Feyenoord zoekt nieuwe trainer: ook favorieten Van Hanegem lijken af te haken

Feyenoord zoekt nieuwe trainer: ook favorieten Van Hanegem lijken af te haken

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 07:42ma 11-02-2019 om 07:42

Laatste update: maandag 11 februari 2019 om 08:09ma 11-02-2019 om 08:09

De kans is klein dat Feyenoord op korte termijn een opvolger van Giovanni van Bronckhorst aanstelt. Dat laat algemeen directeur Jan de Jong weten. Vorige week zegde Dick Advocaat af.

De recente 'nee' van droomkandidaat Advocaat heeft het speculeren weer op gang gebracht. Martin van Geel, technisch directeur in De Kuip, is op zoek naar een ervaren Nederlandse trainer, maar staat vooralsnog niet onder grote druk om een knoop door te hakken. "Het is pas februari", reageert De Jong weten in het Algemeen Dagblad.

Meerdere trainers worden met Feyenoord in verband gebracht. Phillip Cocu zou volgens het AD een kandidaat kunnen zijn, maar zijn naam valt niet in De Kuip. Daarnaast mikt Cocu naar verluidt op een buitenlandse club. Het duo Henk ten Cate/Henk Fraser heeft de voorkeur van clubicoon Willem van Hanegem, maar Van Geel en Ten Cate liggen elkaar niet.

Het AD noemt ook Hein Vanhaezebrouck. De 54-jarige Belg wordt door 'een stroming' naar voren geschoven, bij een eventueel gebrek aan Nederlandse kandidaten. Vanhaezebrouck werd in december ontslagen door Anderlecht en opgevolgd door Fred Rutten.

Lees ook: Vermeulen streept drie Feyenoord-namen weg: 'Misschien weer poging bij Advocaat'

Plaats een reactie

Zultkop +6369
maandag 11 februari 2019 om 07:45
Ja leuk! Henk&henk 🙄
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 07:45]
Vind ik leuk
Roeptoeter +12516
maandag 11 februari 2019 om 07:48
Straks moet je er wel Kuijt neerzetten omdat er niemand anders wil.
Vind ik leuk
Blijdorp010 +9983
maandag 11 februari 2019 om 08:17
Wie zegt Dat niemand wilt? Dit stuk in ieder geval niet:)
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:44
Een heleboel willen er wel, maar moet je ze allemaal willen?
Vind ik leuk
Blindsy +17401
maandag 11 februari 2019 om 08:31
Binnenkort biedt Ten Hag zich zelfs aan.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12516
maandag 11 februari 2019 om 08:38
Dan zie ik toch liever Kuijt bij jullie.
Vind ik leuk
Blindsy +17401
maandag 11 februari 2019 om 08:57
Ik ook. Over n jaar of 2.
Vind ik leuk
Pancev +968
maandag 11 februari 2019 om 08:48
Gewoon nog een seizoentje Gio dan. Is ie vast wel voor te porren.
Vind ik leuk
Connie Veren +5629
maandag 11 februari 2019 om 09:05
dan nog liever geen trainer.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:21
Ze vinden heus wel iemand die hesjes uit wil delen zo af en toe.
Vind ik leuk
Beukenbv +374
maandag 11 februari 2019 om 07:49
Doe maar Ron Jans.
Vind ik leuk
Tafkaz +4780
maandag 11 februari 2019 om 08:20
Helemaal zo'n gekke keuze nog niet.

Bewezen het maximale uit een team te kunnen halen en niet bang jeugd in te passen. Je moet m alleen even laten bouwen en niet meteen vanaf dag 1 verwachten dat zn team de sterren van de hemel speelt.

In mijn ogen een betere keuze dan enkele andere opties die voorbij gekomen zijn (Fraser, Advocaat, Vanhaezebrouck, Cocu, Ten Cate)
Vind ik leuk
Zultkop +6369
maandag 11 februari 2019 om 08:37
Dat opperde ik gister ook, beetje voor de grap eigenlijk, maar als je er nog eens over na denkt, helemaal niet zo heel gek. Geen idee of hij nog ambities heeft als trainer, hij heeft volgens mij nog niets gezegd wat ie na de zomer wil gaan doen. Vast geen leraar Duits meer 😁
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:49
Ik vind Kevin Hofland of Klinsman wel beter klinken. Las ik gisteren.

Maar de kans dat Klinsman komt acht ik niet groot. Al vind hij het NLs voetbal wel leuk.

Het is geen echte Duitser.

Daar zou ik wel blij van worden.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 08:50]
Vind ik leuk
Zultkop +6369
maandag 11 februari 2019 om 08:51
Mag ook van mij, als het maar geen bejaarde Nederlandse trainer wordt.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4634
maandag 11 februari 2019 om 09:29
Doe maar niet.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:51
Er id maar 1 echte kandidaat en dat is meneer Van Gaal. Kan met jeugd werken en heeft aanzien binnen de spelersgroep. En ook noet onbelangrijk hij maakt spelers beter laatste kunstje van Gaal !!
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5209
maandag 11 februari 2019 om 07:57
Ik denk dat je gelijk hebt. Maar dat Van Geel dat tegelijk te bedreigend vindt.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:57
Dat Cruyff 1 jaar bij Feyenoord heeft gespeeld, vind ik al erg genoeg.
Ik heb er nu nog last van.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:36
Die Cruyff waar jij het over hebt , heeft Feyenoord toen wel kampioen gemaakt , dus graag wat respect joh.
Je hebt het wel over de grootste voetballer die Nederland ooit gehad heeft.
Eigenlijk zou je trots moeten zijn als Feyenoorder dat je zo,n speler gehad hebt binnen je club.
Maar ja , jij reageerd zo omdat hij van Ajax kwam hè !
Moet je Vermeer er ook uit halen , toch !
Bij Feyenoord mogen alleen maar Rotterdammers voetballen , toch !
Met jou winnen we de titel zeker!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 15:59
Ik vind dat echte Ajacieden en Feyenoorders niet bij elkaar horen te spelen.

Nu werd Feyenoord kampioen door een echte Ajacied, moet ik daar blij van worden?

Vermeer reken ik daar niet toe. Bijv. Overmars, Frank en Gio wel.

Frank trainer bij Feyenoord. En Gio trainer bij Ajax. Dat kan toch niet?
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 16:02]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:03
Ja natuurlijk !
Er geld maar 1 ding en dat is het kampioenschap.
Of het nu een trainer is met ajax of Feyenoord verleden interessseerd me niet.
Het gaat om prestatie.
Kijk naar Bosz bij Ajax.
Die doen daar niet moeilijk over.
Maar ja , wij Feyenoorders blijven lekker in nostalgie hangen , he !
Daarom word het nooit meer wat met deze club.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:08
Kampioen worden met clubmensen, dat telt pas echt. Met Cruyff of Messi kan iedereen kampioen worden.

Als Frank op de bank gaat zitten bij Feyenoord, dan zet ik mijn tv uit.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:14
Het was maar goed dat Gullit dat jaar zo goed was, dat ze zich konden permitteren om Cruijff op te stellen. Een beetje met zijn vingers staan wijzen was ook vanaf de zijlijn wel gelukt.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:52
Rob Geus of Piet Paulusma zijn beschikbaar
Vind ik leuk
fedor2501 +5857
maandag 11 februari 2019 om 08:47
Rob Geus dacht aan Ajax maar daar werd hij niet vrolijk van. Piet Paulusma zag alleen maar donkere wolken.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:53
Van gaal en Kuijt ?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:00
Advocaat en Kuijt.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:57
Gooi dan maar eerst die van Geel eruit zodat een nieuwe td eerst een nieuwe trainer aan kan stellen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 15:09
Van gaal dubbel functie, en ondersteund Kuijt op de trainingen en wedstrijden.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:01
Ik heb het eerder gezegd: ik begrijp die preoccupatie niet met "trainers die de Nederlandse competitie kennen". Alsof die Eredivisie zo bijzonder is, vergeleken met andere competities.

Kijk naar Heracles. Daar wordt een - voor de meeste mensen - volledig onbekende van over de grens aangetrokken. Die hebben ze echt niet zomaar op LinkedIn gevonden. Gelet op Wormuth's CV kan het bijna niet anders dan dat er een grondige inschatting is gemaakt van wat Heracles nodig had en wie de juiste competenties had om die ambitie waar te maken.
En dus niet alleen maar:
- Nederlander
- Iemand die eerder bij de club heeft gewerkt
- "een naam"

Als Feyenoord serieus is in een doorstart met meer eigen jeugd, en dus ook bereid is om één of twee seizoenen vanaf nul opnieuw te gaan bouwen met het eerste elftal, dan doen ze er goed aan om niet weer een van de mannen te nemen die altijd op lijstjes komen te staan. Kijk naar competenties en bewezen resultaten bij het inpassen van jeugdspelers. Waar dan ook in de wereld.
Vind ik leuk
Zultkop +6369
maandag 11 februari 2019 om 08:39
Eens! Een jongere Duitse trainer lijkt me ook prima.
Vind ik leuk
Pancev +968
maandag 11 februari 2019 om 08:50
Ik blijf het roepen: David Wagner.
Vind ik leuk
Zultkop +6369
maandag 11 februari 2019 om 08:54
Ken ik niet goed, laat me graag verrassen. Volgens mij heeft ie nog geen nieuwe club.
Vind ik leuk
Pancev +968
maandag 11 februari 2019 om 08:57
Daarom... Benaderen voordat ie elders aan de slag gaat. Heeft uitstekend werk verricht bij Huddersfield Town, en mateloos populair bij het publiek.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 08:58]
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4634
maandag 11 februari 2019 om 09:31
Al gelinkt aan Newcastle en Everton
Vind ik leuk
Albaydo +7
maandag 11 februari 2019 om 08:46
Ricardo Moniz past perfect bij Feyenoord. Combinatie met jeugd en A-kern is hij meester in.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:18
Helemaal mee eens.
Vind ik leuk
Dharmpie +905
maandag 11 februari 2019 om 17:24
Zoals hij Trencin coachte was echt geweldig om te zien.
Van mij mag Moniz echt komen, het schijnt alleen dat er ook "oud zeer"
is tussen Feyenoord en hem. Ongelooflijk eigenlijk bijna alle "oud" Feyenoorders hebben dit met de huidige leiding..

Gio is exit, nu Van Geel & Co nog.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 17:25]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 15:10
Almelo is toch Duitsland ? ;-)
Vind ik leuk
52N6E +1154
maandag 11 februari 2019 om 08:24
Ik ben wel benieuwd hoe Mitchell van der Gaag het zou doen.
Bij NAC is het misschien droevig gesteld maar met excelcior heeft hij het verdienstelijk gedaan.
Vind ik leuk
Dirk Zaal +131
maandag 11 februari 2019 om 08:32
worden jullie het nou niet zat
elke keer mv G af te zeiken
noem een TD man die het beter of slechter heeft gedaan
we kwamen van o
en geen geld
moest dus met een lage budget doen
en geluk gehad metqudettie, pelle,kuyt
nu nog tijd grnoeg andere trainer
nu spelers halen oke
komt een nieuwe trainer?
die vind die speler niks en wordt niet opgesteld
is dat wat??
dus trainer dan kijken welke speler(s) kunnen we halen of niet
DIRK uit arnhem fijne


Vind ik leuk
52N6E +1154
maandag 11 februari 2019 om 08:51
Ik zeik hem niet af in tegendeel...
Vind ik leuk
Roeptoeter +12516
maandag 11 februari 2019 om 08:52
Broer van ritje?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:39
Dat vGaal met een Feyenoord-fan getrouwd is wilt nog niet zeggen dat ie bij de club past
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:41
Nee , Van bronckhorst wel , zeker !
Geweldige trainer die van Bronckhorst .
Maakt ons ieder jaar kampioen !
Geef mij dan maar Van Gaal .
Die heeft tenminste wel tactisch inzicht en laat jeugd wel debuteren !
Die kan zijn ploeg nml wel motiveren !
Maar ja , hij heeft een Ajax verleden , he.
Dan past hij niet bij Feyenoord , toch !
Kwaliteit is niet belangrijk , toch .
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 15:17
Heb je liever een trainer met tactisch inzicht,die de jeugd een kans geeft, of een trainer die “geen tactisch inzicht heeft” maar je wel kampioen maakt en af en toe de beker pakt?
Kun jij me even vertellen wat je bedoeld met tactisch inzicht ?
Ben benieuwd namelijk ?
Kan me namelijk niet voorstellen dat je een pro licence diploma haalt zonder tactisch inzicht.
Dat je bij zulke mooie clubs/land hebt gespeeld zonder tactisch inzicht.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:09
Vind jij dat van Bronckhorst het lekker doet dan bij ons!
Het enigste wat hij kan halen met zijn team is een paar bekertjes en schaaltjes waar totaal geen inkomsten aan hangen!
Na 2 van die troostprijsjes heb ik dat wel gezien.
Er is maar 1 echte prijs en dat is de landstitel en de CL.
En dat haalt het kind van de club nu juist niet.
En als jij dat wel oke vind , dan ben je dus ook van die supporter die bij een succesje het wel goed vind.
Gelukzoeker dus !
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 18:21
Tactisch inzicht betekend :

Dat je ingrijpt als spelers niet fungeren , die wissel je dan !
Tactisch inzicht betekend :
Dat je je elftal zo neerzet dat er geen gaten vallen tegen laagvliegers die je verdediging kapot spelen.
Tactisch inzicht betekend :

Dat je jeugd de kans geeft.
Tactisch inzicht heb je , zodat je geen 7 wedstrijden op rij verliest en daarmee de titel verspeelt.
Tactisch inzicht betekend :
Je ploeg op scherp kunnen zetten en kunnen motiveren tegen mindere tegenstanders.
Moet ik nog doorgaan?

En niet steeds kiezen voor een vast stramien.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 18:36
Thnx topper,
Vind ik leuk
Dharmpie +905
maandag 11 februari 2019 om 17:27
Beste Bas, maak je niet zo druk..
Er zijn helaas genoeg supporters die alles en iedereen uit de grootste stad verafschuwen.. Tegenwoordig zijn er steeds meer die in staat zijn te denken in het belang van. Alle wonden genezen, sommige na een zeer lange tijd..
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 18:12
DHARMPIE

JIJ begrijpt tenminste wat ik bedoel , bedankt!
Supporters als op je stropdas blijven liever in nostalgie hangen met hun beperkte liefde voor Feyenoord.
Ze zien echter niet dat de rivaal het beter doet omdat die nml wel verder denkt dan vasthouden aan nostalgie.
Zij nemen wel een Peter Bosz aan en spelen finale europaleque.
Dat geeft eigenlijk het niveau aan waar Feyenoord nog steeds in zit.
Armoe troef !
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 18:37
Liefde voor Feyenoord ???
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 18:43
Alleen dit antwoord van jou zegt al genoeg !
Ga lekker iemand anders vervelen , neus !
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:00
Neus ???
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:03
P.SVEE DAN !
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:03
P.SVEE????
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:06
Je kan wel lachen met jou zeg !
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:43
Ik heb hem ff gebeld, maar Guardiola komt ook niet.

Nog maar 93 namen te gaan.
Vind ik leuk
NvC +7531
maandag 11 februari 2019 om 09:25
Nederlandse media maakt er weer een sensatie stukje van zeg. Ze hebben weer voor de komende weken, misschien wel maanden voer. De talkshows zal het ook wel napraten.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4634
maandag 11 februari 2019 om 09:35
Het is 11 februari maar de pers doet alsof morgen de eerste training voor het nieuwe seizoen is.

Maar ja, alles om de aandacht van hun falende favorietjes af te halen.

Mocht Ajax Real verrassen woensdag, zijn we een dag of 10 van "nieuwe trainer voor feyenoord" gezeik af want dan moet uiteraard door de hele sportpers de hoogmis voor de parels uit amsterdam weer voor gedragen worden.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:45
Is Miechel Preudomme niet een goede trainer voor feyenoord. Die is al overal kampioen geworden
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:50
Zou ook goede keuze zijn. Met Martin van geel gaat het niet lukken. Eerst van geel weg
Vind ik leuk
orion73 +1546
maandag 11 februari 2019 om 11:53
Op korte termijn geen trainer maar Dick hadden ze bijna dezelfde ochtend al aan de keukentafel zitten. Wat is het nou? Zorgvuldigheid telt niet kennelijk als het om Dick gaat.
Vind ik leuk
danny010 +42
maandag 11 februari 2019 om 12:28
Als nou een hoop mensen ( trainers) van Geel niet mogen, is het 1+1=2 en van Geel eruit?
Vind ik leuk
repeP +2106
maandag 11 februari 2019 om 12:28
Las elders de naam van Jürgen Klinsmann, nu nog bondscoach van de V.S.

Zou inderdaad best wel eens heel goed in het pulletje kunnen blijken te passen bij Feyenoord.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:47
Repep. . Ik was het die de naam Klinsmann noemde al paar keer.
Ik noemde Klinsmann Philippe cocu. Bert van Marwijk. Peter bosz
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:28
Waarom in godsnaam zo moeilijk doen, wie het moet worden!
Er is maar 1 trainer die deze club uit het slob zou kunnen trekken.
Voor mij is dat Van Gaal !
Hij laat ze voetballen en kiest ook voor de jeugd.
Daarbij heeft die man ook nog eens tactisch inzicht , vernuft en visie !
En het is een trainer met ongelooflijke goede ervaring !
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 14:01
Eigenlijk heel jammer en triest dat advocaat de droomkandidaat is voor Feyenoord. Zet een trainer neer die een paar jaar gaat blijven. Het management van Feyenoord doet dit alleen om snel een goede naam te presenteren om het jaar daarna weer een brave jongen als trainer aan te stellen. Zet nou toch een krachtige trainer neer, maar ja... Dan moet MvG met de billen boot en dan ziet iedereen dat er geen plan B is.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:02
Jan die op de stoel van van geel gaat zitten, hopelijk betekent dat dat hij eerst v geel vervangt door iemand die er meer kijk op heeft en er dan naar een nieuwe trainer word gekeken!
Vind ik leuk
fer65 +287
maandag 11 februari 2019 om 21:24
Pfffff wat een bestuurlijk dwaling zeg alles ligt voor de hand en waar komen ze mee ,een trainer die ontslagen is in België het moet niet gekker worden met van Geel en zijn vrienden.Dit is een belediging naar de Nederlandse trainers en eigen vermogen een trainer die door slechte resultaten ,kiezen om dat hij daar door juist ontslagen is pffffff.
Ze hebben het goed voor met de club wat een rotzooi makers bagger van de onderste plank halen ,om dat er betere mensen in eigen gelederen rond lopen Henk ten caaten John de wolf Henk Fraizer en geef Willem een Miljoen dan doet hij het ook.Maar nee we haken er een uit de laagste regionen van België die daar ontslagen is belachelijk gewoon wat een schaamteloze mensen zijn dat daar bij feijenoord ze deinzen nergens voor terug hoe rotter kunnen ze nog maken saboteurs van de bovenste plank.
Vind ik leuk
fer65 +287
maandag 11 februari 2019 om 21:26
Hoe smerig kunje een club leiden .
Vind ik leuk
fer65 +287
maandag 11 februari 2019 om 21:38
Gio exit nu Martin van Geel nog en dat sub zooitje van bestuur.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:44
Lijkt net een tomate verkoper van geel.
Hij wil niet weg. Hij heeft een koophuis en auto en blijkbaar nog niet genoeg dus van geel zit daar gewoon lekker om zijn bankrekening te vullen door het niks doen
Vind ik leuk
fer65 +287
maandag 11 februari 2019 om 21:54
Van Geel zoekt ja knikker van Geel zoekt niks wat goed is voor de club of handheld hij in opdracht?van Geel de man die alleen met middenvelders bezig is .Van Geel met honderd miljoen koopt hij de hele nederlandse hoofdklasser.Van Geel opzoek naar zich zelf .Van Geel en bestuur het probleem voor de club feijenoord .
Vind ik leuk
fer65 +287
dinsdag 12 februari 2019 om 21:26
Nee welke normaal denkend mens wil nu met zo technis direckteur werken pffff daar is ook met zijn bestuur niet mee samen te werken.Alles lauw lauw en mee doen voor de derde plek daar gaat het om en niemand begrijpt dat blijkbaar .Het is een subtop denkend bestuur en van Geel voert het uit simpele optelling na wat er gebeurd is allemaal te veel om op te noemen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws