'De reactie van de bondscoach: Ihattaren is welkom, maar het wordt niet makkelijk'

'De reactie van de bondscoach: Ihattaren is welkom, maar het wordt niet makkelijk'

Gepubliceerd: dinsdag 12 maart 2019 om 09:59di 12-03-2019 om 09:59

PSV-talent Mohammed Ihattaren wordt al jarenlang gevolgd door de Marokkaanse voetbalbond. De zeventienjarige linkspoot speelde interlands voor vrijwel alle jeugdelftallen van Oranje, maar Marokko wil de PSV'er nu overtuigen om voor de Leeuwen van de Atlas te spelen.

Ihattaren zou in dat geval het voorbeeld volgen van Hakim Ziyech, Noussair Mazraoui, Sofyan Amrabat en Oussama Idrissi, die Marokko eveneens boven Nederland verkozen. Mark Wotte, de Nederlandse bondscoach van Jong Marokko, noemt Ihattaren een 'heel interessante speler'. De oud-trainer van onder meer Willem II, FC Den Bosch en RKC Waalwijk heeft al contact gehad met bondscoach Hervé Renard. "Zijn reactie was: het is een fantastisch talent en hij zou zeer welkom zijn, maar het gaat niet eenvoudig worden", vertelt Wotte aan De Telegraaf.

De PSV-spelmaker lijkt vooralsnog namelijk niet van plan om al te beslissen over zijn interlandcarrière. "In het geval van Ihattaren is het laatste wat ik ervan gehoord heb dat hij heeft aangegeven bij de Nederlandse jeugdploegen te willen blijven en nu geen definitieve beslissing te willen nemen", deelt Wotte de stand van zaken. "Als een speler of iemand uit zijn omgeving zoiets aangeeft, gaan we hem niet elke dag bellen."

Lees ook: 'Marokkaanse bond wil toeslaan en zet sterren in om Ihattaren te overtuigen'

Poll

Moet Ronald Koeman snel in gesprek met Ihattaren om hem te overtuigen?

(4496 stemmen)

Plaats een reactie

Savior +2547
dinsdag 12 maart 2019 om 10:04
Hoop dat hij Nederland trouw blijft, maar we zien wel
Vind ik leuk
kuurie96 +1466
dinsdag 12 maart 2019 om 10:06
nee hoor,de opleiding is in Nederland voltooid en dan kiezen ze toch voor Marokko,ook een teken van angst en zwakte omdat ze denken dar eerder speeltijd te krijgen.
Vind ik leuk
HJR +9010
dinsdag 12 maart 2019 om 10:25
Snap het wel hoor van de meeste. De enige die basis speler bij NL elftal had kunnen worden is Ziyech. Mazraoui had ik denk ik niet gered als basis speler bij het Nederlands elftal. Die anderen kwamen niet eens in aanmerking.

Ihattaren is natuurlijk een groot talent. Zal mooi zijn als hij voor het Nederlands elftal kiest, maar laat hem eerst maar eens een heel seizoen bij PSV spelen. Zijn er genoeg die met 17,18 enorm goed zijn maar toch niet doorbreken.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 10:26]
Vind ik leuk
kuurie96 +1466
dinsdag 12 maart 2019 om 10:44
El Ahmadi had ook gekund,verder is Affalay ook international geweest
Vind ik leuk
HJR +9010
dinsdag 12 maart 2019 om 13:51
Affelay was inderdaad ook goed genoeg voor NL elftal. Toen El Ahmadi zijn debuut maakte voor Marokko was hij niet in beeld voor het NL elftal.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2219
dinsdag 12 maart 2019 om 10:11
Tuurlijk niet, als er in Nederland iemand doorbreekt met Marokkaanse gelegenheid is Marokko er als de kippen bij! Hun hart ligt nu eenmaal daar en dat moeten we accepteren.
Vind ik leuk
kuurie96 +1466
dinsdag 12 maart 2019 om 12:49
laat ze daar dan ook hun opleiding genieten,dan komen ze niet zover als nu hoor,dankzij Nederland
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2219
dinsdag 12 maart 2019 om 12:52
Ik denk dat wij Nederlanders daar niks over hebben in te brengen, dat is dan ook jou mening die verschillen met een ander.. als hij daar wilt spelen prima toch? We hebben genoeg Nederlandse jongens.
Vind ik leuk
kuurie96 +1466
dinsdag 12 maart 2019 om 12:52
nee daar zijn we te soft voor in Nederland en laten dit allemaal maar over ons heen komen
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2219
dinsdag 12 maart 2019 om 13:00
Ik denk dat je je er niet zo druk over moet maken.. is hetzelfde als dat je je frustreert om een speler die liever voor willem2 kiest dan voor RKC.. zoals ik net aan Geef we hebben Nederlandse jongens genoeg die het Nederlands elftal kan vertegenwoordigen. Daar is een ziyech, mazroui, El ahmadi, ihattaren allemaal niet perse voor nodig.
Vind ik leuk
barry m +539
woensdag 13 maart 2019 om 16:09
moet je niet vanuit gaan.
voor zover ik weet heeft alleen afelay toen voor nederland gekozen verder kan ik me er geen herinneren
Vind ik leuk
kuurie96 +1466
dinsdag 12 maart 2019 om 10:05
Kiest toch voor Marokko,bovendien speelt hij net een paar wedstrijdjes voor het 1e van PSV
Vind ik leuk
Wijndalum +658
dinsdag 12 maart 2019 om 10:07
Oneens, mijn gevoel zegt dat deze jongen om de prijzen wil voetballen.
Vind ik leuk
kuurie96 +1466
dinsdag 12 maart 2019 om 10:08
Mag,ik denk erover zoals ik in mijn reactie omschrijf.
Vind ik leuk
2cents +61663
dinsdag 12 maart 2019 om 10:07
Pijnlijk dat een Nederlander daar Nederlandse Marokkanen ronselt voor het nationale team. Persoonlijk zou ik zo’n functie niet willen.

Overigens maakt het mij verder geen bal uit welke keuze een speler maakt in deze. Als hij er maar achter staat.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 10:59
En ik maar denken dat die wotte een belg is😂😂
Vind ik leuk
Wesley Ewa +282
dinsdag 12 maart 2019 om 10:13
Hij moet lekker ze hart volgen
Vind ik leuk
Johan59 +979
dinsdag 12 maart 2019 om 10:13
Mij maakt het ook niet uit. Maar wel de Nederlandse nationaliteit dan afnemen, je wil de lusten dan ook de lasten
Vind ik leuk
Eimersweide +9264
dinsdag 12 maart 2019 om 10:22
Wat ga jij stemmen volgende week als ik vragen mag?
Vind ik leuk
Johan59 +979
dinsdag 12 maart 2019 om 10:39
VVD
Vind ik leuk
Eimersweide +9264
dinsdag 12 maart 2019 om 11:09
Aha.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 07:08
Dat mensen nog voor die partij kiezen...
Vind ik leuk
Johan59 +979
woensdag 13 maart 2019 om 17:21
Ja toch nog altijd het meerendeel van ons klootjes volk
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:22
Nog wel ja..
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 10:13
Gewoon oproepen, sfeer laten proeven en liefst al een invalbeurt laten maken. Doorlopen hier de jeugdelftallen en hebben hier hun opleiding genoten en dan wachten we net zolang dat ie voor Marokko kiest ? Hoop het niet deze keer, dit word 100% een goeie als ie heel blijft.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 10:40]
Vind ik leuk
sundaymanara +1320
dinsdag 12 maart 2019 om 10:14
Hij wil eerst nog profiteren van alles wat hij hier kan leren.
Daarna pist hij op de KNVB en kiest voor Marokko.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 10:14]
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 10:25
Wat je vaak ziet bij Marokkaanse personen is dat zij heel trouw en loyaal zijn aan hun omgeving en dat is toch vaak familie en vrienden,of aan Marokko. Ouders komen daar vaak vandaan en families zijn vaak heel hecht. Als Koeman hem niet overtuigd,met hem gaat praten of hem speelminuten geeft is deze grote talent binnenkort van Marokko. De voorbeeld van het verleden hoef ik niet op te noemen want die staan hier boven vermeld
Vind ik leuk
Relaxie +430
dinsdag 12 maart 2019 om 11:14
Uiteindelijk kunnen zij er ook maar 11 opstellen ....ze vissen niet alleen in Nederland natuurlijk...ik verwacht van deze jongen dat hij verstandiger is en rustig zijn kansen gaat overwegen!
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 11:29
Waarom verwacht jij dat?
Vind ik leuk
Relaxie +430
dinsdag 12 maart 2019 om 12:01
Omdat bij het Nederlands elftal een goede lichting aan het doorbreken is waar hij als die zich goed doorontwikkeld een prominente rol in kan krijgen.
Hij ziet waarschijnlijk ook als die voor het Nederlands elftal speelt de kans een stuk groter en makkelijker is dat die voor een topclub kan gaan spelen dan wanneer hij voor Marokko kiest.
Er zal er uiteindelijk toch weer 1 voor het NL elftal gaan kiezen en 9 vd 10 marokaanse Nederlanders zijn uiteindelijk niet goed genoeg....Ziyech blijft zonde maar de rest kan me gestolen worden (idrissi,labyad,Ayoub,amrabat,etc .

Ik weet ook 100% zeker als Ziyech voor oranje zou spelen hij veel makkelijker naar een grotere club had verkast.


Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 12:24
Dat is wat ik bedoel over Ziyech, hij is heel loyaal aan zijn vaderland wat hem zelfs te trots maakt om niet voor Nederland te kiezen. Ik snap beide kanten,maar heel slim is zijn keuze uit eindelijk niet geweest. Ja hij ging met Marokko naar een eind toernooi en Nederland niet maar wat heeft hij daar bereikt? 3 leuke potjes meer niet
Vind ik leuk
Relaxie +430
dinsdag 12 maart 2019 om 12:50
Klopt helemaal...was ook het momentum dat het bij het Nederlands elftal allemaal niet zo rooskleurig was...zou hij nu voor die keuze hebben gestaan dan was het misschien anders gelopen maar dat is achteraf een koe in zijn reet kijken 🤗

Maar wat ik al zei 9 vd 10 marokaanse Nederlanders zijn niet goed genoeg om het nederlands elftal naar een hoger niveau te tillen dus daar maak ik me niet druk om maar bij uitzonderlijke talenten moet je ze gewoon zien te overtuigen met vooral toekomst perspectief en ontwikkeling (zeker ook kwa clubvoetbal)en prijzen die je kan winnen!
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 11:48
Denk ook dat hij voor het huidige Nederlands elftal net iets te kort komt om een basisplek af te dwingen. Hij is ook nog maar 17. Ik kan kan het hem in elk geval niet kwalijk nemen als hij voor Marokko kiest. Zou jammer zijn maar uiteindelijk wil hij voetballen. Bij Marokko is de kans daarop natuurlijk groter.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 12:25
Als hij zich doorontwikkeld is hij zeker een basis speler over 3 jaar. Tot dan moet hij het gaan doen met invallen en af en toe basis tegen kleine landen. Met Koeman hebt hij een goede trainer die nieuwe spelers en jeugdige spelers kansen geeft
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 12:29
Maar neemt hij daar genoegen mee?
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 13:14
Hij is nog een jochie. Net van de middelbare school af.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 13:59
Daarom. Die zijn gretig. Wie weet wat hij door de Marokkaanse bond aangeboden krijgt. We zullen het gauw genoeg weten denk ik. Als hij slim is heeft ie geduld tot hij doorbreekt in Oranje.
Vind ik leuk
Mondje +7
dinsdag 12 maart 2019 om 10:25
Ik zeg gewoon geen Marokanen meer kiezen voor jeugd elftallen. Ze willen wel in jeugdelftallen spelen en voor Oranje maar als het er op aan komt kiezen ze voor Marokko. Vindt het een vreemde manier van benadering.Ik ben het eens met stelling van Johan59.
Vind ik leuk
Huud Resp +35
dinsdag 12 maart 2019 om 10:32
Is nog jong maar hoop dat hij zelf ook in de gaten heeft dat NL weer een mooie lichting (16-21 jr) klaar heeft staan waar hij écht tussen zou passen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 10:37
Ik zeg Marokko zolang je beide ouders uit dezelfde land komen zou je eigenlijk niet eens een keuze mogen maken want twee appels worden nooit een peer....
Vind ik leuk
3-0achter +306
dinsdag 12 maart 2019 om 10:39
Die kiest voor Marokko.
Vind ik leuk
PoepWagen +2181
dinsdag 12 maart 2019 om 10:41
Enige wat die Wotte doet is een beetje Nederlandse talentjes controleren of ze niet toevallig een Marokkaans paspoort hebben. Als vertegenwoordiger van de Marokkaanse bond kan deze meneer beter kijken hoe het komt dat er zoveel goede Nederlandse spelers zijn die ook een Marokkaans paspoort hebben en zorgen dat daar de opleiding en infrastructuur verbetert met z'n plofkop!
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 10:43
Hoop dat hij voor oranje kiest, kunnen we goed gebruiken in de toekomst!
Vind ik leuk
Jappy +104
dinsdag 12 maart 2019 om 10:55
Ben ik de enige die vind dat hij een kans moet krijgen. Hij doet het prima bij psv en mag best een kans krijgen in het Nederlands elftal. Laat hem invallen tegen een Estland of Noord Ierland waarschijnlijk win je dat wel.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 10:56]
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 14:00
Daar zal je dan toch echt een basisspeler voor moeten opofferen dan.
Vind ik leuk
Jappy +104
dinsdag 12 maart 2019 om 21:29
Als je hem voor 5 minuten laat invallen
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 23:59
Daar heeft die jonge toch ook niks aan. Hij moet gewoon veel spelen toch?
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 11:03
Snap al die misgunners hier niet. Er staat letterlijk in de tekst.. dat die voorlopig nog niet wilt kiezen. Maar eerst carrière wilt maken. Laten we genieten van zulke talenten op de nederlandse velden. Man man man is het weer komkommertijd hier op vp? Ik als ajacied koester zulke talenten. Zit een goede kop op. De toekomst zal uit wijzen waar zijn top ligt.
Vind ik leuk
G.Kopf +4994
dinsdag 12 maart 2019 om 11:12
Al jarenlang gevolgd, jahoor. Toen ie 13 was al zeker.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 07:21
Zulke volgers worden 'scouts' genoemd.
Vind ik leuk
G.Kopf +4994
woensdag 13 maart 2019 om 10:15
Oja
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 11:14
O ja, wel lekker bij de NLdse jeugdploegen blijven spelen en daarna voor Marokko kiezen zeker! Dit soort figuren hebben niks met NL. Ik zie dat vaker in de samenleving.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 11:14]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 07:23
*Kuch* Afellay, Boulahrouz, Maher, El Ghazi.*kuch*
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 07:25]
Vind ik leuk
Couto76 +1121
dinsdag 12 maart 2019 om 11:14
Nederland moet gewoon alles uit de kast halen dit keer om ervoor te zorgen dat hij voor Nederland kiest.
Vind ik leuk
barry m +539
dinsdag 12 maart 2019 om 16:27
dat vind ik niet.
hij moet het een eer vinden zonder dat de knvb er veel moeite voor moet doen.
Vind ik leuk
Couto76 +1121
dinsdag 12 maart 2019 om 16:47
Ik hoop dat hij voor Nederland kiest puur om zijn voetbalkwaliteiten, niet omdat hij het een eer vind.
Vind ik leuk
barry m +539
dinsdag 12 maart 2019 om 16:49
komt nogal verwaant over als je het geen eer zou vinden.
hij is dus groter als het nederlands voetbal zeg je
Vind ik leuk
Couto76 +1121
dinsdag 12 maart 2019 om 17:07
Jullie maken er gewoon een dingetje van. Die jongen heeft nu eenmaal Nederlands en Marokkaans bloed, dat is al lastig genoeg. Heeft niks met verwaand te maken.
Vind ik leuk
barry m +539
woensdag 13 maart 2019 om 16:06
heeft hij nederlandse ouders dan? (zou kunnen)
anders kan je geen nederlands bloed hebben.

ik woon in brazilie maar ik heb geen brasiliaans bloed dus snap het niet echt wat je daarmee bedoelt
Vind ik leuk
Just Nuts +678
dinsdag 12 maart 2019 om 11:15
Ik zei in een vorig topic dit.
Hij mag trots zijn als hij wordt opgeroepen als die twijvelt dan liever niet. Nederlands Elftal moet geen keuze zijn je moet je kapot werken om het te bereiken.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 11:15
Idrissi of ambrabat is geen matriaal voor nederlanand
Itharen iig wel met zijn net 17 jaar
Vind ik leuk
Enw02 +661
dinsdag 12 maart 2019 om 11:17
Bij wotte krijg ik altijd een naar gevoel. Enge man !!!
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 11:27
Er zitten straks hele elftallen met Marokkaanse internationals thuis voor de buis.
Vind ik leuk
AFP +2941
dinsdag 12 maart 2019 om 11:28
Laten wij niet zoals in het recente verleden of daarvoor blijven hangen aan Ihatarren. Laat Ihatarren maar eens bewijzen door PSV kampioen te maken. Hij is pas 17 jaar en wat arrogante trekjes beginnen nu al zichtbaar te worden veroorzaakt door de emotionele media.
Wat wedstrijdjes van hem gezien, nog niet helemaal onder de indruk.
En als hij net zoals de meeste Marokkaanse voetballers zich geroepen voelt om niet voor Oranje te kiezen, laat hem gaan, er is genoeg potentie in Nederland voor zijn plaats.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 11:57
Vind het een beetje krom uit de bocht wat je hier zegt. Hoe zit het met talenten met andere roots dan nederland.. die ook uit komen voor alle nldse jeugd eltallen en vervolgens niet geselecteerd worden voor het grote oranje? Die vervolgens door het geluk van een dubbele paspoort voor een andere interland carriere kiezen? Probleem in dit land is.. laat die kinderen eerst ontwikkelen tot een dragende speler ipv in de media gelijk omhoog te schrijven.
Vind ik leuk
Oud Fluks +1084
dinsdag 12 maart 2019 om 12:11
Opzouten Marokko stellen niets voor en het Nederlandse Elftal is nu beter dan Marokko en dar hebben ze al meerdere jaren laten zien, en daarbij wij opleiden en jullie profiteren denk het niet !
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 12:34
Ze volgen toch hun gevoel. En dat gevoel zegt; Lekker jezelf ontwikkelen in Nederland en alle jeugdelftallen van de KNVB, om vervolgens te kiezen voor Marokko en het winnen van nul prijzen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 12:34
Al deze nl-marokaanse spelers zullen uiteindelijk voor marokko kiezen.marokko is ook niet dom.ze gaan op tijd overal kijken naar spelers met dubbele paspoort.nl is al 1 stap te laat tegenwoordig.helaas kiezen heel veel spelers voor marokko,terwijl ze toch nederlander zijn.nederland moet hun 1ste keus zijn.maar goed,mensen weten hoe het tegenwoordig gaat helaas.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 12:35]
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 13:21
Nu betaal ik Google $ 25000 tot $ 30000 per maand voor online werken vanuit huis. Ik heb $ 28476 ontvangen in mijn vorige maand online salaris van PayPal-rekening. Deze taak is online en zeer eenvoudig te doen in deeltijd of Fulltime zelfs Geen speciale ervaring vereist voor deze baan. Dank u Google voor het geven van deze buitengewone kans om extra geld te verdienen vanuit huis. Dit extra geld heeft mijn leven op zoveel manieren veranderd, dank u! Meer informatie op deze site

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> w­­w­­w.W­­e­­b­­J­­o­­b­­9­­8.C­­o­­m
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 13:40
Nog erg jong, maar ziet er veelbelovend uit. Nu al benaderen is wat vroeg lijkt me, maar aan de andere kant hem laten weten dat hij door de staff van het grote oranje in de gaten wordt gehouden is wellicht wel handig.
Uiteindelijk moet die jongen zn hart volgen vind ik.....
Vind ik leuk
Cavriana +169
dinsdag 12 maart 2019 om 14:39
Ik zou als KNVB hem nu voor de keus stellen. Kiezen voor Marokko of voor Nederland. Niet meer selecteren voor jong als zijn hart niet voor Oranje kiest.
Dan liever anderen een kans geven.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 11:02]
Vind ik leuk
Ikkuh +1977
dinsdag 12 maart 2019 om 15:37
We moeten stoppen met die Marokkanen in Nederlandse jeugdelftallen, duidelijk vinden ze zichzelf ook geen Nederlander dus waarom zou je als Nederlandse bond tijd en geld in die gasten investeren.

Ga maar lekker in de jeugd van Marokko spelen dan....
Vind ik leuk
barry m +539
dinsdag 12 maart 2019 om 16:20
hij zal wel geen beslissing willen nemen nu omdat hij straks toch voor marokko gaat kiezen en bang is dat hij dan uit de jeugt teams van nederland word gezet.

Vind ik leuk
Vlo +4
dinsdag 12 maart 2019 om 18:46
Het commentaar wordt hier met de dag zwakker, lijkt nu wel op Facebook met al die valse accountjes en nietszeggend commentaar op de berichten. Ik zeg de MZZL
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 18:47]
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 19:55
🤷🏼‍♂️
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 02:02]
Vind ik leuk
ritje +641
woensdag 13 maart 2019 om 08:43
hallo gaat ittaran een 2e ziyech worden? mvg ritje
Vind ik leuk
ritje +641
woensdag 13 maart 2019 om 08:51
hallo in het buitenland zijn ze veel slimmer en sneller! voorbeeld? ALs je over over over grootvader Italiaan is geweest! Dan krijg je als sportman gewoon een italtaans paspoort! En worden BV, voeballers gelijk opgeroepen ! maar NED ? Die wachten en wachten tot er een minister zegt dat dat niet kan .Voorbeeld SALOU ! jammer jammer! mvg ritje
Vind ik leuk
RodeKaart +192
woensdag 13 maart 2019 om 09:56
Zou een geweldige CAM kunnen worden in de toekomst kunnen worden voor Nederland of Marokko.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws