'Thorsby onderweg naar Italië: Heerenveen geeft groen licht voor onderhandelingen'

'Thorsby onderweg naar Italië: Heerenveen geeft groen licht voor onderhandelingen'

Gepubliceerd: vrijdag 4 januari 2019 om 15:31vr 04-01-2019 om 15:31

Laatste update: vrijdag 4 januari 2019 om 17:50vr 04-01-2019 om 17:50

Morten Thorsby gaat zijn loopbaan vervolgen bij Sampdoria. De middenvelder heeft van zijn club sc Heerenveen toestemming gekregen om over een transfer te onderhandelen.

Dat meldt Leeuwarder Courant. Vorige maand meldde het medium al dat er 'serieuze belangstelling' vanuit Italië was voor de middenvelder. Thorsby ontbrak donderdag bij de eerste training van 2019 en heeft van Heerenveen toestemming gekregen met Sampdoria in gesprek te gaan. 

De 22-jarige Noor maakt een prima seizoen door bij de Friezen, met vijf treffers en twee assists in twaalf competitieduels. De Noor heeft zich daarmee in de kijker gespeeld bij Sampdoria, de huidige nummer zeven van de Serie A.

Het contract van Thorsby loopt komende zomer af. Voor Heerenveen betekent een tussentijds vertrek van Thorsby dat de club in ieder geval nog iets verdient aan zijn vertrek.

Plaats een reactie

vrijdag 4 januari 2019 om 15:33
Hele bruikbare speler met een buitengewoon puike inzet i.c.m. scorend vermogen. Voor Heerenveen erg nuttig geweest. Helaas wel begrijpelijk dat hij op dit moment verkocht wordt aangezien hij een contract heeft tot komende zomer.
Vind ik leuk
schfan1920 +5964
vrijdag 4 januari 2019 om 16:49
Zo is dat. Maar zonder hem redden we het prima. Het middenveld zal straks wel bestaan uit Schaars, Rienstra en Vlap en dat is prima materiaal voor de ED. Achter de hand heb je dan nog Yuki, en Bruijn. Als we de boel achterin wat dicht houden staan we er prima op.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 15:34
sinkhole in de begroting een beetje vullen..
Vind ik leuk
Hans Worst +1366
vrijdag 4 januari 2019 om 15:40
voor een halfjaar contract, zal hooguit 5ton zijn denk ik.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 15:44
Heb deze gozer nog een keer geholpen om z'n leasebak te vinden.

Kwam in augustus 2016 terug uit Noorwegen op Schiphol aan en was al te laat voor het eerste trainingskamp van Heerenveen dat seizoen.

Liep vervolgens rond een uurtje of 9 uur 's avonds twee uur over de luchthaven te zwalken en had al bij de Marechaussee aangifte gedaan van diefstal, omdat hij bij elk valet parking bedrijf was geweest, maar niemand daar aangaf zijn auto ingenomen te hebben.

Kwam vervolgens naar mij toe en is met het personeelsbusje naar een van onze terreinen meegegaan om daar maar eens naar zijn auto te gaan zoeken. Totaal niet arrogant ofzo; echt aardige jongen, lekker geluld over van alles en nog wat.

Na een zoektocht van 1.5 uur zijn auto; witte Volkswagen Golf, uiteindelijk gevonden en daarna moest hij nog lekker 2 uur naar het noorden rijden om 11 uur 's avonds haha.

Prima vent; wens hem alle succes daar in Italië en hopelijk houdt hij z'n leasebak in de gaten ;)!
Vind ik leuk
Mesut Özil +5583
vrijdag 4 januari 2019 om 15:56
Leuk verhaal, man. Symphatieke speler ook.
Vind ik leuk
mason +2227
vrijdag 4 januari 2019 om 16:50
Mooi verhaal idd. Leuk om te horen. Ik wil je wel graag corrigeren over de reistijd van schiphol naar Heerenveen. Dat is maar een uurtje namelijk.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 17:10
Inderdaad. Wij zijn net zo snel op schiphol als iemand vanuit Rotterdam.
Vind ik leuk
RGB +646
vrijdag 4 januari 2019 om 15:46
Dat is wel een aderlating voor Heerenveen.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5583
vrijdag 4 januari 2019 om 15:49
Vind je? Vind het geen geweldenaar.
Vind ik leuk
RGB +646
vrijdag 4 januari 2019 om 15:50
Nee, ik ook niet maar voor een club als Heerenveen is het een goede. Als het een geweldenaar was zou hij waarschijnlijk niet bij Heerenveen spelen.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5583
vrijdag 4 januari 2019 om 15:52
Daarvoor kijk ik te weinig wedstrijden van de club.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 16:13
Ik vind Schaars(of Bruijn), Vlap en Rienstra toch echt een wat betere opstelling. Daarnaast hebben we met Kongolo, Frederiksen en v Amersfoort ook nog (redelijk) goeie spelers op de bank. Voorin mogen Zeneli en Rojas ook wel weg. Bulthuis en Schmidt voor een paar tientjes op te halen. Puur omdat Schmidt de bal altijd aan de supporters geeft door hem random weg te schieten en omdat Bulthuis altijd leuke dansjes heeft.
Vind ik leuk
Mari +10736
vrijdag 4 januari 2019 om 15:51
Heerenveen kan Perreiro ophalen. Houden ze nog wat geld over
Vind ik leuk
Tenno +86
vrijdag 4 januari 2019 om 16:43
Kan Perreiro weer opbloeien, zou niet slecht zijn.
Vind ik leuk
mason +2227
vrijdag 4 januari 2019 om 16:51
Valt wel mee. Ik vond hem de laatste tijd een beetje een joey vd berg worden alleen is thorsby wel een stuk beter moet ik zeggen.
Vind ik leuk
schfan1920 +5964
vrijdag 4 januari 2019 om 16:52
Nee hoor. Een middenveld met Schaars Rienstra en Vlap is uitstekend. Daarachter Yuki en Bruijn en wij zitten meer dan goed.
Vind ik leuk
Smithsonian +37803
vrijdag 4 januari 2019 om 15:50
Mooie stap, samp is een mooie club met een gekke voorzitter.
Vind ik leuk
Koekie1970 +3207
vrijdag 4 januari 2019 om 15:52
Prima stap voor hem.
Vind ik leuk
ihvmmdk +6934
vrijdag 4 januari 2019 om 15:56
Ik heb deze jongen altijd een uitstekende voetballer gevonden en het is niet vreemd dat Sampdoria het in hem ziet zitten. Die club staat er om bekend jonge voetballers een kans te geven om ze vervolgens voor veel geld te verkopen. Een De Roon route ligt naar alle waarschijnlijkheid voor hem in het verschiet.
Vind ik leuk
Hupfean +4540
vrijdag 4 januari 2019 om 15:58
Succes en bedankt Morten, noeste werker.
Vind ik leuk
Shelbourne +5396
vrijdag 4 januari 2019 om 16:08
Mooie club voor hem, ik vind het alleen geen bijzondere speler. Wel een harde werker, redelijk rendement. Ik ben benieuwd wie Heerenveen als vervanger gaat halen
Vind ik leuk
Donnygo +3439
vrijdag 4 januari 2019 om 16:14
Leuk spelertjes hopen dat hij voor een leuk bedrag nog verkocht kan worden.
Vind ik leuk
Blindsy +15824
vrijdag 4 januari 2019 om 18:05
Best triest. Mooie transfer voor dit joch, maar een Heerenveen, toch nog in de race voor Europees voetbal, moet een van de beste spelers halverwege verkopen om het gat in de begroting wat te dichten.
Vind ik leuk
schfan1920 +5964
vrijdag 4 januari 2019 om 19:51
Een van de beste? Met alle respect maar ik denk dat hij na de winter toch al niet meer in de basis had gestaan. Bovendien loopt ze contract af en hebben we teveel middenvelders geheel onlogisch is het dus ook niet.
Vind ik leuk
Blindsy +15824
vrijdag 4 januari 2019 om 19:58
Wie nog meer goed genoeg naast Schaars en Vlap, dan?
Vind ik leuk
schfan1920 +5964
vrijdag 4 januari 2019 om 21:55
Rienstra en Kobiyashi? En daarachter zitten ook nog Bruijn, en ook Freriksen komt eraan. Eventueel kan van Amersfoort daar ook nog spelen. Keuze zat dus.
Vind ik leuk
Blindsy +15824
zaterdag 5 januari 2019 om 00:12
Als dat allemaal goeien zijn, snap ik de verkoop. Snap dan eigenlijk niet waarom hij al niet in de zomer is verpatst?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws