'Hoever (16) maakte indruk op Liverpool-training na duels met Salah'

'Hoever (16) maakte indruk op Liverpool-training na duels met Salah'

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 08:17vr 11-01-2019 om 08:17

Laatste update: vrijdag 11 januari 2019 om 10:32vr 11-01-2019 om 10:32

Ki-Jana Hoever maakt bijzonder veel indruk op Jürgen Klopp en de technische staf van Liverpool. De zestienjarige Nederlander trainde onlangs voor het eerst mee bij de hoofdmacht van The Reds en wekte daar verbazing.

Hoever werd afgelopen zomer voor ongeveer 100.000 euro overgenomen van Ajax en heeft in Engeland nauwelijks aanpassingsproblemen gehad. Sterker nog, Hoever stroomde in bij Liverpool O19, maar mocht al snel meedoen bij O23. Door blessures en schorsingen haalde Klopp hem bij het eerste elftal voor de FA Cup-wedstrijd tegen Wolverhampton Wanderers, waarin Hoever zijn debuut maakte.

The Liverpool Echo schrijft dat Hoever op de eerste training veel indruk maakte op Klopp. De Nederlander werd op Mohamed Salah gezet en iedereen was onder de indruk van de manier waarop Hoever de Egyptische sterspeler onder controle wist te houden. Vanaf dat moment verdween hij niet meer bij de selectie. 

Klopp laat geen moment om Hoever te bejubelen onbenut. Voor de wedstrijd tegen Wolverhampton deed hij dat al en ook na de wedstrijd, waarin hij al na vijf minuten mocht debuteren, was de Duitser lovend. De opmars van Hoever is een van de redenen waarom Klopp toestemming gaf voor een verhuur van Nathaniel Clyne aan Bournemouth.

Omdat Hoever pas zestien is, mag hij nog geen professioneel contract tekenen. Dat verandert op 18 januari, als hij zeventien wordt. Op dit moment verdient Hoever als scholier slechts 160 pond per week, weet The Liverpool Echo

Plaats een reactie

vrijdag 11 januari 2019 om 08:20
160.000 pond per week lijkt me wat veel voor een jongen van 16 😅
Vind ik leuk
Plattekar bv +34499
vrijdag 11 januari 2019 om 08:24
Ja , maar deze gozer kan zowel op land als water spelen...
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:04
Wauw, ik word nu op kantoor aangekeken waarom ik me verslikte in m'n koffie.
Dank u voor deze opmerking, ik heb zeer hard moeten lachen.
Vind ik leuk
Plattekar bv +34499
vrijdag 11 januari 2019 om 12:16
Iedereen met gezond verstand vindt deze grap leuk :-)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 19:55
Amen!
Vind ik leuk
klick +1266
vrijdag 11 januari 2019 om 08:58
dat krijgt zijn moeder
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:06
Staat toch 160 pond geen 160.000 😫
Vind ik leuk
pvdsmissen +1019
vrijdag 11 januari 2019 om 08:21
160.000 pond per week al als 16 jarige!!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:23
Verkeerd gelezen ;) foutje inderdaad!
Vind ik leuk
Kakkerlak +593
vrijdag 11 januari 2019 om 08:23
schijntje, ik neem wel een krantenwijk....
Vind ik leuk
dhrwobo +44100
vrijdag 11 januari 2019 om 09:01
Mwa, dan zit je over een paar jaar thuis ;-)
Vind ik leuk
Benniewies +5385
vrijdag 11 januari 2019 om 09:36
Kan je dat aan? Smorgens zo vroeg uit bed?
Vind ik leuk
Midden-Noord +95412
vrijdag 11 januari 2019 om 08:32
Media media media, laat die jongen nou met rust. Het is nog een kind.
Vind ik leuk
Justin Kees +2719
vrijdag 11 januari 2019 om 08:32
160.000 per week? Haha, alsof die knul 8,3 miljoen per jaar verdiend. Goed gekopieerd VP!

Vind ik leuk
Jappy +104
vrijdag 11 januari 2019 om 08:32
Ik zou het geweldig vinden als hij bij Liverpool kan slagen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:41
Ben ook benieuwd Hoever , Ki- Jana gaat komen Jappy;)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 09:41]
Vind ik leuk
Bontscoach +470
vrijdag 11 januari 2019 om 08:35
160 pond op papier zeker.

En z'n moeder pakt 500.000 per jaar als hostess bij de club.

Zou er controle zijn op die trucs?
Vind ik leuk
Paul_dutch +842
vrijdag 11 januari 2019 om 09:16
Dit is al het zoveelste bericht over deze jongen ... tuurlijk het is razend knap om als 16 jarige te debuten maar laat hem lekker met rust, is waarschijnlijk beter voor zijn ontwikkeling
Vind ik leuk
Gerro +9036
vrijdag 11 januari 2019 om 09:47
Zal wel iets meer zijn dan 160 pond zo schat ik in.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:12
Z'n vader of moeder zal wel een contractje hebben om de bidons te spoelen, voor 50.000 euro pw...

Wel bizar, dat zo'n speler het maakt in liverpool. Mooie toekomst voor hem!
Vind ik leuk
Donnygo +4962
vrijdag 11 januari 2019 om 10:37
Ajax haal hem als vervanger van De Ligt ;)
Vind ik leuk
Miller +46
zaterdag 12 januari 2019 om 13:26
Oh, dat zou super zijn, haha!

Over Ajax en De Ligt gesproken; dit had dus Ten Hag ook moeten doen met Schuurs, maar hij lijkt er van geleerd te hebben.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5493
vrijdag 11 januari 2019 om 10:44
"Op dit moment verdient Hoever als scholier slechts 160 pond per week"

Ja en zijn moeder £5.000 per week als broodjes smeerder in de liverpool kantine tot het moment dat dat mannetje het contract mag tekenen.
Vind ik leuk
windforce11 +3415
vrijdag 11 januari 2019 om 10:52
En een huis voor hem en zijn ouders en ik vermoed ook wel een leuk baantje voor een van zijn ouders met een riant salaris.
Vind ik leuk
Jopi1982 +892
vrijdag 11 januari 2019 om 11:34
Wel lekker dat die Hoever Salah in de zak heeft zitten, als je hem koopt heb je Salah erbij!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 23:42
De écht groten laten het zien op zowel trainingen als in wedstrijden.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 06:59
Hij krijgt 160 pond per week. Als hij straks contract tekenen gaat zijn salaris enorm omhoog. Echter betaald Liverpool natuurlijk wel een huis voor zijn ouders en hem. Je heb geen kosten aan eten en dergelijke je krijgt dat allemaal op de club. Hij zal vast nu die 16 is wel gewoon bonussen krijgen voor bepaalde ontwikkelingen. Niks mis mee.
Vind ik leuk
Miller +46
zaterdag 12 januari 2019 om 13:22
100.000 euro? Dat heeft dus met de leeftijd te maken? Da's tenminste nog één manier om goedkoop je talentjes binnen te halen.

Gaat Hoever dan Van Dijk in de toekomst vervangen als De Ligt's centrummaatje in Oranje?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws