Wijnaldum krijgt huiswerk van Kluivert: Hij kan nog meer scoren

Wijnaldum krijgt huiswerk van Kluivert: "Hij kan nog meer scoren"

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 08:12di 12-02-2019 om 08:12

Patrick Kluivert is lovend over Georginio Wijnaldum, maar geeft de middenvelder wel huiswerk mee. In de ogen van de oud-speler moet de Oranje-international vaker in scoringspositie komen.

Wijnaldum maakte afgelopen zaterdag tegen Bournemouth zijn tweede treffer van het seizoen. De manier waarop verdient de schoonheidsprijs. "Het had iets weg van Bergkamp, een fantastisch doelpunt", zegt Kluivert bij Monday Night Football, geciteerd door The Mirror. "Zijn eerste aanname was al richting de goal en zijn finish was subliem."

Vervolgens krijgt Wijnaldum een tip van Kluivert. "Hij kan nog meer scoren. Georginio is een echte middenvelder. Soms komt hij bij de goal en zo nu en dan komt hij dat niet."

Wijnaldum werd afgelopen weekend bij Sky Sports al vergeleken met Bergkamp. "Zijn sprint zonder bal was briljant", zei voormalig international Paul Merson. "Zoals hij de bal aanneemt en die vervolgens over de keeper wipt, zo kon alleen Dennis Bergkamp dat. Wereldklasse."

Lees ook: Wijnaldum vergeleken met Bergkamp: 'Onvervangbaar voor Liverpool'

Plaats een reactie

dinsdag 12 februari 2019 om 08:15
Wijnaldum is een te groot voetballer om ook maar iets van Kluivertje aan te hoeven nemen, maar dat is mijn bescheiden mening.
Vind ik leuk
Niga +380
dinsdag 12 februari 2019 om 08:16
Dan ben je waarschijnlijk nog niet zo oud, 8 jaartjes?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 08:17]
Vind ik leuk
Kneddah +3
dinsdag 12 februari 2019 om 08:56
De grote doodrijder, hoe de beste man daar mee is omgegaan zegt alles
Vind ik leuk
DeanJayden +13734
dinsdag 12 februari 2019 om 09:10
Nee andere jochies van 18 rijden niet te hard als ze een M3 mogen besturen
Vind ik leuk
Gelukshand +1493
dinsdag 12 februari 2019 om 08:17
Alsof Kluivert geen groot voetballer is geweest?
Heeft Wijnaldum overigens ooit iets gewonnen?
Vind ik leuk
COYG +8525
dinsdag 12 februari 2019 om 08:56
Kampioen?
Vind ik leuk
Gelukshand +1493
dinsdag 12 februari 2019 om 09:00
Staat dat in verhouding met wat Kluivert heeft gewonnen?
Vind ik leuk
COYG +8525
dinsdag 12 februari 2019 om 09:02
Nee maar je vraagt of hij ooit iets heeft gewonnen...
Vind ik leuk
Gelukshand +1493
dinsdag 12 februari 2019 om 09:13
Ik had beter kunnen vragen: heeft hij iets groots gewonnen, alla CL of EL of Wereldbeker of iets dergelijk?

2x NL beker
1x NL landskampioen
1x JC schaal

Lol en dan ben je een groots speler?
Vind ik leuk
COYG +8525
dinsdag 12 februari 2019 om 09:44
Dat laatste is jouw conclusie, dat zeg ik niet...
Vind ik leuk
Gelukshand +1493
dinsdag 12 februari 2019 om 09:48
Nee, dat klopt maar daar ging mijn 1ste reactie over en daarop reageer jij weer op.
Vind ik leuk
Koeien +4223
dinsdag 12 februari 2019 om 09:48
Hij was in elk geval in de pauze op tijd op de pot om die vol te spetteren na die goal.

#respectanfieldssanitairevoorzieningen
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 15:49
Kampioenschap met PSV
Vind ik leuk
Gelukshand +1493
dinsdag 12 februari 2019 om 16:00
Oh ja, dat staat in verhouding met de CL overwinning.

Hij heeft zeer waarschijnlijk ook de meeste hoog gehouden op school.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 16:00]
Vind ik leuk
Roeptoeter +19319
dinsdag 12 februari 2019 om 08:17
Het is de grote Kluivert die het zegt. Die mag dat wel.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19319
dinsdag 12 februari 2019 om 08:18
Ik vind de vergelijking Wijnaldum en Bergkamp veel erger. Dat is echt godslastering.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6470
dinsdag 12 februari 2019 om 08:40
Nou wordt alleen de aanname en manier van afwerken vergeleken maar laat dat je vooral niet tegen houden om eens lekker fel te reageren.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 10:38
Dat gevaar loop je altijd, een tijdje terug gaf Ruben Neves van Wolves een fantastische pass en zei iemand op tv dat het een pass was die Scholes ook had kunnen geven en dan krijg je direct duizenden reacties dat je ze niet mag vergelijken.. En vanzelfsprekend komt hij niet eens in de buurt van een absolute grootmeester als Paul Scholes, niet eens bij benadering, net zoals Bergkamp natuurlijk oneindig veel meer techniek en klasse had dan een betrekkelijke rechttoe rechtaan speler als Wijnaldum.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 10:42]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 08:26
Dan snap jij er weinig van
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 08:26
Wijnaldumtje mag de veters nog nie strikken van Kluivert! Wat een onzin..
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:52
Huh wait what!? Wijnaldum is een hele goede speler, maar zal naar alle waarschijnlijkheid nooit de veters van Kluivert mogen strikken.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 08:51
Goal van Mane offside....2e keer in 3 weken dat ze gematst worden met buitenspel
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 13:05
Wat erg 😱😱
Vind ik leuk
Spacejam +408
dinsdag 12 februari 2019 om 08:53
Laat hem eerst maar presteren bij Roma voordat hij gaat vertellen hoe het inelkaar zit!
Vind ik leuk
DeanJayden +13734
dinsdag 12 februari 2019 om 09:14
Gaat over zijn pa
Vind ik leuk
Donnygo +6141
dinsdag 12 februari 2019 om 14:51
Fijn dat je ook het artikel even leest en weet wie het zegt.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:04
De tip is top soms komt hij bij de goal en zo nu en dan komt hij dat niet....

man man
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:11
Dacht al dat ze zijn zoontje bedoelde. Daar kan je alleen maar van leren om de verkeerde keuzes te maken.
Vind ik leuk
Ray01 +168
dinsdag 12 februari 2019 om 21:59
Hij is een heel sierlijke voetballer inderdaad, dat idd graag meer rendement mag leveren.. dus alle adviezen welkom voor hem..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws