'Vitesse benaderde Van den Brom (52) voor terugkeer in Arnhem'

'Vitesse benaderde Van den Brom (52) voor terugkeer in Arnhem'

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 07:30di 12-02-2019 om 07:30

Vitesse benaderde John van den Brom vorig jaar voor een terugkeer in Arnhem. De club zocht een opvolger voor de ontslagen Henk Fraser, maar bereikte geen akkoord met Van den Brom. De 52-jarige trainer verlengde zijn contract bij AZ.

Dat meldt de Gelderlander. Fraser lag maanden onder vuur vanwege matige sportieve resultaten. Binnen Vitesse was men het erover eens dat Van den Brom de opvolger moest gaan worden, maar de Amersfoorter koos dus voor een langer verblijf bij AZ. Uiteindelijk werd de Rus Leonid Slutsky aangesteld, die op dit moment bekritiseerd wordt.

Van den Brom was als trainer al actief in Arnhem. Hij werd in de zomer van 2011 aangesteld, maar vertrok al na een jaar naar Anderlecht. Met die club werd hij kampioen in zijn eerste jaar. In 2014 tekende hij bij AZ. Vanaf volgend seizoen is Van den Brom trainer van FC Utrecht.

Van den Brom speelde van 1986 tot 1993 en van 1996 tot 2000 voor Vitesse.

Plaats een reactie

dinsdag 12 februari 2019 om 07:45
Wie had dat gedacht als grote Rus je landgenoten meehelpen aan hun Nederlandse droom tot gebombardeerd worden tot de grootste clown van het GelreDome
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 07:52
Ik denk dat een hoop Vitesse supporters het erg jammer vinden dat het met vd Brom niet is rondgekomen
Vind ik leuk
Eimersweide +8729
dinsdag 12 februari 2019 om 08:06
Ik denk dat een hoop Vitesse supporters het helemaal niet erg vinden. In veel ogen toch een eehh hoe zeg je dat netjes.. kontenkruiper.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 08:08
Wel 1 die resultaten kan boeken en rust brengt
Vind ik leuk
Eimersweide +8729
dinsdag 12 februari 2019 om 08:32
Welke resultaten heeft hij geboekt dan??
Vind ik leuk
AZAlkmaar2 +598
dinsdag 12 februari 2019 om 08:37
Bekijk zijn CV eens even rustig..
Vind ik leuk
Eimersweide +8729
dinsdag 12 februari 2019 om 09:18
1 prijs: kampioen met anderlecht.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:30
Voor een subtopper is het behalen van Europees voetbal toch ook en prijs? In mijn ogen wel.
Vind ik leuk
pinkelman +4326
dinsdag 12 februari 2019 om 11:36
Hoeveel prijzen heeft Bosz gewonnen: 0
Daarbij is hij in 4 seizoenen feyenoord 2 keer op de eindstand gepasseerd dus heeft van een subtopper een topper gemaakt , als je Feyenoord nog een topper mag noemen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 11:38]
Vind ik leuk
Eimersweide +8729
dinsdag 12 februari 2019 om 12:33
Ik begin niet over resultaten hoor. Dat was iemand waar ik op reageerde. Ik wil leuk voetbal zien. Vitesse wordt toch geen kampioen en dan zie ik ze liever 6e worden met leuk voetbal dan 4e met verdedigend voetbal.
Vind ik leuk
Erik-Vites +535
dinsdag 12 februari 2019 om 07:50
Verdeurie...
Ik weet niet waar het uiteindelijk op stuk liep, maar had zijn wensen gewoon geaccepteerd en je weet dat je gewoon een van de betere trainers uit de Eredivisie in huis hebt....
Nu zit je met clown Slutsky opgescheept, het kan verkeren
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 07:55
Eens. Eerlijk is eerlijk die Slutsky zet zichzelf af en toe wel als een clown neer.
Vind ik leuk
Nummer 23 +31
dinsdag 12 februari 2019 om 20:50
Popov was ook een rus🤣
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 22:59
Zo. Zeker. 🤣🤣🤣Die Oleg Popev was zelfs een hele goeie clown. Daar kan Slutsky nog bij in de leer
Vind ik leuk
Nummer 23 +31
dinsdag 12 februari 2019 om 23:35
Daar kon je tenminste lachen. ' Hij was maar een Rus, maar nu is hij dood'.

'Slotsky hier, Slotsky daar maar hij lust geen commentaar'

Heen en weer, heen weer! Slutsky blijft een heer, heen en weer.
Zo loopt hij in zijn vak en langs de lijn, heen en weer, heen en weer.
Vind ik leuk
Nummer 23 +31
dinsdag 12 februari 2019 om 23:43
Op zaterdagavond, in Arnhem zuid
het dak gesloten
De lichten aan
Klinkt van Oost naar West
van Noord naar zuid
Geen brullend berengeluid
Als de middenvelder alweer
de bal naast het doel
heeft geschoten!

Hoog Slutsky, kijk omhoog Slutsky
Want daar is de geel zwarte lucht
Hoog Slutsky, kijk omhoog Slutsky want jouw dromen zijn bedrog
Wodka hier wodka daar!


[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 23:44]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:31
Vd Brom heeft natuurlijk ook een matige ervaring met Vitesse na zijn vorige trainersperiode. Is niet helemaal leuk weg gegaan, omdat Jordania resultaat niet goed genoeg vond en beleid en communicatie toen nog stroef liep.
Vind ik leuk
Keuneklets +112
dinsdag 12 februari 2019 om 07:53
Langzaam zie je de stemming kantelen in het voordeel van vd Brom. Niet meer dan terecht. Altijd en iveral resultaat gehaald en volgens mij nooit gezeik met spelers of bestuur. Onvoorstelbaar dat hij nooit bik Feyenoord werd genoemd. Als zijn Ajax-verleden daar de iorzaak van is, geeft het maar weer eens aan dat ze daar inderdaad geen visie hebben.
Maar goed, vd Brom dus. Denk dat hij bij iedere Nederlandse topclub prima gedijt.
Vind ik leuk
companen +1978
dinsdag 12 februari 2019 om 08:00
Jammer dat hij dat niet had gedaan, anders hadden we minimaal derde gestaan dit jaar.
Vind ik leuk
Eimersweide +8729
dinsdag 12 februari 2019 om 08:31
.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 08:33]
Vind ik leuk
Importbrabo +1976
dinsdag 12 februari 2019 om 08:53
Is natuurlijk een mega nieuwswaarde dat vd Brom 52 jaar oud is.
Vind ik leuk
Busk +1668
dinsdag 12 februari 2019 om 09:01
Meningen zijn verdeeld over v/d Brom.
Het is dan ook een vreemde snuiter.
Met vooral een heel matig wisselbeleid.

Maar heeft bij AZ muv één seizoen steeds Europees voetbal gehaald, terwijl hij steeds weer voor een afgeroomde groep moest staan.
Dat zijn wel degelijk kwaliteiten.
Ook paste hij steeds weer jeugd in,zonder te gillen om versterkingen. Wat de meeste trainers doen.

Dus om te zeggen dat hij nooit resultaten heeft bereikt :nee.

Bovendien is zijn laatste seizoen bij AZ nog niet be-eindigd.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 09:01]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 10:36
Helemaal mee eens! En daar komt bij dat AZ dit jaar voor de derde keer op rij in de bekerfinale kan komen. Dan is het veel te opportunistisch dat veel mensen hem een zwakke trainer noemen, omdat hij weinig prijzen heeft gepakt. Terwijl dat valt of staat met 1 wedstrijd of bepaald moment in een wedstrijd.
Vind ik leuk
Rood&wit +4252
dinsdag 12 februari 2019 om 09:04
Ik ben er wel blij mee. Welkom John van de Brom bij het mooie uuuuuuuu
Vind ik leuk
Busk +1668
dinsdag 12 februari 2019 om 09:15
Het zal mij benieuwen , hoe dat af gaat lopen.
Utrecht is een wat intensere werkomgeving dan Alkmaar.
Vooral als het om ge-emotioneerde supporters gaat.
Het duurt meestal wel ff voordat v/d Brom de boel op de rails heeft.
Met behoorlijk wat verliespartijen tussendoor.
Vind ik leuk
Rood&wit +4252
dinsdag 12 februari 2019 om 10:08
We gaan het zien mijn vertrouwen heeft hij in iedergeval. Het is nu noodzaak dat er rust in de tent komt er is al teveel onrust en teveel negatieve tijd geweest.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 10:09]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 10:05
Eens met Busk.
Van de Brom is een opbouw trainer die dominant wil voetballen.
Utrecht moet dus omschakelen van countervoetbal naar veel balbezit waarin geduldig naar een opening gezocht wordt.
Dat zal tijd vergen omdat hij jeugdspelers zal gaan inpassen die de kwaliteiten hebben omdat te doen.

Tot aan de winterstop zullen de resultaten elk jaar wisselvallig zijn en daarna volgt een mooie eindsprint.

Benieuwd of Utrecht supporters hem het krediet / vertrouwen geven om zover te komen.

Vind ik leuk
Vak-DD +12111
dinsdag 12 februari 2019 om 09:54
Het wordt Vitesse kwalijk genomen dat ze een buitenlander als trainer hebben. Maar als ze eerst een Nederlander benaderen die niet wil dan houdt het op.
Vind ik leuk
Nummer 23 +31
dinsdag 12 februari 2019 om 20:46
Wat is de reden om te denken en te verwachten dat een succesvolle trainer ook bij Vitesse succesvol zal worden? De spelers staan binnen de lijnen en als er geen samenhang en het met'en voor elkaar willen gaan, dan wordt het weer sappelen met Vitesse. Er zijn werkeloze trainers genoeg. Scout naar toekomstige trainers? Welke bvo doet dit voor de jaren die nog moeten komen. Zoals altijd spelen ook de ego' s mee: op het veld, op de bank, in de kleedkamer, in bestuurskamers, bij eigenaren.. enz.enz. Plaats een advertentie ! BVO Vitesse zoekt een trainer voor het 1e elftal. Eigenschappen: leiderschap, empathie en keiharde beslissingen durven en kunnen nemen. Een pyschologische achtergrond een voordeel. Meertalig en wars van ego's. Arbeidsvoorwaarden n.o.t.k. Solliciteren voor het einde van de competitie 2018- 2019. Verplicht om de eigen visie aan de supportersvereniging te presenteren in het Gelredome.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 20:48]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws