Onderhandelingen 'muurvast': 'Vreemd als Kjell al rond zou zijn met Ajax'

Onderhandelingen 'muurvast': 'Vreemd als Kjell al rond zou zijn met Ajax'

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 11:52ma 11-03-2019 om 11:52

Onderhandelingen tussen FC Emmen en Kjell Scherpen over een nieuw, opgewaardeerd contract zitten 'muurvast'. Dat weet het Dagblad van het Noorden. Op de achtergrond speelt de interesse van meerdere clubs. 

De huidige verbintenis van de negentienjarige Scherpen loopt door tot medio 2020. Emmen wil de goalie graag langer binden, maar gesprekken hebben voorlopig niets opgeleverd. "Dat heeft natuurlijk ook te maken met de privésituatie van Kjell", zegt zaakwaarnemer Edwin Olde Riekerink. "Of alles nog open ligt? Ja. Anders zou ik mezelf tegenspreken."

Emmen-preses Ronald Lubbers is in afwachting van ontwikkelingen rond de tiener. "Het is duidelijk dat wij in dezen ook kaarten op tafel hebben. Kjell ligt nog bijna anderhalf jaar vast, dus hij is niet zomaar weg."

DvhN weet dat Ajax belangstelling heeft voor Scherpen. Ook vanuit Engeland is er interesse, stelt de krant. Er wordt ondertussen gespeculeerd over een 'informele' overeenkomst tussen de goalie en Ajax. "Wat mijn gevoel zegt? Er is nog geen gesprek geweest tussen Ajax en ons, dus ik kan er niets zinnigs over zeggen", reageert Lubbers.

"Het bevreemdt mij zeer als Kjell al rond zou zijn met Ajax. Het is logisch dat hij de verhalen van grotere clubs wil aanhoren. Maar daarna moeten de clubs met elkaar in overleg gaan. Als dat niet gebeurt, verdient dat niet de schoonheidsprijs."

Poll

Zou Scherpen een goede aanwinst zijn voor Ajax?

(10619 stemmen)

Plaats een reactie

raoul88 +871
maandag 11 maart 2019 om 11:57
Kopen Ajax!! En meteen 2 jaren verhuren aan Emmen..
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10899
maandag 11 maart 2019 om 11:59
Wat een toeval dat de onderhandelingen muurvast zitten! Marc weet jij hier meer van, eerlijk zeggen!!?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:02
haha, lekker deze twee artikelen vlak achter elkaar. Voor de mensen die straks roepen: Ajax betaald maar wat Emmen wil anders gaat hij helemaal nergens heen.

Oh ja, zijn contract moet je dan natuurlijk wel verlengen.
Vind ik leuk
Castromann +9117
maandag 11 maart 2019 om 12:07
Dit ga je nu wel krijgen nu ajax zoveel méér geld heeft dan de rest in Nederland.
Elk groeibriljantje bij een andere club wordt weggekocht....voordat psv az en fey het talent willen vastleggen.
Ajax betaalt gewoon weg het dubbele en de concurrentie kan dit niet.
Beetje de bayern methode.... concurrentie verzwakken/ de conncurrentie niet de kans geven op versterking...waardoor je zelf sterker wordt.
Daarom wordt zelfs dit uiterst zwakke bayern ook dit jr kampioen.
Weet niet of dit goed is voor de kleine eredivisie....🤔
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:13
Dit is juist goed voor de kleine eredivisie. Want je houdt het geld in het land zelf. Dit is door Rummenigge al een keer toegegeven. Dat ze het geld zoveel mogelijk in het eigen land willen houden, zodat de competitie groter wordt. Hoe groter de competitie wordt, hoe meer inkomsten Bayern in de toekomst kan krijgen.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
maandag 11 maart 2019 om 15:03
Ja.... Uiteraard zegt Rummenigge dat.
Is dat Bayern legende Karl-Heinz Rummenigge toevallig?Die toevallig nog steeds heel toevallig bij Bayern werkzaam is?
En dus toevallig zegt dat het goed voor heel Duitsland is als ze toevallig alle clubs leeg kopen?
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 15:03]
Vind ik leuk
Ikkuh +2001
maandag 11 maart 2019 om 19:53
Daarom doen ze aan kinder en slavenhandel bij Ajax...
Vind ik leuk
Werner1913 +10674
maandag 11 maart 2019 om 12:58
Maar uiteindelijk kan je maar zoveel talenten laten spelen. En als talenten zien dat er al 2 of 3 zijn voor die plek, denk je wellicht: ik kan beter naar een club gaan waar je wel speelt. Om nog maar te zwijgen van je eigen jeugd, die op enig moment ook door wil. Als er dan drie aankopen op die plek staan, heeft dat ook weer minder aantrekkingskracht. Ik denk dat Ajax gewoon moet blijven doen wat ze twee jaar geleden hebben ingezet: eigen jeugd door laten stromen, en met het geld wat dat oplevert koop je de ervaring die je nodig hebt (Tadic, Blind, ...). Wanneer je nu Pirie zou kopen, schrijf je Schuurs dan af? Ik volg Jong Ajax niet, dus geen idee hoe die het doet, maar dat is dan wel de conclusie die Schuurs kan trekken toch?

En ik vind dat je niet het dubbele moet betalen omdat je het geld hebt, je moet betalen wat je een speler waard vind. De financiële polsstok van Ajax is al jaren langer dan die van PSV (of Feyenoord).
Vind ik leuk
Champ +396
maandag 11 maart 2019 om 14:21
Overmars kennende zal hij dat ook echt niet gaan doen.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +909
maandag 11 maart 2019 om 13:04
PSV heeft unnerstal, Feyenoord heeft bijlow. Wie verzwakt Ajax hiermee? AZ hooguit toch? Maar heb nog niks over interesse van AZ gehoord. Ajax heeft overigens een enigszins moeilijke competitie nodig om haar spelers goed op te kunnen leiden. Lijkt er sterker op dat Ajax nu de clubs gaat helpen die niet kunnen investeren. Emmen door hun doelman te kopen waardoor ze hem nog een periode kunnen gebruiken dmv verhuur. Heerenveen door pierie te kopen wss te verhuren. Daarnaast krijgen ze Johnsen wss voor weinig terug. Ik kan dit alleen maar toejuichen eigenlijk.
Vind ik leuk
Castromann +9117
maandag 11 maart 2019 om 13:36
Bedoel eigenlijk stel dat ajax psv az en Feyenoord een speler van Excelsior (die middenvelder bijv...schouten?) allemaal willen hebben en Excelsior vraagt 3milj....dat kunnen allemaal betalen.
Ajax kan dan zeggen om de concurrentie af te schudden...wij bieden 7 milj en 8ton salaris.
Dat kunnen of gaan psv feyenoord en az niet doen.
Op die maniwr zorg dat psv fey en az niet sterker worden.
Excelsior gaat er wel op vooruit maar dat heeft geen invloed op of ajax /psv kampioen wordt.
Wel invloed heeft...dat ajax door het veelvoud in geld tov de rest....kan voorkomen dat psv oa zich kan versterken 😉
In Schotland met Celtic zie je dit ook....en kijkt geen hond meer na
Vind ik leuk
Lekkerjoh +909
maandag 11 maart 2019 om 13:41
Dat zou kunnen, maar is het realistisch? Dat had van de zomer ook gekund met Dumfries. Sterker nog het was de club die het dubbel vroeg van Ajax van het bedrag waarvoor ze hem later aan PSV zouden verkopen. Ik denk dat je daar wel mee uit kan sluiten dat Ajax dat de komende jaren gaat doen. Dat de rest achter gaat raken is een uitgemaakte zaak, maar niet omdat Ajax alles opkoopt, puur omdat Ajax betere spelers kan halen.
Vind ik leuk
Castromann +9117
maandag 11 maart 2019 om 14:19
Dat bedoel ik.... ajax kan door het geld betere spelers halen.
Psv en ajax willen Vlap van heerenveen bijv.
Vlap kost 10milj....
Psv kan dat eigenlijk niet betalen en is dus kansloos.
Dus moet psv voor n mindere betaalbare speler gaan.
Maw het geld gaat ook reageren in de eredivisie....door helaas 1 club.
Vind ik leuk
Orphen89 +3477
maandag 11 maart 2019 om 14:49
Ik ben het helemaal met je eens tot aan de laatste zin.
Dat komt niet door 1 club. Wat je nu doet is het Ajax kwalijk nemen dat ze geld verdienen door middel van een goed beleid. Dat kan je een club toch niet kwalijk nemen?
Dan komt het eerder door de andere clubs die achter blijven omdat ze hun financiële huishouding simpelweg niet zo goed op orde hebben als Ajax.

Het zou mooi zijn als meerdere clubs het voorbeeld van Ajax zouden volgen zodat de competitie op een hoger niveau competatief kan zijn.

Ik hoop trouwens ook dat meer clubs aan de topclubs gaan verkopen met doorverkoop percentages. Dat kan ze veel meer opleveren namelijk dan alleen maar vaste transfersommen.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +909
maandag 11 maart 2019 om 14:52
Ja maar Ajax gaat ook geen 10 miljoen voor vlap betalen. En Ajax kan natuurlijk nu veel investeren, maar als ze niet systematisch in d Champions-League spelen houdt dat ook vanzelf weer op. Je kan er gerust vanuit gaan dat ondanks de investeringen het niet elk jaar de kwartfinale wordt. En er zijn twee Champions-League plekken in Nederland dus PSV kan gwn mee blijven doen. Daarnaast moet PSV met de verbeteringen wat betreft de jeugdopleiding ook gaan oogsten de komende jaren. Dat ze op dit moment minder kunnen investeren heeft er alles mee te maken dat ze jarenlang hoger scheten dan hun kont zat, daar kun je moeilijk Ajax of het geld de schuld van geven. De enige club die echt de lul is is Feyenoord aangezien AZ al een aantal jaar ontzettend goed beleid voert en zodoende qua budget binnenkort over ze heen kan stappen. Gelukkig want Europees gezien is t dramatisch wat de Nederlandse subtop betreft op dit moment.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
maandag 11 maart 2019 om 15:08
Tuurlijk kan je dat doen maar dat houd je niet lang vol omdat je dan met 75 spelers met veel te hoge salarissen zit.

Celtic\Schotland is geen vergelijking. Celtic had 1 concurrent en die fleste de boel en moest dus 4 stappen terug doen.
Dat er geen hond komt kijken valt ook nogal mee: https://i.gyazo.com/201e3a4871ab565990f7a5b774a8bec6.png

En toen kwam ik er achter dat er een Tony Macaroni stadion bestaat.
Vind ik leuk
Guust +6400
maandag 11 maart 2019 om 13:03
Ik heb Marc net gebeld, hij weet echt van niets.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:22
marc wilt hem eerst nameten want nog een te kleine keeper in de selectie zorgt voor paniek
Vind ik leuk
Guust +6400
maandag 11 maart 2019 om 14:41
Word wel lastig, boven de 1.70 komt Marc er niet meer bij.
Vind ik leuk
rexxo +11985
maandag 11 maart 2019 om 12:05
Emmen heeft in het verleden een grootheid gehad als keeper.

Van wat ik gezien heb op beelden was hij fantastisch, zo sierlijk.

Misschien wel de beste ooit van Nederland.

Emmen Sparta, PSV, USA.

Jan van Beveren.

Geboren Amsterdammer😁
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:21
Alleen mocht Cruijff hem niet , en dit heeft Oranje dus op zijn minst 1 wereldtitel gekost .
Want elke amateurkeeper had die bal van Müller gehad in 1974 .
Jongbloed niet helaas ....
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:22
Verdomd ja, ik dacht dat hij bij Sparta begonnen was. Maar het is inderdaad Emmen.

Als het een 2e Van Beveren is, direct aanschaffen!
Vind ik leuk
rexxo +11985
maandag 11 maart 2019 om 12:28
Ik heb die special en oude beelden gezien van die Van Beveren .

Die was een partij goed, niet normaal zeg.

Mijn vader zei ik ook, die Lange Jan was echt fantastisch.

Jammer van die ruzie met JC14.
Vind ik leuk
Guust +6400
maandag 11 maart 2019 om 14:43
Ik heb hem wel gezien, was een hele goede keeper.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:09
Niet als Emmen degradeert
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:28
kopen Ajax en gelijk in jong Ajax voor een jaartje om te leren den in Ajax stijl en dan over een jaar onana op volgen die dan verkocht is aan Barcelona voor 25.000.000!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:57
Is niet nodig. Hebben kotarski en el maach
Vind ik leuk
Snapje? +8719
maandag 11 maart 2019 om 12:01
Ja maar we kopen gewoon alles op, gewoon voor de heb.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:03
Net als de grote clubs. Kopen, kopen, kopen. Er zit vast wel een talentvolle tussen!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:17
Trollen, trollen trollen. Het levert altijd wel een paar likes op.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:20
Agh, Snapje maakt gewoon een grap. Mag ik ook een keer een niet serieuze reactie schrijven?
Vind ik leuk
RenW +4257
maandag 11 maart 2019 om 12:08
Snap je.
Vind ik leuk
Jozef +44885
maandag 11 maart 2019 om 12:11
Misschien gewoon omdat Ajax een goede keeper nodig heeft?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:57
Marcje de boel aan het saboteren?
Vind ik leuk
Gelukshand +947
maandag 11 maart 2019 om 12:08
Het is een goede keeper, dat is ook de keeper die ze afgelopen winter hebben aangetrokken.

Dus de vervanger van Onana hebben ze al gehaald.

Deze keeper moet je wel halen en verhuren aan een club die europees speelt en een doelman nodig moet hebben.
Vind ik leuk
Romarioo +763
maandag 11 maart 2019 om 12:10
En vermeer zo zijn best doen tegen psv in de hoop dat ie terug mag als onana weg is
Vind ik leuk
Hans Worst +1640
maandag 11 maart 2019 om 12:13
zn postuur heeft ie mee, maar vrij onzeker en bij hoge ballen is hij ook niet de beste ondanks zn lengte. Vind dat hij op dit moment prima op zn plek zit.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:15
Het belangrijkste is dat hij in de eredivisie blijft keepen. Dat maakt het lastig om een contract bij Emmen te ondertekenen. Heracles, Utrecht, Heerenveen zouden mooie clubs zijn voor hem.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:15
Zou hem als AJAX kopen en vethuren aan FC GRONINGEN als die daar eerste keeper zou kunnen zijn.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:16
is binnenkort ajaks- Emmen ?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:50
Tuurlijk zit de ronduit asociale club ajax hier weer achter.
Vind ik leuk
kees ee +942
maandag 11 maart 2019 om 13:08
. . alweer geen prijs ??
Vind ik leuk
Alucard +92
maandag 11 maart 2019 om 13:15
En wat gaan ze dan met Benjamin van Leer en Kostas Lamprou doen?
Vind ik leuk
wattenstaafje +24034
maandag 11 maart 2019 om 17:28
Lekker belangrijk. Lamprou zal mogen uitkijken naar een andere club en Van Leer zal nog wel blijven waar ie nu zit.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:25
Als ajax hem koopt, zit ie gwn op de bank naast lamprou...
Vind ik leuk
Hupfean +5329
maandag 11 maart 2019 om 13:35
Elke speler is een aanwinst voor Ajax gezien ze zelf geen jeugdopleiding hebben. En dan toch zeggen: zelf opgeleid.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:41
die gaat naar Ajax voor nul .0 euro ik geloof dat die 2.17 is
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:43
Keeper van 2 meter die geen hoge ballen kan klemmen,ik hoop echt dat het bij geruchten blijft!
Vind ik leuk
wattenstaafje +24034
maandag 11 maart 2019 om 17:15
Laat die jongen lekker naar een andere club gaan.
Vind ik leuk
ritje +647
dinsdag 12 maart 2019 om 09:47
hallo het zou mij niet verbazen als AJAX voor scherpen gaat! waar vind je een keeper met eredivisie ervaring en meer als 2m in Europa? Ajax kan hem verder ontwikkelen? misschien een toekomstige SAR? mvg ritje