Van Hanegem schreef column over Wijnaldum: 'Het raakte me'

Van Hanegem schreef column over Wijnaldum: 'Het raakte me'

Gepubliceerd: donderdag 21 februari 2019 om 23:22do 21-02-2019 om 23:22

Georginio Wijnaldum was donderdagavond een opvallende aanwezige bij de 75e verjaardag van Willem van Hanegem, die dat vierde in De Doelen in Rotterdam. Wijnaldum kwam speciaal voor Van Hanegem over vanuit Liverpool.

Wijnaldum vertelde daar dat hij in zijn periode bij PSV in een dip zat en Van Hanegem er doorheen sleepte. Dat was in 2012. Hij was onder trainer Dick Advocaat het plezier kwijtgeraakt. "Ik kreeg toen veel kritiek", zegt Wijnaldum over die periode, geciteerd door het Algemeen Dagblad. "Maar geen opbouwende. Willem schreef een column over mij die me raakte."

Van Hanegem schreef op 22 oktober 2012 dat hij 'verdrietig' werd van de ontwikkeling van Wijnaldum. "Het zal voor al die kereltjes onbereikbaar blijven, dat schitterende bestaan van Wijnaldum. Slechts een enkeling bereikt zoiets. Maar ik heb nu twee wedstrijden achtereen goed op hem gelet, zaterdag tegen Willem II en met Jong Oranje op Spangen, wat erg! Deze jongen was ooit de vrolijkheid zelve, altijd, hij had een glimlach op zijn gezicht als hij aan de bal was. Bij Sparta en Feyenoord liet hij bij wijze van spreken de bal nog tegen hem lachen."

"Hij was onweerstaanbaar vrolijk, aan alles zag je dat hij deed wat hij leuk vond. Moet je hem nu zien. Het ziet er uit of hij voor straf in het veld staat. Er gaat helemaal niets meer van hem uit, hij is totaal ingezakt. Die lach zie je bijna nooit meer bij hem." Van Hanegem zeven jaar later: "Ik schreef die column omdat ik Wijnaldum met zijn ziel onder zijn arm over het veld zag lopen. Dat is toch verschrikkelijk om te zien?"

Wijnaldum geeft toe dat hij de afgelopen jaren veel aan Van Hanegem heeft gehad. "Willem is in een heel belangrijke periode in mijn carrière voor me gaan staan en heeft opbouwende kritiek gegeven, waar ik iets mee kon. Daarna is het beter gegaan. Sindsdien hebben we contact gehouden."

Plaats een reactie

stratumseind +195340
donderdag 21 februari 2019 om 23:26
Mensen als Gini zijn er maar weinig in het voetbalwereldje
Vind ik leuk
McLovin +630
donderdag 21 februari 2019 om 23:27
En mensen als jij ook. GODZIJDANK! 1 Stratum kan deze wereld al niet aan. Maar we moeten het ermee doen.


Topic: Van Hanegem is een held! Wijnaldum had waarschijnlijk nog grotere stappen gemaakt als hij bij Feyenoord was gebleven en niet naar PSV was gegaan. Toen verloor hij zijn plezier!
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 februari 2019 om 23:28]
Vind ik leuk
JonathanAjax +10729
donderdag 21 februari 2019 om 23:29
Moeten is een groot woord. Ik heb gehoord dat deze onruststoker stopt met provoceren als hij de 200.000 likes bereikt heeft! Ik geef er snel nog een 👍🏼 bij....
Vind ik leuk
McLovin +630
donderdag 21 februari 2019 om 23:31
That will be a good day! Laten we alvast even proosten op die dag! Misschien is vrede op aarde dan ook nog mogelijk!
Vind ik leuk
Mosquito +21895
donderdag 21 februari 2019 om 23:45
Sinds wanneer spreek jij voor de hele wereld?
Vind ik leuk
McLovin +630
donderdag 21 februari 2019 om 23:52
Ik ben niet alleen je creator, ik ben ook je Oma.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 februari 2019 om 23:53]
Vind ik leuk
Strijp +14119
vrijdag 22 februari 2019 om 07:49
gedraag je.
Vind ik leuk
Kaar +3128
vrijdag 22 februari 2019 om 01:49
Ben jij dat op die foto???
Vind ik leuk
Johnnies +1924
vrijdag 22 februari 2019 om 06:44
Lijkt Harrie Potter wel.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:33
Ach, niet aanstellen.
Het is misschien wel een lichte vorm van provocatie maar wel altijd met een satirisch/sarcastisch tintje.

Er zijn hier wel anderen.
Vind ik leuk
Vamos7 +11074
donderdag 21 februari 2019 om 23:39
Kritiek op Ajax betekent schijnbaar automatisch provoceren, lol.
Vind ik leuk
Pietje2015 +17166
vrijdag 22 februari 2019 om 00:00
Ook jij hebt hem dik verdiend!

https://ibb.co/Nn5gQSV
Vind ik leuk
1313 +8752
vrijdag 22 februari 2019 om 04:14
Andersom eigenlijk idem dito.😂
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:42
Wel doen dan staartje staat nog steeds op 0 deze ronde
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 00:17
Oh nog maar 8333, het mag eens tijd worden
Vind ik leuk
Kaar +3128
vrijdag 22 februari 2019 om 01:48
Onruststoker? Kan je niet tegen de waarheid?🤔
Vind ik leuk
Johnnies +1924
vrijdag 22 februari 2019 om 06:43
Dat valt toch wel mee.
Vind ik leuk
Smithsonian +43362
vrijdag 22 februari 2019 om 07:30
Waar je je druk om kunt maken...
Vind ik leuk
FCvooruit +416
donderdag 21 februari 2019 om 23:50
Was volgensmij alleen in de tijd waarin hij als rechtsbuiten werd opgesteld, kan me nog herinneren dat hij die rol niet zo zag zitten. Daarna als middenvelder en later aanvoerder zat hij weer goed in zijn vel.
Vind ik leuk
FRChamp +1172
donderdag 21 februari 2019 om 23:56
Klopt! Hij had gewoon een aantal jaren nog bij Feyenoord moeten blijven en dan naar Liverpool moeten gaan. Liverpool is een mooie club, vandaar dat hij daar weer geniet.
Vind ik leuk
stratumseind +195340
vrijdag 22 februari 2019 om 00:06
hij heeft bij psv ook genoten :

https://nos.nl/video/2031075-wijnaldum-dat-ik-dit-kon-dat-wist-ik-niet.html
Vind ik leuk
FRChamp +1172
vrijdag 22 februari 2019 om 11:30
Had nooit mogen gebeuren, als je een echte clubman bent doe je dat niet. Een enkeling komt er mee weg.
Vind ik leuk
Kaar +3128
vrijdag 22 februari 2019 om 01:47
Daar hadden ze het vanavond ook over. Maar dankzij Willem zn opbouwende kritiek kreeg Gini het plezier in voetbal weer terug. Jammer dat dat bij PSV was maar ooit komt het goed👊🏼
Vind ik leuk
Smithsonian +43362
vrijdag 22 februari 2019 om 07:29
Kindje dan lees je zijn reacties toch niet?
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 07:44
Bij PSV leerde hij een kampioen te worden,dat leer je niet in rotterdam.
Vind ik leuk
FRChamp +1172
vrijdag 22 februari 2019 om 11:33
Van te voren weet je dat niet. Bij Feyenoord had hij een veel leukere tijd. Een volgende stap had hij heus wel gemaakt, maar naar de rivaal had niet gemoeten. Van Persie kon die stap destijds ook maken, maar koos voor Arsenal.
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 14:30
Gezelligheid maakt je geen topper,slimme keus om naar psv te gaan.
Vind ik leuk
FRChamp +1172
vrijdag 22 februari 2019 om 15:12
Van Persie is nog altijd groter, zonder een klein tussenstapje naar een zogenaamde topclub ‘psv’
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 19:21
Is ook een van de buitencatagorie geweest,de rest komt allemaal met de staart tussen de benen terug rennen omdat ze die stap ook probeerde over te slaan,karsdorp,janmaat willen terug,clasie is terug,allemaal net niet,van persie wist niet hoe snel die moest weg rennen naar het buitenland,hij heeft zich wel bewezen. De rest had die tussenstap wel kunnen gebruiken.
Vind ik leuk
FRChamp +1172
vrijdag 22 februari 2019 om 20:15
Zo interessant is je saaie club uit Eindhoven niet, jullie hebben niet eens een Wereldbeker. Hofland, Lucius, Bakkal achten Feyenoord ook als een veel mooiere en betere topclub
Vind ik leuk
zaterdag 23 februari 2019 om 10:45
Tobclup
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:32
Georgino is volgens mij een pure liefhebber en doet geen domme dingen. Een voorbeeld en sieraad voor velen.
Leuke en spontane jongen waar we nog veel plezier aan mogen beleven.
Vind ik leuk
stratumseind +195340
donderdag 21 februari 2019 om 23:44
amen
Vind ik leuk
Il Gordo +18591
donderdag 21 februari 2019 om 23:42
Gini is meer dan oké. Overstappen naar PSV, een gevoelige transfer, en dan doneren aan de jeugdopleiding van Feyenoord. Spreekwoordelijk petje af.
Vind ik leuk
stratumseind +195340
donderdag 21 februari 2019 om 23:44
inderdaad hart van goud .
Ik vind het geweldig voor m dat ie bij liverpool zo n baas is en mooi om te zien dat het bij oranje nu ook gewaardeerd word.
Vind ik leuk
Il Gordo +18591
donderdag 21 februari 2019 om 23:46
Eens. Prima kerel (voor zover ik dat kan beoordelen). Uitstekende speler. Maar de leercurve van de afgelopen jaren heeft, denk ik, wel degelijk met z'n karakter te maken.
Vind ik leuk
stratumseind +195340
donderdag 21 februari 2019 om 23:48
Inderdaad ,kreeg bakken kritiek over zich heen in oranje maar bleef toch de rug recht houden en das knap
Vind ik leuk
buddha +10908
donderdag 21 februari 2019 om 23:47
heb je helemaal gelijk in straat. ik ken me nog herinneren dat toen hij vertrok naar PSV, hij Feyenoord een flink bedrag heeft geschonken voor de jeugdopleiding. en een bedrag voor de vrienden van Feyenoord.
Vind ik leuk
stratumseind +195340
donderdag 21 februari 2019 om 23:49
klopt , zijn overgang lag gevoelig destijds maar ik was maar wat blij dat ie bij ons gespeeld heeft.

Vind ik leuk
Kaar +3128
vrijdag 22 februari 2019 om 01:53
Tuurlijk lag dat gevoelig maar Feyenoord had het geld toen hard nodig, zo simpel is het.
Vind ik leuk
Il Gordo +18591
donderdag 21 februari 2019 om 23:58
Klopt. Gini is oké.
Vind ik leuk
Zuipen +107
donderdag 21 februari 2019 om 23:50
Hoe gaat het met San Miguel maat? Ik ben al ver met mijn Jupiler bier. Proost maat...
Vind ik leuk
stratumseind +195340
donderdag 21 februari 2019 om 23:52
zijn gangetje , de ene na de andere zeg ik altijd maar
Vind ik leuk
Zuipen +107
donderdag 21 februari 2019 om 23:53
Niks is beters dan bier maat.
Vind ik leuk
Kaar +3128
vrijdag 22 februari 2019 om 01:45
En zo is het. Ik was er vanavond bij in de Doelen en wat een top gozer is Gini. Hij heeft me wel beloofd ooit af te sluiten bij Feyenoord. Hij zei er niet bij hoe oud hij dan is maar dat moet goed komen🤗
Vind ik leuk
Johnnies +1924
vrijdag 22 februari 2019 om 06:46
Mooi man.
Vind ik leuk
Smithsonian +43362
vrijdag 22 februari 2019 om 07:31
Hij is bij psv een echte man geworden 😉
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 10:24
Gefeliciteerd
Vind ik leuk
Jozef +44381
vrijdag 22 februari 2019 om 08:08
Mensen als Willem ook helaas.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:27
Kijk, dit vind ik nou prachtige verhalen!

Vind ik leuk
rpaulp50 +13525
donderdag 21 februari 2019 om 23:28
Dat mag Advocaat zich aantrekken, zegt wel wat.......
Vind ik leuk
Il Gordo +18591
donderdag 21 februari 2019 om 23:40
Wat mij betreft het failliet (als dat al niet bewezen was) van de "trainer" Advocaat.
Vind ik leuk
donderdag 21 februari 2019 om 23:50
Misschien wel de laatste keer dat hij echt iets noemenswaardigs deed als coach was toen hij het halverwege maart 2015 overname bij het hopeloos draaiende Sunderland en ze erin hield door o.a. uit te winnen bij Everton en gelijk te spelen bij Arsenal, daar kun je weinig van zeggen. Alleen jammer dat hij vervolgens stopte, toch weer doorging om vervolgens begin oktober definitief op te stappen toen ze ergens onderaan bungelden.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 februari 2019 om 23:53]
Vind ik leuk
Il Gordo +18591
donderdag 21 februari 2019 om 23:56
Exact. Sunderland was z'n laatste kunstje, al had-ie met Burnley en Hull niet echt super tegenstand.

't Is typisch Advocaat. Ergens instappen (op gevoel) en (op gevoel) weer opbokken.

