NAC gaat kopje onder in Bredaas moeras: AZ breidt indrukwekkende reeks uit

NAC gaat kopje onder in Bredaas moeras: AZ breidt indrukwekkende reeks uit

Gepubliceerd: vrijdag 8 februari 2019 om 21:49vr 08-02-2019 om 21:49

AZ heeft Eredivisie-hekkensluiter NAC Breda nóg dieper in de problemen gedrukt. De Alkmaarders lieten in het drassige Rat Verlegh Stadion niet hun beste voetbal zien, maar boekten zonder noemenswaardige problemen hun vijfde overwinning zonder tegengoals op rij.

Robert Mühren kreeg de eerste grote kans van de wedstrijd, maar stuitte op doelman Marco Bizot. In het vervolg van de eerste helft werden de Bredanaars echter naar achter gedrukt. Na ruim een half uur spelen creëerde AZ zijn eerste grote kans, die meteen een doelpunt opleverde. Jonas Svensson gaf voor en Guus Til kon onbedreigd de 0-1 binnentikken.

NAC probeerde er na rust meer van te maken, maar AZ gooide de wedstrijd al vroeg in het slot, wederom via Til. De AZ-aanvoerder liep na een steekpass van Calvin Stengs weg uit de rug van Karol Mets en schoot tegendraads binnen: 0-2. Die voorsprong kwam niet meer in gevaar. NAC probeerde wel terug te vechten, maar was aanvallend onmachtig. In de blessuretijd moest men zelfs de 0-3 van Albert Gudmundsson incasseren.

De Brabanders blijven met 16 punten onderaan staan en moeten afwachten of de concurrentie uit gaat lopen dit weekend. AZ komt dankzij de vijfde zege achtereen op 37 punten en is Feyenoord tot op twee punten genaderd.

Poll

Gaat NAC rechtstreeks degraderen?

(3100 stemmen)

Plaats een reactie

AZVork +3065
vrijdag 8 februari 2019 om 21:53
We zijn veilig gespeeld nu. Magische grens van 34 punten doorbroken. Kijken wie er nog meer zich veilig gaan spelen.
Vind ik leuk
MR - +182
vrijdag 8 februari 2019 om 21:59
Veiliggespeeld als in...
Vind ik leuk
Ryanaz +2813
vrijdag 8 februari 2019 om 22:01
Degradatie
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 22:09]
Vind ik leuk
Jahike +825
vrijdag 8 februari 2019 om 22:02
Maar dan met een “a”
Vind ik leuk
Ryanaz +2813
vrijdag 8 februari 2019 om 22:09
Zo goed?;)

Heb al wat hier in oostenrijk;-p
Vind ik leuk
Jahike +825
vrijdag 8 februari 2019 om 22:20
Op?🤪
Vind ik leuk
Ryanaz +2813
vrijdag 8 februari 2019 om 22:34
Inderdaad gaat lekker 😂
Vind ik leuk
AZVork +3065
vrijdag 8 februari 2019 om 23:11
Als in eredivisie blijven.
Vind ik leuk
MR - +182
zaterdag 9 februari 2019 om 16:27
Daar heb ik nooit over nagedacht...
Vind ik leuk
psv#nr1 +2886
vrijdag 8 februari 2019 om 23:11
die zie ik nog derde worden
Vind ik leuk
013Tilburg +829
vrijdag 8 februari 2019 om 21:54
Het is niet best daar in Breda.
Het is te hopen voor ze dat ze het probleem snel kunnen fixen.
Een jaar zonder derby is toch minder leuk.
Vind ik leuk
Bossie020 +6605
vrijdag 8 februari 2019 om 21:55
Dan zijn jullie toch solidair? ;-)
Vind ik leuk
013Tilburg +829
vrijdag 8 februari 2019 om 22:40
Een derby is leuk hoor, maar ik zie ons liever naar een punt vechten tegen bijvoorbeeld Feyenoord dan troosteloos gelijkspelen uit in Velsen-zuid......
Vind ik leuk
Bossie020 +6605
zaterdag 9 februari 2019 om 16:38
Het zijn toch geweldige wedstrijden. NAC hoort ook gewoon in de Eredivisie. Het is zonde als zulke clubs eruit lazeren.
Vind ik leuk
013Tilburg +829
zaterdag 9 februari 2019 om 16:42
Derby's zijn voor alle clubs de mooiste wedstrijden van het jaar. Wat dat betreft mag nac inderdaad blijven.
Ik denk dat het voor de eredivisie ook beter is als ze er in blijven.
Maar zoals het er nu uitziet wordt dat nog lastig zat.
Vind ik leuk
Johnny Cash +10951
vrijdag 8 februari 2019 om 22:03
Een jaar ?

Ik denk als NAC zou degraderen dat ze niet meteen terug komen hoor na een jaar.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2886
vrijdag 8 februari 2019 om 23:12
dan is er Eindhoven nog
Vind ik leuk
vierde-ster +8827
vrijdag 8 februari 2019 om 21:56
van Hooydonk speelt altijd de wijze voetbal professor op tv....is kijken hoe hij zich hier uit gaat redden met zijn NAC als technisch directeur
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 22:19
Zit hij niet in een of ander laf 'technisch hart' waar je amper verantwoordelijkheid draagt en een beetje vrijblijvend van de zijlijn kunt blijven babbelen (en toegegeven: dat is hem op het lijf geschreven)? Is toch wat anders dan een volwassen functie als technisch directeur.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 22:20]
Vind ik leuk
rpaulp50 +14505
vrijdag 8 februari 2019 om 22:25
Een TH is altijd een gedeelte van de organisatie bij een club die geen vertrouwen heeft in de TD en of de Trainer.
Heb je namelijk wel vertrouwen, heb je helemaal geen TH nodig.
Twente had ook een TH en Ajax met een TH wint al 4 jaar geen prijzen, ideetje van Cruijff ha ha
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 22:35
Precies en over 't algemeen lenen zich daar ook types voor waar je uiteindelijk weinig aan hebt als het erop aankomt.. Bij Ajax zaten Bergkamp en Jonk in dat befaamd technisch hart, zachtgekookte eitjes die nergens te bekennen zijn als er een concrete oplossing gevraagd wordt en achteraf precies weten hoe het allemaal had gemoeten, Van Hooijdonk zal ongetwijfeld net zo functioneren.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 22:38]
Vind ik leuk
rpaulp50 +14505
vrijdag 8 februari 2019 om 22:43
Ja precies.
Maar ook al ben je "hardgekookt" je gaat toch met 1 bil zitten op het stoeltje van de Trainer en of de TD, en als je dat hard aanpakt krijg je ruzie....
Dus of zacht gekookt en dan gebeurt er niks ( Twente ) of de harde versie en dan krijg je stront....( Ajax )
Een TH is een beetje als of de secretaresses aan de Directeur moet gaan vertellen hoe het moet....Dat zou in elk normaal bedrijf worden weggelachen, in het achterlijke betaalde voetbal wordt er nog heel serieus over gedaan.
Vind ik leuk
vierde-ster +8827
vrijdag 8 februari 2019 om 23:00
Nee volgens mij is hij TD
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 23:13
Heb het ff nagekeken, maar hij wilde dus geen fulltime functie als TD, nu zit hij dus in het eerder genoemde 'technisch hart' dat hij vormt met een aantal andere pipo's.
Vind ik leuk
Tilbo1896 +406
zaterdag 9 februari 2019 om 10:42
W2 ole ole
Vind ik leuk
MR - +182
vrijdag 8 februari 2019 om 21:56
En een wedstrijd minder gespeeld. Nog steeds 5 verliespunten verschil (en ik ben voor Ajax)
Vind ik leuk
AZVork +3065
vrijdag 8 februari 2019 om 23:15
Succes iig tegen Madrid. Hoop voor je op een succes. Mijn weekend begint goed met een zakelijke overwinning.
Vind ik leuk
MR - +182
zaterdag 9 februari 2019 om 16:23
Ben al blij als ze de eerste wedstrijd niet verliezen :-)
Ik vind AZ overigens ook geen verkeerde club hoor
Vind ik leuk
Hupfean +5709
vrijdag 8 februari 2019 om 21:57
Dat wordt niks meer met Nac.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 22:21
Hz? verschil met de nummer 5 is slechts 14 punten haha
Vind ik leuk
Hupfean +5709
zaterdag 9 februari 2019 om 11:49
Moeten ze eerst maar eens een wedstrijd winnen.
Vind ik leuk
Tilbo1896 +406
zaterdag 9 februari 2019 om 11:02
Ñac =wij zijn de beste supporters van het land , voor w2 blijff er in en nac gaat naar velzen !! Haha
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 22:01
Oprotten Goetzee
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 22:05]
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 00:04
Wat is er mis met jou?
Vind ik leuk
Rodajc +19371
zaterdag 9 februari 2019 om 00:39
Hij lijkt boos.
Vind ik leuk
JohnFe +351
zaterdag 9 februari 2019 om 10:56
Ben het eens met je, maar zet er dan ook bij, dat hij al weg is naar Jumbo Visma. :)
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 22:01
Oprotten Piere
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 22:06]
Vind ik leuk
Koenbres +2135
vrijdag 8 februari 2019 om 23:35
Whaha en gisteren was Mathijsen nog zo slecht etc en nu roepen dat je eigen technisch directeur weg moet
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 22:02
Oprotten Mitchell.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 22:06]
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 22:02
Oprotten Lurling
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 22:06]
Vind ik leuk
lange076 +333
vrijdag 8 februari 2019 om 22:49
Oprotten Maarten de Lange
Vind ik leuk
JanvdLisme +1517
vrijdag 8 februari 2019 om 23:22
Oprotten Lange!
Vind ik leuk
Sooike1208 +6000
vrijdag 8 februari 2019 om 23:08
Hee maarten? Eindelijk een keertje zeiken op je eigen club ipv je grote broer( grote broer?? Ja, wij zijn jullie echt in alles mijlenver voor) uit tilburg??

Waren wij na verkoop van sol niet DE degradatiekandidaat nummer 1??

Man man, wat heb jij jezelf voor schut gezet! 👍👍
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 23:17
Frustratie. Maar we blijven erin. Heel veel aanknopingspunten gezien op de tribune.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 07:37
'Aanknopingspunten'??je bedoelt bier!!!
Vind ik leuk
Ovs4Life +105
zaterdag 9 februari 2019 om 08:21
Hou op man. Je gaat er gewoon kansloos af met 3-0 in eigen huis. Volgend jaar gewoon KKD
Vind ik leuk
Uncle Fester +2454
vrijdag 8 februari 2019 om 22:03
Over en uit in Breda. Aandoenlijk hoe ze zich de pleuris liepen en tot helemaal niks kwamen...
Vind ik leuk
Bertus +7829
vrijdag 8 februari 2019 om 22:37
Volgend seizoen altijd op vrijdagavond.
Vind ik leuk
Busk +2145
vrijdag 8 februari 2019 om 22:04
Hulde aan het publiek in Breda
Vol stadion ,in takkeweer,terwijl ze 18e staan.
Hoewel ze weinig hoopvol speelden,bleef het publiek kabaal maken.
Succes verder,zal moeilijk worden.
Vind ik leuk
Pec010 +2763
vrijdag 8 februari 2019 om 22:31
Dat publiek verdiend al jaren beter. Bij Az is het juist andersomdie presteren al jaren top maar dat is aan de sfeer in het stadion nauwelijks te merken.
Vind ik leuk
Jahike +825
vrijdag 8 februari 2019 om 22:04
De regel is nu toch dat clubs met echt gras sowieso niet kunnen degraderen? Of is dat pas volgend seizoen?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 08:28]
Vind ik leuk
Pep1964 +305
vrijdag 8 februari 2019 om 22:09
Dit was meer moerasgras. Dacht eerst nog dat het een rijstplantage was.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 22:09]
Vind ik leuk
meee +300
zaterdag 9 februari 2019 om 01:19
er zit een beetje kunstgras in de bredase mat. gaan ze dan een beetje degraderen?
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4113
vrijdag 8 februari 2019 om 22:04
Zorgwekkelijk v nac sterkte daar
Vind ik leuk
Shelbourne +6210
vrijdag 8 februari 2019 om 22:06
Mooi een regelmatige zege, weer de nul gehouden ook. Met een beetje geluk laten de concurrenten voor plek vier punten liggen. Dan ligt de weg naar Europees voetbal wellicht open.
Vind ik leuk
ronnie1100 +1108
vrijdag 8 februari 2019 om 22:14
Voor de winterstop was het niet best wat AZ liet zien
Dan denk je die gaan wel wat kopen in de winterstop
Er werd niets gekocht en het draait als een tierelier
Zou van de Brom het al uit handen gegeven hebben aan Arne Slot?
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 22:19
Grotendeels bij trainingen heeft Arne al de leiding
Vind ik leuk
pinkelman +4473
vrijdag 8 februari 2019 om 22:18
AZ heeft wel een verdomd goed elftal.
We hebben het nu de laatste tijd allemaal over Stengs, maar daar loopt zoveel talent rond dat de koe er de hik van krijgt.
En dan moet ook nog het allergrootste talent Boadu nog terug komen.
Als Huiberts het klaar krijgt om deze jeugd bij elkaar te houden kan het daar volgend seizoen echt heel mooi worden en komen de grote bedragen voor dat soort spelers vast wel uit het buitenland.

het doet mij in iedergeval een klein beetje denken aan de lichting die Louis van Gaal destijds had met een Kluivert, overmars, Davids.
Echt goed bezig daar in Alkmaar.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 22:20]
Vind ik leuk
Patje41 +1221
zaterdag 9 februari 2019 om 01:24
Je praat over ajax
Vind ik leuk
broedkip +2229
vrijdag 8 februari 2019 om 22:20
Wat een geluk voor NAC dat het een moeras wedstrijd was anders had het scorebord bij 10 op tilt geslagen. Wat is dit slecht en erger nog ook niet meer te repareren voor de KKD volgend jaar. AZ wordt 3de ook dat staat nu vast als je dit team vergelijkt met de 11 eenlingen in de Kuip.
Vind ik leuk
kees ee +1080
vrijdag 8 februari 2019 om 23:09
. . over dat laatste kun je misschien eerst, nog wel een eitje leggen ??
Vind ik leuk
broedkip +2229
zaterdag 9 februari 2019 om 11:55
Je hebt helemaal gelijk man. Tegen Fortuna en Excelsior twee hoogvliegers in de ED was het domme pech. Feijenoord streed voor elke meter en was als TEAM grandioos. Deze maand tegen Groningen en Psv uit ook weer 2 vaste winst partijtjes met 2 vingers in de neus. Misschien eten de spelertjes wel teveel eitjes.
Vind ik leuk
Uncle Fester +2454
vrijdag 8 februari 2019 om 23:48
AZ komt dichterbij en dit is leuk maar er komen ook weer wedstrijden tegen sterke tegenstanders. En dan zie je steeds maar weer dat AZ met name mentaal tekort komt. Als dáár nu eens mee gedaan wordt... Voetballend is het al jaren goed genoeg.
Vind ik leuk
Patje41 +1221
zaterdag 9 februari 2019 om 01:22
Neem er nog eentje
Vind ik leuk
broedkip +2229
zaterdag 9 februari 2019 om 12:01
Mentaal zit het wel goed alleen v.d.Brom past zich telkens aan tegen die sterke tegenstanders. AZ moet ook tegen die clubs spelen zoals tegen de rest. Dat het kommer en kwel was tegen de top ben ik helemaal met je eens. Maar zoals jij ook weet nieuwe ronde nieuwe kansen en dat zou als je ook het programma er bij pakt dit jaar wel eens anders kunnen zijn. Psv komt de laatste wedstrijd naar Alkmaar en wanneer ze kampioen zijn is de motivatie altijd iets minder en als ze kampioen moeten worden hoef ik je niet te vertellen dat de poep dan uit de broek loopt.
Vind ik leuk
Patje41 +1221
zaterdag 9 februari 2019 om 01:23
Vergeet je niet een boer te laten na al die drank?
Vind ik leuk
broedkip +2229
zaterdag 9 februari 2019 om 12:03
Toen ik dit opschreef was het nog geen 01.23 zoals bij jou.
Vind ik leuk
Dafkuh +200
vrijdag 8 februari 2019 om 22:22
NOAD hahshaha
Vind ik leuk
meee +300
zaterdag 9 februari 2019 om 01:20
Nooit Opgeven Alsnog Degraderen....
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 22:23
Az een goed team. Alleen tegen de toppers niet. En dat is al jaren zo.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 22:48
Liever dat als verliezen van NAC, De Graafschap, Excelsior, ADO, Fortuna enz enz.
Als AZ de 3 topwedstrijden verliest en de rest wint komen ze op 67 punten.
Benieuwd waar het wisselvallige Feyenoord op uit komt.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 23:18]
Vind ik leuk
meee +300
zaterdag 9 februari 2019 om 01:22
nak een slecht team, ook tegen de kleintjes. dat is al jaren zo.
az de best of the rest, nak the worst of the rest...
Vind ik leuk
kees ee +1080
vrijdag 8 februari 2019 om 23:07
. . en zag ik nou weer een ex ajaxied bij nos sport, . . komen die lui wel eens buiten amsterdam ??
Vind ik leuk
AZVork +3065
vrijdag 8 februari 2019 om 23:50
Nee dat doen ze niet. Het is hun mekka daar en neuken daar hun geit.
Vind ik leuk
Uncle Fester +2454
vrijdag 8 februari 2019 om 23:52
Je weet het toch? Kijk dan wat anders, doe ik ook. NOS afzweren, scheelt een hoop ergernis (ik spreek uit ervaring). En dat voor een uurloontje per maand. Ja, ook daar zitten nitwits, maar 't levert stuk minder negatieve energie op.
Vind ik leuk
kees ee +1080
zaterdag 9 februari 2019 om 00:33
. . waar kijk jij dan naar voor eredivisie-voetbal ?? bij ek's en wk's kijk ik naar duitsland, . . daar zijn ze tenminste "grappig" !!??
Vind ik leuk
kees ee +1080
zaterdag 9 februari 2019 om 00:26
. . vlgnd week een tegenstander die te "pakken" is voor nac !?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 00:30]
Vind ik leuk
meee +300
zaterdag 9 februari 2019 om 01:24
zijn die er dan?
Vind ik leuk
Tilbo1896 +406
zaterdag 9 februari 2019 om 10:36
Telstar zeker
Vind ik leuk
kees ee +1080
zaterdag 9 februari 2019 om 11:33
. . bijna goed, . . begint met een a. . . , 17 febr !?
Vind ik leuk
Alibaba +697
zaterdag 9 februari 2019 om 01:03
Man man wat was het weer bizar slecht. Dit is verreweg het slechste elftal wat ik in jaren heb gezien (en dat zijn er al heel veel). Wij worden gewoon 18e en zullen er direct uitvliegen. Dan is het zaak dat heel het zooitje opdonderd en dat we met een schone lei gaan beginnen. Liever met eigen jongens dan met dit zooitje zakkenvullers! Over 2 weken zitten we er weer maar man oh man, wat is het frustrerend om dit zooitje te zien "voetballen"!!!!
Vind ik leuk
Tilbo1896 +406
zaterdag 9 februari 2019 om 10:53
Hebben jullie die EIGEN JONGENS!?,
Vind ik leuk
Patje41 +1221
zaterdag 9 februari 2019 om 01:20
Indrukwekkend? Tegen niets-zeggende tegenstanders?
Vind ik leuk
Patje41 +1221
zaterdag 9 februari 2019 om 01:21
Meteen toch? Studio sport wordt opgenomen in hilversum
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 02:02
Je weet maar nooit .
Wie weet winnen ze volgende week zondag wel .
Dan zou de hele eredivisie ze op handen dragen
Vind ik leuk
Tilbo1896 +406
zaterdag 9 februari 2019 om 10:56
Ja wie weet,winnen jullie euromiljoen !? Wie weet , m
Kijk maar op teletex en dan de stand 819 dan onderaan niet te missen !! Fc den bosch je bent welkom ,wij gaan niet verder met die homo's uit gayda!!
Vind ik leuk
Smithsonian +45250
zaterdag 9 februari 2019 om 06:38
Nac is probleemloos op weg naar de keuken.
Vind ik leuk
Godin1 +1304
zaterdag 9 februari 2019 om 08:07
Dat gaat lekker NAK.
Vind ik leuk
mchollie +3696
zaterdag 9 februari 2019 om 10:29
AZ speelde goed op dat slechte veld en in het slechte weer. Dat NAC veel inzet en fysiek toonde en speelde was te verwachten, maar AZ anticipeerde daar prima op. Ik vond AZ heel bewegelijk en creatief, speelde echt als een elftal. De combi Maher Stengs is heel goed. Johnson is verkeerd gehaald, past niet bij het spel van AZ. Maar zoals AZ naar boven kijkt, zal Feyenoord opeens naar beneden kijken, nog maar 2 punten.
Vind ik leuk
Tilbo1896 +406
zaterdag 9 februari 2019 om 10:34
Willem2 ole ole
Vind ik leuk
Tilbo1896 +406
zaterdag 9 februari 2019 om 10:35
Wie niet springt is voor nac haha
Vind ik leuk
Tilbo1896 +406
zaterdag 9 februari 2019 om 10:37
Het leukste trico in Tilburg met carnaval is een shirt van NAC
Vind ik leuk
Tilbo1896 +406
zaterdag 9 februari 2019 om 10:43
Wat ik al eerder zei, nac shirt is voor tilburgers HET shirt met carnaval!!
Vind ik leuk
Tilbo1896 +406
zaterdag 9 februari 2019 om 10:51
👋👋👋👋👋naar breda !!
Vind ik leuk
Tilbo1896 +406
zaterdag 9 februari 2019 om 10:52
En ja het zit hoog haha
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws