Droomparken verdwijnt van Vitesse-shirt en kondigt akkoord met Feyenoord aan
Feyenoord heeft Droomparken definitief als nieuwe hoofdsponsor gestrikt. De keten van vakantieparken prijkt de komende twee jaar op het shirt van de Rotterdammers, zo maakt het bedrijf vrijdag bekend.
De Telegraaf meldde vrijdagochtend al dat Feyenoord en Droomparken met elkaar in zee gaan. Met de deal zou een bedrag van zes miljoen euro gemoeid zijn. Ook de nummer drie van de Eredivisie maakt inmiddels melding van een akkoord. Beide partijen willen zelf niet kwijt welke bedragen met de deal gemoeid zijn. Wel stelt Feyenoord dat er 'sprake is van een verbetering ten opzichte van de huidige hoofdpartnerovereenkomst'.
Droomparken maakt een einde aan het hoofdsponsorschap bij Vitesse, zo laat het weten. "Het zijn van hoofdsponsor van Vitesse heeft ons veel gebracht. Deze opgedane ervaringen en uiterst succesvolle aftrap in sportsponsoring heeft ons ook doen besluiten om verder te kijken naar andere grote sponsormogelijkheden", vertelt Andries Bruil namens de directie van Droomparken op de website van de Arnhemmers.
Doordat Qurrent is overgenomen door Greenchoice moest Feyenoord op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. "In de gesprekken kregen we al snel het gevoel dat de mensen achter Droomparken qua mentaliteit goed bij Feyenoord passen", vertelt commercieel directeur Mark Koevermans van Feyenoord. "Behalve het geld dat met de overeenkomst is gemoeid, zien we ook veel kansen om hun vakantieparken in te zetten om leuke dingen te doen voor jeugdelftallen en supporters."
Droomparken heeft momenteel veertien vakantieparken in Nederland en zal Feyenoord meer betalen dan Qurrent deed. De komende jaren moeten er nog meer parken gebouwd worden. Bovendien wil het bedrijf naar het buitenland.
Feyenoord 🤝 Droomparken
— Feyenoord Rotterdam (@Feyenoord) March 1, 2019
Alles over de nieuwe hoofdpartnerovereenkomst:https://t.co/SYgjcmMQvm