Alleen daarom moet Annet er niet aan beginnen. Dan draait het namelijk niet om Feyenoord maar om Dick.
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 00:21
En elke keer lijkt hij er min of meer wel weer mee weg te komen omdat het toch Dickie is, maar ik kan genoeg redenen bedenken waarom je niet meer aan hem moet beginnen en eigenlijk weinig dingen die echt voor zijn aanstelling pleiten, belachelijk van zo'n Utrecht ook dat ze hem Kramer laten halen en een groot talent min of meer laten verpieteren, bij Dick draait het uiteindelijk altijd om Dick.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13525
donderdag 21 februari 2019 om 23:52
Je moet eens kijken wat hij de laatste 10 jaar gedaan heeft....ha ha
Ik geloof 9 werkgevers in 10 jaar en niks gewonnen, wel een degradatie met Sparta !
Kan je niks, wordt dan voetbaltrainer ! als je tot 11 kan tellen, ben je aangenomen......
Vind ik leuk
Il Gordo +18591
donderdag 21 februari 2019 om 23:57
En dan nog vindt de "oude media" Advocaat het beste alternatief voor Feyenoord.

De voetbal journalistiek in Nederland is best kut.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13525
vrijdag 22 februari 2019 om 10:24
Gezien het karakter van Feyenoord, toch een beetje Huize Kuipzicht, past Dickie toch goed ? : is behoudend, ze kennen Dickie, gemoedelijke man, lekker op leeftijd, geen rare moderne denkbeelden......
Ze gaan echt geen Kampioen meer worden de komende jaren, dus waarom niet ?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 februari 2019 om 10:24]
Vind ik leuk
Il Gordo +18591
vrijdag 22 februari 2019 om 11:07
:)
Vind ik leuk
Il Gordo +18591
donderdag 21 februari 2019 om 23:39
"Hij was onder trainer Dick Advocaat het plezier kwijtgeraakt."


Hoi Annet. Hoi Jan. Neem alsjeblieft Dick aan als je verder wil met de jeugd van Feyenoord. Dick staat tenslotte bekend om jong talent te laten floreren en, met kleine aanwijzingen, verder te brengen in hun carriere.
Vind ik leuk
AlwaysMe +2971
vrijdag 22 februari 2019 om 06:05
De schuld lag niet volledig bij Dick Advocaat. Schuld lag bij de immense druk die op PSV lag dat seizoen om kampioen te worden. Echt iedereen bij PSV was extreem opgefokt dat jaar.
Vind ik leuk
Il Gordo +18591
vrijdag 22 februari 2019 om 11:10
Hèhè, ja dat is waar. Had toen echt een grafhekel aan die ploeg. Bommel, Strootman, Toivonen, Pieters...
Vind ik leuk
HupHolland +3858
vrijdag 22 februari 2019 om 00:50
Van Hanegem had psycholoog moeten worden. lol
Vind ik leuk
AlwaysMe +2971
vrijdag 22 februari 2019 om 06:08
Zie hier andermaal het bewijs dat voetballers echt wel kritiek kunnen hebben, maar dat het wel opbouwend moet zijn. Heel Nederland schreef die jongen naar beneden om hun rotkranten en tv shows aan de man te brengen. Als er dan spelers zijn die het zat zijn dan moet er gelijk naar hun salaris gewezen worden. Je maakt veel geld dus we mogen je misbruiken. Schandelijk en het blijft maar doorgaan.
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 06:57
Nou nou ik zit met de tranen in mijn ogen ...
Vind ik leuk
zaterdag 23 februari 2019 om 09:46
Wijnaldum is een geweldige voetballer en heeft als elke voetballer een dip. Deze was in een korte periode bij PSV . En net als elke voetballer die daar uit komt is daar beter van geworden. Fijn dat daar grote voetballers bij zijn betrokken, die het uit ervaring kunnen begrijpen. Feyenoord of PSV dat doet er niet toe . Na die periode sprak wijnaldum met een aantal PSV ers af alleen te vertrekken met een kampioenschap . Dat lukte bij hem wel .
In die periode had PSV juist ook een ongekende dip . En Willem heeft mooie verhalen nodig voor de verheerlijking van hem als verjaardagscadeau. Een verheerlijking die hij overigens verdient . Hoewel Willem zelf t ook allemaal wat overdreven vindt . Het siert de mens Willem omdat ook gewoon te zeggen en zijn boek te ontvangen, niet te lezen en weer weg te leggen .
Waarschijnlijk heeft Willem gezegd tegen wijnaldum dat ie zich niet moet laten gek maken over wat ze schrijven . Ze praten elkaar allemaal na en maken verhalen groter en sterker want daar verdienen ze geld mee . Blijf jezelf en sta erboven . Er komt een tijd dat t ook weer positief wordt en dan ruikt zelfs jouw scheet lekker. Dezelfde die eerst stonk.
Willem en Wijnaldum bedankt .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws