Nijland komt met Mahi-update: 'Liggen op dit moment te ver uit elkaar'

Nijland komt met Mahi-update: 'Liggen op dit moment te ver uit elkaar'

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 21:28di 12-02-2019 om 21:28

De transfer van Mimoun Mahi naar FC Zürich lijkt vooralsnog niet door te gaan. De kans dat de spits tot het einde van het seizoen bij FC Groningen blijft is groot. Zürich wil Mahi kopen, maar er bestaat een groot verschil tussen vraag en aanbod.

Algemeen directeur Hans Nijland van Groningen laat dat weten aan RTV Noord. "Zoals ik het nu kan inschatten maakt Mahi het seizoen gewoon af bij FC Groningen. Er ligt op dit moment geen concreet bod en ik denk ook niet meer dat die er gaat komen. Ik ga er dan ook vanuit dat hij zondag gewoon bij de wedstrijdselectie zit."

Afgelopen zondag kwamen FOX Sports en Voetbal International met het bericht dat Mahi op weg naar de uitgang was. Een transfer leek een kwestie van tijd. "We liggen op dit moment te ver uit elkaar en wij gaan niet meer naar beneden met onze prijs."

Mahi ontbrak afgelopen weekend vanwege ziekte in de wedstrijdselectie van Groningen, dat speelde tegen Vitesse. Het werd 2-1.

Lees ook: Update uit FC Groningen over gewilde Mahi: "Ik ben daar nog niet geweest"

Plaats een reactie

dinsdag 12 februari 2019 om 21:29
Jammer voor Ajax
Vind ik leuk
Pancev +1416
dinsdag 12 februari 2019 om 21:35
Leeds Utd was ook serieus geïnteresseerd.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 21:44
Laat die onruststoker lekker wegblijven hier aub , en hij kan het niveau hier niet aan .
Niet omdat hij niet kan voetballen , maar in de championship word iets ander( niet beter ) voetbal gespeeld in de ED .
En ik denk dat Mahi dat bij lange na niet aankan .
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 22:05
Waar haalt men het vandaan dat Mahi een onruststoker is? Daar is helemaal niets van waar. Hij is juist een van de sfeermakers binnen de spelersgroep. Stop met het verspreiden van onzin
Vind ik leuk
Martinus69 +6344
dinsdag 12 februari 2019 om 22:21
Chapeau
Vind ik leuk
MojoRisin +16304
dinsdag 12 februari 2019 om 21:45
Ze hebben al 2 goede alternatieven op die positie met Warmerdam en El Hankouri.. Mahi z'n contract loopt af, pak die paar ton nou maar Hans..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 21:45]
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 22:33
Kheb liever Mahi dan warmerdam en hankouri is nog niet klaar voor de basis maar een mooie stand in voor Mahi.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 22:35]
Vind ik leuk
MojoRisin +16304
dinsdag 12 februari 2019 om 22:35
Ik normaal ook hoor, maar Mahi straks gratis de deur uit.. En zonder hem spelen ze best goed.. Degradatie ontlopen ze sowieso wel..
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 22:39
Mahi is beter dan warmerdam, komt bij dat hij met de nieuwe aanwinsten straks echt wel beter gaat renderen en de doelpunten wel weer komen. Sierhuis, bruns, doan, bel hasani, Mahi, dan heb je er wel wat staan en wat hieronder al aangegeven is, hogere plaatsering is met hem er bij eerder mogelijk dan zonder. En dat betekend dan weer hogere tv inkomsten. Hem houden betaald zich wel uit ook al krijg je geen transfergeld
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 22:41]
Vind ik leuk
MojoRisin +16304
dinsdag 12 februari 2019 om 22:41
Maar je zit ook met het probleem dat Mahi waarschijnlijk teleurgesteld is als de transfer niet doorgaat.. Zit je met een ge-demotiveerde speler, heb je ook niks aan..
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 22:43
Zou kunnen maar hij kan ook denken : nu nog ff los gaan en presteren en er komt een club uit een betere competitie dan Zwitserland. Gratis is voor meer clubs interessant
Vind ik leuk
MojoRisin +16304
dinsdag 12 februari 2019 om 22:46
Dit is wel een mooie stap voor hem hoor..
Financieel en ze spelen ook nog in de EL.. Beter dan dat komt er niet voor hem of hij moet in de woestijn of China willen voetballen, qua geld dan..
Bovendien is Zurich een supermooie stad in een mooie omgeving en land.. (heb er zelf gewoond)
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 22:52
We zullen het zien , ze hebben nog tot vrijdag helaas, maar ik zie hem iig graag blijven en IPV warmerdam in het team. Padt,Zeefuik, chabot, te wierik, handwerker, memisevic, bruns, bel hasani, doan, Mahi, sierhuis 😁
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 22:52]
Vind ik leuk
MojoRisin +16304
dinsdag 12 februari 2019 om 22:55
Geen Reis ? Die speelt goed hoor.. Bel Hassani kan eventueel ook nog linksvoor spelen..
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 23:00
Reis speelt idd goed maar lastig om 1 van die anderen op de bank te zetten. Afwachten wat Buijs gaat doen. Keuze voor hem is een luxeprobleem op dit moment en geen gemakkelijk probleem
Vind ik leuk
Koeien +4223
woensdag 13 februari 2019 om 10:26
Luxeprobleem op posities... dat heb ik al een tijdje niet meer meegemaakt bij de FC :)

Overigens vind ik Mahi ook wel beter dan Warmerdam, maar Warmerdam geeft wel vaak betere ballen af in de 16 en fungeert meer als buitenspeler. Dus vooral als je weinig aanvallende opties hebt heeft Mahi de voorkeur.

Nu je echter wat andere spelers hebt die het verschil kunnen maken, is Warmerdam weer een goede optie.

Het gaat niet altijd om de individuele kwaliteit, maar ook om de interactie met wat je er om heen hebt staan.

Bel Hassani zie ik graag een beetje positie wisselen met Doan, dus ergens op de as of rechts heeft mijn voorkeur. Zij spelen elkaar nl vrij en die ruimte geeft kansen.

Dan blijft linksbuiten over en dat vind ik per tegenstander verschillend. Tegen Feyenoord zie ik bv liever Warmerdam op links en tegen NAC zie ik liever Mahi.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 21:54
Wel een zonde voor zo een speler dat hij dat afgelopen tijd iets meer ‘out of the picture’ is gegaan. Ik weet nog dat hij een paar seizoenen geleden één van de besten zo niet beteren was in de Eredivisie. Wel mooi als hij zijn transfer toch weet te pakken!
Vind ik leuk
Olfie +5792
woensdag 13 februari 2019 om 06:48
de beste van de eredivisie, goeie grap
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 22:35
Mahi gaat zich ook zonder transfer nog terug verdienen door een hogere eindklassering dus meer TV gelden.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 22:36
Idd 👍🏻
Vind ik leuk
Bosmeister +1203
dinsdag 12 februari 2019 om 22:43
Ik vind het wel dubbel. Enerzijds natuurlijk heel mooi dat ie het seizoen hier af maakt, anderzijds wel zuur voor Mahi dat ie eerst een versoberd contract voorgesteld krijgt en nu een transfer gedwarsboomd wordt. Ik kan me best voorstellen dat dit demotiverend werkt. Naja, hopelijk valt het mee.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 22:45
Dat zou idd kunnen maar het kan ook anders werken en dat hij denkt: nu nog ff goed presteren en aan het eind gratis naar een mooiere competitie dan Zwitserland. Heeft hij waarschijnlijk meer keus, gratis zijnde
Vind ik leuk
Cookee +13059
woensdag 13 februari 2019 om 17:53
Als hij ziek was dan snap ik het, maar zo niet dan had ik hem opgesteld, het liep nu goed af, maar was kiele kiele. Hij wordt betaald door Grun, dan moet ie ook spelen. Bovendien als hij blijft kan hij naar Feijenoord... vermoed ik. Als ze daar ogen in de kop hebben.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 17:54]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws