Done deal: Thorsby na dit seizoen transfervrij naar Sampdoria

Done deal: Thorsby na dit seizoen transfervrij naar Sampdoria

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 12:46vr 11-01-2019 om 12:46

Laatste update: vrijdag 11 januari 2019 om 13:24vr 11-01-2019 om 13:24

Morten Thorsby loopt na dit seizoen transfervrij de deur uit bij sc Heerenveen en vervolgt zijn loopbaan bij Sampdoria. Dat heeft de Italiaanse club laten weten via de officiële kanalen.

De Italiaanse club laat via de website weten dat de Noor een contract heeft getekend tot de zomer van 2023. De overgang van Thorsby hing al even in de lucht. Vorige week meldde Leeuwarder Courant al dat de middenvelder toestemming had gekregen van Heerenveen om met Sampdoria over een overgang te onderhandelen.

De 22-jarige Noor maakt een prima seizoen door bij de Friezen, met vijf treffers en twee assists in twaalf competitieduels. Het contract van Thorsby loopt komende zomer af. Met een tussentijds vertrek hadden de Friezen nog iets aan Thorsby kunnen verdienen. Nu loopt de Noor, die sinds 2014 in Friesland onder contract staat, gratis de deur uit.

Plaats een reactie

Donnygo +3440
vrijdag 11 januari 2019 om 12:48
Jammer dat Heerenveen niet nog iets overhoud aan hem.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:53
Inderdaad spijtig. Maar goed, we kunnen er dus nog een half jaartje van genieten.
Het gaat hem goed!
Vind ik leuk
Donnygo +3440
vrijdag 11 januari 2019 om 12:54
Is ook wat waard natuurlijk.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:02
Uiteraard.
Maar gezien het aantal middenvelders die we hebben had een transfersom ook wel welkom geweest.
Vind ik leuk
Donnygo +3440
vrijdag 11 januari 2019 om 13:05
Zolang hij maar blijft brengen wat hij nu doet is het goed, het zou pas zonde zijn als hij nu ook nog op de bank komt omdat hij toch die transfer al maakt.
Vind ik leuk
mason +2189
vrijdag 11 januari 2019 om 13:48
Van mij mag hij wel op de bank blijven. Paky de laatste tijd veel te veel kaarten. En ik zie liever bruijn rienstra en schaars op het middenveld.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 17:11
Wat een onnozele en overbodige opmerking, een transfersom is altijd welkom en helemaal bij een club als Heerenveen.😎
Vind ik leuk
Hupfean +4526
vrijdag 11 januari 2019 om 15:32
In principe zou hij moeten spelen maar ik zou m op de bank zetten. Nu staat ie een andere speler(Bruijn bv) in de weg.
Vind ik leuk
kloakatv +81
vrijdag 11 januari 2019 om 12:50
Dat is zonde!
Vind ik leuk
Fc uuuuu +226
vrijdag 11 januari 2019 om 12:53
Idd zonde speler kwijt niks aan over gehouden kost je dus eigenlijk geld.
Vind ik leuk
kloakatv +81
vrijdag 11 januari 2019 om 23:49
Ja precies dat bedoelde ik.
Vind ik leuk
Smithsonian +37613
vrijdag 11 januari 2019 om 12:51
Lekker dan voor heerenveen, gierige italianen.
Vind ik leuk
Martinus69 +5000
vrijdag 11 januari 2019 om 12:52
Aiiii, vind ik toch een van de nog weinig leuke spelers bij Heerenveen...
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:52
Dat is leuk voor hem! Iets minder voor Heerenveen. Maar ik denk dat clubs zich hier gewoon op moeten voorbereiden dat er soms een speler transfervrij de club verlaat.
Vind ik leuk
sundaymanara +1158
vrijdag 11 januari 2019 om 12:54
Goeie zaken in Friesland.
Vind ik leuk
El Cazador +8080
vrijdag 11 januari 2019 om 12:58
Elk nadeel hebt zijn voordeel. Wellicht schiet hij Heerenveen persoonlijk Europa in!!
Vind ik leuk
SimonSays +6389
vrijdag 11 januari 2019 om 13:03
Zo gaat dat in de voetballerij. Thorsbye-bye man.
Vind ik leuk
mason +2189
vrijdag 11 januari 2019 om 13:26
Dit is gewoon volledig gerry hamstra aan te rekenen. Hij heeft door de jaren heen gewoon wanbeleid gevoerd door te hard te onderhandelen en verkeerde spelers aan te trekken. Zo zijn onder zijn bewind Stefano marzo, Thorsby, Namli, cavlan, reza, simon thern, bijker, en nog 12 spelers transfervrij vertrokken. Ik noem dat pure wanbeleid. Ik kan mij hier behoorlijk kwaad om maken.
Vind ik leuk
SimonSays +6389
vrijdag 11 januari 2019 om 13:30
Ik kan me voorstellen dat je daar kwaad om kan worden. TD's die het te hoog in de bol hebben en daarmee de club benadelen, die lui hebben niet door dat ze zelf uiteindelijk ook passanten zijn.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
vrijdag 11 januari 2019 om 13:32
Kan ik me voorstellen.
Vind ik leuk
SimonSays +6389
vrijdag 11 januari 2019 om 13:42
Ik kan me voorstellen dat jij je dat kunt voorstellen.
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 13:48
En ook nog eens non-EU spelers halen met een flink salaris. Of Dave Bulthuis... Tuurlijk, die Van Bergen is oké. En ook een Woudenberg vond ik destijds een goeie zet. Maar overall gaat het niet lekker daar.
Vind ik leuk
mason +2189
vrijdag 11 januari 2019 om 13:57
nee klopt.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:29
Ja klopt.
Vind ik leuk
Hupfean +4526
vrijdag 11 januari 2019 om 15:36
Klopt idd, hoewel Woudenberg zich begint te herstellen en beter in zijn rol komt.
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 16:07
Mooi. Ik gun het de Witte Keniaan van harte.
Vind ik leuk
schfan1920 +5917
vrijdag 11 januari 2019 om 15:33
Alleen vindt ik het te kort door de bocht. Er heeft zich afgelopen zomer geen enkele club gemeld voor zowel Thorsby als Kobiyashi. Dit terwijl ze beide weg mochten, en daar kan Hamstra natuurlijk niks aan doen.

Dat hij niet de juiste man is op de juiste plaats dat ben ik met je eens. Ook dat hij een aantal verkeerde beslissingen heeft genomen. Enkel is hem dit niet kwalijk te nemen
Vind ik leuk
mason +2189
vrijdag 11 januari 2019 om 16:32
Deze zomer niet nee. Maar yuki kon een paar jaar terug samen met thorsby verkocht worden. Te hard onderhandeld door hamstra en de deal ging niet door. Het is leuk dat keiharde onderhandelen maar het schrikt clubs ook af. Blijkbaar leerde hij er later wel van want, dumfries werd na 1 jaar al verkocht.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 16:44]
Vind ik leuk
Hupfean +4526
vrijdag 11 januari 2019 om 15:35
Je hebt gelijk als je zo dit lijstje na gaat.
Vind ik leuk
Damaverick +172
vrijdag 11 januari 2019 om 16:10
dit is te makkelijk mason, Hamstra is de grote boze meneer....
Reza wilde gewoon niet bijtekenen, wat moet je dan. Zijn tweede seizoen was sowieso een stuk minder dan zijn eerste. (qua op de grond liggen overigens gelijk aan het eerste seizoen :P )

Namli had nog niets bij ons laten zien en Thern was na zijn blessure de oude niet meer.

Ook met Cavlan kwam het er bij ons niet uit (al ben ik van mening dat hij niet altijd goed gebruikt is)
Daar hebben ze nog wat aan gehad door hem eerst te verhuren. Die huursom moet je dus dan ook maar zien als de kleine transfersom. Hetzelfde geldt ook voor Thern, die eerst is verhuurd, maar die is ook nog eens voor een kleine transfersom de deur uit gegaan.

Een ook Marzo is een transfersom voor betaald.
Vind ik leuk
mason +2189
vrijdag 11 januari 2019 om 16:31
Soms moet je spelers eerder laten vertrekken. En niet aan hun contract houden. Dit is meerdere keren gebeurd. En Veerman is al helemaal het bewijs hier van.Thorsby kon na 2 jaar net als yuki verkocht worden. Niet gedaan omdat hamstra te hard heeft onderhandeld. Soms moet je genoegen nemen met iets minder. Nu gaat ie gratis weg.
Vind ik leuk
Damaverick +172
dinsdag 15 januari 2019 om 15:56
gelukkig zit jij aan de onderhandelingstafel en weet je exact alle ins en outs van de transfers, de eventuele wel of niet aanwezig zijnde belangstelling enz enz


Ow wacht....
Vind ik leuk
mason +2189
dinsdag 15 januari 2019 om 17:26
Die laatste zin had je wel achterwege kunnen laten. Komt een beetje bijdehand over namelijk. Ik constateer gewoon dingen. En daar reageer ik op en ik baal er van dat mijn club naar de klote word geholpen. Daar wil ik het graag bij laten.
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 13:46
Hehehe, die is slecht...
Vind ik leuk
PoepWagen +1981
vrijdag 11 januari 2019 om 13:19
Nah ja, mis je niet veel aan. Alleen jammer dat het transfer vrij gebeurd!
Vind ik leuk
Couto76 +774
vrijdag 11 januari 2019 om 13:26
Mooie club hoor voor Thorsby.
Vind ik leuk
tikkietoe +5766
vrijdag 11 januari 2019 om 13:52
Dan laat je als Nederlandse club je speler met zo een Italiaanse club praten en dan is het bijna altijd raak; ze lopen dan transfervrij de deur uit. Maffia clubs zijn het.
Vind ik leuk
RGB +574
vrijdag 11 januari 2019 om 14:07
Het vertrek van Thorsby is, naar mijn mening, best wel een aderlating voor Heerenveen.
Vind ik leuk
schfan1920 +5917
vrijdag 11 januari 2019 om 15:33
We stellen straks Schaars Rienstra en Vlap op, opzich weinig mis mee toch?
Vind ik leuk
Humberto01 +712
vrijdag 11 januari 2019 om 14:16
Het is heel zuur als je een goede speler gratis de poort ziet uitlopen en het mede door de club komt dat hij een mooie transfer kan maken. Hij en zijn zaakwaarnemer zijn de winstpakkers, niet de club.

Nederlandse clubs worden steeds meer afhankelijk van transfer inkomsten. Zie het artikel in VI daarover. Van de recette uit de kaartjes/ seizoenkaarten en de TV inkomsten moeten ze het niet hebben. Als er geen inkomsten van de transfers worden gedaan draaien clubs, zoals Heerenveen, verlies. Het is wel moeilijk om in dat spel goed te kunnen opereren. Wat moet je nu met een speler die nog 1,5 jaar te gaan heeft en je wil als club bijvoorbeeld minimaal € 4 miljoen hebben en de belangstellende club wil niet meer dan € 2,5 geven! Een jaartje laten zitten en daarna (met nog 6 maand te gaan) weg doen voor minder dan 1 miljoen of gewoon laten uitdienen en gratis laten vertrekken? Bepalend is ook of je de betreffende speler hebt gekocht of dat hij transfervrij bij je is gekomen. In het laatste geval zou je geneigd zijn hem dan maar voor € 2,5 miljoen weg te doen. Heb je een transfersom betaald dan is het een gok om hem niet voor die € 2,5 weg te doen. Dit zijn lastige vraagstukken voor een TD en bestuur.

Wat dat betreft doet een club als Heracles het gewoon uitstekend. Ze haalt vaak transfervrije spelers op en deze worden veelal voor een mooi bedrag op tijd verkocht. Timing en zakelijk inzicht zijn hele belangrijke elementen daarin. Heracles zit nu met het probleem wat betreft Kuwas en Peterson. Beide heren hebben nog 1,5 jaar te gaan. Nu verkopen of pas volgend jaar? Kuwas en Peterson hebben de club transfergeld gekost. Jan Smit was daar een meester in, hij heeft veel zakelijk inzicht en wist precies wanneer hij moest verkopen of vast moest houden aan de prijs. Het is te hopen dat de huidige directie daar wat van heeft meegekregen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 14:33]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:34
Wat is er toch bij Heerenveen aan de hand, volgens mij zou dit "vroeger" niet gebeurd zijn.
Vind ik leuk
Hupfean +4526
vrijdag 11 januari 2019 om 15:30
Lekker dan, had dit niet anders gekund? Veel suc6 Morten en bedankt voor je inzet.
Vind ik leuk
Shelbourne +5325
vrijdag 11 januari 2019 om 16:56
Mooie transfer voor hem
Vind ik leuk
Lekkerjoh +696
vrijdag 11 januari 2019 om 18:40
Vind het echt onzin dat er een half jaar van te voren al over een contract onderhandeld mag worden. Laat zo n speler eerst zijn contract uit dienen voordat ie zich met een andere club bezig gaat houden
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:34
Een geweldige uitdaging voor Morten(lees Thorsby)om te gaan spelen in de Serie A van de Italiaanse competitie komend seizoen. Ik vond hem als speler al erg waardevol met zijn strijdlust en inzet! Nu nog de tweede helft van dit seizoen bij Heerenveen op een waardevolle afsluiting!!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 14:35]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws