'Dat ongeloof in de ogen van Ziyech... Maar Tadic was al twee stappen verder'

'Dat ongeloof in de ogen van Ziyech... Maar Tadic was al twee stappen verder'

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 18:51ma 11-03-2019 om 18:51

NOS-commentator Jeroen Grueter was diep onder de indruk van het spel van Dusan Tadic tijdens Real Madrid-Ajax. De Servische linkspoot groeide uit tot de tiende speler sinds 1988 die een 10 kreeg van L'Équipe.

Grueter deelt het standpunt van de gerenommeerde Franse sportkrant en stelt dat Tadic 'fenomenaal' speelde in Madrid. "Ik denk dat het definitief tijd wordt om een standbeeld op te richten voor deze voetballer", laat Gruter maandag weten in de NOS Voetbalpodcast.

Tadic leidde zijn 'perfecte wedstrijd' in met een assist op de 0-1 van Hakim Ziyech. "Eigenlijk vond ik het heel mooie wat er toen gebeurde bij het juichen van Ziyech. Die ogen, het ongeloof... Alles! Maar Tadic was al twee, drie stappen verder, de blik op wat er daarna nog allemaal moest gebeuren", deelt Grueter zijn bewondering met zijn collega-commentatoren.

"Hij deed een Zidane in Bernabeu, hij maakte een fantastische goal. Alles wat hij deed was goed. Die assist op Neres: dat was van een niveau..."

Lees ook: L'Equipe ziet 'perfecte wedstrijd' van Tadic: tiende (!) maximale score sinds 1988

Poll

Vond jij het spel van Tadic ook een 10 waard?

(11008 stemmen)

Plaats een reactie

ReneVoorPSV +1139
maandag 11 maart 2019 om 18:54
Ziyech is beter
Vind ik leuk
psvfan1913 +7644
maandag 11 maart 2019 om 18:56
Niet mee eens. Tadic is vele malen constanter en laat het altijd zien in topwedstrijden (behalve PSV uit dan) Ziyech is meer een momenten voetballer. En laat vaak schitterende dingen zien tegen kleine ploegies maar als het niet loopt staat hij nooit op. Tadic staat dan sneller op.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:03
Tegen Feyenoord uit zakte Tadic flink door het ijs. Daar lukte het hem niet om de boel te kantelen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:09
Stom he dat ook Tadic gewoon een mens is.
Vind ik leuk
Dommetje +3311
maandag 11 maart 2019 om 19:06
Ziyech is vaak op eigen succes uit hij vergeet de bal nog wel eens af te geven .
Tadic is veel beter, beste speler van Ajax .
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:12
En m'n moeder beter dan Messi
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1139
maandag 11 maart 2019 om 19:25
In bed vast wel
Vind ik leuk
Dommetje +3311
maandag 11 maart 2019 om 20:30
En jij heb er geen verstand van , maar dat wisten we al .
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 23:52
100% eens.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:54
Gaan we weer.............
Waarom slaat men altijd door? Er is nog niks gewonnen........
Wacht even tot de prijzen verdeeld zijn.
Vind ik leuk
voebtalie +2304
maandag 11 maart 2019 om 19:02
Er is aanzien in de hele wereld gewonnen, er is een kwartfinale plek gewonnen, er is Dit seizoen al 80 miljoen gewonnen Europees... Het seizoen kan niet meer stuk. De wedstrijd tegen real wordt over 20 jaar nog aangehaald als voorbeeld voor hoop!
Vind ik leuk
RenW +4118
maandag 11 maart 2019 om 19:19
Gaat toch om die wedstrijd.
Vind ik leuk
pietprecies +11732
maandag 11 maart 2019 om 20:13
Is zo maar het is niet realistisch om te denken dat Ajax de CL gaat winnen, finale EL was al een uitzonderlijke prestatie maar als Ajax gunstig loot en wat mazzel heeft kan een halve finale mogelijk zijn
Vind ik leuk
psvfan1913 +7644
maandag 11 maart 2019 om 18:55
Wat een gelul, dan kan aan je veel meer mensen een standbeeld geven. Tuurlijk het ia erg knap wat Tadic en ajax hebben gedaan. Een uitzonderlijke prestatie. Maar je moet dit een stuk of 5x presteren en landskampioen worden voordat je recht hebt op een standbeeld vind ik.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:58
Als ze champions league winnen mag je over standbeeld praten. Tot nu toe heeft die nog niks bereikt
Vind ik leuk
psvfan1913 +7644
maandag 11 maart 2019 om 18:59
Is er nog Ihattaren nieuws?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:23
Als die voor Nederland kiest volg ik dat graag.
Vind ik leuk
Just Nuts +677
maandag 11 maart 2019 om 19:27
Hij mag trots zijn als hij wordt opgeroepen als die twijvelt dan liever niet. Nederlands Elftal moet geen keuze zijn je moet je kapot werken om het te bereiken.
Vind ik leuk
ajaksiet +1261
dinsdag 12 maart 2019 om 09:20
Wat een flauwekul, in 1995 hebben we ook de CL gewonnen! Eerst een standbeeld van Cruijff en Rijkaard! Dat waren superspelers!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:59
Klein standbeeldje voor op de schoorsteenmantel dan
Vind ik leuk
Ale +5831
maandag 11 maart 2019 om 18:59
Ah landskampioen? 🙈 Is ook het enige waar jullie op kunnen teren hé....
Vind ik leuk
psvfan1913 +7644
maandag 11 maart 2019 om 19:01
Teren? Waar heb je het over maat. Titelstrijd is nog lang niet beslist, en zie ajax zomaar aan het langste eind trekken. Ik geef gewoon mijn mening over wat je moet bereiken voor je een standbeeld wilt krijgen.
Vind ik leuk
Weisweiler +108
maandag 11 maart 2019 om 19:09
Misschien een idee om een tegen de vierde man kenkerende Van Bommel in brons te gieten?
Vind ik leuk
Studentje +667
maandag 11 maart 2019 om 19:45
Landskampioen worden is tegenwoordig geen prestatie meer. Als de rest van Europa de 'kampioen van Nederland' nauwelijks serieus neemt, zoals Feyenoord 2 jaar geleden en PSV dit jaar (Pochettino, Valverde), dan is het een nutteloze titel om te hebben. Als je Europees tenminste presteert, wat Ajax 2 van de laatste 3 jaar heel goed doet, dan hebben buitenlandse clubs respect voor je.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 19:46]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:57
Vond hem zeker niet verkeerd, maar een standbeeld is overdreven...
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:59
Laten we eerst eens prijzen pakken en dan pas verder dromen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:59
Zat gewoon mee. Gaan niet doen of hij Zidane of Xavi of pirlo is.
Vind ik leuk
Il Gordo +18365
maandag 11 maart 2019 om 19:00
Jeroentje, overdrijf je nu niet een beetje?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:01
Een beetje veel 😉
Vind ik leuk
Il Gordo +18365
maandag 11 maart 2019 om 19:01
Normaal word je teruggefloten door je baas. Maar ja, die van Jeroen heet Arno Vermeulen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:04
🤣🤣🤣
Vind ik leuk
ronnie1100 +1123
maandag 11 maart 2019 om 19:00
Heeft Ajax tegen Real Madrid gespeeld dan?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:18
Ze hebben daar alleen maar het stadion leeg gespeeld. Meer niet.

Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 23:54
🤠
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:01
Tadic is niet persé beter, maar hele andere kwaliteiten. Beide spelen ze erg goed op dit moment, voor het Nederlandse voetbal houden ze dit niveau nog een poosje vast en als voorbeeld voor de jongere generatie is het te hopen dat ze nog even blijven. In plaats van dure aankopen zou ik investeren in een hoger salaris.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:03
Je kan beter een team hebben dat echt een "team" is dan gewoon 100 miljoenen aan aankopen doen en denken dat hun het wel gaan redden "teamgeest" is het belangrijkste in het spelletje.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 23:56
Dit dus. Ook één van de hoofdredenen waarom Duitsland veel x Wereld- en Europees Kampioen is geworden.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:01
Wisselvallige speler was top tegen Madrid .maar nog geen Cruijff of Messi of Ronaldo Pelé en (ramos) en nog vele andere.southampton is geen Barcelona of andere top club .
Leuke speler voor Nederlandse competitie .meer niet
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:09
Het kan niet anders dan dat jij dikke boschenaarse stront in je ogen hebt...
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 15:35
Ja hahahahahaha 1 goede wedstrijd en wij hebben stront in onze ogen hahahahahahahaha.eg geen verstand van voetbal hij komt over van Southampton niet van een top club gewoon degeradatie clubje van Engeland.dus geeeeeeeeeeeeeen top club nogmaals wie heb er stront in zijn water hoofdje hahahahahahahahah.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 17:54
Toch prachtig dat zelfs deze degradatie clubjes uit Engeland geen “toppers” van jullie willen
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 08:33
Jawel proper locadia Pieters affelay
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 08:34
Niet spreken als je er geen verstand van heb sssssssst
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:02
Ja ja,nu weten we het wel weer hoor!
Vind ik leuk
Isakson +150
maandag 11 maart 2019 om 19:03
Standbeeld is wel een beetje in de trend van de Servische traditie voor helden tja das toch moeilijk bij deze persoon.
Vind ik leuk
Mari +12442
maandag 11 maart 2019 om 19:05
Een paar hele goede wedstrijden komt deze man met standbeeld aanzetten
Vind ik leuk
Dommetje +3311
maandag 11 maart 2019 om 19:12
Zeker overdreven .
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:12
Eens, het viel ook mij op hoe Ziyech vol ongeloof was van wat er gebeurde en daarom sprong hij ook dol enthousiast in de armen bij Dusan.

Het hele seizoen ben ik al van mening dat Ziyech onze beste speler is, maar misschien komt dat ook vooral, omdat Ziyech nog beter moet leren doseren terwijl Tadic heel uitgekiend is en precies weet wanneer hij moet pieken.

Tegen zoveel tegenstanders speelt Tadic met de minimaalst mogelijke inzet, niet omdat hij niet beter wil doen, maar omdat hij kennelijk zeer goed zijn krachten kan doseren en precies weet tot hoever hij moet gaan om toch in het duel belangrijk te zijn .
Vind ik leuk
NvC +8492
maandag 11 maart 2019 om 19:14
Wat v Gaal gisteren zei, dat de media te entousiast schrijven en roepen over Ajax. Het was één top prestatie. Rustagh!
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21697
maandag 11 maart 2019 om 19:16
Pas 10de speler die een 10 kreeg sinds toen? :o
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:29
Het gave is dat er steeds spelers opstaan. Dan VD Beek, dan Mazraoui, dan Tagliafico, dan Ziyech, dan Tadic, dan de Ligt, dan de Jong of Schöne.
En Blind is de haarlemmer olie in het geheel.
Het grootste compliment is dat de beste speler misdchien wel Onana is, maar dat hij het hele seizoen nog geen wedstrijd als MVP is uitgeroepen.
Vind ik leuk
Biennie +2469
maandag 11 maart 2019 om 19:33
voor de mensen die nog even willen nagenieten van de wedstrijd tegen real: https://www.youtube.com/watch?v=RlAzBsp2Jdg

hierbij kan je de goals op 360 graden zien, dus ook de gezichten van de harde kern van Real madrid bij de goals van Ajax. Een aanrader ;)
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:27
Ook mooi dat je schuin vanachter de goal het veld in kunt kijken. Hoe spelers staan, hoe ze bewegen en reageren.

Ik vond het Real publiek overigens nog vrij kalm... paar middelvingertjes, meer niet :D
Vind ik leuk
Biennie +2469
maandag 11 maart 2019 om 20:27
Haha ja en bij die 3e en 4e ajax goals zie je overal ajax supporters opspringen :P
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 21:18
Ja, vooral die 2 die vlak achter de goal zaten. Viel me 100% mee dat die niet het stadion uit gerost zijn door al die Madrilenen waar ze tussen zaten :D
Vind ik leuk
Biennie +2469
maandag 11 maart 2019 om 21:21
Zijn ze wel gewend daar met al die toeristen :P
Vind ik leuk
Studentje +667
maandag 11 maart 2019 om 19:47
Standbeeld is overdreven, beste speler van Ajax, maar speelt pas 1 jaar voor de club. Als hij dit niveau aanhoudt voor een paar jaar, dan wel.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:10
Standbeeld iets teveel vh goede idd in dit stadium, voor de rest wel heel mooi verwoord want zo was het precies👍🏼
Vind ik leuk
DeNeutrale +216
maandag 11 maart 2019 om 20:33
Dan beginnen we eerst met een standbeeld voor Wamberto. Een standbeeld voor Tadic komt misschien later wel; had hij maar niet zo moeten janken tegen Feyenoord!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 22:30
Dan zal jij nooit geen standbeeld krijgen, je bent de grootste jankert
Vind ik leuk
isaa +32
dinsdag 12 maart 2019 om 02:38
Speelt veel beter vanuit rechts.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 04:47
Tadic speelde in die wedstrijd magistraal. Maar niet alleen hij. Eindelijk zag ik F de Jong ook mooie dingen doen die de hele heisa om hem heen kon rechtvaardigen. Al zou ik er nog steeds niet zoveel voor betalen. Maar terugkomend op Tadic. Ik vind over het algemeen dat Zyech het beter doet. Het verschil tussen de top van Tadic en het minste van Tadic vind ik groter dan de top van Zyech en het minste van Zyech. Daarom vind ik dit van standbeeld te ver gaan. Als het nou de finale was geweest snap ik dat je iets extras wil doen voor Tadic, maar zeker geen standbeeld.
Vind ik leuk
Linders +34
dinsdag 12 maart 2019 om 07:14
Geef de hele elftal +reserve's een betere bones ,en begin sws niet over een standbeeld dat hebben ze nog lang niet verdient dan moet je echt wel Cruijff enz gaan heten .
Vind ik leuk
Linders +34
dinsdag 12 maart 2019 om 07:00
Maar laten we rustig blijf tegen real viel alles in 1 ,als Ajax slecht speelt is hij behoorlijk van slag en speelt dan niet goed .Hij krijgt van mij tussen een 7,5 / 9.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 09:50
het was ziyech die de bal had veroverd een pass gaf aan Tadic en toen kwam de assist jeroentje
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 12:54
Een standbeeld is een beetje overdreven. Daar komt ie voor in aanmerking als hij ons naar de triple schiet. Maar idd dat viel me ook op hoe stoïcijns hij reageerde bij zijn assist op Ziyech en vooral na zijn goal . Een echte prof, gewoon gefocust blijven vanne: we zijn er nog niet. En dan na het fluitsignaal helemáál loss gaan. Hopelijk blijven we zo spelen en worden we beloond voor deze prestaties. We hebben alles in eigen hand en hopelijk houden ze het conditioneel vol want de spelers hebben al veel wedstrijden in de benen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws