Lof voor Klopp vanwege Hoever-besluit: Ontzettend veel complimenten

Lof voor Klopp vanwege Hoever-besluit: "Ontzettend veel complimenten"

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 23:20vr 11-01-2019 om 23:20

Neil Critchley vindt het dapper dat Jürgen Klopp Ki-Jana Hoever voor de leeuwen heeft gegooid tegen Wolverhampton Wanderers. Deze week maakte de zestienjarige Nederlander zijn officiële debuut voor Liverpool. 

"Het gebeurt niet vaak dat zestienjarige verdedigers tegen Premier League-clubs spelen", vertelt Critchley, trainer van Liverpool 023, aan The Liverpool Echo. "De trainer verdient ontzettend veel complimenten. Ki trainde al een paar weken op Melwood, dus dat heeft hem geholpen. Hij heeft zichzelf goed laten zien. Hij weet dat dit slechts het begin is en blijft met z'n beide benen op de grond staan."

Naast Hoever maakten ook Curtis Jones en Rafa Camacho hun debuut voor Liverpool. "Hun officiële debuut zullen ze nooit meer vergeten. Het had mooi geweest als ze onderdeel waren geweest van een winnend team, maar dat mocht niet zo zijn." Liverpool verloor het FA Cup-duel met Wolverhampton met 2-1.

"Gezien de omstandigheden hebben ze zich goed aangepast. Als de manager aanpassingen doorvoert, moeten ze er ineens staan. We willen niet dat de spelers slechts een keer in het eerste elftal speelt, we willen dat ze opstaan en meer dan vijftig wedstrijden spelen."

Lees ook: Firmino roemt 'up-and-coming' Nederlander van Liverpool: "Uitstekende speler"

Lees ook: 'Hoever (16) maakte indruk op Liverpool-training na duels met Salah'

Plaats een reactie

vrijdag 11 januari 2019 om 23:22
Speelt die jongen al voor jong Oranje?
Vind ik leuk
JDW1988 +3356
zaterdag 12 januari 2019 om 00:01
Jazeker ;)
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 00:10
U17 was het hoogste volgens mij tot nu toe.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 23:23
Bij Jurgen Klopt gewoon alles, ook dit 😎
Vind ik leuk
kloakatv +172
zaterdag 12 januari 2019 om 03:56
Maar hij heeft verloren ik snap het niet zo goed :) Koeman met zo’n keuze zou aan de schandpaal gaan.
Vind ik leuk
Smash +4133
zaterdag 12 januari 2019 om 10:02
Van Bommel werd ook afgeserveerd!
Vind ik leuk
ErikAjax +2334
vrijdag 11 januari 2019 om 23:25
de Ligt? de Jong? Wie zijn dat? Elke scheet over Ki-Jana it is!
Vind ik leuk
Nielsk +2374
zaterdag 12 januari 2019 om 08:48
Logisch, nu al verder dan de Ligt op zijn leeftijd ofzo
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 23:34
echt een baas die klop naar mjjn menig past hij wel in het rijtje guardiola hiddink heijnkens als je dat zo schrijft ben onder de indruk van de duitsers
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 09:39
Beetje gekke kerel. Maar wel een toptrainer
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 09:39]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 23:38
Je moet ook een beetje het 'geluk' hebben dat Lovren dan geblesseerd uitvalt na 5 minuten, want laten we niet vergeten dat hij maandagavond als invaller werd gebracht.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 23:47
Tuurlijk was dat geluk voor Hoever maar dat je een 16 jarige al meeneemt is al mooi, Klopp heeft vertrouwen in hem. Zou mooi zijn als die af en toe zn minuten kan maken. Liverpool strijd echt om de titel en de CL dus als je dan als jonge van 16 erbij kan zitten dan moet je wel heel erg goed zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 23:52
Dat spreekt allemaal voor zich, hij trainde ook niet voor niets mee en daar heeft Klopp ongetwijfeld dingen gezien die hem bevielen, alleen was de kans op voorhand niet zo groot dat hij ook daadwerkelijk minuten zou gaan maken, dan is het voor hem dus erg gunstig dat zo'n Lovren na 5 minuten uitvalt.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 07:53
Dan nog had hij ook een ervaren speler in kunnen laten vallen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 09:52
Niet echt, hij had alleen maar jonkies op de bank zitten en Salah, Firmino en Mané en daarnaast was Hoever de enige speler op die bank die als centrale verdediger uit de voeten kan en het was nou eenmaal zo dat (centrale verdediger) Lovren totaal onverwacht na 5 minuten vervangen moest worden.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 09:54]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:38
Ik moet toegeven dat ik me niet verdiep in de bankzitters, maar er zijn genoeg managers die dan het hele elftal omgooien, en dat heeft hij niet gedaan.
Vind ik leuk
HupHolland +3851
zaterdag 12 januari 2019 om 05:17
Ja, dat i en heel klein beetje 'geluk'. Maar dat je op zo'n leeftijd bij Liverpool op de bank mag zitten, dat kunnen maar heel weinigen zeggen. Noem mij ze maar die jonger waren (op de bank).
Vind ik leuk
HupHolland +3851
zaterdag 12 januari 2019 om 05:14
Wat is er met Nederand aan de hand?

Waar komen ineens al die talenten vandaan?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws