'Odegaard heeft de basiskwaliteiten voor Ajax, maar 20 miljoen hele smak geld'

'Odegaard heeft de basiskwaliteiten voor Ajax, maar 20 miljoen hele smak geld'

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 07:57ma 11-03-2019 om 07:57

Laatste update: maandag 11 maart 2019 om 08:19ma 11-03-2019 om 08:19

Martin Odegaard is dit seizoen steevast de uitblinker bij Vitesse en wordt inmiddels in verband gebracht met een transfer naar Ajax. Edo Ophof, rapporteur van De Telegraaf, prijst de twintigjarige Real Madrid-huurling, maar schrikt van de genoemde transfersom.

"Odegaard is een speler met oog voor de ruimte en hij heeft een geweldige traptechniek", zegt Ophof in de ochtendkrant na Vitesse – Feyenoord (1-1). "Zijn grootste kwaliteit is de eenvoud. Zijn eerste balaanname verloopt altijd relatief soepel, waarmee hij tijd en ruimte voor zichzelf creëert. Met die kwaliteiten weet hij vaak zijn stempel te drukken op de duels van Vitesse."

Odegaard was dit seizoen goed voor vijf doelpunten en zes assists. Ophof is niet verrast dat de Noor wordt gelinkt aan Ajax. "Hij heeft de basiskwaliteiten die bij Ajax passen. De belangrijkste vraag is hoe hij zich verder zal ontwikkelen wanneer hij daadwerkelijk de stap naar Amsterdam maakt. Is hij mentaal sterk genoeg? En hoe functioneert hij bij balverlies? In de omschakeling laat hij immers nog wel eens iemand lopen."

Het genoemde prijskaartje van twintig miljoen euro, vindt de oud-verdediger van de Amsterdammers wel te gortig. "Odegaard is technisch begaafd en denkt altijd vooruit. In dat opzicht kan hij ook bij Ajax rendement halen. De stap naar een topclub maken is echter één, jezelf daar ook bewijzen een tweede. Dan is twintig miljoen euro wel een hele smak geld."

Lees ook: 'Ajax-doelwit' Odegaard lacht om 20 miljoen: 'We gaan in de zomer praten'

Poll

Moet Ajax vol voor Odegaard gaan?

(13006 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 11 maart 2019 om 07:59
Voor 10 miljoen doen
Vind ik leuk
Groen +3290
maandag 11 maart 2019 om 08:02
Als Odegaard 20 te veel vindt mag hij wel wat aan zijn salariseis doen om Ajax tegemoet te komen, toch? ;)
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 09:51
Ik dacht dat hij een afkoopsom had van rond de 10 miljoen. Wat is dan zijn daadwerkelijke afkoopsom? Is dat nog hoger dan die 20 miljoen? Zijn salariseis zal ook niet niks zijn inderdaad.

20 is wel iets te veel.
Vind ik leuk
JanTa48 +8050
maandag 11 maart 2019 om 12:15
Is voor Ajax geen enkel probleem alleen, ze gaan geen 20 miljoen betalen voor een talent met alleen eredivisie ervaring.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +9954
maandag 11 maart 2019 om 08:06
€10mlj echt de max voor die bedragen rustig in Z Amerika kijken. Denk dat het sowieso belangrijk is dat je inkoopt aan de hand van de speler(s) die weggaan!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 08:07
Inderdaad voor 20 miljoen kan je een kwaliteitsspeler uit z Amerika halen
Vind ik leuk
Groen +3290
maandag 11 maart 2019 om 08:17
Odegaard is behalve een goede voetballer met potentieel ook wel en reële gast met een rustig karakter. Dat type speler doet het vaak wel goed bij Ajax, vind ik niet onbelangrijk.

Maar ben met je eens dat 20 veel is.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 08:21
“Een reële gast met een rustig karakter” ja zulke type spelers doet me ook direct denken aan waar Ajax bekend om staat ;)
Vind ik leuk
Groen +3290
maandag 11 maart 2019 om 08:24
Mij ook niet hoor ;) Maar je moet ze er wel bij hebben. Schöne, Eriksen, Dolberg, Vertonghen, en nog een hele lijst aan scandinaviers.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 08:27
Zekers moet je ze er wel bij hebben, vind vooral Schone wel een leuke
Komt heel bescheiden over en soms probeert die dan in een intervieuw iets meer branie te brengen en een gewaagde beetje arrogante uitspraak ofzo te doen en dan gaat het weer helemaal mis
Vind ik leuk
Emnu +7041
maandag 11 maart 2019 om 11:18
Boilesen, Andersen, Fischer?
Vind ik leuk
Groen +3290
maandag 11 maart 2019 om 11:35
Yep. je kunt ook de uitzonderingen noemen die de regel bevestigen!
Vind ik leuk
Emnu +7041
maandag 11 maart 2019 om 11:36
T gaat er mij meer om dat je niet blind moet scouten op n regio.
Vind ik leuk
Groen +3290
maandag 11 maart 2019 om 11:37
Daar zijn we het helemaal over eens hoor.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:24
Vertonghen een scandinavier 😂
Vind ik leuk
Groen +3290
maandag 11 maart 2019 om 11:30
Ik weet niet waar je dat hebt gelezen. Kan ook gewoon je neus zijn he, die talenknobbel van je ;)
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:44
Noem je mij nou een neus? 😂
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 09:09
Zijn vrijwel allemaal al jaren ideale schoonzonen bij Ajax.
Weet niet onder welke steen jij vandaan komt.
Vind ik leuk
Groen +3290
maandag 11 maart 2019 om 11:39
Met als über ideale schoonzoon natuurlijk Jari!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:05
Zeg ik heel veel anders dan?
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1962
maandag 11 maart 2019 om 08:08
Ja mee eens, overigens heeft die Ajax laten schieten omdat die perse naar real wilde verkassen.. hij is niet nodig mits er spelers vertrekken.
Vind ik leuk
Bosmeister +961
maandag 11 maart 2019 om 08:22
*tenzij
Vind ik leuk
leozao +822
maandag 11 maart 2019 om 08:26
wilde ver(cashen)...
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 11 maart 2019 om 08:14
Odegaard is inmiddels bijna 2,5 jaar in Nederland.
Dat past denk ik wel makkelijker in dan een Zuid Amerikaan.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1962
maandag 11 maart 2019 om 08:32
Klopt inderdaad keizer maar dan is 20 miljoen nog te veel geld voor een speler die 2,5 jaar in de Eredivisie loopt. Voor dat geld zal er allicht betere spelers te vinden zijn.
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 11 maart 2019 om 08:36
Waarom is dat voor zo'n speler teveel? Ik vind hem dit jaar echt een stuk beter dan vorig seizoen. Als hij die groei een beetje vast kan houden valt 20 misschien wel mee.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1962
maandag 11 maart 2019 om 08:39
Speelt indd veel beter als vorig seizoen! Zolang het niet nodig is is 20 miljoen te veel geld dat bedoel ik ermee te zeggen. Immers kan je voor 20 miljoen ook een meer ervaren speler halen dan odegaard. Zie er voor dit moment geen meerwaarde aan maarja wie weet volgend seizoen wat er weg gaat dat hij de versterking gaat worden.
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 11 maart 2019 om 08:49
Ja, ik vind 10 betalen ook beter dan 20. Ik ben er alleen wel achter gekomen dat ik vrij slecht ben in het inschatten van transferbedragen.
Als Odegaard bij Ajax in de buurt kan komen bij wat zijn potentie was, dus op je 16e naar Real Madrid, dan verdien je die 20 vrij makkelijk terug.
En het is een speler op rechts die veel creëert. Dat kunnen we denk ik wel gebruiken deze zomer.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:34
Inderdaad Keizerout , als hij die groei vast weet te houden .
Maar dat weet niemand of ie dat vast weet te houden , en dan is 20 miljoen best veel geld vind ik .
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 11 maart 2019 om 10:48
Dat weet niemand zeker, maar bij Neres en Sanchez wist je dat ook niet. Alleen heb je scouts om die inschatting te maken. Lainez moest 18 kosten. Dan is 20 niet heel veel meer volgens mij.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:52
Nee , ik kan alleen over Odengaard oordelen , en daarvan zie ik dat ie in de eerste 1 1/2 jaar dat ie in Nederland voetbalde niet zo heel veel extra bracht .
En dan vind ik 20 miljoen toch heel veel geld .

Ik denk namelijk dat je van die 20 miljoen 7 miljoen betaald voor zijn kwaliteiten , en de andere 13 miljoen betaal je omdat ie van Real Madrid komt .
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 11 maart 2019 om 11:00
In de eerste 1 1/2 jaar inderdaad niet. Dat hij sindsdien bij Vitesse die stap heeft gezet maakt hem juist denk ik interessant.

Dat denk ik niet. Misschien dat het hem duurder maakt, maar niet 2/3e van de prijs.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:27
Je hebt verschillende sites waar zijn transferwaarde word geschat , op elke site is dat rond de 5 miljoen .
Dit klopt natuurlijk nooit voor 100 % , dat snap ik zelf ook wel .
Maar dit geeft wel aan dat 20 miljoen echt veel te veel is voor die jongen op dit moment .
Blind heeft ook 20 miljoen gekost , maar die heeft wel al het een en het ander bewezen op het hoogste niveau , Odengaard nog helemaal niks .
Het is zeker een talent , en hij zal best wel potentie hebben , maar 20 miljoen is veel te veel ben ik bang .
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 11 maart 2019 om 11:42
Frenkie was eerst 40, die updaten ze naar 60 en hij gaat voor 86 miljoen.
Ik denk niet dat dat echt veel houvast geeft.
5 Miljoen lijkt me vrij weinig voor iemand die de Europese top misschien nog wel kan halen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:33
Ajax moet proberen niet mee te gaan in de hetze van smakken geld betalen voor talenten. €10mln idd.

En sowieso wordt ik ook gek van de hele tijd spelers zomaar aan Ajax te linken.
Vind ik leuk
Eimersweide +9121
maandag 11 maart 2019 om 10:45
Hoezo niet? Ze vragen zelfs ook smakken met geld voor hun eigen spelers (en terecht). Als er geen afkoop clausules in de contracten van de spelers staan die ze begeren, dan vraagt de verkopende club ook niet voor weinig aan Ajax.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:33
Ze kunnen er wel aan meedoen, maar dan voor gevestigde spelers met ervaring.
Spelers die niet direct dragende speler worden kun je ook intern opleiden of uit een goedkoper land halen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 08:10
Kan he niet onderbouwen maar ik vermoed dat Péréz geen speler aan Ajax wil verkopen deze zomer. Zijn ego staat die man vaker in de weg.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 08:22]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 08:22
Mischien wil Perez er juist dit seizoen wel een paar ruilen dan ;)
Vind ik leuk
TottenhamHOT +9954
maandag 11 maart 2019 om 11:00

€100mlj en dan krijgt Ajax ook Bale, Isco en Ramos mooie deal toch!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:06
Ligt er beetje aan wie ze er allemaal voor terug verwachten
Vind ik leuk
leozao +822
maandag 11 maart 2019 om 08:27
Ajax heeft Real voetballes gegegeven, daar hebben ze van kunnen leren... Dus Peres mag Ajax dankbaar zijn! 12 miljoen niet meer!
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 09:46]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 08:10
Is zeker welkom! Maar voor de helft van de geschatte media waarde dan. Leuke speler maar als hij ook daadwerkelijk naar Ajax komt. Die kans is klein denk ik
Vind ik leuk
1+1= +311
maandag 11 maart 2019 om 08:16
10/12 milj plus 2 of 3 bonus als je championsleage gaat spelen
Dat gokje kan je wagen maar meer ook niet lijkt mij
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 08:30
...gewoon eens een gokje wagen
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:15
Gaat Real niet mee akkoord. Al komt ie niet in hun plannen voor. Ajax moet minimaal met 18/20 komen. Hij heeft wel degelijk de kwaliteiten om bijvoorbeeld Ziyech te vervangen. Real heeft hem niet voor niets gehaald destijds.
Vind ik leuk
Nova +1941
maandag 11 maart 2019 om 08:05
Ik zeg 12 miljoen en niet meer
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 11 maart 2019 om 08:15
Waarom?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 08:25
omdat het een Noor is voetballend in de eredivisie die zich bij een subtopper redelijk aan het bewijzen is, klinkt voor mij gewoon ook niet als een 20 miljoen speler
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 11 maart 2019 om 08:40
Virgil was een speler die geen contractverlenging kreeg bij Willem II, te licht werd bevonden door de Nederlandse topclubs en toch betaalde Liverpool een recordbedrag voor hem.
Je kunt trouwens ook zeggen dat het een voormalig supertalent is dat zich dit seizoen zo heeft ontwikkeld dat zijn rendement 3 of 4 keer zo hoog ligt als vorig jaar.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:03
Vanuit die gedachte kun je voor iedereen wel alvast 20 miljoen neer leggen voor het geval hij een aantal jaar later het meervoudige ervan waard is
Je kunt mischien de potentie in iemand herkennen de ontwikkeling daarvan is nooit echt te voorspellen
Vind ik leuk
2cents +61664
maandag 11 maart 2019 om 08:18
20 jaar alweer. 4 1/2 jaar geleden maakte hij zijn debuut al voor Noorwegen. Bijna 4 jaar geleden debuteerde hij voor Real Madrid.

En nu speelt hij voor Vitesse, met alle respect. Je krijgt gewoon niet het idee dat hij sinds zijn debuut voor zijn land en Real de enorme stappen heeft gezet die bij de belofte van destijds horen.

Daarentegen kun je ook zeggen, nog maar 20.
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 11 maart 2019 om 08:43
Ik vind hem beter dan Mink Peeters.
Vind ik leuk
2cents +61664
maandag 11 maart 2019 om 08:44
Gedurfd...
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 11 maart 2019 om 08:52
Dankjewel. Overigens kun je dus als 'groot talent' ook echt falen bij Real. Dat doet Odegaard wel beter. Misschien betekent dat wel iets.
Vind ik leuk
2cents +61664
maandag 11 maart 2019 om 08:57
Doet Ødegaard het echt beter bij Real?

Hij speelt volgens mij nog steeds bij Vitesse. ;)
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 11 maart 2019 om 08:59
En Mink is geen profvoetballer meer :p
Vind ik leuk
2cents +61664
maandag 11 maart 2019 om 09:00
Heeft hij zijn Real contract verscheurd?
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 11 maart 2019 om 09:07
Ja, eerste seizoenshelft 1 wedstrijd in de 3e divisie in Spanje, ook verhuurd. En dat vond iedereen kennelijk wel genoeg.
Dus het kan ook heel anders aflopen als je Real talent bent.
Vind ik leuk
2cents +61664
maandag 11 maart 2019 om 09:12
En toen is zijn contract ontbonden? Dat heb ik namelijk nooit gelezen.

Maar buiten dat, Mink Peeters is een goudzoeker gebleken die achteraf gezien wel zijn eigen kwaliteiten het best heeft ingeschat door direct toe te happen toen Real langskwam. Omdat hij wist dat die kans later nooit meer zou komen.

Uiteindelijk hebben beide spelers echter niets gepresteerd bij Real.
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 11 maart 2019 om 09:19
Ik dacht van wel. Op transfermarkt staat ook 'zonder club.'

Dat vind ik makkelijk gezegd. Hij ging van PSV naar Ajax naar Real. Dus potentie had hij wel.
Dat hij nu is mislukt betekent toch niet dat hij onmogelijk door had kunnen breken?

Nee, maar toch denk ik dat ze over Odegaard enthousiaster zijn bij Real. Peeters is 20 miljoen goedkoper :p
Vind ik leuk
2cents +61664
maandag 11 maart 2019 om 09:29
Dat wist ik niet. Best apart, al zal hij zijn volle salaris wel mee hebben gekregen.

Dat ga je inderdaad niet zeker weten, maar als he in de jeugd van Ajax niet de beste bent dan heb je bij Real nog niets te zoeken. Dat doe je vanuit die uitgangspositie dus vooral ook omdat het een once in a lifetime opportunity is.

Ben je in de jeugd de beste en ligt de weg naar Ajax 1 open dan was het een ander verhaal geweest.

En nee, dat betekent niet dat hij het nooit zou hebben gered. De kans is alleen niet zo groot.

En natuurlijk zijn ze over Ødegaard enthousiaster. Die is ook veel beter.

Maar het punt is dat beiden bij Real niets hebben gepresteerd.
Vind ik leuk
#Keizerout +45241
maandag 11 maart 2019 om 09:57
Daar zullen ze in Madrid ook niet wakker van liggen.

Dat, maar een heel verkeerd zelfbeeld kan toch ook?

Dat punt zal ik ook niet ontkennen.
Vind ik leuk
2cents +61664
maandag 11 maart 2019 om 10:05
Om die reden noemde ik dat niet apart. Wel om het feit de Peeters nooit dat geld zou opgeven.

Ik noemde hem niet voor niets een goudzoeker.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:08
Gewoon de gebruikelijke opleidings vergoeding betalen aan Real.
Vind ik leuk
keesje s +888
maandag 11 maart 2019 om 08:24
Komt tekort voor ajax.... Blinkt nu al amper uit. Daarbij veel te duur, absurd gewoon
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 08:28
20mlj is de nieuwe criteria!
Vind ik leuk
oostkust +750
maandag 11 maart 2019 om 08:38
Als je 17 miljoen voor Blind betaalt, dan is dit een koopje
Vind ik leuk
Yoooouri22 +180
maandag 11 maart 2019 om 09:03
Geef liever een aantal spelers salarisverhoging! Zodat ze misschien in Amsterdam blijven!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 09:12
Google betaalt nu € 150 tot € 160 per uur voor online werken vanuit huis. Ik ben drie maanden geleden bij deze baan gekomen en ik heb € 24853 verdiend in mijn eerste maand na deze baan. Zelfs mensen die hier nieeuw voor zijn, kunnen gemakkelijk € 100 per uur verdienen en de inkomsten kunnen in de loop van de tijd zelfs nog hoger worden ... Zo ben ik begonnen

>>>>>>>>>>>>>>>>>>> w­­w­­w.I­­n­­t­­e­­r­­n­­e­­t­­4­­3.C­­o­­m
Vind ik leuk
Dee79 +2658
maandag 11 maart 2019 om 09:12
De ligt ruilen met odegaard plus 50 miljoen lijkt me een mooie deal..
Vind ik leuk
Blindsy +18697
maandag 11 maart 2019 om 09:25
20 Miljoen is inderdaad veel geld. Maar dat is 86 miljoen helemaal. En om een speler te vervangen die dát kost, zul je ook wat moeten uitgeven. 20 Miljoen, bvb.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 09:37
Als ik Ajax was zou ik vol voor Vlap gaan
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 09:40
De hele voetbal wereld is financieel aan het doorslaan. De bedragen lijken helemaal nergens meer op tervegelijking met de te leveren prestaties. Als er ergens een directeur salaris verhoging krijgt staat iedereen. terrecht . op zijn achterste benen. Maar voor een voetballer die zich nog niet heeft bewezen gaan alle remmen los. Benieuwd wat een ballenjongen over een paar jaar wil hebben
Vind ik leuk
Smithsonian +43121
maandag 11 maart 2019 om 09:45
10 en niet meer.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 09:49
Ik denk dat Ødegaard uitstekend past bij Ajax. Met zijn fantastische 1e aanname, hoge handelingssnelheid en kwalitatief betere spelers om zich heen kan hij van grote waarde zijn voor Ajax. En natuurlijk is het veel geld maar als je naar de (sub)top in Europa wil heb je geen keuze. Nu 20 betalen en over 3 jaar voor 60 verkopen. Die jongen haalt het wel en Ajax is dan een mooie vervolgstap.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 09:55]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 09:58
Stengs s.v.p.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:09
Ik zou zeggen 12/14 milj plus bonussen als bepaalde doestellingen zijn berijkt! Want het is zeker een voetballer die Ajax en zichzelf nog beter zou kunnen maken. Zou denk ik een goede vervanger voor Zyech kunnen zijn.
Vind ik leuk
rinirat +3512
maandag 11 maart 2019 om 10:15
Gewoon halen voor 20 miljoen.. mooie voetballer.
Vind ik leuk
NvC +8476
maandag 11 maart 2019 om 10:29
Odegaard halen samen met Stengs voor €30. Heb je Ziyech en Neres opgevangen. ✌️
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:30
Ik vind niet dat ze vol voor Odegaard moeten gaan. 20 miljoen is al aan de hoge kant, als ze hem daarmee niet weten te krijgen, dan kunnen ze beter op zoek naar een andere goedkopere optie of een duurdere speler die zich al dubbel en dwars bewezen heeft.
Vind ik leuk
Bknowledge +100
maandag 11 maart 2019 om 23:25
Sorry hoor maar als je 11&16 mil betaald voor spelers als tadic en blind, dan is 20 echt veelste veel. 12 mil maximaal
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws