Ook KNVB straft man die zwaar vuurwerk gooide naar Ajax-doelman Onana

Ook KNVB straft man die zwaar vuurwerk gooide naar Ajax-doelman Onana

Gepubliceerd: zaterdag 9 maart 2019 om 12:22za 09-03-2019 om 12:22

Laatste update: zaterdag 9 maart 2019 om 12:28za 09-03-2019 om 12:28

De man die eind 2018 een stuk zwaar vuurwerk naar André Onana gooide tijdens FC Utrecht - Ajax heeft een stadionverbod van 7,5 jaar gekregen. Dat schrijft het Algemeen Dagblad. 

De 33-jarige man mag in die periode van ruim zeven jaar geen Nederlands voetbalstadion betreden, zo heeft de KNVB besloten. Eerder kreeg de man al een taakstraf van 150 uur opgelegd door de rechtbank in Utrecht. Destijds beweerde hij dat hij dacht een stuk siervuurwerk het veld op te gooien, terwijl het bleek te gaan om een stevig stuk knalvuurwerk. 

"Toen ik de klap hoorde, schrok ik wel. Ik had helemaal niet de bedoeling Onana te laten schrikken of te verwonden. Ik gooide het ook echt heel duidelijk niet in zijn richting", verklaarde de dader. Onana hield geen verwondingen over aan het incident, maar omdat die kans wel degelijk aanwezig was besloot het Openbaar Ministerie de man te vervolgen. 

Bekijk hieronder de beelden van het incident.

Plaats een reactie

zaterdag 9 maart 2019 om 12:28
Goeie straf. Tijdje wegblijven, volwassen worden en dan nieuwe kans.
Vind ik leuk
ReneAjax +10111
zaterdag 9 maart 2019 om 13:30
De kans dat ie ubethaupt nog volwassen wordt, lijkt mij erg klein als je als 33 jarige nog met bommen gooit.
Ik zou zeggen, laat hem zelf eens op het veld gaan staan en dan gooi ik dezelfde bom naar hem toe!
Vind ik leuk
Mark Debee +260
zaterdag 9 maart 2019 om 13:33
Bom nog wel. Toe maar
Vind ik leuk
Cookee +12692
maandag 11 maart 2019 om 19:07
Maar dan wel als hij in opperste concentratie is. En vlak bij de oren.
Vind ik leuk
RenW +4121
zaterdag 9 maart 2019 om 15:17
Als je met 33 nog niet na kan denken, kan je dat volwassen worden wel vergeten.
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
zaterdag 9 maart 2019 om 12:28
Kans op verwonding was aanwezig....strafrechtelijk vervolgen kan dan niet???
Vind ik leuk
2cents +61664
zaterdag 9 maart 2019 om 12:31
Hij is toch strafrechtelijk vervolgd en heeft toch van de rechter een taakstraf gekregen?
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
zaterdag 9 maart 2019 om 12:33
Idd die is zo laag die zag ik niet eens
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 12:39
Wat een scheinheil is die nicht, hij weet 100% wel dat hij een stuk knalvuurwerk in zijn handen had, gewoon proberen onderuit te komen klereleijer
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
zaterdag 9 maart 2019 om 12:45
Dit soort jongens komen zichzelf ooit wel tegen...als goed is heeft hij nu een strafblad en ik denk dat zijn baas hier niet blij mee is en zijn volgende ook niet
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 12:54
Ook in hun werkomgeving als ze al werk hebben, ontslag als veroordeelde crimineel op staande voet behoort tot de mogelijkheden en je hebt geen poot om op te staan...krijgt vervolgens bijstand met strafkorting omdat jij er zelf zorg voor draagt dat je werkloos wordt.

Vind ik leuk
vierde-ster +4543
zaterdag 9 maart 2019 om 12:56
En een VOG melding...probeer jij dan maar weer aan de slag te komen
Vind ik leuk
Stranger +6635
zaterdag 9 maart 2019 om 14:25
Duidelijk een teken van niet weten wat het in houdt.
Als je fraude in de boekhouding pleegt krijg je daar geen VOG voor . Voor alle andere beroepen wel!
Vind ik leuk
Stranger +6635
zaterdag 9 maart 2019 om 14:23
Ligt eraan wat voor werk je doet!
In heel veel gevallen moet je mensen zelfs na een gevangenis straf weer in dienst nemen!
Waar precies de grens ligt weet ik niet maar na enkele maanden zeker wel!
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 12:58
Tegenwoordig vraag elke werkgever om bewijs van goed gedrag, deze kneus is dus kansloos.
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
zaterdag 9 maart 2019 om 13:00
En de gemeenschap draait er nog voor op ook jij en ik en vele andere betalen zijn uitkering
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 13:22
Een uitkering kan ook geweigerd worden onder bepaalde omstandigheden maar stel hij krijgt bijstand dan wordt je 10% gekort als strafmaatregel en je moet ook nog eens de schade vergoeden....blijft er weinig over om van te leven dus zal die lul wel het criminele pad opgaan.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 13:52
Dus wat schiet je er dan mee op om zo'n mannetje levenslang te straffen ???
Helemaal niks .

Ik vind het laf om vuurwerk te gooien naar een keeper en het slaat echt nergens op , maar hij hoeft ook niet gestraft worden als een zware crimineel zodat ie nooit meer aan het werk komt .
Want dan krijgt de maatschappij alleen maar meer ellende van zo'n jongen in de toekomst .
Vind ik leuk
Stranger +6635
zaterdag 9 maart 2019 om 14:26
Nee hoor!
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 13:14
Denk je dat zo'n typ überhaupt weet wat werken is?
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
zaterdag 9 maart 2019 om 13:17
Nou aan jouw Nederlands te zien heb jij nog nooit op school gezeten hahaha
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 16:32
Jij bent dus een hoogleraar in de nederlandse taal. Geef eens aan wat ik fout gedaan heb, dan kan ik wat leren.
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
zaterdag 9 maart 2019 om 16:37
Nederlandse is met een hoofdletter 🙄
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 16:42
Je bebt me nog niet geschreven wat ik in mijn reactie fout gedaan heb. Men kan overigens best "nederlands" schrijven, maar Nederland is met een hoofdletter.

* hebt

PS Men eindigt een zin met een punt, wist jij nog niet hè?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 maart 2019 om 16:45]
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
zaterdag 9 maart 2019 om 16:59
Je hebt het zoveel keer aangepast, je zal er wel een tijd mee bezig zijn geweest met die paar letters PUNT
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 17:04
Au, weer zonder punt, je leert het nooit.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 13:26
Eerlijk antwoord? Nee!
Vind ik leuk
Jozef +44315
zaterdag 9 maart 2019 om 13:16
Welke baas wil nou zo'n brok onverstand?

Het idee om met vuurwerk te spelen in een vol stadion getuigt van geen verstand. Dat bedoel ik in het algemeen.
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
zaterdag 9 maart 2019 om 13:18
Rare mensen idd van welke club ze ook zijn
Vind ik leuk
Stranger +6635
zaterdag 9 maart 2019 om 14:28
Iedereen doet wel eens rare dingen😂
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 13:17
nee joh waren flikker sterren wat hij dacht te gooien 😂😂😂
Vind ik leuk
Jozef +44315
zaterdag 9 maart 2019 om 13:23
Nee, hij dacht zijn peukie weg te gooien.

Dacht dat klapsigaren uit de tijd waren...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 maart 2019 om 13:28]
Vind ik leuk
JCJWZ +14819
zaterdag 9 maart 2019 om 13:11
Wel een erg milde straf, taakstraf en verbod is toch iets anders als een boete en een voorwaardelijke gevangenisstraf leek mij passender.
Vind ik leuk
2cents +61664
zaterdag 9 maart 2019 om 13:21
Strafrecht discussie heeft weinig zin, toch? Nederland is vaak nogal mild. Kunnen wij weinig mee.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 13:34
Dat zeg je nu wel maar Nederland straft het zwaarst van alle Europese landen.....en dat wist jij weer niet!
Vind ik leuk
2cents +61664
zaterdag 9 maart 2019 om 13:53
Ik lees dat in ieder geval
Engeland al zwaarder straft...

Of ligt dat niet in Europa? En bedoel je met Europa de Unie? Of geografisch?

Daarbij zeg ik niet dat Nederland vaak nogal mild is “in relatie tot andere landen”, maar in relatie tot de perceptie van veel brave burgers.
Vind ik leuk
ForzaVVV +1210
zaterdag 9 maart 2019 om 12:29
Het was niet de bedoeling naar Onana te gooien. Walgelijk zo'n uitspraak.
Vind ik leuk
Blindsy +18793
zaterdag 9 maart 2019 om 12:35
Eigenlijk waaide het gewoon uit z'n hand, en brandde het lontje ineens.
En nee, ik kon echt niet het verschil zien tussen een stuk siervuurwerk of illegaal knalvuurwerk.
Je bent al n sukkel als je dit meeneemt, maar daarna niet durven toe te geven, kansloze minkukel.
Vind ik leuk
Jozef +44315
zaterdag 9 maart 2019 om 13:19
Helaas lopen er daar meer van rond. Hij doet als alle anderen, die net ietsje slimmer zijn door zich onherkenbaar te maken. Ik walg er van. Elk vak waar vuurwerk uit komt vasthouden totdat de juiste mensen opgepakt zijn. Iedereen weet welke klootzakken het zijn.
Vind ik leuk
Mozes24 +697
zaterdag 9 maart 2019 om 13:24
Je bedoeld dan de bekerfinale van Ajax enkele jaren geleden ook? Dat was wel meer dan een astronautje😉.
Vind ik leuk
Jozef +44315
zaterdag 9 maart 2019 om 13:26
Ken al die rommel niet.

Zelfs met een gloeiende peuk gooi je niet naar iemand. Stelletje hersenlozen.
Vind ik leuk
ReneAjax +10111
zaterdag 9 maart 2019 om 13:34
Hij probeerde het niet naar Onana te gooien maar zeker naar z'n eigen keeper.
Het kwam alleen niet ver genoeg.
Vind ik leuk
Blindsy +18793
zondag 10 maart 2019 om 11:00
Precies. En consequent. Bij elke club. Ook dat vuurwerk naar elkaars vakken gooien, zo walgelijk.
Vind ik leuk
j-roen11 +2134
zaterdag 9 maart 2019 om 12:54
Uiteraard hartstikke triest en te gek voor woorden. Maar je vraagt je toch af wat hij er dan mee van plan was?! Zo’n idioot zal jou of nog veel erger een kind maar per ongeluk bekogelen. Heb je wat.... redelijke acceptabele straf goed dat de rechter zich er ook over heeft gebogen!
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 12:58
Waarom ? Ik had hem wel dichterbij kunnen gooien, ik geloof hem wel. Dit was gewoon vuurwerk op het veld gooien, ik wed dat hij nog niet wist waar Onana stond.
Vind ik leuk
ForzaVVV +1210
zaterdag 9 maart 2019 om 13:19
Het gaat er helemaal niet er om of hij wel of niet wist dat hij er stond. Welke idioot doet dit überhaupt in een stadion. Zeg dan niets.
Vind ik leuk
Jozef +44315
zaterdag 9 maart 2019 om 13:21
Oppakken die handel. Het is al te gek voor woorden dat dat idiote knalgedoe een dag per jaar is toegestaan.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 12:30
KNVB wil wedstrijd op het laatst verzetten om supporters te misleiden.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 maart 2019 om 12:30]
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 12:33
Je meent het.
Vind ik leuk
pietprecies +11732
zaterdag 9 maart 2019 om 12:31
“Ik wist niet dat het knalvuurwerk was”...

Oke, zo’n figuur heeft al de intelligentie van een stoeptegel maar je kan mij niet wijs maken dat als je een nitraat in je handen hebt, je niet weet wat je aan het afsteken bent... siervuurwerk in een voetbal stadion, yeah right...

Ik vind het nog mild, gewoon een voorbeeld stellen, levenslang stadionverbod, klaar, zo’n debiel wil je niet in een stadion hebben, nu niet, over 7,5 jaar niet, ooit niet.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 maart 2019 om 12:34]
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 12:35
Zo is het eigenlijk wel !
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 12:38
"Ja, maar als Ik dat vuurwerk eenmaal heb aangestoken, dan kan je het toch moeilijk blijven vasthouden. Ik dacht, "weg ermee." Wist ik veel dat er een keeper op het veld stond? Waarom staat hij daar toch eigenlijk met zijn rug naar ons toe. Ik riep nog "Kijk uit," maar hij was alleen maar gefocust op het spel."

Vind ik leuk
ReneAjax +10111
zaterdag 9 maart 2019 om 13:37
Je hoort als voetballer gewoon te weten dat er regelmatig vuurwerk op het veld wordt gegooid.
Erg stom van Onana om daar te gaan staan
Vind ik leuk
abraksas +2487
zaterdag 9 maart 2019 om 12:45
Als ik een keer iemand neerschiet ga ik ook gewoon zeggen "ik dacht dat het een waterpistool was, ik wilde hem niet eens natspuiten maar gewoon even laten zien hoe ver mijn waterstraal komt. Maar toen ik die knal hoorde schrok ik wel even en die man schrok zich zelfs dood"
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 12:35
Fijne club dat utrecht
Vind ik leuk
Johnnies +1915
zaterdag 9 maart 2019 om 12:45
Wat heeft utreg hier mee te maken, dat zo’n malloot vuurwerk gooit.
Vind ik leuk
Jozef +44315
zaterdag 9 maart 2019 om 13:30
Eens.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 12:35
33 jaar dames en heren, drieëndertig.
Vind ik leuk
Jozef +44315
zaterdag 9 maart 2019 om 13:31
Stom geboren en stom gebleven.

Het zal je kind maar wezen.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 12:36
Eindelijk wordt racisme aangepakt.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 12:56
Flikker toch op met je omgekeerde racisme. Wat jij doet is juist racisme zieligerd.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4200
zaterdag 9 maart 2019 om 12:36
Uitstekend.
Vind ik leuk
Dee79 +2658
zaterdag 9 maart 2019 om 12:37
Altijd weer smoesjes achteraf, jaja hij dacht vast dat het om siervuurwerk en gooide niet richting hem....
Een echte vent komt op voor (soms stomme of domme) fouten.
7,5 jaar cel verdient ipv stadionverbod.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 12:38
Siervuurwerk op het veld gooien is wel acceptabel bedoelde hij. Natuurlijk.

Vind ik leuk
ReneAjax +10111
zaterdag 9 maart 2019 om 13:39
Ja, Onana liep gewoon in de weg.
Vind ik leuk
El Cazador +8925
zaterdag 9 maart 2019 om 12:44
Nee, ik dacht ook niet dat het aantrekkelijke meisje nog achttien was, ik dacht eerder vijfentwintig of zo. Bedenk voor je eraan begint!!!
Vind ik leuk
satesaus +1471
zaterdag 9 maart 2019 om 12:46
Waarom 7 jaar? Moet levenslang stadionverbod zijn! Als je dit op 33-jarige leeftijd nog doet, is het amper een jeugdzonde te noemen. En zoiets heb je bij, dus is het voorbereid en geen opwelling. Poging tot zware mishandeling dus. Nooit meer 1 stadion in de wereld betreden, nooit meer!!
En dat zeg ik als Feyenoord-supporter.
Vind ik leuk
Cookee +12692
zaterdag 9 maart 2019 om 14:30
We zijn allen supporters Satesaus, niemand moet dit willen.
Vind ik leuk
satesaus +1471
zaterdag 9 maart 2019 om 14:43
Dat zou een mooie wereld zijn
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 12:54
Voor straf krijgt hij een seizoenkaart van Feyenoord.
Vind ik leuk
Smithsonian +43296
zaterdag 9 maart 2019 om 12:58
wtf..
Vind ik leuk
Smithsonian +43296
zaterdag 9 maart 2019 om 12:57
Debiel...

Ik had hem er nooit meer in gelaten.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 13:02
Gewoon in elk station op de tribune ook VAR, en alle rotte appels levenslang stadionverbod geven. Probleem opgelost!
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 13:06
Het zou gewoon ee levenslange landelijke stadion verbod moeten zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 13:15
En die gaat op de seizoenskaart van zijn buurman of een vriend gewoon naar binnen, want wie gaat dit controleren dan, meldingsplicht doen we niet in Nederland want je mag al blij zijn dat er ergens een politiebureau open is op zondag in dit land
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 13:29
Goh maar 7.5 jaar schorsing! Niet te gek hoor, hij had Onana gelukkig niet kunnen verwonden for life! Wat een trieste staf is dit zeg, hebben ze eindelijk iemand die verantwoordelijk is voor het geen wat gebeurdt is, komen ze met een strafje van 150 uur taakstraf en een stadion verbod van 7.5 jaar. 😂😂 Die gozer hadden ze financïeel moeten uitkleden, een stadion verbod voor het leven en publiekelijk aan de schandpaal moeten nagelen. Alleen al for het statement wat je er mee maakt voor die andere rand debielen! En ja ik zeg het nog een keer, ook die bij Ajax!
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 14:22
Past helemaal in het gedachtengoed van Nederland . Taakstrafje. Slappe hap
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 13:36
100 jaar te weinig en 100.000 werkuren te weinig.
Vind ik leuk
Buck Worrier +1506
zaterdag 9 maart 2019 om 13:45
Ach arm Utrecht.
Als ze een straf voor het publiek van de Bunnikside krijgen en die moet een wedstrijd leeg zetten ze die door het hele stadion heen zodat er geen uitpubliek kan komen want anders hebben ze de omstandigheden niet in de hand.
Er is bijna geen enkele club zonder wantoestanden. Maar als Ajacied mag je je er nooit over uitlaten want oh oh oh. Boter op het hoofd enzo.

Trouwens. Als hij dacht dat het siervuurwerk was dan was dat potentieel toch nog veel gevaarlijker?
Een ontploffende sierpot met spuitende fonteinen tegen één enkele harde knal.
De straf had derhalve veel hoger moeten uitvallen na deze toelichting.
Slappe OvJ.
Vind ik leuk
Cookee +12692
zaterdag 9 maart 2019 om 14:21
Het idee dat die straf weer afloopt is gekmakend.
Wat een onbenul.
Onana had zijn leven lang letsel schade kunnen oplopen.
Vind ik leuk
Nook +40
zaterdag 9 maart 2019 om 13:46
Ik zit op de bunnikside maar vind dit ook wel terecht.. Voetbal is passie en emotie en kan behoorlijk fanatiek zijn maar snap de echte haat nooit.. Alsof je op zondag tegenover je 'aardsvijand' staat en maandagochtend nog even de wedstrijd gezellig nabespreekt met die ene collega of vriend die in t uitvak zat.. Beetje hypocriet naar mijn idee.. Daarbij krijgt de club meestal een boete en word er soms niet eens iemand voor gepakt..
Vind ik leuk
Cookee +12692
zaterdag 9 maart 2019 om 14:20
Is mooi dat hij gepakt wordt.
Want soms dekken Hoolies elkaar ook nog.
Stomme klootzakken.
Vind ik leuk
Justin Kees +2623
zaterdag 9 maart 2019 om 14:11
Het rotte is dat deze lul straks gewoon weer op de tribune zit, op de kaart van een ander...
Vind ik leuk
Cookee +12692
zaterdag 9 maart 2019 om 14:18
Ik vrees het ook.
Wie deze onbenul aan een kaart helpt is meteen ook een crimineel.
Wie zou nou denken dat vuurwerk gooien naar een mens een goed idee is, achterlijk gewoon.
Vind ik leuk
Cookee +12692
zaterdag 9 maart 2019 om 14:16
Wat jij niet wilt dat jou geschiedt
doe dat ook een ander niet.

Wil droomt er nou van terwijl hij geconcentreerd is,
om vuurwerk vlak bij de oren te horen afgaan,
je kan verd*mme wel oorschade oplopen.
Zo'n lul mogen ze van mij letsel toebrengen.
Want in zijn hersens mist iets waar de 1e regels op doelen.
Vind ik leuk
WilcoS64 +3956
zaterdag 9 maart 2019 om 14:18
7,5 jaar maar?? Nooit meer toelaten!
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 14:19
75 jaar verbod lijkt mij beter.
Vind ik leuk
Jayjayajax +1326
zaterdag 9 maart 2019 om 14:28
Levenslang stadion verbod moest het zijn.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5592
zaterdag 9 maart 2019 om 14:55
Juridisch gezien vind ik dit nog wel een leuke. Heeft de KNVB zeggenschap over toegang tot andermans stadions?
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
zaterdag 9 maart 2019 om 15:28
Te weinig, maar je moet ergens beginnen.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 15:41
Tokkies he🙈 van die utrechtse,zijn de ergste
Vind ik leuk
bert +554
zaterdag 9 maart 2019 om 15:46
En hupsakee hij gaat op een andere naar het stadion in .of zijn vrouw vraagt een jaarkaart aan en geeft het hem.wat een domme straf.ik ben nog nooit gecontroleerd op naam.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 16:13
Hier kan ik niks mee. Laat ik toch mijn buurman een kaartje voor mij kopen? Als ik wil, kan ik voor deze gast een kaartje kopen voor PEC-Utrecht bijvoorbeeld. Dit kan alleen als je een meldplicht heb.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 18:36
Is het ook mogelijk om de optie "Plaats een reactie" te disablen? Wat wordt hier een hoop onzin uitgekraamd zeg. Meeste slaat niet eens op het artikel, maar is elkaar afzeiken.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 13:11
gewoon terecht, nog best ligt gestraft, in Turkije had je hand er af gegaan, of is dat alleen voor stelen
Vind ik leuk
Cookee +12692
maandag 11 maart 2019 om 19:06
Als je die rotzooi meeneemt naar een plek waar mensen zijn dan deug je al niet. Kunnen er geen snuffelhonden op gezet worden die kruit ruiken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws