De Jong: 'Nike heeft dat liever, maar ik weet niet zeker of ik het wil'

De Jong: 'Nike heeft dat liever, maar ik weet niet zeker of ik het wil'

Gepubliceerd: donderdag 7 februari 2019 om 08:10do 07-02-2019 om 08:10

Laatste update: donderdag 7 februari 2019 om 14:46do 07-02-2019 om 14:46

Frenkie de Jong gaat komend seizoen mogelijk met 'Frenkie' op z'n rug spelen bij zijn nieuwe club FC Barcelona. Nike heeft die suggestie geopperd. De Jong vertelt dat deze week in gesprek met het regionale Het Kontakt. 

Afgelopen maand werd bekend dat de Ajax-middenvelder in de zomer voor 75 miljoen euro naar Spanje verkast. "In juli teken ik mijn officiële contract in Barcelona en word ik ook gepresenteerd aan de fans en de pers. Met 21 blijven spelen zou mooi zijn, want dat is toch een beetje mijn nummer geworden", aldus De Jong.

"De selectie voor het nieuwe seizoen is nog niet bekend, dus ik zal moeten afwachten. Er wordt ook nagedacht om met Frenkie achterop te gaan voetballen. Nike heeft dat vanuit oogpunt van merchandising liever. Ik weet niet zeker of ik dat wil."

Messi
Nerveus is De Jong (21) nooit geworden door de transfersoap rond zijn persoon. "Paris Saint-Germain was een goede optie, maar Barcelona was altijd al een droom. Ik ben blij met mijn contract van vijf jaar. Als ik daar slaag, dan is de kans ook groot dat ik er nooit meer wegga. Net als Messi."

Poll

Frenkie op z'n rug: wel of niet doen?

(5467 stemmen)

Plaats een reactie

Johnny Cash +8767
donderdag 7 februari 2019 om 08:19
En de frenkiesoap gaat maar door
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 08:20
En ik vind het heerlijk!
Vind ik leuk
Oohzo +132
donderdag 7 februari 2019 om 08:21
Lol
Vind ik leuk
jollyrogers +6822
donderdag 7 februari 2019 om 09:08
dit is natuurlijk wel BREAKING
Vind ik leuk
2cents +59165
donderdag 7 februari 2019 om 08:36
Frenkie topics is natuurlijk wel leuk, maar het zou ook best aardig zijn als hij naar buiten toe de schijn ophoudt nog even 100% met Ajax bezig te zijn.

Even pauze dus voor al die vraaggesprekjes over Barcelona. Er komen namelijk best belangrijke potjes aan.
Vind ik leuk
Markus80 +2916
donderdag 7 februari 2019 om 08:45
Zou wel prettig zijn idd. Het is geen toeval dat Ajax 5 punten verspeelt na de winterstop. Er zijn er wel heel veel met transfertjes bezig na die onnozele stop. Het heeft nu meer gesneeuwd (hier en daar een millimeter) dan in de winterstop zelf. Wat achterlijk KNVB.
Vind ik leuk
jollyrogers +6822
donderdag 7 februari 2019 om 09:09
goed onderbouwd ook
Vind ik leuk
Lucky Kes +6060
donderdag 7 februari 2019 om 09:20
Zal PSV nu ook 5 punten verspelen na al die transfer prikkelen over Lozano en Bergwijn?
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 09:22
Hoop het wel ; )
Vind ik leuk
Lucky Kes +6060
donderdag 7 februari 2019 om 09:30
Het is mij om het even ;-)
Vind ik leuk
Always PSV +15947
donderdag 7 februari 2019 om 09:37
Dit is tenminste weer een normaal topic. Nike brengt veel geld in het laatje en wil ook het maximale er uit halen.
Vind ik leuk
2cents +59165
donderdag 7 februari 2019 om 10:08
Het zijn inderdaad normale dingen die rondom deze transfer spelen, alleen houd daar nu even je mond over naar buiten toe en doe even alsof de focus 100% op Ajax ligt.
Vind ik leuk
jari11 +2351
donderdag 7 februari 2019 om 11:33
Deze man moet niet meer opgesteld worden, is alleen maar bezig met NIKE en Barca blablabla. Kan mij het een ruk schelen wat jij volgend seizoen allemaal wel en niet gaat doen. Er komen inderdaad belangrijke potjes aan en hij bakt er niks van ( naar mijn mening)
Vind ik leuk
Mario 1 +1902
donderdag 7 februari 2019 om 12:15
Ik vind FRENKIE wel wat hebben , de Jong hebben we er genoeg van.
Vind ik leuk
rexxo +6747
donderdag 7 februari 2019 om 08:22
Transfer geregeld, je moet toch nieuwe topics verzinnen anders dreigt de VP click koe te verdwijnen.

What is next?
Frenkie zijn vriendin bezig met het uitzoeken van interieur voor de nieuwe woning?
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 08:23]
Vind ik leuk
chicken +14017
donderdag 7 februari 2019 om 08:25
Ook heerlijk 😀
Vind ik leuk
HanV +5111
donderdag 7 februari 2019 om 09:04
Willen we dan weten of er een boekenkast is en of die bij het raam staat, hoeveel gipsen beeldjes er zijn en of de tuin voornamelijk uit klinkers bestaat?
Vind ik leuk
The Iceman +14644
donderdag 7 februari 2019 om 09:20
Wacht maar tot VP erachter komt dat er al een uitgebreid interview met Frenkie’s vriendin is:

https://m.youtube.com/watch?v=TFRisUZS9Zo
Vind ik leuk
rexxo +6747
donderdag 7 februari 2019 om 09:28
Zit je mij nu te martelen met die onzin over Frenkie en of zijn chicky?

Af en toe denk je dat ze van RTL Boulevard hier topics maken als een soort ghostwriter.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 09:32]
Vind ik leuk
SimonSays +6884
donderdag 7 februari 2019 om 10:27
Het schijnt dat Nike de vriendin ook al benaderd heeft om met Chickie achter op haar shirt rond te lopen. Frenkie en Chickie, de gouden combinatie.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6182
donderdag 7 februari 2019 om 08:22
In Oranje straks zijn we allemaal blij met Bergwijn, Frenkie, de Ligt etc....
Vind ik leuk
SanKev +1065
donderdag 7 februari 2019 om 09:25
Precies! Ik ben nu als PSV'er ook al blij met Frenkie en Matthijs, zelfs als ze bij Ajax spelen. Ik vind ze op dit moment nog niet de grote verlossers, en dat is ook nergens voor nodig, maar het is duidelijk dat dat weer Nederlandse topspelers kunnen gaan worden en dat is toch belangrijk, wil je mondiaal je eer hoog houden.

Aan de andere kant zou ik het natuurlijk geen enkel probleem vinden als ze bijvoorbeeld tegen Heracles een draak van een pot zouden spelen komende zaterdag ;).
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6182
donderdag 7 februari 2019 om 09:36
100% eens!!! Ik heb het zelfde met Bergwijn, hoop zo dat die het gaat maken in Europa!! (Met het oog op Oranje)

Hij had van mij wel in de winter al weg gemogen hoor hahaha
(Ben blij dat zoals het er nu uitziet zijn blessure mee lijkt te vallen! Dit meen ik echt zelfde had ik met Lozano! Ik wil van het beste PSV winnen om de titel race snap je, en ik gun spelers sowieso geen blessure)
Vind ik leuk
Orphen89 +3113
donderdag 7 februari 2019 om 09:38
helemaal mee eens, behalve dat laatste dan.

Ik denk dat er weer echt een ge-wel-di-ge generatie aan zit te komen. 2022 pakken we eindelijk die cup!
Vind ik leuk
NikosMachlas +1186
donderdag 7 februari 2019 om 10:55
Dit denk ik ook, moet alleen nog een killer spits opstaan komende pak em beet anderhalf jaar.
Vind ik leuk
Orphen89 +3113
donderdag 7 februari 2019 om 11:01
Klopt, maar voor de spits lopen ook wel wat talenten rond die zich kunnen gaan ontwikkelen. In het ergste geval blijft Depay in de spits staan wat geen slechte optie is op zich.

Sierhuis, Lammers, Vente kunnen nog gaan opstaan. Hoop dat in ieder geval 1 van die 3 over een jaartje een echte goalmaniak is.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1186
donderdag 7 februari 2019 om 11:37
Lamers zie ik het meeste potentie in, en anders misschien boadu of brobbey.
Vind ik leuk
Orphen89 +3113
donderdag 7 februari 2019 om 12:05
Boadu vergat ik nog inderdaad! Brobbey is nog wel erg jong (Net 17) misschien wel voor WK 2022 dat ie er komt maar binnen anderhalf jaar vind ik wel erg vroeg voor hem.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1186
donderdag 7 februari 2019 om 23:05
Boadu is niet heel veel ouder hoor, en idd spitsen van 20 is wel jong op zich maja mbapppe deed het ook niet slecht afgelopen wk.
Vind ik leuk
Markus80 +2916
donderdag 7 februari 2019 om 08:42
Ik word er nu ook een beetje moe van. De transfer is geregeld en nu komt er berichtgeving over de naam op zijn shirt. Dat interesseert toch geen hond? Nike betaalt Barcelona volgens mij voldoende, mogen ze daar aub. iets voor terug.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 09:14
Denk je dat echt dan zijn shirt straks speciaal in Frenkiesoap gewassen gaat worden?
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1116
donderdag 7 februari 2019 om 09:18
Nee, met Ajax schoonmaak middel natuurlijk😂
Vind ik leuk
luccerd +3077
donderdag 7 februari 2019 om 09:35
Oehhh, scherpe reactie! Mooi man! 😂😂
Vind ik leuk
Johnny Cash +8767
donderdag 7 februari 2019 om 09:43
Nee dacht ik niet. Maar nu wel. Bedankt he
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 10:35
ja leg je er maar bij neer! is niet anders bij de grootste club van Nederland AJAX
Vind ik leuk
Johnny Cash +8767
donderdag 7 februari 2019 om 10:41
Zoals het hoort
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 12:33
Is toch geen porem Frenkie achter op dat prachtige Catalaanse shirt. Alsof je de prachtigste kroonjuwelen in een afvalcontainer bewaard. Alsof je kaviaar opdient met Remia. Dit kan toch niet? Waarom niet de Jong.
Vind ik leuk
Johnny Cash +8767
donderdag 7 februari 2019 om 13:19
Ik denk dat Luuk dan jaloers wordt
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6182
donderdag 7 februari 2019 om 08:20
Frenkie natuurlijk! Nike zal hem rijkelijk belonen, Nikes wil is wet in dit geval!
Vind ik leuk
Maxx Jw +1338
donderdag 7 februari 2019 om 08:37
Idd durf tegenwoordig maar eens nee te zeggen als er een klap geld voor je neus ligt en het enige wat je hoeft te doen is je voornaam op het shirtje dragen.
Vind ik leuk
Markus80 +2916
donderdag 7 februari 2019 om 09:10
Zo simpel is het toch. Dan ga je een grote sponsor en een club die meer dan genoeg betalen tegen je in het harnas jagen. Je krijgt dik betaald, maar daar staat dan wel wat tegenover. Vreemd zeg.
Vind ik leuk
Maxx Jw +1338
donderdag 7 februari 2019 om 09:37
Ja je voornaam dragen op een Barcelona shirtje voor dat geld zal vast een enorme opgave zijn.
Vind ik leuk
Scf1984 +207
donderdag 7 februari 2019 om 10:49
Vind het opzich ook nog wel wat hebben, Frenkie is hij natuurlijk de Jong zijn er wel duizenden
Vind ik leuk
Maxx Jw +1338
donderdag 7 februari 2019 om 10:53
Daar ben ik het mee eens!
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4363
donderdag 7 februari 2019 om 08:58
FreNike

Vind ik leuk
TottenhamHOT +6182
donderdag 7 februari 2019 om 09:03
Keurig alle letters gebruikt!👍🏼
Vind ik leuk
Lucky Kes +6060
donderdag 7 februari 2019 om 09:22
Anagram
Vind ik leuk
NikosMachlas +1186
donderdag 7 februari 2019 om 10:57
De Jong zal in Spanje geen populaire naam zijn sinds ene Nigel zijn noppen liet spreken in de wk finale. Daarnaast kunnen er veel het niet uitspreken over de grens en frenkie is natuurlijk ultiem dat verstaat iedereen. Ik snap Nike hierin wel.
Vind ik leuk
Tommieman +1816
donderdag 7 februari 2019 om 13:28
Ik zie het probleem niet . Is toch heel normaal tegenwoordig .
Memphis , Virgil en zelfs bij dezelfde club een aantal jaren terug Gio en Jordi om maar een paar te noemen . Kan er nog meer noemen maar dit is voor ons Hollanders t meest bekend denk ik .
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6182
donderdag 7 februari 2019 om 13:35
Klopt alleen gaat het hier om (denk ik) een soort van eis van Nike! Omdat ze denken net Frenkie op het shirt meer shirts te verkopen en eerlijk gezegd denk ik dat ook i.p.v. de Jong.
Vind ik leuk
Tommieman +1816
donderdag 7 februari 2019 om 13:48
Ja dat snap ik wel . Ik bedoel dit meer richting die mensen die dit stom/raar vinden omdat t zijn voornaam is .
Dat t zovaak gedaan is al .
Vanuit Nike standpunt is t logisch en t bekt ook prima.
Iedereen hier en overal heeft t over Frenkie . Want als je zegt De Jong kan t over minimaal 5 anderen gaan , dus we doen het zelf sowieso al ...
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 08:22
Nerveus is ie nooit geworden zegt ie , maar eerlijk gezegd heeft ie de laatste tijd weinig heel goede wedstrijden gespeeld , sinds die transfersoap is begonnen .
Vind ik leuk
Korm +39405
donderdag 7 februari 2019 om 08:26
heel ajax is slecht uit de winterstop gekomen...
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 08:28
Je zou dan denken dat een speler van 75 miljoen op zou staan , en het team op sleeptouw neemt .
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6182
donderdag 7 februari 2019 om 09:09
Ben bang dat we pas bij Barca weer de echte Frenkie te zien gaan krijgen!
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 09:28
Frenkie is na de Ligt , de speler met de meeste potentie in de ED .
Maar ook een speler die er nog lang niet is en die bij Ajax nog niet uitgeleerd is .
Ik denk dat Barca nog een jaar te vroeg komt voor hem , maar dat is een persoonlijke mening .
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6182
donderdag 7 februari 2019 om 09:38
Die mening deel ik 100%
Heb dit al eerder aangegeven stel dat de Jong nog een jaar blijft word de Jong beter van maar ook Ajax en Barca (Barca zou hem dan moeten verhuren 1 seizoen aan Ajax)
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 09:47
Yep , maar als wij allebei eerlijk zijn , hadden wij een bod van Barca ook niet geweigerd .
Hier in Nederland speel je maar een paar topwedstrijden , en als je de cl haalt , iets meer .
Dus ik snap zijn keuze wel , maar of het verstandig is gaat nog blijken .
Vind ik leuk
74ratje +434
donderdag 7 februari 2019 om 10:13
Ik hoop het idd
Vind ik leuk
Korm +39405
donderdag 7 februari 2019 om 09:10
mag je dat verwachten van een jongen die 21 is en niet eens 2 hele seizoenen bij ajax heeft gespeeld?
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 09:25
Nee , maar ik lees hier bijna elke dag dat Frenkie een soort god is , maar in de praktijk is het gewoon een ontzettend groot talent , met veel potentie , die er echter nog lang niet is en ook bij Ajax nog een hoop kan leren .
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 09:26]
Vind ik leuk
Korm +39405
donderdag 7 februari 2019 om 09:38
daar ben ik het absoluut mee eens... maar dat afgoden doen de supporters en de media. Gelukkig blijft deze jongen normaal
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 09:45
Met de Jong is niks mis , dat is gewoon een symphatieke jongen , maar dat zijn we hier ook allemaal ;-)
Vind ik leuk
Spunk +66
donderdag 7 februari 2019 om 08:24
TuutTuut PoingPoing Messi en Frenkie
Vind ik leuk
JWK +646
donderdag 7 februari 2019 om 09:08
Ik denk dat er hier heel veel zijn die zich Peppi en Kokkie niet kunnen herinneren😊
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1116
donderdag 7 februari 2019 om 09:18
Gelukkig hebben we YouTube😂😂
Vind ik leuk
Spunk +66
donderdag 7 februari 2019 om 11:09
Zie je het al voor je. Heel het Camp Nou springt op de banken, zingend;
Tuut Tuut Poing Point,
Messi en Frenkie, Messi en Frenkie,
Olé!

Die Nederlandse cultuur verrijking in Catalonië 🤣
Vind ik leuk
Korm +39405
donderdag 7 februari 2019 om 08:25
Frenkie op je rug is inderdaad wel leuk!
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 08:31
Belachelijk
Vind ik leuk
Korm +39405
donderdag 7 februari 2019 om 09:11
waarom?
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 09:22
Vedetteneigingen ??? Gewone jongen, dus gewoon de Jong op z'n shirt. Wanneer hij niet zichzelf blijft in de eerste jaren zou de overgang wel eens tegen kunnen vallen.En bij dat gewoon zichzelf blijven hoort ook de naam op je shirt. Ook geen Cruijffie maar Cruijff
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 09:27
Als Nike en Barca dat graag willen heeft meneer de Jong daar NIETS over te zeggen.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 10:00
Dit moet de man van ruim 80 miljoen gewoon zelf beslissen
Vind ik leuk
Korm +39405
donderdag 7 februari 2019 om 09:36
cruijffie is ook geen naam, frenkie wel. je heb een aantal voetballers die hun voornaam heben ipv achternaam. Frenkie is Uniek en de jong zie je toch wel erg veel...
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 09:36]
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 10:00
Juist en daarom ook gewoon DE JONG ! Gewoon zijn achternaam op z'n shirt Laat hem maar anders/bijzonder zijn door zijn voetbalkwaliteiten.
Hij geeft zelf ook al aan dat hij niet weet of hij dit wel wil Lijkt me duidelijk
Vind ik leuk
bartzwolle +120
donderdag 7 februari 2019 om 10:05
Eigenlijk wel mee eens !
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 09:01
Ieder z'n ding :)
Vind ik leuk
Korm +39405
donderdag 7 februari 2019 om 09:11
ik vindhet wel uniek
Vind ik leuk
Lucky Kes +6060
donderdag 7 februari 2019 om 09:24
Ligt er aan.
Ik ben hetero en heb liever een vrouw op mijn rug.................die ik dan weer op haar rug leg ;-)
Vind ik leuk
Korm +39405
donderdag 7 februari 2019 om 09:37
hahahaha zo kan je het ook opvatten maar uiteraard bedoel ik het niet sexueel
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 08:25
De titel van het onderste kopje...
Vind ik leuk
JoeyC +3643
donderdag 7 februari 2019 om 08:28
Frenchie kan ook
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 08:37
Of DJ F.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6182
donderdag 7 februari 2019 om 08:30
Nike heeft gelijk marketing technisch is Frenkie veel beter, er zijn te veel de Jong spelers uit het verleden, heden en wie weet komen er nog een aantal aan!? Terwijl er maar één Frenkie is!
Vind ik leuk
Andre As +595
donderdag 7 februari 2019 om 08:37
Rijkaard vergeten...
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6182
donderdag 7 februari 2019 om 08:41
Die had gewoon Rijkaard op zijn rug, en nee die vergeet ik nooit! Zie ik trouwens graag terug bij Ajax komen maar als wat tja als wat?!?
Vind ik leuk
Blindsy +17240
donderdag 7 februari 2019 om 08:42
Als rijkaard?
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6182
donderdag 7 februari 2019 om 08:56
Dat zeker in meerdere opzichten!
Vind ik leuk
Lucky Kes +6060
donderdag 7 februari 2019 om 09:25
Als Frankie
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 09:03
Ik denk niet dat hij last van een pensioengat heeft... Al zou het voor het NL voetbal mooi zijn.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 09:04
Die zou ik ook heel graag terug zien! Wat een fenomeen was dat!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6182
donderdag 7 februari 2019 om 09:07
Heeft toch maar mooi Messi laten debuteren!!

En degraderen met Sparta om vervolgens op aanraden van Cruijff bij Barca aan de slag te gaan. Alleen dat al dat verzin je niet ongelofelijk!
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 08:32
Ik zou 'Cruyff' op het shirt laten drukken...
Vind ik leuk
Andre As +595
donderdag 7 februari 2019 om 08:38
Omdat Alwaysfctwente te lang of te belachelijk is?
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 08:39
Frenkie@Frenkie.EU klinkt ook wel commercieel.
Vind ik leuk
Linders +31
donderdag 7 februari 2019 om 08:33
Een miljoen per jaar ,met Frenkie achter op geen probleem. Voor wat hoort wat !
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 08:40
Een % is nog leuker.
Vind ik leuk
Shelbourne +5859
donderdag 7 februari 2019 om 08:33
Wat een interessantdoenerij weer.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 08:41
Wat je interessant noemt.
Vind ik leuk
imho +1671
donderdag 7 februari 2019 om 08:36
De Jong is in Spanje natuurlijk niet lekker uit te spreken. Dus zou Frenkie logischer zijn. Van Bronckhorst werd daar ook Gio en zo zijn er wel meer NL voorbeelden te noemen. Misschien is Johnihno nog een suggestie :)
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 08:42
Of sneeuwwitje.

Na sneeuwvlokje.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +17834
donderdag 7 februari 2019 om 08:46
Tja sneeuwvlokje .... werd overigens later goudslakje ... 😉
Vind ik leuk
Koeien +3301
donderdag 7 februari 2019 om 09:55
dehghong desde holanda puede muchas tiki-taka
Vind ik leuk
RR12 +649
donderdag 7 februari 2019 om 08:37
Camp Nou? Camp Frenkie!
San Miguel? San Frenkie!
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4363
donderdag 7 februari 2019 om 08:38
Maak er dan maar meteen Freekie van.

De jongeren onder u gaan dit niet begrijpen.
Vind ik leuk
RR12 +649
donderdag 7 februari 2019 om 08:50
Ben jij al zo oud?
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4363
donderdag 7 februari 2019 om 08:56
Meerdere redenen waarom ik "Freekie" ken.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1849
donderdag 7 februari 2019 om 09:49
De jong ???
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4363
donderdag 7 februari 2019 om 10:06
Nee, die dat zuurlinks lopende lijk.
Vind ik leuk
Markus80 +2916
donderdag 7 februari 2019 om 08:38
Wat is daar erg aan? Frenkie of de Jong op zijn shirt? Als een sponsor die mede jouw salaris betaalt dan zie ik het probleem niet. Er is een vermogen betaald voor die jongen en ja Frenkie bekt wat beter in het buitenland lijkt me dan meneer de Jong. Wat een onzin.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 08:40
Hahaha, Don Frenkie
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 08:41
Mijn persoonlijke mening: Nike moet zich daar niet mee bemoeien! Dat is puur een keuze voor de speler vind ik.
Vind ik leuk
Blindsy +17240
donderdag 7 februari 2019 om 08:41
Iedereen heeft het over Frenkie. Gewoon doen dus.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 08:44
Het is net als een tatoe ...

Als je er later maar geen spijt van krijgt, als je groot bent.

Misschien heet hij na 5 wedstrijden wel kut Frenkie.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 08:45]
Vind ik leuk
Blindsy +17240
donderdag 7 februari 2019 om 08:46
En zingen ze 'Frenkie op het benkie'.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +17834
donderdag 7 februari 2019 om 19:50
Ik dacht dat jij alleen maar op trollen reageerde? 😉

Beetje zelf zitten trollen hé .... 😂😂😂

Jij bent echt niks beter ... hahaha ... 👍🏻
Vind ik leuk
Blindsy +17240
donderdag 7 februari 2019 om 20:41
Alleen maar? Zou het nog eens nalezen.
Ik was overigens in gesprek met clubgenoot Wim Jansen
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +17834
donderdag 7 februari 2019 om 22:13
Geintje ... da weet ik ... maar het ging wel over frenkie op het benkie ... 😉
Vind ik leuk
Blindsy +17240
vrijdag 8 februari 2019 om 07:12
Die zie ik daar volgend jaar vaak zitten. Jij niet?
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +17834
vrijdag 8 februari 2019 om 08:32
Sommige spelers ontwikkelen zich sneller dan je denkt.

Barca heeft allemaal goede spelers dus lastig aan spelen toekomen.

Aan de andere kant denk ik niet dat ze hem voor de bank halen.
Vind ik leuk
Blindsy +17240
vrijdag 8 februari 2019 om 08:43
Het zal lastig voor hem worden. Ik zie hem veel banken. Hopelijk pakt t goed uit.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +17834
vrijdag 8 februari 2019 om 09:05
We gaan zien, niemand heeft een goede glazen bol,
Vind ik leuk
Blindsy +17240
vrijdag 8 februari 2019 om 09:53
Mostradamos wel, hoor.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +17834
vrijdag 8 februari 2019 om 10:11
Ow ja ... die zit er gelukkig ook erg vaak naast ... 😂
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 08:43
Wie is frenkie?
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 08:46
Familie van God.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 09:06
Ghehe
Vind ik leuk
Lucky Kes +6060
donderdag 7 februari 2019 om 09:28
Toch de vader van hem?
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14982
donderdag 7 februari 2019 om 09:32
Nee hoor, Frenkie is geen familie van mij...
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5167
donderdag 7 februari 2019 om 08:44
Niet verkeerd dit soort nieuws...
Vind ik leuk
Smithsonian +41207
donderdag 7 februari 2019 om 08:44
Gewoon de jong man.

Just don't do it.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94680
donderdag 7 februari 2019 om 08:45
Gewoon El Salvador op de rug.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 08:47
El Salvador II

Na Willem II past dat wel.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94680
donderdag 7 februari 2019 om 08:50
segundo salvador.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 08:58
Dan doe je Cruijff toch echt tekort. Die man was vele malen beter. Frenkie heeft niets gepresteerd. Niets gewonnen.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94680
donderdag 7 februari 2019 om 09:00
Moet je ook met een korrel zout nemen. Het is cynisme. Natuurlijk moet hij zich nog bewijzen. Ik zie in De Ligt zelf veel meer.
Vind ik leuk
Blindsy +17240
vrijdag 8 februari 2019 om 09:54
Pas op! Dat soort uitspraken ligt hier erg gevoelig!
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 08:51
Snap het wel. Nike en Barcelona willen natuurlijk verwarring voorkomen als ze straks ook Luuk de Jong voor € 35m in de spits zetten, Siem de Jong voor € 280.000 per jaar de revalidatiefaciliteiten van Barca komt testen en Henk de Jong assistent trainer wordt.
Vind ik leuk
Kregel +7
donderdag 7 februari 2019 om 09:02
En wie weet ligt er voor Nigel de Jong wel een carrière in de medische staf.
Vind ik leuk
Koeien +3301
donderdag 7 februari 2019 om 09:57
Met Nigel creeer je in elk geval genoeg werkgelegenheid voor de medische staf.
Vind ik leuk
Futjebal +2619
donderdag 7 februari 2019 om 08:52
Ze kunnen er beter ..Mala Compra..opzetten
Vind ik leuk
Bo3007 +436
donderdag 7 februari 2019 om 09:07
En in jouw geval "bromista malo"
Vind ik leuk
Futjebal +2619
donderdag 7 februari 2019 om 10:00
Ze mogen er bij mij opzetten wat ze willen als ik hetzelfde als Frenkie ga verdienen
Vind ik leuk
Bo3007 +436
donderdag 7 februari 2019 om 10:42
Frenkie hoeft echt niet met onzin op zijn rug te lopen voor een extra zakcentje. Die krijgt zo al meer dan genoeg.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13214
donderdag 7 februari 2019 om 09:02
Niet zeiken de Jong; wie betaalt, bepaalt.
Vind ik leuk
Bo3007 +436
donderdag 7 februari 2019 om 09:05
Gewoon F. de Jong op het shirt. Zou voor mij persoonlijk een principe kwestie zijn om de familie naam hoog te houden. Moet ik wel zeggen dat ik dan niet zo'n veelvoorkomende familie naam als de Jong heb :)
Vind ik leuk
geen werk +23
donderdag 7 februari 2019 om 10:07
ik denk dat ie alleen maar aan geld denkt, iedere idioot kan nagaan dat hij veels te vroeg gaat en zwaar overschat wordt door de media.
hij denkt niet aan zijn carriere maar aan geld.
verder een prof voetballer met principes, die bestaan niet meer
Vind ik leuk
Bo3007 +436
donderdag 7 februari 2019 om 10:32
Dat is inderdaad jouw mening.
Laten we eerst maar eens afwachten hoe Frenkie zijn eerste wedstrijden bij Barca gaat spelen. Kunnen we hem daarna afkraken of ophemelen. En jij kent iedere profvoetballer in de wereld omdat je ze allemaal over 1 kam scheert?
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 09:06
Yessss Frenkie nieuws!!!!!!
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 09:07
Waarom geen ...Koop Nike...
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 09:19
Jan Vennegoor of Hesselink.
Vind ik leuk
Demi +338
donderdag 7 februari 2019 om 09:30
Die slaagt daar niet!!
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 09:32
Yes. VP heeft geluisterd naar me. Zie mijn post onder “Advocaat had Bazoer zelf moeten schorsen”.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1849
donderdag 7 februari 2019 om 09:48
Hahhaa onschuldige frankie is niet achterlijk ... als het frankie word moet er financieel natuurlijk wel wat tegenover staan ... goed en zakelijk !!
Vind ik leuk
geen werk +23
donderdag 7 februari 2019 om 10:04
en gierig
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 09:59
Ga er nu eerst maar is voetballen 'Frenkie'. Dan kan je naar je toekomst daar kijken. Uiteindelijk bepaald Barcelona en niet de voetballer zelf of deze mag blijven.
Vind ik leuk
geen werk +23
donderdag 7 februari 2019 om 10:03
deze man gaat niet slagen, kijk hoe ver die is weg gezakt de 2 seizoenshelft.
echt dom van die jongen
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 10:03
Ik hoop dat de noordtribune die richting nederland wijst word genoemd naar frenkie
Vind ik leuk
geen werk +23
donderdag 7 februari 2019 om 10:08
hahahahaha, dromen mag, sorry hoor
Vind ik leuk
Muscles +1413
donderdag 7 februari 2019 om 10:14
Als je nu een Braziliaan bent met een hele lange naam......de Jong dus, bekt beter als hij scoort en maakt Nederland trots
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1728
donderdag 7 februari 2019 om 10:32
zijn al zoveel de jong's, frenkie is wel uniek. Ik zeg doen!
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 11:15
In het Spaans spreek je “De Jong” uit als “Dee Gonk”. Dus is “Frenkie” beter.
Vind ik leuk
Argentario +600
donderdag 7 februari 2019 om 12:30
Nike moet hun bek houden
Vind ik leuk
HupHolland +3486
donderdag 7 februari 2019 om 12:33
Frenkie ... 100 keer beter dan De Jong, dar heb je er zo velen van.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 13:30
Gewoon doen dan verwarren ze hem iig niet met Siem en Luuk😂
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 14:19
Zou proberen Cruyff er op te krijgen hij is toch de nieuwe Cruyff? Althans als ik sommige moet geloven. ;)
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 15:30
Waarom tekent hij pas in Juni? Neem aan dat er voor Ajax al een zekerheid ligt.
Vind ik leuk
Ray01 +126
vrijdag 8 februari 2019 om 03:08
Voornaam of achternaam, wat maakt dat uit..?!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws