De Boer: 'Ik begrijp wel waar het gefluit richting Dumfries vandaan komt'

De Boer: 'Ik begrijp wel waar het gefluit richting Dumfries vandaan komt'

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 10:10ma 11-03-2019 om 10:10

Ronald de Boer vindt het niet heel vreemd dat de supporters van PSV zich zaterdagavond ergerden aan het spel van Denzel Dumfries. De rechtsback van de koploper is momenteel zichzelf niet, ziet De Boer. 

Tijdens het thuisduel met NAC (2-0 zege) klonken er zaterdag regelmatig fluitconcerten vanaf de tribunes in het Philips Stadion. Met name Dumfries was de pineut - en De Boer denkt te weten waarom. "We hebben teruggekeken en dan begrijp je wel een beetje waar het vandaan komt", zei de analist zondagavond bij FOX-show Dit was het weekend

"Hij neemt totaal geen initiatief. We kennen de Dumfries uit de eerste seizoenshelft. Een verademing, continu opstomen. Nu was er totaal geen initiatief. Tegen NAC was het steeds terug, telkens weer."

"Dat gefluit heeft natuurlijk effect op hem. Totaal geen zelfvertrouwen heeft hij nu. Zonder bal rennen, opstomen, dát kennen we van hem. Dat moet hij veel vaker doen, niet twijfelen. Hij moet zich niet gek laten maken door het PSV-publiek. Misschien is het wel zo dat-ie zó veel wedstrijden heeft gespeeld, dat het kaarsje nu langzaam uitgaat."

Lees ook: Van Bommel baalt van PSV-fans: 'Het publiek moet hem daarin steunen'

Lees ook: PSV uitgefloten door eigen fans: 'Blijkbaar snapt men ons clublied niet'

Plaats een reactie

Mino Rioolrat +23107
maandag 11 maart 2019 om 10:15
Laten we hopen dat het kaarsje van alle spelers van PSV snel uitgaat ... voorlopig staan ze nog bovenaan en we moeten alle zeilen bijzetten om ze nog in te kunnen halen.
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1139
maandag 11 maart 2019 om 10:21
Van hetzelfde
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:48
Ben benieuwd of hij ook begrijpt waar het gefluit van de Atlanta fans vandaan komt!
Vind ik leuk
Hotboy99 +564
maandag 11 maart 2019 om 12:20
Dat is zijn broertje, heeft Ronald toch geen donder mee te maken.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:23
Dat is nog eens een goed voorbeeld van uitgaan van eigen kracht...
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1139
maandag 11 maart 2019 om 10:24
Wat verwacht je dan van de "grootste supporter" van Ajax 😂
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10625
maandag 11 maart 2019 om 10:27
Dan zou bij Ajax eerder de kaarsjes uit moeten gaan met al die wedstrijden (waar heel Nederland voordeel aan heeft 11e plek). Hoop niet dat de titel ten verloren gaat door de CL deelname, maar we zullen het zien eerst vrijdag loten ik hoop Man U daar hebben we nog een appeltje mee te schillen (EL finale kansloos!)
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
maandag 11 maart 2019 om 10:30
We moeten die kaarsjes van hun op 31/3 doven ... maar eerst PEC en AZ winnen ... wedstrijd na wedstrijd bekijken ... we zijn er nog niet, eerst volgende week op 2 punten staan (of beter) dat zou prima zijn.
Vind ik leuk
JanTa48 +8074
maandag 11 maart 2019 om 10:35
Jullie moeten naar die plastic troep in Venlo en gezien het spelbeeld wat PSV de afgelopen weken liet zien word dat alles behalve een makkie.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
maandag 11 maart 2019 om 14:02
Jullie?

Stuur je dit wel naar de juiste persoon? 😊
Vind ik leuk
Mozes24 +697
maandag 11 maart 2019 om 10:43
En de volgende keer tegen Man U weer kansloos😉.
Vind ik leuk
Wim Horst +811
maandag 11 maart 2019 om 12:44
dat kansloos zeiden ze van Bayern en real ook, en de bal is rond dus kan allemaal maar eerst maar eens loten, en dan kijken
Vind ik leuk
Plattekar bv +34329
maandag 11 maart 2019 om 11:27
Dit kaarsje wordt nog een brandstapel...vol naar het kampioenschap met Dumfries als toonbeeld van strijd!!
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 11:28]
Vind ik leuk
3Bier +14323
maandag 11 maart 2019 om 11:41
Hoop doet leven voor jou, maar als ik het objectief bekijk ziet het er bij Ajax momenteel wat rooskleuriger uit dan bij PSV.
Die extra wedstrijden lijken Ajax wel een boost te geven terwijl het rustige programma van PSV hen wel in slaap lijkt te sussen.
Vind ik leuk
JanTa48 +8074
maandag 11 maart 2019 om 12:07
Nou die is geen schim meer van wat die voor de winterstop liet zien. Misschien is die druk iets teveel voor deze jongens.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
maandag 11 maart 2019 om 14:04
De vraag is dan wie er op de brandstapel gaat -> jij hoopt op Ajax ... ik op PSV ... we gaan zien ... 😊
Vind ik leuk
Swout +1742
maandag 11 maart 2019 om 14:17
De zwakzinnige ninjaturtle blijkt toch te zwak voor de eredivisie..
Vind ik leuk
rinirat +3541
maandag 11 maart 2019 om 10:16
Die man is van het pad geraakt..
Vind ik leuk
Molletje +2643
maandag 11 maart 2019 om 10:19
Wie? De Boer of Dumfries?
Vind ik leuk
rinirat +3541
maandag 11 maart 2019 om 11:06
Dumfries is echt beetje de weg kwijt.
Vind ik leuk
Molletje +2643
maandag 11 maart 2019 om 11:11
Had al het vermoeden dat je Dumfries bedoelde, maar omdat het de mening van Ronald de Boer is twijfelde ik.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:17
Komt door racisme, helaas een groot probleem in Eindhoven.
Vind ik leuk
Biennie +2469
maandag 11 maart 2019 om 10:18
Amen..
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:18
Wat een slechte provocatie is dit. In het dagelijks leven te weinig aandacht ofzo?
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 10:19]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:21
Het feit dat dat het eerste is wat bij jou kennelijk in je hoofd opkomt zegt genoeg over hoe jij in elkaar steekt.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:32
Hubbard, kun je wegblijven hier aub. Je bent een toonbeeld van triestheid. Vaarwel aub
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 10:35]
Vind ik leuk
wypy +787
maandag 11 maart 2019 om 10:17
Warme club!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:19
Meneer 'ik kijk boos'. En maar hopen dat tegenstanders onder de indruk raken.
Vind ik leuk
AZ14 +521
maandag 11 maart 2019 om 10:19
Sub-top speler !! sub top handballer!!haha
Vind ik leuk
Gelukshand +924
maandag 11 maart 2019 om 10:19
Is het niet mogelijk om Einhoven van het netwerk te halen.
Deze mensen moeten namelijk niks horen over hoe het gaat!
Gewoon zo doorgaan, dan staan ze namelijk gewoon met een prijs in hun handen.

Wat een gelul hier.
PSV heeft toch gewonnen? Wat zeurt men dan? Als ze beter voetbal willen zien dan moeten ze wellicht een andere club kiezen. PSV staat voor zakelijk voetbal met maar 1 ding in zicht en dat is die schaal.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:20
Net zoals de rest zit Dumfries in een dipje, toch ben ik er van overtuigd dat onze denzel de draad weer snel oppakt!
Vind ik leuk
ihvmmdk +7195
maandag 11 maart 2019 om 10:22
Waarom eigenlijk via de backs opbouwen? Komt toch bijna nooit wat van terecht. Dat middenveld van hun is een strop op creativiteit. Dat kan je Mark ''wasmachine garantie'' van Bommel aanrekenen.
Vind ik leuk
Pimman +10390
maandag 11 maart 2019 om 10:25
Ik vind helemáál niet logisch als supporters hun eigen spelers uitfluiten! Je bent supporter dus je support jouw team. Nu schijnt het zo te zijn dat Dumfries doordat fluiten slechter ging spelen..oftewel je benadeeld je eigen team. Hoe dom kan je dan zijn!
Vind ik leuk
Caine +179
maandag 11 maart 2019 om 10:32
Scheidt wel het kaf van de koren. De echte toppers gaan er alleen maar beter van spelen en/of worden er sterker door. Zie Ziyech, Veltman, Blind.
Vind ik leuk
Vp128 +825
maandag 11 maart 2019 om 11:04
“De echte toppers” 😂
Vind ik leuk
leozao +930
maandag 11 maart 2019 om 10:26
Het o zo warme en gezellige publiek daar in Eindhoven... (sorry, maar ik had er ook geen goed woord voor over toen het Ajax-publiek Zyech negatief benaderde). Dumfries werd een paar maanden geleden nog de hemel in geprezen, wat ik ook enigszins overdreven vond. Maar het is een vechter, dus hij zal wel weer boven komen drijven. Toch denk ik dat Zyech meer zelfvertrouwen heeft om dit alles te relativeren.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 10:31]
Vind ik leuk
pos +9738
maandag 11 maart 2019 om 10:31
Hoezo heel veel wedstrijden gespeeld ? Al een tijdje 1 per week geloof ik.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:32
Tegen Ajax is de dip omgeslagen in positieve energie
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:36
Kan er niet veel van. Is een over de paard getilde renpaard met oogkleppen op 😁
Vind ik leuk
3-0achter +306
maandag 11 maart 2019 om 10:37
Nog geen 2 maanden geleden was Dumfries de Tank van Eindhoven en nu wordt hij uitgejouwd alsof het een damestasje is. Hij kan nog steeds goed voetballen hoor.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:43
1 wedstrijd in de week,de pijp kan niet leeg zijn.
Als die nou gewoon een voorzet geeft inplaats van tikkie terug is er niks aan de hand.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:50
Je kon zien dat Dumfries niet blaakte van het zelfvertrouwen. Telkens als hij aan werd gespeeld stond hij niet open voor de weg naar voren, waar hij dit de eerste seizoenshelft wel deed. Hij zoekt de veilige weg, en door het gefluit van het publiek zal hij nog minder risico durven te nemen..
Vind ik leuk
Gearry +1448
maandag 11 maart 2019 om 10:52
Dit gebeurt elke keer bij hem. Bij Sparta eerste seizoenshelft geweldig, 2e seizoenshelft stuk minder. Zelfde zag je bij Heerenveen en nu dus weer. Gaat deze seizoenshelft waarschijnlijk ook niet beter meer worden, vrees ik.Hopelijk gaat het hem wel lukken om het nog om te draaien.
Vind ik leuk
Buck Worrier +1506
maandag 11 maart 2019 om 10:53
Inmiddels dus een Dumpfries geworden.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:00
Dumfries komt er wel. Dat hij wordt uitgefloten is begrijpelijk maar dom. Door je eigen spelers uit te fluiten gaan ze slechter spelen, hiermee verklein je de kans dat jou team wint.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:13
Is een wisselwerking. Door het fluiten kruipt er meer angst in die jongen waardoor die nog minder durft en nog meer gefluit en kritiek over zich heen krijgt. Was de eerste seizoenshelft een van de verrassingen bij psv. Laat de supporters elkaar aanspreken.
Vind ik leuk
Blindsy +18807
maandag 11 maart 2019 om 11:14
Als je goed luistert, begrijp je inderdaad waar het gefluit naar Dumphries vandaan komt... 👍
Vind ik leuk
AFP +2941
maandag 11 maart 2019 om 11:41
Ja Dumfries is een beetje de weg kwijt. Hij is mentaal niet sterk genoeg.
Als hij maar in Oranje goed functioneert. Toch heb ik liever (kan helaas niet) een aanvallende middenvelder die ook als back kan functioneren: Mazraoui !
Vind ik leuk
Cookee +12692
maandag 11 maart 2019 om 19:00
Ik vind het beter om een vaste man te hebben die vertrouwen krijgt.

De ene keer Tete en dan weer janmaat en dan weer 5 anderen,
dat is geklooi, net als met keepers. Voetbal is ook vertrouwen.
Vind ik leuk
AFP +2941
maandag 11 maart 2019 om 19:44
Goedenavond Cookee, ik ben met je eens hoor wat die vaste man betreft. Trouwens hebben wij een goede 2e behalve Tete en de mij aansprekende Janmaat ?
Vind ik leuk
Cookee +12692
maandag 11 maart 2019 om 20:35
Goedenavond AFP ;)

Ik vind Janmaat de fijnste want die kan voorin ook nog wel wat. Mazra kan prima als er geen linksbuiten is, maar als je je daar elke keer door laat leiden dan bouw je nooit vaste patronen met de rechtsbuiten en midvelders.

Karsdorp heb je nog en dat mannetje van United... was ook goed, meen dat die in beeld is weer bij Ajax, ben zijn naam kwijt.
Dumfries als hij weer fit is en vorm heeft.
Maar punt is, niet elke keer wisselen, wie zelf gespeeld heeft,
die weet hoeveel vertrouwen met je doet, toch?

Dan keept Zoet weer en dan Cillissen en elk foutje wordt breed uitgemeten. Was vd Sar zo goed geweest als de trainer hem vaak op de bank zette?
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 20:37]
Vind ik leuk
AFP +2941
dinsdag 12 maart 2019 om 01:18
Fosuh Mensah ?
Vind ik leuk
Cookee +12692
dinsdag 12 maart 2019 om 16:12
JA, man dank je... zo irritant dan he? Ik zie hem voor me, maar kan er niet opkomen. :)
Vond jij die ook niet netjes spelen? Hij kwam sterk op en verdedigde goed.
Vind ik leuk
AFP +2941
dinsdag 12 maart 2019 om 20:34
Hallo Cookee, ja ik vond hem best goed mee kunnen komen met ManU destijds. Zag er sterk uit en was alert.
Ik snap alleen niet waarom hij niet verdere gebruikt wedr door ManU. Hij is nu verhuurd aan ??, maar van mij mag hij de gelederen van Ajax komen versterken. Dat zo indrukwekkende spelers hebben wij -ook voor het schouwspel- nodig in de ED. Nou ja we wachten het af. Fijne avond Cokee met Atleti-tegen Juve !!!
Vind ik leuk
Cookee +12692
dinsdag 12 maart 2019 om 21:06
Hey, ik snapte niet waarom Oranje hem dan weer niet meenam, hij was beste man en gevaarlijkste voorin.
Ik denk dat hij kwa concentratie beter is dan Mathijs en het is een atleet, lijkt me een goede zet en Ajax kan Engelse salarissen wel betalen.

Oké jij ook fijne voortzetting, ik ga nu kijken.
Vind ik leuk
Hotboy99 +564
maandag 11 maart 2019 om 12:21
Kijk nu al uit naar de wedstrijd op 31 Maart, ben benieuwd hoe PSV zich tegenover Ajax gaat opstellen, Dumfries, Lozano, Hendrickx ze maken allemaal niet hun beste fase door. Heb zo'n gevoel dat het een afstraffing voor PSV gaat worden.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:31
De Boer lijkt mij wel een goede trainer.
Vind ik leuk
Bhj +2289
maandag 11 maart 2019 om 12:40
Je eigen spelers uitfluiten? In Eindhoven?

Dat gebeurd daar toch niet...
Vind ik leuk
AFP +2941
dinsdag 12 maart 2019 om 01:20
Kille club als het er op aankomt.
Vind ik leuk
Korm +39895
maandag 11 maart 2019 om 13:17
Komt er wel, is pas zijn eerste seizoen dus een terugval is dan ook niet raar..
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:29
Die de Boer is echt een boer jongens !!!
Vind ik leuk
Cookee +12692
maandag 11 maart 2019 om 18:58
Angelino leek weer ietsje beter zaterdag.
Op zich mag Dumfries ook best een dipje hebben.
Voetbal is ook een vertrouwen-sport.
Dan moet je als supporter niet gaan fluiten.
Vind ik leuk
Ray01 +144
maandag 11 maart 2019 om 21:53
Hij speelt kracht voetbal en dat kan zich tegen hem wreken op den duur..
Vind ik leuk
Isakson +172