op rijm over te zeiken?
Vind ik leuk
ReneAjax +7554
donderdag 10 januari 2019 om 19:49
Jongens ... Sinterklaas is al een tijdje geleden met de stoomboot terug naar Spanje... Piet heeft alleen voorstopper vergeten mee te nemen.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
donderdag 10 januari 2019 om 19:50
Sorry ik kon het gewoon niet laten.
Ik zal weer normaal gaan praten.
Vind ik leuk
frhoi +1344
donderdag 10 januari 2019 om 17:00
Moet allemaal nog wel beter
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14333
donderdag 10 januari 2019 om 17:00
Kan iemand die Makkelie even een schouderklopje geven, blijkbaar is hij daar aan toe.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:21
Dat krijgt hij bij Kuipers nog een penalty op de koop toe ! Dan zijn de heertjes weer tevreden en zich van geen kwaad bewust. Kuipie en Makkie als nieuwe Peppi en Kokkie
Vind ik leuk
ruite083 +151
donderdag 10 januari 2019 om 18:10
Makkelie wat een ongelooflijke slijmbal, vind zich zelf erg goed, nou daar zijn de meningen over verdeeld
Vind ik leuk
ReneAjax +7554
donderdag 10 januari 2019 om 19:50
Ja, hij is niet erg goed, hij is het minst slecht.
Vind ik leuk
stratumseind +185950
donderdag 10 januari 2019 om 20:22
Danny is op zoek naar een veertje .......
Ik zeg : zoek het eens bij je vrienden Danny
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:35
Komkommertijd, zoveel is duidelijk.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws