'Van Marwijk favoriet voor terugkeer als bondscoach, ook Ten Cate op shortlist'

'Van Marwijk favoriet voor terugkeer als bondscoach, ook Ten Cate op shortlist'

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 20:27zo 10-02-2019 om 20:27

Bert van Marwijk kan mogelijk weer aan de slag als bondscoach. Naar verluidt is hij de voornaamste kandidaat bij de voetbalbond van de Verenigde Arabische Emiraten.

De naam van Van Marwijk staat bovenaan een shortlist met meerdere kandidaten, meldt de lokale pers. De voormalige bondscoach van Nederland, Saudi-Arabië en Australië wordt gezien als de ideale opvolger van Alberto Zaccheroni. De Italiaan stapte twee weken geleden op na de 4-0 nederlaag tegen Qatar in de halve finale van de Azië Cup.

Naast Van Marwijk staat er nog een Nederlander op de shortlist: Henk ten Cate, trainer van Al Wahda. Ook Hervé Renard (Marokko), Juan Antonio Pizzi (ontslagen bij Saudi-Arabië) en Zlatko Dalic (ex-bondscoach Kroatië en ex-coach Al Ain) worden genoemd.

Van Marwijk is sinds de zomer actief als adviseur van de technische staf van PSV. Onlangs werd hij ook in verband gebracht met China en Iran.

Plaats een reactie

zondag 10 februari 2019 om 20:30
Weer zo'n man met een PSV hart die opnieuw z'n zakken gaat vullen met bloedgeld. Schaam je Van Marwijk.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:31
Als ik ergens mijn zakken kon gaan vullen dan deed ik dat, bloedgeld of niet...
Vind ik leuk
Niels92 +33993
zondag 10 februari 2019 om 20:32
Dan doen de meeste Ali's toch in Nederland, kinderbijslag tot huurtoeslagen :)
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:33
😂😂
Vind ik leuk
SimonSays +6887
zondag 10 februari 2019 om 20:43
Begrijpelijk, de hoer ies doer..
Vind ik leuk
Farmer +13496
zondag 10 februari 2019 om 22:13
Als jij invul goede papier, jij krijgen hoer-soebsiedie!
Vind ik leuk
SimonSays +6887
zondag 10 februari 2019 om 23:01
Soebsidie voer die hoer? Whar moet iek thekenen?
Vind ik leuk
Farmer +13496
maandag 11 februari 2019 om 01:27
Bai balie met rode lampje!!
Vind ik leuk
Sven! +229
zondag 10 februari 2019 om 20:31
De hele tijd lopen trollen daar moet jij je voor schamen!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:32
Hoezo trollen, kun je niet tegen de waarheid, loop je kritiekloos achter je clubje aan?
Vind ik leuk
Sven! +229
zondag 10 februari 2019 om 20:41
Wat praat jij? Ik ben niet voor PSV.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:46
Zeg ik toch ook niet.
Vind ik leuk
stratumseind +191852
zondag 10 februari 2019 om 23:28
verschuil je achter je bloemetjesgordijn met je 40 fopneuzen
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 00:35]
Vind ik leuk
SimonSays +6887
zondag 10 februari 2019 om 20:44
Lachen, gieren en brullen met het Trolletjesgordijn :p
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 00:35
Welke waarheid 40 fopkneuzen ???
Van Marwijk is namelijk nog nooit trainer of speler geweest van PSV , dus welk PSV hart ???

Ten Cate word ook genoemd trolletje , en die heeft langer bij Ajax gewerkt als van Marwijk bij PSV , dus je bent ook nog eens dom met je zielige opmerking .
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 00:38]
Vind ik leuk
pos +9432
zondag 10 februari 2019 om 20:36
Volgt ie Henk Ten Cate niet op ?

O die is ook kandidaat zie ik.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 20:38]
Vind ik leuk
AllAdIn +22584
zondag 10 februari 2019 om 20:47
Waarom PSV noemen dan?
Benoem dan ook meteen even iedereen met een link naar Ajax die in die regio zakken zijn gaan vullen.

#kansloos
Vind ik leuk
Maan88 +6598
zondag 10 februari 2019 om 20:53
Gefeliciteerd met je zoveelste zinloze en belachelijke opmerking
Vind ik leuk
Fussball +316
zondag 10 februari 2019 om 20:56
PSV hart?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 23:50
Zullen we daar even mee wachten tot hij daadwerkelijk wordt aangesteld?

Iedereen kan wel namen op een lijstje zetten, maar dat wil nog niet zeggen dat iemand het gaat doen. Of zelfs maar geïnteresseerd is.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:31
In Azië zijn ze wel erg fan van Bert van marwijk
Vind ik leuk
voetbal!!! +9244
zondag 10 februari 2019 om 20:33
En Bert is fan van Azië en hoe zou dat nou komen:-)
Vind ik leuk
G.Kopf +4476
zondag 10 februari 2019 om 20:33
Ten Cate kan niet, moet het seizoen bij Ajax afmaken.
Vind ik leuk
NvC +7531
zondag 10 februari 2019 om 20:33
UAE naar een WK loodsen zou echt knap zijn.
Vind ik leuk
"Mimi" +23993
zondag 10 februari 2019 om 20:40
Saudi Arabië ook. Die stellen ook niet zo veel voor hoor...
BvM verdient gewoon meer eer voor die stunt.
Vind ik leuk
NvC +7531
zondag 10 februari 2019 om 20:41
Ja klopt maar Saudi heeft nog we wat redelijke spelers voor Azie. Maar UAE heeft echt wel minder. Maar toch, knap wat van Marwijk heeft gepresteerd.
Vind ik leuk
"Mimi" +23993
zondag 10 februari 2019 om 20:43
Saudi heeft voorr Azië doen. .. Oke spelers? Echt niet veel bijzonders hoor.
Saudi is qua teamselectie echt niets meer dan UAE, Qatar, Oman, Irak etc...

Hooguit 'iets'. Zitten zwaar onder het niveau van de echte top in Azië. Zonder Bert hadden ze ook geen 2e geworden in de WCQ. Hooguit 4e
Vind ik leuk
NvC +7531
zondag 10 februari 2019 om 21:08
Jij zal het vast beter weten. In mijn gedachten was Saudi nog een topland in Azie maar dat kan een vertekend beeld zijn uit het verleden.
Vind ik leuk
"Mimi" +23993
zondag 10 februari 2019 om 21:16
Topland is overdreven vind ik. Of je moet kijken naar voor de jaren 90. (Toen zelfs Irak daar nog niveau had.... (en ondanks dat Irq nog geen titel gepakt had daar, was het wel de baas in alle competities die met Arabië te maken had (dus ook Saudi))

Maar ze zijn meer een soort subtop. En Subtoppers hebben hooguit eens in de zoveel tijd een keertje incidenteel succes (met in dit geval een toptrainer).
Vind ik leuk
NvC +7531
zondag 10 februari 2019 om 21:21
Duidelijk! Ik denk omdat ik kon herinneren dat Saudi mee deed in ‘94, ‘98, ‘02, ‘06 en nu weer ‘18 aan het WK dat ik dacht dat ze nog een ‘topland’ waren in Azie.
Vind ik leuk
"Mimi" +23993
zondag 10 februari 2019 om 21:23
Ja, klopt. Voor 2006 deed Australië namelijk nog mee met Oceanië als ik het me niet vergis ;)

Japan's gouden tijdperk is ook pas rond de jaren 90 gestart verder.
WK 2022 zie ik Saudia niet halen :)
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:59
Nvc. . Of Saudi Arabië wel of niet aanwezig is op het WK toernooi. Niks bijzonders aan. In het algemeen héle Azië is matig kunnen niet voetballen. Vooral Arabieren .die stinken vaak met het gestolen geld van eigenvolk en proberen ze daar mee dure coaches en spellers mee te hallen uit het buitenland
Vind ik leuk
NvC +7531
zondag 10 februari 2019 om 22:11
Als ze er zijn dan zijn ze toch het beste van hun werelddeel? Dat over het geld zie ik het nut niet om nu te bespreken.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 23:17
Nvc. Sory maar ik begrijp niet wat je zegt. Zo een vaage antwoord
Vind ik leuk
Farmer +13496
zondag 10 februari 2019 om 22:16
Precies dat laatste idd. Net als Qatar op de Azië-cup..

Dat 'Naturaliseren' gaat zo nog een tijdje door tot de hele charme er vanaf is, en het puur een kwestie wordt van welk rijk land er de beste/meeste goede voetballers kan verleiden..

Het zgn Huis-Saoud daar in "Arabië" heeft zijn hebberige vingertjes(en vele honderden miljarden) overal in zitten... De laatste tijd beginnen ze voetbal een leuk(prestige-)spelletje te vinden...
Vind ik leuk
Maan88 +6598
zondag 10 februari 2019 om 20:34
Zou die behich mee kunnen nemen?
Vind ik leuk
HJR +8955
zondag 10 februari 2019 om 21:01
Waarom gaat Feyenoord niet voor Bert. Of zal die teveel vragen :)
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:09
Moet markie het alleen gaan doen. Valt hij binnen drie weken door de mand.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:53
Bert van Marwijk moet gewoon lekker in Eindhoven blijven en zijn schoonzoon helpen. Fuck Arabieren met hun klote voetbal en het gestolen geld van eigenvolk
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 23:21
Ja Bertje... daar kun je je zakken vullen. Oogkleppen op en gaan.. o ja en vooral je oren dicht houden...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 06:29
In de land der blinden is éénoog koning...
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 06:30]
Vind ik leuk
Andre As +1050
maandag 11 februari 2019 om 10:01
Is Van Marwijkniet wat voor Feyenoord? Of wil hij geen club meer doen?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws