Done deal: Fellaini verlaat Manchester United na 5,5 jaar en vertrekt naar China

Done deal: Fellaini verlaat Manchester United na 5,5 jaar en vertrekt naar China

Gepubliceerd: vrijdag 1 februari 2019 om 16:43vr 01-02-2019 om 16:43

Laatste update: vrijdag 1 februari 2019 om 17:12vr 01-02-2019 om 17:12

Het is officieel: Marouane Fellaini zet zijn loopbaan voort in China. Manchester United en Shandong Luneng hebben de transfer via de officiële kanalen bevestigd. 

Fellaini kwam in 2013 over van Everton en speelde 177 officiële wedstrijden voor United, daarin maakte hij 22 doelpunten. De afgelopen tijd werd er veel gespeculeerd over de toekomst van de Rode Duivel. Al snel werd duidelijk dat China zijn nieuwe bestemming ging worden. Engelse media kondigden de deal de afgelopen dagen al aan.

Beide clubs doen geen mededelingen over de transfersom, maar naar verluidt incasseert United ongeveer twaalf miljoen euro. Shandong Luneng heeft Fellaini voor drie seizoenen vastgelegd. Volgens de berichten gaat hij jaarlijks veertien miljoen euro netto verdienen.

In China wordt Fellaini ploeggenoot van Graziano Pellé, die 2,5 jaar geleden al de overstap maakte naar China. De Italiaan speelde eerder voor onder meer AZ, Feyenoord en Southampton.

Wishing you all the best for the future, @Fellaini. A big thank you for everything at #MUFC!

— Manchester United (@ManUtd) February 1, 2019

Plaats een reactie

Smithsonian +43365
vrijdag 1 februari 2019 om 16:44
Die gaan ze ook echt missen maar niet heus.

Hoeveel geld ze niet krijgen, absurd...
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 16:48
....de reus van Shandong Luneng
Vind ik leuk
Julio-dvd +2998
vrijdag 1 februari 2019 om 16:58
Een van de meest overschatte voetballers ter wereld. Na Frenkie natuurlijk 😘
Vind ik leuk
Benniewies +5385
vrijdag 1 februari 2019 om 17:22
En binnen een paar minuten gaat het alweer over Ajax
Vind ik leuk
pvdsmissen +1018
vrijdag 1 februari 2019 om 17:43
Verschrikkelijk, echt omder ieder artikel gelijk 100 comments erover.. dan heb ik normaal gesproken al geen zin meer om op het artikel zelf te reageren!
Vind ik leuk
Janzijnvader +17492
vrijdag 1 februari 2019 om 16:44
Meteen even een Chinees kappertje zoeken. Mag die op een krukje zijn haar knippen.
Vind ik leuk
Snoun +1163
vrijdag 1 februari 2019 om 16:46
Die krullenbol deed het niet eens goed, dus niks ''best wishes''
Vind ik leuk
offtopic +334
vrijdag 1 februari 2019 om 16:48
Deze man doet toch pijn aan de ogen van iedere voetballiefhebber. Geef mij maar Busquets!!!!
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1688
vrijdag 1 februari 2019 om 16:49
Heb ie dan nu wel geld voor de kappert??😂😂
Vind ik leuk
Arizona91 +11
vrijdag 1 februari 2019 om 16:52
Nog meer overschat dan de kookkunsten van mijn schoonmoeder.
Vind ik leuk
Beukenbv +382
vrijdag 1 februari 2019 om 16:54
zo vrijdagmiddag... ik zit lekker lekker in bad en maak zelf de bubbels.
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 17:01
😂😂😂
Vind ik leuk
ihvmmdk +7195
vrijdag 1 februari 2019 om 16:56
Mourinho's standaard-wissel. :D
Vind ik leuk
Truth +3429
vrijdag 1 februari 2019 om 17:00
Eeeeeeeeindelijk verlost van diene lompen beenhouwer 👋👋👋👋
Vind ik leuk
Tommieman +5712
vrijdag 1 februari 2019 om 17:03
Hoe lang is een chinees .... ? 😆
Vind ik leuk
Benniewies +5385
vrijdag 1 februari 2019 om 17:20
Voetbalt die Italiaan nog?
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 17:37
Die vult zijn Italiaanse zakken goed daar
Vind ik leuk
Benniewies +5385
vrijdag 1 februari 2019 om 17:41
Was nooit fan van hem. Ook niet toen bij ons. Scheelde wel, de gel was altijd in de aanbieding.
Vind ik leuk
Streaker +3839
vrijdag 1 februari 2019 om 18:13
Deze man heeft echt alles uit z'n carrière gehaald, want ik heb nooit iets in hem gezien qua voetbalkwaliteit. Kijk eens naar de verdiensten, zo hee.
Vind ik leuk
Jef Stam +64
vrijdag 1 februari 2019 om 18:49
Prima. Moet je dat haar zien, weg imago. Wat een flap
Vind ik leuk
Argento8523 +7297
vrijdag 1 februari 2019 om 22:11
Gaan ze daar in China serieus 14 miljoen per seizoen betalen aan Fellaini 😱

Het wordt steeds gekker

Ik geef hem absoluut geen ongelijk natuurlijk
Vind ik leuk
derksen +9147
vrijdag 1 februari 2019 om 23:30
Daar baal ik enorm van alhoewel ik hem regelmatig nog zal zien want ik zie helaas te veel maare
De meest hilarische voetballer verdwijnd uit de pl League
Hij is 2.00+ maar hij kan niet koppen
Ondanks zijn fysieke groote won hij in pl League nooit geen persoonlijke duel
Een bal proberen aan te nemen is hem nog nooit gelukt want dan springt de bal 3 flat gebouwen hoog van zijn voet af
Die piet piraat kan echt helemaal niks maar dan ook niet een klijn beetje nee heel erg kan die er niks van nog minder als van de burgerking
Piet piraat is in de laatste 8 jaar 1 x boven zich zelf uitgestoken en dat was tegen ajax Europa League finale ,en als Feyenoorder vond ik dat zelf sneu dat Nederlandse ploeg een winst in finale moest laten aan piet piraat,daarna heb die potsijandosi nooit geen enkele bal meer fatsoenlijk aangenomen veeplaatst laat staan naar een team genoot gespeeld
Piet piraat het gaat je goed jongen
Enorm respect dat je multi miljonair bent geworden door iets wat je totaal niet kent,op elke voetbal amateur vereniging lopen er 2 die 36x beter zijn dan jij het is echt ongelooflijk wat je ken niks je ben nog lelijker dan qoasimodo,haar als een v hooijdonl,gemixt met ayoub en de manager van tyson,het is werkelijk ongelooflijk dat elke keer jij in beeld kwam het beeld niet werd gewazigd of een zwart balkie voor je ogen man man dat jij op deze wereld aanwezig mag zijn het is een raadsel ,echt het is ongelooflijk wat een ........ En zo ken ik nog 360000 worden zonder lees tekens zetten over jou piet piraat maar ja ik weet het toch niet waar ze moeten
En nou weg wezen Piet piraat
Vind ik leuk
Mirkoff! +688
zaterdag 2 februari 2019 om 03:32
Hahaha, leuk om te lezen. Duimpje. Heeft het trouwens een beetje opgelucht?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws