'Over en uit' voor Vermeer (33) bij Feyenoord: 'Ik heb het nooit begrepen'

'Over en uit' voor Vermeer (33) bij Feyenoord: 'Ik heb het nooit begrepen'

Gepubliceerd: dinsdag 22 januari 2019 om 16:46di 22-01-2019 om 16:46

Feyenoord-icoon Rinus Israël snapt niet dat Justin Bijlow in Rotterdam-Zuid al tijden de voorkeur krijgt boven Kenneth Vermeer. Hij vindt de 33-jarige doelman namelijk beter dan Bijlow (21). 

Sinds vorig seizoen verkiest Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst Bijlow boven Vermeer - tot onbegrip van Israël. "Als ik eerlijk moet zijn: ik heb nooit begrepen waarom Vermeer tweede keeper werd bij Feyenoord. Ik sla Vermeer hoger aan dan Bijlow", zei hij maandag bij talkshow FC Rijnmond. "Ik ben ervan overtuigd dat Vermeer meer kan brengen dan Bijlow."

Afgelopen zaterdag raakte Bijlow geblesseerd tijdens het uitduel met PEC Zwolle. De goalie is nu maanden uit de roulatie en dus kan Vermeer z'n kans grijpen. Hoe dan ook koerst de voormalig Ajacied af op een vertrek uit De Kuip, voorspelt clubwatcher Sinclair Bishop. 

"Het is over en uit voor Vermeer bij Feyenoord. Hij wil zichzelf nu natuurlijk in de etalage gaan spelen. Ik verwacht niet dat hij voor twee à drie jaar gaat bijtekenen wanneer hij goed speelt. Het is natuurlijk lekker om hem achter de hand te hebben nu."

Het contract van Vermeer loopt nog door tot medio 2020.  

Poll

Wie vind jij een betere keeper?

(8080 stemmen)

Plaats een reactie

G.Kopf +5822
dinsdag 22 januari 2019 om 17:02
Vermeer naar Ajax, Lamprou naar Feyenoord.
Van Geel zal trots zijn op zo een deal.
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
dinsdag 22 januari 2019 om 17:04
Ach, de winst is wel dat Lamprou niet elke week geblesseerd raakt.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 17:57
Je kan wel laconiek reageren maar hij kost Ajax gewoon 2 punten afgelopen zondag.... je zal met hem in het doel naar Madrid toe moeten. Lijkt me niet een heel geruststellende gedachten.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 januari 2019 om 17:58]
Vind ik leuk
AZVork +3076
dinsdag 22 januari 2019 om 18:00
Ik denk eerder dat Serdar Heerenveen gewoon twee puntem kostte.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 18:01
Haha ja dat ook nog idd!!
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 19:10
Nou dat valt wel mee. Als Lamprou die fouten niet had gemaakt, was die penalty van geen enkele invloed meer geweest.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1941
dinsdag 22 januari 2019 om 19:24
Welke fouten dan precies? Of heb je soms niet gekeken? Ik heb hem weinig fout zien doen. Het feit dat tot drie keer toe iemand zo makkelijk naar de rand van de zestien kan dribbelen met een vrij schot op doel is veel zorgwekkender.
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
dinsdag 22 januari 2019 om 19:27
Tof dat niet iedereen blind is.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1941
dinsdag 22 januari 2019 om 19:34
Met de massa meeroepen en iedereen lekker afzeiken is dan ook veel makkelijker, maar niet echt mijn stijl.
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
dinsdag 22 januari 2019 om 19:39
Snap ik. Het leuke is dat dat ook wel blijkt uit je naam.
Machlas was, ondanks een heel behoorlijk gemiddelde toch niet de meest populaire spits bij Ajax.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1941
dinsdag 22 januari 2019 om 19:47
Haha klopt. Maar ik vond het wel een mooie persoon. Zoals wel meer spelers die niet de beste waren en misschien weggehoond werden, maar dat maakt geen verschil voor de persoonlijkheid. Enoh, serrero, babangida, dijks en verhoeven om er maar een paar meer te noemen.
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
dinsdag 22 januari 2019 om 20:01
Leuk dat je daar oog voor hebt.
Bij al het weghonen wordt soms vergeten dat het over mensen gaat. Zeg ik terwijl ik naar mijn eigen naam kijk. :p
Vind ik leuk
Secundo +114
dinsdag 22 januari 2019 om 21:07
Keizerout en machlas, Ik ben met jullie eens dat uitfluiten/weghonen voor niemand leuk is maar, hoe moet het publiek nou eigenlijk anders zijn onvrede uiten? Met 53.000 man in de arena je vinger opsteken in de hoop dat je aan t woord komt om dan vervolgens een onderbouwd betoog af te gaan steken zit er niet echt in lijkt me... Verder wel mee eens dat Heerenveen veelste makkelijk mocht schieten, toch denk ik dat Onana er op z'n allerminst eentje had gehad. En bijvoorbeeld een vermeer, of zelfs een stekelenburg ook...
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
dinsdag 22 januari 2019 om 22:34
Haha. Ja, dan zul je zien dat je het hele seizoen niet aan de beurt komt.
Ik ben geen fan van uitfluiten. Als je boos bent roep je maar dat iemand moet gaan lopen met z'n luie reet ofzo.
Uitfluiten haalt spelers uit hun spel, terwijl aanmoedigen ze beter laat spelen. Op die manier kunnen supporters een grote bijdrage hebben aan het succes of het uitblijven van succes voor hun team.
Persoonlijk mag je van mij thuisblijven als je komt om te fluiten, want je maakt onze kansen kleiner.
Lamprou, Ziyech, Blind, niemand is ooit beter gaan spelen door een fluitconcert en heel veel spelers spelen gewoon beter als het publiek ze steunt. En als je verwacht dat spelers alles doen voor een goed resultaat, moet je dat als fan dan niet ook van jezelf vragen?

Ja, tuurlijk. Alleen Onana is ook onze eerste keeper. Vermeer mocht weg om ergens te keepen en Stekelenburg is te duur.
Een betere keeper houdt meer ballen tegen, maar is ook moeilijker om te halen. En in mijn ogen is dat niet nodig als de veldspelers hun werk gewoon goed doen.
Vind ik leuk
Secundo +114
dinsdag 22 januari 2019 om 22:38
Ben t zeker met je eens wat betreft uitfluiten, ik vroeg me alleen opeens af wat je dan wel zou kunnen doen als publiek haha. Hoe dan ook, zeker met een keeper, is het inderdaad heel erg onhandig om die uit te gaan fluiten, daar weet je zeker dat ie t niet beter gaat doen..
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
dinsdag 22 januari 2019 om 22:45
Dat snap ik. Alleen je komt daar om te supporten. Dan kun je best een keer boos zijn en iets roepen denk ik. Alleen met een hele tribune iemand uitfluiten die al slecht speelt. Leuk als je wilt verliezen, maar anders zou ik het niet doen.
Ja, de keeper, maar denk aan het uitfluiten van een jonge Daley Blind. Het gaat niet echt lekker, daardoor twijfel je in sommige situaties, wat is dan het effect van een hele tribune die fluit en dus eigenlijk zegt we moeten je niet, je kan er geen zak van? En hoe groot is het verschil en het verschil in effect als die hele tribune achter hem gaat staan?
Vind ik leuk
HupHolland +4465
donderdag 24 januari 2019 om 12:03
"..... in mijn ogen is dat niet nodig als de veldspelers hun werk gewoon goed doen."

Ergens anders vertelde ik je dat Sinkgraven niet voldoet als verdediger in dit Ajax en daar ga je ook tegenin.

Het is gewoon goed als fans kritiek hebben en pijnpunten durven te benoemen.

Je kunt natuurlijk ook je mond houden, maar daar heeft niemand wat aan en de betrokken speler zelf het minst.
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
donderdag 24 januari 2019 om 12:09
Ik ben ervan overtuigd dat Ajax bij PSV niet verloor door de positie van Frenkie en bij Heerenveen niet door het meespelen van Sinkgraven.

De Ligt had Lammers ook niet onder controle. Dat moet hij best kunnen.

Ik vind pijnpunten benoemen prima. Alleen niet alles wat als pijnpunt wordt benoemd is ook daadwerkelijk een pijnpunt.

Dat klopt. Je moet het ook wel bont maken wil ik je vertellen dat je beter je mond kunt houden.
Vind ik leuk
HupHolland +4465
donderdag 24 januari 2019 om 12:33
Niemand weet of Ajax met andere keuzes betere resultaten had neergezet.

Voor mij was PSV voor die wedstrijd al favoriet thuis en Heereveen maakt het ajax wel vaker moeilijk.

Maar de keuzes zijn wel logischer en makkelijker te verdedigen
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
donderdag 24 januari 2019 om 13:03
Dat klopt. Alleen mensen lijken dat wel te denken. Jijzelf ook. Jij hebt het over fouten van Ten Hag. Dus zeg je dan volgens mij dat het resultaat beter had kunnen zijn. Of althans de kans daarop groter.

Ik wist het niet. Ajax had denk ik ook kunnen winnen. Alleen niet op deze manier.
Vind ik leuk
HupHolland +4465
donderdag 24 januari 2019 om 13:40
Ik heb het niet zozeer over het resultaat. Ik begrijp de (combinatie van) keuzes niet.

Wat resultaat betreft is het helemaal niet verwonderlijk dat PSV thuis Ajax verslaat of dat een club als Heereveen eens een punt van Ajax afsnoept.
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
donderdag 24 januari 2019 om 13:44
Dat kan, maar als je zegt dat iemand een fout heeft gemaakt impliceert dat dat je vindt dat een andere keuze goed of beter was geweest.
En dat Ajax met een andere opstelling dus meer kans had gehad op goed resultaat.

Nee, absoluut niet. Wedstrijden worden vaker op inzet beslist.
Vind ik leuk
HupHolland +4465
donderdag 24 januari 2019 om 13:59
Klopt. ik denk dat de kans op een beter resultaat groter had geweest.

Ajax bewijst voor mij dat taktiek juist het belangrijkste is. Teveel goede Ajax-spelers transferen naar een club waar fysiek voetbal wordt gespeeld en vallen drastisch door de mand.
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
donderdag 24 januari 2019 om 14:29
Oke. Ik vind de argumenten niet overtuigend.

Natuurlijk is tactiek belangrijk. Alleen als je afgetroefd wordt op inzet verlies je duels, moet je reageren en herstellen. Dan kom je niet aan je tactiek toe.
Vind ik leuk
HupHolland +4465
donderdag 24 januari 2019 om 20:14
Beiden zijn belangrijk, maar op inzet zal Stoke nooit de Premiership winnen.
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
donderdag 24 januari 2019 om 20:27
Nee, maar inzet is wel de reden dat ze er nog inzitten :p
Nee, tactiek is belangrijk, en kwaliteit ook. Alleen hebben de topclubs het tegen kleinere clubs ook moeilijk als ze er een beetje slap ingaan.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1941
dinsdag 22 januari 2019 om 21:53
Nou ja als iemand op werk gebied niet voldoet tuurlijk dan mag hij zeker in de voetballerij zijn plaats afstaan, maar de manier waarop sommige leuke gasten ff gefileerd werden vind ik echt te ver gaan. Er zijn echter ook wel uitzonderingen, gudelj, bazoer, Kluivert hebben mijn hart niet kunnen winnen leken erg kille personen in uiting en gedrag en tja dan mag de arena wel iets verder gaan zonder dat ik daar moeite mee heb, net als nu met lamprou gaat gebeuren hoogstwaarschijnlijk, dat verdiend de man niet hij toont inzet, is spontaan etc. Over jou Nickname... Tja ik was klaar toen keizer in oktober ofzo zei dat vleugelspeler niet meer kon en geen rendement op leverde, ik ben groot fan van vleugelspel en dat kon er bij mij niet in. Verder geen uitgesproken leuke vent ofzo dus ja die mocht van mij wel out. 😂
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
dinsdag 22 januari 2019 om 22:42
Dat klopt. Heb je weleens interviews van ze gezien of gelezen? Ik heb daarna toch vaak een positiever beeld over spelers.
Klopt, en je kunt iemand eigenlijk moeilijk verwijten dat hij niet beter kan keepen. Dat is zijn schuld niet.

Haha, ik was er al zo snel klaar mee. Ik was echt blij dat die weg was.
En nee, ik vond hem ook niet echt leuk. Anderen waren vaak razend enthousiast. Ik heb geen idee waarom.
Vind ik leuk
B. Alrond +1893
donderdag 24 januari 2019 om 08:17
Vat je naam dan zo op:
Kei zero ut
Kei 0 utrecht
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
donderdag 24 januari 2019 om 11:00
Haha, jij bent wel creatief met taal en met name met namen of niet mr B.Alrond?
Vind ik leuk
HupHolland +4465
donderdag 24 januari 2019 om 12:00
Wees blij dat ze niet meer met een zwaard en een schild in de Arena staan.

Deze mensen krijgen miljoenen om het publiek te vermaken en als ze daarin falen, dan moet het publiek blij zijn? Natuurlijk is dat onmogelijk.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 19:58
Ik ben het met je eens. De goals waren hem niet te verwijten en het waren geen fouten. Maar met meer klasse had hij wel meer kunnen doen.
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
dinsdag 22 januari 2019 om 20:34
Ja, maar met meer klasse was hij wel iets anders gaan doen dan banken bij Ajax.
Vind ik leuk
F-Troop +205
dinsdag 22 januari 2019 om 20:33
we heten dan ook geen Danny of Daley🤣
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5689
dinsdag 22 januari 2019 om 21:21
Klopt, jullie hebben een andere naam 😂
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 19:52
Misschien waren het geen fouten en is hij te klein. De ballen waren niet scherp in de hoek geschoten en die had een goede keeper gewoon gehad.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 20:26
Jij hebt 't begrepen. De 10 voetballers hebben de meeste schuld aan dit puntverlies. Maar goed je hebt van de meelopers die adoreren alles wat er bij Derksen en Genee aan tafel wordt gezegd.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 januari 2019 om 20:27]
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 20:45
Hij heeft niets fout gedaan maar kwam alleen op elk schot 30 cm tekort.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 21:10
Nou idd gewoon erg zwak verdedigd.
Vind ik leuk
zoroman30 +214
woensdag 23 januari 2019 om 00:57
iedere andere eredivisie keeper wandelt naar de hoek toe en pakt de bal rustig op . Lamprou kan gewoon echt niet .
Vind ik leuk
HupHolland +4465
donderdag 24 januari 2019 om 11:57
En toch waren dat geen onhoudbare schoten.
Vind ik leuk
Feye1908 +9267
dinsdag 22 januari 2019 om 18:03
Waarom is er geen kritiek op die weergaloos geweldige verdedigers van Ajax die Heerenveen zoveel kansen geven? Een club als Ajax mag tegen geen enkele Eredivisie club zoveel kansen weggeven.

Tuurlijk is Lamprou geen topper maar dat wisten ze bij Ajax ook voordat ze hem binnen haalde.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 18:09
Het was ook belachelijk om te zien hoe alle spelers van Ajax steeds gehaast naar voren renden, zelfs bij de 4-3 voorsprong. De ruimtes die ze weggaven was echt absurd..
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
dinsdag 22 januari 2019 om 19:26
Lamprou bleef tenminste achterin, maar daar hoor je verder niemand over.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 20:15
Whahahaa, zou wat zijn als hij opeens in de spits zou staan...
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
dinsdag 22 januari 2019 om 20:20
Als Linssen een kopgoal kan maken..
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 20:43
Dan kan Lamprou dat zeker niet.
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
dinsdag 22 januari 2019 om 20:47
Ja oke. Wel goed dat hij dat snapt.
Vind ik leuk
F-Troop +205
dinsdag 22 januari 2019 om 20:34
zo is dat! Hij kan echt wel keepen..beetje onderschat..
Vind ik leuk
HupHolland +4465
donderdag 24 januari 2019 om 12:06
Een stapje naar voren had zijn doel een stuk 'kleiner' gemaakt, dat dan weer wel.
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
donderdag 24 januari 2019 om 12:11
Dat doet hij ook vaak. Juist omdat hij klein is.
Alleen dus volgende keer nog verder naar voren.
Vind ik leuk
HupHolland +4465
donderdag 24 januari 2019 om 12:26
Kotarski vind ik wel goed, maar die maakt te veel gekke fouten. Hij is erg jong. Ik denk dat de toekomst wordt, maar momenteel is de reserve-doelman echt een zorgenpunt bij ajax in mijn ogen.
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
donderdag 24 januari 2019 om 13:00
Dat deed Onana ook geloof ik :p

Ja, Lamprou lijkt slechter te zijn dan gedacht. Aan de andere kant, als Ajax met 4-2 had gewonnen was Lamprou geen issue geweest en dat vind ik vrij apart.
Vind ik leuk
HupHolland +4465
donderdag 24 januari 2019 om 13:34
Kotarski, daar kijk ik graag naar, maar als ik hem bij de corner-vlag zie rondrennen, denk ik wel 'wat doe je daarzo?' ;-)

Wat je verder zegt klopt natuurlijk wel en Ajax had eigenlijk 7 moeten scoren
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
donderdag 24 januari 2019 om 13:42
Haha. Is ook terecht.

Dat, maar ook met Lamprou is 4 idioot veel. Lamprou is ook geen romp zonder armen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14507
woensdag 23 januari 2019 om 00:09
En ten Hag stond erbij en keek er naar, is de controle kwijt.
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
donderdag 24 januari 2019 om 13:01
Gelukkig heeft blinde paul het allemaal weer gezien.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14507
donderdag 24 januari 2019 om 20:42
Het gaat er om dat ten Hag het zou moeten zien en ingrijpt, je moet zo'n wedstrijd gewoon controlerend uitspelen, gaan ze als een idioot blijven aanvallen bij 3-1.
Of hij ziet het niet en doet niets of hij ziet het wel maar zijn spelers doen maar wat.
Bovendien zag iedereen in de buitenwacht al dat Lamprou niet geschikt was, behalve ten Hag en l'Ami die er elke dag met hun neus bovenop staan.....
Kortom, ten Hag een verschrikking voor Ajax.
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
donderdag 24 januari 2019 om 20:51
Ik denk niet dat hij in de rust heeft gezegd 'jongens, als een idioot aan blijven vallen.'
Hij is juist helemaal niet van het aanvallen als een idioot.
Alleen over dat controlerend uitspelen ben ik het niet met je eens. 3-1 betekent een toevalstreffer en je hebt weer een wedstrijd. Drie goals is veilig. 2 Niet.
L'Ami heeft volgens mij niks te zoeken bij Ajax.
Lamprou viel me tegen. Hij zou de top niet halen, maar hij deed het bij Willem II prima.


Kortom, het zal wel weer. Jammer dat je na één wedstrijd al je positiviteit alweer helemaal kwijt bent. Hier ga ik ook niet meer aan beginnen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14507
donderdag 24 januari 2019 om 21:01
Bij 3-1 moet je controleren, geen extra risico nemen, je kan zien aan het doelsaldo van Ajax hoe veilig 2 doelpunten zijn.....
De wedstrijd/uitslag heeft simpelweg aangetoond dat men volkomen verkeerd heeft gehandeld.

Lamprou bewijst ook meer eens hoe weinig kijk ten Hag heeft en dat zijn prioriteiten verkeerd zijn, Labyad halen compleet onnodig en Lamprou lekker opstellen......staat er met z'n neus bovenop elke dag.

Elke wedstrijd denk ik, als dat maar goed gaat.....
ten Hag blijft een onzekere factor .

Vind ik leuk
#Keizerout +50579
donderdag 24 januari 2019 om 21:19
Ik zeg ook niet extra, maar als jij rustiger aan gaat doen, hebben zij meer ruimte om te voetballen.
Je hebt ook gezien dat als Ajax niet goed staat een counter gewoon gevaarlijk is. Helemaal als Onana ontbreekt.

Haha, ja hij had Lamprou natuurlijk al vaak gezien toen Labyad kwam.

Het zal wel Paul, dat ligt dan echt helemaal aan jou.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14507
donderdag 24 januari 2019 om 21:27
Het onvoorstelbare is dat de buitenwacht al sinds de aanstelling van Lamprou heeft aangegeven geen vertrouwen te hebben.
Het is niks nieuws, dat is het trieste juist, de
"binnenwacht" ontkende altijd.....

Je moet ze juist GEEN ruimte geven ha ha
Ga je aanvallen dan zet je het open achterin, gooi de boel dicht dan is het afgelopen met de pret.
Dit is allemaal zo oud als de weg naar Rome,
is niks nieuws, het grote Ajax speelde zo met Cruijff maar ten Hag blijkt volkomen " niet goed ingelicht" te zijn.
Kinderlijk naïef.
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
donderdag 24 januari 2019 om 21:49
Oke, ja, zoals ik zei, dit ligt echt helemaal aan jou.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14507
donderdag 24 januari 2019 om 21:55
Voor wat het waard is joh.
Ik zit gewoon niet rustig ha ha
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
dinsdag 22 januari 2019 om 18:10
Je hebt helemaal gelijk hoor. Die liepen te klooien. De Ligt is volgens iedereen klaar voor Barca of City. Dan mag je Sam Lammers ook wel even tegenhouden
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 18:19
Mee eens.
Vind ik leuk
B. Alrond +1893
donderdag 24 januari 2019 om 08:19
Shame on you if you fool me once, shame on me if you fool me twice.
Vind ik leuk
pietprecies +12559
dinsdag 22 januari 2019 om 18:28
Is zo maar hij was eigenlijk 3e keeper, ik begreep ook niet dat ze v Leer zo makkelijk lieten gaan eigenlijk
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 18:35
Echt onlogisch, je 2e keeper verhuren en je 3e keeper 2e keeper maken...
Vind ik leuk
Mari +13381
dinsdag 22 januari 2019 om 19:25
Vzn Leer kan er helemaal niets van
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 20:17
En Lamprou wel?

Ongeacht afgelopen zondag, ik heb liever het liefje van Lieke in het doel.
Vind ik leuk
Mari +13381
dinsdag 22 januari 2019 om 20:20
Hij kan beter, maar ook ik moet bekennen dat het risico te groot is.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1941
dinsdag 22 januari 2019 om 19:28
Nee helemaal niet dat was gewoon een overdacht plan. Men twijfels of van leer onana kan vervangen en als hij niet speelt is dat erg moeilijk in te schatten. Lamprou gedraag zich voorbeeldig en werkt hard en heeft daarmee dus gewoon een soort gun factor af weten te dwingen. Echter rekende niemand erop dat onana niet inzetbaar zou zijn en het daadwerkelijk zover moest komen.
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
dinsdag 22 januari 2019 om 19:27
Die was steeds geblesseerd.
Vind ik leuk
Whatevaa +1104
dinsdag 22 januari 2019 om 18:41
Juistem, jij typt wat ik al 2 dagen voel en tegen vrienden roep. Mathijs en Daley, beide mogen dit puntverlies en zeker 3 van de 4 goals zondag zichzelf aanrekenen. Onana is gewoon supergoed en daarom zou hij er waarschijnlijk wel 2 hebben gepakt, komt niet omdat lamprou superslecht is. Is gewoon een degelijke goalie.
Vind ik leuk
Mari +13381
dinsdag 22 januari 2019 om 19:28
Precies wat ik ook heb geschreven gisteren.
Schone werd nog zo boos op Blind? Omdat die er zoooo slap inging op het middenveld.
Onze ervaren man gedroeg zich als een jonge hond
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 20:48
Lamprou was gewoon slecht, en ja, Blind werd gewoon even opzij gezet en Sinkgraven kon gewoon zijn poot uitsteken... Neemt niet weg dat Lamprou gewoon niet goed genoeg is om 2e keeper van Ajax te zijn!
Vind ik leuk
HupHolland +4465
donderdag 24 januari 2019 om 12:07
Ach ja, Blind ......
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 20:45
Dus Lamprou tegen Real, no problem?
Vind ik leuk
Secundo +114
dinsdag 22 januari 2019 om 22:43
Ook zeker waar. Moet wel zeggen dat ik zelf had verwacht dat als onana niet zou keepen dat blind dan wel linksback zou staan met magallan centraal. Oké, blind is misschien verdedigend ook geen topper maar vergeleken met een sinkgraven die net een jaar niet gevoetbalt heeft en daarvoor ook geen zekerheidje op linksback was, had ik toch eerder voor blind gekozen. Neemt niet weg dat ajax evengoed deze wedstrijd gewoon over de streep had moeten trekken, ongeacht opstelling..
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
dinsdag 22 januari 2019 om 18:08
Ja weet niet. Ik denk dat een kutinstelling ons 2 punten kostte.
Daar zou ik met elke tweede keeper nerveus van worden
Vind ik leuk
rpaulp50 +14507
dinsdag 22 januari 2019 om 19:04
Het is wel opvallend dat de "top 3" punten laten liggen vlak na de winterstop.....
Die overdreven buitenlandse trainingskampen, zonde van het geld en de punten, de concentratie was weg.
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
dinsdag 22 januari 2019 om 19:24
Ik weet niet of het die trainingskampen zijn. Dat zou kunnen.
Het zou ook kunnen dat beide ploegen dachten 'dit gaan we wel even doen.'
Feyenoord draait al het hele jaar kut. En zijn sowieso wat minder goed.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14507
dinsdag 22 januari 2019 om 20:41
Het valt mij op dat "kut' steeds gebruikt wordt om iets in negatieve zin te duiden, terwijl het toch het mooiste lichaamsdeel op aarde is, bovendien zijn de meeste van ons er ook door naar buiten gekropen....

Dat komt ook niet van die Trainingskampen maar ze lijken mij wel overbodig.
Gewoon niet de routine onderbreken, geen winterstop, wel vrij met kerst is veel beter voor de continuïteit.
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
dinsdag 22 januari 2019 om 20:51
Haha, de meeste nog wel. Ja, dat is wel een goede vraag. Ik heb helaas geen antwoord. Kut he?

Ja, maar ze hebben ook wel kritiek op die verre trainingskampen zoals bij Ajax en PSV. Het zou kunnen dat het daarmee te maken heeft.
Ja, maar de velden zijn het er niet zo mee eens.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5689
dinsdag 22 januari 2019 om 21:24
Er is in NL geen top 3, maar een top 2. Nummer 3 staat niemandsland, en doet voor spek en bonen mee aan de competitie.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14507
woensdag 23 januari 2019 om 00:11
Dat is ook zo
Vind ik leuk
Hesses +1284
dinsdag 22 januari 2019 om 18:19
Als degene die bij jou clubje de pingels neemt gewoon z'n huiswerk had gedaan hadden jullie gwn 3ptn gehad zondag zelfs met Lamprou
Vind ik leuk
rpaulp50 +14507
dinsdag 22 januari 2019 om 19:07
Het ligt altijd aan het collectief, maar je moet daar verbeteren waar je kan en moet.
Die strafschop missen is een incident bijvoorbeeld, Lamprou is een structureel probleem waar je gericht wat mee moet en kan doen.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5689
dinsdag 22 januari 2019 om 21:26
Hoe lossen ze dat bij jouw clubje op? Want van Zwolle is nog even een tandje matiger hé?
Vind ik leuk
Degier +2049
dinsdag 22 januari 2019 om 18:31
Volgens mij hadden wel meer spelers dan Lamprou schuld aan de 4 tegengoals. De enige die wel tegengoals voorkwam was Serdar met zijn respect bandje.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 23:01
Woon jij in een put?
Vind ik leuk
cj_fey +4285
dinsdag 22 januari 2019 om 20:04
En maar blijven roepen dat hij 2 pnt heeft gekost.... de verdedigers dan ook? Als die gewoon het werk hadden gedaan wat ze moesten doen hadden er 2 schoten nooit geweest.... nu waren het doelpunten....
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 20:25
Het zijn wel z'n medespelers die er voor hebben gezorgt dat Lamprou in de situatie komt dat ie een fout kan maken. Daarnaast redt ie Ajax ook een keer grandioos. Maar de verdedigers van Ajax hebben het net zo goed af laten weten.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 15:49
op laatst red hij nog een punt voor Ajax en als de scheids niet zo'n schijt bak was geweest en gewoon voor een 11 meter had gefloten dan waren jullie helemaal de sjaak geweest Maar Ajax en een 11 meter tegen krijgen dat mag niet van de KNVB. En maar janken om die kabouter wees blij met dat puntje waar jullie totaal geen recht op hadden
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 17:32
Ja maar Vermeer is een keeper en lamprou een ballevanger
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
woensdag 23 januari 2019 om 18:17
Weet niet hoor, wij hebben Vermeer weggestuurd omdat hij geen ballen meer ving.
Vind ik leuk
HupHolland +4465
donderdag 24 januari 2019 om 11:56
Geen wonder als je elke wedstrijd bij alle ballen wegduikt.
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
donderdag 24 januari 2019 om 11:59
Haha. Het was eerst best een goede keeper. Alleen ineens liet hij alles los. Later las ik dat het met persoonlijke dingen te maken had.
Vind ik leuk
HupHolland +4465
donderdag 24 januari 2019 om 12:23
Ik vond Lamprou voor deze wedstrijd al geen bijzondere doelman en dat zullen meerderen vinden. Maargoed, ik ben ook niet overtuigd van Van Leer of El Maach.

Als je dan 'weet' dat je deze wedstrijd over een mindere doelman, dan ga je dus geen te aanvallend ingestelde linksback opstellen. Je bent al 'zwak' in de verdediging aangezien Blind daar speelt (een soort 3-4-3 opstelling).

Woeber is te vroeg verkocht. Ten Hag had dan ook voor een verdediger 'moeten' kiezen. Bakker als Linksback en anders Magallan en Blind naar links.

Ik reken dit dus ook niet Lamprou aan, maar Ten Hag.

Iets soort gelijks deed hij tegen PSV. Als je enige CV (De Ligt) weg valt, dan zet je daar geen tweede Blind (Frenkie) neer, maar een echte CV, zoals Woeber of Schuurs destijds.

Dit is mijns inziens fouten ontstaan doordat Ten Hag zijn team soms overschat (of tegenstanders onderschat).

Fouten mag Ten Hag maken. Hij heeft genoeg credits aopgebouwd, maar ik hoop dat hij ervan leert.
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
donderdag 24 januari 2019 om 12:58
Ja Lamprou laat het nog niet zien inderdaad.
Maar het was de best beschikbare keeper, dat lijk je ook te accepteren.

Waarom niet? Tagliafico verdedigt beter maar is in het huidige systeem ook een aanvallende back. Bakker zou dat ook zijn. Mazraoui op rechts is ook van oorsprong geen rechtsback en dat is over het algemeen ook geen probleem.
Bovendien gaat dat uit van de gedachte dat Bakker het beter zou doen dan Sinkgraven. Aangezien Sinkgraven verder is in zijn ontwikkeling en op die positie aanzienlijk meer wedstrijden op niveau heeft gespeeld betwijfel ik dat.
Dat Magallan niet speelde lijkt me niet vreemd. Ajax verdedigt redelijk ingewikkeld en hij kan nauwelijks communiceren met de rest. Ten Hag zal ook wel kunnen zien dat de aanvoerder van Boca en duurste verdedigende aankoop van Ajax ooit kan voetballen. Dan is er dus een andere reden dat hij niet speelt.

Wöber is misschien te vroeg verkocht. Alleen heeft Ten Hag daarmee te dealen.

Over PSV, Ajax heeft met Frenkie achterin prima wedstrijden gespeeld.
Je kunt wel zeggen dat hij Wöber op had moeten stellen, maar dan had je twee linkspoten en Wöber is ook niet foutloos. Die maakt ook met enige regelmaat slippertjes. Het gat tussen Frenkie en Schuurs lijkt me op dit moment ontzettend groot. Dus of dat realistisch was weet ik niet.

Als je dan kijkt dat tegen zowel PSV als Heerenveen over het hele veld spelers te laat lf slap inkwamen, daardoor onnodig balverlies leidden en achter de feiten aanliepen. Dan vraag ik me af of het lag aan Frenkie, Sinkgraven en Lamprou dat over het hele veld spelers er niet vol voor gaan. Ik zie dat verband niet, maar het gebeurde wel.
Dan denk ik eerder dat mensen verbanden zien die er niet zijn. Frenkie achterin en Sinkgraven was weliswaar anders en het resultaat was anders dan normaal. Alleen dat betekent niet dat er dan automatisch een direct verband bestaat daartussen.
Vind ik leuk
HupHolland +4465
donderdag 24 januari 2019 om 13:29
PSV, het punt is dat zowel Frenkie als Blind geen echte CVs zijn. Ja, Ajax kan (met De Ligt) een soort 3-4-3 spelen. Maar zonder CV zie je dat Onana bijvoorbeeld niet in bescherming wordt genomen. Je kunt niet zonder CV spelen of je moet echt drastisch beter zijn dan je tegenstander. (dat het tegen AEK werkte was meer geluk dan wijsheid, AEK kent de Ajax spelers niet zo goed als PSV). Je hebt gelijk dat Woeber of Schuurs ook twijfelachtige keuzes in dat geval zijn, maar ik roep al sinds het begin van de competitie dat ik niet begrijp waarom Ajax Edson Alvarez niet koopt! want ze hebben een back-up voor De Ligt nodig en Schuurs was gekocht voor Jong Ajax.

Tegen Heereveen. Tagliafigo is onomstreden. Bakker klopt al een aardige tijd aan de deur, maar krijgt geen kans. Hij kent het systeem en heeft wedstrijdritme. Daarnaast heb je eindelijk die 25-jarige verdediger waar je 1 jaar mee bezig was. Nogmaals, de keuze dat je dan een speler die een jaar geblesseerd is geweest en nauwelijks wedstrijdritme heeft selecteert is veel risico voller. Ik denk dat Bakker vaker met het eerste heeft meegetraind dan Sinkgraven en hij is gewoon erg goed.

Weet je wat ik eigenlijk denk? Ik denk dat Sinkgraven weg mag en daarom speelde.
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
donderdag 24 januari 2019 om 13:41
Ja, leuk van Edson Alvarez, maar je weet ook best dat dat niet het punt van discussie was.
Als je het ermee eens bent dat de alternatieven twijfelachtig waren snap ik niet dat je het met zoveel zekerheid een fout kunt noemen.
Helemaal omdat zoals ik eerder zei, die fout niet verklaart waarom andere dingen misliepen die ook bijdroegen aan de nederlaag.

Ja. Die 25 jarige die niet weet wanneer hij op welke plek moet staan en moeilijk te corrigeren is in het veld. Helemaal zonder Onana en Tagliafico, de Spaanssprekenden om hem heen.
Dus dat lijkt me ook gewoon een risico.
En leuk dat Bakker is opgeleid als linksback. Hij is jonger en minder ver. Daarnaast ziet Ten Hag ze allebei op training. Dus waarom zou hij dan de mindere kiezen?

Dat vind ik een hele matige theorie. Ten eerste omdat dat zou betekenen dat iemands mogelijke marktwaarde boven het resultaat wordt verkozen.
En ten tweede, als Ajax op die manier zou handelen, waarom speelde Wober dan nooit? Die mocht immers ook vertrekken.
Vind ik leuk
HupHolland +4465
donderdag 24 januari 2019 om 13:49
Woeber vertrok omdat Magallan was gehaald. Dus het is onlogisch dat hij niet speelt.

Sinkgraven is net terug van een hele grote blessure . Dus onlogisch dat hij speelt.

Snkgraven is 25 geloof ik en kan alleen in het 1e wedstrijd ritme opdoen, daarom speelt hij en Niet Bakker bijvoorbeeld.

Als je Sinkgraven als LB tegen Real erin zet, dan kun je het wel schudden.

Wacht maar af, Sinkgraven is aan zijn laatste maanden bij Ajax toe.
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
donderdag 24 januari 2019 om 14:27
Op zich wel. Alleen Ten Hag zal er wel een logische reden voor hebben gehad, want mensen doen dingen niet zomaar en hij heeft redelijk verstand van voetbal. Als ik die logica moet zoeken kom ik op aanpassing en comminicatie.

Waarom? Spelers komen toch op den duur terug van blessures? Als ajax zoals je net zei 7x had gescoord, wat gewoon had gekund, was je dan over Sinkgraven begonnen?

Zoiets zal wel meespelen, alleen weet ik niet hoe zwaar het weegt. Als hijBakker beter vindt speelt Bakker.

Dat zou kunnen. Bakker lijkt me nog minder garantie bieden.

Dat geloof ik ook best, maar net als eerder hoeft dat geen direct verband te betekenen. Veltman is misschien ook wel aan zijn laatste maanden bezig. Die krijgt heus niet zomaar een plekje hoor.
Vind ik leuk
HupHolland +4465
donderdag 24 januari 2019 om 19:45
Ik vind het leuk om met je te discussieren. Of we het ooit eens zullen worden? ;-) Maar dat hoeft ook niet.

Sinkgraven is in mijn ogen een heel speciaal geval. Ik vond hem uitzonderlijk goed bij Heereveen, maar dan gaat Ajax hem 'omtoveren' tot linksback. Dan krijgt die jonge ook nog eens aardig blessure leed. Dat wens je niemand.

Slechts een paar dagen/weken nadat hij terugkeert krijgt hij een contracts-verlenging van 1 jaar. Natuurlijk heeft dat met respect voor de speler te maken, maar zo gek veel vertrouwen straalt dat nou ook weer niet uit als je bedenkt dat Kristensen, Orejuela, Cassiera en noem ze allemaal maar op, langdurige contracten hebben terwijl voor Sinkgraven niet eens transfergeld nodig was.

Overigens, Bakker heeft ook een aflopend contract en meer linksbacks hebben ze niet. Of wil je daar Blind neerzetten? Maar dan mis je weer een CV, want Magallan is gehaald voor De Ligt en Schuurs is helaas absoluut niet klaar voor Real Madrid. Maar ondertussen verkoop je wel Woeber gedurende de winter, ipv de CL wedstrijden af te wachten.

Ergens klopt hier iets niet en dan zijn ze verbaasd dat ze naast de prijzen grijpen.

PS (edit).
Zo denk ik ook dat Ajax echt wel een betere reserve keeper kan halen dan een transfer-vrije keeper en dan maar in je handen knijpen dat je eerste keeper elke wedstrijd zal spelen.

Amsterdamse gierigheid? Het lot van een beursgenoteerd bedrijf? Of toch gewoon arrogantie of misschien zelfs naiviteit. Maar uiteindelijk kost dit zowel sportief als financieel een hoop.
[Reactie gewijzigd op donderdag 24 januari 2019 om 20:09]
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
donderdag 24 januari 2019 om 20:21
Ik ook. Het gaat op een respectvolle manier en ook met oog voor nieuwe argumenten. Heel verfrissend hier op VP :p

Ik vind dat een lastig geval. Heb ik het vaker over gehad. Ja, hij wordt omgetoverd tot linksback, maar op zijn plek had hij geen basisplaats. Zit je dan liever op de bank of vul je een nieuwe positie op jouw manier in? Hij heeft leuke wedstrijden meegemaakt op die plek. Leuker dan het op de bank was geweest.

Nou, dat klopt wel denk ik. Alleen ik weet niet of het gek is dat je niet direct het vertrouwen hebt dat iemand weer helemaal op zijn oude niveau zit/komt. Sinkgraven was op zijn eigen positie geen basisspeler, raakte zwaar geblesseerd en inmiddels staat op zijn nieuwe plek Tagliafico dus is hij op beide plekken geen eerste keus. Dus in eerste instantie niet op eigen kracht een basisplaats afgedwongen, kwalitatief op het moment van terugkeer geen basisspeler, jaar geblesseerd geweest, hoeveel vertrouwen had Ajax moeten hebben? De namen die je noemt kwamen op basis van scoutingsrapporten. Dus daar hadden ze vertrouwen in. Sinkgraven zelf kreeg ooit ook een lang contract toen hij kwam.
Ik zou het denk ik anders zien. Ajax verzekert zich op deze manier van een transfersom en verzekert Sinkgraven hiermee van rust tijdens zijn terugkeer. Hij kan nu gewoon laten zien wat hij kan zonder zich met zijn directe toekomst bezig te houden.

Op links heb je Tagliafico en Sinkgraven. Blind als optie 3. Elke positie dubbel bezet lijkt me normaal gesproken genoeg.
De Ligt vertrekt nu toch nog niet?

Wat er denk ik niet klopt is dat je eigenlijk in een ideale situatie een overlap zou willen hebben met Magallan en Wöber. Magallan had dan in de loop van het seizoen de plek van Wöber overgenomen en Wöber was dan in de zomer vertrokken. Wat je nu zag was dat Magallan dus nog niet speelde (volgens mij dus door de aanpassingsperiode, kijk bijvoorbeeld ook naar Gutierrez die door Van Bommel buiten de basis werd gehouden)
en Wöber had tegen Heerenveen niet misstaan achterin. Ten Hag had misschien liever voor Wöber gekozen dan Sinkgraven, alleen was Wöber er niet meer. Dan is dat geen optie.

Wat ik denk dat er gebeurd is, ook doordat Ten Hag en Overmars het allebei hadden over het Wöber gunnen:
Wöber is behalve een speler die je in kan zetten en die waarde vertegenwoordigt ook een mens met een carrière. Hij was wissel bij Ajax en dat Magallan hem ook nog zou gaan passeren was vrij duidelijk. Dan was hij reserve van de reserve geweest, terwijl dit het tweede jaar was waarin hij geen basisplaats kon afdwingen. En de kans dat je zonder speeltijd ineens in seizoen drie een basisplaats gaat pakken lijkt me klein. Daarom stond hij denk ik ook op de lijst om komende zomer verkocht te worden.
Alleen dan meldt Sevilla zich. Die hebben geen linksbenige centrale verdediger en hij heeft daar een reële kans op speeltijd. Ik vermoed dat hij daar nog op een lijstje stond, Sevilla scout vrij actief geloof ik, en hij heeft bij Ajax in de CL best aardig gespeeld.
Als zo'n club zich dan meldt en die bieden een behoorlijk bedrag voor iemand die geen basisplaats heeft bemachtigd (kijk naar hoeveel er in totaal is geboden op bijvoorbeeld Ramselaar en Maher, die samen 13 miljoen kostten). Dan kun je zeggen 'Nee, je bent bij ons de komende 1,5 maand nog reserve' en iemand een goede kans ontnemen op een mooie carrièrestap. Er is immers geen garantie dat er in de zomer een goede club komt, hij speelt niet in de basis en het komende half jaar onder normale omstandigheden alleen maar minder door Magallan en Sinkgraven.
Of je kunt je menselijk opstellen en iemand die kans gunnen.
Je krijgt een hele redelijke transfersom en met Magallan en Sinkgraven heb je beide posities kwalitatief volgens mij goed bezet.

Ja, er zijn punten verspeeld tegen Heerenveen, maar ik denk niet dat Wöber voor Sinkgraven ook direct het verschil had gemaakt qua prestaties op het veld. De Ligt hield Sam Lammers ook niet tegen, en hij kreeg hulp van Daley Blind. Die zijn toch allebei in principe goed genoeg om de mogelijk toekomstige spits van PSV (of Sampdoria las ik hier net?) tegen te houden.

Als ik ergens iets geks zeg hoor ik het graag.

Edit: Ik denk dat Lamprou een inschattingsfout is geweest. Hij was derde doelman. Daarvoor vond ik hem uitermate geschikt. Een behoorlijke eredivisiekeeper is in principe genoeg. Alleen Van Leer was steeds geblesseerd en Lamprou deed het op training kennelijk goed. Alleen blijkt hij nu denk ik toch inderdaad niet goed genoeg als tweede keeper.

Inschattingsfout denk ik. Zuinigheid kan het niet meer zijn.
[Reactie gewijzigd op donderdag 24 januari 2019 om 20:30]
Vind ik leuk
HupHolland +4465
donderdag 24 januari 2019 om 21:01
Verfrissend hier op VP, lol.

Je zegt helemaal niks geks en ik ga heel ver in je verhaal mee, maar we zien het toch anders en ik ben veel kritischer dan jij. ;-).

Vind ik leuk
#Keizerout +50579
donderdag 24 januari 2019 om 21:24
Het kan ook wel zijn dat ik wat dingen door de vingers zie doordat ik blij ben dat het wel echt de goede kant opgaat.
Alleen voor mijn gevoel niet. En als mijn inschatting over Wöber klopt kan ik ermee leven. Geen speler is groter dan de club, maar geen club is groter dan een mens.
Vind ik leuk
HupHolland +4465
vrijdag 25 januari 2019 om 09:59
Dingen door de vingers zien is geen kampioens-mentaliteit.

Ik wilde het gisteren al zeggen, maar het is helaas weer achteraf, maar ....

Okay, Ten Hag kiest voor Magallan. Dan is het logisch dat Blind naar links schuift. Maar dan schuift Mazraoui ineens door naar het middenveld en Kristensen staat dan ineens Rechts Back?

Ben je dan ook zo overtuigd dat een 'back-duo' Blind-Kristensen sterker is dan Blind-Mazraoui?

Voor mij opnieuw een onbegrijpelijke keuze. Pas geleden had Van De Beek niet eens een basis-plek. Nog eens te meer wordt duidelijk dat Woeber te vroeg is verkocht.

Als Ajax lef heeft, hengelen ze Pierie binnen. Dat moet met de 10 miljoen die ze voor Woeber hebben ontvangen te doen zijn.



[Reactie gewijzigd op vrijdag 25 januari 2019 om 10:14]
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
vrijdag 25 januari 2019 om 10:46
Ik denk niet dat er ooit ergens een 100% score wordt behaald.

Iedereen stond toch op een plek waar hij kon voetballen?

Ik zou het niet bedacht hebben. Alleen heb ik er inmiddels wel vertrouwen in dat hij betere dingen bedenkt dan ik :p
Het zou me niet verbazen als Mazraoui volgend jaar meer speeltijd zou krijgen als middenvelder.

Van de Beek is ook weleens minder dan hij vandaag was.

Pierie is een leuke speler inderdaad. Alleen weet ik niet of hij in de buurt gaat komen van De Ligt. Als er een buitenlander met meer potentie is heb ik dat liever.
Vind ik leuk
HupHolland +4465
vrijdag 25 januari 2019 om 16:42
Oke, ik hou op.

Je begrijpt niet dat Kristensen, Sinkgraven, Mazraoui en Lamprou gewoon te licht zijn voor Real. Dan kun je wel blij zijn met dit Ajax, maar met een paar honderd miljoen op de bank is het makkelijk om wat beters neer te zetten.
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
vrijdag 25 januari 2019 om 16:47
Ik snap best dat dat geen wereldtop is. Alleen we hebben ook helemaal geen geld voor wereldtop.

Dat geld op de bank hebben we verdiend met goed opleiden, succesvol scouten en goed herinvesteren. Ja onze spelers zijn minder goed dan Real, maar dat is al vrij lang zo.
Vind ik leuk
HupHolland +4465
vrijdag 25 januari 2019 om 16:51
Ajax heeft net 60 miljoen in de CL verdiend en Frenkie heeft net 75 miljoen opgeleverd. Daarvoor had Ajax het geld al op de bank. Waar heb je het over?

Jij bent een voorstander van blijven aankloten met spelers waar je graag nog iets aan wilt verdienen. Ik zou ze afschrijven en echt geschut in huis halen.
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
vrijdag 25 januari 2019 om 16:59
Ja. Net. Dus niet voor het samenstellen van deze selectie.
Overigens is er in de zomer al meer geïnvesteerd dan er binnenkwam.

Dat is een matige conclusie van wat ik heb gezegd. Ik vind dat er stap voor stap meer geïnvesteerd moet worden. Zoals nu ook gebeurd.
En ja, Ajax zou nu de halve selectie kunnen vervangen met geld dat nog binnen moet komen (Frenkie en CL).
Alleen dan ga je halverwege het seizoen je selectie uit elkaar trekken en een rits nieuwe spelers halen die je in moet passen.
Kun je doen, maar lijkt mij een garantie voor gezeik. Bovendien valt er aan die spelers zoals je nog zegt nog goed te verdienen.
Van mij mogen ze met het nieuwe geld komende zomer nieuw geschut halen. Jouw suggestie lijkt me een riskante.
Vind ik leuk
HupHolland +4465
vrijdag 25 januari 2019 om 17:03
Jeetje man, daar gaat het toch niet om.

Tagliafigo valt uit, en dan speel je achterin gewoon met Mazraoui, De Ligt, Magallan en Blind.

Wat wil je in godsnaam daaraan verbeteren met sinkgraven of Kristensen?

Maar omdat Tagliafigo geblesseerd is een Mazraoui of Blind door te schuiven naar het middenveld slaat nergens op.

Sinkgraven en Kristensen zijn gewoon afschrijfposten, want Bakker is beter. dat bewijst hij bijna wekelijks.
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
vrijdag 25 januari 2019 om 17:06
Hoezo? Mazraoui en Blind kunnen allebei goed op het middenveld spelen.

Een divisie lager ja. Dus dat zegt allemaal niet bijzonder veel.
Afschrijfposten, zou kunnen. Maar ook gewoon stand ins.
Vind ik leuk
HupHolland +4465
vrijdag 25 januari 2019 om 17:08
Ajax heeft op het middenveld alle spelers beschikbaar, dus dat is geheel niet nodig.

Ik begrijp echt niet dat je spelers als Sinkgraven, Kristensen en Lamprou maar blijft verdedigen. Dat zijn allemaal net niet spelers

Edit:
Omdat Tagliafigo geblesseerd is moeten Mazraoui of Blind ineens naar het middenveld. Dat slaat gewoon echt nergens op.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 25 januari 2019 om 17:11]
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
vrijdag 25 januari 2019 om 17:11
Misschien kreeg Schöne rust.

Verdedigen is een groot woord. Alleen om ze nu voor een fooi te verkopen en vervolgens te hopen dat de vervangers snel meedraaien vind ik naïef.
Op deze manier groeien we in een behoorlijk tempo en ik zie daar het probleem niet van.

Edit: dat is jouw conclusie. Niemand zegt dat.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 25 januari 2019 om 17:12]
Vind ik leuk
HupHolland +4465
vrijdag 25 januari 2019 om 17:18
Van de Beek was al een bankzitter voorheen, dus zelfs Lasse kun je makkelijk (na de winterstop nog wat meer) rust geven zonder Mazraoui of Blind naar het middenveld te schuiven. Jouw logica is niet logisch. Je doet net alsof Zyech niet op het middenveld kan spelen of dat Labyad echt nutteloos is. Dan heb ik het nog niet eens over Ekkelenkamp of De Wit. Laat je beste verdedigers nou gewoon in de verdediging spelen, dat is toch het meest logische?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 25 januari 2019 om 17:20]
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
vrijdag 25 januari 2019 om 17:34
Ik snap echt niks van dit verhaal.
Vind ik leuk
HupHolland +4465
vrijdag 25 januari 2019 om 17:56
lol, je snapt niks van dit verhaal en Mazraoui en Blind zijn uit het niets betere opties op het middenveld dan Ziyech of Labyad omdat Tagliafigo geblesseerd is?

Op het middenveld heeft ajax gewoon vd Beek, Frenkie en Lasse, zoals het hele seizoen al.

Dus je zoekt een vervanger voor Tagliafigo en dan is het niet logisch om een andere verdediger uit positie te spelen om waardeloze spelers als Kristensen en Sinkgraven op te stellen.

Wat is daar niet aan te begrijpen?

Je speelt gewoon:
Onana
Mazraoui, De Ligt, Magallan, Blind
Lasse, vd Beek, Frenkie
Ziyech, Huntelaar, Tadic

Ziyech kan naar het middenveld en Neres op rechts. Maar je gaat geen mislukkelingen als Sinkgraven of Kristensen spelen omdat je er geld voor wilt hebben
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
vrijdag 25 januari 2019 om 18:13
Haha oke. Dan begreep ik het wel en was het gewoon een heel slecht verhaal.

Uit het niets ook gewoon. Beiden hebben vaker op het middenveld gespeeld dan op hun eigen plek.
Ziyech rendeert ook veruit het beste als rechtsvoor.
Daarnaast zijn Labyad, Ziyech geen controlerende middenvelders. Dus waar heb je het in vredesnaam over 😂

En het idee dat spelers minuten krijgen zodat we er geld voor krijgen. Dan zoek je argumenten bij je eigen gelijk. En dat is niet waar argumenten voor zijn.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 25 januari 2019 om 18:26]
Vind ik leuk
HupHolland +4465
vrijdag 25 januari 2019 om 19:32
"Beiden hebben vaker op het middenveld gespeeld dan op hun eigen plek." lol
Vind ik leuk
HupHolland +4465
vrijdag 25 januari 2019 om 18:11
Okay, je snapt het opnieuw niet. Ik had ook niks anders verwacht.
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
vrijdag 25 januari 2019 om 18:12
Hahaha. Als iemand je niet begrijpt moet je het beter uitleggen.
Vind ik leuk
HupHolland +4465
vrijdag 25 januari 2019 om 19:30
Ok .... Sinkgraven en Kistensen zijn leuk voor AZ ofzo, maar hoger echt niet.

Goed uitgelegd?
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
vrijdag 25 januari 2019 om 19:32
Ja, maar dan is je inschattingsvermogen denk ik gewoon niet zo goed.
Vind ik leuk
HupHolland +4465
vrijdag 25 januari 2019 om 19:37
Okay, die gaan morgen naar Barca, jij hebt gelijk.

Je bent echt niet meer serieus te nemen als je dnkt dat reserve spelers bij Ajax hogerop gaan.
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
vrijdag 25 januari 2019 om 19:45
Precies, want dat heb ik gezegd.

Jij was na die zwarte piet opmerking al niet meer serieus te nemen.
Zoals Max Wöber? ;)
Vind ik leuk
HupHolland +4465
vrijdag 25 januari 2019 om 19:54
Ja leuk, maar je hebt nog steeds niet aangegeven waarom Kristensen en Sinkgraven betere backs zijn dan Mazraoui en Blind, en dat zul je ook nooit doen, want ze zijn het niet.
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
vrijdag 25 januari 2019 om 20:00
Dat heb ik ook nooit beweerd.
Vind ik leuk
HupHolland +4465
vrijdag 25 januari 2019 om 20:04
Dus Ten Hag had deze spelers niet moeten spelen. Dat was dus wat ik zei.
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
vrijdag 25 januari 2019 om 20:06
Dat is dan weer een conclusie van niks.
Vind ik leuk
HupHolland +4465
vrijdag 25 januari 2019 om 17:32
Nu weet je niet meer wat te zeggen en ik was dus niet zo'n papagaai als jij dacht.

Maar als je nog steeds kunt beargumenteren waarom je Mazraoui of Blind naar het middenveld doorschijft omdat Tagliafigo geblesseerd is, dan hoor ik dat graag van je. ;-)
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
vrijdag 25 januari 2019 om 17:35
Omdat het prima middenvelders zijn en het gewoon een van de opties was.
Vind ik leuk
HupHolland +4465
vrijdag 25 januari 2019 om 17:58
Ben je ook tegen zwarte piet? Waarschijnlijk wel!
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
vrijdag 25 januari 2019 om 18:14
Hahaha echt onnodig dom doen dit
Vind ik leuk
HupHolland +4465
vrijdag 25 januari 2019 om 19:32
Klopt dus wel.
Vind ik leuk
HupHolland +4465
vrijdag 25 januari 2019 om 20:14
Ajax heeft op het middenveld Frenkie, vd Beek, Lasse, Ziyech, Labyad, (De Wit, Ekkelenkamp). Genoeg keuze.

Het is NIET logisch dat je een verdediger naar het middenveld doorschuift omdat een andere verdediger geblesseerd is.

Mazraoui heeft nog nooit (in het eerste van ajax) op het middenveld gespeeld en Blind eigenlijk ook niet.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 25 januari 2019 om 20:16]
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
vrijdag 25 januari 2019 om 20:42
Oke. Ajax speelt met twee meer controlerende middenvelders. Frenkie en Schöne. Van dat lijstje zijn Frenkie en Schöne controlerende middenvelders. Dus zoveel keuze is dat niet. Bovendien is Eiting geblesseerd.

Dat jij iets niet begrijpt maakt het niet onlogisch. En hoezo omdat? Het staat los van elkaar. Tagliafico was afwezig, daarom speelde Blind linksachter en Magallan centraal.
En dan zijn er volgens mij twee redenen om Schöne niet op te stellen, rust en Mazraoui op die positie proberen, omdat Kristensen zich volgens mij wel ontwikkeld en Veltman ook terugkomt als rechtsback.
En dan is het goed om te weten wat je opties zijn.
Mazraoui speelde prima trouwens gisteren.

Blind heeft zowel bij Ajax als bij Oranje laten zien goed als controlerende middenvelder te kunnen spelen. Beter dan centraal achterin.
En Mazraoui was een middenvelder en Ten Hag heeft hem achterin neergezet. Dus laten we er voor de grap eens vanuit gaan dat hij weet wat de bedoeling is op die positie. Dat verklaart dan ook waarom het prima ging tegen Heerenveen.
Dus ja, misschien begrijp je het niet, maar probeer er dan achter te komen en ga niet roepen dat het onlogisch is en dat je het allemaal beter weet.
Vind ik leuk
HupHolland +4465
vrijdag 25 januari 2019 om 21:01
Waar je even overheen stapt is dat het een beker wedstrijd is die je MOET winnen, dus dan ga je geen exotische dingen uitproberen.

Lasse en Frenkie waren ook gewoon beschikbaar als controlerende middenvelders en hebben zich op die posities in de CL bewezen, dus daar hoef je niet aan te twijfelen.

Je blijft maar over rust voor Lasse praten terwijl we net die onnodige winterstop hadden, slaat dus nergens op.

Je kunt dus geen argument noemen waarom Mazraoui ineens op het middenveld zou moet spelen omdat Tagliafigo geblesseerd is.

Dus we aanschouwen (opnieuw) het falen van Kristensen omdat ajax hem graag wil verkopen.

En verder vind ik het best dat je zo'n grote fan van Kistensen, Sinkgraven en Lamprou bent, maar veel zul je niet meer van hun zien bij Ajax.
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
vrijdag 25 januari 2019 om 21:16
Nou, aangezien iedereen prima op de positie uit de voeten kon waar hij stond heb ik niks exotisch gezien.

Ja, en Ajax speelt 3 wedstrijden deze week. Waaronder één in de kuip tegen Feyenoord. Lasse is niet de jongste meer, dus een keertje rust kan helemaal geen kwaad. Anders had je tegen Feyenoord misschien iets 'exotisch' moeten proberen. Al vind ik dit dus niet exotisch.

Oke, volgens mij heeft het dan nog steeds impact op je lichaam als je 3x speelt in een week.

Jawel. Alleen jij legt dat naast je neer omdat het niet past bij wat je als conclusie wilt zien.
Want laten we voor de grap uitgaan van de situatie dat Ajax wissels die het zou willen verkopen op zou stellen. Dan ga je er dus vanuit dat Ten Hag Overmars invloed uit laat oefenen op de opstelling, want Overmars is degene met het belang bij transfers niet Ten Hag.
Dan zou je er ook vanuit gaan dat Overmars geld boven resultaat plaatst, want de wisselspelers zijn niet voor niks wisselspelers en de kans op resultaat daalt dus als je ze opstelt. Dit terwijl Overmars zelf ook snapt dat ze dit jaar wel een keer kampioen moeten worden.
Daarnaast snap ik niet zo goed waarom je denkt waarom het financieel rendabeler is om je wisselspelers op te stellen. De basisspelers leveren immers meer op en zoveel meer dat het eventuele verliezen op wisselspelers ruimschoots compenseert. Alleen niet als je ze niet opstelt.
En daarnaast moet je dan nog weer andere redenen zoeken waarom andere spelers die Ajax wil(de) verkopen niet werden opgesteld.
Zoals: Orejuela, Cassierra, Kenny Tete, Jairo Riedewald. Johnsen.
Eigenlijk allemaal spelers waar Ajax wel vanaf wil (terwijl dat over Kristensen helemaal niet wordt gezegd) en die geen speelminuten krijgen.

Dat is dus waarom ik niet met je meega in de theorie dat Kristensen speelt, puur omdat Ajax nog wat aan hem wil verdienen. Die theorie gaat uit van zoveel onwaarschijnlijke dingen dat ik het veel logischer zou vinden als Ajax niet op een bizarre manier wordt gerund en Schöne een keer rust kreeg.

Ja, want dat heb ik gezegd.
Vind ik leuk
HupHolland +4465
vrijdag 25 januari 2019 om 21:09
Ik vind het triouwens ook leuk dat je het nu met me eens bent dat Blind Linksachter en Magallan centraal wel kan, terwijl je daar een dag geleden nog zo tegen was.
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
vrijdag 25 januari 2019 om 21:19
Ik was daar niet tegen. Ik zocht naar een verklaring waarom Magallan niet speelde in die eerste wedstrijd.
Het zou ook kunnen dat Ten Hag in de beker meer risico neemt. De competitie is belangrijker. Dan is dit een 'veilig' testmoment. Bekerwinst maakt bij de beoordeling van het seizoen toch niet uit.
Het is een leuke bonus.
Vind ik leuk
J Kiprich +18662
dinsdag 22 januari 2019 om 17:05
Iets met ezel en steen. Ik denk dat Feyenoord in dit geval niet net als Ajax twee keer in zee gaat met deze keepert.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12593
dinsdag 22 januari 2019 om 17:09
Mee eens 😂
Vind ik leuk
JanTa48 +9454
dinsdag 22 januari 2019 om 17:12
Met van Geel weet je dat nooit.
Vind ik leuk
Degier +2049
dinsdag 22 januari 2019 om 18:33
Van Geel kan mij anders nog steeds verrassen hoor.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 23:02
keepert?
Vind ik leuk
Swout +2322
dinsdag 22 januari 2019 om 17:26
Misschien een leuke keeper voor die degradatieclub uit Utrecht
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 17:30
Zal je niet rapporteren maar dit zijn natuurlijk geen grappen die jij hierover maakt.......;-)
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 17:33
Volgens mij was dat 5 jaar geleden ook zo.. haha
Vind ik leuk
Hupfean +5709
dinsdag 22 januari 2019 om 17:34
Na donderdag avond, dan mag t.
Vind ik leuk
pietprecies +12559
dinsdag 22 januari 2019 om 18:27
Zou geen gekke deal zijn :-)
Vind ik leuk
Nietkoeroe +5839
dinsdag 22 januari 2019 om 18:28
Valt in ieder geval binnen de zoektermen: oud Feyenoord en niet goed genoeg
Vind ik leuk
pietprecies +12559
dinsdag 22 januari 2019 om 18:29
Ho ho, hij gaat niet naar PSV hè
Vind ik leuk
Mario 1 +2849
dinsdag 22 januari 2019 om 18:58
Wat denk je van Vermeer naar PSV.
Heeft hij de top drie gehad.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 20:17
Eenmaal weg blijft weg.
Vind ik leuk
Nbl +819
dinsdag 22 januari 2019 om 20:53
Vermeer hoeft ze kop niet meer te laten zien in de arena dat gaat hem niet worden.
Vind ik leuk
Lampenpit +1379
dinsdag 22 januari 2019 om 21:02
Ik zou het helemaal prima vinden!
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
dinsdag 22 januari 2019 om 17:03
Vermeer is ook gewoon beter, de blessure van Bijlow is een geluk bij een ongeluk.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 17:10
Vermeer word altijd door zoveel wel zo hoog aangeschreven maar de beste man is 33 jaar nu en het grootste gedeelte van zijn carriere is al geweest
Hoe lang is hij in al die tijd nu onomstreden geweest?
Vind ik leuk
#Keizerout +50579
dinsdag 22 januari 2019 om 17:17
Alsof dat iets zegt over de kwaliteit van een keeper.
Cillessen zat ook een aantal jaren op de bank achter Vermeer en Ter Stegen. Toch is hij eerste keeper van Oranje en Zoet die al jaren alles keept niet.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 17:51
Ja dat zegt denk ik wel wat over de kwaliteiten van een keeper
Maar mischien ook wel net zoveel over het verwachtingspatroon wat we bij hem hebben
Toegegeven zijn blesures helpen natuurlijk niet mee
Maar als je je hele carriere bij clubs als Ajax en Feyenoord onder contract staat en daar nooit echt onomstreden bent kom je waarschijnlijk voor dat niveau gewoon iets te kort lijkt me
In de tijd dat Vermeer wel keepte was er toch meestal best wel veel kritiek op zijn spel bij Cillessen is dat toch een heel stuk minder
Dat Cillessen bij Barca niet speelt heeft er mischien ook wel mee te maken dat het niveau daar een stukje hoger weer is als hier in de NL?
Zet Cillessen voor aanvang van dit seizoen bij Psv neer en de kans is vrij groot Zoet niet zo heel veel wedstrijden zou gaan spelen


Vind ik leuk
#Keizerout +50579
dinsdag 22 januari 2019 om 17:56
Bij Ajax was hij volgens mij gewoon zeker van zijn plek tot hij spontaan vergat hoe je een bal moest vangen.

Wat ik wilde zeggen is dat of je als keeper speelt meer afhangt van je concurrent dan op andere posities.
Cillessen is zeker beter dan Vermeer, maar hij speelt niet veel vaker.
Volgens mij is Brad Jones bijna altijd reserve geweest. Niet dat hij briljant is, maar beter dan je zou denken als je ziet dat hij nooit speelde.
Vind ik leuk
Tilburgia +452
dinsdag 22 januari 2019 om 18:02
Was zelfs bij Willem II reserve keeper
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 18:20
Oh ja was al helemaal vergeten dat hij daar ook nog is geweest
Zal wel komen omdat hij daar dan ook reserve was ;)
Vind ik leuk
Lampenpit +1379
woensdag 23 januari 2019 om 23:03
Ik denk niet dat iemand dit volledig gelezen heeft.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 23:49
Haha ja past mischien wel in het rijtje: goed verhaal lekker kort ook ;)
Toch 3 reacties op gekregen trouwens
Vind ik leuk
F-Troop +205
dinsdag 22 januari 2019 om 20:38
oud op je 33 Hoe jong is Buffon?!
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 20:50
Ik zeg niet dat die oud is, ( ik ben zelf ook 33) ik zeg aleen dat het grootste gedeelte van zijn carriere al voorbij is ;)
Daarbij ga ik er dan idd niet vanuit dat Vermeer net zolang door gaat als Buffon dat is toch wel een uniek geval
Gemiddelde leeftijd van een keepert die stopt ligt wel eeb stukje lager natuurlijk
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10535
dinsdag 22 januari 2019 om 17:11
Op termijn is en wordt Bijlow beter...ik vind het nog steeds de beste keuze om Bijlow eerste keeper te maken. Eén van de weinige goede keuzes van Gio.
Vind ik leuk
2cents +64486
dinsdag 22 januari 2019 om 17:18
Op termijn beter worden begrijp ik nog wel, maar op termijn beter zijn? Nee, die begrijp ik even niet.

Voor de lange termijn is de keuze best verdedigbaar. Nu Bijlow geblesseerd is mag Feyenoord tevreden zijn dat het op dit positie niet minder wordt. Integendeel.
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10535
dinsdag 22 januari 2019 om 17:21
Wilde gewoon even laten weten dat ik wel het vertrouwen heb in de kwaliteiten van Bijlow:).
Vind ik leuk
Mad Max +1289
dinsdag 22 januari 2019 om 17:05
Geen van beide zijn erg goed
Vind ik leuk
bits +5978
dinsdag 22 januari 2019 om 17:05
Ik zie überhaupt het talent van Bijlow niet. Zal wat jaartjes in de Eredivisie blijven hangen omdat ie bij Feyenoord heeft gespeeld voordat hij of ergens 2e keeper word of in de keuken kampioen divisie beland.
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10535
dinsdag 22 januari 2019 om 17:10
Dan zou ik sommige wedstrijdjes er maar bij terugpakken....bijvoorbeeld Groningen thuis of PSV uit. Ja hij heeft zeker fouten gemaakt, maar een Onana, om maar eens een voorbeeld van een prima keeper te noemen, heeft dat ook gedaan. Sterker nog...deed het aan het begin van dit seizoen ook.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 januari 2019 om 17:11]
Vind ik leuk
bits +5978
dinsdag 22 januari 2019 om 17:17
Een Lamprou heeft ook wel eens goede wedstrijden gespeeld, maakt m nog geen goede keeper. Hij is niet bijzonder lang of atletisch, heeft redelijke reflexen en is voetballend redelijk. Het is gewoon niks bijzonders.
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10535
dinsdag 22 januari 2019 om 17:20
Bijlow heeft een prima postuur voor een keeper. Is 1 tegen 1 uitstekend, zeer goede reflexxen en kan prima meevoetballen. Daarnaast raakt hij niet in paniek wanneer hij een fout heeft gemaakt (kijk de wedstrijden tegen Trencin en Ajax maar terug. Dit laat gewoon zien dat zijn mentale weerbaarheid prima is. Zal zich vooral nog meer moeten ontwikkelen bij hoge ballen.
Vind ik leuk
bits +5978
dinsdag 22 januari 2019 om 17:43
We gaan het zien. Ik heb meer zwakke momenten in mijn hoofd van hem dan goede. Wellicht ontwikkeld hij zich nog, ik verwacht er in ieder geval niet veel van.
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10535
dinsdag 22 januari 2019 om 17:07
Weet je wat ik nou niet zo snap: eindelijk wordt er eens de keuze gemaakt om voor een in potentie betere speler te gaan, om zodoende op termijn geld op te leveren, en opeens snappen ze het niet meer. Ja Vermeer is wellicht inderdaad beter momenteel. Mag het gezien het leeftijdsverschil van 12 jaar? En nog schijt ik iedere keer in mijn broek bij hoge ballen met Vermeer in het doel. Ja Bijlow heeft zeker ook zijn fouten gemaakt, maar laten we nou gewoon is vertrouwen houden in onze jeugd.
Vind ik leuk
Tom88Fey +250
dinsdag 22 januari 2019 om 17:11
Je was me voor! Wou precies dit zeggen :-)
Was juist blij dat Gio eens een talent de kans gaf om ook na wat foutjes te blijven staan. Van fouten leer je namelijk het meeste en in potentie is Bijlow gewoon een hele goeie. Natuurlijk is Kenneth op het moment beter maar hij levert straks niets meer op, zelfs na een paar goede optredens.
Vind ik leuk
A.I.D.H. +233
dinsdag 22 januari 2019 om 17:45
Als je ze denkt zou je ook dat talentje die 16 is uit O19 opstellen omdat hij enorme potentieel heeft en dus waarschijnlijk ooit beter gaat worden dan speler X! Maar je steld toch altijd de speler die op dit moment het best is op?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 januari 2019 om 17:47]
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
dinsdag 22 januari 2019 om 17:13
Heeft indirect allemaal met die voetbalpiramide te maken. als Feyenoord daar gewoon in was gestapt had bijlow elke week kunnen keepen in het 2e. Nu moest hij wel op doel in het eerste om meer ervaring op te doen.
Vind ik leuk
kees ee +1083
dinsdag 22 januari 2019 om 17:13
bijlow is/wordt een top keeper, daar wil de pers niet aan natuurlijk !?, . . maar hij kan voorlopig qua ervaring nog van vermeer leren, . . en als dat weer een top keeper is of geweest zou zijn, had toch al lang ergens in een grote competitie gespeeld (nee, niet engeland, daar zou'ie 't weer wel redden) !?
Vind ik leuk
Benniewies +6177
dinsdag 22 januari 2019 om 17:19
Ajax schijnt nog een keeper te zoeken
Vind ik leuk
Oud Fluks +1236
dinsdag 22 januari 2019 om 17:21
Misschien inderdaad een goede deal voor Ajax om Vermeer terug te halen, het is en blijft een goede keeper als reserve doelman en als Cilissen weer wilt terug naar Ajax en Onana naar Barcelona lijkt mij een goede deal voor Ajax als zowel Barcelona !
Vind ik leuk
Markieee +1276
dinsdag 22 januari 2019 om 17:34
Tja, denk nie dat Vermeer daar zin in heeft😂.
Vind ik leuk
Vooruit +340
dinsdag 22 januari 2019 om 20:23
De fans van Ajax hadden de pop Vermeer al eens aan een touwtje gehangen. Nog nooit zo iets walgelijks gezien. Voor dat publiek gaat Vermeer natuurlijk niet meer spelen. Hij blijft bij Feyenoord.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15319
dinsdag 22 januari 2019 om 21:18
En dat spandoek met daarop een zwarte neus getekend met een streep erdoorheen en de tekst, “Ebola Vermeer”, dat was zeker wel normaal?
In Rotterdam-zuid zijn ze geen haar beter hoor.
Vind ik leuk
Argento8523 +7458
dinsdag 22 januari 2019 om 17:21
Ruilen voor Lamprou dan maar
Vind ik leuk
Markieee +1276
dinsdag 22 januari 2019 om 17:34
Tja ik vindt het best kut dat die Bijlow niet mee doet zondag inderdaad. Wordt het toch ineens twee keer zo moeilijk daar te winnen.
Vind ik leuk
Smithsonian +45265
dinsdag 22 januari 2019 om 17:40
Bijlow = mulder 2.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 17:41
Tsja, had Ajax Vermeer maar achter de hand. Hoewel, een zekere wedstrijd in de Galgewaard...
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 17:51
Ach alweer een domme beslissing van Feyenoord. Het houdt niet op. Je raakt er al snel aan gewend. Ben meer verbaasd wanneer het goed gaat i.p.v. slecht. ;)
Vind ik leuk
Vooruit +340
woensdag 23 januari 2019 om 16:35
Wat is dit een ongelofelijk domme reactie.
Vind ik leuk
RaVARber +9391
dinsdag 22 januari 2019 om 17:53
Bijlow het wereldtalent volgens heel Rotterdam.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 17:54
Of Vermeer beter is zal dan de komende maanden wel duidelijk worden..Vind Vermeer zwaar overschat en altijd wel goed voor een regelrechte blunder eens in de zoveel tijd
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 17:56
De grootste fout van m.v.geel is gio als choach aanstellen hij heeft totaal geen ervaring als zelfstandige opgebouwd hij heeft geen ervaring in people management geen zicht in kwaliteit voetballers geen visie in spel en systeem gebruik en noem maar op feyenoord heeft een choach nodig als d.advocaat,j.klupp, atletico madrid choach.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 17:59
Hahahaha je ziel funcioneert niet meer, heer Vermeer
Kon beter van Ajax naar Almere City gaan dan had ik nog respect voor hem.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 18:07
Een Mokummer neemt het altijd op voor een Mokummer, logisch toch.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 18:10
naar ajax
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 18:11
Vermeer terug naar het oude nest? Waarom niet. We zoeken nog een keeper. Kan hij zondag mooi laten zien of hij voor Ajax in aanmerking komt.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 18:11
klop wat rinus zegt
Vind ik leuk
Harrie82 +4380
dinsdag 22 januari 2019 om 18:30
Zou mooi zijn als Vermeer een wereldpartij keept aanstaande zondag.

Maar even on topic. Heb dit ook nooit begrepen, heb het gevoel dat het populistisch gedrag is van v. Bronckhorst. Het blijft namelijk een Ajacied. Met de ervaring die Vermeer heeft had er meer rust geweest in de verdediging en meevoetballend is hij ook ijzersterk.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 18:31
Ik zie Vermeer graag 1 of 2 jaar keepen bij Heerenveen, denk dat hij alleen qua salaris niet haalbaar is..
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 18:44
He is nooit goed. Als Vermeer de eerste keuze zou zijn geweest dan hadden dezelfde zeikers die nu huilen om Vermeer als 1e keus van begin seizoen hier staan roepen dat supertalent Bylow weggejaagd wordt en dat de jeugd geen kans krijgt. Israel ook. Bylow EEN slechte wedstrijd en daar komen ze weer uit hun grot.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 januari 2019 om 18:46]
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 18:47
Ijzeren Rinus
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 23:10
uit Amsterdam...
Vind ik leuk
Blindsy +20595
dinsdag 22 januari 2019 om 18:49
Ik hoop dat Vermeer de komende maanden het ongelijk van Gio bewijst. Daar worden we allemaal wijzer van.
Vind ik leuk
DuWijk +396
dinsdag 22 januari 2019 om 18:50
100% eens. Veel betere reflexen sowieso.
Vind ik leuk
Romo +1617
dinsdag 22 januari 2019 om 19:04
Ja ook zo n goeie keuze van Gio!
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 19:06
Ik vind dat Gio een persoonlijke vete tegen Vermeer heeft!! Mooi dat Bijlow een talent is, maar ik zou toch voor zekerheid kiezen. Maar dat zie je terug in de resultaten. Als ik Vermeer was zou ik aan het eind van het seizoen lekker verkassen. Maar ik heb het ook bij andere spelers gezien. Die krijgen een voorkeur rol.
Vind ik leuk
BenikBen +151
dinsdag 22 januari 2019 om 19:11
Bijlow moet nog heel veel leren . Maar ja onze geweldige trainer kiest holmaatjes Clasie ook zo'n voorbeeld .
Vind ik leuk
DeNeutrale +291
dinsdag 22 januari 2019 om 19:19
Wat maakt het uit of Vermeer van Ajax naar Feyenoord ging? Dat deed Cruijff namelijk ook!
Vind ik leuk
F-Troop +205
dinsdag 22 januari 2019 om 20:31
Arnold Scholten..Leonardo..Goree..Cruijf...enz
Vind ik leuk
Mari +13381
dinsdag 22 januari 2019 om 19:23
Vermeer heeft geen keus.
Mislukt in Belgie
Oud
Conclusie
Hij blijft bij Feijenoord voor de poen.
BTW
Waar is die jongen die hem.verdreef?
Vind ik leuk
F-Troop +205
dinsdag 22 januari 2019 om 20:30
Kenneth..wij respecteren je..van ajax naar Feyenoord..en dan geduldig wachten..ik vind je een topkeeper..blijf..en red ons!!!

Weet je wat raar is? Als je bij ajax of psv keept sta je zo in Oranje..keep je bij ons..dan kan je ineens nìet meer keepen volgens de bondscoach..Kenneth..you are nr1
Vind ik leuk
Jos54 +2
dinsdag 22 januari 2019 om 20:47
Ik vindt lamprou een goede keeper,hij is klein,maar zeker niet bang!!hij heeft Willem 2 bij belangrijke wedstrijden op de been gehouden,en vond het jammer,dat hij vertrok,de miljoenenverdediging van Ajax,was afgelopen zondag een zeef!!
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 23:13
Ik vindt...
Vind ik leuk
F-Troop +205
woensdag 23 januari 2019 om 01:23
ik vinD zonder t..jou een scherpe lezer...
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 02:18
Update

Mooi dat wij een miljoenenverdediging hebben... Het schijnt dat er ook een middenvelder loopt waar je nu héél blij van wordt...
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 02:00
Vermeer verdient veel meer respect . Helaas krijgt hij het niet van gio.
.
Ik vraag me alleen af bij welke club zou Vermeer kunnen passen om door te gaan voor 2 of 3 jaar
Vind ik leuk
ritje +789
woensdag 23 januari 2019 om 07:05
hallo IK vindt dat Vermeer zich heeft laten Piepelen! Ajax moet hem terughalen! Hij kan zo ingezet worden! mvg ritje
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 07:08
Top mentaliteit
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 08:39
Ik hoop dat Ajax Vermeer terug gaat vragen.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 10:43
Vermeer hoort bij Liverpool!! In iedergeval als tweede keeper.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 11:11
Vermeer terug naar Ajax. Dat is voor beide het beste. Feyenoord kan de centjes gebruiken en Vermeer wil wel CL keepen en zichzelf in de etalage spelen...
Vind ik leuk
Lady Sam +178