'Koeman kwam in Portugal iemand van Wolfsburg tegen en stuurde mij een bericht'

'Koeman kwam in Portugal iemand van Wolfsburg tegen en stuurde mij een bericht'

Gepubliceerd: zondag 3 februari 2019 om 23:38zo 03-02-2019 om 23:38

Laatste update: zondag 3 februari 2019 om 23:48zo 03-02-2019 om 23:48

Wout Weghorst maakt furore bij VfL Wolfsburg en staat op zeven Bundesliga-treffers, maar werd dit seizoen nog niet voor Oranje geselecteerd. De spits heeft echter nog altijd contact met bondscoach Ronald Koeman, laat hij zondagavond weten in gesprek met VTBL.

Die Wölfe hadden een trainingskamp in Portugal belegd, waar Koeman ook aanwezig was. "Volgens mij heeft hij daar een huis. Hij zag iemand van Wolfsburg lopen, dus hij heeft me meteen een bericht gestuurd", vertelt de in Borne geboren spits. "Hij kwam bij de training kijken, daarna heeft hij me even kort gesproken. Leuk dat hij even langskwam. Dus dat contact is er wel."

Weghorst werd in maart, toen hij nog bij AZ onder contract stond, voor het eerst bij de Oranje-selectie gehaald en maakte tegen Engeland zijn debuut. Ook tijdens de oefenwedstrijden tegen Slowakije en Italië was hij van de partij. Tijdens de interlandperiodes in september, oktober en november ontving hij echter geen invitatie van Koeman.

Poll

Hoort Weghorst in Oranje?

(1412 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 3 februari 2019 om 23:41
Weghorst is een wereldspits. Zelfs onze koning Lewandowski stelt helemaal niets voor als je hem vergelijkt met Weghorst. Verdomme zeg.
[Reactie gewijzigd op zondag 3 februari 2019 om 23:42]
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 23:41
Tuurlijk hoort hij in Oranje!! Dat zegt ook iedereen in de pol. 100%, oh wacht, 2 stemmen...
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 23:43
Beter hebben jullie ook niet. OF je zet Depay in de spits. Babel wordtbeetje zinloos nu.

Of je gooit Pedersen erin van Emmen. Deed het uitstekend tegen PSV.
[Reactie gewijzigd op zondag 3 februari 2019 om 23:43]
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 23:46
Babel zinloos?
Vind ik leuk
#Keizerout +45235
zondag 3 februari 2019 om 23:43
Wout gaat gewoon hartstikke lekker.
Vind ik leuk
SantiagoErik +1399
zondag 3 februari 2019 om 23:46
Toch heb ik grote waardering voor Wout. Niet het grootste talent, maar is met enorme strijdlust en kracht zeer belangrijk. En bij elke stap hogerop zijn er twijfels of het het aankan. Goed man, succes met je loopbaan!
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 00:06
Misschien voor de mentaliteit handig.
Vind ik leuk
Erik7494 +1422
maandag 4 februari 2019 om 00:10
Weghorst hoort wel bij de selectie te zitten denk ik. Depay, en dan op een afstandje De Jong, Weghorst, verder is er niet zoveel meer voor in de spits.
Vind ik leuk
Mr. O +1584
maandag 4 februari 2019 om 02:46
Weghorst is een prima speler als Pinchhitter. Hij werkt keihard en heeft prima stappen gemaakt in de afgelopen jaren. Wij hebben altijd de neiging om dit soort spelers af te schrijven omdat ze niet beschikken over enorm veel talent of hun motoriek niet wereldtop is. Vooral omdat we in Nederland heel veel jonge spelers aan het werk zien, die vaak nog heel veel stappen moeten zetten in hun ontwikkeling. Wout is dus zo iemand. Prima als pinchhitter. Vennegoor of Hesselink was ook vooral best traag, youri Mulder idem en mega veel talent hadden ze ook niet, maar in Oranje meer dan prima. Ik ben totaal niet gecharmeerd van 'm, maar blijf wel objectief in deze.

Vind ik leuk
Smithsonian +43121
maandag 4 februari 2019 om 07:07
We hebben echt eens een goede spits nodig
..

Wout weghorst. Jeetje.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws