Europa League-loting: zware klus voor Oostenrijk met oog op UEFA-ranking

Europa League-loting: zware klus voor Oostenrijk met oog op UEFA-ranking

Gepubliceerd: vrijdag 22 februari 2019 om 13:22vr 22-02-2019 om 13:22

Laatste update: vrijdag 22 februari 2019 om 13:30vr 22-02-2019 om 13:30

Quincy Promes neemt het met Sevilla in de achtste finale van de Europa League op tegen Slavia Praag. Stefan de Vrij treft met Internazionale het Duitse Eintracht Frankfurt van Jetro Willems en Jonathan de Guzman. De loting leverde vrijdagmiddag diverse andere topaffiches op.

Voor Nederland is er goed nieuws met het oog op de de UEFA-coëfficiëntenlijst. Het Oostenrijkse Salzburg wacht een loodzware klus in de achtste finale. De Italiaanse topclub Napoli is de tegenstander. Oostenrijk nam donderdag de elfde plaats over van Nederland doordat Salzburg afrekende met Club Brugge. Alleen een mirakel van Ajax in Madrid kan Nederland de felbegeerde elfde plek nog terug bezorgen.

De Premier League-topclubs Chelsea en Arsenal hebben relatief gunstig geloot. De geplaagde manager Maurizio Sarri neemt het met The Blues op tegen Dynamo Kiev, terwijl The Gunners de degens kruisen met Stade Rennes.

Na de wedstrijden van donderdag zijn nog zestien ploegen in de race in de Europa League. Vanaf de achtste finales kunnen teams uit hetzelfde land ook tegen elkaar loten. Door de vroegtijdige uitschakeling van Feyenoord, AZ en Vitesse doet al het hele seizoen geen enkele Nederlandse club mee aan het hoofdtoernooi van de Europa League.

De achtste finales worden op 7 en 14 maart gespeeld. De finale van de Europa League is op 29 mei in het Olympisch Stadion van Baku, Azerbeidzjan.

Plaats een reactie

Snoun +1164
vrijdag 22 februari 2019 om 13:24
Ajax, namens Nederland, pak je kans tegen Real!
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 13:34
Ruud Wubbers, waar ben je nu? Zie je wel, NL kan nog over Oostenrijk heen
Vind ik leuk
HanV +5472
vrijdag 22 februari 2019 om 13:43
Ik koop een staatslot en na de trekking van de winst daarop een auto/tv/smartphone van elk merk dat ik kan bedenken.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 februari 2019 om 13:44]
Vind ik leuk
3Bier +14295
vrijdag 22 februari 2019 om 14:44
oke, succes
Vind ik leuk
★Timmio★ +24948
vrijdag 22 februari 2019 om 13:24
Napoli neemt de EL nooit serieus. Dit is een drama
Vind ik leuk
1313 +8755
vrijdag 22 februari 2019 om 13:30
Wou net zeggen ja verdomme. Hoezo loodzwaar? Ik denk al jaren dat Napoli de EL wel wint. Worden ze uitgeschakeld door niets zeggende ploegjes. Nee, ik denk inderdaad dat Salzburg wel een goede kans maakt. Of Ancelotti moet zijn zinnen hebben gezet op de EL, aangezien ze in de competitie kansloos zijn voor de titel.
Vind ik leuk
Mazraoui +2950
vrijdag 22 februari 2019 om 13:31
Ja na een uitschakeling is dat altijd makkelijk om te zeggen
Vind ik leuk
Hoogland +283
vrijdag 22 februari 2019 om 13:34
Competitie kunnen ze al vergeten dus wie weet dit jaar beter!
Vind ik leuk
davidben +6482
vrijdag 22 februari 2019 om 13:36
Napoli kan geen kampioen meer worden en Ancelotti neemt de beker wel degelijk serieus.
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 13:27
RB Salzburg, blijft gewoon een hele taaie tegenstander voor veel clubs, doen het vrijwel ook altijd goed tegen goede teams. Hopen voor ons Nederlanders dat Napoli haar plicht doet, en deze tweeluik beide wint. En dan hopen hopen hopen op een stuntje in Madrid! Dan spelen we plek 11 op de uefa-coëfficiënten ranglijst veilig, en mag volgend seizoen de kampioen van de eredivisie meteen de CL in!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 februari 2019 om 13:33]
Vind ik leuk
HanV +5472
vrijdag 22 februari 2019 om 13:47
Dan kunnen we Ajax zalig verklaren. Twee wonderen. Eerst Real uitschakelen en daarna de punten die pas tellen voor 2020/2021 laten tellen voor 2019/2020.
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2254
vrijdag 22 februari 2019 om 18:06
Zal psv blij mee zijn😜
Vind ik leuk
Tommieman +5015
vrijdag 22 februari 2019 om 13:29
Net die paar puntjes missen we . Ajax heeft zijn best gedaan . Psv had met een beetje geluk derde moeten worden en in de EL nog wat kunnen doen . Maar het is vooral jammer van de clubs in de EL . En met name fey , dat had toch niet gehoeven tegen zo een club .
Vind ik leuk
pos +9733
vrijdag 22 februari 2019 om 13:31
Nou vergeet vooral AZ niet te noemen hoor. Wat een aanfluiting.
Vind ik leuk
Tommieman +5015
vrijdag 22 februari 2019 om 13:35
Alledrie . Maar bij mij zit in mijn hoofd nog dat fey een grote club is . En aan zijn stand verplicht is toch tenminste tot november mee te doen . Maar idd Az viel ook goed tegen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 13:51
Je brengt het nog mild met Az viel tegen; het was zwaar k*t en Az onwaardig.
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 14:24
Ja idd wie zet Friday er dan ook neer als je boadu hebt... Ach ja volgend seizoen weer een kans nadat we weer 3de zijn geworden ;)
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 14:39
Onze toptrainer 🤣, laten we hopen dat we 3e worden. Dit seizoen de beker!!!!!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 februari 2019 om 14:40]
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 16:07
Daar drink ik op
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 17:40
Doe ik met je mee, proost en goed weekend. Hopen op 3 punten zondag middag en dat psv wint.
Vind ik leuk
vrijdag 22 februari 2019 om 21:43
Goed weekend hopen op de beste uitkomst inderdaad
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21697
vrijdag 22 februari 2019 om 13:31
Mooie loting..
Vind ik leuk
pos +9733
vrijdag 22 februari 2019 om 13:32
Ja alle op papier favorieten ontlopen elkaar weer netjes zou je bijna denken.
Vind ik leuk
davidben +6482
vrijdag 22 februari 2019 om 13:38
Logisch als ploegen obv ranking worden geplaatst.
Vind ik leuk
Hotboy99 +533
vrijdag 22 februari 2019 om 13:32
Hopen dat Napoli het dit keer wel serieus neemt en zorgt dat Salzburg uitgeschakeld word, het mooiste scenario zou dan voor het Nederlandse voetbal zijn dat Ajax nog een ronde verder komt, overigens betwijfel ik dit sterk.
Vind ik leuk
Shelbourne +5957
vrijdag 22 februari 2019 om 13:33
Jammer dat alle grote namen elkaar alsnog ontlopen. Frankfurt tegen Inter misschien de mooiste wedstrijd
Vind ik leuk
Frietbakker +5722
vrijdag 22 februari 2019 om 13:33
Als Feyenoord nou niet verloren had van Slowaakse amateurs...
Vind ik leuk
Tommieman +5015
vrijdag 22 februari 2019 om 13:35
Als ...
Vind ik leuk
HanV +5472
vrijdag 22 februari 2019 om 13:48
Het lag aan de KNVB, Feyenoord moest wel competitie spelen voor de return.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws