Opvallende uitspraak Advocaat: 'Ze hebben Bazoer bij Ajax verkeerd gebruikt'

Opvallende uitspraak Advocaat: 'Ze hebben Bazoer bij Ajax verkeerd gebruikt'

Gepubliceerd: zaterdag 9 maart 2019 om 11:30za 09-03-2019 om 11:30

Dick Advocaat vindt dat Riechedly Bazoer tot nu toe verkeerd is gebruikt. Bij FC Utrecht krijgt de gehuurde middenvelder van VfL Wolfsburg een aanvallendere rol, terwijl hij bekend staat als verdedigende middenvelder.

Bazoer debuteerde bij Ajax in het seizoen 2014/2015 en werd door Frank de Boer vrijwel altijd als verdedigende middenvelder gebruikt. Ook bij het Nederlands elftal en Wolfsburg speelde hij daar. Bij Utrecht dus niet, vertelde Advocaat vrijdagavond voor de wedstrijd tussen Utrecht en FC Groningen aan FOX Sports.

"Hij is geen verdedigende middenvelder. Dan hebben ze hem bij Ajax waarschijnlijk verkeerd gebruikt", zegt Advocaat. "Het is een echte box-to-box-speler die aan de bal goed is, maar zonder bal toch kwetsbaar is. Dan kun je geen verdedigende middenvelder zijn."

Advocaat koos bewust voor Bazoer. "Ja, die wil ik ook wel een keer zien. Ik vind dat Othman (Boussaid, red.) het uitstekend heeft gedaan. Qua werklust ook, maar naar de goal toe moet hij nog verbeteren. Dat heb ik hem ook verteld.

"Als je negentien bent en vier keer in de basis staat, betekent dat dat hij in de pikorde naar boven is gekomen. Bazoer is aan de bal sterker en heeft meer naar de goal. We spelen thuis, dus..." De wedstrijd tussen Utrecht en Groningen eindigde in een gelijkspel.

Poll

Ben jij het met Advocaat eens?

(2444 stemmen)

Plaats een reactie

Donny Black +1490
zaterdag 9 maart 2019 om 11:31
Advocaat… .. .
Vind ik leuk
Blutbad +622
zaterdag 9 maart 2019 om 11:52
Dan heeft Wolfsburg en Porto hem ook verkeerd gebruikt. Het is gewoon weer een PSV talent die er niks van bakt.
Vind ik leuk
Smash +4130
zaterdag 9 maart 2019 om 13:41
Blutbad; Vandaar dat Ajax hem heel snel weghaalde bij PSV.
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
zaterdag 9 maart 2019 om 13:57
Hij wou zelf...Ajax was zijn club zei die en toen begon het balletje te rollen
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 12:23
Dit zou betekenen dat PSV, Ajax, Wolfsburg en Porto geen idee hebben waar ze mee bezig waren en zijn en als je Bazoer gister zag spelen moet je Advocaat gelijk geven Bazoer hoort niet op het veld maar op de bank of tribune.
Vind ik leuk
Donny Black +1490
zaterdag 9 maart 2019 om 13:18
Of in de dierentuin :)
Vind ik leuk
JCJWZ +14819
zaterdag 9 maart 2019 om 13:13
Advocaat komt weer even interessant doen, al die andere trainers zagen het verkeerd want nu de grote advocaat hem goed gebruikt zien we hem allemaal excelleren?
Vind ik leuk
Op afstand +1337
zaterdag 9 maart 2019 om 16:36

Dickie moet stoppen, als hij zo doorgaat wordt hij nog eens een keer door wiite jassen uit de dugout weggehaald en opgesloten.
Vind ik leuk
Rabarber +4286
zaterdag 9 maart 2019 om 11:32
Hahahaha 😂 er komt steeds meer onzin uit die rijpe pruim.
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2418
zaterdag 9 maart 2019 om 12:05
En Feyenoord heeft Kramer ook verkeerd gebruikt...
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 13:30
Mee eens, die gaven hem thee in de pauze ipv. een broodje kroket.
Vind ik leuk
jari11 +3329
zaterdag 9 maart 2019 om 11:32
Dickie gaat wel heel diep in de billen bij zijn eigen spelers. Hij was niet altijd de verdedigende middenvelder. Daarnaast speelde hij in de jeugd bij psv nog als verdediger. Dus ik zie de fout niet.
Vind ik leuk
Donny Black +1490
zaterdag 9 maart 2019 om 13:19
Je bedoelt in de anus, in de billen, hoe doe je zoiets ?
Vind ik leuk
jari11 +3329
zaterdag 9 maart 2019 om 13:39
Geen idee nog nooit geprobeerd, jij wel?
Vind ik leuk
Rodajc +18659
zaterdag 9 maart 2019 om 11:32
Niet perse een aanvallende middenvelder (10), maar idd echt een loper op het middenveld, de schakel tussen verdediging en aanval (8). Maar zo is hij bij Ajax toch echt vaak gebruikt hoe ik het me herinner hoor.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 11:37
Bazoer is geen loper. Liever lui dan moe. Heeft hij gisteren tot zijn wissel volgehouden.
Vind ik leuk
Rodajc +18659
zaterdag 9 maart 2019 om 11:41
Zeg niet dat hij het daadwerkelijk doet, maar hij heeft daar de kwaliteiten voor. Als hij alles uit zijn kwaliteiten haalde zat hij nu niet bij Utrecht.
Vind ik leuk
JanTa48 +8065
zaterdag 9 maart 2019 om 11:45
Bazoer heeft de juiste kwaliteiten maar de verkeerde mentaliteit.
Vind ik leuk
Donny Black +1490
zaterdag 9 maart 2019 om 13:19
Klopt, Ajax style toch :P
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 11:33
Kan je Bazoer ook goed gebruiken dan?
Vind ik leuk
Lebeast*AZ* +1663
zaterdag 9 maart 2019 om 11:39
Zeker! Laat hem de boodschappen doen, je auto wassen, de ramen lappen, de hond uitlaten... ik zie genoeg mogelijkheden!
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 11:44
Ik ben bang dat mijn hond er geen brood van lust.
Vind ik leuk
Lebeast*AZ* +1663
zaterdag 9 maart 2019 om 12:09
Ik denk mijne eerlijk gezegt ook niet! Maar genoeg andere klusjes waar hij goed voor te gebruiken is!!
Vind ik leuk
Jozef +44313
zaterdag 9 maart 2019 om 13:08
Parkeerwacht?
Vind ik leuk
Lebeast*AZ* +1663
zaterdag 9 maart 2019 om 13:34
Dan parkeert niemand ze auto daar..............
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 11:33
Dat bazoer er gewoon bar weinig van kan en verdedigend er met de pet na gooit mag je ook zeggen Dickie.
Vind ik leuk
Justin Kees +2621
zaterdag 9 maart 2019 om 11:34
Nou wat was hij aanvallend zeg! Net als de rest overigens... zwakte alom, typerend voor Utrecht onder Advocaat. Dit heet “kipzonderkop” voetbal! Dicky Dictator mag zich van mij snel verslikken in een bitterbal...
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 11:40
🤣🤣🤣
..en dan ook nog commentaar hebben op anderen 🤔
Vind ik leuk
G.Kopf +4997
zaterdag 9 maart 2019 om 11:35
Beter dan Yaya Toure.
Vind ik leuk
Pancev +1084
zaterdag 9 maart 2019 om 11:38
Neenee Bazoer.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 11:36
Inmiddels zie ik wekelijks dat Advocaat juist bij Utrecht de spelers verkeerd gebruikt en/of de verkeerde spelers.
Bazoer liep zowel als linksbuiten(waar hij geen minuut gestaan heeft) als middelvelder te wandelen zonder enige toegevoegde waarde. Je speelde een wedstrijd met 9 man en Kramer.
Vind ik leuk
Mr bien +6890
zaterdag 9 maart 2019 om 11:38
Advocaat laat de advocaat staan
Vind ik leuk
Rood&wit +4476
zaterdag 9 maart 2019 om 11:43
Poeh Hee die is goed de tranen lopen over me wangen! Schud er nog eens eentje uit je mouwen je kan het!
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 11:41
Volgens mij gaat het beter met Ajax na vertrek Bazoer.
Ik kan er naast zitten.
En Bazoer....
Zit bij Utrecht.
Vind ik leuk
Staaijman74 +1345
zaterdag 9 maart 2019 om 11:42
Wat n domme praat. Bazoer was al vertrokken voordat hij uberhaupt basis speler was. Veeeeeel te vroeg. Carriere nd klote. Eigen schuld. Net als riedewald, tete, kishna etc.

Dis kunnen een voorbeeld nemen aan zyech
Vind ik leuk
plein19 +3121
zaterdag 9 maart 2019 om 11:52
Tete werd vaak gepasseerd
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 14:08
Onterecht ook
Vind ik leuk
Oohzo +210
zaterdag 9 maart 2019 om 11:43
Ey een creatieve daad van Dick Advocaat....een verdedigende middenvelder in de aanval zetten.
Vind ik leuk
DEWEE +2759
zaterdag 9 maart 2019 om 11:50
Dit is toch die trainer die Robben, de beste man van het veld, had gewisseld?
Vind ik leuk
Oohzo +210
zaterdag 9 maart 2019 om 12:07
Ja precies hehe...dat ja!
Vind ik leuk
AFP +2935
zaterdag 9 maart 2019 om 11:50
Vandaar die 0-0 tegen Groningen THUIS, Dickie.
Vind ik leuk
plein19 +3121
zaterdag 9 maart 2019 om 11:51
Klinkt best logisch. En tot nu toe heeft het nog niet lang goed gewerkt
Vind ik leuk
Ruud1987 +5932
zaterdag 9 maart 2019 om 11:52
Advocaat heeft een beetje gelijk.

Bazoer is geen verdedigende middenvelder maar een aanvallende middenvelder echter, geen box to box speler, je kan hem gebruiken met hoog druk zetten maar het is geen werkpaard die het hele veld bestrijkt.

Vind het in potentie een echte topspeler maar hij moet het wel een keer gaan waarmaken, bij Ajax ging het een periode echt heel goed, hij had nooit weg moeten gaan....
Vind ik leuk
ForzaVVV +1210
zaterdag 9 maart 2019 om 12:25
Ik denk dat hij een goede inschuivende voorstopper had kunnen worden aangezien hij techniek te kort komt op middenveld. Echter dat wil deze jongen niet inzien te eigenwijs. Net als zo'n Roysten Drenthe die had een geweldige linksback kunnen worden maar ergens zijn ze te eigenwijs om dit te begrijpen.
Vind ik leuk
2cents +61664
zaterdag 9 maart 2019 om 12:29
Bazoer denkt vooral zelf dat hij een aanvallende middenvelder is omdat hij graag bij goals betrokken is. Maar is hij een scorende speler? Komt hij vaak op de juiste plek op het juist moment voor de goal? Blinkt hij uit in assists?

Bazoer kan prima verdedigende middenvelder spelen zoals De Jong of zelfs Schöne dat bij Ajax doet. Dat is helemaal niet overdreven verdedigend en geeft hem heel veel balbezit. Daarbij krijgt hij in die rol ook de ruimte om rond het strafschopgebied van de tegenstander te komen en zijn schot te benutten.

Alleen moet hij daarbij ook terugverdedigen en die taak in het ook houden. Bij Ajax zag je, ook in Jong, dat hij daar zijn energie niet graag in stak. Dat deed hij liever aanvallend. Dat terwijl hij enorm veel loopvermogen heeft.

Ik snap wel dat Advocaat hem daarom geen verdedigende middenvelder vindt. Omdat hij, net als anderen, niet in staat blijkt Bazoer aan zijn verstand te peuteren dat hij ook zijn verdedigende taken moet uitvoeren en sober moet spelen op die positie. Daar heeft Bazoer simpelweg geen zin in.

Jammer, want alleen op die positie kan hij de top halen. Aanvallend is het namelijk veel te mager.

Hij zou eens goed naar Frenkie de Jong moeten kijken in de wedstrijd tegen Real. Enorm hoeveel meters die jongen terugverdedigt en hoeveel ballen hij op die manier onderschept. Als toch een echte voetballende speler.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 11:52
Ja Dick ... en jij hebt Venema verkeerd gebruikt ! 😎 of misschien moet ik zeggen NIET gebruikt
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 maart 2019 om 13:12]
Vind ik leuk
Uitvak030 +382
zaterdag 9 maart 2019 om 11:54
Als er iemand Bazoer verkeerd gebruikt heeft dan was dat gisteravond Dick wel.... bazoer opstellen als veredelde linksbuiten....
Vind ik leuk
bert +554
zaterdag 9 maart 2019 om 11:56
Die man is aan het dementeren ,het geld waar hij zo op belust is heeft hem gek gemaakt
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 19:16
Haha, wat kan die man....nix....zo lopen als jonge hondjes maar achter hem aan.....hij lacht de ballen uit zijn broek.....
Vind ik leuk
Fc uuuuu +361
zaterdag 9 maart 2019 om 12:00
Pffff zal blij zijn als seizoen is afgelopen.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 12:01
Gaat het wel goed met Advocaat? Snel achter de geraniums maar gaan zitten en dan verder wartaal uitslaan.
Vind ik leuk
Dharmpie +1024
zaterdag 9 maart 2019 om 12:02
Bazoer leek een hele grote speler te worden, ik snap echt niet dat sommige spelers met zulke potentie( aanvankelijk) zo diep kunnen zakken.
Ik denk dat dit overigens komt door onvoldoende zelfreflectie( denken dat ze het al gemaakt hebben) en alle geldwolven die gouden bergen beloven en de spelers de hemel in loven. Een speler die bij 1 club blijft zitten brengt niks op.
Vind ik leuk
freek1958 +151
zaterdag 9 maart 2019 om 12:08
DICK DONDER OP EN NEEM DIE 2 MEE
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 12:17
De laatste weken loopt die alleen maar te zieken die advocaat
Vind ik leuk
ForzaVVV +1210
zaterdag 9 maart 2019 om 12:18
Het is toch geen box to box speler. Daar heeft hij helemaal de technische kwaliteiten niet voor. In mijn ogen is de ideale positie voorstopper. Echter deze jongen is veel te eigenwijs om dit in te zien.
Vind ik leuk
Linke loe +767
zaterdag 9 maart 2019 om 12:18
Die bazoer heeft zichzelf misbruikt ja..die gozer heeft geen mentaliteit
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 12:18
Wel gaarne met Venema verder gaan.

Anders komt onze 2de plek achter PSV in gevaar.
Vind ik leuk
Tollolsuda +122
zaterdag 9 maart 2019 om 12:21
Dus dan hebben de trainers van Ajax Wolfsburg. Porto en het Nederlands elftal t niet goed gezien. Ah daar lag t aan. Bedankt Dick . . Dick is net zo goed als.trainer als.dat hij analist is .... Of toch feijenoord . Neem ik kramer.en bazoer mee
Vind ik leuk
pietprecies +11732
zaterdag 9 maart 2019 om 12:21
Bazoer heeft zichzelf vooral verkeerd gebruikt
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 12:26
Bij PSV zagen ze destijds een centrale verdediger in hem. Dat leek hem toen niks en is daarom naar Ajax vertrokken.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 12:32
Dickie zal het wel beter weten, hij was het immers die het wiel heeft uitgevonden.

Bazoer paste niet in de manier van spelen die Bosz voor ogen had, dat kan en daar is niets mis mee.
Vind ik leuk
keesje s +905
zaterdag 9 maart 2019 om 12:39
Verkeerde mentaliteit.... Vindt zichzelf geweldig. Bakte er gisteren ook weinig van...
Vind ik leuk
El Cazador +8925
zaterdag 9 maart 2019 om 12:41
Open brief aan Dick Advocaat;
Beste Dick,
Stop na dit seizoen met je hobby en ga aandacht geven aan je lieve vrouw die jou al jaren achter na loopt, tot in Rusland aan toe!!
Je gaat met jou adagium " Dat heb ik hem ook verteld", in herhalingen vallen en dat is killing voor een coach. Ook je zienswijze door de denken dat je zwevende spelers kan omturnen in scorende middenvelder zet bij menigeen gefronste wenkbrauwen op.
Je hebt een fantastische carrière gehad als speler, trainer en bondscoach, maar het houd uiteindelijk ooit een keertje op en dat is na de komende negen wedstrijden.
Een voetballiefhebber.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2767
zaterdag 9 maart 2019 om 12:42
Bazoer is door PSV opgeleid als CV..
Vind ik leuk
stratumseind +195108
zaterdag 9 maart 2019 om 12:52
Bazoer heeft zichzelf omgeturnd ..... toen ie in zee ging met de forza sports group.........
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 12:53
Volgends mij was die bij Ajax toch aanvallend en niet verdedigend bij de andere clubs was die verdedigend 😅
Hij draaide bij Ajax goed tot die op de bank kwam.
Vind ik leuk
Degraaf +1537
zaterdag 9 maart 2019 om 13:00
Ach Dickie heeft het klosje weer eens uitgevonden, maar wel gedegradeerd met Sparta.
Vind ik leuk
Timlis +20
zaterdag 9 maart 2019 om 13:00
Oooooo is dat het😟
Vind ik leuk
sundaymanara +1320
zaterdag 9 maart 2019 om 13:01
Kroketten Kramer en zwoeger Bazoer. Dick heeft er kijk op.
Kan zo naar Feyenoord.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 maart 2019 om 13:02]
Vind ik leuk
Mozes24 +696
zaterdag 9 maart 2019 om 13:27
Jij ziet het verkeerd Dick! Tactisch onbenul ben je.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 13:27
Dikkie ,ga lekker goudvissen trainen ,bij Fc Utrecht bak je alweer er helemaal niets van..........er is een tijd van komen en een tijd van gaan ,bij de Fc is de tijd van GAAN gekomen!!
Vind ik leuk
Benniewies +5387
zaterdag 9 maart 2019 om 13:32
Dick wordt echt oud.

Na de wissel van Robben was het al duidelijk dat zijn houdbaarheidsdatum op was
Vind ik leuk
Dorzon +4806
zaterdag 9 maart 2019 om 13:43
Dickie wordt oud
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 14:02
En het resultaat was een klinkende 0-0.
Vind ik leuk
haarlemx +435
zaterdag 9 maart 2019 om 14:10
Als verdedigende middenvelder het Nederlands elftal halen. Dat moet ik als box 2 box nog zien, Advocaatje.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29699
zaterdag 9 maart 2019 om 14:31
Zolang Advocaat Kramer blijft opstellen, kan ik hem moeilijk serieus nemen.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 15:18
Advocaat bazelt.

Bazoer is al maanden in Nederland. Hij had al acht wedstrijden kun spelen, in plaats daarvan heeft hij niet één keer 90 minuten gespeeld.
Verkeerd gebruikt??? Begin eens met hem op te stellen en niet te wisselen.
Vind ik leuk
Siemjo +303
zaterdag 9 maart 2019 om 15:20
Schijnen ze hem in het buitenland ook verkeerd gebruikt te hebben. Maar ja het is een speler met gebruiksaanwijzing, kennelijk hebben al die clubs hem niet gelezen behalve Dick. Na 1 wedstrijd bij Utrecht mocht Bazoer al weer van het veld af met een rode kaart.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 16:32
Ik kan het fout hebben maar is het niet zo dat hij bij psv laatste man stond en dat die naar ajax wou omdat hij daar voor de verdediging mocht lopen ?
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 16:38
Klopt, ze hebben hem opgesteld, hadden ze nooit moeten doen. Dat zag zelfs Stevie Wonder nog...
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 16:53
Wat een lul is die Advocaat , Bazoer is geen verdedigende middenvelder... toch wisselt hij hem met v.Overeem. ( verdedigende middenvelder ) Eerst probeert hij die "zes maanden gast " op Links , wat de jonge en zeer actieve Boussaid zijn plek kost, die met de week beter werd. Nee... Advocaat is niet de trainer voor Utrecht. De supporters balen echt , en kijken uit naar het nieuwe seizoen. Ik snap van Seumeren ook niet , dat ie akkoord is gegaan met die korte termijn spelers , die de jeugd in de weg zitten.
Stuur die Advocaat - Bazoer en Kramer vandaag nog naar huis, zodat we nog dit seizoen kunnen bouwen. En er alvast 'n basis staat voor het nieuwe seizoen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws