'Arsenal zet zinnen op Overmars: Ajax-directeur inmiddels belangrijkste kandidaat'

'Arsenal zet zinnen op Overmars: Ajax-directeur inmiddels belangrijkste kandidaat'

Gepubliceerd: zondag 3 februari 2019 om 08:35zo 03-02-2019 om 08:35

Marc Overmars is inmiddels de belangrijkste kandidaat om als technisch directeur aan de slag te gaan bij Arsenal. De huidig directeur spelersbeleid van Ajax moet Sven Mislintat opvolgen in Londen.

Hoewel Ajax ontkent dat het is benaderd door The Gunners, staat Overmars er goed op, schrijft The Daily Mail. Zeker nu Monchi moeilijk lijkt los te weken bij AS Roma en Edu, net als Overmars een oud-speler van Arsenal, de Braziliaanse bond trouw blijft, is de voormalig linksbuiten de favoriet.

Head of Football Raul Sanllehi leidt de zoektocht naar een nieuwe directeur. Hij maakte in het verleden deel uit van het bestuur van FC Barcelona, waar Overmars toentertijd speler was. Sanllehi zoekt een technisch directeur die een verleden heeft als voetballer en ervaring heeft met het doen van transfers; iemand die met manager Unai Emery kan spannen over tactische zaken en een voetbalvisie kan ontrollen binnen Arsenal.

Het is de bedoeling dat Josh Kroenke, de zoon van clubeigenaar Stan Kroenke, met de kandidaten in gesprek gaat. The Daily Mail roemt Overmars om zijn handelsgeest: hij verkocht Frenkie de Jong, Arek Milik en Davinson Sánchez met veel winst bij Ajax.

Eerder meldde Voetbal International al dat Overmars op een shortlist staat in het Emirates Stadium. De oud-international is sinds 2012 directeur spelersbeleid in de Johan Cruijff Arena, waar hij een contract tot medio 2020 heeft. Hij was als speler tussen 1997 en 2000 actief bij Arsenal.

Plaats een reactie

zondag 3 februari 2019 om 08:53
Haal em maar op. Ajax heeft dit seizoen een wereldselectie maar staan alsnog niet boven aan. Zonder De Ligt en de Jong wil ik nog wel eens zien hoe goed Ajax t volgend seizoen doet.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 09:00
Het zou mij niks verbazen als Ziyech, Tagliafico, Neres, Onana en vd Beek ook pleite gaan. Ben je lekker klaar mee..
Vind ik leuk
HupHolland +4462
zondag 3 februari 2019 om 11:03
Voor Ziyech moeten ze gewoon Doan halen. Tagliafigo zie ik niet zo snel vertrekken. Neres trouwens ook niet en daar hebben ze in pricipe Bande en Cerny al voor. Vd Beek is in mijn ogen vervangbaar. Ajax heeft bijvoorbeeld al spelers als Labyad, Eiting, Ekkelenkamp en Gravenberch. De Ligt en Onana zullen inderdaad moeilijk te vervangen zijn, maar als al die spelers die jij noemt vertrekken, dan heeft Ajax natuurlijk wel een aardige schatkist om te investeren.
[Reactie gewijzigd op zondag 3 februari 2019 om 11:04]
Vind ik leuk
John Garp +5358
zondag 3 februari 2019 om 11:22
Van de Beek is een unieke box-to-box speler, die moet je niet onderschatten.
[Reactie gewijzigd op zondag 3 februari 2019 om 13:45]
Vind ik leuk
Gerro +9594
zondag 3 februari 2019 om 11:28
Dan zal de schatkist richting de 600 miljoen gaan en dan zou ik zeggen zo min mogelijk kopen maar gewoon met zoveel mogelijk eigen talent een nieuw team bouwen want er zit namelijk heel veel goed talent aan te komen. Met het geld wat er dan inmiddels is verdiend kunnen ze die spelers die ze dan hebben concurrerende salaris betalen om ze zo lang mogelijk uit handen van andere grote Europese clubs te houden.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 13:25
Dan moet je nog spelers vinden die naar Nederland willen komen
Vind ik leuk
HupHolland +4462
zondag 3 februari 2019 om 14:16
Ik denk dat er genoeg jonge talenten zijn die voor Ajax of PSV willen spelen. Kijk maar naar de slecties, allemaal miljoenen spelers.
Vind ik leuk
Bizzy +22843
zondag 3 februari 2019 om 09:14
Ik snap niet dat Ajax supp staan te juichen bij verkoop van hun spelers.
Natuurlijk vragen ze de hfd prijs. Vraag is wat krijg ervoor terug. Al heb je nog zoveel geld, topspelers komen niet naar de eredivisie
[Reactie gewijzigd op zondag 3 februari 2019 om 11:01]
Vind ik leuk
Morris +24167
zondag 3 februari 2019 om 09:17
Daar gaan we weer. Je hebt door dat je jezelf tegen spreekt?
Topspelers komen niet naar de eredivisie. Klopt! Topspelers blijven ook niet in de eredivisie.
Maw verkoop is onvermijdelijk.
Dan zien wij daar graag een riante vergoeding voor.
Vind ik leuk
Phoxythebest +1121
zondag 3 februari 2019 om 10:11
Daar staat dan wel tegenover dat je idd eens in de 5a10 jaar kan overwinteren in Europa, stel dat je (Frenkie is al weg), , deze selectie nog 1 of 2 jaar bijelkaar kan houden. Het zelfde geldt voor PSV, dan kan je in Europa een stuk verder komen.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 10:41
Dat gaat bij Ajax denk ik sowieso niet gebeuren, was het maar waar!
Vind ik leuk
HupHolland +4462
zondag 3 februari 2019 om 11:09
Het probleem ontstaat als Ajax spelers als Woeber en Bakker laat vertrekken en Sinkgraven ineens (weer) op links achter speelt. Of als een Veltman bijvoorbeeld terugkeert als rechtachter.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 11:19
Dus het probleem ontstaat bij die acties, en niet bij een vertrek van de Ligt, de Jong en eventueel Onana, Ziyech, Neres, Tagliafico en vd Beek?
Vind ik leuk
HupHolland +4462
zondag 3 februari 2019 om 11:44
Het probleem is dat het vetrek van sommigen niet tegen te houden is.

Woeber heeft het altijd goed gedaan en Bakker wordt als een groot talent gezien. Als Tagliafigo dan deze zomer vertrekt en je hebt deze jonge jongens ook al laten lopen, dan ontstaat inderdaad een groter probleem.

Van Ziyech weet je ook al meer dan een jaar dat hij toe is aan een nieuwe uitdaging. In principe heb je daar dan een vervanger nodig. Maar zolang je Labyad, Neres, Gravenberch en Ekkelenkamp bij je selecte houdt, dan heb je in ieder geval goede spelers achter de hand (ook al zijn ze misschien minder goed dan Ziyech).

Hetzelfde geldt voor Neres. Als je 'bang' bent dat hij gaat vertrekken, dan laat je Cerny, Bande en Lang niet vertrekken. Maar Ajax biedt Cerny dus wel bij Heerenveen aan.

Dat Ajax een half jaar zonder back-up voor De Ligt speelt is ook ongeloofelijk. Niet ik, maar Ajax zelf vind Schuurs en Woeber schijnbaar niet goed genoeg als CV. Gelukkig hebben ze eindelijk een CV aangetrokken, maar vooralsnog is het nog maar afwachten of die inderdaad meer brengt dan Woeber bijvoorbeeld.
[Reactie gewijzigd op zondag 3 februari 2019 om 11:47]
Vind ik leuk
Phoxythebest +1121
zondag 3 februari 2019 om 13:59
Dat van Schuurs begrijp ik niet, hij was aanvoerder bij het Fortuna dat het nu zo leuk doet maar krijgt geen kans van Ten Hag, daar bedoel ik mee dat je iemand gewoon minimaal 5 wedstrijden geeft om hem te beoordelen. Heeft Ajax het dan fout gezien? er zaten meer clubs achter Schuurs aan. Dan geef je Magallan wel een kans terwijl hij het Nederlandse voetbal niet kent.
Vind ik leuk
HupHolland +4462
zondag 3 februari 2019 om 14:24
Schuurs was in eerste instantie voor Jong-Ajax gehaald. Persoonlijk vind ik hem tot nog toe helaas niet overtuigen.

Ik vind dat veel meer spelers een kans verdienen. Schuurs, Bakker, Ekkelenkamp en Labyad niet vergeten natuurlijk. Maar anderzijds is de Ajax selectie wel erg breed.
Vind ik leuk
Phoxythebest +1121
zondag 3 februari 2019 om 16:08
Niet op de juiste posities, als Tagliafico, De Ligt of Onana wegvalt heeft Ajax een probleem, dat heb je de afgelopen weken kunnen zien. Op die posities (cruciale) is het verschil in niveau te groot. Bij de keeper minstens 2 en bij die andere gasten minstens 4 klassen verschil met hun vervangers. Je hebt het over de aanvoerder van Argentini毛, keeper van Kameroen en CV van Oranje, bij PSV vangen we dat iets gemakkelijker op, dat zag je vandaag met Gakpo.
Vind ik leuk
HupHolland +4462
zondag 3 februari 2019 om 18:40
Klopt, maar dat zeg ik al veel langer. Ze hebben geen back-up voor de Ligt en Tagliafigo (en Onana), zeker nu Woeber is vertrokken, en dat heb je wel nodig als je op drie fronten wilt meestrijden. .

Blind vind ik geen echte CV, maar ik vind ook dat Ajax meer 3-4-3 speelt dan 4-3-3.

Als je andere verdedigende posities maar goed bezet zijn en ik ben al helemaal geen fan van de rechtsback positie bij Ajax. Ik heb al zo vaak geroepen om Edson Alvarez (die is CV maar kan ook RB).

PSVers mogen zich in de handen wrijven, want Viergever had echt niet misstaan in dit Ajax, misschien niet in de basis maar zeker wel op de bank.

Het is van de gekke dat Woeber is vertrokken en dat ook Bakker op het punt staat te vertrekken.

Gelukkig hebben ze wel Magallan en Varela gehaald. Of die dan goed genoeg zijn is afwachten, maar ze proberen in ieder geval eindelijk wat.

PSV is een heel ander verhaal. Ik denk dat ze beiden goede teams hebben die in principe aan elkaar gewaagd zijn. Waar Ajax vaak te aanvallend is ingesteld, is PSV wat te verdedigend ingesteld. Verdedigend is het misschien wel beter, maar sprankelend of makkelijk was de eerste helft tegen Fortuna nou ook weer niet (Leuk team trouwens dat Fortuna).


Vind ik leuk
Phoxythebest +1121
zondag 3 februari 2019 om 19:00
Het voetbal liet in de eerste helft zeker te wensen over en ook de tweede helft vond ik soms slordig, waar Psv dan wel volwassener dan Ajax in is, is dat ze zulke wedstrijden van dan toch winnen en relatief weinig weggeven. Het wordt nog spannend. PSV heeft het wel in eigen hand.
Vind ik leuk
HupHolland +4462
zondag 3 februari 2019 om 19:18
PSV is goed genoeg, maar iedereen doet alsof het puntenverschil giga is. Slechts 1 verlies-partij voor PSV en het wordt allemaal beslist in de Arena. Ik geniet er alleen maar van dat de competitie zo spannend is en dat er zoveel frustratie omhoog komt, want dat betekent wel dat beide teams (en supporters soms te) fanatiek zijn.
Vind ik leuk
Morris +24167
zondag 3 februari 2019 om 10:44
Nu Ajax het salaris plafond los laat, komen er wel weer spelers terug. Tadic, blind.
Dat is geen absolute top maar beter dan het gemiddelde in de eredivisie.
Men kan klagen dat Ajax veel geld verdiend, ze investeren ook.
Daarnaast mag iedereen Overmars dankbaar zijn voor het zetten van de toon. We zijn gelukkig niet meer de braafste van de klas. Jarenlang zijn spelers vertrokken voor spot prijzen.
Vind ik leuk
abraksas +2702
zondag 3 februari 2019 om 11:00
Ik ben harstikke blij met Overmars. Natuurlijk waren er wel momenten waar ik baalde dat hij zo terughoudend was met investeren maar over het algemeen valt er weinig te klagen. Sterker nog, dankzij hem hebben we nu een enorm eigenvermogen. En ookal wordt er niet met geld gegooid, het wordt wel in de selectie gestopt daar waar nodig.
En dat dragende spelers verkocht worden valt gewoon niet aan Marc te verwijten. Ajax probeert dus echt wel de selectie sterk te houden maar zo makkelijk is dat helemaal niet he. Maar in de winter vertrekt er geen speler werd er gezegd en ondanks een enorm bod op Neres heeft Marc zich aan zijn woorden gehouden he.
Vind ik leuk
Morris +24167
zondag 3 februari 2019 om 11:11
Precies..

Toch blijven er mensen hier klagen over Ajax en het beleid.
Enige argument is: geen prijzen gewonnen.
Dus zodra Ajax een prijs pakt is iedereen om en is alles perfect.. 馃
Vind ik leuk
abraksas +2702
zondag 3 februari 2019 om 11:19
Ja, zo gaat dat he. Alles wordt gemeten aan prijzen, behalve als het tegen je werkt, dan wordt het een ander verhaal ;).
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 09:29
Ik denk niet dat Ajax staat te juichen om zulke spelers te verkopen, het is uiteindelijk gewoonweg niet meer tegen te houden.
Vind ik leuk
Bullet +3361
zondag 3 februari 2019 om 09:46
Lees de tekst van Morris, en je weet hoe t zit!
Vind ik leuk
Adjab +1383
zondag 3 februari 2019 om 10:21
Dat betekend realistisch zijn je weet toch dat je die spelers kwijt gaat raken dus dan maar voor veel geld. Dat geldt ook voor PSV die raken er maar 2 kwijt en voor Feyenoord nou nee niet echt die wil niemand hebben 馃槣
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 11:04
Is Tadic geen topspeler?
Vind ik leuk
davidben +6954
zondag 3 februari 2019 om 11:18
Eindelijk iemand die toegeeft dat Lozano geen topper. Chapeau!
Vind ik leuk
Iggy +4645
zondag 3 februari 2019 om 09:43
Waar bemoei je je mee joh?!
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 09:59
K zeg alleen maar de waarheid of niet? Als je niet capabel genoeg bent om een elftal plus manager neer te zetten om prijzen te pakken zou je gewoon moeten vertrekken. Nergens anders gebeurt het dat men geld belangrijker vind dan sportief succes. Of je moet als Ajax zijnde gewoon eerlijk zijn naar je fans en zeggen dat je filosofie tegenwoordig om geld gaat en daarom een td behaald is die spelers goed kan verkopen maar niet voor de prijzen kan kopen.
Vind ik leuk
Bullet +3361
zondag 3 februari 2019 om 11:49
Is er dit seizoen al een prijs verdeeld?
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:44
4. Seizoenen, met potentie tot 5.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 10:05
PSV heeft volgend seizoen een veel groter probleem zonder Lozano en Bergwijn.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 10:42
Opvolger 1 staat al klaar.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 10:53
Wie dan?
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:45
K zou Malen hebben gezegd maar Gakpo kan ook een aardig balletje trappen.
Vind ik leuk
Plattekar bv +35823
zondag 3 februari 2019 om 10:44
Je kan toch niet zeggen dat Overmars het slecht gedaan heeft. Op misschien n rechtsbackie, heeft ie op elke positie toch de beste spelers ?
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 10:48
Hij heeft ook ten hag aangesteld. Hij heeft gefaald met Labyad, Kristensen, Sinkgraven, Lamprou en daarnaast nog die 2 colombianen van Jong Ajax. Als je goede spelers hebt maar geen team kan je dat overmars best aanrekenen. Wat voor topsportmentaliteit is het om je ambities te vergeten voor miljoenen.
[Reactie gewijzigd op zondag 3 februari 2019 om 10:49]
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 11:08
Get your facts together.

Niet alles is aan overmars te wijten, tot twee jaar geleden mocht hij niet groot inkopen of het salarisplafond omhoog gooien van de raad van commissarissen. Oh en die labyrat m贸est en zou komen omdat ten hag daar op stond.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:39
En wie heeft ten hag aangesteld?
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 13:30
Dat klopt, vind ik persoonlijk ook een van zijn grotere fouten.

Ik had keizer liever langer de kans gegeven maar dat was een vriendje van bergkamp, ten hag een vriendje van overmars.
Vind ik leuk
Plattekar bv +35823
zondag 3 februari 2019 om 11:10
Sorry, ben echt niet met je eens maat. Ten Hag doet het toch naar behoren. Beetje vreemde man, maar Ajax doet nog mee om 3 prijzen en PSV mag geen steekje meer laten vallen want dan is er helemaal niks. Labyad was een grote wens van ten Hag. En laten we eerlijk zijn, dat is ook gewoon een hele goede speler. Maar kijk wie er voor hem staan...n贸g betere. Dat er hier en daar een miskoopie bij zit, ja dat heeft elke club. Maar met een netto winst van 150.000.000 , kun je tegen een stootje. Nee , sorry...ik ben er jaloers op wat Overmars gedaan heeft en Arsenal ziet dat ook.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:42
Overmars maakt gebruik van t Ajax label en weet spelers voor duur te verkopen.... wow credits voor Overmars hoor. Had Overmars bij een club wiens spelers niet standaard overhyped worden gezet en hij was na 2 jaar ontslagen. Hoe lang mag iemand de doelstellingen van een club niet halen?
Vind ik leuk
Bullet +3361
zondag 3 februari 2019 om 11:51
Waarom kristensen? Doet het steeds beter. Geef m nog ff en hij kan mss wel de vaste back van Ajax worden.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:43
Lijkt me niet t niveau dat moet nagestreefd worden als je t mij vraagt.
Vind ik leuk
davidben +6954
zondag 3 februari 2019 om 11:11
Maak je geen zorgen. Er staan altijd weer nieuwe talenten op bij Ajax. Je moet niet raar opkijken als 脺nivar als 16 jarige zijn debuut maakt komend seizoen.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:38
Zal me ook niks verbazen. Maar meteen voor de leeuwen gooien is niet altijd een goede zaak,
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 13:24
Ook dan staan ze niet eerste
Vind ik leuk
richard37 +2025
zondag 3 februari 2019 om 21:46
Jullie zonder Bergwijn, lozano, de hong en zoet.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 22:08
Zoet, hoewel door velen onderschat, is te vervangen. We hebben de opvolger in Venlo.
Vind ik leuk
Hoekvlag +81
zondag 3 februari 2019 om 23:54
Seizoen is nog niet voorbij, Lozano heeft hoofdpijngrens behaald, Bergwijn kan niet veel incasseren, Feyenoord laat zijn ware gezicht zien....... dus die wereldselectie van Ajax kan nog steeds veel prijzen ophalen!
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 00:12
Lozano is volgende week gewoon weer terug hoor. En 1 goede vleugelspeler valt op te vangen bij ons. K zou me als ik Ajax was me zeker niet rijk rekenen, althans qua resultaat qua bankrekening zit t daar wel goed,
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 00:12]
Vind ik leuk
Hoekvlag +81
maandag 4 februari 2019 om 00:05
Seizoen is nog niet voorbij, Lozano heeft hoofdpijngrens behaald, Bergwijn kan niet veel incasseren, Feyenoord laat zijn ware gezicht zien....... dus die wereldselectie van Ajax kan nog steeds veel prijzen ophalen!
Vind ik leuk
Johan59 +1256
zondag 3 februari 2019 om 08:55
Daar gaat hij, maar door de voordeur, top kerel, we gunnen je en standbeeld, en lees met verder meer Marc want er word zo een stront kar over je leeg gekiept, het is maar goed dan hun vrouwen niet lezen wat ze schrijven, dan hadden thuis ook een slechte zondag
[Reactie gewijzigd op zondag 3 februari 2019 om 08:55]
Vind ik leuk
G.Kopf +5739
zondag 3 februari 2019 om 08:56
Bij Arsenal zijn prijzen ook niet prio 1 geloof ik.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 09:17
Nee inderdaad past prima bij Arsenal. Daar gaat het ook alleen om geld verdienen net als bij Ajax. Prijzen worden er nooit gewonnen net als bij Ajax. Als de eigenaren zich maar kunnen verrijken net als bij Ajax. Prachtige match dus Arsenal en Overmars.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 10:18
Psver zeker ? Jaloers mannetje
Vind ik leuk
RenW +5741
zondag 3 februari 2019 om 11:11
Ajax, eigenaren?
Vind ik leuk
JanTa48 +9378
zondag 3 februari 2019 om 11:12
Zo je hebt je likes weer binnen maar verder nog iets verstandigs te melden?
Vind ik leuk
G.Kopf +5739
zondag 3 februari 2019 om 11:15
Net zo weinig als jij merk ik. 馃槝
Vind ik leuk
JanTa48 +9378
zondag 3 februari 2019 om 12:04
Deze man heeft al meer bereikt waarvan jij alleen maar kan van dromen vandaar je zielige jaloerse reactie.
Vind ik leuk
G.Kopf +5739
zondag 3 februari 2019 om 14:19
Ach gossie, heb ik je geraakt met iets. Het spijt me.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 16:36
De waarheid is miss niet altijd gewenst maar wel nodig.
Vind ik leuk
Jan Guevara +10471
zondag 3 februari 2019 om 09:01
Morgen:

Na Monchi, Edu en overmars lijkt van geel de grootste gegadigde. :)
Vind ik leuk
popiejopie +3032
zondag 3 februari 2019 om 09:02
Gun het hem van harte maar ik vind persoonlijk niet dat zijn Ajaxavontuur een geslaagde is.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 10:08
Wat een onzin, hij heeft een selectie neergezet waar elke trainer kampioen mee kan worden. Hij heeft het eigen vermogen van in de min naar 300 mio gekregen.
Vind ik leuk
popiejopie +3032
zondag 3 februari 2019 om 20:39
Hou jezelf voor de gek, toen hij kwam ging het financieel al goed man. en over de selectie ben ik dit jaar zeker mee eens maar de voorgaande jaren had hij zijn werk wel wat beter mogen doen en een stuk eerder ook.
Vind ik leuk
#Keizerout +50342
zondag 3 februari 2019 om 11:10
Dat Arsenal interesse heeft zorgt er ook niet voor dat je daar nog eens over na gaat denken?
Vind ik leuk
popiejopie +3032
zondag 3 februari 2019 om 20:38
je kan toch niet zeggen dat het geslaagd is lijkt me. Zijn lijst met fouten is een stuk langer dan dingen die hij bijzonder goed heeft gedaan. De verkoop van Milik vond ik inderdaad een bijzondere maar dat blijkt achter gewoon een normale transfer te zijn geweest. De tijden zijn anders. Verkopen van Sanchez en de Jong en straks ook de Ligt kan zelfs Pino van Seasamstraat nog ja op zeggen. Dat is gewoon accepteren.

Feit blijft dat we al 4 jaar geen kampioen zijn en dat er te veel impulsieve en paniekbeslissingen zijn genomen die ons dit jaar zo maar weer het kampioenschap kunnen kosten.
Vind ik leuk
#Keizerout +50342
zondag 3 februari 2019 om 21:38
Ik vind dit echt een hele matige analyse van het werk van Overmars.
Vind ik leuk
0260165 +726
zondag 3 februari 2019 om 09:10
Hoeveel transfergeld zou hij voor zichzelf vragen....
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 09:20
Overmars heeft goede dingen gedaan, maar zeker ook slechte keuzes gemaakt.
Toch denk ik dat dit pas het begin is van de nalatenschap van Marc. Over een paar jaar zullen we trots terugkijken naar waar het allemaal begon.
Hulde aan de grondlegger Marc Overmars!
Vind ik leuk
Roeptoeter +19221
zondag 3 februari 2019 om 09:43
Overmars zal herinnert worden als de TD die met veruit het meeste geld, veruit de minste prijzen gepakt heeft gedurende zijn periode. Ook als Ajax dit jaar wel kampioen wordt.
Vind ik leuk
Xienix +192
zondag 3 februari 2019 om 13:14
Overmars in dienst bij Ajax 2011.
Landskampioen 2011 / 2012 / 2013.

Finale Europa League

Van een negatief saldo van 23 miljoen naar bijna categorie 3 in 2010.

Van 2011 tot nu
185 miljoen op de bank.

Na verkoop van de Jong, Wober en inkomsten CL loopt de teller nu al naar 350 miljoen op de bank.

Ik weet niet of dit indrukwekkend is, maar wat denk jij?
Vind ik leuk
Roeptoeter +19221
zondag 3 februari 2019 om 13:18
Op 6 juli 2012 werd bekend dat Overmars bij AFC Ajax door de directie en raad van commissarissen werd aangesteld als directeur voetbalzaken

Dus al 1 kampioenschap inleveren.

Die andere 2 heeft hij gewoon kunnen teren op de selectie van zijn voorganger.

De finale EL halen is leuk, maar geen prijs. En vooral door Bosz en zijn speelwijze. Toen Bosz weg ging heeft Overmars zich niet solidair opgesteld. Fout van Overmars.

En een reactie op de rest: Dat geld wint GEEEEEN prijzen. Goede voetballers doen dat, en daar heeft Overmars geen kijk op.
Vind ik leuk
Xienix +192
zondag 3 februari 2019 om 13:25
Neemt niet weg dat je roeptoetert.

Hij heeft prijzen gewonnen.
Hij zal her en der een steekje laten vallen.
Waar het om gaat is dat er een fundament is gelegd waarvan wij de uitkomsten niet weten.
Hoe je het wendt of keert het is gewoon indrukwekkend.

En misschien worden ze dit jaar al kampioen, wie zal het zeggen馃槈
Vind ik leuk
Roeptoeter +19221
zondag 3 februari 2019 om 13:30
Brands en Van geel hebben beiden een kleiner budget en lukken het wel om kampioen te worden. Overmars heeft gefaald. Had dit prima kunnen verzorgen naast het fundament.
Overmars is doorgeslagen door helemaal geen geld uit te willen geven en Sanogo, Zimling en Westermann te halen. De resultaten bleven achter en de kluis raakte voller.
De kluis iets minder vol en de resultaten beter, dat is wat hij had moeten verzorgen.
Marc Netto denkt alleen aan geld en zal van mij nooit de credits krijgen. Jammer dat zoveel anderen zich blindstaren op dat geld. Zegt genoeg over hun karakter.
Vind ik leuk
Xienix +192
zondag 3 februari 2019 om 13:53
Als....
zo weet ik er ook nog wel een paar.

2016 kampioenschap verspeeld tegen Graafschap,
Totaal onnodig

2017 kampioenschap verspeeld door finale Europa League.
Na Europese wedstrijden werden punten verspeeld.

Kortom je weet nooit of je kunt nooit van te voren bepalen wat er gebeurt. Het heeft met zoveel factoren te maken.

Feit is en blijft dat er is gebouwd aan een gigantisch fundament.

Ook hiervan weten we niet wat de uitkomst is.

Van Geel
Heeft geen budget meer. Hebben te veel vergooid en veel te weinig met varkensoord gedaan. Hoop dat ze dat alsnog gaan doen.

Brands
Gewoon knap werk wat hij heeft geleverd. Ook hij zal zijn fouten hebben gemaakt. Maar niets anders dan lof over Brands.

Verschil zit er natuurlijk ook in clubs. Bij Ajax en ook wel Feijenoord worden incidenten vrijwel direct onder een microscoop gelegd.dit is ook wel weet logisch omdat deze 2 clubs ook een veel grotere aanhang hebben.

Je raad denk ik wel waar ik heen wil of wat ik wil zeggen. Elke club heeft gewoon zijn eigen charme, dit kun je niet vergelijken. Daarom is het ook zo bijzonder dat er zoveel mensen op andere clubs commentaar hebben......Is dit afgunst of misschien toch wel een beetje jaloezie馃槈




Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:22
Misschien zit er ook nog een rvc boven, die uiteindelijk al jaren op de centen.
Vind ik leuk
Cruise +79
zondag 3 februari 2019 om 09:25
Het net door de eigenaar van Arsenal, Kroenke, aangekochte megajacht Jubilee van 鈧275,- miljoen euro lag van de week, misschien wel heel toevallig, aan de kade in Amsterdam; mooie plek voor zoon lief om even orienterend te praten met Overmars !

https://www.at5.nl/artikelen/191211/amsterdammers-vergapen-zich-aan-megajacht
Vind ik leuk
Streaker +3900
zondag 3 februari 2019 om 10:16
Zoo dit is echt niet normaal wat een ding! Er staat wel een filmpje op YouTube. Dit is echt heel knap ontworpen en gemaakt zeg! Je mag wel serieuze beveiliging hebben op zo'n ding.
Vind ik leuk
#Keizerout +50342
zondag 3 februari 2019 om 11:11
'Arsenal maakt jacht op Overmars'
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 09:28
Overmars heeft het financieel gewoon top gedaan bij Ajax. En elke technisch directeur heeft miskopen ertussem zitten. Ben alleen benieuwd als hij gaat wie hem moet vervangen. Iemand enig idee?
Vind ik leuk
Iefmeister +7873
zondag 3 februari 2019 om 09:33
Kluivert staat te trappelen.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 10:03
Zou je denken? Heeft het nou niet bepaald goed gedaan bij PSG
Vind ik leuk
Iefmeister +7873
maandag 4 februari 2019 om 19:22
Ze zijn er gek genoeg voor in Amsterdam.
Vind ik leuk
#Keizerout +50342
zondag 3 februari 2019 om 11:12
Ze hebben Doesburg overgenomen van AZ. Die was daar hoofdscouting en dan ben je volgens mij next in line om TD te worden.
Verder heb ik geen idee.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 09:35
Bij arsenal geloven ze ook in sprookjes. Vorige week hebben ze samen met ajax schijnbaar een bezoekje gebracht aan de droomvlucht.
Vind ik leuk
Retweet +835
zondag 3 februari 2019 om 09:39
Top! Mag ie meteen de knip trekken en Amsterdam leegkopen...neem t scoutingslijstje ook maar mee naar Londen..
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1122
zondag 3 februari 2019 om 09:40
Vanwege zijn gratis bier. Ze moesten eens weten van zijn gemeng met water om het niet te duur te maken
Vind ik leuk
rpaulp50 +14503
zondag 3 februari 2019 om 09:41
Kan Overmars dan v.d Sar niet gewoon meenemen ? dat zou opluchten.....
weer een amateur minder op organisatorisch niveau.
Vind ik leuk
Guust +6751
zondag 3 februari 2019 om 09:54
Misschien mooi geweest, van Gaal eens polsen dan.
Vind ik leuk
B H +461
zondag 3 februari 2019 om 10:34
Hoop dat hij blijft want wint niks.
Vind ik leuk
Mari +13304
zondag 3 februari 2019 om 10:48
Geen sportieve verbetering
Vind ik leuk
Xienix +192
zondag 3 februari 2019 om 10:50
Al je spelers verkopen is gewoon lastig, je kunt er bar weinig aan doen vrees ik.
Wanneer men 86 miljoen voor de jong betalen, 80 voor de Ligt, 45 voor Ziyech, 45 voor Neres, 40 voor Onana, 40 voor Taigliafico, 35 voor Tadic, 30 vd Beek. Spelers zelf driedubbelen het salaris en willen daarom zelf heel graag weg..... Welke speler van bovengenoemde zou je dan willen of kunnen behouden? Lukt je nooit er zijn zoveel belangen dat hierin meespelen.
Aan de andere kant heb je 400 miljoen aan transfers en ik weet niet wat daar allemaal bij komt...
Lijkt mij dat je daar een aardig elftalltje voor bij elkaar kan brengen.
En ik denk dat PSV er ook nog niet klaar mee is hoor.
Wat willen zij doen wanneer er 40 voor Bergwijn en Lozano binnenkomt. 20 voor Zoet, 20 voor de Jong, 20 voor Angelino......
Vind ik leuk
#Keizerout +50342
zondag 3 februari 2019 om 11:13
Voor Zoet en De Jong krijg je sowieso geen 20.
Vind ik leuk
Xienix +192
zondag 3 februari 2019 om 12:52
buiten wat een speler gaat opleveren. Het is meer dat de markt bepaald. Het is gewoon niet te stoppen.
Vind ik leuk
#Keizerout +50342
zondag 3 februari 2019 om 12:54
De markt bepaalt ook, maar ik zie de markt geen 20 miljoen voor die twee bepalen.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +5755
zondag 3 februari 2019 om 11:01
Verkopen top, inkopen mwah
Vind ik leuk
COYG +8525
zondag 3 februari 2019 om 11:35
Arsenal kan wel iemand nemen die goed kan verkopen, waardoor de eigenaar n贸g meer winst maakt en dividend kan innemen. Maar op dit moment moeten ze iemand hebben zoals Sven die relatief onbekende spelers koopt die gelijk een hit zijn. Overmars heeft dat toch minder laten zien.
Vind ik leuk
Gerro +9594
zondag 3 februari 2019 om 12:04
Arsenal wil Overmars ja ik vraag me echt af wat ze Engeland wel zelf kunnen ze kunnen geen talent opleiden hebben geen goede trainers en geen goede managers wat die halen ze alle uit het buitenland. Het enige wat ze wel zelf hebben is publiek en een paar achterlijke zenders die exhorbitante tv rechten betalen. Tja zelfs de brexit weten ze niet te organiseren daar hebben ze dan wijze lui van uit de EU nodig.
Vind ik leuk
nironi +149
zondag 3 februari 2019 om 12:47
Overmars mag zijn handen dichtknijpen.Tot op een paar jaar geleden was zijn bijnaam nog Dagobert duck.Dit allemaal omdat ajax volgens de filisofie van Cruyff ajax spelers hoofdzakelijk zelf op moest leiden.Hierdoor ging Ajax spelers van 16 jaar overal wegkopen,om deze spelers naar het eerste elftal door te laten stromen.Dit heeft niet gewerkt.voorzichtig aan ging Dagobert spelers voor Ajax 1 kopen.Op Davinson Sanchez na, vrijwel allemaal miskopen , 2 colombianen na Sanchez incluis[Cassiera,Oerjuela]na sinkgraven,christensen,labyad en nog een paar spelers miljoenen door het putje.Ondertussen word de een na de andere ajaxcied gehyped in de pers en zaakwaarnemers.Dit leid dan tot uitnodigingen in Oranje en mooie transfersommen voor Ajax waarna ze overal in vergetelheid op de bank belanden,uit oranje en uit de hollandse pers verdwenen alsof ze niet meer voetballen[El ghazi , Riedewald, Bazoer,Kishna,Klaassen,Zivkovic,tete]]en de duitser Younnes,]overal mislukt.En nu word Frenkie als de verlosser van het Nederlandse voetbal neergezet,en Barcelona denkt de nieuwe Cruyff te hebben aangetrokken.Ondertussen is het Beleid van Johan de prullenbak ingekieperd.Ajax is een koopclub geworden,waar bedragen uitgegeven worden waar je U tegen zegt.Als er vandaag de dag nog 3 jeugdspelers op het veld staan is het veel.De club probeert overspannen ten koste van alles kampioen te worden,en dat dreigt opnieuw te mislukken.Bovenal de sterkhouders dreigen opnieuw en gaan vertrekken,Ajax kan dan weer opnieuw beginnen,en ditmaal staat door het aankoopbeleid van de laatste jaren geen Eigen jeugd klaar.Een neerwaartse spiraal dreigt,nu dansend op een vulkaan.Ajax is door Feyenoord,en PSV de laatste jaren ongemerkt voorbijgestreefd.De afgelopen 5 jaar,Feyenoord, 2 beker , 2 supercup en een landskampioenschap.PSV 1 beker, 2 supercups, en 3 landskampioenschappen.Ajax niets,teert op een ver verleden,en waant zich daarom groot ,maar is in feite vandaag de dag de 3e club van Nederland.En opnieuw dreigt de beker naar Feyenoord,en de titel naar PSV te gaan.Opnieuw dreigt een mislukt seizoen.En dat komt hard aan na vernederingen in de kuip 6-2 , en de kampioenswedstrijd in Eindhoven 3-0 , slachtpartijen die in Rotterdam en Eindhoven niet vergeten worden.Inmiddels aan de Historie vastplakken,voor altijd.Overmars weet dit ook,en wacht de halve finale van de beker en 31 maart af.Als hij daar faalt,moet hij maken dat hij weg komt uit Amsterdam,voordat het Bolwerk instort,en dat weet hij ook.
Vind ik leuk
Xienix +192
zondag 3 februari 2019 om 14:26
Riedewald, Bazoer,Kishna, El ghazi en tete zin gewoon te vroeg vertrokken en lieten zich gek maken.
Klaassen lijkt zijn draai te hebben gevonden in Duitsland.
Zivkovic, Younnes lieten zich ook gek maken.

Eigen jeugd
Matthijs de Ligt, Noussair Mazraoui, Daley Blind, Donny van de Beek, Carel Eiting, Jo毛l Veldman, Dani de Wit, Kasper Dolberg, vaclav Cerny, Jurgen Ekkelenkamp, Ryan Gravenberch en Che Nunnely zijn allemaal eigen jeugd spelers? En er komen nog een aantal knallers aan 馃槈.

Wat ik wel met je eens ben zijn de verkopen van spelertje uit de jeugd van Ajax.
Maar goed daar heeft Feijenoord ook wel last van.

En wat betreft bepaalde uitslagen dit seizoen, tja pijnlijk. Maar gelukkig krijgen we beiden nog een keer. We zullen zien wat dat allemaal met zich meebrengt馃槈

Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 13:39
Obermars is niet gek. Die Engelsen roepen maar wat. Binnen komen bij Arsenal is net als je bij Feyenoord begint. Geen geld en een wanbeleid. Dan komt die club ook niet van de grond...
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 14:29
Calvin Stengs de ideale man voor AJAX
Vind ik leuk
TimdeCler +61
maandag 4 februari 2019 om 00:08
Die gaat wel wat spelers meenemen, Ziyech, Tagliafico en van de Beek kunnen de koffer vast pakken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws