'Hoever (16) maakte indruk op Liverpool-training na duels met Salah'

'Hoever (16) maakte indruk op Liverpool-training na duels met Salah'

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 08:17vr 11-01-2019 om 08:17

Laatste update: vrijdag 11 januari 2019 om 10:32vr 11-01-2019 om 10:32

Ki-Jana Hoever maakt bijzonder veel indruk op Jürgen Klopp en de technische staf van Liverpool. De zestienjarige Nederlander trainde onlangs voor het eerst mee bij de hoofdmacht van The Reds en wekte daar verbazing.

Hoever werd afgelopen zomer voor ongeveer 100.000 euro overgenomen van Ajax en heeft in Engeland nauwelijks aanpassingsproblemen gehad. Sterker nog, Hoever stroomde in bij Liverpool O19, maar mocht al snel meedoen bij O23. Door blessures en schorsingen haalde Klopp hem bij het eerste elftal voor de FA Cup-wedstrijd tegen Wolverhampton Wanderers, waarin Hoever zijn debuut maakte.

The Liverpool Echo schrijft dat Hoever op de eerste training veel indruk maakte op Klopp. De Nederlander werd op Mohamed Salah gezet en iedereen was onder de indruk van de manier waarop Hoever de Egyptische sterspeler onder controle wist te houden. Vanaf dat moment verdween hij niet meer bij de selectie. 

Klopp laat geen moment om Hoever te bejubelen onbenut. Voor de wedstrijd tegen Wolverhampton deed hij dat al en ook na de wedstrijd, waarin hij al na vijf minuten mocht debuteren, was de Duitser lovend. De opmars van Hoever is een van de redenen waarom Klopp toestemming gaf voor een verhuur van Nathaniel Clyne aan Bournemouth.

Omdat Hoever pas zestien is, mag hij nog geen professioneel contract tekenen. Dat verandert op 18 januari, als hij zeventien wordt. Op dit moment verdient Hoever als scholier slechts 160 pond per week, weet The Liverpool Echo

Plaats een reactie

vrijdag 11 januari 2019 om 08:20
160.000 pond per week lijkt me wat veel voor een jongen van 16 😅
Vind ik leuk
Plattekar bv +28402
vrijdag 11 januari 2019 om 08:24
Ja , maar deze gozer kan zowel op land als water spelen...
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:04
Wauw, ik word nu op kantoor aangekeken waarom ik me verslikte in m'n koffie.
Dank u voor deze opmerking, ik heb zeer hard moeten lachen.
Vind ik leuk
Plattekar bv +28402
vrijdag 11 januari 2019 om 12:16
Iedereen met gezond verstand vindt deze grap leuk :-)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 19:55
Amen!
Vind ik leuk
klick +1033
vrijdag 11 januari 2019 om 08:58
dat krijgt zijn moeder
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:06
Staat toch 160 pond geen 160.000 😫
Vind ik leuk
Hoogeveen +6026
vrijdag 11 januari 2019 om 08:20
160.000 per week :o... Vast een foutje
Vind ik leuk
Julio-dvd +2443
vrijdag 11 januari 2019 om 08:40
Nee hoor VP zet er standaard drie nullen extra achter als het over (voormalig) Ajax-spelers gaat 😉
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 08:40]
Vind ik leuk
pvdsmissen +943
vrijdag 11 januari 2019 om 08:21
160.000 pond per week al als 16 jarige!!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:23
Verkeerd gelezen ;) foutje inderdaad!
Vind ik leuk
Kakkerlak +492
vrijdag 11 januari 2019 om 08:23
schijntje, ik neem wel een krantenwijk....
Vind ik leuk
dhrwobo +35774
vrijdag 11 januari 2019 om 09:01
Mwa, dan zit je over een paar jaar thuis ;-)
Vind ik leuk
Benniewies +1831
vrijdag 11 januari 2019 om 09:36
Kan je dat aan? Smorgens zo vroeg uit bed?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:26
En vanochtend in de Guardian in de voorbeschouwing op komend weekend:

But the assured performance of the 16-year-old Ki-Jana Hoever in Liverpool’s FA Cup defeat at Molineux on Monday will have given Klopp food for thought, especially when watching him wriggle away from Hélder Costa and Rúben Neves before freeing Mohamed Salah on the counterattack. Klopp must choose whether to throw the Dutch teenager in at the deep end once more, or opt for a more experienced head.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:28
Kan het ook gewoon in het Nederlands a.u.b.? Dank je wel.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:35
Sorry, maar The Guardian schrijft nu eenmaal in het Engels. En ik wil niet de nuances verloren laten gaan door fouten in de vertaling.

Als Engels niet jouw ding is, kun je het ook gewoon overslaan.
Vind ik leuk
Echt? +4512
vrijdag 11 januari 2019 om 10:06
Okay that shall we then but dien
Vind ik leuk
AVDV +968
vrijdag 11 januari 2019 om 12:52
Make that the cat wise mister, you are not that great in Englisch. But i will see it through the fingers this time!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:35
Hans, je kan het stukje ook in google translate gooien hoor 😉


Ps.. beste wensen nog voor 2019! Dat het een sportief mooi jaar mag zijn, vol goede herinneringen en een gezamelijk bakkie koffie..
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:42
Goeiemorgen Rene, jij natuurlijk ook nog een gelukkig nieuwjaar.

Ja ik weet dat je het kan vertalen maar daar heb ik gewoon een bloedhekel aan, schrijf dan niets....
En met dat bakkie koffie komt het wel goed....
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:47
Gast, denk je dat ik zoiets uitsluitend voor jou plaats.

Wellicht zijn anderen wel geïnteresseerd. En vinden die het wél prettig dat het gewoon letterlijk wordt weergegeven, in plaats van een interpretatie van mijn kant.

Het feit dat jij ergens een bloedhekel aan hebt, wil nog niet zeggen dat dat ook voor anderen geldt.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:53
Light’n up kerel... Hans is van de “Toen was geluk nog heel gewoon” generatie. Dat moet je koesteren...

Niks mis met dat Engelse stukkie en niks mis met mopperen dat het ook in het Nederlands kan. Maak je niet sappel, jij weet waarom je het zo plaatst toch? 😉
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 13:30]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:55
Gast???? Zeg maar gewoon Hans hoor......;-)
Maar goed, ieder z,n ding zou ik zeggen.
Vind ik leuk
Bossie020 +5692
vrijdag 11 januari 2019 om 09:16
Kom op Hansie, je bent nog bevrijd door de geallieerden. Die spraken ook "engols".
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:25
HaHa Bossie, nee man die geallieerden hebben mij niet bevrijd want ik ben van 1954.....;-)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:48
Haha, Hans... geweldig weer, dit! Gewoon lekker Hollands met een Rotterdamse tongval. Dat Engels gewauwel is ook niks 😉
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:26
Ken je nagaan hoe ik in het eggie klink Rene.....;-)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:38
Ik denk aan een krassende stem met volle Rotterdamse tongval. Natuurlijk wel met een beetje bass... 😂
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:49
HaHa, je krijgt zo als je hebben hebben wil Rene............Maar uhhhhh vraagje, hoe komen wij straks echt met elkaar in contact zodat we mekaar live kennen zien?
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2763
vrijdag 11 januari 2019 om 14:09
Webcamsites
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:11
Nee, bedoelde in real live want Rene komt straks bij mij koffie drinken in m,n nieuwe huis. Dus ik moet z,n email adres of hij die van mij hebben zonder dat iemand er achter komt. Goed bedoeld van je, dank je wel.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:38
Dat komt wel goed, Hans. Ik geef je wel een hint, tegen die tijd ;)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:46
Oke Rene, doen he want ik zou het tof vinden als je een keertje lekker een bakkie bij me komt doen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:39
Hans, afspraak is afspraak. Dus dat komt helemaal goed!
Vind ik leuk
Janste +310
vrijdag 11 januari 2019 om 11:41
Je hebt helemaal gelijk.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:44
Gingen ook nog wel een aantal zaken goed mis, het zou me zeer verbazen als Klopp hem opstelt bij Brighton, toch geen eenvoudige uitwedstrijd. Niet dat ze geen personele problemen hebben achterin, maar uiteindelijk zal het wel zijn:

Alisson;
Alexander-Arnold, Fabinho, Van Dijk, Robertson;
..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 09:51]
Vind ik leuk
Koeien +3016
vrijdag 11 januari 2019 om 11:00
Ah een mede-Guardian lezer. Altijd een beetje Man Utd gericht, maar voor mij nog altijd de beste voetbalkrant.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93241
vrijdag 11 januari 2019 om 08:32
Media media media, laat die jongen nou met rust. Het is nog een kind.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:32
160.000 per week? Haha, alsof die knul 8,3 miljoen per jaar verdiend. Goed gekopieerd VP!

Vind ik leuk
Jappy +40
vrijdag 11 januari 2019 om 08:32
Ik zou het geweldig vinden als hij bij Liverpool kan slagen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:41
Ben ook benieuwd Hoever , Ki- Jana gaat komen Jappy;)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 09:41]
Vind ik leuk
Bontscoach +414
vrijdag 11 januari 2019 om 08:35
160 pond op papier zeker.

En z'n moeder pakt 500.000 per jaar als hostess bij de club.

Zou er controle zijn op die trucs?
Vind ik leuk
Paul_dutch +797
vrijdag 11 januari 2019 om 09:16
Dit is al het zoveelste bericht over deze jongen ... tuurlijk het is razend knap om als 16 jarige te debuten maar laat hem lekker met rust, is waarschijnlijk beter voor zijn ontwikkeling
Vind ik leuk
Gerro +7936
vrijdag 11 januari 2019 om 09:47
Zal wel iets meer zijn dan 160 pond zo schat ik in.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:12
Z'n vader of moeder zal wel een contractje hebben om de bidons te spoelen, voor 50.000 euro pw...

Wel bizar, dat zo'n speler het maakt in liverpool. Mooie toekomst voor hem!
Vind ik leuk
Donnygo +3440
vrijdag 11 januari 2019 om 10:37
Ajax haal hem als vervanger van De Ligt ;)
Vind ik leuk
Miller +33
zaterdag 12 januari 2019 om 13:26
Oh, dat zou super zijn, haha!

Over Ajax en De Ligt gesproken; dit had dus Ten Hag ook moeten doen met Schuurs, maar hij lijkt er van geleerd te hebben.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2936
vrijdag 11 januari 2019 om 10:44
"Op dit moment verdient Hoever als scholier slechts 160 pond per week"

Ja en zijn moeder £5.000 per week als broodjes smeerder in de liverpool kantine tot het moment dat dat mannetje het contract mag tekenen.
Vind ik leuk
windforce11 +2976
vrijdag 11 januari 2019 om 10:52
En een huis voor hem en zijn ouders en ik vermoed ook wel een leuk baantje voor een van zijn ouders met een riant salaris.
Vind ik leuk
Jopi1982 +775
vrijdag 11 januari 2019 om 11:34
Wel lekker dat die Hoever Salah in de zak heeft zitten, als je hem koopt heb je Salah erbij!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 23:42
De écht groten laten het zien op zowel trainingen als in wedstrijden.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 06:59
Hij krijgt 160 pond per week. Als hij straks contract tekenen gaat zijn salaris enorm omhoog. Echter betaald Liverpool natuurlijk wel een huis voor zijn ouders en hem. Je heb geen kosten aan eten en dergelijke je krijgt dat allemaal op de club. Hij zal vast nu die 16 is wel gewoon bonussen krijgen voor bepaalde ontwikkelingen. Niks mis mee.
Vind ik leuk
Miller +33
zaterdag 12 januari 2019 om 13:22
100.000 euro? Dat heeft dus met de leeftijd te maken? Da's tenminste nog één manier om goedkoop je talentjes binnen te halen.

Gaat Hoever dan Van Dijk in de toekomst vervangen als De Ligt's centrummaatje in Oranje?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws