Opmerkelijke transfer in Engeland: Leeds neemt doelman over van Real Madrid

Opmerkelijke transfer in Engeland: Leeds neemt doelman over van Real Madrid

Gepubliceerd: donderdag 17 januari 2019 om 11:42do 17-01-2019 om 11:42

Een opmerkelijke transfer in Engeland: Leeds United neemt Kiko Casilla over van Real Madrid. Dat bevestigt de Championship-koploper donderdag.

Casilla (32) tekent op Elland Road een contract tot medio 2023. Hij was de laatste jaren reservekeeper bij Real Madrid, dat hem in 2015 overnam van Espanyol. In Madrid stokte de teller bij 45 optredens. Hij maakte in november 2014 zijn interlanddebuut namens Spanje.

Bij Leeds United gaat Casilla de concurrentiestrijd aan met Bailey Peacock-Farrell en Will Huffer en gaat hij rugnummer 33 dragen. Leeds United, dat ook Tottenham Hotspur-goalie Michel Vorm kreeg aangeboden, gaat op dit moment aan kop in het Championship en hoopt volgend seizoen weer in de Premier League te spelen.

Casilla verlaat Real Madrid overigens niet met lege handen. Hij won in 3,5 jaar tijd de Primera División, Copa del Rey, Supercopa de España, drie Champions Leagues, drie WK's en twee Europese Supercups.

Plaats een reactie

donderdag 17 januari 2019 om 11:46
Ze zijn allemaal bang daar bij Real om tegen Ajax te spelen. Ze gaan allemaal de deur uit. Begrijpelijk. Strijder Blind slacht Ze allemaal
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 januari 2019 om 11:46]
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 11:48
Als ik dat Real zie, maakt Ajax kans. Ik denk 40-60.
Vind ik leuk
Dobbel +839
donderdag 17 januari 2019 om 12:15
Da's een flinke uitslag.
Vind ik leuk
Bergwag +1109
donderdag 17 januari 2019 om 12:35
Over twee wedstrijden he, valt t nog mee. Gewoon kelderklasse uitslag 😉
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 12:17
Wat zijn dat voor basketbaluitslagen?
Vind ik leuk
Ove +2731
donderdag 17 januari 2019 om 12:18
Dit potje kunnen ze zonder keeper ook wel af
Vind ik leuk
Benniewies +5388
donderdag 17 januari 2019 om 12:23
Ja wie weet scoort Blind een Hattrick
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 14:06
Whaahahahaa sukkel, Real gaat scholletjes fileren, de ouwe en de jonge............
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 11:49
Peacock-Farrell doet het over 't algemeen redelijk, maar is nog altijd erg jong voor een keeper met bijbehorende nadelen van dien en een goede, ervaren keeper erbij kan geen kwaad, zeker niet nu het er alle schijn van heeft dat ze gaan promoveren.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 januari 2019 om 13:54]
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1106
donderdag 17 januari 2019 om 11:51
Real is zoooooo 2018

Hala Ajax !
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 januari 2019 om 11:51]
Vind ik leuk
The Genius +3796
donderdag 17 januari 2019 om 12:02
dit is wat mij betreft de meest succesvolle onbekende keeper!
Vind ik leuk
YC93 +860
donderdag 17 januari 2019 om 12:19
Wat is hier zo opmerkelijk aan dan? Gewoon goede transfer voor alle partijen lijkt me
Vind ik leuk
Johnny Cash +10246
donderdag 17 januari 2019 om 12:28
Zo raar is deze transfer niet.

Leeds gaat denk ik promoveren en als je dan volgend seizoen een goed seizoen draait komt de belangstelling van de grotere clubs vanzelf wel. Kijk naar neves van de wolfs
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1106
donderdag 17 januari 2019 om 15:48
Hij is 32, die belangstelling zal bij hem wel meevallen
Vind ik leuk
Johnny Cash +10246
donderdag 17 januari 2019 om 17:39
Oh ik dacht eigenlijk veel jonger. Voor een keeper is het trouwens niet heel oud hoor
Vind ik leuk
Midden-Noord +95413
donderdag 17 januari 2019 om 12:38
Ik hoop dat de ooit zo roemruchte club weer terugkomt op het allerhoogste niveau. Vanaf het mooie jaar in 2001 is het helemaal misgegaan.
Vind ik leuk
BS +1345
donderdag 17 januari 2019 om 13:23
inderdaad, Leeds hoort gewoon thuis in de PL. geweldige achterban en hoort voor mij nog steeds thuis bij de 10 grootste clubs in Engeland
Vind ik leuk
Midden-Noord +95413
donderdag 17 januari 2019 om 13:25
Voor mij ook man, Leeds hoort weer in de PL. Altijd een mooie sfeer op Elland Road.
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 13:33
Er wordt i.i.g. weer erg veel over Leeds gepraat, ook wel door mensen waarvan je je afvraagt of ze de afgelopen jaren überhaupt wel 5 wedstrijden hebben gezien.
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1106
vrijdag 18 januari 2019 om 08:59
Kan niet wachten om yeboah weer te zien
Vind ik leuk
Jappy +109
donderdag 17 januari 2019 om 12:45
Een slimme transfer voor Leeds met zo'n spelers word je echt kampioen
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4476
donderdag 17 januari 2019 om 12:57
Hoezo opmerkelijk, hij was derde keeper?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws