'Hele lastige situatie' rond Kramer: 'Het is gewoon een dikke rode kaart'

'Hele lastige situatie' rond Kramer: 'Het is gewoon een dikke rode kaart'

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 11:13ma 11-03-2019 om 11:13

Ronald de Boer vond het een 'dikke rode kaart', Reinold Wiedemeijer weet het zo net nog niet. Zondagavond bij Dit was het weekend op FOX Sports kwam een elleboog van Michiel Kramer tijdens het duel tussen FC Utrecht en FC Groningen (0-0) uitgebreid te sprake. 

In stadion Galgenwaard plantte Kramer z'n elleboog in het gezicht van tegenstander Samir Memisevic. "Dit was een hele onnatuurlijke beweging", aldus Ronald de Boer. "Voor mij is er geen vraag of dit opzettelijk was of niet. Dit was gewoon een dikke rode kaart."

Wiedemeijer, die namens de KNVB elke zondagavond reageert op een aantal momenten uit de voorbije speelronde, heeft z'n twijfels. "Wij vinden het een hele lastige situatie. Het komt hier toch weer op interpretatie aan. Het gaat om de echte opzet. Is die er nou wel of niet? Is het een handbeweging, een veeg, is het een échte elleboogstoot? Dat zie ik er niet in."

De beweging van Kramer zit volgens Wiedemeijer 'in een schemergebied'. "Maar als Björn Kuipers wat had gezien en rood had gegeven, dan had de VAR hem ook gesteund."

Lees ook: Michiel Kramer spreekt opzet tegen: 'Misschien ook wel het stempel dat je hebt'

Poll

Vond jij het rood waard?

(2027 stemmen)

Plaats een reactie

TottenhamHOT +10437
maandag 11 maart 2019 om 11:21
Kramer en rood?! Wat raar!?!
Vind ik leuk
Snapje? +8680
maandag 11 maart 2019 om 11:25
Heb het niet gezien, maar deze man mag altijd rood krijgen hoort niet op de voetbalvelden thuis.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10437
maandag 11 maart 2019 om 11:27
Snap Advocaat ook niet Kramer loopt alleen maar Venema in de weg!!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:42
Helemaal gelijk. 2x weg. 1x in de weg. En 1x Kramer weg. Utrecht heeft deze man niet nodig. Wat een rare man is dat. Hele nare trekjes heeft hij.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:32
Jij bedoeld dat ie al rood moet krijgen als ie in de spelerstunnel staat om het veld te betreden ???
Helemaal mee eens , echt een verschrikkelijke voetballer en ook nog een grote pannenkoek .
Ook merk je het verschil niet of je met Kramer voetbalt of met 10 man .
Ik snap ook nog steeds niet dat clubs hem een contract geven , op 1 jaar ADO na heeft ie nog nooit iets gepresteerd , behalve negatief in het nieuws komen .
Vind ik leuk
Hesses +1214
maandag 11 maart 2019 om 11:41
1e jaar bij Feyenoord toch ook 17 goals gemaakt.
Daarna was t idd niet veel meer.....kwam ook mede door de komst van Nicolai.
En daarna gaat ie "of all places" naar de kleinste profclub in Rotterdam daar ging t al k*t en is alleen verder afgegleden.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:55
Ik ben echt helemaal afgeknapt op Kramer toen ie na een verloren wedstrijd tegen PSV , waarbij PSV de koppositie overnam van Feyenoord , de magische woorden ; je kunt beter de jager zijn als dat je degene bent die opgejaagd wordt .
Met andere woorden , ik sta liever 2e als 1e .
Iets dommers heb ik iemand nog nooit horen zeggen na een nederlaag waarbij je de koppositie verliest .
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 00:23
Idd.
Vind ik leuk
Mario 1 +2308
maandag 11 maart 2019 om 14:36
Die Kramer heeft niet eens de intentie om iets van zijn leven te maken.!!!
Utrecht verdient beter, zo wel Advocaat als Kramer zo snel mogelijk weg uit Utrecht.!!!!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:36
Je moet de beelden maar eens terugkijken.....die propte zomaar een kroket van 180 graden Celsius bij zijn tegenstander in zijn poepertje....SCHANDALIG GEWOON
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 11:36]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:48
Dat Wiedemeijer twijfelt is niet zo verwonderlijk, zelf een flutscheids.
Was gewoon rood maar Kuipers zal wel een broodje kroket zijn beloofd.

De tuchtcommissie kan hem in staat van beschuldiging stellen.
Vind ik leuk
Athena +15
maandag 11 maart 2019 om 22:01
Weet je dat zeker? De scheids EN de VAR hebben de situatie beoordeeld en geoordeeld dat het géén overtreding was. Volgens mij kan een tuchtcommissie dan niet alsnog een zaak beginnen.
Vind ik leuk
Mario 1 +2308
maandag 11 maart 2019 om 14:32
Advocaat en Kramer.
Wekelijks komen deze wel in het nieuws, er is altijd wel wat met die twee.!!!!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:21
Elke keer trapt er wel iemand in deze randdebiel. Puik werk Dickie, maarja je moet wat als je geen talentvolle spits heb rondlopen. Oh wacht.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:24
Idd doodzonde dat die Venema niet gewoon altijd speelt! Heel groot talent!
Vind ik leuk
Il Gordo +18365
maandag 11 maart 2019 om 12:00
:-)
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:21
Kramer doet dit soort dingen niet per ongeluk! Hij at zeker ook per ongeluk dat broodje kroket in de rust!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:24
Hij kan hier echt niks aan doen hij heeft gewoon flabby arms van die kroketten
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:24
Die Kramer heeft Dick een keer bij de dames van plezier betrapt, t kan niet anders.


Vind ik leuk
grunnfan +414
maandag 11 maart 2019 om 11:25
Wiedemeijer en Van Egmond de scheidsrechters bazen van NL. Laat dat nou net de 2 alle slechtste zijn die NL ooit gehad heeft.
Vind ik leuk
Smithsonian +43288
maandag 11 maart 2019 om 11:30
Waarom utrecht toe heeft gestemd om hem te halen mag joost weten.
Vind ik leuk
Hesses +1214
maandag 11 maart 2019 om 11:38
Ik heb hem.gevraagd....hij weet t ook niet.
Vind ik leuk
Justin Kees +2621
maandag 11 maart 2019 om 12:40
Dicky wilde hem en hij was gratis. Als die klootviool nou wat bracht, dan snapte ik het nog. Maar hij brengt helemaal niets! Dus waarom je dan niet net zo goed Venema kan brengen is voor mij onbegrijpelijk! Goed, het jochie zal niet alles goed doen en meevoetballen kan beter. Maar boeie! Kramer brengt niets en die mag er wel in staan...
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:03
Kramer moet god op zijn blote kniëen bedanken dat ie een beetje kan voetballen .
Anders had ie ergens een bijstandsuitkering gehad .
Zo'n flapdrol word zelfs nog bij de gemeentelijke plantsoendienst ontslagen .
Vind ik leuk
Nummer 23 +68
maandag 11 maart 2019 om 16:15
Jah... komt omdat hij van Eik een Beuk kreeg en jij de arme Rododenderon een trap gaf. Kr amen dus
Vind ik leuk
Hyena +30511
maandag 11 maart 2019 om 11:31
Bij Kramer weet je in ieder geval zeker dat het 100% bewust was. Die mafklapper mogen ze wat mij betreft iedere keer voor het eerste fluitsignaal al preventief een rode kaart geven.
Vind ik leuk
Cantonoy +51
maandag 11 maart 2019 om 11:32
Deze jongen leert het toch nooit. Toen niet. Nu niet. Nooit niet.
Vind ik leuk
Muscles +1733
maandag 11 maart 2019 om 11:35
Kramer heeft op dit gebied een strafblad zo dik als een telefoonboek.......
Vind ik leuk
Nummer 23 +68
maandag 11 maart 2019 om 16:15
Zijn die er nog telefoonboeken?
Vind ik leuk
Muscles +1733
maandag 11 maart 2019 om 16:22
Ja, hoor. In papier en digitaal 😎
Vind ik leuk
Nummer 23 +68
maandag 11 maart 2019 om 16:26
Bij Kramer ook Anaal van kroket papier?
Vind ik leuk
Nummer 23 +68
maandag 11 maart 2019 om 16:29
😉🚔 Wiedemeijer, Kramer en de kleine generaal schijten kan nu ook digitaal. Papier hier..papier hier..pa kroket hier
Vind ik leuk
JanTa48 +8065
maandag 11 maart 2019 om 11:48
Als dit een rode kaart was dan had v. Persie deze ook moeten krijgen in de bekerwedstrijd Feyenoord - Ajax.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:53
Lachwekkend, elleboog, mensen kijk eens goed, er komt geen elleboog aan te pas, hij raakt hem met zijn hand terwijl die zich omdraait
Vind ik leuk
peinke +2313
maandag 11 maart 2019 om 12:10
Weg van de velden van deze veelpleger. Belachelijk dat Utrecht nog met deze waardeloze gast in zee gaat. Overal mee bezig, 0 doelpunten en van geen waarde. Kramer en Advocaat, wat een misser van Van Seumeren.
Vind ik leuk
Nummer 23 +68
maandag 11 maart 2019 om 16:17
Kraaij jr. was ook een veelpleger en zie..hij vult zijn zakken bij de televisie en andere praatjes voor ondernemers clubjes
Vind ik leuk
keesje s +905
maandag 11 maart 2019 om 12:11
Totaal niet lastig!!!!!! Hoe duidelijk wil je 't hebben.... Mag dan geen elleboog of vuistslag zijn... Hij maaide duidelijk met z'n arm dus slaande beweging, simpel. Smeerlap kramer
Vind ik leuk
Vak-DD +12419
maandag 11 maart 2019 om 12:24
Ik snap niet dat de KNVB zo'n Kramer geen speelverbod voor het leven geeft. En ik snap niet waarom utrecht hem heeft gehaald.
Vind ik leuk
Blueman +1028
maandag 11 maart 2019 om 12:27
De uitleg van Wiedemeijer vond ik nogal warrig en wazig. Dit was volgens mij gewoon een 100% rode kaart.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:03
Omdat het Kramer is?

Jij zegt van niet, ik gok van wel.

En nu?
Vind ik leuk
Nummer 23 +68
maandag 11 maart 2019 om 16:18
Wie? de meijer..broer van anita? Of Ani Temeier
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:28
VdBeek gaf Vilhena ook een elleboog, toen hoorde ik Ronald de Boer niet.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:57
Klopt. Net als de VAR: pure willekeur. Hoewel die van Ronald nog gekleurder is.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:01
Het zou wel makkelijk zijn, als iedereen dat eens gaat begrijpen.

Dat scheelt een hoop geruzie.
Vind ik leuk
Cookee +12692
maandag 11 maart 2019 om 18:50
Analisten zouden eerlijk moeten zijn.
Bij voorkeur moeten ze fan van kleine clubs zijn.
Vind ik leuk
henk1952 +197
maandag 11 maart 2019 om 12:37
Kramer doet het met de ellebogen en heeft ze achter de ellebogen. Ook weer bij FEBO gespot...
Vind ik leuk
Dee79 +2658
maandag 11 maart 2019 om 12:40
Echt een naar persoon is het toch.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:41
100% rode kaart scheidsrechters zijn allemaal bang voor een uitvallende advocaat in de media. Dicky heeft dit echt prachtig gedaan chapeau!
Vind ik leuk
El Cazador +8925
maandag 11 maart 2019 om 12:51
Dit is spijkers op laag water zoeken!!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:56
Wanneer stopt de hetze van de media van bepaalde spelers zoals Kramer?
Ook Beugelssijk weer onterecht geel. Idem Willem Jansen. Als je niet speelt als een zaalvoetballer heb je snel geel tenzij je bij de topclubs speelt. Dan past het in het beeld van het spel. Onzin.
Gelijke monniken, gelijke kappen.
Vind ik leuk
AFCA 1972 +815
maandag 11 maart 2019 om 13:11
Rood of niet, kramer is gewoon een misselijk mannetje... het voordeel van de twijfel geldt niet voor hem
Vind ik leuk
Wil.DR +1
maandag 11 maart 2019 om 13:31
Zelfs met een extra bril ziet De Boer nog steeds selectief. Hij heeft zo zijn voor- en afkeer voor spelers........
Vind ik leuk
Shelbourne +5957
maandag 11 maart 2019 om 13:32
Ik snap sowieso niet waarom een lompe beperkte speler als Kramer bij Utrecht speelt. Dat hij en Bazoer vriendjes zijn met Advocaat (wellicht zelfde zaakwaarnemer?) geloof ik nog maar een van Seumeren zou toch moeten zeggen; we investeren niet voor niks in de jeugdopleiding. Met Venema is er een jonge spits die nu al een klasse beter is dan Kramer. Waarom dan toch kiezen voor Kramer geen idee.
Vind ik leuk
Cookee +12692
maandag 11 maart 2019 om 18:48
Ik ben het met je eens, maar het punt hier is, wel of niet rood.
Venema is idd beter.
Ik denk dat Dick weer meer opties wilde anders snap ik het niet.
Vind ik leuk
Hulsink +594
maandag 11 maart 2019 om 14:32
Het is Kramer WEER, ONVERBETERLIJK en steeds de onschuldige uithangen. Hoort zo'n iemand wel op een voetbalveld?
Vind ik leuk
Farmer +14277
maandag 11 maart 2019 om 17:20
Niet omdat ik een Groninger ben, maar ja, Kramer had daar gewoon rood moeten krijgen.

Wiedemeijer die het niet goed ziet... ok kan ik hem vergeven maar... waar de FUCK is die VAR nu voor dan? Die kunnen dit uit meerdere hoeken terugzien en... tja dan kan je toch maar 1 conclusie trekken?

T is wellicht kut voor Utrecht(die hebben Venema noch achter de hand voor Kramer?), maar t is vooral erg DOM van Kramer zelf.
Vind ik leuk
Cookee +12692
maandag 11 maart 2019 om 18:46
Beslissingen schijnen altijd arbitrair te blijven.
Let er maar eens op dat scheidsrechters altijd gekke beslissingen doen als het om H'veen gaat. Dat shirttrekken... zuivere penal niet gegeven ... altijd in het voordeel van H'veen. Let er maar eens op.
Vind ik leuk
mcmodd +26975
maandag 11 maart 2019 om 17:55
We zijn dagen nadat de wedstrijd tegen Groningen werd gespeeld (vrijdagavond) vergast door VP met een uitspraak van Ronald de Boer inzake Michiel Kramer en een vermeende elleboogstoot. Dan wordt het zondagavond en zonder daar ergens eerder iets van te hebben gelezen, komt De Boer ineens te praten over de “zuivere, onmiskenbare elleboogstoot” die minimaal rood had moeten opleveren. Laten we zien hoe dat werkt naar VP.

Niemand heeft hier tussen vrijdag en deze minkukel’s uitspraken iets gezegd, wellicht ook gewoon niks gezien tijdens die wedstrijd. Ik was in Utrecht bij die wedstrijd. Het was zo’n halvegaar kopduel die je vaak ziet: de lange slungel die voor een kopbal omhoog wil en zichzelf, zoals alle slungelachtige voetballers doen, een beetje vrij houden voor de bal. De kleinere tegenstander heeft het springen wellicht allang uit zijn hoofd gezet, is zeker niet eerder gesprongen, hèt wapen tegen lange slungels om een positie te verwerven, probeert de slungel nog enigzins te hinderen en springt ertegenaan. Uiteraard komt hij daar de arm van de zich breedmakende slungel tegen. Niemand die op dat moment het idee had van een opzettelijke elleboogstoot, 22.000 toeschouwers niet, 22 spelers niet en ook de scheids niet. Klaar zou je zeggen.

Nee dus, want daar komt betweter Ronald de Boer, die nog nooit zijn vinger opstak als Tagliafico zijn snijdende noppen op de enkels van tegenstanders zet, laat staan iets daarover zei. Deed een ander dat dan was het: zo erg was het niet, niet bewust, half mis en dergelijke.

En dan o wonder. VP en wat mensen die horen de naam Michiel Kramer. De krokettenman uit Rotterdam, die o zo onprofessioneel een broodje kroket nam in de rust, wetende dat hij toch niet zou worden ingezet. Ja wacht, lachen jongens. Die man moet al voor de wedstrijd, bij wijze van spreken als zijn naam op het spelersformulier wordt getypt, een rode kaart hebben. DUS: Ja, dit was absoluut rood, schande.

Zijn tegenstander heeft wat gevoeld, heeft zich niet eens beklaagd, is niet van pijn vreselijk gaan schreeuwen, nee. Die beseft dat dit ook bij voetbal hoort en dat het soms tegen zit en soms mee. Dat is alles. En kijk hier de commentaren: wat een lol hebben we, Michiel Krokettenkramer kan lekker door het slijk, grijp je kans. Misselijk.

Over de kwaliteiten van Kramer heb ik het niet. Hij valt erg tegen, zal echt niet veel meer scoren en ook veel Utrechters begrijpen niets van zijn komst. Maar wij hebben nog het fatsoen om geen schande over het spelersbeleid hier te uiten, wij verdedigen Kramer hier niet of nauwelijks. Als wij kritiek hebben geven we die binnen de club, via de geëgende kanalen. En die kritiek is daar allang aangekomen, geloof me.
Vind ik leuk
Cookee +12692
maandag 11 maart 2019 om 18:43
McMod, ik geloof je als jij zegt dat het een duel was.
Ik vond 't raar dat de commentator zei het is dik rood, maar de editor liet het niet zien. Dat spelers na de wedstrijd via beelden een kaart aangenaaid kunnen krijgen vind ik treurig.

Ik wil wel graag 1 ding aanvoeren? Kramer heeft zich eerder misdragen, daar is hij voor gestraft. Maar onontkoombaar is dan dat men wel meer op je gaat letten.
Dus dan is dit wellicht een vervelend maar ook logisch gevolg.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 18:44]
Vind ik leuk
mcmodd +26975
dinsdag 12 maart 2019 om 00:13
De conclusie klinkt logisch, maar is het natuurlijk niet. Toch is het goed dat Kramer op scherp wordt gezet, hij moet voetballend zichzelf scherper profileren. Wellicht dat dit helpt?
Vind ik leuk
Cookee +12692
dinsdag 12 maart 2019 om 16:02
Je schreef dat je de aankoop niet begreep, ik neem aan dat je doelt op dat de aankopen onnodig waren, omdat andere spelers dit prima konden invullen. Het gaat je niet om Kramer vermoed ik want bij ADO heeft Kramer het aardig gedaan.

Ik deel je mening dat we niet meteen Kramer moeten wantrouwen, maar we zijn ook mensen Mc.
Vind ik leuk
mcmodd +26975
dinsdag 12 maart 2019 om 16:46
Ja en daarom krijgen we hier het krediet en het gelijk aan onze kant als we dat verdienen. In dezen heb je wel gelijk. En nee, ik begreep die aankoop niet want bij zijn binnenkomst was er nog zat tijd om een spits te kopen, terwijl Bahebeck al bijna fit was, Dessers niet officieel afgeschreven.

Bahebeck snap ik sowieso niet. Ik zag zijn eerste duel in Waalwijk, die bekerwedstrijd, of was dit vriendschappelijk? Je zag onmiddellijk het talent, de drive, de vechtersmentaliteit. Vlot daarna blesseerde hij zich en zagen we hem niet meer als in die eerste wedstrijd. Dus achteraf begeijp ik de komst van Kramer wat beter, maar in ieder geval mijn verwachting strookte niet met dat wat ik vooraf van Bahebeck verwachtte.
Mijn hoop is op Venema en dat Dick nu ook eens doorpakt met hem. We hebben nu goals nodig, en punten uiteraard.
Vind ik leuk
Cookee +12692
dinsdag 12 maart 2019 om 17:10
Het zijn ook jongens die littekens meenemen.
Je kan ook een selectie verpesten als ventjes met gladde verhalen binnenkomen. Het resterende halve jaar was juist perfect om wat jongens te laten klaarstomen. Dan zijn ze komend seizoen klaar voor alles.

Ja maar er is nog een punt, als je Venema opstelt dan investeer je in je 'eigen bloed'. Als je Kramer opstelt dan investeer je in diens carriere, die mogelijk niet bij Utrecht ligt.
Jonge talenten mogen falen als ze 18 zijn.
Als je ze voorzichtig brengt dan slinkt het krediet, want als je 21 bent zit er veel meer druk op, dan praat men al snel over 'laatste kans' en dat moet je niet willen.
Vind ik leuk
mcmodd +26975
woensdag 13 maart 2019 om 09:51
Daar zit wat in. Natuurlijk moet er volop ingezet worden op Venema, willen we de volgende jaren blijven meedoen in het doelpuntenspel. Investeren in Kramer, die al aan de oude kant is, zou ten kostenvan wel meer dan alleen Venema gaan. Achter Venema zitten ook weer ventjes in de jeugd die met argusogen kijken naar wat gebeurt, overwegend om te blijven of om een overstap naar elders te maken. Aan alles zit altijd een keerzijde, datis duidelijk.
Vind ik leuk
Cookee +12692
woensdag 13 maart 2019 om 17:04
Ja, beleidmaken is ook zeker niet eenvoudig.
Jeugdspelers kijken zeker naar de kansen die anderen krijgen, dat is belangrijk.

Maar wij hebben het er vaak over gehad, ik meen dat Zuidam de boel regelt bij jullie, hij heeft een duidelijke visie, haalt spelers die bij die visie passen en is, vind ik, een voorbeeld voor elke club, en nu vat ik het even niet meer, alsof Zuidam griep heeft.

Even off topic, je had voorzien dat Bommel een topper is. Wil je ook iets kwijt hoe je over Stam denkt? Of doe je dat liever niet? Ik vind het moeilijk inschatten wat voor type hij is.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 17:06]
Vind ik leuk
mcmodd +26975
donderdag 14 maart 2019 om 12:53
Van Bommel heeft iets dat niet al te veel trainers hebben: een overmaat aan inzicht. Veel theorie kan inzicht brengen. Dat kan ‘tot de draagwijdte van de theorie’. Een overmaat aan inzicht heb je als je meer dan anderen je kennis weet te verbinden aan andere kennis: van het gedrag, van de mathematica (met inbegrip van logica), etc. Daarnaast is hij wel een geboren leider, mensen zijn uit zich zelf al geneigd hem als leider te accepteren.

Stam is de man die vanuit zijn intuïtie werkt, iets moet goed voelen, kloppen met andere dingen, niet afwijken van hetgeen in zijn pakketje ervaring zit. Dat geeft al aan dat hij zich van nature beperkt en minder out-of-the box denkt en doet. Typisch een man die meer ervaring moet opdoen dan Van Bommel om dezelfde output te produceren.
Ik zal je niet vermoeien met de typen die er allemaal meer zijn, maar deze twee fijne mensen halen hun motivatie en kunde uit verschillende bronnen en zijn derhalve ook verschillend onderling.
Vind ik leuk
Cookee +12692
donderdag 14 maart 2019 om 16:24
Die eerste paar regels van je stukje zeggen alles over hoe moeilijk trainer zijn kan.
Maar 1 toevoeging vergeet je, sommigen zien het spel, maar je moet 't ook kunnen overbrengen, op 30 verschillende individuen die ook eigenbelangen hebben.

Stam past in een groep van meer trainers, die het 'trucje' aangeleerd hebben door ervaring. Dat was het probleem met Cruyff-adepten, die lieten spelen zoals JC deed maar toen Mourinho een tegenzet deed met lange ballen toen had Bosz geen antwoord. Dus doe mij dan Bommel maar.

Ik ben wel zeer benieuwd hoe Mark door een dip komt, want Cocu en Gio hadden Guus en Dick nodig, Mark heeft Bert natuurlijk, maar gaat vooral zijn eigen gang denk ik.

Je kan natuurlijk in je staf iemand toevoegen die wel dat 'out of the box' denken beheerst. Dat had ik graag ook bij Gio gezien, eentje ernaast, die hem aanvult.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 16:24]
Vind ik leuk
mcmodd +26975
vrijdag 15 maart 2019 om 16:26
Ja, dat overbrengen van de stof hoort er duidelijk bij. Didactiek en methodologie zijn vakken uit het onderwijs ontleend aan de beginselen van sociologie, zeg de kennis van het groepsgedrag sturen. Meer kan ik er ook niet aan toevoegen, maar je weet exact wat ik bedoel.
Vind ik leuk
Cookee +12692
zaterdag 16 maart 2019 om 11:36
Jij hebt duidelijk je ogen open.
Is het te analyseren wat een goede trainer maakt? Ik bedoel kan je het op onderdelen zien aankomen dat iemand een goede wordt?

Ik zag Wouters spelen en vond het een fenomeen, die had tekortkomingen maar zijn kracht buitte hij volledig uit. Ik was overtuigd dat hij een topper zou worden als trainer.

Ik zou hem graag nog een keer als hoofdtrainer bij een iets kleinere club zien, waar de TD hem vrij spel geeft en waar hij niet onder druk staat maar voetbal kan laten schitteren.
Meteen bij Ajax 1 onder druk kan ook een slecht begin zijn zou ik zeggen, hoop dat Kuyt zich dat ook realiseert.
Vind ik leuk
mcmodd +26975
zaterdag 16 maart 2019 om 14:21
Ik heb Wouters zien spelen en als trainer leren kennen. Hij had weinig overwicht maar wist heel goed waar hij mee bezig was. Vond hem daarom meer een goede assistent trainer, heel goed om een jonge trainer wat beter in het zadel te helpen. Op het veld trainde hij fantastisch, was scherp en zag de kleinste details. Hij kon altijd vertellen waarom hij iets van mening was en wist daaraan altijd zijn ideeën te koppelen. Maar gearriveerde spelers hadden niet zoveel aan hem, namen eigenlijk niks van hem aan.
Vind ik leuk
Cookee +12692
zaterdag 16 maart 2019 om 17:35
Men roept dat Kuyt goed wordt.
Jan was ook groots bij Ajax, bij PSV en bij Bayern.

Is Jan een trainer die aanvallend denkt of die risico's ziet?

v Basten begon bij Ajax en Vanenburg bij Eindhoven, wat zou makkelijker zijn? Gerald was/is een originele denker, mocht hem graag horen, maar ging ook uit beeld na HelmondSport.
Vind ik leuk
Farmer +14277
maandag 11 maart 2019 om 19:36
Neemt nog niet weg dat Kramer wel erg 'dreigend' aan kwam zetten... Ja, spitsen van dat kaliber weten goed hoe ze moeten springen en zich breed moeten maken. Als een ander dan tegen die elleboog aanspringt, ziet het er anders uit, maar stilletjes(weet je net zo goed als ik) dat een speler als Kramer, precies die intentie had natuurlijk.

Hetgeen wat ik vreemd blijf vinden is dat een VAR hier niet naar kijkt. Dat een Wiedemeijer dit in het veld in een flits, niet goed ziet is nog te begrijpen, maar die camera-dienst daar in Zeist kan het uit alle hoeken laten terugdraaien.

En ja, ik geloof je direct dat een Kramer, vrij rap is aangesproken op dat soort gedrag, dan niet door Advocaat, of van Seumeren zelf, dan minstens door een paar 'harde stemmen' vanuit de Bunnikside.

Utreg' schuwt het niet om stevig de duels in te gaan(integendeel! :P) maar dit zijn gewoon zinloze acties waar je vooral je ploeg mee benadeelt.

Kramer heeft geluk gehad hier. Maar bij correcte arbitrage was heir minstens een gele kaart voor getoond, of een HEEL stevig woordje met de scheidsrechter en een laatste waarschuwing... Maar niks van dat alles.

Dan stel ik - nogmaals - de vraag: Waar is die hele f*cking VAR nu voor dan?
Vind ik leuk
mcmodd +26975
dinsdag 12 maart 2019 om 00:21
Om met die ontbrekende VAR-mening te beginnen: ik weet ook niet waar ze waren. Ja, in Zeist, maar dat bedoel je niet. De afspraak is dat de scheidsrechter in eerste instantie beslist: geel, rood of niks. Afhankelijk van de plek op het veld en de al of niet zichtbare opzettelijke intentie (intentional foul) mengt de VAR zich hierin met een interventie. Kennelijk vonden ze het niet genoeg intentioneel.
Vind ik leuk
Farmer +14277
dinsdag 12 maart 2019 om 02:08
Ja, en precies dáár is nu de corrupterende functie van de VAR aangetoond, in dat "Kennelijk vonden ze het niet...."..

En de andere keer gaat er gewoon iemand van het veld met 4-6 wedstrijden aan de broek.

T is een en al willekeur, daar waar de scheids niet meer kan manipuleren, is nu de VAR als "Volkomen Anonieme Ref" het ideale manipulatie-middel geworden.

In normale situaties... laat ik het zo zeggen; van Dickie Jol had ie een grote grijnzende, en dik verdiende rooie gekregen!
Vind ik leuk
mcmodd +26975
dinsdag 12 maart 2019 om 07:33
En de andere keer gat er iemand af met zoveel wedstrijden aan de broek. Ja, en wie weet, nog terecht ook.
Vind ik leuk
AFCA 1972 +815
maandag 11 maart 2019 om 19:46
Lang verhaal, ben het er niet mee eens.
Vind ik leuk
mcmodd +26975
dinsdag 12 maart 2019 om 00:23
Dat geeft niks, zelfs deze mening die je geeft wordt hogelijks gewaardeerd. Samen kom je tot evenwicht, nietwaar? ;-)
Vind ik leuk
AFCA 1972 +815
dinsdag 12 maart 2019 om 07:11
Dat klopt 👍 mooie reactie
Vind ik leuk
Cookee +12692
maandag 11 maart 2019 om 18:36
Commentator zei; dit is dik rood.
Maar ze lieten het niet nog een paar keer zien.
Vind ik leuk
Farmer +14277
maandag 11 maart 2019 om 19:37
Ja, ergens vraag ik me dan af: Hebben/krijgen ze die beelden dan niet? Wie bepaald dat?
Vind ik leuk
Cookee +12692
maandag 11 maart 2019 om 19:41
Als je bij de ene speler dat 5x herhaalt dan hoort de TV niet te bepalen wie geschorst wordt en wie niet.

Als je een dag later nog kan schorsen dan moet men ook een onterecht afgekeurde penal tegen H'veen goedkeuren.
Vind ik leuk
Farmer +14277
maandag 11 maart 2019 om 19:43
Klopt! De Media heeft daar niks over te bepalen, maar.. mogen de beelden toch wel uitzenden zodat de kijker thuis zelf ook een mening kan vormen bv?

Hoezo krijgen we de herhaling van zo'n actie niet te zien? Bepaalt de redactie van die uitzending dat of... Zit de KNVB daar tussen?
Vind ik leuk
Cookee +12692
maandag 11 maart 2019 om 20:29
Dat wel ja, dan kunnen we het bepalen.

Maar ik word wel een beetje moe van dat gezeur om elke beslissing en mensen bedenken gewoon uitzonderingen op de regel.
Het gaat zelden meer om acties of om de schoonheid van voetbal... elke keer gezeur om scheidsrechters.

Ik denk dat de video-edit dat bedenkt en R. de Boer kan er om vragen. Spelers worden ook steeds geniepiger, springen met de armen omhoog of bewust op de voet staan, bah.
Vind ik leuk
mcmodd +26975
dinsdag 12 maart 2019 om 08:41
Er zijn natuurlijk agspraken over het imago van scheidsrechters, de KNVB en bijv. Fox Sports. Ook de NOS had jarenlang de afspraak met de KNVB om schermutselingen op de tribunes niet te laten zien, alles in het belang van Koning Voetbal.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 08:27
Die Kramer hoort niet op een voetbalveld,Een grote schande is het..(hij)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws