Openhartige De Ligt: 'Ten Hag gaf ons op de kloten, het was schandalig'

Openhartige De Ligt: 'Ten Hag gaf ons op de kloten, het was schandalig'

Gepubliceerd: zaterdag 9 februari 2019 om 21:45za 09-02-2019 om 21:45

Matthijs de Ligt moet na de nederlaag bij Heracles Almelo erkennen dat het verschil met voor de winterstop schrikbarend is. De Ajax-aanvoerder neemt geen blad voor de mond na de 1-0 nederlaag in het Polman Stadion.

Bennett van Fessem
ALMELO

"Voor de winterstop waren we er. We wonnen de duels, tegenstanders kwamen er niet onderuit en we liepen voor elkaar. Dat ontbreekt nu allemaal", zegt De Ligt tegen VoetbalPrimeur. De verdediger stelt dat er onzekerheid in de ploeg sluipt. "We willen minder de bal hebben en zijn slordig in de passing. Dan wordt het een opeenstapeling van fouten. Dat is een groot verschil met voor de winterstop."

Volgens De Ligt was trainer Erik ten Hag woedend in de rust. "Hij geeft ons natuurlijk op de kloten. De eerste helft was schandalig, de slechtste helft van ons dit seizoen. Het is zo'n raar fenomeen. Ik moet eerlijk zeggen: op elk moment dat je het idee hebt dat PSV punten kan laten liggen, laten wij het liggen. Dat is ongelooflijk. Als Ajax zijnde weggespeeld worden door Heracles Almelo is schandalig."

Ajax moet zich herpakken voor het treffen met Real Madrid, maar een ellenlange nabespreking heeft volgens De Ligt geen zin. "Je kunt na iedere nederlaag wel de dingen bespreken, maar als het toch niet wordt uitgevoerd heb je er niets aan. Je kunt wel twee dagen bespreken wat hier misging."

Bekijk hieronder het hele interview met de zéér openharige De Ligt:

Poll

Is de titelrace nu gelopen in de Eredivisie?

(13181 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 9 februari 2019 om 21:51
Overmars out. Hij is schuldig en dat heb ik al meerdere keren gezegd!
Keer op keer maakt ie geen team. Het elftal van Ajax is alleen een stel goeie voetballers!

K vind t heerlijk geloof me! PSV op koers voor de 4de in 5 jaar. Dat t wanbeleid blijft voortduren! Hoe naïef kan je zijn.

Maar wie kan je hier de schuld van geven?
De man die door iedereen zo bewierrookt wordt...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 22:04]
Vind ik leuk
Snoun +1458
zaterdag 9 februari 2019 om 21:51
Je bent psvar'er, bemoei je met je eigen club.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:56
Is goed, zolang Sjaak Swart dat ook doet. Afijn ik mag zeggen wat ik wil! Aan de overkant is het stil!!!
Vind ik leuk
Snoun +1458
zaterdag 9 februari 2019 om 21:59
Als het aan de overkant stil was, hoorde je al die Ajacieden niet huilen!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 21:59]
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:00
Goeie zelfspot, respect!
Vind ik leuk
Snoun +1458
zaterdag 9 februari 2019 om 22:02
Daar staan wij Ajacieden dan wel weer bovenaan mee!
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:09
Touché dat dan weer wel. En eerlijk ik gun jullie een mooie wedstrijd tegen Madrid. In Europa ben ik altijd voor de Nederlandse ploeg. Dus als op de een of andere manier Frenkie zijn Barcagenen kan ophalen tegen Real is er wat te zien in de Ziggo dome naast Peter Beense.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 22:10]
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:20
Psvar xD ajax verliest een aantal keer door trieste mentaliteit en dan wint psv ineens door de var. Slecht verzonnen.
Vind ik leuk
Snoun +1458
zaterdag 9 februari 2019 om 22:30
Slecht verzonnen, laten we zeggen dat de grote clubs altijd hun
zin krijgen met de var.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:35
En das een feit. Dat ook niet veranderd is sinds de invoering. Ajacieden zeggen PSVar. PSVers zeggen dat de scheids omgekocht is.
Vind ik leuk
buddha +10694
zaterdag 9 februari 2019 om 23:42
alleen de reactie van Sjaakie telt.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:43
Onzin. Grote clubs zijn vaker in de 16 om een strafschop te krijgen. Ook zijn spelers ongrijpbaarder waardoor er vaker te late tackles op hen gemaakt wordt.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:53
Gooi een Molotovcoctail op jezelf. Bemoei je met je eigen shit elftal.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:54
Shitelftal dat al t hele seizoen boven jullie staat. Ga je mond spoelen menneke.
Vind ik leuk
Tfoe +3835
zaterdag 9 februari 2019 om 21:56
Waar maak jij je druk om?
Trol.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:57
Om het kampioenschap waarschijnlijk
Vind ik leuk
Settler11 +307
zaterdag 9 februari 2019 om 22:31
Nou, waarom zouden we daar nog druk over maken? Het is nu zojuist bekend.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:58
Piep piep hallo?

K zeg iets inhoudelijks en mensen reageren meteen zo vijandig. Als onze beste rivalen gaat jullie lot me ook aan het hart. Succes tegen Madrid!
Vind ik leuk
Nilsinno +971
zaterdag 9 februari 2019 om 23:06
Maar Europees wederomnis afgegaan als een gieter
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:07
Clubs met een marktwaarde minstens 3 keer zo hoog als de onze of benfica met een gelijkwaardige marktwaarde en keukenelftal AEK.... t wordt saai om t steeds te herhalen niet?
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:10
Ja shot elftal met een shit achterhang!

Je bent een stoker en roept onzin. Trainer weg, overmars weg. Wat voor idioot ben je jog misgunner
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:12
Gelukkig sta jij niet symbool voor de gemiddelde Ajacied. Je bijdrage is nutteloos.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:13
Gelukkig sta jij niet symbool voor de gemiddelde VP-lezer. Je bijdrage is kwalijk en onzin
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:18
Oh je kan wel een zin typen in fatsoenlijk nederlands en zonder “shit” er in. Misschien heb ik je te laag ingeschat... Maar als VP-gebruikers onder elkaar, ben je tevreden dit seizoen? Tevreden met het feit dat Ajax alweer niet de strijd levert die het wél kan leveren? Ik heb hier nooit een slecht woord over de club Ajax gesproken. Maar keer op keer is het pijnpunt toch hetzelfde? Goede selectie geen consistentie. Maar goed VD Sar zou weggaan zodra Ten Hag wegging, ik ben heel benieuwd
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 23:19]
Vind ik leuk
Ikkuh +2494
zaterdag 9 februari 2019 om 22:23
Wij zijn Ajax en wij zijn al 1020 dagen niet de beste 🤣
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:55
👍🏻
Vind ik leuk
rpaulp50 +14481
zaterdag 9 februari 2019 om 22:09
Overmars is onaantastbaar door het geld welke hij maakt voor Ajax.
Bij Ajax, de leiding, gaat het om geld niet om de sportieve prijzen.
Het werkt kennelijk, al 4 keer niks maar geven PSV en Feyenoord het financiële nakijken, het Ajax publiek komt toch wel, meeste bezoekers v.d ED jaar in jaar uit.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:12
Is toch treurig. De fans eisen geheel terecht passie van hun team. Alle middelen zijn er om het succes te behalen. Maar eigenbelangen gaan blijkbaar voor. Succes tegen Madrid, jullie kunnen wel weer een hoogtepunt gebruiken.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14481
zaterdag 9 februari 2019 om 22:20
Het gaat om geld, dat is belangrijk, prijzen zijn secundair voor de leiding.
De poen voor de CL is al binnen, dus verliezen van Real, ach.
Met 67000 betalende toeschouwers heeft de Directie altijd gewonnen.......
Vind ik leuk
Paulhuynh +1972
zaterdag 9 februari 2019 om 23:59
Bonus voor directie is gebaseerd op EBITA niet op kampioenschap overmars en sar well done
Vind ik leuk
Padason +1199
zondag 10 februari 2019 om 05:06
Niet alle middelen zijn er. Directie Overmars en ten hag hebben hun werk gedaan, staat een elftal die makkelijk kampioen moeten worden, enige wat inbreekt is mentaliteit, strijdbaar en inzet.

Oplossing: Schreuder naar redbull laten vertrekken en ten hag blijven steunen met voorwaarde dat niet hij de keuzen maakt voor assistent. Een type van Gaal moet erbij zitten, die spelertjes moet mentaal afgebroken worden, zodat ze weer opgebouwd kunnen worden. Geen ja knikkers nodig.

In Nederland lijken de spelers heilig, altijd schuld van trainer of directie, nou ja dit is gewoon keihard schuld van spelers, klote mentaliteit en daarnaast maken ze de cariere van de trainer kapot.

Je denkt toch niet echt dat de Ajax spelers balen? Doen zielig voor de camera gaan naar huis PlayStation spelen, maandag naar de toekomst. Als zij echt balen was er na Heerenveen al het spel veranderd.
Vind ik leuk
Ikkuh +2494
zaterdag 9 februari 2019 om 22:24
En toch zie je vaak een half leeg stadion, vreemd! 🤔
Vind ik leuk
SimonSays +7391
zaterdag 9 februari 2019 om 22:31
Je onderschat het feit dat er veel Ajacieden verkleed gaan als stoeltje😉
Vind ik leuk
Ove +4154
zaterdag 9 februari 2019 om 23:30
Misschien zijn het wel aangeklede etalage poppen die er zitten
Vind ik leuk
SimonSays +7391
zondag 10 februari 2019 om 00:09
Etalagepoppen die de eigen spelers uitfluiten? 😋
Vind ik leuk
rpaulp50 +14481
zaterdag 9 februari 2019 om 22:34
Het zijn betalende toeschouwers die ook wel eens wat anders te doen hebben....."betalen" is het sleutelwoord hier.
Vind ik leuk
Ikkuh +2494
zaterdag 9 februari 2019 om 23:40
Het sleutelwoord is Gloryhunters, en als er niet veel glory te hunting valt, tja.....
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 23:41]
Vind ik leuk
rpaulp50 +14481
zaterdag 9 februari 2019 om 23:43
Ha ha Gloryhunters
Je mag ze noemen zoals je wil ha ha, maar Ajax blijkt het hoogst aantal kaarten te verkopen.
Vind ik leuk
Ikkuh +2494
zaterdag 9 februari 2019 om 23:45
Maar niemand komt naar het stadion want die is altijd half leeg behalve als feyenoord of PSV langs komt, dus idd Glory hunters, dan sta ik liever met 10.000 echte supporters ipv al die nagemaakte in Amsterdam.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14481
zaterdag 9 februari 2019 om 23:49
Als ze maar betalen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 00:40
ha ha ha wat een idioot ben jij.heb je de supporters niet horen fluiten vanavond.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14481
zondag 10 februari 2019 om 00:46
Dat kost toch niemand een cent........... fluiten ? doe niet zo naief man.
Vind ik leuk
MojoRisin +16249
zaterdag 9 februari 2019 om 22:11
Dat ben ik wel gedeeltelijk met je eens.. Al gaan ze hem er natuurlijk nooit uitgooien met al dat geld dat hij verdiend voor de club..
Hij koopt inderdaad goede spelers.. Als het loopt spelen ze bijzonder goed voetbal.. Loopt het even niet dan is het al vrij snel behoorlijk slecht.. Zijn het bijna allemaal BV'tjes die voor zichzelf spelen, geen team meer..

Maar het vreemde is is dat ik denk dat ze woensdag er tegen Real wel weer staan.. Nu toch niks meer te verliezen, de schaal kan al op die kar van jullie gelegd worden..
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:17
1000% met je eens.

Natuurlijk gooien ze hem er niet uit. Maar t is wel een zere plek. En wat Real betreft denk ik en hoop ik dat we Frenkie en Matthijs op hun best zien.
Vind ik leuk
MojoRisin +16249
zaterdag 9 februari 2019 om 22:29
Ze missen nu een 'bikkel' op 6, dus ik zou Vd Beek daar posteren, die overigens ook weer onterecht gewisseld werd.. Ziyech op 10 en Neres rechtsvoor.. Weet niet wat Ten Hag tegen die jongen heeft.. Dolberg weer in de spits.. Schone eruit, die voegt alleen maar wat toe bij standaardsituaties.. En Mazraoui weer rechtsback.. Kristensen doet z'n best maar dat is meer niveau Groningen of ADO bijvoorbeeld..
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:33
Mazraoui is nu getergd dus die gaat indien ie basis staat alleen maar beter voetballer. Schöne zou ik laten staan. Die jongen hoeft zich niet in de kijker te spelen. Wat Ziyech en Neres betreft natuurlijk gewoon doen. Frenkie... laat k t zo stellen hem zou ik t eerst deruit halen als je de controle op de wedstrijd wilt terughalen.

Voor Vd Beek dan uiteraard.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 22:33]
Vind ik leuk
rpaulp50 +14481
zaterdag 9 februari 2019 om 23:52
Gebakken lucht, Frenkie.
Vind ik leuk
Arbee +2613
zaterdag 9 februari 2019 om 22:11
Hoe moet Overmars nou een tem maken van een stel goede voetballers? Overmars is de TD die verantwoordelijk is voor het aan en verkoopbeleid, niet de trainer die dagelijks met die jongens op het veld staat en er een hecht team van moet smeden.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:15
Hij stelt de trainer aan, hij moet de balans tussen ervaring en jeugd vinden. En wat vooral zou helpen is het niet tussentijds verkopen van spelers. Je ambieert een titel maar je laat geld boven dat laatste gaan. Ik zou hebben gezegd: we praten in de zomer verder. Misschien is dat te makkelijk gezegd maar t lijkt me wel dat je een ploeg moet hebben met passie. Vd sar en Overmars hebben alle vrijheid nadat Bergkamp weg was. Maar als eerstgenoemde zn lot aan Ten Hag verbonden heeft dan kan dat wel eens zijn einde worden.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14481
zaterdag 9 februari 2019 om 23:59
V.d Sar en Overmars kijken naar het geld, niet de prijzen zo zeer.
Alles is dus koek en ei want het geld stroomt binnen, ten Hag wordt eruit geflikkerd na Real, want je moet toch wat doen naar de mopperende buitenwacht.
Vind ik leuk
Quareck +7562
zondag 10 februari 2019 om 09:13
Volgens mij hadden ze beiden hun lot verbonden aan keizer. Dat waren toen hun woorden, maar bij zijn ontslag bleven de heren lekker miljoentjes bijschrijven op hun rekening.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 09:13]
Vind ik leuk
Pietje2015 +17978
zaterdag 9 februari 2019 om 22:35
Wat een onzin.
Voor de winterstop was alles goed.
En nu moet Overmars eruit.

Kijk aub naar de "topprestatie" van jou clubje.
Want dat is ook na de winterstop niet alles.
Morgen een fel Utrecht en ook jullie leveren punten in.

Pleister erop, kusje erop.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:40
Als ik alleen na deze winterstop had gezegd dat Overmars niet in staat is om te voldoen aan de wensen van de supporters had ik mijn mond wel gehouden. Hoe lang moet t proces nog duren? Je denkt een ervaren trainer te halen, tenminste dat lijkt mij.

En nee als wij punten verspelen doen we dat wel tegen Heerenveen en Fey. Maar dat verandert nog niks aan mn statement? Hoe kan je als zo’n goede spelersgroep nou de deksel op de neus krijgen na een commercieel tripje naar florida?

Hij werd inderdaad overal bewierrookt. Hij is de enigste man waarop geen kritiek is. Ten onrechte lijkt mij.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 22:40]
Vind ik leuk
Pietje2015 +17978
zaterdag 9 februari 2019 om 22:42
Voor een CL wedstrijd is het elftal nooit 100% en laat zeker Ajax vaak punten liggen. Maar ach laat maar, je hebt er kijk op.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:47
Hadden ze dan al een tijdje last van... t loopt namelijk al niet sinds Heerenveen. Zoals Mojorisin al benoemt, de spelers die Ajax heeft zijn echt van hoge kwaliteit. Maar bij een tegenslag gaat t al snel mis.

Das eigenlijk t verschil tussen onze clubs. Jullie ploeg heeft de kwaliteit om te slagen in jullie groep maar is toch snel kwetsbaar. Onze ploeg heeft minder kwaliteit, zag je tegen Barca en Tottenham maar weet slechte wedstrijden vaak over de streep te trekken.

K moet er nu ook geen drama van maken, win alles en jullie hebben 89 punten. Maar ambieer je nu als club hetgeen wat nu al jaren aan de gang is? Of een team dat bij wijze van spreke beide kan doen, jezelf in de kijker spelen als team.
Vind ik leuk
Pietje2015 +17978
zaterdag 9 februari 2019 om 22:56
Ik kan hier heel veel neerzetten.
Ook over psv, maar laat ik de eer maar aan mezelf houden.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:00
The hate is strong with this one... ik beledig of beschuldig de club nergens van. T is mij hier niet een wedstrijdje van “hahahahaha De Jong/Brands is beter dan Overmars” gaat t mij niet om. Waar mij t over gaat is dat overmars in dit soort gevallen nooit benoemd wordt. Terwijl ik t te makkelijk vind om naar anderen te wijzen. Voel je vooral niet aangevallen, behalve als je Overmars zelf bent maar daar ga ik niet van uit.

En natuurlijk is het bekerbeleid van PSV gewoon triest te noemen. Heeft ook niet mijn goedkeuring.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 23:06]
Vind ik leuk
JWK +845
zaterdag 9 februari 2019 om 23:36
Neeheee!
Utrecht is de hoer van psv.
0-7 morgen.
Vind ik leuk
Shelbourne +6187
zaterdag 9 februari 2019 om 22:45
Hé? Overmars in dan toch?
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:51
T is voor niemand leuk om elk jaar een titelrace te hebben die afgelopen is in maart. Een 3strijd voor de titel. Wedstrijden tegen tegenstanders waar je alles moet geven en de tegenstanders ook alles geven. Passie en strijd tot het einde. Dat is hetgene wat mijn innerlijke voetballiefhebber wil zien. En zoals t nu met overmars loopt lijkt men te vergeten dat Ajax fans heeft die altijd passie eisen van een ploeg van 250 miljoen.
Vind ik leuk
Shelbourne +6187
zaterdag 9 februari 2019 om 23:17
Ik vind het wel leuk hoor. Zeker omdat Ajax en Ajax spelers bijna dagelijkse tot nieuw wereldwondere worden neergezet. Des te mooier als uitgerekend de club die zich boven alles en iedereen verheven voelt nu al 4,5 jaar prijdloos is.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:23
Weet je wat t is, ze zijn nu al zoals je zegt 4,5 jaar prijsloos. Maar toch is die arrogantie niet afgenomen maar de excuses des te meer. Vooral t erbij halen van Europa begint kinderachtig te worden. T wordt er alleen irritanter op. Dus zou ik het niet erg vinden om zoals in 2016 weer op de laatste speeldag t kampioenschap te bereiken. Een heus voetbalgevecht, niet een overheersing met een stel clowns die ons het hele jaar irriteren en vervolgens prijsloos eindigen...

Maar goed das mijn mening.
Vind ik leuk
Shelbourne +6187
zaterdag 9 februari 2019 om 23:51
Ieder zijn ding, 2016 was ontzettend mooi. Maar mochten we inderdaad morgen winnen en straks inderdaad vroeg kampioen worden (dan zullen we zelf ook beter moeten gaan spelen), dan kan ik net zo goed genieten van de chaos bij de concurrent.

Ik ben normaal niet van het leedvermaak. Ik heb een hekel aan anti liedjes zingen bijvoorbeeld in het stadion en dergelijke. Maar alles was bij die club vandaan komt spreekt met zo veel minachting over alles wat niet van die club komt. Als iemand van die club twee keer een bal naar dezelfde kleur speelt komt met superlatieven tekort. Maar als een ander goed is of men valt komen de excuses, de mitsen en maar’en, worden uit de kast gehaald.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:59
K bedoel hierbij geen strijd vanwege een eventueel eigen falen laat me dat duidelijk zijn. De titelrace zoals voor de winter leek uniek te gaan worden. Nu zijn spelers als frenkie met zichzelf bezig en gaat t mis. Gunstig voor ons jammer van de titelrace. Zit toch meer beladenheid achter als t op t laatste moment gebeurd. Heb als supporter zijnde de kampioenschappen van 2007 2008 2015 2016 en 2018 meegemaakt. Nou de emotie die achter 2007 en 2016 zaten is iets unieks.
Vind ik leuk
JWK +845
zaterdag 9 februari 2019 om 23:38
Haha ja, psv krijgt de titel weer kado dit jaar.
Godverrrdomme wat was het allejezus slecht vandaag!
Vind ik leuk
Gerro +9575
zaterdag 9 februari 2019 om 22:57
Het zijn de spelers die het af laten weten niet Overmars. 2 maanden terug was iedereen nog lyrisch over het spel en de prestaties. Het probleem lijkt me eerder te liggen bij dat spelers al bezig zijn met een transfer.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:02
Wat mij betreft is t dan de taak van overmars om gemotiveerde spelers tot zn beschikking te hebben. Als frenkie liever met zn gedachten bij barca is, dan regel je iemand die wél elke wedstrijd hier en nu wil vechten voor t kampioenschap. Plus wintertransfers... meestal geen goed idee. Gelukkig pakte t voor ons de laatste keer goed uit omdat Bergwijn aan de deur klopte.
Vind ik leuk
Nilsinno +971
zaterdag 9 februari 2019 om 23:02
Nee selectie is prima trainer waarschijnlijk niet als je met dit materiaal niet van Heracles kan winnen
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:05
Lijkt me 1 man die de trainer aanstelt nietwaar? Je kan toch niet zomaar 3 nieuwe trainers aanstellen sinds je nieuwe titel en met t beschikbare transferbudget geen resultaten in de competitie behalen?
Vind ik leuk
Nilsinno +971
zaterdag 9 februari 2019 om 23:08
Als het niet werkt moet je afscheid nemen als je een topclub bent mag je dit niet accepteren
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:25
Dat lijkt mij ook het geval. Behalve als dit echt hetgene is wat Ajax ambieert.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 03:36
Wie kan je hier de schuld van geven? De spelers! Wat er op het veld staat moet gewoon met 2-0 winnen. Mentaliteit van lik me reet.
Daarnaast blijf ik het raar vinden dat ten hag kiest voor ziyech op rechts. Neres was vorig jaar onze belangrijkste speler, en die stond op rechts en Ziyech op middenveld. Maar ook met deze opstelling moet gewoon gewonnen worden, ligt echt gewoon aan de spelers. Niet dat je spelers geblesseerd moet trappen, maar had graag even meegedaan. Even fel erop en je team aankijken, komop we laten dit gebeuren
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:08
Denk dat ajax en overmars genoeg hebben gekocht, als je met dit matriaal geen kampioen wordt ligt het gewoon aan de trainer.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:14
Ze hebben zeker genoeg gekocht. Maar wie voert het trainersbeleid bij Ajax? Ook overmars volgens mij. T moet de juiste combinatie zijn. Zeker als je de middelen van Ajax hebt.
Vind ik leuk
Snoun +1458
zaterdag 9 februari 2019 om 21:51
Ajax, jezus. Waar blijft gods hulp!
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:54
God is geen Ajacied. Die bemoeit zich alleen met z'n eigen club...
Vind ik leuk
Snoun +1458
zaterdag 9 februari 2019 om 21:56
God bemoeit zich met alle clubs, dus jij als tukker mag ook op een mirakel hopen hoor! ;)
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:59
God moet met z'n poten van mijn club afblijven!
Vind ik leuk
Snoun +1458
zaterdag 9 februari 2019 om 22:01
Wie mag dan aan je club komen, sjakie swart?
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:03
Sjakie mag altijd langs komen. Tijd dat hij eens wat rust pakt in het mooie Oosten.
Vind ik leuk
Nr14always +5472
zaterdag 9 februari 2019 om 22:46
Die hulp moeten we verdienen, voordat het beter wordt gaat het nog eerst veel slechter, een economische en goddelijke wet, troost je het komt goed.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27690
zaterdag 9 februari 2019 om 21:51
Het zal wel hebben gelegen aan dat ik weer heb gekeken.

Moet ik woensdags overslaan ?
Vind ik leuk
offtopic +537
zaterdag 9 februari 2019 om 21:52
Of t nou 0-4 of 0-7 maakt ook niet uit. Kijk maar lekker
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:02
Dat ging er ook in mijn hoofd om. Jammer genoeg kijk je woensdag waarschijnlijk tegen beter weten in.
Vind ik leuk
voetbalkneus +2342
zaterdag 9 februari 2019 om 21:51
Niets is erger dan met iets of iemand medelijden krijgen, en ja ik krijg zowaar medelijden met Ajax.. wat een ellende die club.., al jaren..
Vind ik leuk
dijkie87 +1445
zaterdag 9 februari 2019 om 21:51
en weer praten ze over de titel hou gewoon je bek en ga is keer voetballen plaats van lullen in de media
Vind ik leuk
Tfoe +3835
zaterdag 9 februari 2019 om 21:52
Lekker Neres op de bank houden.
En die wisselspeler Labyad laten spelen.
Klaar met die ten Hag.
Vind ik leuk
Godin1 +1304
zaterdag 9 februari 2019 om 21:53
Niks geleerd blijkbaar van de schandalige vertoning tegen Feyenoord. Of hardleers, of trainer kan het niet overbrengen. Ik vrees het tweede.
Vind ik leuk
Nr14always +5472
zaterdag 9 februari 2019 om 21:53
Die kan beter verkassen, aanvoerdersband inleveren. 3 maanden salaris inleveren. Die is te zwaar en te log geworden.
Vind ik leuk
Juventus FC +4102
zaterdag 9 februari 2019 om 21:53
Niet overdrijven, de tweede helft tegen Feyenoord was veel slechter
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 07:05
Als je zo tegen Feyenoord had gespeeld was het 10-2 geworden in plaats van 6-2.
Vind ik leuk
Lebowski +700
zaterdag 9 februari 2019 om 21:54
... lopen voor elkaar, ja dat zeg je goed. Dat gepraat vorige week, daarmee ga je dus goed voor schut. Las dat Frenkie liefst 20 keer balverlies leed. Meeste van al zijn 68 eerdere wedstrijden voor Ajax in alle competities (Opta)
Vind ik leuk
SantiagoErik +2391
zaterdag 9 februari 2019 om 21:54
Ophouden met praten en in een hoekje gaan staan. Jullie moeten je diep diep diep schamen
Vind ik leuk
sjakieeee +23
zaterdag 9 februari 2019 om 21:55
ja psv wordt kampioen!!
en tegen real madrid kan ajax het
ook wel vergeten!!
besef real madrid is ruim 10 keer beter
dan heracles!!!!!!!!
Vind ik leuk
Pancev +1396
zaterdag 9 februari 2019 om 21:55
Toch wel verrassend: ik had een zee aan complimenten verwacht.
Vind ik leuk
Il Gordo +21077
zaterdag 9 februari 2019 om 21:55
Die PSV'ers.... hebben ze al gewonnen in Utrecht?
Vind ik leuk
2-1 +1636
zaterdag 9 februari 2019 om 21:59
War heeft dat er mee te maken? Moeten ze dan nu huilen dat Ajax verloren heeft? Morgen weer een nieuwe dag....
Vind ik leuk
Il Gordo +21077
zaterdag 9 februari 2019 om 22:01
Neuh, maar toen de Ajacieden aan het lachen waren omdat PSV gelijkspeelde in Emmen en ze later zelf punten verspeelden, waren de kritieken hier niet van de lucht...
Vind ik leuk
2-1 +1636
zaterdag 9 februari 2019 om 22:11
Als PSV morgen punten verspeelt lachen de ajacieden ook. Zo werkt een voetbalforum van dit niveau. En ik weinig PSV'ers zeggen dat ze al kampioen zijn
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 22:12]
Vind ik leuk
Il Gordo +21077
zaterdag 9 februari 2019 om 22:11
:-)
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:01
Nee, dat niet natuurlijk. Maar ze mogen weer gratis een wedstrijdje verliezen toch?
Vind ik leuk
Il Gordo +21077
zaterdag 9 februari 2019 om 22:02
Zeker. Maar waarom dan al die teksten?
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:08
Omdat het goed en groot nieuws is in de titelstrijd. En omdat PSV geen achterstand in te lopen heeft.
Vind ik leuk
Il Gordo +21077
zaterdag 9 februari 2019 om 22:09
Nogmaals eens. Maar waarom dan fluimen op Ajax, Amsterdam en weet ik veel wat?
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:10
Dat gaat over en weer hè. Daar doe je niks aan.
Vind ik leuk
Il Gordo +21077
zaterdag 9 februari 2019 om 22:11
Jep. Kansloos.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:14
Het één roept het ander op. Als bluf afgestraft wordt, levert dat uiteraard veel hoon op.
Vind ik leuk
JWK +845
zaterdag 9 februari 2019 om 23:44
Jahaaaa!
Ze winnen altijd van utrecht!
Vind ik leuk
Uncle Fester +2452
zaterdag 9 februari 2019 om 21:56
@red:
iets is klote, of je geeft iemand op de kloten.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:58
allenaal indivisuus. niet met ajax bezig maar alleen met transfers
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:09
Laat ik nou toch 'Anaal infuus' lezen... Zou dat ook zó pijnlijk zijn?
Vind ik leuk
Shelbourne +6187
zaterdag 9 februari 2019 om 21:59
Volgende keer beter
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:59
Je moet niet denken, je moet voetballen.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:05
Over de paard getilde vedetten zijn het. Verkopen dat spul. Alleen Nico gooit er strijd in.
Vind ik leuk
Spiegel +11556
zaterdag 9 februari 2019 om 22:05
Ten Hag gaf ons op de klote?

Foei jongens, zo mag je niet voetballen!

Er hadden koppen moeten rollen. Wissel de falende vedetten eens i.p.v. the usuel suspects.

Mooie is: vorig seizoen als Cocu boos zou zijn geworden, lachtte iedereen hem uit, want er veranderde niks in het elftal, en Ten Hag doet nu exact hetzelfde.
Boos preken zonder consequenties.

Wat moet een Neres wel niet denken?
43 miljoen weigeren voor hem, maar niet in mogen vallen terwijl zijn directe concurrenten al 3 weken falen.
Vind ik leuk
HierDieTitel +4815
zaterdag 9 februari 2019 om 22:07
Nette, realistiche reactie van een geweldige verdediger!
Vind ik leuk
Paulhuynh +1972
zondag 10 februari 2019 om 00:10
Geweldig talent meer nog niet
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1749
zaterdag 9 februari 2019 om 22:07
Ook gelijk oprotten naar Barcelona, PSG of Man, City.
Allemaal weg, en gewoon bikkelaars ervoor in de plaats.
De heer F. de Jong uit Arkel hoeft zich niet meer te melden in Amsterdam, kan gelijk door naar Barcelona.
Geef Onana een Smart TV zodat hij alles terug kan kijken om van te leren.
Meneer Ziyech mag ook weg, Labyad ook, en maak Daley Blind maar chauffeur voor pappa Danny.
Ten Hag mag gras gaan maaien, Schreuder gratis weg naar Leipzig, Winter chauffeur van Spijkerman...........................................................
Vind ik leuk
Mirkoff! +839
zaterdag 9 februari 2019 om 23:22
Haha leuke reactie.
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1112
zaterdag 9 februari 2019 om 22:08
Heeft veel indruk genaakt. Ruk coach
Vind ik leuk
SantiagoErik +2391
zaterdag 9 februari 2019 om 22:12
Shit zooi 😳
Vind ik leuk
Molletje +4035
zaterdag 9 februari 2019 om 22:13
Dit is mijn club, mijn ideaal,
dit is de mooiste club van allemaal.
Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet,
het kan dooien, het kan vriezen,
we kunnen winnen of verliezen,
maar een beet're club dan deze is er niet.
Maar een beet're club dan deze is er niet.


En zo is het en zo blijft het...

Ja, we hebben verloren...
Ja, we speelden schandalig...

Maar WE zijn wel Ajax en niet alleen we als "we winnen".

En voor al die betwetende supporters die nu beginnen over Ten Hag out, Overmars out, Frenkie is kut en kan er geen reet van... de Ligt is kut en kan er geen reet van...

Ik vind het behoorlijk waan van de dag taal en straks weer vooraan staan als "we winnen" natuurlijk.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:58
Molletje. De waarheid mag TOCH gezegd worden! En ja het is de mooiste club van Ned. Maar hier worden wij geen kampioen mee. 5 jaar niks geen prijs. Das toch droevig o nie dan. Ajacieden maar zeiken over Psv , maar die worden weer terecht kampioen. Dus onze arogantie is totaal misplaatst.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:14
Sjakie is net gesignaleerd met een fles bourbon op de wallen. Is daar een feestje?
Vind ik leuk
Ove +4154
zaterdag 9 februari 2019 om 23:36
Nee Sjaak is naar de bingo,hij wil ten koste van alles een prijs winnen
Vind ik leuk
Nr14always +5472
zaterdag 9 februari 2019 om 22:16
Die lult als Cartman uit Southpark, band afnemen 3 maanden boete en op dieet, mijn overleden moeder rent hem voorbij.
Vind ik leuk
Enden +5032
zaterdag 9 februari 2019 om 22:18
Ten Hag was boos.
Maar iedereen speelde goed genoeg om in de rust te blijven staan.

Vind ik leuk
AFP +3668
zaterdag 9 februari 2019 om 22:26
Altijd veel gelul van De Ligt, daar win je de titel niet mee Matthijs.
En Ten Hag moet zelf op zijn kloten krijgen. Zulke goede spelers op de bank en in de selectie, maar die opstellingen en wissels van hem. Bruno Varela gekocht, geef hem een kans, want waarom koop je hem dan. Onana is diep gezakt met zijn arrogantie.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:29
Leedvermaak is de bevestiging van de kortzichtigheid der dwazen.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1797
zaterdag 9 februari 2019 om 22:29

kloten,Klootjes...
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:31
Waar gaat het fout?
Als de spelers nu eens net zo geïnteresseerd waren in de tactiek bespreking als in de contract besprekingen zou het al een stuk beter gaan.
Of zouden ze de tactiek besprekingen net als de contract besprekingen door hun makelaar laten doen?
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:31
jankerd
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:33
Het is nu het vijfde seizoen dat Ajax na de winterstop het kampioenschap verliest
Vind ik leuk
rpaulp50 +14481
zaterdag 9 februari 2019 om 22:40
Ze hebben helemaal geen kloten....
Vind ik leuk
NikosMachlas +1832
zaterdag 9 februari 2019 om 22:40
Aan dit interview is alles af te lezen er zit iets heel goed mis in de groep de ligt noemt nog net geen namen openhartig id hij wel. Nou half nieuw elftal en nieuwe trainer erin Overmars kan aan de slag komende tijd.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:54
tuurlijk doet ten hag dat en sar moet hem een contract voor het leven bieden net zo veel salaris als blind
Vind ik leuk
Mjblinker +869
zaterdag 9 februari 2019 om 23:00
Ajax heeft extreem veel geluk gehad met een heel zwakke CL groep en in de eredivisie zat alles mee; het is gewoon een matige ploeg; alleen ziyech is echt goed. PSV kan morgen zomaar ook verliezen maar wordt toch weer kampioen. Feyenoord laat het enorm afweten en had dit jaar ook vrij eenvoudig kampioen kunnen worden als ze niet vd onderste drie prutsers hadden verloren.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:19
Waar zijn al die pseudo Overmars aasisten die zo graag in de wij-vorm praten alsof ze er toe doen bij Ajax. De onbenullen zijn oorverdovend stil. Succes-supporters. Bah
Vind ik leuk
FFkijken +229
zaterdag 9 februari 2019 om 23:21
ajax heeft gewoon terecht verloren simpel. maarre al die trolletjes hier vergeten een ding .het zal ook de andere kant een keer opdraaien en dan wil ik wel eens weten of dezelfde figuren ook voor aan staan in de comments ,of dan gaan lopen janken
Vind ik leuk
Paulhuynh +1972
zondag 10 februari 2019 om 00:08
Klopt PSV moet er morgen staan. Loop niet graag op zaken vooruit de heren moeten het laten zien. Echter dat zeg ik al vanaf dag 1 bij Ajax hebben ze geen strijders en geen team players een zeer matige defensie en een clowneske doelman. Leuke zaalspelers voorin maar dan red je het net niet tegen een hecht team daar ligt de uitdaging voor amsterdam
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:23
Ten Hag gaf ons op onze kloten.....
Ik kan mij niet voorstellen dat iemand onder de indruk is van zijn woede.
Laffe trainer die ALTIJD te laat en VAAK verkeerd wisselt.
Deze man blijft voor mij de zwakste schakel in dit team!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 00:54
Gewoon een kut trainer zeg ik al van vorig jaar, kan niet praten
Vind ik leuk
Oale grond +1374
zaterdag 9 februari 2019 om 23:26
Beurskrach: Ajax aandeel keldert onderuit! Verkopen die hap!
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:28
Als ajax zijnde weggespeeld worden zegt te licht
Het gebeurd wel vaker de laatste jaren hoor
Vind ik leuk
B H +461
zaterdag 9 februari 2019 om 23:30
Team is rot! Zyech,Tadic en scholletje! Ten Hag is geen baas.
Vind ik leuk
Paulhuynh +1972
zondag 10 februari 2019 om 00:09
Zou Feyenoord ze nog inhalen denk je?
Vind ik leuk
Mjblinker +869
zondag 10 februari 2019 om 00:14
Zou idd een schande zijn als Fey lager eindigt dan dit zooitje ongeregeld. 6-2 was nog te weinig.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 00:53
Dit is ten Hag schuld
Vind ik leuk
bert +685
zaterdag 9 februari 2019 om 23:33
Jullie zijn gewoon een stelletje Kl..tzakken die totaal niets voor Ajax en hun supporters over hebben.ben echt bang dat Feijenoord en Az over Ajax heen denderd wat is nu 8 punten
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:33
Ajax word 100 % Kampioen !!
Vind ik leuk
Paulhuynh +1972
zondag 10 februari 2019 om 00:10
Laad me raden lasse schone?
Vind ik leuk
Pelemaradona +1797
zaterdag 9 februari 2019 om 23:39
Ajax wint de beker!!!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 01:52
Uuuh... dat is geen prijs volgens Ajax toch? Of bij gebrek aan beter ineens wel weer? Gaat snel daar!
Vind ik leuk
Kuip +10210
zaterdag 9 februari 2019 om 23:53
Tijd voor een goede psycholoog die het elftal weer wat zelfvertrouwen kan geven. Op de kloten krijgen, heeft geen enkele zin. Daar gaan ze niet beter van voetballen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 00:52
Daar is onze kut trainer voor
Vind ik leuk
bert +685
zondag 10 februari 2019 om 02:37
Hoezo trainer,vond je de spelers wel goed dan,altijd maar trainer.het zijn gewoon een stelletje arogante klootzakken die spelers,nog meer in de watten leggen in de winterstop
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:13
Als de spelers niet bij de les zijn , is dat de trainer altijd schuld, spelers managen heet dat , en dat kan deze kuttrainer niet
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 00:03
Ik ben benieuwd waar het deze keer aan ligt als je 't Sjaak vraagt.
Vind ik leuk
Mozes24 +1162
zondag 10 februari 2019 om 00:10
Heerlijk de Amsterdamse bluf gestopt! Nu weer nederig worden en niet kijken naar de bankrekening of het verre verleden😉.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14481
zondag 10 februari 2019 om 00:18
Alle buitenlandse clubs met mega bedragen in hun hoofd voor Ajax spelers zijn gewaarschuwd, bij Barca gaan ze al twijfelen ha ha ha
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 00:43
Tijdens de winterstop waren Ajax spellers waarschijnlijk meer met hun kopie bij transfers dan bij het doellen om samen met de hele Ajax ploeg prijzen te winnen.
Ten hag moet lef kunen hebben om.neres te laten spelen en nog eens paar gemotiveerde bankzitters . Laat van beek en de ligt en frenkie en huntelaar Dolberg allemaal op de bankzitten man . .
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 00:51
Puur aan de trainer
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 00:50
Flikker toch op ligt toch aan de trainer
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 02:12
Flikker zelf op idioot. Goed dat ze verloren.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:11
Na woensdag is hij weg
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 00:59
Mooi om te zien dat 2 maandjes geleden ze riepen van mooiste voetbal bij Ajax vandaan kwam zou zeggen ga zo door helemaal top
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 01:13
Hier zijn geen woorden voor!
Dat wordt helemaal niets meer dit seizoen.
Ongelofelijk.
Ten Hag kan het niet managen,
Volgend jaar alle ego’s verkocht en wie weet......
Vind ik leuk
the saint +12
zondag 10 februari 2019 om 01:47
Dacht dat de spelers van Ajax miljoenen waard waren ha ha ha
Vind ik leuk
harryheck +1610
zondag 10 februari 2019 om 05:44
Leuke foto bij dit artikel.... oma Tadic heeft een zakdoekje nodig, NIET om te zwaaien, maar om tranen te drogen , haha
Vind ik leuk
ritje +780
zondag 10 februari 2019 om 07:49
hallo Bommel (psv) top Ten HAG ( ajax) flop! mvg ritje
Vind ik leuk
ajaksiet +1341
zondag 10 februari 2019 om 08:20
Als je je afspraken niet uitvoert dan zit je toch gewoon op de bank of je haalt hem eruit. Ik ben leider van een 4e elftal, maar bij ons gebeurd dit al, afspraken op het veld niet nakomen, dan kom je er maar uit. Daarbij heb ik maar 3 wissels, hij 30!
Vind ik leuk
Oud Fluks +1224
zondag 10 februari 2019 om 08:38
Schandalige vertoning tegen een ploeg waar ook het veld schandalig is om op te voetballen en zeer zeker niet eredivsiewaardig maar ook het spel van Ajax was dat niet, waar is het Ajax van voor de winterstop en hoe kan dit opeens, een de Jong die meer dan 20 ballen verspeelde een Onana die zo maar een bal in de voeten speelde van een tegenstander waar een goal uitkwam dit is een voorbeeld van heel het team wat verzaakte in een titelstrijd, een woord voor Schande jullie zijn je geld niet waard !



Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:34
Wat lult ie nou je prof je wil kampioen worden voetbal daar dan ook na en lul niet dat jullie zo veel aan jullie hoofd hebben pleur toch op je bent 20 jaar met het mooiste beroep van de wereld nou kampioen word niet dus weer een zorg minder psv walst over Utrecht heen want ajax geeft ze vleugels
Namens alle 52000 toeschouwers die er elke week zitten geen bla bla meer en wat minder hooghartig zijn
WATTJES
Vind ik leuk
renemar +840
zondag 10 februari 2019 om 09:40
Ten Hag moet zelf eens kloten hebben en Schöne, Tadic en vooral Ziyech passeren. Dat durft hij niet.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 09:40]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws