Oorlogstaal Van Stee bij Sparta: En dat heb ik ze laten weten ook

Oorlogstaal Van Stee bij Sparta: "En dat heb ik ze laten weten ook"

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 08:55di 12-02-2019 om 08:55

Laatste update: dinsdag 12 februari 2019 om 09:04di 12-02-2019 om 09:04

Technisch manager Henk van Stee spreekt in het Algemeen Dagblad harde woorden over de spelers van Sparta. Na de 0-3 nederlaag tegen FC Twente lijken de kansen op de landstitel verkeken. De achterstand op koploper Twente is inmiddels elf punten.

Sparta wacht nog altijd op de eerste overwinning het jaar. Na de 2-0 nederlaag bij Jong Ajax van 21 december werd er in 2019 gelijkgespeeld tegen SC Cambuur, Roda JC, Telstar en FC Volendam. Vrijdag ging het in eigen huis mis tegen Twente. Supporters van Sparta gingen na die wedstrijd verhaal halen voor de ingang van Het Kasteel.

Van Stee vindt dat iedereen bij Sparta in de spiegel moet kijken. "Wat mezelf betreft: misschien moet ik wel concluderen dat ik de verkeerde spelers heb gehaald", zegt hij in het AD. "En dan doel ik op het mentale aspect. Want kwalitatief gezien vind ik nog steeds dat we een selectie hebben die moet kunnen promoveren naar de Eredivisie. De praktijk is echter dat slechts drie spelers stabiel zijn sinds de winterstop: Bart Vriends, Laros Duarte en Mohamed Rayhi. De rest is veel te wisselvallig."

Van Stee verwacht meer van ervaren spelers als Roy Kortsmit, Dries Wuytens, Adil Auassar, Royston Drenthe en Lars Veldwijk. "En dat heb ik ze laten weten ook. Wat ik van spelers verlang is dat het team op één komt bij ze. En ik vraag me oprecht af of Sparta wel op één komt bij sommige spelers."

"Ik krijg het gevoel dat sommigen te veel bezig zijn met randzaken. En dat uit zich in wedstrijden. Een keer verliezen van FC Twente, een club met een eindeloos malen hoger budget, is geen schande", zegt Van Stee. "Wél dat je verzuimt om wedstrijden tegen Roda, Telstar, Cambuur en Volendam op mentaliteit over de streep te trekken."

Van Stee sluit niet uit dat spelers die niet alles geven op de bank terecht komen. "En dat hebben ze dan maar te accepteren. Op een enkeling na, heeft geen enkele speler recht van spreken na de winterstop."

Plaats een reactie

Spacejam +166
dinsdag 12 februari 2019 om 08:57
En dan zijn er van die Immers-aanbiddende hangbuikzwijnen onder de supporters van Feyenoord die Fräser als coach willen! Wat een grap.
Vind ik leuk
Ikkuh +1353
dinsdag 12 februari 2019 om 10:15
NvM
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 10:16]
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11700
dinsdag 12 februari 2019 om 10:40
Ook nooit van begrepen ook dat ze fraser als trainer wilde hebben .
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 08:58
van Stee is zeker te keer gegaan, kon het in Rotterdam - Zuid horen donderen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 08:58
Merkwaardig dat verval bij Sparta. 0-3 is ook wel erg pijnlijk.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2555
dinsdag 12 februari 2019 om 09:00
Wat ik ook al zei na de nederlaag tegen Twente, het is meer een mentaal probleem dan echt een kwaliteitsprobleem. Ook kijkend naar de andere wedstrijden van de afgelopen periode. Maar zou het dan ook niet een beetje aan Van Stee zelf kunnen liggen dat hij teveel dezelfde types binnen heeft gehaald? Hij heeft wel gelijk dat de meest ervaren spelers als eerste door het ijs zakken. Laat die maar lekker banken dan voor wat jonge talenten. In Jong Sparta lopen echt een paar hele goede spelers rond. Geef hen de kans.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 09:01]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:00
Sparta is jammer genoeg een club die een heen en weer bootje blijft. Af en toe in de eredivisie en heel lang in de KKD. Jammer. Eerst maar eens van dat kunstgras af
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2555
dinsdag 12 februari 2019 om 09:08
Van die heen en weer status willen we wel een keer af. Maar met dit beleid kom je er niet. Wat betreft kunstgras is het plan er nu ook om op korte termijn weer over te gaan naar echt gras.
Vind ik leuk
Busk +1670
dinsdag 12 februari 2019 om 09:11
Mooi! Dat kunstgras past niet bij een club als Sparta.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:03
Ik meende altijd dat de trainer daarover ging..
Vind ik leuk
Busk +1670
dinsdag 12 februari 2019 om 09:09
"de kansen op een landstitel zijn verkeken" ???

Dat was het al ,sinds ze door Emmen eruitgeknikkerd zijn.
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 10:07
En hoe komt dat dat ze er uitgeknikkerd zijn door het falen van de scheidsrechter en het falen van de Var die hebben er alles aan gedaan dat Sparta niet meer in de Ered zit met de KNVB erbij allemaal maffia
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 10:17]
Vind ik leuk
3Bier +12935
dinsdag 12 februari 2019 om 09:10
Zo is dat Van Stee! Verkeerde spelers gehaald, verkeerde trainer gehaald.
Wanneer dien je je ontslag in?
Vind ik leuk
Lucky Kes +6176
dinsdag 12 februari 2019 om 09:17
Een keer verliezen van FC Twente, een club met een eindeloos malen hoger budget, is geen schande",


Fout Van Stee!!!

Begroting is hoger maar budget lager.
Dacht je dat Twente al die spelers die jij opnoemde kon kopen?
Dacht het niet!
Twente kon na Verbeek niet eens een trainer halen terwijl jullie na Advocaat met fräser voor de dag kwamen.
2 niet de goedkoopste trainers.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 09:50
Precies. Sparta heeft Veldwijk, Twente Oostenrijk en Boere. Twente haalt een reserve linksbuiten van De Graafschap Sparta heeft Rahy.
De meeste spelers ( Drenthe, Duarte) zijn minimaal gelijkwaardig. Het verschil is Pusic. Hij zorgt dat de spelers 100 % geven, terwijl die van Sparta geen stap extra zetten voor Fraser.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6176
dinsdag 12 februari 2019 om 10:36
Oosterwijk ;-)
Echte tukker.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:22
Whawha echte tukker?Zijn geboorteplaats Lettele ligt toch echt niet in tukkerland hoor.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6176
dinsdag 12 februari 2019 om 12:16
Heb het even opgezocht en je hebt gelijk.
Mijn excuus want ik dacht echt dat hij uit Oldenzaal kwam.
Oke, lettele, gemeente Deventer, salland.
Maar dat ligt tegen Twente aan toch? ;-)

Is al heel jong bij Twente gekomen dus vandaar ik dat dacht.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 12:17]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:26
Altijd mooi eigen jeugd. Oosterwijk, Bijen, Drommel, vd Heijden, dat zijn er vier in de wedstrijd tegen Sparta, dat met Deroy Duarte en Korsmit slechts twee spelers uit de eigen jeugd in het veld had staan. Bij ons staan er 7 uit de eigen jeugd of uit Den Bosch in.
Vind ik leuk
Knight +2
dinsdag 12 februari 2019 om 10:41
Meeste van de genoemde spelers zijn transfervrij gekomen of gehuurd bij Sparta!
Een keuze die mede bepaald is door het budget.
Twente roerde zich al op de spelersmarkt terwijl een week later werd gedreigd met faillissement.
Dit werd afgewend door de stad Enschede en diverse sponsors, waardoor het zelfs mogelijk was om de selectie verder te versterken. Het verhaal van Van Stee klopt dus wel maar met de kanttekening dat FC Twente nog wel de nodige schulden heeft uitstaan!

Vind ik leuk
Lucky Kes +6176
dinsdag 12 februari 2019 om 10:53
Twente heeft meer huur/transfervrije spelers dan Sparta.
Ken je feiten.
Twente kon pas laat met transfers beginnen omdat er nog niets duidelijk was.
Jij verdraaid gewoon alles.
Gewoon toegeven joh dat Sparta meer te besteden had dan Twente.
Kijk eens naar de namen van spelers die jullie hebben en die Twente heeft.
Toch allemaal derde rangs voetballers uit diverse landen?
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2555
dinsdag 12 februari 2019 om 13:24
Sparta heeft geen transfersommen betaald, alles is gehuurd of transfervrij. Advocaat kon komen door extra sponsoren. Fraser krijgt niet de hoofdprijs. Voor de rest vind ik de selectie van Sparta en Twente gelijkwaardig qua kwaliteit. Sparta achterin wat minder en Twente wat meer. Wij hebben voorin meer kwaliteit lopen mits goed gebruikt. Die van Twente zijn misschien meer onbekend maar voegen wel kwaliteit toe. Sparta heeft al een lage begroting en gaat nog meer omlaag na dit seizoen. Evenals het spelersbudget.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6176
dinsdag 12 februari 2019 om 14:18
Ik vind sowieso Sparta de beste selectie hebben, of in ieder geval één van de betere.
Sparta komt met "gevestigde"namen zoals Auassar, Veltwijk en Drenthe als nieuwelingen.
Twente haalde Brama en Hölscher terug.
Drommel, Bijen, Oosterwijk, Boere, van der heyde, spelers die dikwijls basis waren zaten er al en op Boere na uit de opleiding (evenals Brama en Holscher ook).
Smith en Zekhnini waren jeugdspelers elders en zijn nu gewaardeerde spelers.
Espinoza, Aitor, Ramos, Ricandinho, Gonzales en Nancho werden gezien als derde rangs mislukte voetballers door velen hier.
Aitor en Espinoza hebben nu al hun waarde en Gonzales en Nancho doen het redelijk.
Alleen Ramos en Ricadinho vallen tegen.
Maar allen dus huur of transfervrij.
Nu heeft een andere jeugdspeler van Twente (Alexander Laukart) ook al een paar keer mee mogen doen als invaller.
Dus zo'n groot budget had Twente niet want zelfs Holla werd te duur en die zit nu bij Den Bosch.
Begroting is een ander verhaal.
Maar daar zit ook het stadion bij in.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2555
dinsdag 12 februari 2019 om 16:16
Helder, denk dat Sparta door de gevestigde namen te halen ook een soort druk meekreeg van laat het maar zien. Het is wel knap van Twente dat de spelers die er aangetrokken zijn naar behoren spelen en aangevuld met een paar jongens uit eigen jeugd staat er een mooi team. Zeker als het spelersbudget niet denderend hoog is
Vind ik leuk
Knight +2
dinsdag 12 februari 2019 om 13:59
Ik ben toch benieuwd welke spelersnamen bij Sparta je bedoeld ?
Vind ik leuk
Lucky Kes +6176
dinsdag 12 februari 2019 om 14:08
Qua salaris viel sowieso Veltwijk al af, die Twente ook graag wilde (te duur)
En ik denk dat spelers als Drenthe, Wuytens en Auassar ook te hoog gegrepen zijn voor Twente.
Je vergeet dat er spelers bij zijn gekomen bij Sparta.
Twente heeft nog steeds niet het aantal spelers die ze vorig seizoen hadden.

Vergat ik ook nog Duplan
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 14:21]
Vind ik leuk
Jan ref +1338
dinsdag 12 februari 2019 om 11:22
Het gaat lekker met je alleen ken je de feiten niet en is het niet waar wat je zegt maar goed maakt verder niet uit want we staan bovenaan en het loopt nu aardig en bij ons is er rust dat doet spelers en trainers ook goed want dan komt de prestatie op de eerste plaats
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 15:10
Onzin FC Twente besteed dit jaar meer geld aan de salarissen van spelers als welke ander club ook in de eerste divisie 4,5 miljoen euro

https://www.tubantia.nl/fc-twente/fc-twente-heeft-het-hoogste-spelersbudget-van-de-eerste-divisie~a648c638/

Dat is zelfs meer als de spelersbegroting waarmee Sparta vorig jaar is gedegradeerd (was 4 miljoen) de begroting van Sparta is dit seizoen 2,6 miljoen

https://www.sparta-rotterdam.nl/jaarverslagen/
Vind ik leuk
Lucky Kes +6176
dinsdag 12 februari 2019 om 15:55
Daarom kan Den Bosch Holla betalen en nog extra premies geven en Twente niet.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:42
Dat kan er ook mee te maken hebben dat Twente al een groot gedeelte van de 4,5 miljoen had uitgegeven, bijvoorbeeld doordat er nog vontracten doorliepen op eredivisie niveau. Bij Sparta hadden alle spelers een eredivisie en een lager eerste divisie salaris in hun contract. Ze geven echt veel meer uit aan spelers salarissen dan de andere ploegen in de eerste divisie.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:24
Twente heeft....4M van sponsors gehad om de selectie te versterken. Even voor de goede orde....Sparta's budget voor spelers is 2.5M. De rest gaat naar jeugdopleiding personeel en stadion. Dus ja.....Twente heeft meer schuld maar wel meer geld aan spelers uit te geven.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6176
dinsdag 12 februari 2019 om 20:40
Naar mijn weten hebben ze niet alles gebruikt.
Want waarom konden ze Holla niet houden? Veltwijk niet halen? En nog een speler die voor nec koos niet betalen? Waren allen te duur.
En waarom kon twente alleen maar huren of transfervrij spelers halen? Als je 4 milj te besteden hebt dan kun je toch wel wat? Salarissen? Zijn meer vertrokken dan bijgekomen en aangezien Ter Avest in loon te duur voor Twente werd zullen die nieuwelingen minder kosten anders zou Twente deze spelers wel houden wat ze eigenlijk graag wilden.
Dus salrispost was vrij te besteden
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 20:41
Assaidi komt ook niet voor een appel en een ei ;-)
Vind ik leuk
Lucky Kes +6176
dinsdag 12 februari 2019 om 21:07
Die zat er al
Vind ik leuk
Smithsonian +41660
dinsdag 12 februari 2019 om 09:32
Jammer, sparta hoort in de eredivisie.
Vind ik leuk
Justin Kees +1321
dinsdag 12 februari 2019 om 09:41
Van Stee geeft hiermee niet alleen af op zijn spelers, maar tussen de regels door ook op Fräser. Anders zeg je niet dat er spelers op de bank komen, want daarmee passeer je de trainer...

Vind ik leuk
Nr14always +1455
dinsdag 12 februari 2019 om 09:53
Draait niet lekker bij onze Rotterdamse satellietclub.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 10:06
Dus wil hij 8 spelers op de bank zetten, want maar 3 spelers zijn stabiel. Heeft Sparta zoveel spelers in de selectie zodat ze dat kunnen opvangen?
Vind ik leuk
Rodajc +18204
dinsdag 12 februari 2019 om 10:15
Opportunisme ten top. Hiermee geeft aan dat hij beleidsmatig zwak is, stabiliteit komt er niet bij. Elke ploeg heeft goede en slechte fases, dit uitspreken in een mindere fase is dom.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6176
dinsdag 12 februari 2019 om 10:37
Heb van Stee wel vaker domme, bijna provocerende opmerkingen zien plaatsen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:32
Precies. Dat heb je goed gezien. Je moet altijd een eerlijk verhaal vertellen anders verlies je je geloofwaardigheid.

Over jullie zeperd van gisteren; als je tegen Jong Ajax of Jong PSV achter komt en geforceerd gaat aanvallen, geef je ruimte weg en wordt je gemold door die reuze talenten; Twente - Jong Ajax 2-5, Jong PSV- Eagles 5-1 en Jong Ajax- Roda 5-1.
Vind ik leuk
Rodajc +18204
dinsdag 12 februari 2019 om 12:56
Ach, zo'n wedstrijden zitten er tussen. We misten twee centrale verdedigers en dat kunnen we nou eenmaal moeilijk opvangen. Met van Eijma of Jensen ipv Schlösser was het vast stabieler geweest, bovendien moest een een rechtsback centraal spelen wat ook onwennig is voor de verdediging. Als je dan zo snel met 2-0 achter komt daalt het vertrouwen en kom je niet meer in de wedstrijd. Geen man overboord, kan gebeuren. Er zijn nu weer mensen die Molenaar weg willen na gisteren, die zijn niet serieus te nemen want de man haalt er het maximale uit en ging voor de minst slechte oplossing.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 13:09
Scorebordjournalistiek en scorebordnijd.

Je ziet het bij Ajax, Twente, Den Bosch, Roda, Sparta.

Als ze winnen " zijn ze op de goede weg" en bij verlies " deugt er niks van"

Boessen en Molenaar zijn gelukkig steeds zichzelf en mogen door op de weg die zij hebben ingezet.
Als je net als Roda beleid maakt met eigen jeugd, moet je accepteren dat het in het begin ook wel eens mis gaat.
Bij ons ligt de lat inmiddels hoger. Gemiddeld 21 jaar maar met 1,5 jaar "ervaring" en dan wordt er meer verwacht. Prima, de lat steeds wat hoger.
Bovenaan staan is iets waar onze jonkies aan moeten wennen....
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:27
Sparta speelt het hele seizoen al matig en dat het "kwartje" nu de verkeerde kant opvalt is gewoon omdat ploegen zich nu wapenen en verweren tegen dat waardeloze 5-3-2 systeem van Fraser. Ook is de mentale weerbaarheid van deze selectie ronduit slecht. Ik hou mijn hart vast in de play-offs
Vind ik leuk
RR12 +661
dinsdag 12 februari 2019 om 10:17
Llogische stap zou zijn om Ten Hag en Overmars even langs te sturen, aangezien het een filiaal is.
Vind ik leuk
pico323 +7350
dinsdag 12 februari 2019 om 10:32
toptrainer die \Fraser. Feyenoord trap niet in de val. hij is Feyenoord niet waardig
Vind ik leuk
harryheck +1542
dinsdag 12 februari 2019 om 10:58
En wat zegt de trainer van deze "harde" woorden?? Man man, van Stee, je brand op deze manier je trainer tot de grond af...!!! Op moet je toch zelf een bepaalde conclusie trekken???
Vind ik leuk
Napier +102
dinsdag 12 februari 2019 om 12:09
We zijn over de helft van het seizoen en het voetballen is alleen maar slechter geworden bij Sparta. Dit moet voor een groot gedeelte aan de trainer liggen, die er geen goed spelpatroon in heeft gekregen.Zijn keuze voor het 5-3-2 systeem werkt niet, maar hij blijft er maar mee doorgaan. Kortsmit, Drente en Veldwijk zijn rijp om gewisseld te worden, maar in plaats daarvan slachtoffert hij de jonge talenten. Het wordt hoog tijd voor verandering.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 12:47
Is van Stee al afscheid aan het nemen van Fräser? Of misschien van Sparta? Vind het niet erg professioneel om zo te reageren.
Vind ik leuk
Panna +21
dinsdag 12 februari 2019 om 15:04
Wat een prutser als je zelf concludeert dat je waarschijnlijk de foute speler hebt gehaald waar praat je dan over prutser. Een elftal koop je niet dat ontstaat. En over kwaliteit gesproken????? Als je een speler koopt kijk je naar kwaliteit, inzicht en zeker het mentale vlak prutser!
Echt weer zo'n bestuurder die schreeuwt omdat hij weet wat hij heeft aangekocht niet goed is. Dan maar gauw schreeuwen en naar anderen wijzen. Zijn er zoveel van deze vervelende mannetjes... Ron Jan's, van Geel, enz enz gaat het mis dan maar wijzen. Weg er mee
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 17:35
Je ziet precies hetzelfde als bij alle ploegen onder Fraser. Onsamenhangend voetbal van spelers die geen idee hebben wat de trainer nou eigenlijk bedoeld. Die jongens worden met de week onzekerder en gaan steeds minder lopen omdat ze totaal geen leidraad hebben wat betreft tactiek of spelopvatting. Doe hetzelfde als wat ADO en VITESSE hebben gedaan. Laat Fraser vertrekken en je zal zien dat het per direct beter gaat. En van Stee mag wel twee toontjes lager zingen want die is natuurlijk verantwoordelijk voor de komst van Fraser. Ik hoor het hem nog zeggen: IK WEET ZEKER DAT WE MET HENK EEN TRAINER HEBBEN DIE DEZE PLOEG KAMPIOEN KAN MAKEN. Hahahahahaha
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws