Opgeluchte Bruma verklapt: 'Er zit een optie in het contract'

Opgeluchte Bruma verklapt: 'Er zit een optie in het contract'

Gepubliceerd: donderdag 31 januari 2019 om 07:18do 31-01-2019 om 07:18

Jeffrey Bruma is dolblij dat Schalke 04 hem de kans geeft om speelminuten te maken in de Bundesliga. Donderdag rondt de Nederlandse verdediger zijn overstap van VfL Wolfsburg naar zijn nieuwe club af. Schalke huurt Bruma in eerste instantie voor een halfjaar. 

Dit seizoen kwam de voormalig speler van onder meer PSV en Chelsea geen minuut in actie namens Die Wolfe. "Schalke is een goede, grote club met veel potentie en ook doorgroeimogelijkheden voor mij. Het is een heel mooie kans voor mij om het weer op te pakken. In eerste instantie tot de zomer. En dan kijken we hoe we er dan voor staan. Er zit een optie in het contract voor een langere periode. Als het goed bevalt, kan het zo zijn dat we langer doorgaan met elkaar", vertelt hij in gesprek met De Telegraaf. 

Ook FC Augsburg had belangstelling voor de verdediger. Het wordt dus Schalke. "Dat ze Champions League spelen, heeft mijn keuze niet bepaald. Al is dat wel een mooie bijkomstigheid. De Champions League is een heel mooi podium, maar dat kunnen ook maar twee wedstrijden zijn. Het belangrijkste is voor mij dat ik weer wedstrijden ga spelen op een goed niveau en die kans biedt Schalke mij. Daar ben ik heel blij mee."

Bruma heeft bij Wolfsburg nog een contract tot medio 2021. Schalke staat op dit moment op de twaalfde plek in de Bundesliga. In de achtste finale van de Champions League wacht binnenkort een tweeluik tegen Manchester City. 

Poll

Zien we Bruma ooit nog terug in Oranje?

(416 stemmen)

Plaats een reactie

Smithsonian +43365
donderdag 31 januari 2019 om 07:20
Mooie stap. Succes vent.
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 07:20
Een panoramadak ?
Vind ik leuk
Splintair +2109
donderdag 31 januari 2019 om 07:21
Ik zie hem niet spelen in de basis daar eigenlijk
[Reactie gewijzigd op donderdag 31 januari 2019 om 07:44]
Vind ik leuk
benny-boys +2031
donderdag 31 januari 2019 om 07:40
Op een Baai heb je ook geen voetbalveld.
Vind ik leuk
Splintair +2109
donderdag 31 januari 2019 om 07:53
Wat bedoel je?
Vind ik leuk
benny-boys +2031
donderdag 31 januari 2019 om 09:28
Splintair
Was een reactie op Voetbal@com maar heeft hij snel verwijderd.
Vind ik leuk
HansVites +6445
donderdag 31 januari 2019 om 07:21
Die Bruma kan er maar weinig van dat heeft iedereen kunnen zien, dat die ooit in Oranje gespeeld heeft is toch een lachertje als je spelers als van Dijk en de Ligt hebt.
Vind ik leuk
Bertus +7527
donderdag 31 januari 2019 om 08:34
Van Dijk is altijd onderschat geweest in Nederland, de Ligt speelde nog onder 15 toen Bruma minuten maakte in Oranje. Er is gewoon een tijdje geweest dat Nederland geen goeie centrale verdedigers had. Verdedigen is in Nederland een vies woord en dan is dat het gevolg.
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 07:45
Die gaat lekker op het bankje zitten. Never nooit basisspeler wordt hij als je het mij vraagt.
Vind ik leuk
voetbalkneus +2363
donderdag 31 januari 2019 om 08:05
Zien deze spelers zelf dan niet in dat ze gewoon niet goed genoeg zijn, ondanks dat ze bij PSV of Ajax spelen.., iig niet goed genoeg voor de top in Duitsland..
Vind ik leuk
keesje s +912
donderdag 31 januari 2019 om 08:45
Ander bankje om warm te houden, mooi toch 🤭
Vind ik leuk
Donnygo +4960
donderdag 31 januari 2019 om 11:22
Het niet redden bij Wolfsburg en dan naar een betere club gaan en denken dat je wel kans maakt om te spelen? Of zou hij bedoelen als de bank van Schalke me beter bevalt dan die van Wolfsburg dan zie ik een langer verblijf wel zitten.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws