Dumfries uitgefloten: 'Ik ben er nooit zo'n fan van als de aanval bij hem start'

Dumfries uitgefloten: 'Ik ben er nooit zo'n fan van als de aanval bij hem start'

Gepubliceerd: dinsdag 12 maart 2019 om 07:31di 12-03-2019 om 07:31

Laatste update: dinsdag 12 maart 2019 om 08:55di 12-03-2019 om 08:55

Denzel Dumfries werkte zich in vier jaar tijd op van de amateurs naar het Nederlands elftal, maar zijn stormachtige ontwikkeling is momenteel tot stilstand gekomen. De publiekslieveling van PSV kampt met een kleine vormcrisis en werd zaterdagavond tegen NAC Breda zelfs uitgefloten door een deel van de Eindhovense aanhang.

Alex Pastoor liet Dumfries bij Sparta debuteren in het betaald voetbal en kijkt op van de hooggespannen verwachtingen rondom zijn voormalige pupil. "Denzel staat een beetje symbool voor alle PSV-spelers momenteel: ze zijn als een raket gekomen in het eerste deel van dit seizoen", laat de momenteel clubloze trainer weten aan het Algemeen Dagblad. "Na de winterstop verwacht iedereen dan een verdubbeling van de geleverde prestaties. Maar eerst maar eens een heel seizoen bevestigen wat je al deed. Dát is al lastig zat."

Volgens Pastoor speelt Dumfries momenteel niet in zijn kracht. De rechtsback moest tegen NAC de opbouw van achteruit voor zijn rekening nemen. "Ik ben er nooit zo'n fan van als de aanval bij Dumfries start. Sowieso niet als een back het eerste aanspeelpunt is", stelt de oud-trainer van onder meer Excelsior, NEC en Sparta. "De kracht van Denzel is de bal krijgen als-ie al op stoom ligt bij het opkomen. Dan kan hij doordenderen."

Lees ook: De Boer: 'Ik begrijp wel waar het gefluit richting Dumfries vandaan komt'

Poll

Is Dumfries de beste rechtsback die er in Nederland rondloopt?

(1278 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 12 maart 2019 om 07:33
.....wijsneusje, snap je nu waarom je werkloos bent?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 07:33]
Vind ik leuk
G.Kopf +4918
dinsdag 12 maart 2019 om 07:35
Wisefries?
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 08:51
Nee, we snappen jou niet!
Dit is een goede trainer!
Vind ik leuk
Quaresma +5894
dinsdag 12 maart 2019 om 07:34
Kansloos publiek
Vind ik leuk
psvfan1913 +7581
dinsdag 12 maart 2019 om 07:37
Dit wordt echt belachelijk ver uitvergroot door de media. Was echt een kleine groep mensen, en her ging over continue de bal terugspelen, niet over Dumfries.

On topic: jammer dat Dumfries de lijn van de eerste seizoenshelft niet heeft kunnen doorzetten. Zelfde geldt voor Rosario. Belachelijk dat hun dan uitgefloten, daar gaan ze niet beter van spelen.


Als je SPELERS uit fluit ga je maar gewoon voor de tv zitten.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 07:43
Tja, hetzelfde met Ziyech. Die werd ook echt door een groepje van maximaal 3000/4000 uitgefloten en op tv werd er gedaan of het halve stadion hem uitfloot.
Vind ik leuk
Buck Worrier +1469
dinsdag 12 maart 2019 om 07:52
Groepje van 3000/4000 wel eens horen fluiten? Haal er maar twee nullen vanaf. Ik zit zelf ook in het stadion en zoveel was het echt bij lange na niet.
Ken er trouwens een paar op Zuid die zo hard kunnen fluiten dat ze voor 10 gelden 😂
Vind ik leuk
markie +2754
dinsdag 12 maart 2019 om 08:06
Mee eens. Hoog uit 50 60 man
Vind ik leuk
dhrwobo +43546
dinsdag 12 maart 2019 om 09:56
Het was niet op de man gericht door diegenen die floten, maar op het saaie veilige tikkie terug keer op keer. En dan is fluiten soms terecht en het enige dat je in het stadion kan doen om aan te geven dat het anders moet.

Dat de media, zeker VP, het aangrijpt om even te benadrukken dat het ECHT WEL (...) op de man was gericht... zegt meer over de zielige journalisten dan over het PSV-publiek.
Vind ik leuk
HJR +9000
dinsdag 12 maart 2019 om 10:32
Dit komt uit het Algemeen dagblad ;). VP heeft amper eigen berichten, dat is hoe de site nu eenmaal werkt.


Dumfries is natuurlijk de minste in de opbouw, dat weet niet alleen NAC. De trainer moet daar een oplossing voor vinden want nu dwingt de tegenstander Dumfries op te bouwen.

Dus ik hoop voor hem dat Van Bommel met een oplossing komt en kan Dumfries weer doen waar hij goed in is. Een vis moet je ook niet op zijn klim-kwaliteiten beoordelen ;)

Vind ik leuk
dhrwobo +43546
dinsdag 12 maart 2019 om 16:02
Maar VP bepaalt wel wat ze wel en niet plaatsen, en met welke toon ze het plaatsen. Daarmee zijn ze sturend in hun verhaal en dus alles behalve objectief en professioneel.
Vind ik leuk
HJR +9000
dinsdag 12 maart 2019 om 16:46
Ik denk dat dat wel mee valt. Het is vooral hoe je hetzelf opvat.

Las vanmorgen ook al onder een Ajax bericht commentaar dat het een negatief bericht was over Ajax. Als je er niet mee eens bent moet je er sowieso niet gaan reageren op het bericht.

Het beste is om te mailen naar de redactie als je een klacht heb, het slechtste is om op het artikel te reageren. Want dat geeft juist aan dat het bericht ´populair is´ met de vele reacties.
Vind ik leuk
Tommieman +4868
dinsdag 12 maart 2019 om 15:18
Alles voor de clicks.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 18:03
En jij alles voor de likes 😉
Vind ik leuk
AllAdIn +24531
dinsdag 12 maart 2019 om 07:35
Uitfluiten is echt onzin, geeft de desbetreffende speler niet echt vertrouwen denk ik.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 07:36
Geduld is een schone zaak. Het uitfluiten zou vanwege het veel te trage spel van PSV moeten zijn en niet gericht op één speler. Bij Dumfries valt het wel op. We zijn die rushes van hem gewend.
Vind ik leuk
Henk3 +1180
dinsdag 12 maart 2019 om 07:40
Als hij blank was geweest hadden ze niet gefloten. Racisten daar in Eindhoven.
Vind ik leuk
Johnnies +1855
dinsdag 12 maart 2019 om 07:45
Wat een belachelijk reactie man.
Vind ik leuk
Kayzer +3244
dinsdag 12 maart 2019 om 07:52
En als jij zwart was geweest had je een dikkere piemel gehad.

Zelfde niveau!
Vind ik leuk
Tommieman +4868
dinsdag 12 maart 2019 om 15:19
Het gaat meestal om de lengte.
Je kunt er wel eentje van 6 cm hebben die heel dik is. Heb je er nog weinig aan...
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 08:35
Tja, henk3, je naam zegt genoeg..
Vind ik leuk
Henk3 +1180
vrijdag 15 maart 2019 om 22:11
Je moeder zegt genoeg.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 07:41
Heeft Alex goed gezien. Denzel moet lekker puur op kracht meters maken, dan is hij niet te stoppen!
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 18:13
Domme kracht. Domme patat?
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 07:48
Het wordt tijd dat van Bommel de boel weer op de rit krijgt.
Vind ik leuk
leozao +822
dinsdag 12 maart 2019 om 08:13
Ik vind het best zo, laat bommeltje onverstoorbaar zijn gang maar gaan. Niets aan veranderen. ..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 08:17]
Vind ik leuk
Tommieman +4868
dinsdag 12 maart 2019 om 15:20
Lekker laten door rommelen/bommelen.... 😊
Vind ik leuk
HJR +9000
dinsdag 12 maart 2019 om 10:34
Inderdaad, Van Bommel moet ervoor zorgen dat Dumfries niet constant de opbouw moet verzorgen.
Vind ik leuk
DeanJayden +13339
dinsdag 12 maart 2019 om 07:48
Lekker man! Fluiten die jongen dieper de crisis in!
Vind ik leuk
yabba1000 +1351
dinsdag 12 maart 2019 om 07:48
uitfluiten van een speler van je eigen club is denk ik wel het stomste wat je kan doen. hij gaat er echt niet beter van voetballen en als er iemand is die beseft dat het beter moet dan is het diegene wel
en zoals hierboven beschreven, het zijn er een aantal maar zeker niet iedereen. media zet het vergrootglas er weer eens op. maarja, dat zien zei als hun taak waarschijnlijk...
Vind ik leuk
Tommieman +4868
dinsdag 12 maart 2019 om 15:26
All for the clicks (money)
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 07:49
Welke Nederlanse rechtsback is beter dan hem, dan, Hateboer is volgens mij de enige concurrent voor hem op dit moment.
Vind ik leuk
Isakson +119
dinsdag 12 maart 2019 om 07:53
De grootste fluitconcerten vinden in de fluitketel in Amsterdam tenminste als het een keer vol zit.😉
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 08:11
Gemiddeld 53.000 toeschouwers dit seizoen capaciteit 54.990. Zit elke week zo goed als vol.
Vind ik leuk
Isakson +119
dinsdag 12 maart 2019 om 08:18
Ok net niet vol ..... grapje fluiten is plaatsonafhankelijk gebeurt overal toch? Tja het is lastig om elke dag ander nieuws te verzinnen voor een fake news forum.
Vind ik leuk
just relax +368
dinsdag 12 maart 2019 om 08:36
Dat is typisch Ajax, als het goed gaat zijn er veel supporters aanwezig maar oh jee als het minder gaar, dan zijn de lege stoeltjes erg opvallend.
Bij Feyenoord bijvoorbeeld staan ze altijd achter hun club, ook als het slecht gaat.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 08:50
Was laatst tegen Emmen ook aardig leeg in de Kuip. En sowieso lopen de toeschouwersaantallen in de Kuip aardig terug de laatste jaren. 15/16 nog 47.000 dit seizoen nog maar 44. In de jaren 90 tijdens de vorige barslechte jaren van Feyenoord zat er ook geen hond in de kuip
Vind ik leuk
just relax +368
dinsdag 12 maart 2019 om 08:35
En het dak dicht zit, stel je voor dat de spelertjes nat worden als het een keertje regent.
Vind ik leuk
Hotboy99 +421
dinsdag 12 maart 2019 om 07:53
Als Willem ll en PSV nu van speeltijd hadden gewisseld afgelopen zaterdag had Denzel die fraaie goal van onze Lewis kunnen zien, misschien dat hij dan dacht van hé dat kan ik ook en heb ik in het begin van het seizoen wel eens laten zien.

Het viel zaterdag wel een beetje tegen qua spel.
Vind ik leuk
Isakson +119
dinsdag 12 maart 2019 om 07:54
Plaats
Vind ik leuk
Isakson +119
dinsdag 12 maart 2019 om 07:58
Berdien Stendberg en Toets Tielemans en Barry Hughes aan fluiten is toch niets verkeerds.
Vind ik leuk
keesje s +888
dinsdag 12 maart 2019 om 08:04
Typische draver... Niks bijzonders. Maar moeten er ook zijn. Eigenlijk past ie beter bij feyenoord. Geen techniek maar inzet...
Vind ik leuk
Der Monarch +2118
dinsdag 12 maart 2019 om 08:08
Maar welke speler van PSV is momenteel wel in vorm? In mijn beleving alleen dat jonkie en De Jong is stabiel gebleven. Lozano en Bergwijn zijn op dit moment te grillig en het middenveld en de verdediging zijn een stuk minder dan de eerste seizoenshelft.
Vind ik leuk
Tommieman +4868
dinsdag 12 maart 2019 om 15:32
Dit dus. Plus zijn eerste seizoen bij een topclub. Als het hele elftal dan even in een dipje zit is het toch niet aan deze jongen om ze aan de hand te nemen lijkt mij.
Vind ik leuk
Der Monarch +2118
dinsdag 12 maart 2019 om 15:52
Nee, hetgeen wat ze nu nodig hebben is vertrouwen.. En dan helpt fluiten niet (bij sommige spelers trouwens wel, maar niet bij een Dumfries).
Vind ik leuk
Just Nuts +664
dinsdag 12 maart 2019 om 08:15
Martins Indie 2 ... Niet gaan nadenken gewoon voetballen en rennen blijven rennen
Vind ik leuk
Lippie80 +141
dinsdag 12 maart 2019 om 08:21
Momenteel de beste rechtsback op de Nederlandse velden. Heeft wat mij betreft de potentie om de komende jaren de vaste rechtsback van het Nederlands elftal te worden
Vind ik leuk
Gelukshand +907
dinsdag 12 maart 2019 om 08:25
Al fluit er maar 1, als die fluit nadat er een terugspeelbal is geweest. Dan is dat nieuws, want er is blijkbaar redenen dat diegene het doet.

Als diegene fluit omdat er een 3 rijen voor hem een mooie vrouw zit dan is er niks aan de hand.

Maar bij PSV zijn ze dit spel toch gewend?
Vind ik leuk
Blac-ca +561
dinsdag 12 maart 2019 om 08:28
Als het goed gaat zijn ze allemaal je beste fans ,als het ff niet gaat ben gelijk dr slechtste spelers fucking malloten en ja ik zeg het als PSV fan het zal ons ja degene die de schoenen passen sieren om iedere speler te steunen in moeilijke fases en niet alleen maar in de hosanna stemming te steunen het is echt walgelijk als ik die malloten zo zie en dan nog soms met kind(eren)de meest walgelijkste talen,spreuken,gebaren wat dan ook staan roepen .
Waarvoor ben je fan dan ?Als jij je ploeg ,spelers niet kan ondersteunen zou ik zeggen jij bent geen fan waard ,blijf thuis ,de echte fan zal zijn cluppie altijd supporten no matter what.
Forza PSV.........
Vind ik leuk
Mari +12407
dinsdag 12 maart 2019 om 08:36
Pastoor, ook zo'n zelfbenoemde kenner
Vind ik leuk
Ajax.nl +916
dinsdag 12 maart 2019 om 08:50
Elke talantvolle speler krijgt een dipje, als denziel hieruit komt zie ik hem zeker slagen bij een subtop in Europa . Heel psv draait stroef op dit moment dus hij moet gewoon doorgaan. Goede speler voor psv.
Vind ik leuk
TonS +58
dinsdag 12 maart 2019 om 08:52
Dumfries echt wel een topper hoor effe, net als de rest van Psv trouwens een vormdip
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 09:37
Zegt niks raars toch? Denzel heeft er in de opbouw niks van gebakken, en krijgt 1x de bal in de 16 als hij op stoom ligt en geeft gelijk een assist.
En dat gefluit moet is klaar zijn. Wordt er zelf echt ziek van om in het stadion te zitten en een deel telkens te horen fluiten. Daar gaat hij niet beter van voetballen. Zoals het in het statement van Oost stond: kennelijk zijn een aantal supporters het clublied vergeten.
Vind ik leuk
peinke +2311
dinsdag 12 maart 2019 om 10:10
De euforie in de eerste helft van de competitie was zeer groot. Maar nu het wat minder gaat, lijkt het er op dat een gedeelte van de PSV aanhang, al een voorschot neemt om straks een slachtoffer aan te wijzen, mocht onverhoopt de strijd tegen Ajax verloren worden. Ook daar is de druk bij de supporters hoog aan het oplopen. Dat sommigen zich dan jegens zo'n speler als een idioot moeten gedragen is triest en ongepast, zeker als je bedenkt dat het z'n eerste seizoen is bij PSV!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 10:11]
Vind ik leuk
Vak-DD +12418
dinsdag 12 maart 2019 om 10:21
Sinds dat geintje met Matavz vorig seizoen ben ik al geen fan van hem
Vind ik leuk
3-0achter +243
dinsdag 12 maart 2019 om 10:44
Dumfries uitgefloten. Wat hebben die nep supporters van Ajax en PSV toch met het uitfluiten van hun helden. Een echte supporter klapt voor zijn helden, ook als ze minder spelen. Eerst Ziyech bij Ajax en nu Dumfries bij PSV. Alleen Nep supporters fluiten hun helden uit.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 11:30
Nee . Tete, kasdorp, janmaat zijn ook goed
Vind ik leuk
Wim Horst +805
dinsdag 12 maart 2019 om 13:54
beter dan dumfries
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 13:54]
Vind ik leuk
AFP +2890
dinsdag 12 maart 2019 om 11:38
Nu begint de kritiek op PSV en Dumfries in het bijzonder binnen te druppelen.
Dumfries is geen schim van zichzelf en ook Bergwijn oogt ongelukkig, ontevreden en vermoeid en Luuk krijgt amper weer een lekkere bal, zeker niet tegen sterkere tegenstanders, af en toe nog wel een paar inkoppertjes. Van Bommel moet NU ingrijpen.
Vind ik leuk
Tommieman +4868
dinsdag 12 maart 2019 om 15:34
Cruciale maand dit....
Vind ik leuk
Panna +53
dinsdag 12 maart 2019 om 12:59
Zo vreselijk om deze jonge uit te fluiten.. Hij geeft alles voor PSV. Fluit meisje Lozano uit
Vind ik leuk
Wim Horst +805
dinsdag 12 maart 2019 om 13:53
Dumfries is te snel gepikeerd, vasthouden vallen enz, en klagen bij de scheidsrechter, vind hem zwaar tegenvallen, en die oproep voor oranje niet nodig.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 16:51
Stom publiek.

Momenteel de beste rechtsback van Nederland en kijk wat een azijnzeikers.
Al speelt ie niet top aan zijn inzet zal het niet liggen want het is een bikkelaar.

Vind ik leuk
Isakson +119
dinsdag 12 maart 2019 om 19:14
Waar gaat dit over? Heeft vp niets beters te doen dan morgen het 4e flu(i)tartikel over Dumfries te lanceren? Kom jongens graag de creativiteit verdelen over alle ed clubs.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws