Update: Lyon publiceert statement na salarisartikel van L'Équipe: 'Klopt niet'

Update: Lyon publiceert statement na salarisartikel van L'Équipe: 'Klopt niet'

Gepubliceerd: vrijdag 8 februari 2019 om 20:44vr 08-02-2019 om 20:44

Paris Saint-Germain is met afstand de best betalende club in de Ligue 1. In de top-tien van spelers met de hoogste salarissen, staan negen spelers van de Franse grootmacht.

Dat heeft L'Equipe uitgezocht. Neymar is de absolute grootverdiener in de Ligue 1. Hij verdient bruto 3,06 miljoen euro per maand en heeft een ruime voorsprong op de nummer twee van de ranglijst, Kylian Mbappé. De twintigjarige wereldkampioen casht maandelijks 1,73 miljoen. Edinson Cavani maakt het podium compleet met een maandsalaris van 1,54 miljoen.

Radamel Falcao, spits van laagvlieger AS Monaco, is de enige niet-PSG-speler in de top-tien. Hij neemt de zesde plaats in met een maandsalaris van 750.000 euro. Dat is evenveel als PSG-doelman Gianluigi Buffon. Het gemiddelde maandsalaris bij PSG is 820.000 euro. Thomas Tuchel van PSG is de best verdienende trainer met 420.000 euro.

De Oranje-internationals in Frankrijk hebben overigens ook weinig te klagen. Kevin Strootman (Olympique Marseille) en Memphis Depay (Olympique Lyon) behoren niet tot de grootverdieners in Ligue 1, maar strijken maandelijks toch respectievelijk 500.000 en 360.000 euro op.

Update 20.44: Olympique Lyon is niet blij met de publicaties in L'Équipe en trekt in een officieel statement hard van leer tegen de gezaghebbende sportkrant. 'Het zijn blijkbaar moeilijke tijden voor de Franse journalistiek. Marketing is klaarblijkelijk belangrijker', laat de nummer 3 van de Ligue 1 weten. 'Alle cijfers met betrekking tot Olympique Lyon kloppen niet.'

Plaats een reactie

vrijdag 8 februari 2019 om 12:49
Kevin Strootman, ouwe Butthead, toch niet zo gek dat transfertje naar Frankrijk
Vind ik leuk
Arvin +6785
vrijdag 8 februari 2019 om 12:52
Wel wonderlijk dat Depay minder verdiend dan strootman. Depay lijkt me toch belangrijker en komt van een grotere club (wat meestal wel uitmaakt).
Vind ik leuk
Martyynho +1369
vrijdag 8 februari 2019 om 12:54
Depay wou weg, strootman dacht ik niet per se, zal ook van invloed zijn
Vind ik leuk
ReneAjax +8885
vrijdag 8 februari 2019 om 14:27
Depay wil weer weg en we weten nu waarom.
Strootman wil blijven met een jaarsalaris van 6 miljoen euro.
Vind ik leuk
ihvmmdk +7196
vrijdag 8 februari 2019 om 12:56
Denk dat Depay een andere zaakwaarnemer moet aanstellen.
Vind ik leuk
#Keizerout +42879
vrijdag 8 februari 2019 om 13:01
Strootman was bij een iets kleinere club belangrijker dan Depay bij United. Ik kan me voorstellen dat zoiets invloed heeft op het salaris.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 13:13
Maar dat was hij op moment van aankomst niet.
Ik denk wel dat Depay ondertussen weer rijp is voor een leuk transfertje of op z'n minst een goede salarisverhoging.

--> Waar hebben we 't eigenlijk over. €360k per maand...
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 16:23
Die gaat nog wel meer verdienen hoor volgend seizoen.
Vind ik leuk
Itsese +5979
vrijdag 8 februari 2019 om 12:58
Hahah dat doet hij zeker niet verkeerd, zo op je leeftijd nog even 6 Miljoen per jaar pakken.
Vind ik leuk
Plattekar bv +32314
vrijdag 8 februari 2019 om 14:15
3.000.000 per maand = 750.000 euro per week = 150.000 per werkdag bij 2 dagen vrij = 18.750 per uur bij een normale 8 uurs dag = 312,50 per minuut.....= 5,20 per seconde......Dát is even lekker geblesseerd op je jacht zitten, zeg.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 21:40
Dan kan je nog eens met geld gooien, jezus mina
Vind ik leuk
Verratti +2236
vrijdag 8 februari 2019 om 22:09
Mooi neergezet. En 5,20 per seconde.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 12:49
Ik dacht dat ik veel verdiende
Vind ik leuk
JanTa48 +7301
vrijdag 8 februari 2019 om 13:00
Je verdiend het wel maar je krijgt het niet. 😉
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 13:03
Verdient
Vind ik leuk
Lamzia +132
vrijdag 8 februari 2019 om 21:36
Nee hij verdient het niet, daarom krijgt hij het niet.
Vind ik leuk
Benniewies +4620
vrijdag 8 februari 2019 om 12:58
Strootman die bij Oranje nog geen deuk in een pakje boter kan schoppen? 500.000 per maand?
Vind ik leuk
KCP +400
vrijdag 8 februari 2019 om 21:26
Veel mooier is dat Lyon zich duidelijk ook schaamt om de hoogte haha
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 12:59
Godver wat heb ik toch een ontzettend slecht salaris als ik dat zo zie!
Vind ik leuk
Hoogland +215
vrijdag 8 februari 2019 om 13:08
Al zou dat van Memphis me jaar salaris bruto zijn zou ik al 360 gaten in de lucht springen!!!
Vind ik leuk
Zultkop +6369
vrijdag 8 februari 2019 om 13:34
Had je voetballer moeten worden.
Vind ik leuk
Hoogland +215
vrijdag 8 februari 2019 om 13:41
Ben ik alleen kost het me 130 eu per jaar + kantinediensten
Vind ik leuk
Zultkop +6369
vrijdag 8 februari 2019 om 13:59
😋
Vind ik leuk
Andre As +1130
vrijdag 8 februari 2019 om 15:39
Doe je het best goed. Ik betaal bijna het dubbele.
Vind ik leuk
Lamzia +132
vrijdag 8 februari 2019 om 21:37
Stap 1: Maak 7 kinderen
Stap 2: dwing ze alle 7 om op voetbal te gaan
stap 3: 1/4 Profiteren??
Vind ik leuk
Smithsonian +41660
vrijdag 8 februari 2019 om 13:02
Ze krijgen het, verdienen doen ze het zeker niet.
Vind ik leuk
Hoogland +215
vrijdag 8 februari 2019 om 13:09
Die mannen kunnen wel iets unieks, dus Jaaa wie verdient wat wel of niet hè .
Vind ik leuk
Smithsonian +41660
vrijdag 8 februari 2019 om 13:11
Nou ja, uniek...
Vind ik leuk
Hoogland +215
vrijdag 8 februari 2019 om 13:13
Wij zouden een wan vertoning zijn als we een wedstrijd mee doen daar. Zo goed als die gasten zijn is uniek, dus vandaar.
Vind ik leuk
Sambal +47
vrijdag 8 februari 2019 om 13:11
Nog even en we bereiken de 1 mio per week
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 13:13
Hup,Nu voetballen voor je geld✌️
Vind ik leuk
Stuiter +689
vrijdag 8 februari 2019 om 13:35
Als ze dat eens wat meer deden idd.
Vind ik leuk
Stuiter +689
vrijdag 8 februari 2019 om 13:28
Gvd dat is makkelijk verdienen zeg. Paar uurtjes per dag trainen en dan 60 minuten per wedstrijd rollebollen op de grond.....
Vind ik leuk
FCWijsneus +1250
vrijdag 8 februari 2019 om 13:51
Wij zijn de idioten die elke keer naar ze gaan kijken, hun shirtje, broekje, boekje enz kopen. terwijl twee derde van de wereldbevolking in armoede leeft.
Nog 15 a 20 jaar en dan geeft niemand meer wat om voetbal.
Vind ik leuk
Stuiter +689
vrijdag 8 februari 2019 om 14:15
Dat zou mooi zijn. Ik kijk bepaalde clubs al niet meer uit stil protest. Ook engels voetbal heeft er bij mij aan mogen geloven.
Vind ik leuk
The Genius +3739
vrijdag 8 februari 2019 om 15:03
weet iemand de belastingschalen voor voetballers? Dus wat blijft er netto over van de 3 miljoen voor Neymar?
Vind ik leuk
Sambal +47
vrijdag 8 februari 2019 om 15:24
+\_ 20 mio per jaar gaat als portretrecht via de postbus van Rutte naar bv kaaimaneilanden of Panama , dus 0 tarief. Voor het restant zijn wel lokaal wat aftrekkosten voor.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 07:22
Houdt Fred daar zelf ook nog wat kruimels aan over?
Vind ik leuk
Sambal +47
zaterdag 9 februari 2019 om 09:06
Nee , die Fred zeker niet en ik mag aannemen onze premier Mark ook niet!
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 16:14
Wow das echt serieus dus zoals strootman je eigenlijk al 2 jaar niet meer met de top mee kan dan is het toch geld onbegrijpelijk
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 16:25
Hoe zit het dan met Messi en Ronaldo? Of een LeBron James ?
Vind ik leuk
Jan Guevara +9929
vrijdag 8 februari 2019 om 20:58
Die voetballen niet in Frankrijk.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 09:59
Hahaha true
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 07:23
LeBron James kan niet voetballen.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 16:27
Strootman met zijn piepende ledemaatjes pakt nog dikke euroos. Echt snel afgetakeld perfect gezien door AS Roma. Oud en versleten. Volgende stap afbouwen bij Sparta.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 18:57
En dit vinden we met zijn allen normaal? Gewoon darten gaan kijken . Te gek te misselijk
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 18:58]
Vind ik leuk
Marco B. +322
vrijdag 8 februari 2019 om 21:11
Hoe kan Nederland oftewel Ajax en PSV hierin meedoen?
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 22:03
Wat moet dat lekker zijn ..net 20 jaar en dan elke maand ruim 1.7 miljoen op je rekening zien worden bijgeschreven..is toch andere koek dan bij Top Oss waar ze maandelijks 1163 euro op je rekening storten als blijk van dank 😂
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 01:03
1163 euro? Zo veel?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws