Zege Napoli op Red Bull Salzburg is goed nieuws voor Nederland, Chelsea wint ruim

Zege Napoli op Red Bull Salzburg is goed nieuws voor Nederland, Chelsea wint ruim

Gepubliceerd: donderdag 7 maart 2019 om 22:54do 07-03-2019 om 22:54

Chelsea staat met een been in de kwartfinales van de Europa League. De nummer zes van de Premier League had thuis weinig moeite met Dynamo Kiev: 3-0. Door de overwinning van SSC Napoli op Red Bull Salzburg blijft Nederland voor Oostenrijk op de coëfficiëntenlijst van de UEFA.

Chelsea - Dynamo Kiev 3-0
Chelsea, dat niet in de sterkste opstelling begon tegen Kiev, had vanaf de eerste minuut het beste van het spel. Na wat kansen te hebben gemist kwamen de Londenaren na iets meer dan een kwartier op een verdiende 1-0 voorsprong. David Luiz dribbelde het middenveld in, gaf de bal aan Ross Barkley, die vervolgens Pedro bediende. De Spanjaard combineerde met Olivier Giroud en schoot vervolgens de openingstreffer binnen.

Ook daarna was het eenrichtingsverkeer op Stamford Bridge. Kiev-doelman Denys Boyko bleek echter een lastig te passeren doelman. De club uit Oekraïne, waar Fran Sol vanwege een blessure ontbrak, kwam er niet aan te pas in Engeland en creëërde nauwelijks een kans.

Daardoor was het in de tweede helft wachten op de 2-0 van Chelsea, die pas halverwege de tweede helft viel. Willian schoot een vrije trap op schitterende wijze binnen en besliste de wedstrijd daarmee. In de blessuretijd maakte de ingevallen Callum Hudson-Odoi er nog 3-0 van.

Napoli - Salzburg 3-0
De overwinning van Napoli op Salzburg is goed nieuws voor Nederland en de KNVB. Als de Oostenrijkers in Italië zouden winnen, zou Nederland zo goed als zeker worden gepasseerd op de coëfficiëntenlijst van de UEFA. Het liep echter totaal anders. Al na tien minuten maakte oud-Ajacied Arek Milik er na een fraaie aanval 1-0 van. Die voorsprong werd acht minuten later vergroot door Fabian Ruiz, die op de rand van de zestien hard uithaalde: 2-0.

Een vuist maken kon Salzburg nauwelijks. Het was in de eerste helft vooral een kwestie van tegenhouden voor de koploper van Oostenrijk. Napoli leek vroeg in de tweede helft een formaliteit te maken van de return, want Salzburg kopte de bal in de 58e minuut in eigen doel: 3-0. Het had nog erger kunnen worden, maar groter leed werd Salzburg bespaard.

Overige uitslagen:

Valencia - Krasnodar 2-1

Lees ook: Rampavond voor Arsenal in Europa, Villarreal verrast in Rusland

Plaats een reactie

donderdag 7 maart 2019 om 22:56
Kijk eens aan Napoli wint! Mede daardoor en de prestatie van Ajax in de CL ziet het er steeds beter uit! Maar ja wie anders dan Ajax moet dan de Nederlandse eer redden!
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1345
donderdag 7 maart 2019 om 22:58
Zonder de 2 punten van psv stond het nu anders hoor
Vind ik leuk
broedkip +2206
donderdag 7 maart 2019 om 23:03
Zonder de 26 van Ajax ook!!!
Vind ik leuk
broedkip +2206
donderdag 7 maart 2019 om 23:05
Clubs met meeste UEFA-punten dit seizoen:

Ajax - 26 (!!)
Barcelona - 20
Atlético Madrid - 20
Manchester City - 20
Tottenham Hotspur - 20
Bayern München - 20
FC Porto - 20
Vind ik leuk
AFP +2882
donderdag 7 maart 2019 om 23:10
Die 2 punten van PSV moesten en moeten er meer zijn, dit is gewoon een plicht van de Nederlandse kampioen en desondanks stond Nederland er slecht voor, 2 punten zijn gewoon te mager.
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1345
donderdag 7 maart 2019 om 23:22
Groot gelijk. Hadden er minstens 5 moeten zijn. Maar desondanks mooi dat ajax ze wel binnen haalt.
Vind ik leuk
AFP +2882
donderdag 7 maart 2019 om 23:26
Die 5 punten had PSV best binnen kunnen halen, maar helaas is PSV nog niet professioneel genoeg, zoals Ajax is en het liet zien in de halve finale Beker in de Kuip en dinsdagavond in Madrid. PSV moet een andere trainer hebben die professionalisme op de spelers kan overdragen, Van Bommel kan het niet (alleen).
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 00:02
Eens.
Vind ik leuk
ceesjuh +479
donderdag 7 maart 2019 om 22:58
Ik ben ajacied maar kap nou met die arrogantie het slaat nergens op.
We leveren een mooie prestatie maar als je er dan weer zo over gaat praten terwijl heel veel supporters van andere clubs ons ook steunen in europa is zonde
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 23:01
Ik ben het helemaal met jou eens. Alleen begrijp ik niet waarom een psv begint te steigeren wanneer de KNVB Ajax wat meer rust geeft om inderdaad voor Nederland de punten binnen te halen. De elfde plek is gewoon heel belangrijk om niet nog verder af te zakken. Als psv in 2020/2021 kampioen wordt hebben zij hier ook voordeel van en dat besef lijkt er door hun vreemd reactie niet te zijn.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13402
donderdag 7 maart 2019 om 23:27
Ze protesteren tegen iets waar ze nu zelf profijt van kunnen trekken...... kortzichtigheid dus en typerend voor het provinciale PSV denken.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 09:33
Laten we voorop stellen dat de vraag gewoon triest is: KNVB aub help ons we durfen niet tegen pec zwolle te spelen dit weekend, mogen we asjeblieft een week later? Beetje Ajax onwaardig maar goed.

Denk dat psv het een beetje raar vind dat dit een paar jaar terug nog niet mogelijk was toen PSV tegen Atletico speelde in de 8e finale. Maar nu Ajax in dezelfde situatie zit kon het ineens wel. Daarnaast vind ik dat gezeur dat het in het belang is van die 11e plaats natuurlijk ook onzin. Er spelen 18 teams in de eredivisie waarvan er misschien 3 profiteren.
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 23:41
Ze hebben a gegeven niet tevreden te zijn met de gang van zaken zoals de knvb deze heeft opgepakt. En terrecht, het ging niet zoals afgesproken. Dat psv er baat bij heeft dat ajax punten pakt, dat ziet iedereen ook wel....
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 maart 2019 om 23:42]
Vind ik leuk
Mazraoui +2739
donderdag 7 maart 2019 om 23:01
Laat het een paar dagen. Veel fans van andere clubs waren tegen verschuiven van de speeldatum Ajax-Pec omdat Real toch zou winnen. Dan krijg je dit even als tegenreactie
Vind ik leuk
Florian87 +12121
donderdag 7 maart 2019 om 23:02
Welke steun? Die steun en gunfactor is bullshit.

Vind ik leuk
utreg1971 +2016
donderdag 7 maart 2019 om 23:23
Niet mee eens. Zou anders geld op real zetten. 580 dankzij Ajax. Dank u wel Ajax
Vind ik leuk
Florian87 +12121
donderdag 7 maart 2019 om 23:38
Dat is een mooie meevaller. Dat heb ik meegemaakt met geld tegen PSV zetten :D
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 23:04
Door mensen als jij hoop ik elke keer weer dat ajax finaal van de mat gespeelt wordt maarja t zit niet echt mee dit seizoen
Vind ik leuk
Guust +6391
donderdag 7 maart 2019 om 23:16
Het zit juist wel mee, net hoe je het bekijkt. 😀
Vind ik leuk
Donny Black +1490
vrijdag 8 maart 2019 om 04:16
Door mensen als jij krijg je een burgeroorlog... .. .
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 06:40
Ik hou van burgers zou sund zijn
Vind ik leuk
Donny Black +1490
vrijdag 8 maart 2019 om 07:46
Nee hoor, je moet de rotte appels verwijderen in een gezonde samenleving, ergo ipso facto, types als jou dus... .. .
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 09:37
Oke meneer het spijt me
Vind ik leuk
Donny Black +1490
vrijdag 8 maart 2019 om 09:39
Is goed dat je je plaats eindelijk leert kennen... .. .
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 09:43
Klopt ik voelde me een beetje achtergesteld door je moeilijke woordjes
Vind ik leuk
Donny Black +1490
vrijdag 8 maart 2019 om 10:04
Begrijp ik, mij noemen ze meestal erudiet en jou een onanist :)
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 12:16
Zegt me niks misschien maar beter ook😂
Vind ik leuk
AFP +2882
donderdag 7 maart 2019 om 23:07
FORZA Ajax 22:58
Ja ik hoop dat de Ajax-haters het ook willen aannemen en beseffen "wie anders dan Ajax". De realiteit.
Vind ik leuk
voetbal!!! +9399
donderdag 7 maart 2019 om 23:09
Je hoeft het toch niet continu te roepen. Iedereen weet wel dat Ajax de meeste punten heeft gepakt voor NL. Ik krijg ook steeds meer het idee dat jullie gewoon arrogant genoemd willen worden.
Vind ik leuk
Guust +6391
donderdag 7 maart 2019 om 23:21
Precies, alsof de rest expres geen punten pakt, het is moeilijk zat, maar snap reacties wel, toen Ajax voorrondes ging spelen werd er lacherig gedaan en ze door velen niets gegund. Arrogantie zie je ook bij velen uit Eindhoven als het om de laatste vier jaar gaat. Zo gaat dat, gewoon genieten lekker, komt allemaal wel weer goed met Nederlands voetbal.
Vind ik leuk
voetbal!!! +9399
donderdag 7 maart 2019 om 23:25
Dat er lacherig werd gedaan toen Ajax de voorrondes in ging heb ik blijkbaar gemist. Zou ook niet weten waarom dat zou gebeuren.
Vind ik leuk
Guust +6391
donderdag 7 maart 2019 om 23:27
Mensen gunnen andere niets, je moet gewoon van Nederlandse clubs genieten als ze Europees spelen. Zijn toch mooie affiche”s.
Vind ik leuk
voetbal!!! +9399
donderdag 7 maart 2019 om 23:31
Als je de reacties de afgelopen dagen hebt gelezen zie je dat bijna iedereen Ajax de overwinning gunde. Vooral voor de punten natuurlijk, maar toch.
Vind ik leuk
Guust +6391
donderdag 7 maart 2019 om 23:34
Ja idd, maar ook veel die voor de wedstrijd Ajax nog afzeken en na de wedstrijd toch wel anders reageerde,
Vind ik leuk
Florian87 +12121
donderdag 7 maart 2019 om 23:45
Niet mee eens!

Genoeg die het Ajax niet gunde, waaronder Spaanse mug. En nu Ajax de kwartfinale heeft gehaald ķomt zo iemand met gefeliciteerd Ajax? De jaren daarvoor gemist hoe de PSV-ers lachte toen Ajax de CL niet wist te bereiken? Niet iedereen maar een groot deel gunt Ajax het niet, dat is niet erg maar ga dan niet hypocriet doen alsof ze blij zijn voor Ajax.

Ik ben eerlijk, ik gun PSV niks, dat kan iedereen raar vinden maar ik ga niet hypocriet doen alsof ik blij voor ze ben.
Vind ik leuk
voetbal!!! +9399
donderdag 7 maart 2019 om 23:53
Het is ook vast niet zo dat iedereen het Ajax zo gunt, maar het gaat op dit moment puur om de punten.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 06:58
Ik gun Ajax en PSV niks bij EU voetbal.
Vind ik leuk
StoneyTony +1702
donderdag 7 maart 2019 om 23:48
Lekker man Napoli!!!! Erg blij mee👐✊👐👍
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 00:45
Milik scoorde ook nog eens! Prima gedaan van Napels 👊
Vind ik leuk
Dezeun +6225
donderdag 7 maart 2019 om 22:56
Dank u napoli
Vind ik leuk
fritsie +882
donderdag 7 maart 2019 om 22:56
Ziet er goed uit voor het Nederlandse voetbal!
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 22:57
Dankzij Ajax staan we boven Oostenrijk
Vind ik leuk
035 +211
donderdag 7 maart 2019 om 23:45
Volgens de Atlas staan we dat al eeuwen. :-)
Vind ik leuk
Donny Black +1490
vrijdag 8 maart 2019 om 04:17
WOW, dat is een nieuw level trollen right there :P I like it :P
Vind ik leuk
Pietje2015 +17067
donderdag 7 maart 2019 om 22:58
Ajax, hofleverancier van de Europese punten.
Vind ik leuk
Gutierres14 +1432
donderdag 7 maart 2019 om 23:01
Pff vermoeiend, voorspelbaar en verschrikkelijk irritant. Gr een Ajacied
Vind ik leuk
Mazraoui +2739
donderdag 7 maart 2019 om 23:05
Het is toch gewoon zo. Laat die andere clubs eens wat pakken. Nederlandse voetbal ligt op zn gat. Het is dat Overmars door de heilige maagd Maria op aarde is gezet. Anders was het helemaal niets
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 23:45
Triest figuur' ben je als je dit oprecht meent
Vind ik leuk
Mazraoui +2739
donderdag 7 maart 2019 om 23:47
Ja laten we op de man gaan spelen. Dan ben jij een teringlijer door op een forum iemand een triest figuur te noemen om zn mening
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 23:49
Top! Je lijkt het dus echt te menen.
Vind ik leuk
Mazraoui +2739
vrijdag 8 maart 2019 om 00:00
top
Vind ik leuk
Donny Black +1490
vrijdag 8 maart 2019 om 04:18
Gasten, we zijn toch allemaal voor Ajax, doe nou niet aan infighting please… ..
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 09:02
In Europa zeker. Maar elke keer als ik de reacties van een aantal ajacieden lees dan stijgt de hoop dat ajax de volgende CL dik onderuit gat extreem. Maar dan realiseer ik me altijd weer dat het een paar zijn die gelijk de snoeren naar andere clubs moeten uitdelen.
Vind ik leuk
PSVBoerehhh +1170
vrijdag 8 maart 2019 om 00:19
Wij moeten Ajax gewoon dankbaar zijn. De punten zijn zeer welkom. Wij in Eindhoven en in Rotterdam bakken er namelijks niks ban Europees gezien.
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 22:59
Dit is goed nieuws voor Nederland.
Vind ik leuk
Jozef +44090
donderdag 7 maart 2019 om 23:02
Ach, wat heet...

Als ploegen mogen meedoen, dan doen de meeste niet eens hun stinkende best.
Vind ik leuk
035 +211
donderdag 7 maart 2019 om 23:39
Meen je dat nou Jozef?
Vind ik leuk
Jozef +44090
vrijdag 8 maart 2019 om 07:34
Dat blijkt toch ieder jaar?
Vind ik leuk
Tommieman +4868
donderdag 7 maart 2019 om 23:03
Lekker bezig. Nu in de return afmaken en dan zijn we zeker.
En als Ajax dan lekker door dendert bouwen we een beetje een buffertje op.
Ow en andere clubs van NL : volgend seizoen iets meer dan dit seizoen he aub.
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 23:07
Dacht het niet
Vind ik leuk
Tommieman +4868
donderdag 7 maart 2019 om 23:37
Wat?
Vind ik leuk
Donny Black +1490
vrijdag 8 maart 2019 om 04:19
Fuck em, don't feed the trolls… .. .
Vind ik leuk
utreg1971 +2016
donderdag 7 maart 2019 om 23:06
Gisteren op VP:Arogantie dit dat real en ramos. Moet je nu eens kijken hoe Ajacieden reageren. Bah. Totaal geen arogantie. Top prestatie eergisteren,UEFA finale gehaaald en verloren:ook top. Ze vergeten alleen 1 ding:daarvoor haalde PSV de punten. Kijk maar naar na. En kijk vooral na de afgelopen 10 jaar op de UEFA site. Oh sorry heb het over het heilige Ajax. Foei Griek dat mag niet. Vindt je het gek dat half ned een hekel aan ze heeft mede door die arogantie. Ps heb 580 gew door Ajax en bedankt hier voor. Oh ja voor dat een mafkees reageert:heb geen hekel aan Ajax,zou anders met alle liefde hebben geschreven
Vind ik leuk
ENSTN-FULB +632
donderdag 7 maart 2019 om 23:21
Kijk even naar de totaalstand. Dat zegt genoeg toch.
En “ mafkees”, dat soort woorden gebruiken we hier niet.
Vind ik leuk
utreg1971 +2016
donderdag 7 maart 2019 om 23:30
Op VP gebruiken ze ergere woorden. I.p.v. mekaar te steunen in Europa is alleen maar Ajax dit PSV dat en rest is shit. Lekker normaal zeg in dit land. Als utreg sup zijnde mag Ajax oprecht de beker met die grote oren winnen. Is toch prachtig voor zo een klein land. Maar Ajax weer dit Ajax dat. Ff met beide voeten op aarde doet wonderen denk ik. Dat Pec-Ajax wordt uitgesteld juich ik persoonlijk toe. Maar nee hoor. Half ned schreeuwt om moord en brand.nog een voorbeeld:een sup van utreg krijgt een verbod van 7.5 jaar omdat ie naar onana vuurwerk had gegooid,had een levenslange verbod moeten krijgen,gewoon normaal doen,niks meer of minder
Vind ik leuk
ENSTN-FULB +632
donderdag 7 maart 2019 om 23:40
Het meeliften op de rug van Ajax moet afgelopen zijn.
Er alleen maar voor gaan in de competitie doe je maar uit 1 oogpunt: geld.
Vergelijk het aantal gespeelde wedstrijden van Ajax en de rest van de competitie eens dit seizoen.
Dan mag je trots zijn dat er een team als Ajax is die wel voor de volle 100% gaan voor de Europese competities.
Vind ik leuk
utreg1971 +2016
donderdag 7 maart 2019 om 23:44
Gebeurt niet alleen in ned. De rest van Europa hetzelfde liedje. Vooral vanaf plek 9 en lager op de UEFA ranking
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 23:48
Niet zo lang geleden speelde ajax een jaar geen Europees voetbal. Maar gelukkig zijn ze wel 100% gegaan
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 07:57
ENSTN-FULB. het is altijd lekker om alleen naar het eindresultaat te kijken. Voor je echter een eindresultaat hebt is er van alles gebeurd. Het roemen van Ajax omdat zij de punten pakken voor Nederland het als grondslag het door Ajax neerhalen van de ED kwaliteiten. Als er binnen de NL competitie ook maar 1 speler is die boven het maaiveld uitsteekt, dan is Ajax er als de kippen bij om zo'n speler te kopen. Het maakt Ajax niet uit of deze speler wel of niet uitgroeit tot een ster. Het belangrijkste voor hen is gewoon de tegenstander niet de kans te geven om zich te ontwikkelen of zelfs te verzwakken.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
vrijdag 8 maart 2019 om 06:36
Het is inderdaad teleurstellend op sommige vlakken.
Vind ik leuk
Lebowski +471
donderdag 7 maart 2019 om 23:31
Over de afgelopen 10 jaar haalde PSV 97.000 punten
Ajax 131.500 punten dus je praat onzin. Wel mooi dat er bij PSV net zo goed een paar uitschieters omhoog bijzaten, maar over de afgelopen 10 jaar is het toch echt Ajax dat veruit de meeste punten binnenhaalde voor Nederland.
Vind ik leuk
utreg1971 +2016
donderdag 7 maart 2019 om 23:33
Ok. Door die finale uiteraard. Correctie
Vind ik leuk
utreg1971 +2016
donderdag 7 maart 2019 om 23:37
Zit net te kijken. Wat ik grappig vindt is:Olympiakos mijn cluppie,die staat/stond tot 2018 hoger dan Ajax hahahahaha. Hoe is het mogelijk zeg
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 23:21
Zo dat heeft Ajax toch maar mooi geflikt haha bijna helemaal alleen.
Vind ik leuk
voetbal!!! +9399
donderdag 7 maart 2019 om 23:30
Als je de reacties van de afgelopen dagen bekijkt zie je dat bijna iedereen Ajax de overwinning gunde. Vooral voor de punten natuurlijk, maar toch.
Vind ik leuk
StoneyTony +1702
donderdag 7 maart 2019 om 23:55
Oh nee hoor gunde het Ajax ook,
niet alleen om die puntjes voor het Nederlands voetbal.ben over beide enthousiast en heb een zeer leuke avond gehad dinsdag.
Vind ik leuk
Het Brein +4763
vrijdag 8 maart 2019 om 00:49
Napoli won makkelijk, maar ze missen Koulibaly, Maksimovic en Albiol in de return..
Vind ik leuk
Donny Black +1490
vrijdag 8 maart 2019 om 04:22
Care, zij gaan dit toch niet meer winnen, en als Ajax maar 1 van de 2 wint heeft Nederland wat het wou... .. .
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 08:03
Dat is toch een grote overwinning, had eerder een nipte overwinning dan wel gelijkspel gedacht. Oostenrijk is geen aansprekend voetballand maar met Red Bull voor je naam is het toch iets anders.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws