Firmino roemt 'up-and-coming' Nederlander van Liverpool: Uitstekende speler

Firmino roemt 'up-and-coming' Nederlander van Liverpool: "Uitstekende speler"

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 11:48vr 11-01-2019 om 11:48

De stormachtige ontwikkeling van Ki-Jana Hoever houdt de gemoederen bezig in Liverpool. Vrijdag is het Roberto Firmino die zich lovend uitlaat over de zestienjarige Nederlander.

Hoever maakte deze week, net als Rafael Camacho en Curtis Jones, zijn debuut voor Liverpool in de FA Cup-wedstrijd tegen Wolverhampton Wanderers. "Heel speciaal", stelt Firmino op de Liverpool-website. "Een drievoudig debuut van goede 'up-and-coming' spelers. Ik hou van de manier waarop ze voetballen."

De Braziliaanse aanvaller adviseert de drie Liverpool-talenten om met beide benen op de grond te blijven. "Ga niet denken dat je een te goede speler bent. Dit is pas het begin, maar ze hebben nog niets gewonnen. Ze moeten gefocust blijven, hard werken en op een dag zullen ze in staat zijn om hun volledige potentieel te laten zien."

Firmino benadrukt dat hij onder de indruk is van onder meer Hoever. "Ki-Jana is een uitstekende speler - en hij speelde heel goed tegen Wolves."

Lees ook: 'Hoever (16) maakte indruk op Liverpool-training na duels met Salah'

Plaats een reactie

vrijdag 11 januari 2019 om 11:50
Wordt Hoever de nieuwe Frenkie van VP?
Vind ik leuk
Jopi1982 +775
vrijdag 11 januari 2019 om 11:52
En de Ligt samen!
Vind ik leuk
dhrwobo +35774
vrijdag 11 januari 2019 om 12:13
Pffff als hij van Feyenoord zou zijn gekomen had VP er geen aandacht aan besteed ;-). Nu kunnen ze over een tijdje weer roepen.. ja hij komt van de ajax opleiding ;-).
Vind ik leuk
Coach 101 +287
vrijdag 11 januari 2019 om 12:29
Is niet waar, je ziet ook zat berichten over Chong bij United, die kwam toch echt over van Feyenoord.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:44
Maar de grote vraag blijft natuurlijk hoe ver zijn ze nou?
Vind ik leuk
Coach 101 +287
vrijdag 11 januari 2019 om 12:49
Hahaha, ze staan beiden aan het begin van hun carrière. Piepjong, dus het kan nog alle kanten op.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:43
Maarja…. hij komt niet van Feyenoord!
Vind ik leuk
JDW1988 +3280
vrijdag 11 januari 2019 om 18:22
Bij VP staan alle neuzen dezelfde kant op.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:53
Ik hoop het! Even geen Ajacied, kan de club waar die jongen speelt belachelijk gemaakt worden i.p.v. Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:54
Ze weten Ajax altijd wel weer te vinden hoor, maak je geen illusies
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:57
Ja en dan is het idd weer zo'n dag op dit forum.. haha
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:06
Waardeloos volk hier af en toe inderdaad. Niets beters te doen vooral
Vind ik leuk
Frevol54 +176
vrijdag 11 januari 2019 om 13:42
Hoge bomen vangen veel wind.
Vind ik leuk
Donnygo +3440
vrijdag 11 januari 2019 om 11:56
Is oud Ajax speler dus zullen ze wel komen met hoe dom Ajax is dat ze hem lieten gaan.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:57
Creatief! Had ik nog niet aan gedacht hehe
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:58
Hij is wel ex Ajax eh dus ruimte in het gezeur is er niet.
Vind ik leuk
SimonSays +6389
vrijdag 11 januari 2019 om 12:03
Ajax maakt zichzelf belachelijk. Dan mag daar best om gelachen worden toch?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:05
Met betrekking tot bovenstaande opmerking, hoe maakt Ajax zich belachelijk? Kan je dat uitleggen of zit je al aan de vrijdagmiddag borrel en kraam je gewoon onzin uit omdat je daar zin in hebt?
Je mag er best om lachen maar graag hoor ik dan waarom, misschien kan ik dan nog mee lachen.
Vind ik leuk
SimonSays +6389
vrijdag 11 januari 2019 om 12:15
Beide, ik zit al aan de borrel maar kan het gerust uitleggen.

Ajax maakt zich in mijn voorbeeld belachelijk door als steenrijke club te denken een toptalent aan te kunnen trekken met een flink onderbod, vervolgens tot twee keer toe een schijntje erbij te leggen en wanneer er concurrentie blijkt te zijn ineens wél aan de vraag te kunnen voldoen. Om er vervolgens achter te komen dat ze zijn afgetroefd wegens ontzettend gebrekkig en knullig handelen.

Ondertussen zijn de fans eerst aan het roepen dat hij komt, en dat de rest van de eredivisieclubs niet meer weten waar ze het moeten zoeken van angst. Om bij gezichtsverlies dan maar te roepen dat ze toch liever Neres zien (een jongen die eerst al op de bank en later zelfs op de transferlijst terechtgekomen is). Kortom, zowel de club als de supporters maken zich in mijn ogen belachelijk. Maar ik vermoed dat jij er niet om kunt lachen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:30
Lainez 2.0?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:20
Een onderbod?? De Mexicaanse club was akkoord met het bod dus het was geen onderbod, anders gaan ze niet akkoord. Dat Betis dan achter de schermen 2 miljoen meer bied is een keuze van Betis en schijnbaar vind Ajax die speler niet die 2 miljoen meer waard (in gedachte nemen dat ze eigenlijk 11m wilden bieden). Als er maar één partij voor de Ligt is dan zal de vraagprijs ook beduidend lager zijn dan dat als er meerdere partijen geïnteresseerd zijn,(vraag en aanbod) dat is gewoon hoe de markt werkt, Ajax heeft 1,5 jaar gescout en wist waar het aan begon, dat er dan een andere club komt die over bied komt lullig over maar is gewoon een feit. Je kan niet altijd het meeste bieden. Ajax is die "steenrijke club" juist door niet massaal geld uit te geven en geduldig en juiste aankopen te doen (natuurlijk zitten er miskopen tussen maar dat heeft elke club).

Ik vind het jammer dat je dan alle Ajacieden over een kam scheert en daar vervolgens je mening op baseert, ik bijv. heb nooit geroepen dat Lainez al binnen was en helemaal niet dat de andere ED clubs maar moesten oppassen. Er zijn inderdaad genoeg Ajacieden die dat wel roepen maar lang niet allemaal, dus aub generaliseer niet want er zijn ook normale Ajacieden.

Als Neres zelf aangeeft niet tevreden te zijn met zijn huidige rol en open staat voor een vertrek dan mag hij bij een juiste bod gaan. Dat Ajax Lainez aan wil trekken staat daar los van aangezien ze al 1,5 jaar met hem bezig zijn.

Het is dus net hoe je er naar kijkt. Mijn uitleg zal ook niet volledig accuraat zijn en misschien ietwat getint (Ajax-fan) maar ik vind wel dat je overdrijft.

Desondanks hoop ik dat je van je biertje geniet en dank voor de onderbouwing, die zag ik, om eerlijk te zijn, niet aankomen. Ik zie niet echt in hoe je hier om zou kunnen lachen maar dat zal wederom weer met het gekleurde brilletje te maken hebben haha.

Los van dit distantieer ik mij graag van die droeftoeters die roepen dat Ajax het wel even gaat doen in de ED en al dat soort uitspraken, ik schaam me daar kapot voor al Ajacied, zeker als ik naar de stand kijk.

Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:29
Iedereen mag lachen om wat dan ook.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:57
Tis wel een ex-Ajacied zo zie je maar weer alles uit Amsterdam presteert buitenshuis ook goed🤣
Vind ik leuk
Johnny Cash +7971
vrijdag 11 januari 2019 om 11:52
Die jongen word nu zoveel gehypte door iedereen. Laat hem gewoon rustig ze gang gaan. Minuten maken goed blijven trainen en dan komt het vanzelf wel goed. Niet te veel druk bij hem leggen die heb je al genoeg als je bij de koploper speelt.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
vrijdag 11 januari 2019 om 11:57
Het hoofd jeugdopleidingen noemde hem laatst nog een baby, dus dat komt wel goed :p
Vind ik leuk
mba4u2c +3585
vrijdag 11 januari 2019 om 11:52
Hoever in Oranje!

Hoe eerder hoe liever...
Vind ik leuk
Donnygo +3440
vrijdag 11 januari 2019 om 11:58
Mooie en leuke woorden maar zo'n jongen hoort normaal gesproken nog niet daar te staan, nu krijgt hij een verwachtings patroon die niet helemaal eerlijk is.

Hoop daarom voor Hoever ook dat hij snel bij O23 weer kan spelen zodat hij iets meer rust krijgt om zich te ontwikkelen.
Vind ik leuk
BRAM046 +526
vrijdag 11 januari 2019 om 11:58
Hee gezellig , weer een topic over Ki-Jana..... mijn god...
Vind ik leuk
SimonSays +6389
vrijdag 11 januari 2019 om 12:02
Pay attention to the manager, his name is Howfar!
Vind ik leuk
Cantona88 +167
vrijdag 11 januari 2019 om 12:04
Hoever zal hij komen?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:10
Het verwachtingspatroon is niet opgeklopt maar wordt opgeklopt in de beste traditie van de Kirlonhype.
Vind ik leuk
PoepWagen +1981
vrijdag 11 januari 2019 om 13:31
Bla, bla, bla, dit weten we nu wel, is er geen Frenkie nieuws?
Vind ik leuk
frankje +59
vrijdag 11 januari 2019 om 14:10
Het lijkt dus een goede stap geweest te zijn om naar Liverpool te verkassen.
Vind ik leuk
Demi +325
vrijdag 11 januari 2019 om 15:09
Het krachthonk in en heel hard werken op de trainingen dan is de kans aanwezig dat het iets kan worden met deze jongen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 15:10]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 19:56
Nederlandse toppers zijn nou eenmaal speciaal. Specialer als andere toppers.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 19:56]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws