'Ajax blijft verbijsterd achter: Lainez-strijd om twee miljoen euro verloren'

'Ajax blijft verbijsterd achter: Lainez-strijd om twee miljoen euro verloren'

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 07:07vr 11-01-2019 om 07:07

Laatste update: vrijdag 11 januari 2019 om 08:52vr 11-01-2019 om 08:52

Real Betis blijkt in de strijd om Diego Lainez de langste adem te hebben gehad. Donderdagavond werd bekend dat niet Ajax, maar Betis de nieuwe club van de achttienjarige Mexicaan wordt. Dat terwijl de Amsterdammers lang de beste papieren hadden. Betis bood plots echter een paar miljoen meer.

Directeur spelersbeleid Marc Overmars was bereid om veel te betalen voor Lainez. Volgens De Telegraaf bood Ajax eind vorig jaar elf miljoen euro. Uiteindelijk werd er een akkoord bereikt over vijftien miljoen euro, zo werd gemeld.

Betis wilde de transfer kapen en deed deze week een alles-of-niets-poging om Lainez uit de handen van Overmars te houden. Een delegatie van de club stapte op het vliegtuig naar Mexico én zette oud-PSV'er Andrés Guardado in om Lainez te overtuigen. 

Dat is niet alles, want Betis blijkt op het laatste moment een paar miljoen extra te hebben geboden. Ajax en Betis legden donderdag een verbeterde aanbieding op tafel, maar volgens het Mexicaanse Record hebben de Spanjaarden de deal over de streep weten te trekken door uiteindelijk twee miljoen euro meer te betalen.

Betis schijnt dus uiteindelijk zeventien miljoen te betalen, omdat Ajax niet verder wilde gaan dan vijftien. Spaanse media houden echter vast aan een transfersom van veertien miljoen.

Dat Betis de moeite nam om af te reizen naar Mexico, was voor Lainez nog een reden om voor de Primera Division te kiezen. De vleugelspeler kan in Spanje zijn moedertaal blijven spreken en wordt vergezeld door landgenoot Guardado, wat naar verluidt een rol heeft gespeeld in zijn keuze voor Betis. Ajax was anderhalf jaar lang bezig met Lainez, schrijft De Telegraaf vrijdag.

Lees ook: Ajax tast definitief mis: Club América kondigt transfer van Lainez naar Spanje aan

Plaats een reactie

vrijdag 11 januari 2019 om 07:11
Kennen jullie die mop over dat Mexicaanse supertalent van club America die naar Ajax ging?

Die kwam niet!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:13
Waar blijft die mop?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:17
Mop is dat Ajax tenmiste duidelijke lijnen zet en niet wanhopige creatieve deals net als PSV. Gewoon goed gehandelt van Marc.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:22
Inderdaad geen noodzaak voor dit seizoen om een nieuwe buitenspeler te halen. Om nou 20miljoen te gaan betalen voor een talentje dat zich nog niet heeft bewezen vind ik wat ver gaan.
Vind ik leuk
Bertus +7541
vrijdag 11 januari 2019 om 07:37
Dit is natuurlijk een opmerking waar de frustratie van af spat.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:44
Neehoor Bertus had in een andere post al aangegeven dat ik Lainez graag had zien komen met het oog op volgend seizoen, maar ik vind een buitenspeler momeneel geen.echte priotiteiten hebben. We kunnen beter opzoek naar een goede 2e keeper. Benieuwd of Lainez het gaat waarmaken bij betis 😃
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:51
100 % zekur....
Vind ik leuk
Ab Normaal +4194
vrijdag 11 januari 2019 om 08:12
En wat dacht je van de opluchting van al die psv’ers die angst hebben dat Ajax definitief van ze wegloopt?
Zijn allemaal blij dat een transfer misloopt. Pure angst.
Vind ik leuk
Fritske01 +5232
vrijdag 11 januari 2019 om 08:15
Niets noppes nada jonguh.
Om te zieken hebben we Guardado Ff een belletje gedaan en klaar was de banaan.
Vind ik leuk
Bertus +7541
vrijdag 11 januari 2019 om 07:40
De mooiste club van allemaal +296 vrijdag 11 januari 2019 om 07:05Mwah had lainez er wel graag bij gehad met oog op volgend seizoen. Is toch een van de grootste talenten van Mexico.

En dit zeg je in een ander topic, dus pure frustratie.
Vind ik leuk
Sluisje +1008
vrijdag 11 januari 2019 om 07:49
Ja hoor Bertus....
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:53
Jup zoals ik zeg had hem er graag bij gehad aangezien het een groot talent is. Gefrustreerd ben ik zeker niet, er lopen genoeg goede voetballers op de wereld 😁
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 07:53]
Vind ik leuk
Lucky Kes +7211
vrijdag 11 januari 2019 om 07:55
Ha ha ha
Dit bedoel ik in een erdere topic.
Altijd lullen hoe het jullie het beste uitkomt.
Als hij WEL naar jullie kwam was het de grootste talent op aarde toch?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:57
Zo zijn sommige mensen Kes. Had Lainez graag gezien bij ajax. Het blijft nog steeds een van de grootste talenten van Mexico. En waar mogelijk ga ik een paar wedstrijdjes volgen van betis. Benieuwd hoe goed hij nou echt is.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 07:58]
Vind ik leuk
Come on Utreg +29820
vrijdag 11 januari 2019 om 08:19
Faire reactie. Via Ziggo is hij wel te volgen. Wel netjes dat Overmars zich niet laat piepelen en een streep trekt. Het houdt een keer op!
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
vrijdag 11 januari 2019 om 09:36
Dat je werkelijk waar zoveel moeite doet om het uit te leggen aan trollen die dit zelf aanhalen en opstoken om hun eigen frustraties af te reageren. Ieder normaal denkend mens weet dat een talent in Mexico van deze leeftijd het eerst maar eens moet laten zien. Laat ze lekker lullen
Vind ik leuk
Bertus +7541
vrijdag 11 januari 2019 om 12:14
Heeft niks met frustratie te maken en ga de vele discussies hier maar doorzoeken, je zal mij niet betrappen op trollen. Maar in dit geval vond ik het toch wel grappig dat iemand in het ene nieuwsbericht doet alsof het hem niets doet en in een ander bericht doet alsof het hem niks uitmaakt.
Of Lainez wel dan niet goed is weet ik niet. Ken de gast helemaal net zo min als ik Lozano en Gutiriez kende voordat ze naar Nederland kwamen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:14
De belangrijkste vraag is, gaat hij dasr net zó veel speeltijd krijgen als bij AJAX ! Zoja dan heeft hij gewoon een goede keus gemaakt. Een soort van mentor in het team, mooie competitie en hij kan zijn eigen taal blijven spreken.
Maar wanneer hij weinig speelminuten krijgt
heeft hij een héle mooie kans laten liggen 😎
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:16
Begrijp het ergens wel van zo'n jonge gozer. Nu heeft hij ten minste een landgenoot/mentor met wie hij normaal kan communiceren. Ben nu wel benieuwd hoe gaat hij is/gaat worden
Vind ik leuk
Marcodonna +1286
vrijdag 11 januari 2019 om 08:24
Jij lult toch ook hoe je het beste uitkomt, er waren ook Ajacieden die twijfelden aan deze jongen voor zon hoog bedrag en zien liever Neres blijven.
Waarom gebruik je hun woorden dan niet? Of komt dat je niet uit?
Vind ik leuk
Lucky Kes +7211
vrijdag 11 januari 2019 om 09:15
Er zijn genoeg Ajacieden hier op het forum die wel realistisch zijn, maar ik had hier een discussie met de andere Ajacieden.
En die bedoel ik dus met jullie.
Hoe had ik het dan anders moeten formuleren als ik rechtstreeks tegen hun discussieer?
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1819
vrijdag 11 januari 2019 om 07:58
Talentje dat nog niets heeft bewezen....beetje zoals Frenkie bedoel je??
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:10
nu is het ineens maar een talentje hahaha
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:19
Apart, was toch het talent van Mexico en beter dan Lozano? Nu lijkt het een of andere loser
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 11:04]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:29
Heb nooit gezegd dat hij beter is dan lozano. Het blijft een van de grootste talenten van Mexico.
off-topic: Ben je toevallig Ijslands?
Vind ik leuk
alffie +1986
vrijdag 11 januari 2019 om 09:57
Helaas, jammer en nu evt doorschakelen naar een ander.
Vind ik leuk
dhrwobo +44264
vrijdag 11 januari 2019 om 11:51
Inderdaad, gewoon iemand vanuit de jeugd doorschuiven en Neres voor 40 miljoen alsnog verkopen.
Vind ik leuk
La Foca +414
vrijdag 11 januari 2019 om 07:23
Het is jammer dat zo'n talent niet komt. Zonde dat Ajax dan vasthoudt aan hun bod. 17 miljoen is gewoon prima prijs en makkelijk te betalen voor ajax. En dan te bedenken dat neres voor 40 miljoen weg moet gaan.
Vind ik leuk
Jozef +44885
vrijdag 11 januari 2019 om 07:35
We moeten er nog achter komen of de transfersom gek was of niet. Dit grote talent kiest niet voor Ajax. Dat gebeurt vaker en dat pakt niet zo vaak heel.erg goed uit....


Naar Betis....Tja, moet ie zelf weten. Turkse clubs zullen over 2 jaar blij zijn vermoed ik...
Vind ik leuk
La Foca +414
vrijdag 11 januari 2019 om 07:43
15 of 17 miljoen....voor ajax maakt dat echt geen verschil. Het is wel een beetje kort door de bocht dat hij alleen bij ajax zou kunnen slagen.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2729
vrijdag 11 januari 2019 om 07:49
Denk dat het wel degelijk verschil maakt, 15 of 17 miljoen heb je ook een speler van het kaliber tadic.. geef mij dan maar zo'n speler dan een lainez voor dat geld die eigenlijk nog niks bewezen heeft. Natuurlijk is dit wel weer een soap geweest en heb je het verloren. Eind goed al goed lekker door zoeken naar een volgende speler voor het volgende seizoen, ik zie dat nog wel goed komen.
Vind ik leuk
La Foca +414
vrijdag 11 januari 2019 om 07:57
De kans dat je weer een tadic haalt is gewoon zeer klein. Die wou waarschijnlijk alleen maar omdat hij al eens hier gespeeld heeft.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2729
vrijdag 11 januari 2019 om 08:03
Dat is niet wat ik zeg, wat ik bedoel is dat je voor een talent van 18 jaar die eigenlijk nog niks bewezen heb 15 miljoen op tafel leg terwijl je er ook 1.5 jaar over kunt doen om een speler als tadic te strikken. Natuurlijk schat ik die kans ook kleiner in dan zo'n talent.
Vind ik leuk
Jozef +44885
vrijdag 11 januari 2019 om 07:50
De kans is bewezen vele malen groter, maar hij moet het zelf weten.

Ajax is rijk geworden in 8 naar tijd door steeds met verstand te handelen.
15 miljoen is al erg veel voor een talent. Dan kun je zeggen, lap er maar 2 bij, maar dan ga je uit emotie handelen en dat is principieel onjuist. 15 was de uiterste grens voor dit talentje, want dat is het nog maar....iedereen moet nog maar afwachten of hij die grote ster wordt, ook Betis....

Ik vind dat Lainez onverstandig handelde. Zijn carrière kansen acht ik vele malen groter indien hij voor Ajax had gekozen. Hoeveel sterren bracht Betis voort vanaf die leeftijd en hoeveel Ajax?
Als je het antwoord hierop hebt gevonden, dan begrijp je mijn stelling denk ik wel....
Vind ik leuk
frankje +100
vrijdag 11 januari 2019 om 07:53
Alleen Van der Vaart geloof ik.
Vind ik leuk
Jozef +44885
vrijdag 11 januari 2019 om 08:02
Blijven zoeken, frankje. Het is niet moeilijk.
Vind ik leuk
La Foca +414
vrijdag 11 januari 2019 om 07:55
Ik weet wat je bedoelt maar wij in nederland willen graag geloven dat iedereen graag naar Nederland komt vanuit het buitenland maar dat is gewoon niet zo.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2729
vrijdag 11 januari 2019 om 08:03
Helemaal mee eens.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:09
Wat een gelul rijk geworden in 8 jaar tijd.
Vind ik leuk
Jozef +44885
vrijdag 11 januari 2019 om 12:05
Cijfermatig klopt het 100%.

Ajax verkeerde in slecht weer. Sportief en financieel.

Ontkennen is niet zinvol, dus wat nou gelul?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 00:33
Jouw feestje Jozef. Lekkere Mexicaanse taco’s en Corona bier erbij.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:18
Tja niet iedereen kiest voor Ajax, ook wel te verwachten natuurlijk, Moreno Guardado Salcido Lozano en dan en nu weer Guti, allemaal Mexicanen en alle maal hebben ze gespeeld bij PSV, en allemaal zijn ze met haat onthaald in de Amsterdam Arena, omdat ze voor PSV speelde, Lainez zal wel ff geïnformeerd hebben.

Sommige ajacieden doen alsof iedere speler naar Ajax wil omdat het Ajax is, zo is het dus niet, sommige spelers haten Ajax.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 08:20]
Vind ik leuk
Jozef +44885
vrijdag 11 januari 2019 om 12:11
Lainez niet hoor. Die maakte gewoon een andere keuze. Ik geloof sowieso niet dat er in Mexico zoiets bestaat als Ajax-haat of iets dergelijks....
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:43
Real Betis en sterren voortbrengen hahahaha
Vind ik leuk
Tismewat +335
vrijdag 11 januari 2019 om 09:12
Maar iedereen lijkt er vanuit te gaan dat Marc gestopt is met bieden terwijl de speler heeft aangegeven naar Spanje te willen. Het afketsen lijkt meer een oorzaak te zijn van het onvoldoende anticiperen op de tussenkomst van Betis die een delegatie stuurden en Guardado inzetten. Ajax daarentegen heeft vanuit Amsterdam het bod een paar keer verhoogd, lijkt toch een beetje te zijn gegaan vanuit de gedachte de vis binnen te hebben, de speler had zijn voorkeur voor Ajax al uitgesproken. De transfer van Neres leek hiermee ook al aanstaande. Conclusie, Marc heeft zich te vroeg rijk gerekend en is misschien toch te arrogant geweest in de wijze van onderhandelen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 09:14]
Vind ik leuk
Jozef +44885
vrijdag 11 januari 2019 om 12:13
Wie weet...

Toch lees ik ook berichten dat Betis 17 miljoen bood. Dat is voor se verkopende partij dus 2 meer dan die 15 van Ajax. ...
Vind ik leuk
Tismewat +335
vrijdag 11 januari 2019 om 14:39
Kan zijn, maar als deze jongen had gezegd dikke lul met Betis, ik wil naar Ajax dan was het voor 15 miljoen wel klaar geweest. Marc of flappie hadden daar gewoon moeten zijn om hem te laten voelen hoe graag ze hem wilden. Zijn toch gevoelsjongens hoor en vreselijk trots.
Vind ik leuk
Jozef +44885
vrijdag 11 januari 2019 om 16:26
Die jongen heeft het volste recht om zijn eigen beslissingen te nemen. Die viel niet op Ajax. Dat kan en dat lag niet aan een gebrek aan inspanningen of aandacht aan Ajax-zijde. Ajax was reeds 1,5 jaar bezig met hem. Dacht jij alleen via telefoontjes vanuit de Arena?

Waar ook niet over gesproken wordt is het salaris dat Lainez kan gaan verdienen. Ik vermoed dat Ajax geen Tadic salaris voor hem in petto had en ik vermoed dat Betis daar op won....
Vind ik leuk
Tismewat +335
vrijdag 11 januari 2019 om 16:33
Nou ik lees net dat de keuze op Betis viel vanwege de supporters. Schiet mij maar lek..
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4503
vrijdag 11 januari 2019 om 07:50
Dit. Je kunt 43 miljoen (!!!) voor Neres vangen, dus laat je je voor zijn eventuele vervanger je dissen voor 2 miljoen. Nu ben je genoodzaakt Neres te behouden.
Vind ik leuk
Jozef +44885
vrijdag 11 januari 2019 om 07:56
Met Neres weet je wat je hebt. Lainez kon eigenlijk alleen maar tegenvallen.

We kunnen nu eindelijk zeggen dat het kapitaal op het veld staat....😁
Vind ik leuk
Korm +39911
vrijdag 11 januari 2019 om 08:04
de vraag is alleen, is Neres nog tevrede
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4503
vrijdag 11 januari 2019 om 08:25
Neres zit op de bank.
Vind ik leuk
Jozef +44885
vrijdag 11 januari 2019 om 12:19
Ajax heeft een brede selectie. Neres speelt vaak en is belangrijk.

Maar in feite hebben we met Neres geld op het veld en ip de bank...😎

Ik zie het probleem niet.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:16
wat een logica. hahaha
Vind ik leuk
Bontscoach +470
vrijdag 11 januari 2019 om 08:19
Klopt. Maar ja, het is wel een dure gok natuurlijk. Bij aankoop en verkoop zitten vaak nog zoveel kosten dat van de 43 je er netto 20 overhoudt en bij de aankoop je er 30 kwijt bent.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:30
Of de hoofdprijs voor iedere speler vangt maar zelf voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten 😜
Vind ik leuk
G.Kopf +5027
vrijdag 11 januari 2019 om 07:39
Ja raar he.
Bizar dat het niet andersom is.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 07:39]
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10900
vrijdag 11 januari 2019 om 07:33
Mop is:

Kennen jullie die club uit Eindhoven die in de beker en Europees spelen........

Die is er niet....
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:36
Oké 🤷‍♂️
Vind ik leuk
dhrwobo +44264
vrijdag 11 januari 2019 om 07:41
Zonder ons had jou spurs ook geen cl meer gehad
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10900
vrijdag 11 januari 2019 om 07:44
Daarvoor mijn dank oprecht!!!!!
Vind ik leuk
dhrwobo +44264
vrijdag 11 januari 2019 om 07:53
Weinig van te merken..
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10900
vrijdag 11 januari 2019 om 07:59
Je lijkt mijn vrouw wel hahahaha

Tuurlijk ben ik PSV daar dankbaar voor maar staat los van dit topic vind ik.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:23
Ken je die mop van die supporters die roepen" wij zijn Ajax wij zijn de beste"?



Die zijn al jaren niet meer de beste.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10900
vrijdag 11 januari 2019 om 08:30
Wie is beter dan?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:35
De laatste jaren PSV, meer titels.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:20
Jaja, hij legt het nog uit ook !
Vind ik leuk
Jozef +44885
vrijdag 11 januari 2019 om 12:22
Pff....

Ook dit gezeik is net zo vermoeiend als dat 'wij zijn de beste' gedoe...
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:33
Wat is er wanhopig aan verantwoord omgaan met je budget? Ajax heeft veel meer te besteden dan PSV, waardoor PSV dus genoodzaakt is om met Lozano-deals te komen. Ik kan me best voorstellen dat John de Jong ook wel graag deals als die van Ajax zou willen sluiten, alleen gaat dat niet. Onze ervaren spelers zijn of transfervrij gehaald, of voor een prikkie gekocht. Ajax legt zo 30 miljoen neer voor Tadic en Blind.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2729
vrijdag 11 januari 2019 om 07:51
Mensen rekenen zich blind op daley, hij is voor bijna hetzelfde bedrag terug gekocht als dat ze er op verdiend hebben.. dus ik vind dat hij eigenlijk niet voor hoeft te komen in de rekensommetjes. Tadic heeft veel geld gekost maar dat lijkt me meer dan logisch.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:13
Ik zeg ook niet of het goeie of slechte deals zijn, ik geef alleen aan dat Ajax dit soort bedragen wel kan uitgeven en PSV niet.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2729
vrijdag 11 januari 2019 om 08:19
Ik snap je ook wel alleen word blind er vaak bij gehaald terwijl dat bijna gelijk is in verkoop en inkoop. Dat ajax voor tadic geld neer legt is het dan ook wel waard geweest. Wat dat betreft vind ik dat psv het op de transfermarkt ook gewoon prima doet met minder uitgave.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1819
vrijdag 11 januari 2019 om 07:57
Zeik niet zo over PSV.
Ajax verliest de strijd van Betis. Das geen schande.
Liga veel mooiere en veel beter bekeken dan de ED.
Eigen taal, lekkere temperatuur en een ervaren landgenoot om hem verder te helpen.
Prima keuze van die jongen.
Grootste talent van Mexico.
Betis ging naar Mexico toe. Slim gedaan.
Vind ik leuk
Bontscoach +470
vrijdag 11 januari 2019 om 08:21
Nou ja, mag dan nu voor altijd de lulsmoes 'we spelen CL en dat helpt bij het aantrekken van spelers' voor altijd begraven worden?
Bij Betis speel je voor de baard van de keizer. Dat maakt dus kennelijk niks uit.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1819
vrijdag 11 januari 2019 om 08:30
Eens!
Serieus, het was mooi geweest voor Ajax en meer aandacht voor de ED vanuit Mexico, maar misschien is de harde realiteit heel simpel, de ED is gewoon een bagger competitie geworden met weinig aantrekkingskracht in het buitenland.
Vind ik leuk
frhoi +1836
vrijdag 11 januari 2019 om 08:50
Betis dit jaar wel sterk opzich. staan best hoog
Vind ik leuk
Korm +39911
vrijdag 11 januari 2019 om 08:01
Tja maar de spelers spelen wel bij PSV en Lozano had vorige jaat toch een belangrijke bijdrage in het kampioenschap wat PSV weer veel geld heeft opgeleverd. Ik ben er blij mee :)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:07
Marcje ziet maar 1 soort lijnen en dat zijn die op de witte billen van Ten Hag.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:12
Wanhopige deals? Doel je op doorverkooppercetages? Waarom is dat wanhopig?
Vind ik leuk
Harrie82 +4359
vrijdag 11 januari 2019 om 08:19
Wanhopige creatieve deals?????
PSV betaald geen bedragen van 15 miljoen. Dus PSV handelt daarom heel goed. Voor een laag bedrag goede spelers halen en dat wordt op een goede manier gedaan.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:26
Absoluut Eindhoven komt klaar omdat Ajax een 18 jarige speler niet weet binnen te halen. Wat zijn het toch simpele boertjes soms.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:46
Het levert psv wel spelers en daardoor kampioenschappen op. Ajax heeft een extreem budget, wat alleen nog maar gaat groeien. Als die jongen echt zo goed is als wordt beweerd dan had je die 2 miljoen erbij gelegd. Maar er zijn dus nog wel wat twijfels lijkt het.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:59
Je doet je naam eer aan. Kansloos kan ook. Overmars kan gewoon niet onderhandelen. Al dat geld brengt nog meer arrogantie met zich mee. Overmars had over moeten vliegen zoals Betis. PSV doet dat trouwens ook. Zo overtuigen zij de spelers. Niet alleen creative deals. Wat een rancune kots je uit en al die likes van lotgenoten. Zure mensen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:59
Haha en mij zuur noemen 🤪🤣
Vind ik leuk
RaoulVC +3
vrijdag 11 januari 2019 om 09:12
Mee eens. is al eens eerder gebeurd ( Bojan, Cuenca) maar kijk ook eens naar Odegaard die ook afketste was ook een grote hete luchtballon.
Vind ik leuk
Futjebal +2727
vrijdag 11 januari 2019 om 10:08
Hahahaha..hele mooie deal en duidelijke lijnen...oh nee wacht...er is helemaal geen deal hahahaha
Vind ik leuk
Mario 1 +2384
vrijdag 11 januari 2019 om 10:38
Welke lijnen zijn dat , noem eens iets.? 1 ding is duidelijk dat er NIETS duidelijk is.!!!!
Vind ik leuk
mba4u2c +3586
vrijdag 11 januari 2019 om 11:47
Maar net niet goed genoeg...
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:15
gehandelt…. is met een d. Ook hier: net niet :-)
Vind ik leuk
Jandieze +672
vrijdag 11 januari 2019 om 13:21
Duidelijke lijn inderdaad: al jaren nr 2. Dan liever de schaal in handen met wanhopige creatieve deals.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 17:50
Beste mop van het jaar 👀😜
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 00:42
Cassiera was wel een goeie deal klopt!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 17:45
Dat is inderdaad een mop, want het slaat helemaal nergens op wat je zegt :P kon er wel om lachen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:13
Vond je hem niet goed? 😉
Vind ik leuk
danny1974 +1921
vrijdag 11 januari 2019 om 08:40
Na Wolverhampton, verliest het Bayern van de Lage Landen het wederom nu van het nietige Real Betis ..#lachgarantie
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 11:08
Wolverhampton...🤦🏻‍♂️

Ken je feiten, kneus!
Vind ik leuk
HupHolland +3863
vrijdag 11 januari 2019 om 10:25
Dat zei hij .... die mop kwam niet.
Vind ik leuk
MN223 +1669
vrijdag 11 januari 2019 om 18:14
Die mop, die kwam niet. Dat staat er toch? :-)
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10900
vrijdag 11 januari 2019 om 07:14
Oooh oooh wat een lol allemaal maar vergeet niet dat er niks verandert! Neres blijft gewoon en Wöber richting Sevilla (Magalan is al binnen).
We strijden gewoon op 3 fronten nog steeds en het jaar is nog jong!! Bloemen bij de finish wie het laatst lacht lacht het best en dat worden wij!!
Vind ik leuk
RebelVox +10802
vrijdag 11 januari 2019 om 07:23
Echte voetballers moet je ook niet scouten in Mexico, laat die kneusjes lekker gewoon naar psv gaan, echte voetballers haal je op uit Brazilië, haal daar een 2e Neres maar op.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:25
Mwah niet mee eens, we moeten overal op de wereld scouten. Als we een groot talent kunnen binnenhalen boeit het mij geen zak of die nou komt uit Mexico of uit Mongolië ofzo
Vind ik leuk
Korm +39911
vrijdag 11 januari 2019 om 08:07
Misschien is er wel wat veranderd... Neres is veel geld mis gelopen dus je moet maar kijken of hij nog gelukkig en gemotiveerd is..
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10900
vrijdag 11 januari 2019 om 08:28
2 goede wedstrijden tegen Real M, de beker winnen, het kampioenschap en ze staan alsnog in de rij! Komt wel goed hij moet even gesuld hebben net als de rest.
Vind ik leuk
Korm +39911
vrijdag 11 januari 2019 om 08:34
moet allemaal eerst nog maar gebeuren..
De grootsspraak is in iedergeval 2018 weer doorgezet naar 2019..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 08:35]
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10900
vrijdag 11 januari 2019 om 08:35
Dat klopt kan een mooi jaar worden voor Ajax!
Vind ik leuk
Korm +39911
vrijdag 11 januari 2019 om 08:35
klopt maar ook zomaar een minder mooi jaar :)
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10900
vrijdag 11 januari 2019 om 08:40
Sowieso een mooi bouw jaar voor de aankomende jaren!

Komt wel goed allemaal, ik zie dit jaar als fundament bouwen en vanaf volgend jaar staat het als een huis!!

Alles is dit jaar meegenomen (en nee ik ben me niet aan het indekken) vanaf volgend seizoen staat het stabiel en word het prijzen harken 100%
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:48
En dan wil je bouwen, en het eerste " supertalent" wat je kopen wil kiest voor een middenmoter in Spanje.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10900
vrijdag 11 januari 2019 om 08:55
Eerste talent dat we mis liepen was van Dijk!

Ajax gaat nog genoeg kopen, komt helemaal goed!








Psssssst...........lopen nog zat toppers rond en zijn er zat die straks wel naar Ajax willen, geld uitgeven kan iedereen maar het verstandig doen is een ander verhaal!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:58
Ik geloof niet dat Neres uit zichzelf naar China was gegaan lijkt mij niet echt een jongen die het doet om geld.
Vind ik leuk
Korm +39911
vrijdag 11 januari 2019 om 12:13
hmmm in dat soort landen kiezen ze meestal om de poen hoor ;-) maar ik had het ook moeten zien hoor...
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:58
Alleen om twee miljoen??
Diego: "Wat moet ik doen? Naar Spanje of naar Nederland?
Zaakwaarnemer: "In Nederland spelen ze op plastic, die lui zijn niet te verstaan en in Spanje hebben ze beter weer."
Diego:"Ik heb mijn beslissing al gemaakt!"
Vind ik leuk
Iggy +4545
vrijdag 11 januari 2019 om 08:05
Hoe verzin je het joh?!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:10
Origineel he 😋
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:06
Of over die Technisch directeur van Ajax die zich een hoofdrolspeler in Narcos waant. Wanne lul is het toch. Heerlijk, hij bleef thuis ipv naar Florida te gaan en wordt als een beginneling te kakken gezet
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:13
Nee, wel die mop van een technisch directeur die voor Jan L*L op het vliegveld heeft zitten wachten...
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:14
Is dat niet hetzelfde als voor jan L*L niet mee naar Florida om deze transfer af te ronden?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:16
Ken jij die mop van dat Argentijnse supertalent die voor 10 miljoen naar PSV kon?

Die kwam wel, maar niet om te voetballen!!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:50
Dat noemen ze een blessure vab 3 kwart jaar.. of hij iets kan moeten we nog zien
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 11:07
Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer, hij speelt niet.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:10
Dus? Dan kan je nog niet weten of hij doe 10 millie waard was.. dua snap de conclusie hieruit niet echt
Vind ik leuk
Plattekar bv +34502
vrijdag 11 januari 2019 om 08:23
Ik denk dat er meer speelt dan een paar miljoen verschil. Ajax kan Betis lachend aftroeven in de transfersom. Als het aanbod salaris nagenoeg gelijk is, dan kiest hij voor zijn goede vriend Guardado, het klimaat, de taal en het feit dat hij tegen Barca en Madrid gaat spelen.... Ajax is leuk, maar ik geef m geen ongelijk
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 11:11]
Vind ik leuk
JoeyC +4133
vrijdag 11 januari 2019 om 08:23
Mi amigoooo, Guardadoooo!!!
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 11:06
Zo bang waren jullie dus voor Lainez😂🤦🏻‍♂️
Vind ik leuk
JoeyC +4133
vrijdag 11 januari 2019 om 11:30
Heb em nooit zien spelen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:24
Haha kijk nu dan, echte angst in Eindhoven. Heel 040 komr bijna klaar omdat Ajax mis tast. We hebben het over een 18 jarige talent. Heerlijk hoe al die boertjes altijd met onze club bezig zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:49
Hahaha ochoch, heeft er meer te maken dat jullie verwachte dat ieder talent wel even bij ajax tekent... niet dus
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:25
Nee het is zo. Zijn feiten kijk die reacties. Heerlijk toch jullie PSV fans zorgen er zelf wel voor dat wij de grootste blijven. 😀
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:31
Wat dat is zo? Blijkbaar niet dus
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:49
Je doet het weer😀
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:15
Is PSV echt de grootste club van Nederland? Heb ik nooit geweten😆
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:42
Waar staat dat?
Vind ik leuk
4everfcu +5379
vrijdag 11 januari 2019 om 10:20
moet je eens in een willekeurig topic gaan kijken van andere clubs daar zitten hele ajax trollenlegers die ieder topic verzieken.
Vind ik leuk
Plattekar bv +34502
vrijdag 11 januari 2019 om 11:12
IK kwam niet bij klaar hoor....ik KWAM klaar...en hard ook
Vind ik leuk
Blac-ca +563
vrijdag 11 januari 2019 om 08:45
Hahahaha dat is wel n ware leuke mop MightyMike2898 hahaha
Vind ik leuk
Jasperkoos +2716
vrijdag 11 januari 2019 om 09:09
Jokes on Club America straks: Real Betis is een notoire wanbetaler. Daar weet PSV ook alles van ;)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:16
Ging toen maar om een klein besrag, benieuwd hoe dat nu gaat inderdaad..
Vind ik leuk
74ratje +731
vrijdag 11 januari 2019 om 10:19
Tja. Dat krijg je. Miljoenen te besteden, en dan nog krenterig zijn.
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1106
vrijdag 11 januari 2019 om 10:38
wat is het verschil tussen de ah en psv? Bij de ah is het 2 halen 1 betalen en bij psv 2 verkopen 1 halen
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:40
Verklaar je nader?
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 11:05
Kenden jullie de mop over dat supertalent van Willem 2 die naar PSV ging? Die ging naar Ajax!

Terwijl PSV achterbleef met Jorrit ‘Mr. Middelmaat’ Hendrix.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:08
Jorrit 'Mr. Middelmaat is ondertussen 3x kampioen geworden van Nederland. Frenkie de speler die Ajax "zelf heeft opgeleid" weet ondertussen nog niet hoe het is om een prijs in handen te hebben..
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 11:42
Frenkie speelt dan ook nog niet 6 jaar in het eerste van Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:44
6 jaar zal hij ook niet halen.. zal wel een schone 2.0 voor terug komen
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 11:46
Je hebt het over kampioenschappen en dan begin je over Schöne... Juist Schöne is een speler in het huidige Ajax die meerdere malen kampioen is geworden.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:09
Schone benoem ik omdat frenkie zal vertrekken (waarschijnlijk zondrr kampioenschap) en er dan een speler van 5 niveaus minder voor terug zal komen..
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 12:15
Maar denk je dat dat met Lozano en Bergwijn anders is? Dat is het lot van de Nederlandse clubs.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:37
Malen staat al klaar.. verwacht dat Bergwijn nog wel een jaartje blijft, vind hem beter dan Lozano
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 13:48
Ik vind Bergwijn ook beter dan Lozano.

Maar als jij Malen even goed vind als Bergwijn/Lozano, dan kan Ajax ook wel een gelijkwaardige vervanger vinden van De Jong. Malen is echt nog lang niet op niveau Bergwijn/Lozano. Een paar keer leuk invallen is wat anders dan een heel jaar er moeten staan.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:50
Issie ook nog niet, daarom is dit jaar eigenlijk ideaal voor hem als eerste keus achter de vaste 3..
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 13:52
Dan zijn we het eens.
Vind ik leuk
74ratje +731
vrijdag 11 januari 2019 om 12:14
Zou ik ook niet willen.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 12:15
Jij wil dus geen kwaliteit. Duidelijk.
Vind ik leuk
74ratje +731
vrijdag 11 januari 2019 om 12:19
Echt wel. Dat hebben we al genoeg.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 12:23
Valt weinig van te zien.
Vind ik leuk
74ratje +731
vrijdag 11 januari 2019 om 12:44
De ranglijst liegt niet!!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:37
waarom haat zaaien tegen Ajax supporters doe normaal klein kind!!
Vind ik leuk
74ratje +731
vrijdag 11 januari 2019 om 12:46
Dat doe ik niet. Ik geef mijn mening.
Vind ik leuk
Markus80 +3063
vrijdag 11 januari 2019 om 13:26
Blij toe. 20 miljoen plus 75% doorverkooppercentage. Goeie deal zeg.
Vind ik leuk
peewee +208
vrijdag 11 januari 2019 om 17:43
erg jammer voor hem, nu kan hij Championsleague op zijn rug schrijven .... whoeaaaaaahahaha
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 18:04
Betis wint de EL dus volgend jaar CL 😜
Vind ik leuk
AFP +2977
zaterdag 12 januari 2019 om 17:14
Ik sprak een tijdje geleden een persoon uit Sevilla in Benamaldena, en we hadden over het Spaanse voetbal in het algemeen en over Sevilla in het bijzonder. Toen Betis ter sprake kwam moest hij zo wat kotsen niet alleen vanwege de rivaliteit hoor.. Het schijnt dat Betis erg zwak is. Lainez had voor zijn carrière beter naar een grotere club als Valencia, Atletico, pf Frankrijk kunnen gaan.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 17:50
Toppertje 😜👍
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 22:07
Ja, die ken ik al, die gasten uit t reservaat aan de Amstel dachten dat ze konden vissen in andermans vijver zonder vergunning en ambassadeurs.....
Vind ik leuk
ajaksiet +1272
zaterdag 12 januari 2019 om 11:43
Kennen jullie die map over van Bommel in de Nederlands beker en CL dit seizoen?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:27
Nee, jij?
Vind ik leuk
ajaksiet +1272
zaterdag 12 januari 2019 om 18:25
map=mop en resultaat = nope
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:52
Zien wel wie er aan het einde van het seizoen de meeste prijzen heeft.. en nee de beker is een troostprijs mocht je geen kampioen worden..
Vind ik leuk
ajaksiet +1272
zondag 13 januari 2019 om 10:07
Mee eens, helemaal niets aan toe te voegen. Alleen als Ajax een scheet laat krijgen ze er miljoenen voor, PSV moet voor hetzelfde een boete betalen. Wie wint er dan op de lange termijn?
[Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 10:07]
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 13:39
Dat moet nog blijken.. wat ik wel kan zeggen dat er de laatste zoveel jaar mwer prijzen richtinging eindhoven gaan dan amsterdam
Vind ik leuk
AFP +2977
zaterdag 12 januari 2019 om 12:50
Mightymikckey,

Kennen jullie die mop over die 2 gekochte Australiërs ?

Ze waren miskopen en weg gegooid geld.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:37
Sainsbury transfervrij en prima voor op de bank, behich 1.2 miljoen en kan der inderdaad nie veel van
Vind ik leuk
AFP +2977
zaterdag 12 januari 2019 om 17:16
Tja al is een speler transfervrij, maar als hij niet goed genoeg is en wat ik van hem gezien had was hij dat, blijft hij een miskoop. Behich tja.....
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:50
Zouden wel bij iedere ed club in de basis staan buiten de top 3.. maar inderdaad niet goed genoeg voot psv
Vind ik leuk
ajaksiet +1272
zaterdag 12 januari 2019 om 18:26
Maar voor PSV goed genoeg
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:50
Moet je nagaan dat psv toxh al een tijdje eerste staat
Vind ik leuk
ajaksiet +1272
dinsdag 15 januari 2019 om 12:27
Klopt, wij hebben namelijk ook van dat soort reserves..
Vind ik leuk
jari_ +903
vrijdag 11 januari 2019 om 07:11
Neres niet laten gaan en door met het leven.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:12
Geen probleem, we kijken rustig verder. Succes bij betis Lainez. Benieuwd of hij er nou echt wat van kan.
Vind ik leuk
Smithsonian +43405
vrijdag 11 januari 2019 om 07:12
Ach ja. Ken gebeuren.

Eredivisie stelt geen reet meer voor.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:16
Mwah vergeleken met de italiaanse, engelse en spaanse competitie niet nee, gewoon er voor zorgen dat we beter worden dan de Portugese, belgische competities etc.. dan doen we het alsnog redelijk
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:12
Das dan mooi kut voor Ajax...
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10900
vrijdag 11 januari 2019 om 07:16
Valt allemaal reuze mee! Komt goed...geen Lainez......NEXT!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:19
Inderdaad, komt wel goed Lainez had leuk geweest voor volgend seizoen, maar het was geen prioriteit voor dit seizoen. Had het er laatst met een paar vrienden nog over dat Promes misschien wel een leuke aanwinst zou kunnen zijn voor Ajax aangezien hij geen basisplek heeft.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10900
vrijdag 11 januari 2019 om 07:22
Ajax gaat nog zat kopen en gewoon goede spelers stuk voor stuk halen tijd zat! Alles antu Ajax weet dat en schijten in hun broek!
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
vrijdag 11 januari 2019 om 07:27
Want? Omdat Lainez naar een andere club gaat?
Overmars zei max 15 miljoen en heeft zich daaraan gehouden en zich niet gek laten maken. Prima toch?

Niks aan de hand, gewoon weer verder kijken.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:02
Mij boeit het geen reet waar die heen gaat maar ik kan me voorstellen dat het frustrerend is voor Ajax als je 1,5 jaar bezig bent met hem, in de afrondingsfase zit en dat die dan vertrekt. Gister rond deze tijd was het bericht er dat Ajax alleen nog moest wachten op Lainez haha.
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
vrijdag 11 januari 2019 om 08:08
Ik denk dat Ajax ook wel baalt ja, ik vind het jammer maar meer ook niet.
Kan me er ook totaal niet druk om maken, dan gaat hij toch lekker bij Betis voetballen?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:14
Ah gossie wil ie lekker Guardado als babysitter
Vind ik leuk
Il Gordo +18678
vrijdag 11 januari 2019 om 07:14
Opeens wordt Lainez door velen z'n transfer naar Betis misgund. Waarom?
Vind ik leuk
Smithsonian +43405
vrijdag 11 januari 2019 om 07:18
Omdat het kinderachtige ventjes zijn.
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
vrijdag 11 januari 2019 om 07:30
Hahaha, geen idee.
Betis biedt een paar miljoen meer dan dat Ajax wilde geven, en dus gaat Lainez naar Betis. Prima toch?
Ik hoop dat hij het goed gaat doen daar. Ik had nog nooit van Lainez gehoord, maar ga hem nu wel wat meer volgen. Ben benieuwd..
Vind ik leuk
Il Gordo +18678
vrijdag 11 januari 2019 om 07:33
Lijkt me ook.
Vind ik leuk
Cruise +61
vrijdag 11 januari 2019 om 07:15
Gelukkig heeft Betis , als het waar is , dus 2 miljoen extra op tafel gelegd daar waar Overmars na heel veel toegeven op 15 miljoen totaal uitkwam dit maakt het mislukken van de transfer natuurlijk iets logischer maar darom nog steeds jammer zeker als je al 1,5 jaar mee bezig was ( scouts kosten ook geld ) .
Vind ik leuk
Paulhuynh +1653
vrijdag 11 januari 2019 om 07:21
Tuurlijk alsof die deal op 2 miljoen afknapt hij wilde simpelweg niet logisch
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
vrijdag 11 januari 2019 om 09:00
Wel als Ajax niet meer dan 15 wilde geven, denk je dat Lainez ook naar Betis was gegaan wanneer Ajax 25 had geboden?
Vind ik leuk
yuuup +10895
vrijdag 11 januari 2019 om 07:20
Is ook wel een extreem bedrag voor een talent. Op een gegeven moment moet je op de rem trappen.
Vind ik leuk
Paulhuynh +1653
vrijdag 11 januari 2019 om 07:23
En dat deed die Mexicaan dan ook
Vind ik leuk
yuuup +10895
vrijdag 11 januari 2019 om 07:24
Volgens mij reageer je op de verkeerde maat.
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
vrijdag 11 januari 2019 om 07:35
Nee joh, hij loopt de hele tijd overal te verkondigen dat de deal niet doorgegaan is omdat Lainez niet wilde en dat het niks met geld te maken had.
Vind ik leuk
2-1 +1440
vrijdag 11 januari 2019 om 08:01
Overmars had dit allang moeten afronden. Hij heeft Betis de kans gegeven om zich er tussen te wringen. Als je 1,5 jaar bezig bent met een speler had je allang een band met speler en club opgebouwd moeten hebben dat deze deal niet meer mis kon gaan...
Vind ik leuk
reggie +2027
vrijdag 11 januari 2019 om 07:21
Zuinigheid Overmars kost ajax weer een speler te contracteren!
Vind ik leuk
Paulhuynh +1653
vrijdag 11 januari 2019 om 07:24
Als die jonge toch niet wilt houdt het op logisch wel
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
vrijdag 11 januari 2019 om 07:37
En je gelooft het ook nog hè?
Wanneer Ajax 27 miljoen had geboden en Betis ging niet hoger dan 17 miljoen, waar denk je dat Lainez dan gespeeld zou hebben?
Vind ik leuk
2-1 +1440
vrijdag 11 januari 2019 om 08:15
Het mooie is dat die jongen dus juist wel wou. Alleen moet je dan wel wat doortastender zijn...
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12718
vrijdag 11 januari 2019 om 07:25
😂😂😂😂
Vind ik leuk
Bruno Conti +1360
vrijdag 11 januari 2019 om 07:22
Nu heeft Betis ineens meer betaald, tja je moet er toch iets van maken he... , Lainez wilde gewoon niet naar Ajax, that’s all...
Vind ik leuk
ritje +647
vrijdag 11 januari 2019 om 07:28
hallo Ajax moet PSV straffen! Want die hebben zich via Guardado zich met de transfer bemoeit! Ik zou zeggen haal die Lozano als alternatief! Je slaat er 2 vliegen mee! Psv wordt verzwakt? En Ajax heeft dan zijn gewilde rechtsbuiten! Maar waarom gaat Ajax niet voor ODEGAARD? Dan weet je wat je in huis haalt! mvg ritje
Vind ik leuk
4everfcu +5379
vrijdag 11 januari 2019 om 07:38
hahaha
Vind ik leuk
Roffel1998 +2734
vrijdag 11 januari 2019 om 10:36
Ben zelf Ajacied, maar deze frustratie is gewoon echt zielig.
Vind ik leuk
Spunk +66
vrijdag 11 januari 2019 om 07:30
Slim van Guardado, die heeft van twee walletjes gegeten. Nu hoeft Lainez tenminste niet op kunstgrasveld te spelen! Of hebben ze dat ook in de Spaanse competitie?
Vind ik leuk
Nightcrawler +6178
vrijdag 11 januari 2019 om 07:33
Hup Marc, Mokhtar is transfervrij
Vind ik leuk
ritje +647
vrijdag 11 januari 2019 om 07:35
hallo Waarom zoveel drukte om een rechtsbuitenspeler? Haal eerst maar eens een tweede goede keeper ( Lamprou kan niet meer!) Haal Padt van groningen! Die is toch voor een redelijke prijs te halen? Ajax heeft tenslotte Sierhuis naar groningen laten gaan?Dus die kunnen wat terugdoen? mvg ritje
Vind ik leuk
Werner1913 +10674
vrijdag 11 januari 2019 om 08:00
Ze hebben Padt ook op de trein naar A’dam gezet. Maar hij is nog niet aangekomen...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 08:01]
Vind ik leuk
4everfcu +5379
vrijdag 11 januari 2019 om 10:28
ajax heeft sierhuis na groningen laten gaan dus die kunnen wel wat terug doen hahaha wat een onzin het is niet zo dat ajax hem geschonken heeft of zo hoor groningen betaald gewoon huur voor die speler en leid hem voor ajax op dus eigenlijk zou ajax geld toe moeten geven dan volgens jou redenering.

padt na ajax haha nog zo een goeie grap waarom zou ajax dat doen hij is niet goed genoeg voor ajax man en er lopen wel betere keepers rond in de eredivisie.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:38
2 jaar lang bezig met die speler en meer dan 200 miljoen op de bank !!
En dan worden afgetroefd door 2 miljoen minder te bieden. Proficiat Marc !!!!
Vind ik leuk
keesje s +944
vrijdag 11 januari 2019 om 07:38
Onbetrouwbare honden daar in Amerika... Elke transfer draait uit op een soap
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 07:55]
Vind ik leuk
Importbrabo +2245
vrijdag 11 januari 2019 om 07:54
Mexico is toch echt Noord-Amerika
Vind ik leuk
keesje s +944
vrijdag 11 januari 2019 om 07:55
Sorry
Vind ik leuk
UpOne +1048
vrijdag 11 januari 2019 om 07:59
Amerika is Amerika. Ongeacht of het nu Noord, Midden of Zuid-Amerika is..
Vind ik leuk
Importbrabo +2245
vrijdag 11 januari 2019 om 08:12
Er stond echter eerst Z Amerika ipv Amerika.
Vind ik leuk
UpOne +1048
vrijdag 11 januari 2019 om 09:01
Dat heb ik dan niet meegekregen.
Vind ik leuk
Molletje +2676
vrijdag 11 januari 2019 om 07:40
Jammer,

Geen idee of het echt een talent uit de buiten-categorie is zoals een Sanchez; De Ligt of De Jong, dus ook niet of het een gemiste kans is voor Ajax.
We zullen zien of hij het label wat hij heeft gaat waar maken en als dat zo is, is het natuurlijk mooi voor iedere voetballiefhebber dat er een "nieuwe messi" te bewonderen is....
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:58
Als die jongen nu al de naam van nieuwe Messi krijgt kan het dus alleen maar tegenvallen
Vind ik leuk
Molletje +2676
vrijdag 11 januari 2019 om 08:07
Zo wordt hij genoemd hè? niet door mij, maar in Mexico. Wonder-boy enz. maar goed... hij moet wel talent hebben, anders voetbal je niet op die leeftijd in het eerste van Dé topclub van Mexico en word je niet uitgeroepen tot speler van het toernooi van Toulon
Vind ik leuk
2-1 +1440
vrijdag 11 januari 2019 om 07:40
De Telegraaf moet zijn eerdere berichten ook weer goed lullen. Alsof die weten wat Betis betaald heeft...
Vind ik leuk
James655 +916
vrijdag 11 januari 2019 om 08:23
Precies. De twee clubs hadden toch een "akkoord??!! Hoe kan daar dan nog een ander met een hoger bod tussen komen? Wat kletst die krant?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:40
Erop en erover aan de hand van Papi Guardado zoals PSV dat in zijn jaren bij PSV ook altijd deed. Amigooooo Guardadooooooooo HELD. Tijd voor weer een sfeeraktie
Vind ik leuk
Korm +39911
vrijdag 11 januari 2019 om 08:16
waarom? jammer dat zo'n talent niet te bewonderen is in nederland
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:41
Misschien maar beter ook met oog op de 2de helft van het seizoen. Dit houdt namelijk waarschijnlijk in dat neres blijft en hoe groot is de kans dat Lainez direct beter is dan dat neres op dit moment is. We doen nog op 3 fronten mee dus de selectie moet zo sterk mogelijk blijven. Door de komst van Magallan en de rentree van Veltman valt het vertrek van Wöber nog op te vangen.
Vind ik leuk
La Foca +414
vrijdag 11 januari 2019 om 07:41
Als je bereid bent om 15 miljoen neer te tellen, is ie ook wel 17 miljoen waard + het is wel erg arrogant om te stellen dat het bij Betis niks wordt een dat hij bij ajax alleen maar zou kunnen slagen.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24034
vrijdag 11 januari 2019 om 07:48
En dan 19 en dan 20 en dan 22... onzin. 15 miljoen voor een 18 jarig joch is al veel. Prima dat Overmars zich daar niet toe laat verleiden.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 07:48]
Vind ik leuk
2-1 +1440
vrijdag 11 januari 2019 om 08:17
Marcie dacht dit effe vanuit zijn luie stoel te kunnen regelen. Mooi misgegokt.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24034
vrijdag 11 januari 2019 om 07:47
Prima gedaan van Overmars.
Vind ik leuk
Werner1913 +10674
vrijdag 11 januari 2019 om 08:02
Inderdaad. Twee jaar werk naar de klote en een uitgaande transfer van €40 miljoen mogelijk op de tocht. Chapeau.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24034
vrijdag 11 januari 2019 om 08:08
2 jaar werk..voornamelijk scouting. Klint allemaal zwaarder dan het is. Verder goed dat er een duidelijke grens wordt aangegeven en hij zich niet laat verleiden tot een biedingsoorlog.

Ik snap oprecht niet dat men zich zo druk maakt op het stuklopen van deze transfer, maar dat zal wel aan mij liggen.
Vind ik leuk
Molletje +2676
vrijdag 11 januari 2019 om 08:13
Wat hadden ze dan moeten doen? een zak over zijn hoofd, handboeien om en mee moeten nemen? Of kan het ook zo zijn dat die jongen vrij is zijn keuze is en zelf ook liever naar Betis wil?
Er zijn 3 partijen nodig om een transfer te laten slagen.

Daarbij lees ik hier nergens terug, dat Guardado na dit seizoen gaat spelen voor Club América, iets wat onderdeel van de transfer was volgens vele sites (ESPN bijv.).

Dus ja, de speler heeft een lichte voorkeur voor Betis, en die club betaald ook nog eens 2 miljoen meer + een ervaren Mexicaanse speler erbij. goede deal toch? knap gedaan van Betis, jammer voor Ajax, maar denk dat ze hem pas hadden kunnen aantrekken voor 20 miljoen. en dat is gewoon teveel voor Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:47
Zat er dik in dat dit scenario zou worden, uithuilen en vol gaan voor pedrinho van corinthians, check de beelden op YouTube, overigens Ajax heeft al een keer een bod uitgebracht op de Braziliaan.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4503
vrijdag 11 januari 2019 om 07:48
Té amateuristisch voor woorden. Je laat je in je bek spugen door fucking Betis Sevilla. Lachwekkend :)
Vind ik leuk
NESAFCA +186
vrijdag 11 januari 2019 om 07:52
Was er al bang voor dat het een gevalletje 'Richarlison' zou worden. Helaas
Vind ik leuk
Bizzy +23387
vrijdag 11 januari 2019 om 07:54
Ik denk dat Ajax goed heeft gehandeld. Natuurlijk hadden ze meer kunnen betalen maar dat zet onderhandelingen
met andere clubs over spelers ook in een andere daglicht. Je moet niet voor iedere speler de hfd prijs willen betalen. Daarnaast moet de speler ook het Ajax shirt willen aan trekken.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:55
Allemaal zo'n groot nieuws om zo'n wannebee clupje als Ajax. Real Betis is gewoon een prachtige club om voor te spelen. En die geven ook jeugd een kans om te spelen. Met dat koopzieke gedrag van Ajax speelt alleen de duurste speler.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5632
vrijdag 11 januari 2019 om 07:55
Briljant...nu is er niet veel goeds aan die Lainez. Messi-wannabe lees ik zelfs...

:)
Vind ik leuk
Buck Worrier +1525
vrijdag 11 januari 2019 om 07:56
Gelukkig. Geen Mexicaanse jankerd in ons team. Die gasten weten trouwens niet dat PSV Robben terug wilt denk ik. Let op, als Robben naar PSV terugkeert komt het trauma van 2010 weer naar boven bij die gasten 😂
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:02
Die sturen denk ik het cartel op hem af.
Vind ik leuk
Il Gordo +18678
vrijdag 11 januari 2019 om 08:15
2010? ;)
Vind ik leuk
UpOne +1048
vrijdag 11 januari 2019 om 07:56
De kenners wisten het wel, Lainez wilde per se naar Ajax!
Vind ik leuk
Kingbolo +15
vrijdag 11 januari 2019 om 07:57
15 miljoen geboden en nog verloren. Ik denk dat je als Nederlandse club ook je limiet in de gaten moet houden. Ja, you win Some you lose some. Jammer maar er zijn meer goede spelers die wel haalbaar zijn. Zeker voor dit geld
Vind ik leuk
2-1 +1440
vrijdag 11 januari 2019 om 08:13
Ajax wil toch zo graag met de grote jongens in Europa mee doen ? Dan moet je verder als 15 miljoen durven te gaan.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:00
Dat blijk wel weer dat ze daar in Spanje vooral Betis niet met beleid met geld kunnen overweg gaan,is niet voor niets dat ze in 2010 faillissement moesten aanvragen.
Ajax heeft duidelijk streep getrokken tot hier niet verder
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 08:01]
Vind ik leuk
thierryer +2049
vrijdag 11 januari 2019 om 08:03
Complimenten Marc. Lainez vindt de taal en een zonnetje belangrijker dan op niveau voetballen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:03
Let op: Je zal zien dat Neres nog belangrijk wordt het komend half jaar...alles valt dut seizoen goed voor ajax, dus ook dit voorval..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 08:03]
Vind ik leuk
2-1 +1440
vrijdag 11 januari 2019 om 08:14
Praat jezelf maar moed in....
Vind ik leuk
fritsie +882
vrijdag 11 januari 2019 om 08:07
Dan is Ajax in anderhalf jaar tijd minder slagvaardig geweest dan Betis in 1 week..
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:09
wie zegt dat het 17 miljoen is vergeet niet dat daar ook en door verkoop bij zal zitten dus overmars heeft het goed gedaan
Vind ik leuk
fritsie +882
vrijdag 11 januari 2019 om 08:19
Daar ben ik toch niet van overtuigd als dit het resultaat is van 1,5 jaar scouting. Dat getuigt niet echt van daadkracht en/of realisatiekracht..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 08:20]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:24
kijk ajax kan ook het zelfde doen als psv gewoon zeggen oke bij en verkoop krijgen jullie 40% er bij dus dit vind ik dus van overmars goed gedaan 15 miljoen en meer niet
Vind ik leuk
fritsie +882
vrijdag 11 januari 2019 om 08:36
Zeker goed dat hij niet te ver wil gaan. Maar als je een speler al 1,5 jaar wil hebben had je sneller moeten onderhandelen. Ipv een bod van 11 en dan van 14 en dan uiteindelijk 15 (en dat zo over een week of 3). Toen betis zich ermee ging bemoeien hadden ze de deal eerder moeten beklinken.
Vind ik leuk
Muscles +1770
vrijdag 11 januari 2019 om 08:11
Dit is genoeg om PSV zijn streken af te leren.....de tweede seizoenshelft zijn de messen geslepen en Neres blijft dus gewoon
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4503
vrijdag 11 januari 2019 om 08:13
Wat een afgang.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:13
Allemaal de schuld van dat ku(ns)tgras!!!!
Vind ik leuk
Heinnie +345
vrijdag 11 januari 2019 om 08:15
Snap niet dat ajax supporters zich zo voor de gek laten houden door Overmars. Dit is al jaren zo en niemand die het doorheeft of ingrijpt.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:15
Ajax heeft dus niks geleerd van de onderhandelingen betreft Richarlison. Dat is nu een “sensatie” in Engeland. Deze jongen is het grootste Mexicaanse talent en is Ajax niet gelukt om hem te strikken nadat het er sterk op leek dat ie naar Ajax zou gaan. Heb je zoveel geld en lukt het nog niet! Zonde nu benieuwd of Neres blijft of als ze nog een plan B. Zonde.
Vind ik leuk
ritje +647
vrijdag 11 januari 2019 om 08:17
hallo Het is allemaal simpel! Wie het meeste betaald ! En aan afspraken doen ze niet in die landen! mvg ritje
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:19
toch wil niet iedereen spelen voor jullie aller ajax ,maar denk wel dat het voor deze speler ,wel de best bewandelde weg naar de top was
Vind ik leuk
Justin Kees +2744
vrijdag 11 januari 2019 om 08:19
Ach, uiteindelijk is dit niet zo slecht voor Ajax. Deze jongen wil liever voor het geld bij een Spaanse subtopper spelen, dan Champions League bij Ajax. Dan weet je zijn motivatie en moet je blij zijn dat je hem gemist hebt...
Vind ik leuk
4everfcu +5379
vrijdag 11 januari 2019 om 14:56
of hij vind betis gewoon een mooiere club en speelt hij het hele jaar tegen mooie tegenstanders daar.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:19
Niet doortastend gehandeld van Ajax.
Vind ik leuk
ritje +647
vrijdag 11 januari 2019 om 08:21
hallo Heeft PSV hier een vinger in gehad? Zo ja dan moet! Ajax gewoon Bergwijn bij PSV weghalen! OF nog beter Lozano. mvg ritje
Vind ik leuk
Midden-Noord +95413
vrijdag 11 januari 2019 om 08:29
Zulke grote binnenlandse transfers vinden niet plaats. Misschien moet je het spel FIFA19 aanschaffen.
Vind ik leuk
Bruno Conti +1360
vrijdag 11 januari 2019 om 08:29
..die willen ook al niet...
Vind ik leuk
Lucien1978 +6420
vrijdag 11 januari 2019 om 09:13
Voor 250 miljoen mag Ajax Lozano komen halen.

Dan komt er wel weer een nieuwe topper uit Mexico
Vind ik leuk
Vinnie J +1974
vrijdag 11 januari 2019 om 08:21
Mooi nieuws. Mexicanen 2illen gewoon niet naar ajax.
Vind ik leuk
Harrie82 +4359
vrijdag 11 januari 2019 om 08:22
En weer door.......
Vind ik leuk
JoeyC +4133
vrijdag 11 januari 2019 om 08:25
Dit valt Overmars aan te rekenen. Anderhalf jaar tijd en moeite verspild.
Vind ik leuk
Nielsk +2374
vrijdag 11 januari 2019 om 08:27
Dacht dat hij wel geleerd gad van Richarlison
Vind ik leuk
Vinnie J +1974
vrijdag 11 januari 2019 om 08:27
Maar overmarsje is toch de beste netto td van nederland... wat een mooi nieuws om mee wakker te worden.
Vind ik leuk
Nielsk +2374
vrijdag 11 januari 2019 om 08:26
Zo Overmars, overal de hoofdprijs vragen maar voor zo’n super talent zeggen, 15 miljoen en niet meer. Jij hebt echt een plaat voor je kop, zijn voorganger kan gaan voor 43 miljoen, zoals ik al eerder zei, bied 20 en je hebt hem
Vind ik leuk
Midden-Noord +95413
vrijdag 11 januari 2019 om 08:27
Veel geld hebben in Nederland zegt echt niets als je niet eens ben Betis kan concurreren. Ik denk ook dat de competitie te weinig aanzien heeft en straks het feit dat er maar twee clubs de dienst uitmaken. Ik zou niet weten wat je als voetballer in Nederland moet doen terwijl er zoveel mooie competities zijn. Sommige zullen komen wellicht, zie Tadic maar de meeste kiezen gewoon voor aanzien competitie, grootte competitie en geld.
Vind ik leuk
Voetbalfan +1798
vrijdag 11 januari 2019 om 09:05
Niet gaan lullen, FC Barcelona en Real Madrid winnen toch ook bijna elke titel in Spanje?
Sinds 2005 is het 9x FC Barcelona, 4x Real Madrid en maar 1x een andere club Atletico Madrid.
In die periode zijn in de Eredivisie AZ, FC Twente en Feyenoord ook een keer kampioen geworden.
Het is in Spanje dus net zo eentonig!

De redenen waarom Lainez vooral voor Real Betis kiest is de taal, het weer, de aanwezigheid van Guardado en vergeet niet dat die club op het allerlaatste moment nog even 2 miljoen meer bood en uitkwam op 17 miljoen.
Ajax wilde niet verder gaan dan 15, Champions League zegt hem dus weinig.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95413
vrijdag 11 januari 2019 om 09:09
Samengevat, de Nederlandse competitie heeft geen aanzien. Dat zeg ik.


En buiten dat ga je die jongen laten kiezen tussen spelen tegen Barca, Real, Sevilla, Atletico etc. Nee hij moet spelen tegen Emmen, De Graafschap en allemaal in kleine stadionnetjes. Spanje heeft samen met Engeland de mooiste competitie man.
Vind ik leuk
Voetbalfan +1798
vrijdag 11 januari 2019 om 09:18
Je vergeet je eigen club ADO Den Haag, want wie wil nou de helft van de competitie op dat vreselijke kunstgras spelen?
Die redenen die jij noemt zit natuurlijk wel wat in, maar dat zou inhouden dat geen enkele speler meer naar Nederland wil en dat is niet waar.
Ajax heeft een veel grotere naam en bekendheid dan Real Betis.
De jeugdopleiding is hier prima, in het land is het goed wonen en je ziet aan een Lozano dat spelers hier prima kunnen presteren in de kou.
Ik vind het aan de ene kant zonde want ze zijn anderhalf jaar bezig, en dan komt Real Betis in de laatste week even langs.
Aan de andere kant, Overmars mocht tot 15 miljoen euro gaan en hield vanaf dat bod zijn poot stijf en dat vind ik dan ook wel weer goed!
Vind ik leuk
Midden-Noord +95413
vrijdag 11 januari 2019 om 09:19
''Ajax heeft een veel grotere naam en bekendheid dan Real Betis''



Nogmaals, Ajax speelt tegen nietszeggende clubs in kleine stadionnetjes.
Vind ik leuk
Voetbalfan +1798
vrijdag 11 januari 2019 om 09:30
Ik weet dat je daar niet over kan als ADO-fan want dat ligt nogal gevoelig, daarom reageer je ook niet op dat vreselijke kunstgras.
Geniet er maar van dat Lainez niet naar Ajax is gekomen, het is echt niet zo dat talenten hier niet meer naar toe willen omdat men in kleine stadionnetjes moet spelen.
Ajax is sportief gezien een veel betere springplank dan Real Betis.
Ik maak me niet zo druk, er wordt goed beleid gevoerd en zijn tenminste niet in handen van Chinezen.
Er zijn in het verleden genoeg spelers geweest die bewust voor Ajax hebben gekozen, ik noem Onana, Tagliafico, Magallan, Davinson Sanchez, Neres en zo kan ik nog wel even doorgaan...
Vind ik leuk
Midden-Noord +95413
vrijdag 11 januari 2019 om 10:58
Ik heb een hekel aan kunstgras en hoop dat 't vandaag nog wordt vervangen. Daar heb ik mij hier al vaak zat over uitgelaten.

De spelers die jij opnoemt zijn allemaal van een prijsklasse lager. Snap je nu mijn punt?
Vind ik leuk
Midden-Noord +95413
vrijdag 11 januari 2019 om 09:21
Als je echt Neres wilt verkopen en 40 miljoen doet zich voor dan zou ik die twee miljoen wel extra hebben betaald. Dan heb je 20 miljoen euro winst en er een speler bij waar je weer opnieuw mee kan cashen. Ik denk er heel anders over man.
Vind ik leuk
Voetbalfan +1798
vrijdag 11 januari 2019 om 09:35
Je moet je eens wat meer verdiepen in bepaalde dingen in plaats van onzin uit te kramen.
Jij denkt, Neres verkopen voor 40 en Lainez halen voor 20 betekent 20 miljoen euro winst.
Gelukkig rekent Ajax zo niet, ze hebben 12 miljoen euro betaald aan Sao Paulo en moeten daar nu nog eens 6,2 miljoen euro aan betalen voor doorverkoop percentage.
Dan houden ze "maar" 24,8 miljoen euro winst over Ajax, minus die 20 miljoen euro voor Lainez en dan heb je het over 4,8 miljoen euro.
De RvC geeft toestemming tot maximaal 15 miljoen euro en geen cent meer, ze laten zich gelukkig niet gek maken door alleen maar meer te betalen wanneer een andere club de prijs opdrijft.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95413
vrijdag 11 januari 2019 om 09:39
Dan zal je nog met regelmaat misgrijpen en niet kunnen gedaan worden wat hier soms wordt gezegd.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:30
Ach ja, genoeg vissen in de vijver...
Vind ik leuk
Midden-Noord +95413
vrijdag 11 januari 2019 om 08:39
Alleen welke vissen willen zwemmen in een vijver die erg eentonig is met een vijver zonder enige aanzien?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:31
Onderste uit de kan willen krijg je deksel op je neus neuzen
Vind ik leuk
Roffel1998 +2734
vrijdag 11 januari 2019 om 10:32
Sukkeltje
Vind ik leuk
Dirkiedirk +244
vrijdag 11 januari 2019 om 08:34
als die jongen niet wilt dan niet toch? lekker naar een subtoppertje in spanje gaan waar je maar moet hopen dat een grote club je ziet. die kans is er bij ajax en psv x10. voor die jongen te hopen dat het goed gaat komen. bij ajax zal er echt wel een ander scoutingrapport zijn met een potentieel toptalent
Vind ik leuk
Vooruit +244
vrijdag 11 januari 2019 om 08:44
Het wordt het zoveelste rampjaar voor Ajax. Heel veel geld uitgegeven maar de echte talenten willen niet naar Ajax en wéér geen prijzen gewonnen.
Vind ik leuk
Voetbalfan +1798
vrijdag 11 januari 2019 om 08:53
Lainez was ondanks zijn 18 jarige leeftijd topprioriteit nummer 1 voor Ajax, ze waren er dus al anderhalf jaar mee bezig.
Maar wat schetst mijn verbazing?
Een club als Real Betis komt de laatste week even aanwaaien en is veel doortastender dan Ajax.
Zij spelen geen Champions League.
Nu niet wanhopig overgaan op nummer 2 van de lijst, dan liever Neres behouden die zijn transfer naar China vooralsnog in rook ziet opgaan.
Vind ik leuk
popiejopie +2980
vrijdag 11 januari 2019 om 08:57
Persoonlijk snap ik de overstap niet helemaal, ik weet dat de PD een stuk aantrekkelijker is maar met Ajax speel je bijna gegarandeerd Europees / CL en is de stap qua competitieniveau niet zo groot.

Het kan aan mij liggen, lijkt me ook niet dat Ajax een slechte betaler is.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6420
vrijdag 11 januari 2019 om 09:10
Anderhalf jaar mee bezig zijn.

Knap hoor Overmars. De koning van de mislukkingen.

Dat deze man nog steeds de hand boven het hoofd wordt gehouden. Totaal niet geschikt.

Ajax geef hem aub een contract voor het leven.
Vind ik leuk
THIJS FC +59
vrijdag 11 januari 2019 om 09:18
misschien nieuw- richarlison verhaal
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:20
Eigen schuld toch, als je vindt dat je verbijsterd achter blijft pffffffff come on Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:20
Niet graag, dan niet. Doei !!!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:21
Misschien pedrinho?????
Vind ik leuk
MOKUM*** +2131
vrijdag 11 januari 2019 om 09:26
Reacties zijn nogal overdreven. 15 miljoen voor een jochie die nog niets heeft gepresteerd is een boel poen. En dan zie ik hier reacties van gasten die zelf waarschijnlijk weken moeten nadenken of ze wel of niet een vankantie boeken van 500 eurootjes. Overmars is niet gek, en laat zich ook niet gek maken.
Vind ik leuk
Mozes24 +795
vrijdag 11 januari 2019 om 09:28
Dacht dat ze niet opkeken van een miljoentje meer of minder in Amsterdam
Vind ik leuk
Twiniepsv +104
vrijdag 11 januari 2019 om 09:28
Zakken met geld kom je er niet
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:30
Eigen schuld
Vind ik leuk
Twiniepsv +104
vrijdag 11 januari 2019 om 09:31
Goede keus van die jongen die wil prijzen winnen en dan moet je niet naar ajax
Vind ik leuk
ludoboy +636
vrijdag 11 januari 2019 om 09:49
Als je prijzen wil winnen moet je net wel naar Ajax. We hoeven niet zo in zak en as te zitten maar misschien Word het wel een grote. Selectie is gewoon prima nu en vind het raar als hij zo goed zou zijn dat alle Europese topclubs zitten te slapen.
Vind ik leuk
Eric55 +558
vrijdag 11 januari 2019 om 09:32
Eerst was die jongen bijna god bij Ajax , nu kiest hij voor iets anders is het opeens een sukkeltje , bankzitter en ga zomaar door, kan snel veranderen hoe er over iemand gedacht wordt. het is leuk voetballen in de KKD
Vind ik leuk
BT410 +402
vrijdag 11 januari 2019 om 09:33
Ha! Gierige Hollanders!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:41
Dommm!! Ajax heeft zoveel euro’s. Bied dan meer!!❌❌❌
Vind ik leuk
R94 +2046
vrijdag 11 januari 2019 om 09:46
En ineens kan Lainez er niets meer van. Chapeau voor de creativiteit van sommige om dit ook weer goed te praten in het voordeel van jullie club en een sneertje uit te delen naar PSV!
Vind ik leuk
ludoboy +636
vrijdag 11 januari 2019 om 09:51
Doen alle supporters dat is net het leuke. Dus kunnen we omste beurt elkaar uitlachen en voor gek zetten!
Vind ik leuk
de buffels +839
vrijdag 11 januari 2019 om 09:48
zo gaat dat.....wel altijd het volle pond willen hebben maar zelf geen cent teveel uit willen geven.....eigen schuld dikke bult
Vind ik leuk
Cappie +7890
vrijdag 11 januari 2019 om 09:50
Is er niemand van Ajax in Mexico geweest? Ze waren toch in de VS? Hoe weinig moeite wil je dan doen... of klopt er weer geen reet van wat de media bericht...
Vind ik leuk
kees ee +942
vrijdag 11 januari 2019 om 09:50
"fake news" ??
Vind ik leuk
Jandieze +672
vrijdag 11 januari 2019 om 10:06
Sorry hoor, maar als je echt vindt dat een zeer beperkte verdediger als Wober rond de 12-14 miljoen waard is, hoe haal je het dan in je kop om een speler als Lainez te laten schieten op 2 miljoen???Al had'ie 20 miljoen gekost, dit is niet uit te leggen! Voor een dubbeltje op de eerste - herstel- tweede rang, sukkels!
Vind ik leuk
Donnygo +5004
vrijdag 11 januari 2019 om 10:18
Zonde, hij kiest voor makkelijkere communicatie en betere competitie waar ik hoopte dat hij voor CL/EL voetbal en iets meer kans op speel minuten zou kiezen.

Neres nu behouden tenzij er een bod van 50 mln komt natuurlijk, dat is niet te weigeren (hoeveel gels je ook hebt).

Zou nu ook gaan voor Doan, kijken hoeveel die moet kosten.

Had hem graag gezien bij Ajax .
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:25
Marc moet Neres verkopen. Die is anders ontevreden en presteert weinig. By the way, alleen tegen Bayern uit super. De rest was middelmaat. Verkopen dus en van die ongeveer 35 miljoen een topper kopen
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 10:25]
Vind ik leuk
wilheimus +1467
vrijdag 11 januari 2019 om 10:27
Goed gehandeld denk ik, blijven bieden wordt een risico. Had mogelijk een versterking kunnen zijn voor ajax, maar nu zullen we het nooit weten..
Vind ik leuk
4everfcu +5379
vrijdag 11 januari 2019 om 10:30
koopclub.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:30
lijkt me wel jammer, maar niet meer
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1106
vrijdag 11 januari 2019 om 10:35
Goede keuze, betis heeft maar 7 aanvallers in de selectie waarbij joaquin altijd speelt, wordt lekker banken voor deze mexicano
Vind ik leuk
RW1913 +2940
vrijdag 11 januari 2019 om 10:45
Ajax kan volgens velen alles kopen, maar mist deze deal vanwege 2 miljoen. Lachwekkend.
Vind ik leuk
Mad Max +1220
vrijdag 11 januari 2019 om 10:55
Mij Amigo Guardado
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:03
Nou gekeken gisteren kunnen we beter een nieuwe reservekeeper halen. Wat is die lamprou slecht zeg.
Vind ik leuk
sjakieeee +14
vrijdag 11 januari 2019 om 11:28
tja, zo gaat dat!
genoeg talenten over
en tot en met eind januari
de tijd voor een nieuwe
aankoop!!!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:29
Nu maar hopen voor die jongen dat hij ook speelt maar daar heb ik mijn twijfels over . Ik lach mij rot als hij spijt krijgt.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:45
Hamas hamas joden aan het gas
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:16
Ennnn je kan weer een nieuw account aan gaan maken...
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:46
Die clubs zijn ook nie gek meer die weten dat Ajax de hoofdprijs vraagt voor elke speler en ook genoeg geld hebben. Dus geen enkele club gaat nu aan Ajax zijn beste speler voor weinig de deur uit doen!
Vind ik leuk
Jopi1982 +892
vrijdag 11 januari 2019 om 11:50
't warme clubje! Betis gaat gewoon naar die jongen toe! Als Ajax dat ook had gedaan, hadden die miljoenen niet uitgemaakt!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:18
Dat staat er alleen in voor de vorm. Gaat ze alleen om de euro's. 1tje meer en je wint het. Wat dat betreft hadden ze niet eens 2 miljoen extra hoeven bieden. 2 euro meer w was ook genoeg geweest voor die gieren
Vind ik leuk
Markus80 +3063
vrijdag 11 januari 2019 om 13:25
Betis betaalt nu bijna 20 miljoen met een doorverkooppercentage van 75% voor een 18 jarige speler die zich eerst moet bewijzen in Europa. Ajax is gelukkig verstandig gebleven, er zijn grenzen. Dit is toch een deal van 0.0 van Betis. Als hij als 18 jarige al mee kan in Spanje dan zou dat een verassing zijn en een jeugdopleiding hebben ze niet. Als hij het wel goed doet, dan vraag ik me af welke club er meer dan 20 miljoen neertelt en het overige mocht dat zo zijn is slechts 25% voor Betis. Laat gaan. Neres is al ingeburgerd en Ajax kan zomaar een bod van 43 miljoen weigeren. Dan kan hij in de zomer gaan en wordt er weer dik winst gemaakt op een speler.
Vind ik leuk
GJL +1
vrijdag 11 januari 2019 om 13:30
Dood zonde maar was er al bang voor had ze hadden gwn meer moeten bieden een speler als Kluivert ging ook weg voor 17mil hadden ze net zo goed soortgelijk bedrag kunnen bieden maar helaas
Vind ik leuk
Bhj +2302
vrijdag 11 januari 2019 om 14:06
Ik vind dit helemaal geen probleem.
De keuze voor Betis, geeft al aan dat hij geen winnaarsmentaliteit heeft.

Het is daar warm en ze spreken Spaans.
De weg van de minste weestand, dag Lainez...dan niet, next.,
Vind ik leuk
Bhj +2302
vrijdag 11 januari 2019 om 14:10
Overigens uitstekend dat Ajax voet bij stuk houdt met de 15 miljoen.

Dan kunnen alle Anti-Ajax supporters hier wel gaan genieten....maar ze vergeten dat we Neres nog hebben en als die wel verkocht gaat worden, we maar liefst 58 miljoen te besteden hebben.

Ajax is op jacht met 15 miljoen....een bedrag wat de rest niet eens kan besteden. Jaloerse droeftoeters zijn het, de mensen die hier nu een beetje komen lachen.

Wie het laatst lacht, lacht het hardst. De komende jaren zullen wij dat zijn.....mar da's logisch.
Vind ik leuk
Wilveld +135
vrijdag 11 januari 2019 om 15:27
net zoals de laatste jaren ?
Vind ik leuk
Wilveld +135
vrijdag 11 januari 2019 om 15:27
de huid nooit verkopen voordat de beer geschoten is.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 17:02
Ik heb mezelf nooit rijk gerekend in dit geval. Ik verwijt Overmars ook niks en de ene keer heb je mazzel en de andere keer gaat er een andere club met een speler aan de haal. Dat is van alle tijden dus kijk ik er nu niet raar van op dat het nu weer gebeurd. Verder niet over mokken en doorpakken, Neres nu binnenboord houden lijkt me een goed plan.
Vind ik leuk
Nr14always +4043
vrijdag 11 januari 2019 om 18:51
Overmars ontbreekt het aan kennis en ontwikkeling kijk naar dat interview, dat bevestigt mijn conclusie.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 20:07
Jammer dat Ajax het nét niet gered heeft om dit talent aan zich te binden. Als ze inderdaad al méér hebben geboden dan de bedoeling is, zijn ze afhankelijk van wat er om hen heen gebeurd (achter te schermen en bemoeienissen van mede-landgenoten etc.)

Dat uiteindelijk Lainez niet komt is geen ((inter)nationale ramp), daar er bij Ajax voldoende talent EN ervaring aanwezig is om in dit, en het volgend seizoen (weer) goed voor de dag te (blijven) komen.

Sevilla mag dan wel Primera Division zijn, maar spelen meestal in/voor de Europa League. Denk dat Lainez over het hoofd heeft gezien dat Ajax wél de stap kan zetten (desnoods via een tussenweg) naar Champions League.
Een veel groter platvorm om naam te maken, lijkt me zo!

Dat Lainez óók nog eens Spaans kan blijven praten, het feit dat de Spaanse delegatie wél naar Mexico voor onderhandelingen zijn gegaan en de aanwezigheid van zijn landgenoot Guardado zijn vermoedelijk voor hem dé beslissende factoren geweest om voor Sevilla te kiezen.

Al hoewel dat geen factoren zijn voor een plaats in het basis elftal. Denk ook wel dat het voor hem een hele klus zal gaan worden om überhaupt in de hoofdmacht te komen. Bij Ajax is de kans tóch groter dat ze eerder daarvoor worden klaargestoomd en ingezet.

Als Ajax fan kan ik alleen maar zeggen, helaas .. maar ZEKER niet getreurd!

De tijd zal het Lainez gaan leren.
Vind ik leuk
Mr.Dee +488
vrijdag 11 januari 2019 om 20:52
Jammer voor de eredivisie. Ik weet niet hoe goed deze Lainez daadwerkelijk is maar ik vind het altijd dubbel dat AJAX, met zo’n dikke bankrekening vaak misgrijpt doordat ze te weinig willen bieden. Of ze doen voorkomen dat het zo goed als rond is waardoor het des te harder aankomt als het alsnog niet doorgaat. Hij doet verkooptechnisch veel goed maar hier staat het bij Overmars toch vaak mis.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 20:53]
Vind ik leuk
Miller +46
vrijdag 11 januari 2019 om 21:46
Hoe exact groot is dit talent? Wat Ajax allemaal gaat cashen deze winter en komende zomer, dan afhankelijk van hoe bijzonder en speciaal ze deze jongen vonden, was 17 miljoen euro een investering waard; tenzij Ajax denkt dat hij niet per se bijzonder genoeg is en in de zomer ook iets dergelijks kunnen vinden. Hij zelf lijkt erg blij te zijn met Betis. Ik heb echt geen idee of hij straks iets heel groots wordt, of één van velen.
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 11:47
Mexico is het PSV domein
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws