Abidal reageert op De Jong-vraag: 'Dat is meer een vraag voor hem dan voor mij'

Abidal reageert op De Jong-vraag: 'Dat is meer een vraag voor hem dan voor mij'

Gepubliceerd: dinsdag 22 januari 2019 om 13:40di 22-01-2019 om 13:40

Laatste update: dinsdag 22 januari 2019 om 13:47di 22-01-2019 om 13:47

Éric Abidal wil niet ingaan op de transferperikelen rond Frenkie de Jong. De technisch directeur van FC Barcelona benadrukt dat de keuze nu aan de middenvelder van Ajax is.

Abidal kreeg de vraag of hij er vertrouwen in heeft dat Barça de middenvelder weet vast te leggen. "Dat is meer een vraag voor de speler dan voor mij. Hij neemt de beslissing. Wij kunnen alleen afwachten, net als iedereen", tekent Mundo Deportivo op uit de mond van de technisch directeur.

De Fransman ontkende niet dat een delegatie van FC Barcelona naar Amsterdam is afgereisd om te proberen De Jong ervan te overtuigen niet voor Paris Saint-Germain maar voor Barcelona te kiezen. MD pakte vorige week uit met het nieuws dat de volledige FC Barcelona-top naar Amsterdam was afgereisd voor een gesprek met De Jong en zijn zaakwaarnemer Ali Dursun. "De reizen die we maken, zijn onderdeel van het werk dat we doen. Het is geen geheim, maar we gaan niet overal op reageren", aldus Abidal.

Plaats een reactie

floormunges +1565
dinsdag 22 januari 2019 om 13:47
Gaat bij Barca vreslijk door het ijs zakken let op mijn woorden
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:48
Het is daar een stuk warmer dan hier hoor, dus zal wel meevallen denk ik
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 januari 2019 om 13:49]
Vind ik leuk
Cappie +7690
dinsdag 22 januari 2019 om 13:52
Dan zak je wel sneller door het ijs over het algemeen... als het ergens warmer is.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:55
Touché
Vind ik leuk
ReneAjax +8880
dinsdag 22 januari 2019 om 15:33
Niks Touche, de dag dat er ijs op de Middellandse zee in Spanje drijft moet nog komen.
Je kan moeilijk (sneller) door het ijs zakken als er nooit ijs is.
Vind ik leuk
HierDieTitel +4573
dinsdag 22 januari 2019 om 13:56
hahaha, dit soort humor maakt mijn dag!
Vind ik leuk
Olfie +5584
dinsdag 22 januari 2019 om 14:08
Als dr geen ijs ligt kun je dr ook niet door zakken ;)
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 14:08
Vrees dat er nooit ijs zal zijn om doorheen te zakken
Vind ik leuk
Gearry +1357
dinsdag 22 januari 2019 om 14:33
Edit: Olfie was me al voor.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 januari 2019 om 14:34]
Vind ik leuk
ReneAjax +8880
dinsdag 22 januari 2019 om 15:35
Ik zag het ook pas later....
Vind ik leuk
Groen +2433
dinsdag 22 januari 2019 om 13:54
Bij mij in het dorp is het ijs juist dikker als het koud is.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:56
Als er geen ijs is kan je er ook niet doorheen zakken.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 14:11
Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer
Vind ik leuk
FCG1971 +4619
dinsdag 22 januari 2019 om 13:49
Zullen we nooit weten want hij gaat naar PSG 😁
Vind ik leuk
ReneAjax +8880
dinsdag 22 januari 2019 om 15:37
Dat was ook mijn eerste reactie... hoewel... je weet het nooit.
Misschien heeft die Barcelona-delegatie ook wel toezeggingen gedaan over speeltijd en het al dan niet halen van Rabiot.
Vind ik leuk
John Garp +4076
dinsdag 22 januari 2019 om 13:49
Let zelf op je woorden.

Ik heb wel wat beters te doen.
Vind ik leuk
Plattekar bv +32310
dinsdag 22 januari 2019 om 14:00
wat is dit nou weer voor bericht ??? Hij was toch rond met PSG ??
Vind ik leuk
ReneAjax +8880
dinsdag 22 januari 2019 om 15:40
Hij was toch al rond met Barcelona ? Alleen Ajax nog niet met Barcelona, maar wel met PSG, maar daar was Frenkie weer niet rond mee.
Vind ik leuk
schfan1920 +6141
dinsdag 22 januari 2019 om 18:58
Waarom denk je dat?
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 20:48
Hij gaat helemaal niet door het ijs zakken daar, want hij gaat naar psg
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:48
Gelukkig een Frenkie onderwerp want van al die onderwerpen over die Turkse scheidsrechter wordt ik moe.
Vind ik leuk
Plattekar bv +32310
dinsdag 22 januari 2019 om 14:00
müü
Vind ik leuk
Sanuk +3557
dinsdag 22 januari 2019 om 14:12
Volgende artikel frenkie blijkt vriend ( een vriend) te zijn van gozubuyuk.
Vind ik leuk
19AZ82 +1914
dinsdag 22 januari 2019 om 14:31
Het is een Nederlandse scheidsrechter van Turkse afkomst.

Als het een Turk geweest zou zijn had ie in de Süperlig moeten fluiten i.p.v. de Eredivisie.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
dinsdag 22 januari 2019 om 13:49
Onze Cruijff.























😉
Vind ik leuk
mcmodd +26232
dinsdag 22 januari 2019 om 13:57
Enter is blijven hangen zeker? Dat kost een heleboel ruimte op mijn toch al niet te grote schijf van mijn iPadje.
Vind ik leuk
Vamos7 +10217
dinsdag 22 januari 2019 om 13:59
Mastertje womanizer wilde extra opvallen.
Vind ik leuk
jurgena70 +219
dinsdag 22 januari 2019 om 14:14
Hey flamoes7,even dimmen he😂
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
dinsdag 22 januari 2019 om 14:15
Eén ding is zeker: een womanizer ben JIJ niet.
Vind ik leuk
Tsubamba +2563
dinsdag 22 januari 2019 om 13:59
Hahahahah
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
dinsdag 22 januari 2019 om 14:15
Excuus :p
Vind ik leuk
davidben +6160
dinsdag 22 januari 2019 om 14:38
Je slaat niks op hoor.
Vind ik leuk
mcmodd +26232
woensdag 23 januari 2019 om 08:36
;-)
Vind ik leuk
utreg1971 +1859
dinsdag 22 januari 2019 om 17:51
De jong,Cruijff? zeker JC nooit zien voetballen,,wordt steeds gekker in dit land,leuke speler die de jong maar Cruijff,hahahahahahaha
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
dinsdag 22 januari 2019 om 19:19
Je mist de knipoog...
Vind ik leuk
AFP +2006
dinsdag 22 januari 2019 om 13:51
Ik vind dat Frenkie zelf, zeikerig overkomt langzamerhand. Of je wil weg naar, of je gaat weg naar. Poeehhh.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:53
Volgens mij is hij zelf heel duidelijk naar de media toe. De media echter blijft maar zeuren en sleuren naar een antwoord en naar dingen die er niet zijn.
Om Frenkie dan zeikerig te noemen klopt dus totaal niet.
Vind ik leuk
AFP +2006
dinsdag 22 januari 2019 om 13:56
Ik wil langzamerhand duidelijk hebben, ook voor Ajax hoor dan kan je verder. Om maar te zwijgen over een waarde vermindering dor blessures.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:58
Die duidelijkheid heb je pas als het officieel naar buiten is gebracht dat hij ergens heeft getekend. Tot die tijd hoef je niks te verwachten aan duidelijkheid.
Vind ik leuk
ReneAjax +8880
dinsdag 22 januari 2019 om 15:44
Hij moet zo lang mogelijk wachten juist.
De Jong is mij nog niet zeikerig genoeg.
Misschien komt City zodirect met een bod van 300 miljoen, of Ghangzou met 400 miljoen.
Het transferwindow sluit op 1 september 2019, dus dan wil ik het wel weten.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 januari 2019 om 15:45]
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:58
Ik denk dat ze bij Ajax allang weten waar Frenkie speelt volgend seizoen, alleen hoeft Ajax natuurlijk niet alles maar meteen naar buiten te brengen!
Vind ik leuk
mcmodd +26232
dinsdag 22 januari 2019 om 13:59
Kan ook een waardevermeerdering worden door wat internationaal CL-succes.
Vind ik leuk
ReneAjax +8880
dinsdag 22 januari 2019 om 15:47
Daarom.Gewoon wachten.
De zomer is lang en nog niet eens begonnen.
Sterker nog, het is nog niet eens lente!
Maar de dagen worden al wel langer, dus we zijn op weg.
Vind ik leuk
Vamos7 +10217
dinsdag 22 januari 2019 om 13:53
Spannend, spannend gaat Frenkie De Jong naar Barca ?
Vind ik leuk
ReneAjax +8880
dinsdag 22 januari 2019 om 15:48
Ik stem voor City !
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:53
Die Spanjaarden zijn echt niet gespot vorige week in Amsterdam, oude foto gebruikt... hartje winter en de delegatie van Barcelona lopen rond in een t shirt door de stad Amsterdam, wie dat geloofd is nog dommer dan het achtereind van een varken!
Vind ik leuk
ReneAjax +8880
dinsdag 22 januari 2019 om 15:49
Wel eens van een conference call gehoord ?
Glasvezel en zo ?
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 16:01
Ze werden gespot in Amsterdam en die foto kwam erbij te staan! Was gewoon een foto van een paar jaar terug....
Vind ik leuk
ReneAjax +8880
dinsdag 22 januari 2019 om 16:15
Een paar jaar nog wel... 2016 ?
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 16:21
Dan paar jaar is mininaal 2 jaar, 2016 zou zomaar kunnen kloppen 😉
Vind ik leuk
ReneAjax +8880
dinsdag 22 januari 2019 om 16:53
De foto is van 29 juli 2017, toen het Barca-bestuur bezig was met de transfer van Neymar naar PSG.
Is ook niet in Amsterdam genomen, maar in Barcelona, of in Parijs.
Ik denk dat VP gewoon een foto van het Barca bestuur er bij wilde publiceren. Ze werden op Schiphol gespot en dat was geen foto van Schiphol.
https://www.ouest-france.fr/sport/football/transferts/mercato-neymar-annonce-son-depart-au-psg-ses-coequipiers-du-barca-5162202
Vind ik leuk
Tommieman +2636
dinsdag 22 januari 2019 om 14:00
Volgende artikel .....
Vind ik leuk
JanTa48 +7301
dinsdag 22 januari 2019 om 14:04
Optie C is ook nog steeds niet uitgesloten, de Jong krijgt net als de Ligt een prachtig contract van Ajax voorgeschoteld wat ze doen besluiten om nog een jaar bij Ajax te blijven.
Vind ik leuk
Basik013 +636
dinsdag 22 januari 2019 om 14:20
Die gaat dus naar psg
Vind ik leuk
deltiaan +1387
dinsdag 22 januari 2019 om 14:21
is echt geen mijoenen euro's waard
Vind ik leuk
Nr14always +1455
dinsdag 22 januari 2019 om 14:30
Als hij zondag heeft gekeken is de deal off, ik zou als PSG ook direct stoppen gaat het niet worden helaas.
Vind ik leuk
yuuup +10468
dinsdag 22 januari 2019 om 16:47
Wanhopig Barcelona. Ze moeten er nog aan wennen dat spelers van Ajax niet meer haalbaar zijn voor ze.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws