Cruciaal duel voor Sparta aanstaande: 'Als we verliezen is de droom wel voorbij'

Cruciaal duel voor Sparta aanstaande: 'Als we verliezen is de droom wel voorbij'

Gepubliceerd: donderdag 7 februari 2019 om 21:19do 07-02-2019 om 21:19

Royston Drenthe stipt het belang aan van het duel tussen Sparta en FC Twente. De Rotterdammers staan op dit moment acht punten achter op de koploper in de Keuken Kampioen Divisie en ze hebben dus een zege nodig om de titeldroom levend te houden.

Sparta treft de Tukkers vrijdagavond op het eigen Kasteel, waar het dit seizoen nog ongeslagen is. "De tijd dringt voor ons, we moeten nu echt aansluiten", vertelt Drenthe voor de camera's van FOX Sports. "We weten dat het gat te groot is als we de pot verliezen, dus we willen het publiek laten zien dat we nog mee kunnen doen."

"Als we verliezen denk ik dat de titeldroom wel voorbij is.", vervolgt de ervaren linkermiddenvelder van Sparta. "Dan moeten we ons focussen op nacompetitie, maar dat is niet wat ik wil. Ik wil nog meedoen om de titel."

Na het gelijke spel van Sparta in Volendam (2-2) baalde Drenthe dan ook als een stekker. "De mensen thuis weten dat ze me even met rust moeten laten rondom zo'n wedstrijd. Ik neem een verliespartij soms iets te zwaar op me, dat weet ik, maar dat gaat er nooit uit."

Poll

Gaat Sparta dit seizoen promoveren?

(3506 stemmen)

Plaats een reactie

SP-AR-TA +2528
donderdag 7 februari 2019 om 21:25
Die droom is al wat langer voorbij mede door de geweldige resultaten van de afgelopen weken. Het ene puntverlies volgt op het andere puntverlies tegen, met alle respect, hele kleine clubs. Dat je op de helft van het seizoen al nagenoeg kansloos bent voor het kampioenschap zegt wel genoeg over de kwaliteit van deze selectie en de kwaliteit van de technische staf/technisch directeur. Het valt mij vooral op dat de meest ervaren spelers zoals Auassar, Vriends, Wuytens en Drenthe vaak door het ijs zakken. Dat jonge spelers grillig zijn hoort erbij maar van ervaren jongens mag je toch wel verwachten dat je uit bij Telstar of Volendam normaal kan verdedigen?
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 21:28]
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 21:33
Nou hou ik het vaak bij de samenvattingen op Fox maar die Drenthe brengt ook regelmatig wat extra’s.
Vind ik leuk
rexxo +6747
donderdag 7 februari 2019 om 21:39
Ik zie weinig KKD hoe doet
Roya 2 Faces het?
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 22:14
Nou ja het is natuurlijk een samenvatting maar uit een leuke actie of een mooie vrije trap valt wel eens een doelpuntje. Maar als de Spartanen zelf minder positief over hem zijn zal hij ook wel mindere puntjes hebben
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2528
donderdag 7 februari 2019 om 21:42
In het begin bracht hij wat extra's. Nu vind ik het al een tijdje minder. Weet hij zelf ook wel.
Vind ik leuk
Arizona91 +10
donderdag 7 februari 2019 om 21:27
En als je morgen wint daarna de eerst volgende uitwedstrijd tegen een laagvlieger weer geen 100% inzet tonen. Het kampioenschap is verder dan ooit Royston. Ik hoop op een wonder in de play-offs.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6058
vrijdag 8 februari 2019 om 07:47
Jullie zijn in ieder geval al zeker van de play offs.
Twente nog niet.
En er is nog niets beslist.
Twente verloor thuis ook van "laagvliegers" Oss en MVV en zou zomaar weer kunnen gebeuren.
Al hoop ik niet want dat is wel mijn clubje.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11570
donderdag 7 februari 2019 om 21:35
Ik verwacht een spanende morgen 1 die waard gaat zijn om er voor lekker voor de buis te zitten als je niks te doen hebt 👌
Vind ik leuk
zomer +1355
donderdag 7 februari 2019 om 21:49
Ik verwacht dat Twente gaat winnen, ondanks dat de verdediging niet best is en ze heel veel kansen nodig hebben. Zijn ze na de winterstop toch veel beter gaan voetballen. Ook vind ik Drommel echt vooruit gegaan.Al met al schat ik Twente toch wat hoger in denk dat het 1-3 wordt
Vind ik leuk
Lucky Kes +6058
vrijdag 8 februari 2019 om 07:48
Ik hoop dat je gelijk krijgt ;-)
Vind ik leuk
Vamos7 +9833
donderdag 7 februari 2019 om 21:57
Tja Fraser .
Vind ik leuk
Cultheld +50
donderdag 7 februari 2019 om 22:13
Als Lars Veldwijk er met de gedachten bij is heeft Sparta een kans.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 22:40
Frasser !!!
Vind ik leuk
Tukkerland +3563
vrijdag 8 februari 2019 om 09:59
Ik onderschat Sparta totaal niet vanavond. Hopen op 3 punten voor de FC.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws