Tottenham knokt zich in laatste seconde naar zege op Fulham, prima debuut Babel

Tottenham knokt zich in laatste seconde naar zege op Fulham, prima debuut Babel

Gepubliceerd: zondag 20 januari 2019 om 18:54zo 20-01-2019 om 18:54

Laatste update: zondag 20 januari 2019 om 19:11zo 20-01-2019 om 19:11

Dankzij een rake kopbal van Harry Winks in de 93 minuut heeft Tottenham Hotspur zondag een zege geboekt op Fulham. Spurs keek bij rust nog tegen een achterstand aan op Craven Cottage. Ryan Babel kende bij de thuisploeg een prima debuut. 

In de eerste helft bakte Tottenham er tegen stadsgenoot Fulham niets van. Zonder Harry Kane (geblesseerd) en Heung-min Son (actief op de Asia Cup) kon de formatie van manager Mauricio Pochettino geen vuist maken. Nadat een inzet van Babel knap was gekeerd door Hugo Lloris, werd het alsnog 1-0 voor de nummer negentien van de Premier League. Uitgerekend Fernando Llorente, de vervanger van Kane, werkte de bal in eigen doel na een voorzet. 

Na de pauze kwam het toch nog goed voor de nummer drie van de Premier League. Op aangeven van Christian Eriksen kopte Dele Alli kort na rust de gelijkmaker binnen. De fans van Spurs moesten vervolgens tot de 93 minuut wachten op de winnende treffer. Winks kopte raak. Op dat moment stond Babel overigens niet meer op het veld. Onder luid applaus had de Oranje-aanvaller het veld verlaten in de 55e minuut. 

Slecht nieuws was er ook voor Tottenham, dat komende week de return van de halve finale van de League Cup speelt tegen Chelsea. Alli viel uit met een blessure. De middenvelder greep naar zijn hamstring en is mogelijk dus even uit de roulatie.  

Fulham blijft op de negentiende plek staan. De achterstand op een plaats boven de streep is inmiddels opgelopen naar zeven punten. 

Plaats een reactie

zondag 20 januari 2019 om 19:02
Yes!!!!
Vind ik leuk
power +7919
zondag 20 januari 2019 om 19:04
Wat een slechte video.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 19:04
Mooi, zo'n doelpunt op de valreep
Vind ik leuk
HansVites +6787
zondag 20 januari 2019 om 19:18
Is er geen Ajax nieuws?
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 19:30
Stoer hoor.
Vind ik leuk
Stuiter +739
zondag 20 januari 2019 om 19:40
Jou naam ook.
Vind ik leuk
NvC +9681
zondag 20 januari 2019 om 19:58
Hans is ook een vitesse VP troll.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 19:19
Balen maar United kan de 3e plek toch wel vergeten
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 19:21
Wat een juweel van een assist van de noodgedwongen ingevallen Georges-Kévin N'Koudou voor de 1-2 van Winks. ❤
Vind ik leuk
LFCWARRIOR +600
zondag 20 januari 2019 om 19:24
Klopt, die slingerde hij heel mooi strak de 16 meter in. Wings hoefde niet zoveel meer te doen.
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 19:24]
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 19:26
Inderdaad, de verdienste van Winks zou dan vooral zijn dat hij zich slim positioneert in een vol strafschopgebied, maar de afronding zelf was een koud kunstje dankzij de perfecte voorzet.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 19:54
Echt heel matige wedstrijd, maar interesseert me ff niet. Spurs in iedergeval 3 punten dat kan Ajax niet zeggen. Zat de wedstrijden een beetje door elkaar te kijken, maar was allebij niet om aan te zien.
Vind ik leuk
LFCWARRIOR +600
zondag 20 januari 2019 om 20:05
allebij?
Vind ik leuk
Koeien +4223
zondag 20 januari 2019 om 20:07
Als wat neutralere kijker was Spurs inderdaad tandeloos zonder Son en Kane voorin en ik zie niet hoe Llorente de volgende match de kar moet gaan trekken. Mgoed, 3 punten is 3 punten.

Ik kon vooral de eerste helft genieten van de inbreng van Babel bij Fulham, het leek wel een verlossing voor Spurs nadat hij uit het veld werd gehaald.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:12
Llorente is sowieso een speler die onder geen enkel beding de kar kan trekken, dat wordt ook niet verwacht. Het enige wat hij moet proberen te doen is zo goed en kwaad als het gaat een balletje vasthouden en bijv. zo'n afgemeten voorzet van Vertonghen binnenknikken i.p.v. recht op de keeper, maar ook dat ging allemaal mis vandaag, hij heeft dan ook amper wedstrijdritme.

Het is ook onwaarschijnlijk dat hij donderdag start op Stamford Bridge, denk dat Pochettino eerder voor de snelheid van Lucas Moura zal kiezen nu er een 1-0 voorsprong uit de eerste halve finale verdedigd zal moeten worden.
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 20:21]
Vind ik leuk
Koeien +4223
zondag 20 januari 2019 om 21:09
Ben bang dat Moura nog steeds geblesseerd zal zijn en niet om te stangen, maar als dat zo blijkt zou Poch toch 's moeten overwegen Vincent Janssen te laten spelen.

Die heeft een beroerde periode gehad, maar lijkt me gezien deze wedstrijd meer een goalgetter dan Llorente.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 21:11
Vrijdagmiddag zei Pochettino dat er een kans was dat Moura bij de selectie zou zitten vandaag en dat betekent dus dat hij op de weg terug is. Kwam uiteindelijk net wat te vroeg, maar het is geen serieuze blessure en het zou dus heel goed kunnen dat hij er over 4 dagen gewoon weer bij is.

Daarnaast is hij ook glashelder over Janssen geweest en die gaat echt geen seconde meer spelen onder Pochettino, zou je uit bij Chelsea overigens ook geen kloten aan hebben.. Dan zal hij nog eerder Kazaiah Sterling opstellen.
[Reactie gewijzigd op maandag 21 januari 2019 om 00:46]
Vind ik leuk
JDW1988 +3352
maandag 21 januari 2019 om 01:01
Is die kazaiah familie van de andere sterling ?
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 01:28
Nee
Vind ik leuk
ay42 +1453
zondag 20 januari 2019 om 20:54
Als PSV en Arsenal fan heb ik een hele andere kijk op voetbal dan jij, maar ik vond de Ajax wedstrijd geen matige wedstrijd hoor! Spannende wedstrijd om te zien
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 22:01
Zeker spannend, maar Ajax haalde absoluut niet zijn niveau! Kapot geërgerd aan bijde wedstrijden, maar ben wel een blije Spurs supporter met 3 punten!
Vind ik leuk
Koeien +4223
zondag 20 januari 2019 om 19:36
Match gekeken, Babel is gewoon een dikke klasbak.

Fulham was letterlijk gewoon de bovenliggende partij totdat hij gewisseld werd. Dat hele elftal draait lekker, speelt beter en er zit plezier in met hem op het veld en als dikke bonus heb je nog z'n individuele acties erbij. Nu pas zie ik dat hij veel meer bij Oranje brengt dan alleen z'n eigen spel.

Ik was aanvankelijk voor Spurs, maar ik ga Fulham nu wel volgen. Entertainmentfactor is zeker gestegen met Ryan erin.
Vind ik leuk
LFCWARRIOR +600
zondag 20 januari 2019 om 19:49
Die andere Ryan kan er ook wat van
Vind ik leuk
JDW1988 +3352